abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177797636
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:27 schreef Naxiss het volgende:
Is het geen idee om naar een goede w&s bureau te gaan zoals YER en Ebbinge? Tijdens mijn studie kwam ik er ook mee in aanraking en ze zouden je wellicht kunnen helpen?
Onbekende namen voor me, maar ik ga het bekijken!
Doeg!
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 18:38:46 #27
20004 crew  EggsTC
GOA
pi_177797655
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:51 schreef janwvang het volgende:
Daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta is dat nogal gevaarlijk.
Ik snap niet wat je hier zegt.... "daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta"... je voert ook nog geen kut uit? Of sta je er fout op?
Lambo of Rekt
pi_177798057
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je hier zegt.... "daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta"... je voert ook nog geen kut uit? Of sta je er fout op?
Nee dat is niet bepaald wat ik wilde zeggen, meer het tegenovergestelde. Wat ik eigenlijk niet meer kan accepteren is dat ik me de pleuris werk (er werkt niemand zo veel uren in deze zaak als ik doe en mijn toewijding is ook niet bepaald standaard), mijn ziel en zaligheid geef (ik heb mijn eigen belangen jaren lang op zij geschoven voor de belangen van de zaak) en ik ben op papier niet meer dan een normale werknemer. Zakelijke relaties en collega's denken veelal dat ik partner of aandeelhouder ben, maar dat is niet zo en daartoe lijken er ook geen mogelijkheden (weet ook niet ik dat wel wil). Feit is dat ik immens in mijn werkgever investeer en mijn werkgever vrijwel niet in mij. Die verhouding klopt dus niet.
Doeg!
pi_177798308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:53 schreef janwvang het volgende:

[..]

Nee dat is niet bepaald wat ik wilde zeggen, meer het tegenovergestelde. Wat ik eigenlijk niet meer kan accepteren is dat ik me de pleuris werk (er werkt niemand zo veel uren in deze zaak als ik doe en mijn toewijding is ook niet bepaald standaard), mijn ziel en zaligheid geef (ik heb mijn eigen belangen jaren lang op zij geschoven voor de belangen van de zaak) en ik ben op papier niet meer dan een normale werknemer. Zakelijke relaties en collega's denken veelal dat ik partner of aandeelhouder ben, maar dat is niet zo en daartoe lijken er ook geen mogelijkheden (weet ook niet ik dat wel wil). Feit is dat ik immens in mijn werkgever investeer en mijn werkgever vrijwel niet in mij. Die verhouding klopt dus niet.
Eh, dat doe jezelf toch?(zegt de man die 23 jaar lang 6 dagen gewerkt heeft)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177798701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:53 schreef janwvang het volgende:

[..]

Hoe groot is het bedrijf (fte)?
Get right witcha
pi_177799420
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:02 schreef halfway het volgende:

[..]

Eh, dat doe jezelf toch?(zegt de man die 23 jaar lang 6 dagen gewerkt heeft)
Oh ik zeg ook niet dat ik geen schuld aan heb! Dit is in de eerste jaren van mijn loopbaan mede ontstaan vanuit ambitie. Ergens is het echter misgegaan; mijn ambitie is niet minder geworden, maar mijn kansen (intern en extern) zijn dat wel. Op de zaak vindt men het normaal dat ik de hoeveelheid output genereer zoals ik dat doe. Wanneer ik eens een dag "maar" 8 of 9 of 10 uur werk dan wordt er al snel gepiept over het niet tijdig klaar zijn van het werk. Er lijkt echter maar weinig ruimte voor capaciteitsuitbreiding te zijn, tenzij ik wellicht echt furore ga maken. Ik krijg vooral het vuur aan de schenen wanneer ik met mijn werk achterblijf; het antwoord dat 8 uur per dag te kort schiet doet men weinig mee, daarvoor moet ik maar zelf een oplossing zoeken. Werk naar andere collega's delegeren (voor zover mogelijk) wordt me niet in dank afgenomen, want dan gaat de productiviteit aldaar omlaag.

