abonnement Unibet Coolblue
pi_177757869
Ik heb een vraag waar ik helaas geen antwoord op kan vinden en ben toch erg benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan iemand mij wijzer maken :)

De situatie is als volgt:
Er zijn twee gescheiden ouders met een kind. Een van de ouders heeft een omgangsregeling met het kind, dus om het weekend verblijft het kind daar. Eerst was dit elk weekend, maar omdat men het niet goed vond gaan, is het beperkt tot om het weekend.

Nu blijkt dat de ouder met de omgangsregeling ook tussentijds contact wil met het kind. Die gaat dus 'hulpouder' worden op de school van het kind.

Mag dit?
pi_177758703
Omgangsregeling is toch geen contactverbod?
.
pi_177759034
Je ex-man doet ook zijn best en het is ook zijn kind.

Als hij wordt gedwarsboomd door jou en jou moeder omdat je hem ineens haat, hoeft je kind daar niet de dupe van te worden!
5 Ferrari's op videoband!
pi_177759046
Een omgangsregeling is geen verbod, maar een recht om bij en vechtscheiding 1 danwel 2 ouders te beschermen en te zorgen dat de ouder het kind SOWIESO kan blijven zien OP EEN VASTGESTELD MOMENT.
Vaker mag in principe altijd.

Je kan niet verbieden dat hij op school wil helpen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_177759460
Ja, dit mag diegene gewoon doen. Geef elkaar een beetje de ruimte. Wie goed doet, goed ontmoet nietwaar?

quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:58 schreef CaVaBien het volgende:

Eerst was dit elk weekend, maar omdat men het niet goed vond gaan, is het beperkt tot om het weekend.

Wie is "men" en op basis waarvan is deze beslissing genomen? Op basis van waarnemingen van overkoepelende instanties of heeft een beklag vanuit jouw kant daar ook in meegespeeld?
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 02:46:47 #6
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177759559
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:00 schreef Vocatala het volgende:
Ja, dit mag diegene gewoon doen. Geef elkaar een beetje de ruimte. Wie goed doet, goed ontmoet nietwaar?

[..]

Wie is "men" en op basis waarvan is deze beslissing genomen? Op basis van waarnemingen van overkoepelende instanties of heeft een beklag vanuit jouw kant daar ook in meegespeeld?
Idd, wie is 'men'.

Dit riekt naar een gescheiden vrouw die haar ex wil dwarsbomen en daarbij een kind als wapen in wil zetten.

Ik kan er natuurlijk ook goed naast zitten, en eigenlijk hoop ik dat ook.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177760056
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:46 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Idd, wie is 'men'.

Dit riekt naar een gescheiden vrouw die haar ex wil dwarsbomen en daarbij een kind als wapen in wil zetten.

Ik kan er natuurlijk ook goed naast zitten, en eigenlijk hoop ik dat ook.
Ik hoop het ook. Klinkt nogal verzuurd dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177760707
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:58 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb een vraag waar ik helaas geen antwoord op kan vinden en ben toch erg benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan iemand mij wijzer maken :)

De situatie is als volgt:
Er zijn twee gescheiden ouders met een kind. Een van de ouders heeft een omgangsregeling met het kind, dus om het weekend verblijft het kind daar. Eerst was dit elk weekend, maar omdat men het niet goed vond gaan, is het beperkt tot om het weekend.

Nu blijkt dat de ouder met de omgangsregeling ook tussentijds contact wil met het kind. Die gaat dus 'hulpouder' worden op de school van het kind.

