abonnement Unibet Coolblue
pi_177787642
Hallo allemaal,

Vorige week mijn (aller)eerste date gehad, ze vroeg me om een drankje te komen drinken na het tijdens carnaval samen leuk te hebben gehad.

We waren op het terras in ’S-Hertogenbosch een drankje doen.
Het was allemaal erg gezellig en de tijd vloog voorbij, we werden zelfs geforceerd om weg te gaan omdat desbetreffende terras moest gaan sluiten. Uiteindelijk hebben we daar 3 uur gezeten dus.

Na de date zelf nog even geappt, maar de dag erna merkte ik al op dat ze al een stuk minder enthousiast reageerde. Uiteindelijk heb ik gevraagd of zei het leuk vond om nog een keer wat te drinken oid. Hierop reageerde ze in de eerste instantie niet op, dus ik heb ongeveer 24 uur later verteld dat ze gewoon eerlijk mocht zijn.

Haar reactie:
‘’Ik vond het afgelopen dinsdag gezellig en ik zou het ook leuk vinden om nog eens een keer wat te gaan drinken, maar weet niet of er meer gedachte achter zit’’

Daarna nog een beetje geappt, maar na 4 dagen ligt het contact stil.

Even iets over mijzelf, ik ben pas 25 jaar geworden (Ik word nog steeds 19 geschat..) en ik viel eigenlijk tot mijn 23e op jongens, de laatste 2 jaar begon ik vrouwen steeds leuker te vinden, ik heb destijds ook gemerkt dat ik ze sexueel / relationeel aantrekkelijk vind. (Nee, dit is totaal niet geforceerd)
Daarbij heb ik afgelopen jaren helaas vrijwel weinig ondernomen doordat ik elke dag teveel zat te blowen.

Ik ben licht autistisch, dit bestaat zich in mijn geval vooral uit; een laag zelfbeeld, bang zijn wat andere mensen over mij denken, achter veel onzin dingen iets achterzoeken.
Voor de rest merken de meeste mensen niets van mijn autisme, het zit meer in m'n kop.

Door bovenstaande (niet zo zeer door het autisme) heb ik eigenlijk nog nooit een echte relatie gehad, of uberhaupt seks gehad, hier heb ik wel een (soort van) kans voor gekregen (van beide geslachten) maar heb dit diverse malen afgeslagen ivm dat ik toendertijd nog niets voor meisjes voelde, kwa jongens ben ik altijd al erg kieskeurig geweest.

Volgens mij is bovenstaande gewoon een simpele en subtiele afwijzing waar ik me niet al te druk om moet maken, toch heb ik nog wat vragen als een date leek zijnde. :*

- Is het normaal dat na een eerste date het app contact minder / stop wordt gezet als er geen vonk is?
- Aangezien ik nog eerder geen relatie heb gehad ga ik deze date vooral op mijzelf verwijten.
‘’Misschien voelen vrouwen gewoon niets voor mij, ben ik niet aantrekkelijk genoeg oid’’
Echter heb ik in heel mijn leven ook nog nooit dates of afwijzingen gehad, (op déze na dan)
Ook heb ik nooit eigen initatief getoond in het zoeken van een meisje, en daarbij kom ik vrij weinig meisjes tegen in het dagelijks leven. (Behalve tijdens het uitgaan, maar dan ben ik meer bezig met feesten oid)


Ik heb het simpelweg nooit geprobeerd omdat ik voor het grootse deel van mijn leven nog geen gevoelens voor meisjes had. Is het een logische beredenering dat ik deze date ook ga linken / verwijten aan het zo lang vrijgezel zijn?

Anyways, deze eerste echte afwijzing heeft me wel erg gemotiveerd om verder te gaan, kan er nu gelukkig beter mee omgaan, dan 4 dagen geleden..

Deze afwijzing heeft er ook voor gezorgd dat ik weer begonnen ben met krachttraining en cardio, goed & gezond eten, en niet meer blowen / drinken ddw. Hier was ik al héél erg lang mee bezig, maar faalde steeds. Dus het heeft mijzelf aan de andere kant erg gemotiveerd.
Ik heb zelfs meer zin gekregen om weer verder te gaan daten.

Ik dank u allen voor het lezen van deze vééls te lange post!
pi_177787729
- Is het normaal dat na een eerste date het app contact minder / stop wordt gezet als er geen vonk is?
Ja.

