ja dat moet, maar geen hond doet dat, ook de meeste vasteland bewoners die in UK rijden plakken geen sticker.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:25 schreef kasper het volgende:
Moeten die Engelsen hun koplampen ook afplakken/afstellen wanneer ze op het vasteland willen gaan rijden?
Nee. Lampen wijken licht af richting berm. In de UK dus richting de andere weghelft. En vice versa.quote:Op maandag 12 maart 2018 14:20 schreef Postbus100 het volgende:
Huh, waarom staan ze verschillend afgesteld? die dingen staan toch gewoon naar voren gericht? En hoog /laag heeft toch niets te maken met rijrichting?
Zodat je verkeersborden in de berm in het donker eerder kan lezen.quote:Op maandag 12 maart 2018 14:20 schreef Postbus100 het volgende:
Huh, waarom staan ze verschillend afgesteld?
Sinds de Eurotunnel is het aantal Britten in de zomervakantie in Frankrijk aardig toegenomen. Maar die zie ik ook nooit met plakkers.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:25 schreef kasper het volgende:
Moeten die Engelsen hun koplampen ook afplakken/afstellen wanneer ze op het vasteland willen gaan rijden?
Een jaar of 10 geleden zag je dat wel / meer. Misschien dat met moderne technieken dit dus niet meer nodig is.quote:Op maandag 12 maart 2018 15:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Sinds de Eurotunnel is het aantal Britten in de zomervakantie in Frankrijk aardig toegenomen. Maar die zie ik ook nooit met plakkers.
Waarom zou hij daardoor een ongeluk veroorzaken dan?quote:Op maandag 12 maart 2018 17:19 schreef paddestoelensoep het volgende:
Open maar geen topic in KLB als je het vertikt aanpassingen te doen en daardoor een ongeluk veroorzaakt.
Door tegenliggers te verblinden, of door niet zichtbaar te zijn voor het overig verkeer.quote:Op maandag 12 maart 2018 17:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Waarom zou hij daardoor een ongeluk veroorzaken dan?
Maar hierboven wordt toch al een paar keer aangehaald dat het allemaal prima gaat? Ondanks dat de koplampen van links gestuurde auto's anders afgesteld staan, betekent het niet dat ze verblinden. Zoals ik al zei heb ik heel veel kilometers daar gemaakt en nooit gehad dat iemand ging seinen.quote:Op maandag 12 maart 2018 17:26 schreef paddestoelensoep het volgende:
[..]
Door tegenliggers te verblinden, of door niet zichtbaar te zijn voor het overig verkeer.
Omdat degene die figureerden in gevallen waar het niet prima ging het niet meer kunnen na vertellen?quote:Op maandag 12 maart 2018 17:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar hierboven wordt toch al een paar keer aangehaald dat het allemaal prima gaat?
Dat doen ze dus wel. Die regels zijn er niets voor niets.quote:Ondanks dat de koplampen van links gestuurde auto's anders afgesteld staan, betekent het niet dat ze verblinden.
Dat is toch trollen mag ik hopen? Dus het zou betekenen dat iedereen die mij heeft zien rijden in UK (en geloof me, daar ben ik echt vaak geweest en rijd altijd met verlichting aan) nu overleden is?quote:Op maandag 12 maart 2018 17:58 schreef paddestoelensoep het volgende:
[..]
Omdat degene die figureerden in gevallen waar het niet prima ging het niet meer kunnen na vertellen?
Ehm nee. Dan merk je dat wel aan de tegenliggers die het je vriendelijk laten zien dat je hun verblindt.quote:[..]
Dat doen ze dus wel. Die regels zijn er niets voor niets.
quote:Op maandag 12 maart 2018 17:19 schreef paddestoelensoep het volgende:
Open maar geen topic in KLB als je het vertikt aanpassingen te doen en daardoor een ongeluk veroorzaakt.
uhm neequote:Op maandag 12 maart 2018 18:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is toch trollen mag ik hopen?
Niet iedereen, maar er is zeker een kans dat je een ongeluk veroorzaakt omdat je een tegenligger verblind.quote:Dus het zou betekenen dat iedereen die mij heeft zien rijden in UK (en geloof me, daar ben ik echt vaak geweest en rijd altijd met verlichting aan) nu overleden is?
In dat geval zou jij je hier niet meer rondlopen. Is een beetje als nog 60.000 km verder rijden met bandjes die net aan door de apk zijn gekomen. Hoeft niet fout te gaan, maar moet je natuurlijk niet willen. Daarnaast kan er gehandhaaft worden.quote:Dus als er hier iemand jou tegemoet komt rijden met grootlicht verongeluk jij DIRECT?
Klopt; dat kan-ie beter in [WGR] doen.quote:Op maandag 12 maart 2018 17:19 schreef paddestoelensoep het volgende:
Jij ziet wel echt veel beren op de weg (haha) he? Ik heb tientallen politie/douane controles gehad en NOOIT, maar dan echt NOOIT heeft er iemand wat over mijn verlichting gezegd.. En, nu de laatste keer.., in al die jaren nooit iemand die geseind heeft vanwege verblinding.quote:Op maandag 12 maart 2018 18:21 schreef paddestoelensoep het volgende:
[..]
uhm nee
[..]
Niet iedereen, maar er is zeker een kans dat je een ongeluk veroorzaakt omdat je een tegenligger verblind.
[..]
In dat geval zou jij je hier niet meer rondlopen. Is een beetje als nog 60.000 km verder rijden met bandjes die net aan door de apk zijn gekomen. Hoeft niet fout te gaan, maar moet je natuurlijk niet willen. Daarnaast kan er gehandhaaft worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |