abonnement Unibet Coolblue
pi_177786372
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:05 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Er is niets naïef aan, als er geen opdracht/bevel is en ze zouden je aanklagen of oppakken dan valt zo'n zaak direct voor elke rechter. De sleepwet is ongericht zoeken, maar wel gebonden aan wetten. Lees je eerst eens in voordat je iets roept. Neemt niet weg dat ik tegen de sleepwet ga stemmen in het aankomende referendum. Niet dat de regering daar iets mee gaat doen, maar je moet wel een signaal afgeven.
BREIN legt tegenwoordig boetes en dergelijken op zonder tussenkomst van een rechter. Ze krijgen zelfs de gegevens van de providers zonder een rechter.

Het is een kwestie van tijd voor die sleepwet data ook door derde partijen zonder enige vorm van tussenkomst van een rechter of wet benut zal gaan worden.

Als je denkt dat dat niet gaat gebeuren, dan ben je niet echt meer van deze tijd.
pi_177786375
Netflix is overigens erg mooi en het werkt prima, het nadeel vind ik alleen dat wanneer ik aan een serie wil beginnen behoorlijk vaak niet alle seizoenen aanwezig zijn.
Powered by Janetje®
pi_177786393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Piraterij is tegenwoordig in mijn ervaring een stuk moeilijker. Goede bronnen zijn steeds dieper weggedrukt of zelfs helemaal verdwenen zonder echt goede vervanger. Gelukkig is het allemaal wat minder belangrijk als je ouder wordt en je geld hebt om dingen te kopen en minder tijd om te consumeren :P
Ik het het idee dat het zelfs maar een bepaalde leeftijdscategorie is die nog halsstarrig vasthoudt aan piraterij. Eigenlijk alleen de millenials (24-38 jaar). Ouderen hebben er de kennis en zin niet in, jongeren zijn gewend om te betalen voor hun content (Spotify is niet voor niets zo groot).

Het zal er wel mee te maken hebben dat de millenials de opkomst van internet en piraterij hebben meegemaakt.
pi_177786398
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:07 schreef Coritchando het volgende:

[..]

BREIN legt tegenwoordig boetes en dergelijken op zonder tussenkomst van een rechter. Ze krijgen zelfs de gegevens van de providers zonder een rechter.

Het is een kwestie van tijd voor die sleepwet data ook door derde partijen zonder enige vorm van tussenkomst van een rechter of wet benut zal gaan worden.

Als je denkt dat dat niet gaat gebeuren, dan ben je niet echt meer van deze tijd.
Je roept weer dingen zonder enige onderbouwing of kennis van zaken. Het klinkt zeker als een glijdende schaal, maar BREIN zal nooit en ten nimmer inzage krijgen in opsporingsdata van overheid, politie of veiligheidsdiensten. Simpelweg omdat het een private stichting is, de overheid heeft geen belang in het welzijn van de entertainmentwereld.
Powered by Janetje®
pi_177786407
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
Netflix is overigens erg mooi en het werkt prima, het nadeel vind ik alleen dat wanneer ik aan een serie wil beginnen behoorlijk vaak niet alle seizoenen aanwezig zijn.
Dat is een terechte klacht. Zo zijn er wel meer terechte klachten over Netflix. Bij Spotify is dat een stuk minder het geval in mijn beleving.

Probleem is ook meer de partijen die content aanleveren aan Netflix. Er wordt veel te krampachtig gedaan over rechten in landen bijvoorbeeld. Al gaat dat nu Europees wel veranderen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:14:09 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786454
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:53 schreef Coritchando het volgende:
Een van de redenen waarom ik al lang geen gebruik meer maak van torrents, veel te eenvoudig in te zien voor BREIN en de overheid. Enkel nog nieuwsgroepen hier, die sporadische keer dat ik iets zoek wat niet op Netflix, Videoland, Spotify of iTunes te vinden is.

Een VPN vind ik wel het ultieme zwaktebod, dan ben je echt een kneus ten top. Te beroerd om te betalen voor content, maar wel geld uitgeven aan schimmige partijen die zeggen je identiteit te verbergen.
kreeg een vpn bij m'n nieuwsgroepabo

Komt qua prijs overigens ook niet in de buurt van de reguliere prijzen voor content dus beetje rare logica
pi_177786461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:10 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik het het idee dat het zelfs maar een bepaalde leeftijdscategorie is die nog halsstarrig vasthoudt aan piraterij. Eigenlijk alleen de millenials (24-38 jaar). Ouderen hebben er de kennis en zin niet in, jongeren zijn gewend om te betalen voor hun content (Spotify is niet voor niets zo groot).