- Aangezien ik nog eerder geen relatie heb gehad ga ik deze date vooral op mijzelf verwijten.
‘’Misschien voelen vrouwen gewoon niets voor mij, ben ik niet aantrekkelijk genoeg oid’’
Echter heb ik in heel mijn leven ook nog nooit dates of afwijzingen gehad, (op déze na dan)
Ook heb ik nooit eigen initatief getoond in het zoeken van een meisje, en daarbij kom ik vrij weinig meisjes tegen in het dagelijks leven. (Behalve tijdens het uitgaan, maar dan ben ik meer bezig met feesten oid)

Ik weet niet precies wat je vraag nou is.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:36:59 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177787773
quote:
Deze afwijzing heeft er ook voor gezorgd dat ik weer begonnen ben met krachttraining en cardio, goed & gezond eten, en niet meer blowen / drinken ddw. Hier was ik al héél erg lang mee bezig, maar faalde steeds. Dus het heeft mijzelf aan de andere kant erg gemotiveerd.
Ik heb zelfs meer zin gekregen om weer verder te gaan daten.
Dit is alleen maar positief. Gewoon lekker door blijven daten en ervaring en zelfvertrouwen opdoen. Bedenk je altijd dat een relatie van twee kanten komt dus het zal nooit enkel jouw schuld is als het niets wordt.
And so is the past
pi_177787805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:34 schreef LurkJeRot het volgende:
- Is het normaal dat na een eerste date het app contact minder / stop wordt gezet als er geen vonk is?
Ja.

- Aangezien ik nog eerder geen relatie heb gehad ga ik deze date vooral op mijzelf verwijten.
‘’Misschien voelen vrouwen gewoon niets voor mij, ben ik niet aantrekkelijk genoeg oid’’
Echter heb ik in heel mijn leven ook nog nooit dates of afwijzingen gehad, (op déze na dan)
Ook heb ik nooit eigen initatief getoond in het zoeken van een meisje, en daarbij kom ik vrij weinig meisjes tegen in het dagelijks leven. (Behalve tijdens het uitgaan, maar dan ben ik meer bezig met feesten oid)

Ik weet niet precies wat je vraag nou is.
Even nog een stukje naar onder lezen, daar staat mijn vraag.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 maart 2018 @ 11:39:38 #5
163650 Greys
pi_177787836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:29 schreef L99kzorika het volgende:
toch heb ik nog wat vragen als een date leek zijnde. :*

- Is het normaal dat na een eerste date het app contact minder / stop wordt gezet als er geen vonk is?
Ja. Volstrekt normaal en heel gangbaar. Dat gaat zelfs in 99% van de gevallen zo denk ik als er gewoon niet De Vonk is (en die is er ook gewoon vaak niet) :)

quote:
Aangezien ik nog eerder geen relatie heb gehad ga ik deze date vooral op mijzelf verwijten. Misschien voelen vrouwen gewoon niets voor mij, ben ik niet aantrekkelijk genoeg oid
Nee joh, het is echt totaal niet nodig om deze conclusie nu te trekken. En dat zeg ik niet ter geruststelling maar gewoon omdat het zo is dat je dat hier niet op kunt baseren. Bij het daten is het nou eenmaal heel gangbaar dat er of bij allebei of bij één van de twee gewoon niet echt hét gevoel is maar wel gewoon gezellig. Zegt niks over jou. Ook als er na vier verschillende dates geen vonk is zegt dat nog helemaal nul over jou.

quote:
Dus het heeft mijzelf aan de andere kant erg gemotiveerd.
Ik heb zelfs meer zin gekregen om weer verder te gaan daten.
Mooi. En probeer het niet allemaal helemaal kapot te denken en te analyseren. Heb het gezellig op een date en zie wat er eventueel van komt. En zo niet dan heb je een gezellige avond gehad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177787866
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit is alleen maar positief. Gewoon lekker door blijven daten en ervaring en zelfvertrouwen opdoen. Bedenk je altijd dat een relatie van twee kanten komt dus het zal nooit enkel jouw schuld is als het niets wordt.
Thanks! Misschien is het ook het feit dat ik nog niet weet wat ik kan of moet verwachten, waardoor het voor mij al snel goed voelt. Echter iemand met meerdere ervaringen weet wellicht de ''mindere'' er sneller uit te filteren.

Uiteindelijk zag ik ook geen relatie in met haar, maar begon toch wel lichte gevoelens te krijgen.
pi_177787953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:38 schreef L99kzorika het volgende:

[..]