Mag dit?
Ik ben het met je eens; om het weekend is om het weekend en NIET vaker, of op school, of waar dan ook. Een omgangsregeling is regeling, basta. Dat hij daar nu stiekem omheen wilt werken is niet netjes. Je zou het mogelijk bij de instanties kunnen aangeven dat je hier niet van gediend bent?
pi_177760716
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens; om het weekend is om het weekend en NIET vaker, of op school, of waar dan ook. Een omgangsregeling is regeling, basta. Dat hij daar nu stiekem omheen wilt werken is niet netjes. Je zou het mogelijk bij de instanties kunnen aangeven dat je hier niet van gediend bent?
Die kunnen daar niks aan doen
pi_177760734
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:32 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Die kunnen daar niks aan doen
Dan pas je gezamenlijk de regeling maar aan; om het weekend is om het weekend en niet stiekem op school hulpouder worden.
pi_177760754
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:34 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dan pas je gezamenlijk de regeling maar aan; om het weekend is om het weekend en niet stiekem op school hulpouder worden.
Maar het mag gewoon. Er staat nergens dat het verboden is. En de school kan de hulp waarschijnlijk goed gebruiken.
pi_177760795
Ja dat mag, omgangsregeling is er om ervoor te zorgen dat er een vaste structuur is voor het kind en de uitwonende ouder, een regeling waar men op kan terug vallen.
pi_177760802
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:34 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dan pas je gezamenlijk de regeling maar aan; om het weekend is om het weekend en niet stiekem op school hulpouder worden.
Wat nou stiekem?
pi_177760809
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:42 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Wat nou stiekem?
'Nu blijkt dat de ouder met de omgangsregeling ook tussentijds contact wil met het kind. Die gaat dus 'hulpouder' worden op de school van het kind.'

Door het woordje 'nu blijkt' kan men concluderen dat het niet in samenspraak is gegaan, dus stiekem.

Dus 'wat nou stiekem' is een ongegronde, agressieve reactie, waarvan akte.
  maandag 12 maart 2018 @ 07:45:53 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177760825
Waarom is de omgangsregeling beperkt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 maart 2018 @ 07:50:41 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177760859
Het beperken van die omgangsregeling zal niet voor niks geweest zijn. Ik zou even naar de school gaan en uitleggen dat ze beter een andere hulpouder uit kunnen zoeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177760863
Waarom zou dit niet mogen, of ben je direct met een omgangsregeling alleen op die dagen ouder dat het kind bij je is.
Nee hoor denk dat iedere ouder dat gewoon moet kunnen doen, daarbij helpen op school is niet alleen met je kind bezig zijn, je krijgt er meteen een paar bij.
pi_177760871
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:43 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

'Nu blijkt dat de ouder met de omgangsregeling ook tussentijds contact wil met het kind. Die gaat dus 'hulpouder' worden op de school van het kind.'

Door het woordje 'nu blijkt' kan men concluderen dat het niet in samenspraak is gegaan, dus stiekem.

Dus 'wat nou stiekem' is een ongegronde, agressieve reactie, waarvan akte.
Nee nu blijkt dat de andere ouder het gezamenlijk kind op een smerige manier inzet om de andere ouder het leven vooral zo zuur mogelijk te maken.
Ze zijn niet meer samen, de andere ouder mag gewoon wat hij of zij wil.
pi_177760882
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:52 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Nee nu blijkt dat de andere ouder het gezamenlijk kind op een smerige manier inzet om de andere ouder het leven vooral zo zuur mogelijk te maken.
Dat blijkt niet uit de OP, dit zijn aannames die gemaakt worden.
pi_177760901
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:53 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit de OP, dit zijn aannames die gemaakt worden.
Daar blijkt ook niet uit dat de andere ouder het stiekem wil doen. Of waarom de ene ouder er zo zwaar op tegen is.
pi_177760916
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:43 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

'Nu blijkt dat de ouder met de omgangsregeling ook tussentijds contact wil met het kind. Die gaat dus 'hulpouder' worden op de school van het kind.'

Door het woordje 'nu blijkt' kan men concluderen dat het niet in samenspraak is gegaan, dus stiekem.