Het zal er wel mee te maken hebben dat de millenials de opkomst van internet en piraterij hebben meegemaakt.
Klopt, goede observatie. Wat ook meespeelt is dat de millenials nog waarde hechten aan het werkelijk bezitten van dingen, terwijl de huidige jongeren meer gewend zijn aan streamen en slechts toegang hebben tot iets op maandelijks betaalde basis.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177786467
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:10 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Je roept weer dingen zonder enige onderbouwing of kennis van zaken. Het klinkt zeker als een glijdende schaal, maar BREIN zal nooit en ten nimmer inzage krijgen in opsporingsdata van overheid, politie of veiligheidsdiensten. Simpelweg omdat het een private stichting is, de overheid heeft geen belang in het welzijn van de entertainmentwereld.
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=BREIN

Veel leesplezier. Let vooral even op het aantal schikkingen waarbij geen rechtbank aan te pas is gekomen.
pi_177786481
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Klopt, goede observatie. Wat ook meespeelt is dat de millenials nog waarde hechten aan het werkelijk bezitten van dingen, terwijl de huidige jongeren meer gewend zijn aan streamen en slechts toegang tot iets op maandelijks betaalde basis.
Inderdaad, goed punt ook van dat bezit. Dat merk ik aan mijzelf (ook millenial). Ik ben geneigd om bij Spotify ook van alles te downloaden naar mijn telefoon, alsof ik ooit mijn databundel zou kunnen opmaken met dat beetje Spotify wat ik zonder wifi luister. Zit er gewoon keihard in geramd om een of andere reden.
pi_177786502
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

kreeg een vpn bij m'n nieuwsgroepabo

Komt qua prijs overigens ook niet in de buurt van de reguliere prijzen voor content dus beetje rare logica
Ik heb het niet over prijzen gehad.

Ik zeg alleen dat ik je een droeftoeter vind als je aan allerlei vage bedrijfjes geld gaat betalen en niet aan de reguliere industrie zoals Netflix en Spotify.

Je bent ook het type wat 2 pakken melk in zijn karretje stopt en er maar 1 scant met de zelfscan. Want 1 euro per liter is niet wat je wil betalen, je bepaald toch zelf wel dat 50 cent per liter genoeg is of niet dan?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:20:29 #36
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik heb het niet over prijzen gehad.

Ik zeg alleen dat ik je een droeftoeter vind als je aan allerlei vage bedrijfjes geld gaat betalen en niet aan de reguliere industrie zoals Netflix en Spotify.

Je bent ook het type wat 2 pakken melk in zijn karretje stopt en er maar 1 scant met de zelfscan. Want 1 euro per liter is niet wat je wil betalen, je bepaald toch zelf wel dat 50 cent per liter genoeg is of niet dan?
nee maar je vindt het vreemd dat iemand geen vijftig euro overheeft voor het reguliere aanbod, maar wel twee euro om datzelfde aanbod via een omweg te nu bekijken

En ik doe niet aan zelfscannen
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:21:11 #37
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786541
En die zelfscanvergelijking gaat over jouzelf met je ebooks
pi_177786578
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

nee maar je vindt het vreemd dat iemand geen vijftig euro overheeft voor het reguliere aanbod, maar wel twee euro om datzelfde aanbod via een omweg te nu bekijken
Ik vind een Ferrari ook aan de prijs, terwijl het maar gewoon een auto is. Regulier aanbod is dus geen optie. Is het OK als ik een apparaatje koop van 200 euro om het slot te kraken en dat ik deze Ferrari dan zelf ga gebruiken?

Het is zo fout als wat. En zelf doe ik daar inderdaad met ebooks aan mee. Al het andere zijn goede en betaalbare alternatieven voor en die gebruik ik dan ook.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:25:33 #39
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:23 schreef Coritchando het volgende:

[..]
nee maar je vindt het vreemd dat iemand geen vijftig euro overheeft voor het reguliere aanbod, maar wel twee euro om datzelfde aanbod via een omweg te nu bekijken
Ik vind een Ferrari ook aan de prijs, terwijl het maar gewoon een auto is. Regulier aanbod is dus geen optie. Is het OK als ik een apparaatje koop van 200 euro om het slot te kraken en dat ik deze Ferrari dan zelf ga gebruiken?

Kosten zijn voor mij geen excuus. Als je iets wilt zien of horen dan betaal je de gevraagde prijs. Is die te hoog, dan kan je het dus niet zien of horen

behalve wanneer het een ebook is idd
pi_177786636
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:25 schreef hugecooll het volgende:
wanneer het een ebook is idd
Pak even de juiste post, dank je.

Zolang ik ebooks zonder extra kosten via nieuwsgroepen kan krijgen doe ik dat. Omdat er geen fatsoenlijk alternatief is op dit moment.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:31:12 #41
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:28 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Pak even de juiste post, dank je.

