FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Reparatie duurt nu al veeeeel langer dan gepland
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 12:59
Vriendins toestel was kapot gegaan. Maar gelukkig verzekerd. Nu wachten we al weken op het toestel.


Bij de mediamarkt een telefoon toestel gekocht met verzekering. (Dit was in 2017).

Nu ging die kapot in feb en is mediamarkt overgestapt van verzekeringen en moesten wij direct contact op nemen met geeksquad nou telefoon werd opgehaald op 07-feb. De reparatie zou 5 tot 10 werkdagen duren maar is nog steeds niet klaar. Wat kunnen we nu doen?
LurkJeRotmaandag 12 maart 2018 @ 13:01
Op social media aan de schandpaal nagelen, die toko.

Maar serieus, vaak krijg je wel snel reactie als je twittert / op hun fb pagina iets post.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 13:05
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:01 schreef LurkJeRot het volgende:
Op social media aan de schandpaal nagelen, die toko.

Maar serieus, vaak krijg je wel snel reactie als je twittert / op hun fb pagina iets post.
Nou vorige week gebeld en toen de belofte dat toestel al gerepareerd is. Zou vorige week daar bericht over krijgen.
Maar helaas.

Bijna 5 weken later en heb hem nog niet. Slaat echt nergens op en wat zijn mijn rechten
Scarlet_Dragonflymaandag 12 maart 2018 @ 13:07
En in die vijf weken heb je stilletjes thuis gezeten en niks meer van je laten horen?
noodgangmaandag 12 maart 2018 @ 13:08
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nou vorige week gebeld en toen de belofte dat toestel al gerepareerd is. Zou vorige week daar bericht over krijgen.
Maar helaas.

Bijna 5 weken later en heb hem nog niet. Slaat echt nergens op en wat zijn mijn rechten
Staat er iets over in de algemene voorwaarden van de verzekering? (of valt het onder de garantie?)

Maar als ze vorige week tegen je gezegd hebben dat je bericht zou krijgen, waarom neem je dan niet even contact met ze op om te vragen hoe het ervoor staat?
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 13:10
quote:
11s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En in die vijf weken heb je stilletjes thuis gezeten en niks meer van je laten horen?
3 keer gebeld.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 13:12
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:08 schreef noodgang het volgende:

[..]

Staat er iets over in de algemene voorwaarden van de verzekering? (of valt het onder de garantie?)

Maar als ze vorige week tegen je gezegd hebben dat je bericht zou krijgen, waarom neem je dan niet even contact met ze op om te vragen hoe het ervoor staat?
ik ga zo ook weer bellen. Het is echt de verzekering en ik werd er niet wijzer van.
neles75maandag 12 maart 2018 @ 13:12
Je moet er tegenwoordig bij veel bedrijven van uit gaan dat je altijd achter hun reet aan moet zitten en dat zij niks uit zichzelf doen. Daarbij af en toe een beetje druk via twitter en dat soort dingen. Dan gaat het al wat sneller
LurkJeRotmaandag 12 maart 2018 @ 13:17
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nou vorige week gebeld en toen de belofte dat toestel al gerepareerd is. Zou vorige week daar bericht over krijgen.
Maar helaas.

Bijna 5 weken later en heb hem nog niet. Slaat echt nergens op en wat zijn mijn rechten
Daarom ff twitteren ofzo, zodat iedereen het kan zien.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 13:19
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:17 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Daarom ff twitteren ofzo, zodat iedereen het kan zien.
dynafix is een kut bedrijf.


Zo iets?
Fredmaandag 12 maart 2018 @ 13:28
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:05 schreef tailfox het volgende:
Bijna 5 weken later en heb hem nog niet. Slaat echt nergens op en wat zijn mijn rechten
Jij hebt sowieso geen rechten, maar je vriendin misschien wel.
Alles valt en staat met de voorwaarden die van toepassing zijn op de verzekering.

En ik gok zomaar dat daar in staat dat een reparatie best 5/6/7/8 weken of misschien wel meer mag duren.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 13:32
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jij hebt sowieso geen rechten, maar je vriendin misschien wel.
Alles valt en staat met de voorwaarden die van toepassing zijn op de verzekering.