Even nog een stukje naar onder lezen, daar staat mijn vraag.
Oh ja ik zie hem.
. Is het een logische beredenering dat ik deze date ook ga linken / verwijten aan het zo lang vrijgezel zijn?
Nouja logisch.. ik snap dat je het doet.
Wil niet zeggen dat het daarmee te maken heeft trouwens.
pi_177788558
Ik ben knap, grappig, leuk, rijk en niet onzeker.. en toch werd ik 7 keer achter elkaar afgewezen.

Wel in 3 weekendjes.....

Hoeft niets met jou te maken maar met die onzekere vrouwen die altijd de verkeerde dingen denken.
pi_177788724
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja. Volstrekt normaal en heel gangbaar. Dat gaat zelfs in 99% van de gevallen zo denk ik als er gewoon niet De Vonk is (en die is er ook gewoon vaak niet) :)

[..]

Nee joh, het is echt totaal niet nodig om deze conclusie nu te trekken. En dat zeg ik niet ter geruststelling maar gewoon omdat het zo is dat je dat hier niet op kunt baseren. Bij het daten is het nou eenmaal heel gangbaar dat er of bij allebei of bij één van de twee gewoon niet echt hét gevoel is maar wel gewoon gezellig. Zegt niks over jou. Ook als er na vier verschillende dates geen vonk is zegt dat nog helemaal nul over jou.

[..]

Mooi. En probeer het niet allemaal helemaal kapot te denken en te analyseren. Heb het gezellig op een date en zie wat er eventueel van komt. En zo niet dan heb je een gezellige avond gehad.
Thanks voor de uitleg en geruststelling, hier heb ik erg veel aan!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:20:56 #10
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177788771
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:11 schreef hoechst het volgende:
Ik ben knap, grappig, leuk, rijk en niet onzeker.. en toch werd ik 7 keer achter elkaar afgewezen.

Wel in 3 weekendjes.....

Hoeft niets met jou te maken maar met die onzekere vrouwen die altijd de verkeerde dingen denken.
eigendunk gespot.
Maar niet heus.....Daaaag.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:21:56 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177788795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

eigendunk gespot.
Scherp. Dat zal ook wel de reden zijn voor de afwijzingen.
And so is the past
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:23:10 #12
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177788813
die vrouw had het wel even eerlijk tegen jou mogen zeggen TS. want dit lijkt echt nergens op natuurlijk.
eerst doet zij of ze jou leuk vind en gezellig drie uur op het terras zitten babbelen met jou. en daarna laat ze opeens niks meer van zich horen. ik vind dat niet netjes van haar.
Maar niet heus.....Daaaag.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:23:38 #13
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177788825
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Scherp. Dat zal ook wel de reden zijn voor de afwijzingen.
:Y !!!!!
Maar niet heus.....Daaaag.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 maart 2018 @ 12:33:00 #14
163650 Greys
pi_177789010
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:23 schreef Samuel24 het volgende:
die vrouw had het wel even eerlijk tegen jou mogen zeggen TS. want dit lijkt echt nergens op natuurlijk.
eerst doet zij of ze jou leuk vind en gezellig drie uur op het terras zitten babbelen met jou. en daarna laat ze opeens niks meer van zich horen. ik vind dat niet netjes van haar.
Onzin. Ze was eerlijk. Dat ze het leuk vond en eventueel nog wel een keer wat wil drinken maar dat meer er waarschijnlijk niet in zit. Prima en eerlijk aangepakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:36:47 #15
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177789097
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Onzin. Ze was eerlijk. Dat ze het leuk vond en eventueel nog wel een keer wat wil drinken maar dat meer er waarschijnlijk niet in zit. Prima en eerlijk aangepakt.
nee vind ik niet. waarom ging ze dan drie uur met TS op een terras zitten. en waarom zei ze dat niet in zijn gezicht dat ze hem niet leuk vond? waarom moet dat allemaal via whatsap besproken worden? ik vind dat zo onpersoonlijk.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 maart 2018 @ 12:43:28 #16
163650 Greys
pi_177789232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:36 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

nee vind ik niet. waarom ging ze dan drie uur met TS op een terras zitten. en waarom zei ze dat niet in zijn gezicht dat ze hem niet leuk vond? waarom moet dat allemaal via whatsap besproken worden? ik vind dat zo onpersoonlijk.
Omdat je op een date alsnog gewoon een gezellige avond kunt hebben ook als de echte vonk er niet is. Of heb je zo'n date zelf nog nooit meegemaakt?

En soms moet je zo'n eerste ontmoeting even op je in laten werken en als je dan de volgende dag ofzo netjes zegt dat meer er waarschijnlijk niet in zit is dat gewoon prima en fatsoenlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:45:19 #17
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177789283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat je op een date alsnog gewoon een gezellige avond kunt hebben ook als de echte vonk er niet is. Of heb je zo'n date zelf nog nooit meegemaakt?

En soms moet je zo'n eerste ontmoeting even op je in laten werken en als je dan de volgende dag ofzo netjes zegt dat meer er waarschijnlijk niet in zit is dat gewoon prima en fatsoenlijk.
ze zei het pas nadat TS er naar het gevraagd. uit zichzelf zou ze het nooit gezegd hebben. en bovendien lijkt het mij behoorlijk duidelijk wat de intentie´s van TS waren. dat moet zij toch ook wel gesnap hebben lijkt me.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 maart 2018 @ 12:59:20 #18
163650 Greys
pi_177789622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:45 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

ze zei het pas nadat TS er naar het gevraagd. uit zichzelf zou ze het nooit gezegd hebben
Dat is een aanname van jou.

quote:
en bovendien lijkt het mij behoorlijk duidelijk wat de intentie´s van TS waren. dat moet zij toch ook wel gesnap hebben lijkt me.
Want hij zat op één knie met een ring in z'n hand tijdens de date?
Je maakt het veel te groot imho. Ze gingen daten, het was gezellig, zij heeft eerlijk geantwoord op z'n vraag daarna. Klaar. En door. Zo gaat het zo vaak. Niks abnormaals aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177789832
Ik ken niet veel mensen (incl. ik zelf) waarbij het na de eerste date meteen raak is. Beschouw het maar als een leerproces. Uiteindelijk kom je de juiste wel tegen. De rest weet niet wat ze missen en dat is lekker hun probleem, niet jouw probleem.
pi_177792753
Heb je een diagnose autisme? Wat jij opnoemt heeft niks met autisme te maken.
pi_177793242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

eigendunk gespot.
Ik probeer deze man te helpen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:26:40 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177793258
Afwijzingen horen er nou eenmaal bij, en vaker dan niet afwijzingen helaas.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik probeer deze man te helpen.
Is niet meer te helpen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:37:13 #23
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177793532
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik probeer deze man te helpen.
ooh. dat is wel aardig dan van je.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_177812789
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:45 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

ze zei het pas nadat TS er naar het gevraagd. uit zichzelf zou ze het nooit gezegd hebben. en bovendien lijkt het mij behoorlijk duidelijk wat de intentie´s van TS waren. dat moet zij toch ook wel gesnap hebben lijkt me.
Thanks voor je input!

Uit haar zelf had ze het uiteindelijk toch wel verteld, maar dat is ook niet zeker natuurlijk.
Waarom wel reageren op ''Je mag het gewoon eerlijk zeggen hoor'', en niet op de eerste vraag of ze wat wilde drinken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:08 schreef hebikweer het volgende:
Ik ken niet veel mensen (incl. ik zelf) waarbij het na de eerste date meteen raak is. Beschouw het maar als een leerproces. Uiteindelijk kom je de juiste wel tegen. De rest weet niet wat ze missen en dat is lekker hun probleem, niet jouw probleem.
Goed om te horen! Heb er inmiddels al het eea over gelezen en merk nu inderdaad op dat ik het niet al te persoonlijk op moet nemen. Ik wist gewoon niet beter als date leek zijnde.. :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:06 schreef Krollie het volgende:
Heb je een diagnose autisme? Wat jij opnoemt heeft niks met autisme te maken.
Ja die heb ik gekregen, vroeger toen ik een jaar of 9 was. Echter was ik toen écht een totaal ander kind dus ik ben van plan om een nieuwe diagnose te laten stellen.

Ik ben ook niet iemand die elke dag m'n vrienden hoef te zien, 1 a 2 keer in de week is prima. Ik ben vaak alleen en preferteer dit ook. Dus kwa ondernemen ben ik nog niet heel sociaal, maar sociaal overkomen op mensen gaat eigenlijk wel prima. (Wel analyseer ik achteraf vaak de gesprekken die ik heb gehad en ga ik overdenken = onzekerheid)

Hier heb ik ook met mijn psycholoog over gepraat en die zei wel dat de dingen die in mijn kop afspeelde wel symptomen van Autisme kunnen zijn. Ze konden het iig niet aan mij zien, pás nadat ik over mijn (onzekere) problematiek vertelde. :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik probeer deze man te helpen.
B:)B
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:26 schreef 2NutZ het volgende:
Afwijzingen horen er nou eenmaal bij, en vaker dan niet afwijzingen helaas.