Zolang ik ebooks zonder extra kosten via nieuwsgroepen kan krijgen doe ik dat. Omdat er geen fatsoenlijk alternatief is op dit moment.
Er zijn wel fatsoenlijke alternatieven maar die vind jij te duur. Dus verkrijg je ze via illegale weg gratis.

Jij vindt het huidige betaalde aanbod een goed alternatief, ik vind van niet.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:34:24 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177786721
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:28 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Pak even de juiste post, dank je.

Zolang ik ebooks zonder extra kosten via nieuwsgroepen kan krijgen doe ik dat. Omdat er geen fatsoenlijk alternatief is op dit moment.
Je geeft alleen maar aan dat jouw arbitraire grens bij ebooks ligt want wat jij zegt is ook relevant voor ebooks en je eigen situatie. Je kan overigens aardig wat ebooks legaal verkrijgen via de Kobo ereader.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177786722
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er zijn wel fatsoenlijke alternatieven maar die vind jij te duur. Dus verkrijg je ze via illegale weg gratis.

Jij vindt het huidige betaalde aanbod een goed alternatief, ik vind van niet.
Ik betaal er niet voor via illegale weg. En dat vind ik voor droeftoeters, betalen voor illegale content.

Maar we zullen zien hoe veilig je VPN'etje is. Ze blijken toch genoeg te loggen bij de aanbieders.
pi_177786734
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Je geeft alleen maar aan dat jouw arbitraire grens bij ebooks ligt want wat jij zegt is ook relevant voor ebooks en je eigen situatie. Je kan overigens aardig wat ebooks legaal verkrijgen via de Kobo ereader.
Ik heb geen Kobo ereader.

Nee, ik zeg niet waar de grens ligt wat je wel en niet illegaal moet downloaden. Ik zeg dat ik je een droeftoeter vind als je gaat betalen om illegale spullen te downloaden.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:35:32 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786736
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:34 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik betaal er niet voor via illegale weg. En dat vind ik voor droeftoeters, betalen voor illegale content.

Maar we zullen zien hoe veilig je VPN'etje is. Ze blijken toch genoeg te loggen bij de aanbieders.
ik betaal niet voor illegale content
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:36:21 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177786752
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:35 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik heb geen Kobo ereader.

Nee, ik zeg niet waar de grens ligt wat je wel en niet illegaal moet downloaden. Ik zeg dat ik je een droeftoeter vind als je gaat betalen om illegale spullen te downloaden.
Oké, dan koop je een kobo ereader en is het ook klaar. En verder klinkt het alsnog wat arbitrair maar het zij zo.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:37:32 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177786763
Hier ook een grootgebruiker van Netflix en Spotify. Alle muziek die ik zoek staat wel op spotify. Bij Netflix is dat toch wel even wat anders. Veel oude seizoenen, maar de nieuwere seizoenen komen er pas vrij laat bij te staan. Als de serie al op Netflix staat. Meeste series die wij wekelijks kijken staan niet op Netflix.

Gebruik dus al jaren dezelfde torrent site. Heb wel eens verder moeten kijken, maar dan kost het niet heel veel moeite om een andere te vinden. Subtitles regel ik ook al jaren op een site, nooit problemen mee gehad. Goede virus scanner, laatste jaren niks vreemds binnen gehaald of zo. Niet iets wat niet wordt gezien door de virusscanner iig.

Nu kopen wij alle series die we kijken sowieso ook op dvd/blu-ray als ze uitkomen. Dan voelt het gebruik maken van torrents iets minder erg. Films kijken we in de bios, en halen we later ook op blu-ray in huis (ook als een film niet in de bios draait of we hem missen). Echt nog nooit een film binnen gehaald via torrents.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177786770
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, dan koop je een kobo ereader en is het ook klaar. En verder klinkt het alsnog wat arbitrair maar het zij zo.
Als ik een ebook kan kopen voor een fatsoenlijke prijs, waarmee ik vervolgens kan doen wat ik wil zoals bij een normaal boek dan ben ik de eerste die ze koopt.
pi_177786780
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ik betaal niet voor illegale content
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

kreeg een vpn bij m'n nieuwsgroepabo

Komt qua prijs overigens ook niet in de buurt van de reguliere prijzen voor content dus beetje rare logica
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:41:10 #50
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177786810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:39 schreef Coritchando het volgende:

[..]


[..]

ja, dat kan ik toch ook net als jij gratis doen?
Ik betaal voor o.a. de snelheid en retentie van zo'n server en voor het afschermen van mijn internetactivteiten. Het is niet zo dat die content onbetaald niet bereikbaar is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')