Niet onbelangrijk: ik vind het helemaal niet zo erg om meer dan 9 uur per dag te werken en er zijn genoeg dingen aan mijn vakgebied die ik leuk vind. Ik heb er echter wel moeite mee dat het allemaal onbetaald is, dat ik er 2x per jaar een magere "dankjewel" voor terugkrijg en dat het mij persoonlijk niet helpt (eerder het tegenovergestelde). 5 Jaar geleden zou ik, omwille mijn positie in het bedrijf, mijn bijdrage en mijn toewijding nog gehoopt hebben dat ik het tot partner o.i.d. zou schoppen.
Doeg!
pi_177799424
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:15 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Hoe groot is het bedrijf (fte)?
32 FTE
Doeg!
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:09:11 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177811500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef janwvang het volgende:
Dat neemt echt niet weg dat ik als 35-40 jarige te duur ben voor de ervaring die ik meebreng.
Dan stel je tijdelijk toch je eisen bij? Of is dat geen optie? Wat wil je minimaal verdienen? 30k? 40k? 80k?

Plus, als je bereid bent om te gaan freelancen, dan speelt dat natuurlijk niet. Dan heb je gewoon uurtarieven.

quote:
Een van mijn twijfels is of ik me het best ontwikkel op het gebied waarop ik m.n. actief ben geweest (management), op het gebied waarvoor ik een diploma heb of net iets ertussen in?
Iets tussenin? Zoals wat? Projectmanager?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177811707
Is consultancy niets voor je? Dan kun je kijken bij wat voor projecten, rollen, bedrijfsculturen je je prettig voelt. Ik geloof bij bepaalde beroepen en een HBO of hoger opleidingsniveau niet zo in leeftijd/salaris mits je CV en ervaring daarbij matchen. Dus ik zou mij daardoor niet laten tegenhouden en rustig uitzoeken wat je nu wilt.
pi_177812340
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Dat komt uit op 20 uur extra in de week als je 50 weken per jaar werkt....
Dan werk je 60+ uur per week ipv 40 (obv een 40urige werkweek)
Het rekensommetje is eigenlijk nog anders aangezien je door vakantie/weekenden/feestdagen maar tussen de 200 en 220 werkbare dagen hebt, werkt hij elke!! dag tussen de 4 a 5 uur over |:(
Same Shit, Different Day
pi_177813444
Als je iets anders wil kun je ook naar een recruiter en je wensen doorgeven.

Houd met de salariseis/wens in overweging dat als je bij een toekomstige baan ~40 uur werkt je in vergelijking met nu erg veel tijd over hebt, en in deze tijd aan eigen projecten o.i.d. kan werken.

Wil je meer op de techniek zitten, dan kun je misschien ook een startup beginnen/zoeken. Dan komt ook je management ervaring van pas.
pi_177813678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:04 schreef Kawa600 het volgende:

[..]

Het rekensommetje is eigenlijk nog anders aangezien je door vakantie/weekenden/feestdagen maar tussen de 200 en 220 werkbare dagen hebt, werkt hij elke!! dag tussen de 4 a 5 uur over |:(
Wat dus neerkomt op 60+ uur per week :')
pi_177813894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:42 schreef janwvang het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook niet dat ik geen schuld aan heb! Dit is in de eerste jaren van mijn loopbaan mede ontstaan vanuit ambitie. Ergens is het echter misgegaan; mijn ambitie is niet minder geworden, maar mijn kansen (intern en extern) zijn dat wel. Op de zaak vindt men het normaal dat ik de hoeveelheid output genereer zoals ik dat doe. Wanneer ik eens een dag "maar" 8 of 9 of 10 uur werk dan wordt er al snel gepiept over het niet tijdig klaar zijn van het werk. Er lijkt echter maar weinig ruimte voor capaciteitsuitbreiding te zijn, tenzij ik wellicht echt furore ga maken. Ik krijg vooral het vuur aan de schenen wanneer ik met mijn werk achterblijf; het antwoord dat 8 uur per dag te kort schiet doet men weinig mee, daarvoor moet ik maar zelf een oplossing zoeken. Werk naar andere collega's delegeren (voor zover mogelijk) wordt me niet in dank afgenomen, want dan gaat de productiviteit aldaar omlaag.