[..]

Is niet meer te helpen.
:o
pi_177814970
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Onzin. Ze was eerlijk. Dat ze het leuk vond en eventueel nog wel een keer wat wil drinken maar dat meer er waarschijnlijk niet in zit. Prima en eerlijk aangepakt.
Ja, ik vind dat ze het goed aangepakt heeft. TS, helaas, maar zo gaan die dingen.
pi_177814993
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:37 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

ooh. dat is wel aardig dan van je.
Jij bent dan ook een aardige jongen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:22:47 #27
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177815281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:10 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een aardige jongen.
dankjewel. jij bent ook aardig. O+

C.L.Werner, baas. _O_
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_177815306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:22 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

dankjewel. jij bent ook aardig. O+

C.L.Werner, baas. _O_
#samuel24god
pi_177826999
Je was teveel een 'vriend' voor haar tijdens de date, in plaats van een potentieel neukertje/relatiemateriaal. Zij nodigde jou uit? Dan heb je het ergens verpest. Waarschijnlijk een gebrek aan intimiteit, fysiek contact, uitdaging, flirten, speelsheid en spanningsopbouw.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:58:05 #30
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_177827331
Daten is gewoon... Daten. Je gaat met elkaar op pad om elkaar wat beter te leren kennen en bij wederzijdse interesse date je nog wat verder. Als het niet zover komt, niet getreurd. Meer vrouwen dan kerken.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_177833453
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:42 schreef Cockwhale het volgende:
Je was teveel een 'vriend' voor haar tijdens de date, in plaats van een potentieel neukertje/relatiemateriaal. Zij nodigde jou uit? Dan heb je het ergens verpest. Waarschijnlijk een gebrek aan intimiteit, fysiek contact, uitdaging, flirten, speelsheid en spanningsopbouw.
Dat denk ik ook, ik heb namelijk totaal niet geflirt en het gesprek kwam inderdaad meer over als een vriendschappelijk gesprek
  vrijdag 16 maart 2018 @ 04:20:31 #32
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_177854583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:30 schreef L99kzorika het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, ik heb namelijk totaal niet geflirt en het gesprek kwam inderdaad meer over als een vriendschappelijk gesprek
Kan ook nog dat jouw intenties voor haar onduidelijk waren dan.

Misschien dat ze daarom appte, weet niet of er meer achter zit?

Misschien hoopt zij juist wel op meer en heeft ze niet de indruk dat jij die kant op wil.
  Moderator vrijdag 16 maart 2018 @ 08:46:39 #33
441859 crew  Lenny77
pi_177856751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:30 schreef L99kzorika het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, ik heb namelijk totaal niet geflirt en het gesprek kwam inderdaad meer over als een vriendschappelijk gesprek
Dit zou geen probleem mogen zijn. Het flirten op de eerste date kan net verkeerd overkomen.
Je tast gewoon even af wie er tegenover jou zit en of daar iets in zit voor verder te gaan.
Jij zegt zelf dat je in haar niet echt relatie materiaal zag. Dus dat kan zij toch ook gehad hebben? Wil niet zeggen dat jullie het daarom niet gezellig met elkaar kunnen hebben.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_177859017
Hou de eer aan jezelf. Als ze na 3 uur praten je nog steeds niet heel leuk vindt dan houdt het op. Wees niet wanhopig.
pi_177859359
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:29 schreef L99kzorika het volgende:
Ik ben licht autistisch, dit bestaat zich in mijn geval vooral uit; een laag zelfbeeld, bang zijn wat andere mensen over mij denken, achter veel onzin dingen iets achterzoeken.
Voor de rest merken de meeste mensen niets van mijn autisme, het zit meer in m'n kop.
Wanneer je dat autistisch noemt zijn waarschijnlijk heel veel mensen dat. Ook wat je verderop in topic schreef. Ik geloof verder dat 1. psychologen graag ergens een label op plakken; 2. zelfs al zou je bepaalde 'kenmerken' hebben dat nog helemaal niets zegt. We zijn geen statische cijfertjes. Je kan uit een persoonlijke fase groeien. Dat heet leer proces of levenservaring. Neem daarnaast maar van mij aan dat we allemaal problemen hebben. De ene is introvert en maakt moeilijk contact; een ander maakt juist makkelijk contact, maar de verkeerde. Accepteer gewoon jezelf. Wat je over je zelf schrijft, dat zou ik ook over mijzelf kunnen schrijven. Vaak op mijzelf, weinig behoefte aan contact, veel dingen overdenken etc. Dat heet introvert. Ben je bekend met de persoonlijkheidstypen van Carl Jung? https://www.16personalities.com/nl/persoonlijkheidstest

Ik kan je verder aanraden jezelf niet een ziektebeeld aan te praten. Onzekerheid hoort bij elke persoon.
pi_177860531
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 04:20 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Kan ook nog dat jouw intenties voor haar onduidelijk waren dan.