Dus 'wat nou stiekem' is een ongegronde, agressieve reactie, waarvan akte.
De ouder die dit wilt doen heeft het recht om dit te doen, dus is het niet stiekem. Is de ouder een gevaar voor het kind? Is er bewijs dat de ouder het kind wilt beïnvloeden?
Nee, dus mag de desbetreffende oider dit doen.
pi_177760918
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:55 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Daar blijkt ook niet uit dat de andere ouder het stiekem wil doen. Of waarom de ene ouder er zo zwaar op tegen is.
Door de toevoeging 'nu blijkt' kan er geconcludeerd worden dat het niet in overleg is gegaan, dus stiekem.

Nergens blijkt dat iemand er zwaar op tegen is.

De vraag is, mag een ouder met omgangsregeling een hulpouder worden.

Nergens wordt gezegd dat er iemand op tegen is, dat er gedwarsboomt wordt etc.
pi_177760944
Ik denk dat het vooral nogal belangrijk is om te weten waarom die omgangsregeling is aangepast
pi_177760951
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:57 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Door de toevoeging 'nu blijkt' kan er geconcludeerd worden dat het niet in overleg is gegaan, dus stiekem.

Nergens blijkt dat iemand er zwaar op tegen is.

De vraag is, mag een ouder met omgangsregeling een hulpouder worden.

Nergens wordt gezegd dat er iemand op tegen is, dat er gedwarsboomt wordt etc.
Ja dat mag gewoon als de school er niks op tegen heeft.
pi_177761019
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:00 schreef Allures het volgende:
Ik denk dat het vooral nogal belangrijk is om te weten waarom die omgangsregeling is aangepast
Dat denk ik niet, dat is irrelevant.
pi_177761052
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:13 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat is irrelevant.
Natuurlijk is dat niet irrelevant. Anders is er ook geen reden om op een forum te vragen of de ouder met de omgangsregeling hulpouder mag worden op de school van het kind.
pi_177761109
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:00 schreef Vocatala het volgende:
Ja, dit mag diegene gewoon doen. Geef elkaar een beetje de ruimte. Wie goed doet, goed ontmoet nietwaar?

[..]

Wie is "men" en op basis waarvan is deze beslissing genomen? Op basis van waarnemingen van overkoepelende instanties of heeft een beklag vanuit jouw kant daar ook in meegespeeld?
Ik wilde het een beetje algemeen houden vanwege herkenbaarheid, maar iets meer achtergrondinformatie is denk ik makkelijker.

De ene ouder heeft een gedragsstoornis, waardoor jeugdzorg is ingeschakeld. Zij hebben onderzoek gedaan naar de situatie en vonden het beter als de kinderen om het weekend gingen in plaats van elk weekend.

Deze regeling is een aantal weken geleden ingegaan en nu blijkt dat de ouder met omgangsregeling, zonder overleg met de andere ouder, hulpouder gaat worden op de school van het kind.
pi_177761115
Om het weekend je kind zien, dat lijkt me echt kut.
pi_177761116
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:30 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik wilde het een beetje algemeen houden vanwege herkenbaarheid, maar iets meer achtergrondinformatie is denk ik makkelijker.

De ene ouder heeft een gedragsstoornis, waardoor jeugdzorg is ingeschakeld. Zij hebben onderzoek gedaan naar de situatie en vonden het beter als de kinderen om het weekend gingen in plaats van elk weekend.

Deze regeling is een aantal weken geleden ingegaan en nu blijkt dat de ouder met omgangsregeling, zonder overleg met de andere ouder, hulpouder gaat worden op de school van het kind.
Waarom moet er overlegd worden dan?
  maandag 12 maart 2018 @ 08:34:32 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177761127
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:30 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik wilde het een beetje algemeen houden vanwege herkenbaarheid, maar iets meer achtergrondinformatie is denk ik makkelijker.

De ene ouder heeft een gedragsstoornis, waardoor jeugdzorg is ingeschakeld. Zij hebben onderzoek gedaan naar de situatie en vonden het beter als de kinderen om het weekend gingen in plaats van elk weekend.