En ik gok zomaar dat daar in staat dat een reparatie best 5/6/7/8 weken of misschien wel meer mag duren.
verzekering staat op mijn naam. Op haar toestel.
nogeenoudebekendemaandag 12 maart 2018 @ 13:36
Oh Dynafix... Mja daar moet je dan ook je telefoon niet naartoe laten sturen.
Liftdeurmaandag 12 maart 2018 @ 13:40

Kijk dit eens voor de grap.
Salvad0Rmaandag 12 maart 2018 @ 13:51
sowieso telefoon opsturen voor reparatie :') dan ben je m sowieso kwijt :') wedden dat ze met een ander 1 of ander refurbisht kk toestel aankomen zetten, en de jouwe is nergens meer te bekennen?

Gewoon zo'n iranees/turk van de telefoonwinkel op de hoek bevrienden en dan alles voor mooie prijsjes laten fixen tog B-)
LurkJeRotmaandag 12 maart 2018 @ 13:53
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

dynafix is een kut bedrijf.

Zo iets?
Bijvoorbeeld, maar kutbedrijf is wel één woord, makker.
Innisdemonmaandag 12 maart 2018 @ 13:56
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

dynafix is een kut bedrijf.

Zo iets?
Dat helpt niet meer, want dat weet iedereen al :D


quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:53 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, maar kutbedrijf is wel één woord, makker.
_O_
nogeenoudebekendemaandag 12 maart 2018 @ 13:58
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:56 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dat helpt niet meer, want dat weet iedereen al :D

Precies.
Aalscholvermaandag 12 maart 2018 @ 14:04
Op Facebook/Twitter uitleggen wat het probleem is. Dat je nu al super lang wacht en meerdere keren hebt gebeld etc. en je voor vandaag nog een oplossing wilt. Stuur ook nog even een mail er achteraan. Als je belt heb je niets zwart op wit.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 14:09
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh Dynafix... Mja daar moet je dan ook je telefoon niet naartoe laten sturen.
ja was niet mijn keuze.
TheoddDutchGuymaandag 12 maart 2018 @ 14:21
Ze zijn de telefoon gewoon even aan het gebruiken persoonlijk, zoals autogarages dat ook doen met sommige auto's die voor reparatie achter staan.

Dan claimen ze opeens "waterschade" en mag je de rekening zelf gaan betalen.
nogeenoudebekendemaandag 12 maart 2018 @ 14:23
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:04 schreef Aalscholver het volgende:
Op Facebook/Twitter uitleggen wat het probleem is. Dat je nu al super lang wacht en meerdere keren hebt gebeld etc. en je voor vandaag nog een oplossing wilt. Stuur ook nog even een mail er achteraan. Als je belt heb je niets zwart op wit.
De persoon die je daar nu aan de lijn hebt werkt er morgen hoogstwaarschijnlijk niet meer. _O-.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 14:23
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze zijn de telefoon gewoon even aan het gebruiken persoonlijk, zoals autogarages dat ook doen met sommige auto's die voor reparatie achter staan.

Dan claimen ze opeens "waterschade" en mag je de rekening zelf gaan betalen.
ben gedekt tegen alles.
Fredmaandag 12 maart 2018 @ 15:32
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:32 schreef tailfox het volgende:

[..]

verzekering staat op mijn naam. Op haar toestel.
Als het jouw verzekering is, dan heb je vast ook de voorwaarden bij de hand waarin je kan teruglezen wat je kan verwachten als je telefoon via de verzekering gerepareerd wordt.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 15:35
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als het jouw verzekering is, dan heb je vast ook de voorwaarden bij de hand waarin je kan teruglezen wat je kan verwachten als je telefoon via de verzekering gerepareerd wordt.
nope
Fredmaandag 12 maart 2018 @ 15:48
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:35 schreef tailfox het volgende:

[..]

nope
Zou je die niet eens opzoeken dan?
Juup©maandag 12 maart 2018 @ 16:59
Vreemd? Op de website van die verzekeraar staat: Polissen vanaf 13-10-2014 (Media Markt)

Hier overigens de meest recent polis van hun Verzekeringsvoorwaarden via/bij MM.

Overigens zie ik in die voorwaarden nergens een termijn staan m.b.t. de maximale duur van een reparatie o.i.d., of ik heb er overheen gelezen.