Misschien dat ze daarom appte, weet niet of er meer achter zit?

Misschien hoopt zij juist wel op meer en heeft ze niet de indruk dat jij die kant op wil.
Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat we beide wel wisten wat onze intenties waren. Toen ik achteraf vroeg of ze nog een keer wat wilde drinken begon ze zelf met dat ze het leuk vond om nog een keer wat te drinken, maar er voor haar gevoel nog niet wist of er meer gedachte achter zat, dan lijkt het mij vrij duidelijk dat ze niet geinteresseerd is voor een (relationele gerichte) date.

Daarnaast was ze de dagen erna erg kortaf tegen mij, dit lijkt mij wel een duidelijk gevalletje geen interesse meer dus.

Vervolgens wilde ik ongemakkelijkheid / geforceerdheid voorkomen dus ben ik vervolgens ook kortaf gaan doen, hierna heeft ze niet meer gereageerd. _O_
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dit zou geen probleem mogen zijn. Het flirten op de eerste date kan net verkeerd overkomen.
Je tast gewoon even af wie er tegenover jou zit en of daar iets in zit voor verder te gaan.
Jij zegt zelf dat je in haar niet echt relatie materiaal zag. Dus dat kan zij toch ook gehad hebben? Wil niet zeggen dat jullie het daarom niet gezellig met elkaar kunnen hebben.
Exact. En omdat het mijn eerste date was kon ik het nog niet vergelijken met iets, vandaar dat ik er nog enigszins positief in stond. Wellicht had zij meer ervaring en kon ze de 'mindere' er sneller uit filteren, ofzo. :9

Daarnaast weet ik niet of een vriendschappelijk gesprek op de eerste per definitie zo slecht is, je bent er immers om elkaar beter te leren kennen, moet er dan meteen geflirt worden? :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:10 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Wanneer je dat autistisch noemt zijn waarschijnlijk heel veel mensen dat. Ook wat je verderop in topic schreef. Ik geloof verder dat 1. psychologen graag ergens een label op plakken; 2. zelfs al zou je bepaalde 'kenmerken' hebben dat nog helemaal niets zegt. We zijn geen statische cijfertjes. Je kan uit een persoonlijke fase groeien. Dat heet leer proces of levenservaring. Neem daarnaast maar van mij aan dat we allemaal problemen hebben. De ene is introvert en maakt moeilijk contact; een ander maakt juist makkelijk contact, maar de verkeerde. Accepteer gewoon jezelf. Wat je over je zelf schrijft, dat zou ik ook over mijzelf kunnen schrijven. Vaak op mijzelf, weinig behoefte aan contact, veel dingen overdenken etc. Dat heet introvert. Ben je bekend met de persoonlijkheidstypen van Carl Jung? https://www.16personalities.com/nl/persoonlijkheidstest

Ik kan je verder aanraden jezelf niet een ziektebeeld aan te praten. Onzekerheid hoort bij elke persoon.
Thanks voor je bericht! Ik zal 't eens doorlezen.

Ik heb voorheen erg moeite gehad om het te accepteren aangezien ik het niet bij mijzelf vond passen. Maar bepaalde symptomen heb ik voor mijn gevoel dan weer wel. Ach, wat maakt het eigenlijk uit, je veranderd immers niet als mens zijnde :P
pi_177860854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:06 schreef L99kzorika het volgende:
Ik denk dat we beide wel wisten wat onze intenties waren. Toen ik achteraf vroeg of ze nog een keer wat wilde drinken begon ze zelf met dat ze het leuk vond om nog een keer wat te drinken, maar er voor haar gevoel nog niet wist of er meer gedachte achter zat, dan lijkt het mij vrij duidelijk dat ze niet geinteresseerd is voor een (relationele gerichte) date.

Daarnaast was ze de dagen erna erg kortaf tegen mij, dit lijkt mij wel een duidelijk gevalletje geen interesse meer dus.

Vervolgens wilde ik ongemakkelijkheid / geforceerdheid voorkomen dus ben ik vervolgens ook kortaf gaan doen, hierna heeft ze niet meer gereageerd.
Dat ze kortaf doet kan te maken hebben met veel dingen. Misschien is ze nerveus omdat ze misschien toch wel iets wil. Of onzeker. Of geïrriteerd. Ik zou er niet op speculeren. Je kan beter bij jezelf blijven. Als je haar leuk vindt, laat het haar blijken. Zonder opdringerig te zijn kan je gewoon zeggen dat het je nog steeds leuk lijkt iets te gaan drinken. Als zij heeft gezegd 'dat ze het niet zeker weet' dan heeft ze ieg geen duidelijk nee gezegd... Ga niet lopen pushen, maar laat haar wel blijken dat jij wel meer wil. Trouwens, wat heb je te verliezen? Je loopt hoogstens een blauwtje wanneer je haar wel probeert te versieren. Beter dat dan niets geprobeerd. Succes!
pi_177861526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:23 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Dat ze kortaf doet kan te maken hebben met veel dingen. Misschien is ze nerveus omdat ze misschien toch wel iets wil. Of onzeker. Of geïrriteerd. Ik zou er niet op speculeren. Je kan beter bij jezelf blijven. Als je haar leuk vindt, laat het haar blijken. Zonder opdringerig te zijn kan je gewoon zeggen dat het je nog steeds leuk lijkt iets te gaan drinken. Als zij heeft gezegd 'dat ze het niet zeker weet' dan heeft ze ieg geen duidelijk nee gezegd... Ga niet lopen pushen, maar laat haar wel blijken dat jij wel meer wil. Trouwens, wat heb je te verliezen? Je loopt hoogstens een blauwtje wanneer je haar wel probeert te versieren. Beter dat dan niets geprobeerd. Succes!
Ik ben eigenlijk het tegenovergestelde van opdringering zijn, misschien moet ik toch wat meer eigen initatief tonen, pushen doe ik sowieso niet.

We hebben elkaar nu al 8 dagen niet gesproken, ik heb het laatste berichtje verstuurd; ''Ja was leuk, nu thuis'' hier heeft ze niet meer op gereageerd. Denk dat dit niets met onzekerheid oid te maken heeft :P
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 maart 2018 @ 13:16:36 #39
163650 Greys
pi_177861746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:23 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Dat ze kortaf doet kan te maken hebben met veel dingen. Misschien is ze nerveus omdat ze misschien toch wel iets wil. Of onzeker. Of geïrriteerd. Ik zou er niet op speculeren. Je kan beter bij jezelf blijven. Als je haar leuk vindt, laat het haar blijken. Zonder opdringerig te zijn kan je gewoon zeggen dat het je nog steeds leuk lijkt iets te gaan drinken. Als zij heeft gezegd 'dat ze het niet zeker weet' dan heeft ze ieg geen duidelijk nee gezegd... Ga niet lopen pushen, maar laat haar wel blijken dat jij wel meer wil. Trouwens, wat heb je te verliezen? Je loopt hoogstens een blauwtje wanneer je haar wel probeert te versieren. Beter dat dan niets geprobeerd. Succes!
Wacht even hoor, dat meisje zegt letterlijk dat ze echt niet denkt dat er meer in zit (en dat weet ze zeker, maar ze zegt 'denkt' omdat dat vriendelijker klinkt, geloof me) en laat daarna niets meer van zich horen en jij haalt daaruit dat ze misschien juist wel iets met hem wil en dat TS haar gewoon alsnog moet laten blijken dat hij wel meer wil? :?

Als ik haar was zou ik me daar kapot aan ergeren, dan ben je eerlijk en duidelijk en krijg je alsnog dat gedram dat hij wel meer wil. Niet doen. Echt niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 16 maart 2018 @ 13:35:38 #40
441859 crew  Lenny77
pi_177862130
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Wacht even hoor, dat meisje zegt letterlijk dat ze echt niet denkt dat er meer in zit (en dat weet ze zeker, maar ze zegt 'denkt' omdat dat vriendelijker klinkt, geloof me) en laat daarna niets meer van zich horen en jij haalt daaruit dat ze misschien juist wel iets met hem wil en dat TS haar gewoon alsnog moet laten blijken dat hij wel meer wil? :?