Deze regeling is een aantal weken geleden ingegaan en nu blijkt dat de ouder met omgangsregeling, zonder overleg met de andere ouder, hulpouder gaat worden op de school van het kind.
Is er door Jeugdzorg of door de rechter een contactverbod opgelegd voor de rest van de tijd?

Zo nee, dan mag het dus gewoon, maar je kunt natuurlijk wel de school overtuigen dat dit niet zo'n goed idee is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177761130
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens; om het weekend is om het weekend en NIET vaker, of op school, of waar dan ook. Een omgangsregeling is regeling, basta. Dat hij daar nu stiekem omheen wilt werken is niet netjes. Je zou het mogelijk bij de instanties kunnen aangeven dat je hier niet van gediend bent?
Aangeven bij de instanties is zeker een optie.

Alleen wil de verzorgende ouder niet onnodig moeilijk doen. Als de ouder met omgangsregeling het recht heeft om het kind doordeweeks ook te zien, dan is dat zo. De vraag is alleen heeft die dat recht?
pi_177761161
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:30 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik wilde het een beetje algemeen houden vanwege herkenbaarheid, maar iets meer achtergrondinformatie is denk ik makkelijker.

De ene ouder heeft een gedragsstoornis, waardoor jeugdzorg is ingeschakeld. Zij hebben onderzoek gedaan naar de situatie en vonden het beter als de kinderen om het weekend gingen in plaats van elk weekend.

Deze regeling is een aantal weken geleden ingegaan en nu blijkt dat de ouder met omgangsregeling, zonder overleg met de andere ouder, hulpouder gaat worden op de school van het kind.
kan niet samen met jeugdzorg en de school worden gekeken naar het hulpouder zijn? Het is natuurlijk een begeleide situatie om het zo maar te zeggen. Dus misschien juist wel een goede context voor contact tussen de ouder en het kind

En contact is, lijkt mij, toch wel in het belang van het kind
pi_177761179
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:32 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Waarom moet er overlegd worden dan?
Omdat de rechter heeft besloten dat het kind om het weekend gaat in plaats van elk weekend. Het contact is dus beperkt. Ze hebben dat besloten, omdat dat beter was voor het kind (er is een onderzoek aan vooraf gegaan).

Mag de andere ouder dan hulpouder worden en het kind alsnog doordeweeks zien?
pi_177761194
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Omdat de rechter heeft besloten dat het kind om het weekend gaat in plaats van elk weekend. Het contact is dus beperkt. Ze hebben dat besloten, omdat dat beter was voor het kind (er is een onderzoek aan vooraf gegaan).

Mag de andere ouder dan hulpouder worden en het kind alsnog doordeweeks zien?
Helemaal mee eens.

Maar de meeste denken weer meteen dat dit een topique is waar de ene ouder de ander het licht in de ogen niet gunt.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 08:43:19 #35
43556 miss_dynastie
pi_177761216
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Omdat de rechter heeft besloten dat het kind om het weekend gaat in plaats van elk weekend. Het contact is dus beperkt. Ze hebben dat besloten, omdat dat beter was voor het kind (er is een onderzoek aan vooraf gegaan).

Mag de andere ouder dan hulpouder worden en het kind alsnog doordeweeks zien?
Maar waarom was dat beter voor het kind? Het kan ook zijn dat elk weekend weg te onrustig is in het gezin van de moeder en daarom niet in het belang van het kind.

Een omgangsregeling is geen contactverbod voor de overige dagen, dus in beginsel mag dat, ja.

Als de omgang beperkt is omdat deze schadelijk is voor het kind, zijn daar ongetwijfeld deskundige instanties bij betrokken geweest waar ik mijn vraag neer zou leggen i.p.v. op een forum. Die kennen ook de gehele situatie en kunnen je op maat adviseren. Maar zelfs in zo’n situatie kan ik me voorstellen dat een gecontroleerde omgeving waarin extra contact is niet als bezwaar wordt gezien.
pi_177761287
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Omdat de rechter heeft besloten dat het kind om het weekend gaat in plaats van elk weekend. Het contact is dus beperkt. Ze hebben dat besloten, omdat dat beter was voor het kind (er is een onderzoek aan vooraf gegaan).

Mag de andere ouder dan hulpouder worden en het kind alsnog doordeweeks zien?
Als de school het oké vind zal er waarschijnlijk niks aan gedaan kunnen worden. Een omgangsregeling is geen contactverbod ofzo.
pi_177761319
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:40 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Maar de meeste denken weer meteen dat dit een topique is waar de ene ouder de ander het licht in de ogen niet gunt.
Dat is in feite toch ook zo?
Jij kunt niet voor de ander beslissen wat die doet in zijn of haar vrije tijd.
En hulpouders zijn hard nodig dus eigenlijk doet de niet verzorgende ouder nog iets goeds ook.
  maandag 12 maart 2018 @ 08:56:43 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177761357
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:53 schreef Sugardaddy16 het volgende:

En hulpouders zijn hard nodig dus eigenlijk doet de niet verzorgende ouder nog iets goeds ook.
Dat hangt maar net van de intenties van die andere ouder af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177761370
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:37 schreef Allures het volgende:

[..]

kan niet samen met jeugdzorg en de school worden gekeken naar het hulpouder zijn? Het is natuurlijk een begeleide situatie om het zo maar te zeggen. Dus misschien juist wel een goede context voor contact tussen de ouder en het kind

En contact is, lijkt mij, toch wel in het belang van het kind
Dit dus, een heel weekend is iets heel anders dan gestructureerde momenten onder schooltijd. En er is dan toch contact zonder dat het kind gelijk weer van verblijfplaats moet wisselen.

Kind gaat nog altijd af en toe een weekend naar die ouder, dus dan moet het vervullen van de taak als hulpouder ook wel lukken dunkt me.

quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:50 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Als de school het oké vind zal er waarschijnlijk niks aan gedaan kunnen worden. Een omgangsregeling is geen contactverbod ofzo.
School heeft er niet zoveel van te vinden, tenzij die ook contact hebben met jeugdzorg of zo. Of wanneer duidelijk blijkt dat de desbetreffende leerling het geen goed doet.
pi_177761375
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hangt maar net van de intenties van die andere ouder af.
School kan dat zelf ook wel inschatten aangezien ze op de hoogte zullen zijn van de problemen tussen beide ouders.
  maandag 12 maart 2018 @ 08:59:11 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177761396
Is de school op de hoogte van de aanpassing van de omgangsregeling en de reden daartoe? Is de school betrokken geweest bij het onderzoek dat voorafging aan de aanpassing van de omgangsregeling?
Als de gedragsstoornis van de ene ouder een van de redenen is dat de omgangsregeling beperkt is, is het dan in het kader van het hulpouder zijn van belang dat de school op de hoogte is van de gedragsstoornis?

Ik zou overigens gewoon aan jeugdzorg vragen of dit mag dan wel de bedoeling is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177761397
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit dus, een heel weekend is iets heel anders dan gestructureerde momenten onder schooltijd. En er is dan toch contact zonder dat het kind gelijk weer van verblijfplaats moet wisselen.

Kind gaat nog altijd af en toe een weekend naar die ouder, dus dan moet het vervullen van de taak als hulpouder ook wel lukken dunkt me.

[..]

School heeft er niet zoveel van te vinden, tenzij die ook contact hebben met jeugdzorg of zo. Of wanneer duidelijk blijkt dat de desbetreffende leerling het geen goed doet.
Bij onderzoek van jeugdzorg of de rvk is school altijd op de hoogte.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:01:09 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177761406
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:59 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Bij onderzoek van jeugdzorg of de rvk is school altijd op de hoogte.
Wat niet betekent dat ze ook weten wat de uitslag is en waarom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177761418
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat niet betekent dat ze ook weten wat de uitslag is en waarom.
Over het algemeen wordt dat wel doorgespeeld naar de school.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:02:17 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177761420
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:57 schreef Chai het volgende:
School heeft er niet zoveel van te vinden,
De school heeft daar heel veel van te vinden, aangezien zij bepalen wie er wel en niet komt helpen op een school, en ze ook een verantwoordelijkheid hebben naar (de ouders van) de andere kinderen in de klas.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177761470
Hulpouder is ook wat breed. Is dit een een-op-een ding met het kind of de moestuin doen?

De ouder wil betrokken zijn dus dat is goed. In overleg met school kan dan misschien besproken worden dat beginnen in de moestuin en goed idee is

Zeg maar
pi_177761481
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De school heeft daar heel veel van te vinden, aangezien zij bepalen wie er wel en niet komt helpen op een school, en ze ook een verantwoordelijkheid hebben naar (de ouders van) de andere kinderen in de klas.
Op basis van het verhaal van één ouder kan een school niet ineens met terugwerkende kracht gaan besluiten dat de andere ouder ongeschikt is als hulpouder. Het zou een mooie boel worden als op die manier gescheiden ouders de school tegen de andere ouder uit zouden kunnen spelen. :')

Wanneer er valide redenen zijn en voldoende informatie kan die verantwoordelijkheid genomen worden, maar dat lijkt hier niet aan de orde, want het staat blijkbaar al op de planning dat de andere ouder aan de slag gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 09:07:34 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 09:10:21 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177761519
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Op basis van het verhaal van één ouder kan een school niet ineens met terugwerkende kracht gaan besluiten dat de andere ouder ongeschikt is als hulpouder. Het zou een mooie boel worden als op die manier gescheiden ouders de school tegen de andere ouder uit zouden kunnen spelen. :')

Wanneer er valide redenen zijn en voldoende informatie kan die verantwoordelijkheid genomen worden, maar dat lijkt hier niet aan de orde, want het staat blijkbaar al op de planning dat de andere ouder aan de slag gaat.
Het gaat natuurlijk niet om het verhaal van één ouder, de rechter beperkt een toch al behoorlijk beperkte omgangsregeling niet zomaar tot om het weekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177761556
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om het verhaal van één ouder, de rechter beperkt een toch al behoorlijk beperkte omgangsregeling niet zomaar tot om het weekend.
Als ze afhankelijk zijn van de informatie van die uitspraak van die ene ouder, dan kan diegene het waaromverhaal natuurlijk alsnog behoorlijk worden verdraaid. En niet alle officiële documenten zullen zomaar met de school overlegd kunnen worden ivm privacy.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:14:40 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177761595
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Als ze afhankelijk zijn van de informatie van die uitspraak van die ene ouder, dan kan diegene het waaromverhaal natuurlijk alsnog behoorlijk worden verdraaid. En niet alle officiële documenten zullen zomaar met de school overlegd kunnen worden ivm privacy.
Er is een onderzoek aan vooraf gegaan, en de tijden dat één ouder zo even een nog beperktere omgangsregeling kon afdwingen met wat sterke verhalen liggen ver achter ons.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177761631
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is een onderzoek aan vooraf gegaan, en de tijden dat één ouder zo even een nog beperktere omgangsregeling kon afdwingen met wat sterke verhalen liggen ver achter ons.
De school mag op basis van die gewijzigde omgangsregeling niet concluderen dat die ouder dan blijkbaar ook niet als hulpouder kan functioneren. Een heel weekend die verantwoordelijk dragen is wel even iets anders dan enkele uren een steentje bijdragen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 09:16:40 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 09:18:12 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177761674
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:16 schreef Chai het volgende:

[..]

De school mag op basis van die gewijzigde omgangsregeling niet concluderen dat die ouder dan blijkbaar ook niet als hulpouder kan functioneren. Een heel weekend die verantwoordelijk dragen is wel even iets anders dan enkele uren een steentje bijdragen.
Dat stel ik ook niet, maar de vraag is wel waar de school wel van op de hoogte is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 maart 2018 @ 09:20:48 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177761733
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:16 schreef Chai het volgende:

[..]