[ Bericht 50% gewijzigd door Juup© op 12-03-2018 18:14:06 (Sorry, te gespannen.) ]
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 17:27
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Vreemd? Op de website van die verzekeraar staat: Polissen vanaf 13-10-2014 (Media Markt)

Hier overigens de meest recent polis van hun Verzekeringsvoorwaarden via/bij MM.

Overigens zie ik in die voorwaarden nergens een termijn staan m.b.t. de maximale duur van een reparatie o.i.d., of ik heb er overheen gelezen.
ja we leven nu in 2018. personeel gaf dat aan.
Juup©maandag 12 maart 2018 @ 17:38
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef tailfox het volgende:

[..]

ja we leven nu in 2018. personeel gaf dat aan.
Laat maar dan, ik weet ook wel dat wij in 2018 leven bijdehand. Suc6 met alles :')
noodgangmaandag 12 maart 2018 @ 17:41
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef tailfox het volgende:

[..]

ja we leven nu in 2018. personeel gaf dat aan.
Hij probeert je te helpen! Er staat vanaf 2014, dus dat zou nu nog goed van toepassing kunnen zijn.
Heb je al contact opgenomen met de verzekeraar en welke antwoorden wil je hebben?
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 17:53
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:41 schreef noodgang het volgende:

[..]

Hij probeert je te helpen! Er staat vanaf 2014, dus dat zou nu nog goed van toepassing kunnen zijn.
Heb je al contact opgenomen met de verzekeraar en welke antwoorden wil je hebben?
Mijn vriending heeft contact opgenomen en ze zijn het toestel kwijt :')
tdronemaandag 12 maart 2018 @ 18:03
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

Mijn vriending heeft contact opgenomen en ze zijn het toestel kwijt :')
Misschien helpt dit:
https://www.juridischloke(...)ekomen-overeenkomst/
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 18:04
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Laat maar dan, ik weet ook wel dat wij in 2018 leven bijdehand. Suc6 met alles :')
Mijn opmerking was niet bijdehand bedoelt. mijn excuses ik bedoelde dat het waarschijnlijk niet zou gelden voor mij.
Juup©maandag 12 maart 2018 @ 18:15
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

Mijn opmerking was niet bijdehand bedoelt. mijn excuses ik bedoelde dat het waarschijnlijk niet zou gelden voor mij.
Ik had ook anders kunnen reageren, mijn excuses bij dezen. Ik ben gewoon een beetje gespannen, en reageer dan wel eens te impulsief.
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 18:23
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik had ook anders kunnen reageren, mijn excuses bij dezen. Ik ben gewoon een beetje gespannen, en reageer dan wel eens te impulsief.
Ik reageer te vaak te kort. Maar wat bedoelde die medewerker dan met dat de mediamarkt nu niks meer met die verzekeringen doet dan?
Juup©maandag 12 maart 2018 @ 18:26
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik reageer te vaak te kort. Maar wat bedoelde die medewerker dan met dat de mediamarkt nu niks meer met die verzekeringen doet dan?
Geen flauw idee, maar ik denk dat ze alles rechtstreeks via de verzekeraar laten lopen, en dat jij die niet bij de MM moet zijn maar bij de verzekeraar (al vind ik dat wel gek aangezien de telefoon bij MM gekocht is).
#ANONIEMmaandag 12 maart 2018 @ 18:46
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:26 schreef Juup© het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar ik denk dat ze alles rechtstreeks via de verzekeraar laten lopen, en dat jij die niet bij de MM moet zijn maar bij de verzekeraar (al vind ik dat wel gek aangezien de telefoon bij MM gekocht is).
Ja dat vind ik ookal vervelend en heb alleen een a4 waar het termijn opstaat. maar morgen gaat mijn vriendin weer bellen hopelijk krijgt ze gewoon nieuw toestel
Juup©maandag 12 maart 2018 @ 18:50
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:46 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ookal vervelend en heb alleen een a4 waar het termijn opstaat. maar morgen gaat mijn vriendin weer bellen hopelijk krijgt ze gewoon nieuw toestel
Ik hoop het ook voor haar, suc6 ^O^