Als ik haar was zou ik me daar kapot aan ergeren, dan ben je eerlijk en duidelijk en krijg je alsnog dat gedram dat hij wel meer wil. Niet doen. Echt niet.
Dit.
'Misschien niets' en 'ik denk van niet' is in vrouwentaal hetzelfde als nee.
Maar dan zo vriendelijk en niet kwetsend mogelijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_177862312
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dit.
'Misschien niets' en 'ik denk van niet' is in vrouwentaal hetzelfde als nee.
Maar dan zo vriendelijk en niet kwetsend mogelijk.
Zou allemaal kunnen. Maar dan ook weer, het blijft speculeren. Jij kan helemaal niets zeker weten, want het is gewoon een aanname van je.
pi_177862441
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Wacht even hoor, dat meisje zegt letterlijk dat ze echt niet denkt dat er meer in zit (en dat weet ze zeker, maar ze zegt 'denkt' omdat dat vriendelijker klinkt, geloof me) en laat daarna niets meer van zich horen en jij haalt daaruit dat ze misschien juist wel iets met hem wil en dat TS haar gewoon alsnog moet laten blijken dat hij wel meer wil? :?

Als ik haar was zou ik me daar kapot aan ergeren, dan ben je eerlijk en duidelijk en krijg je alsnog dat gedram dat hij wel meer wil. Niet doen. Echt niet.
Het zijn allemaal aannames lieverd. Jij weet helemaal niets. Het zijn projecties en aannames van jou. En wie heeft het over gedram? Tussen 'maar er voor haar gevoel nog niet wist of er meer gedachte achter zat' en gedram zitten nogal veel gradaties. Als zij zegt: 'maar er voor haar gevoel nog niet wist of er meer gedachte achter zat' dan lees ik dat alleen zo. Ik weet inmiddels uit ervaring dat wanneer een vrouw je echt niet ziet zitten, ze daar echt wel duidelijk in is. Voor dames die niet duidelijk zijn, die moeten niet janken dat een man daarna opdringerig is. Dan moet je maar duidelijk zijn. Word volwassen. En: nee, wat zij schrijft is GEEN duidelijke afwijzing. Aantekening; ik ben er niet bij geweest, dus weet niet (en jij ook niet ;) wat haar lichaamstaal was. Dat zegt wat mij betreft ook veel. Maar als ik ts was, dan zou ik de dame in kwestie vooral tijd geven en bij jezelf blijven. Dat heet niets met gedram te maken, hoe zwart/wit deze schrijfster het ook wil doen voorkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ray-xxx op 16-03-2018 14:03:45 ]
pi_177912174
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dit zou geen probleem mogen zijn. Het flirten op de eerste date kan net verkeerd overkomen.
Je tast gewoon even af wie er tegenover jou zit en of daar iets in zit voor verder te gaan.
Jij zegt zelf dat je in haar niet echt relatie materiaal zag. Dus dat kan zij toch ook gehad hebben? Wil niet zeggen dat jullie het daarom niet gezellig met elkaar kunnen hebben.
Vrouwen zijn zich totaal onbewust van wat ze leuk vinden en wat niet, zo blijkt maar weer. Ze doen altijd zulke onnozele uitspraken :')

Ik zie het te vaak.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 maart 2018 @ 18:55:01 #44
163650 Greys
pi_177913453
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:49 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Het zijn allemaal aannames lieverd. Jij weet helemaal niets. Het zijn projecties en aannames van jou.
Ik weet helemaal niets? Ik ga er gewoon van uit dat wat TS schrijft zo gebeurd is en zij zelf dus tegen hem heeft gezegd dat ze niet denkt dat er meer in zit en daarna niks meer liet horen. Noem dat maar niets. Lijkt me nogal duidelijk.

Als ik aan een man laat weten dat er waarschijnlijk niets meer in zit en ik laat daarna een week niks van me horen (of langer inmiddels) mag die man er toch echt vanuit gaan dat ik bedoel wat ik zeg en verder geen interesse heb. Als hij daarna komt met 'maar ik voel wél wat voor jou' vind ik dat gedram ja. Vooral na één date. Kom op zeg. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177917164
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:55 schreef Greys het volgende:
Ik ga er gewoon van uit
Het is jouw leven ;) Ik wens je dan maar veel succes met je aannames en daaruit voortvloeiende frustraties :)
pi_177919889
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:29 schreef L99kzorika het volgende:

- Is het normaal dat na een eerste date het app contact minder / stop wordt gezet als er geen vonk is?
Zou jij nog veel appen met iemand waarvan je tijdens de date denkt "oke persoon maar dit is 'm duidelijk niet"?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')