Niet onbelangrijk: ik vind het helemaal niet zo erg om meer dan 9 uur per dag te werken en er zijn genoeg dingen aan mijn vakgebied die ik leuk vind. Ik heb er echter wel moeite mee dat het allemaal onbetaald is, dat ik er 2x per jaar een magere "dankjewel" voor terugkrijg en dat het mij persoonlijk niet helpt (eerder het tegenovergestelde). 5 Jaar geleden zou ik, omwille mijn positie in het bedrijf, mijn bijdrage en mijn toewijding nog gehoopt hebben dat ik het tot partner o.i.d. zou schoppen.
Een tip kap met overwerken en kaart het aan. Overwerken is leuk voor een project maar niet structureel voor maanden aan een stuk.

Je moet mondiger worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177815099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dan stel je tijdelijk toch je eisen bij? Of is dat geen optie? Wat wil je minimaal verdienen? 30k? 40k? 80k?

Plus, als je bereid bent om te gaan freelancen, dan speelt dat natuurlijk niet. Dan heb je gewoon uurtarieven.

[..]

Iets tussenin? Zoals wat? Projectmanager?
Een tijdje minder verdienen kan tot op zekere hoogte - ook ik heb ik mijn vaste lasten, zoals een hypotheek e.d. - daarnaast zijn we ook nog eens bezig met het starten van een gezin, dus de lasten zullen omhoog gaan. Ik kan best een paar tientjes per maand missen, maar liever niet een paar honderd euro.

Iets ertussen in? Het eerste dat bij me opkomt is bijv. een combi van management en technisch consultancy.
Doeg!
pi_177815148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:25 schreef MrsDuck het volgende:
Is consultancy niets voor je? Dan kun je kijken bij wat voor projecten, rollen, bedrijfsculturen je je prettig voelt. Ik geloof bij bepaalde beroepen en een HBO of hoger opleidingsniveau niet zo in leeftijd/salaris mits je CV en ervaring daarbij matchen. Dus ik zou mij daardoor niet laten tegenhouden en rustig uitzoeken wat je nu wilt.
Ja, ook ik kom op consultancy uit. Als manus van alles doe ik nu ook wel eens consultancywerk en dat bevalt me uitzonderlijk goed.

Mijn probleem is wellicht net andersom: mijn (relevante) ervaring matcht m.i. (veel en veel) te slecht met mijn opleidingsniveau. Ik kan het uiteraard proberen, zo lang ik er maar voor kan zorgen dat mijn werkgever er niet achter komt, dan heb ik een vreselijk probleem. En ik heb een concurrentiebeding daar zal ik ook rekening mee moeten houden (maar wellicht dat een nieuwe werkgever dat zou kunnen afkopen, mocht het zover komen).
Doeg!
pi_177815179
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:04 schreef Kawa600 het volgende:

[..]

Het is niet uitzonderlijk dat ik tot 1 a 2 uur 's nachts werk. En ja, ik werk gewoon overdag, sta om 7 uur op etc. Mijn vrije tijd bestaat in een typische werkweek 4 a 5 avonden uit de avondmaaltijd.
Doeg!
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:24:38 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177815324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:16 schreef janwvang het volgende:
Als manus van alles doe ik nu ook wel eens consultancywerk en dat bevalt me uitzonderlijk goed.
Nou prima dan. Maar in plaats van observaties over dat het allemaal lastig is, waarom ga je niet gewoon solliciteren op dat soort functies? Houd er rekening mee dat je 47 keer geen antwoord krijgt, 2 keer wordt afgewezen, en hopen dat je 1 keer wordt aangenomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177815348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:58 schreef Joppiez het volgende:
Als je iets anders wil kun je ook naar een recruiter en je wensen doorgeven.

Houd met de salariseis/wens in overweging dat als je bij een toekomstige baan ~40 uur werkt je in vergelijking met nu erg veel tijd over hebt, en in deze tijd aan eigen projecten o.i.d. kan werken.

Wil je meer op de techniek zitten, dan kun je misschien ook een startup beginnen/zoeken. Dan komt ook je management ervaring van pas.
Leuk idee, ik hou immens van dingen uit de grond trekken. Ik denk dat mijn persoonlijke mentaliteit beter past bij jong / innovatief / onderzoekend dan gestroomlijnd en ongoing business. Die neem ik dan ook zeker mee.

Mijn eigen tijd inzetten om wat te leren of eigen projecten doe ik graag. het ontbreekt me niet aan motivatie of ambitie...
Doeg!
pi_177815387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Een tip kap met overwerken en kaart het aan. Overwerken is leuk voor een project maar niet structureel voor maanden aan een stuk.

Je moet mondiger worden.
Maak daar maar jaren van. Mondiger ben ik met je eens, maar toch vind ik het lastig. Anderen zijn me reeds voorgegaan en die zijn op z'n best uit de gratie gevallen. Het is hier niet zo moeilijk om al snel je status te verliezen en (nu heb ik zeker de status van vertrouweling...) en op een soort-van blacklist komen te staan omdat je voor jezelf opkomt. Erg vervelend, maar ik heb het al een paar keer zien gebeuren bij collega's die (terecht) ontevreden waren. Tegelijkertijd besef ik ook dat enkel ja-knikken me ook nergens brengt.
Doeg!
pi_177815448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:24 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou prima dan. Maar in plaats van observaties over dat het allemaal lastig is, waarom ga je niet gewoon solliciteren op dat soort functies? Houd er rekening mee dat je 47 keer geen antwoord krijgt, 2 keer wordt afgewezen, en hopen dat je 1 keer wordt aangenomen.
Ik zou het inderdaad gewoon eens kunnen doen. Waar ik me wel overheen moet zetten (wellicht dat het maar moet) is dat ik een zeer laag rendement ga halen uit de tijd die ik geinvesteerd heb. Ik heb wel een bedrijfstak opgebouwd en wezenlijk meer geleverd dan ik betaald kreeg. Het liefst zou ik daar uiteraard wat voor terugzien, maar wellicht dat ik dat dan maar moet afschrijven op de post "nuttige levenserarvaring".
Doeg!
pi_177815972
Dus jij werkt 20 uur per week onbetaald over?

Dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig hoor..?
pi_177816174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:27 schreef janwvang het volgende:

[..]

Maak daar maar jaren van. Mondiger ben ik met je eens, maar toch vind ik het lastig. Anderen zijn me reeds voorgegaan en die zijn op z'n best uit de gratie gevallen. Het is hier niet zo moeilijk om al snel je status te verliezen en (nu heb ik zeker de status van vertrouweling...) en op een soort-van blacklist komen te staan omdat je voor jezelf opkomt. Erg vervelend, maar ik heb het al een paar keer zien gebeuren bij collega's die (terecht) ontevreden waren. Tegelijkertijd besef ik ook dat enkel ja-knikken me ook nergens brengt.
Je hebt geen status je staat vooral voor Jan nop te werken. Dan maar een conflict. Anders veranderd daar niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177816182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:18 schreef janwvang het volgende:

[..]

Het is niet uitzonderlijk dat ik tot 1 a 2 uur 's nachts werk. En ja, ik werk gewoon overdag, sta om 7 uur op etc. Mijn vrije tijd bestaat in een typische werkweek 4 a 5 avonden uit de avondmaaltijd.
Niet lullig bedoeld, maar ben je überhaupt wel geschikt voor je werk? In mijn ogen zijn mensen die structureel overwerken ongeschikt voor hun werk of is de beloning dusdanig hoog dat het partner the job is.

Dat laatste lijkt op jouw werk niet van toepassing.
pi_177816498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:50 schreef Redbullkid het volgende:
Dus jij werkt 20 uur per week onbetaald over?

Dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig hoor..?
Dat is zo en daar ben ik het helaas mee eens. Ik zie dat overigens wel meer in mijn omgeving, ook bij andere "jonge honden". Niet dat dat het goed praat, maar ik ben ook weer niet de enige in Nederland die dit doet...
Doeg!
pi_177816557
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je hebt geen status je staat vooral voor Jan nop te werken. Dan maar een conflict. Anders veranderd daar niets.
Waar, waar ik vooral mee zit is dat dit zou kunnen leiden tot een situatie dat ik hier weg moet en ik mijn kansen op de arbeidsmarkt donker in zie. Zo bezien zou uit eigen initiatief vertrekken naar een andere baan wellicht slimmer zijn.
Doeg!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')