De school mag op basis van die gewijzigde omgangsregeling niet concluderen dat die ouder dan blijkbaar ook niet als hulpouder kan functioneren. Een heel weekend die verantwoordelijk dragen is wel even iets anders dan enkele uren een steentje bijdragen.
De school heeft helemaal geen geldige argumenten nodig om wel of niet met vrijwilligers in zee te gaan. Dat is hun vrije beslissing.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177761758
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De school heeft helemaal geen geldige argumenten nodig om wel of niet met vrijwilligers in zee te gaan. Dat is hun vrije beslissing.
Als je willekeurig vrije beslissingen gaat nemen kun je onnodig een wig drijven tussen ouders en dat is niet in het belang van het kind.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:23:18 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177761778
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je willekeurig vrije beslissingen gaat nemen kun je onnodig een wig drijven tussen ouders en dat is niet in het belang van het kind.
Ongeschikte ouders in je klas zijn in het belang van geen enkel kind en dus ook niet van je school. Bij twijfel niet doen, is in dit soort situaties het credo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 09:26:07 #56
43556 miss_dynastie
pi_177761828
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is een onderzoek aan vooraf gegaan, en de tijden dat één ouder zo even een nog beperktere omgangsregeling kon afdwingen met wat sterke verhalen liggen ver achter ons.
Nee, maar het kan best zijn dat nooit een weekend samen teveel onrust teweeg brengt in het gezin van moeder. Of de afstand te groot is voor kind om wekelijks af te leggen, nu met het ouder worden het eigen leven van het kind ook drukker wordt met huiswerk/sport/vriendjes. De oorzaak van het beperken kan best in het belang van het kind zijn zonder dat vader ongeschikt is als ouder. En zelfs al was hij dat wel, dan kan elkaar zien in de gecontroleerde omgeving van school toch nog goed zijn voor een kind. Ik vind het bijzonder dat zo’n vraag hier gesteld wordt i.p.v. aan de betrokken professionals.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:31:43 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177761932
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:30 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik wilde het een beetje algemeen houden vanwege herkenbaarheid, maar iets meer achtergrondinformatie is denk ik makkelijker.

De ene ouder heeft een gedragsstoornis, waardoor jeugdzorg is ingeschakeld. Zij hebben onderzoek gedaan naar de situatie en vonden het beter als de kinderen om het weekend gingen in plaats van elk weekend.

Deze regeling is een aantal weken geleden ingegaan en nu blijkt dat de ouder met omgangsregeling, zonder overleg met de andere ouder, hulpouder gaat worden op de school van het kind.
Het gaat dan om de gedragsproblemen en niet om de omgangsregeling.
Dus: mag een willekeurig persoon met gedragsproblemen hulpouder worden? Of om het breder te trekken: mag zo iemand überhaupt met willekeurige kinderen werken?
En blijkbaar zijn die problemen niet zo heel ernstig, want de kinderen komen er elke twee weken een heel weekend.

Ik zou mijn kinderen ook zo veel mogelijk willen zien en er voor hen willen zijn. De omgangsregeling is het minimum, elke minuut extra is mooi meegenomen.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:35:03 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177761971
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, maar het kan best zijn dat nooit een weekend samen teveel onrust teweeg brengt in het gezin van moeder. Of de afstand te groot is voor kind om wekelijks af te leggen, nu met het ouder worden het eigen leven van het kind ook drukker wordt met huiswerk/sport/vriendjes. De oorzaak van het beperken kan best in het belang van het kind zijn zonder dat vader ongeschikt is als ouder. En zelfs al was hij dat wel, dan kan elkaar zien in de gecontroleerde omgeving van school toch nog goed zijn voor een kind. Ik vind het bijzonder dat zo’n vraag hier gesteld wordt i.p.v. aan de betrokken professionals.
Of het hier om vader of moeder gaat is niet duidelijk en niet van belang.
Als de gedragsstoornis van de ouder met beperkte omgang de reden is voor de beperking van de omgang is dat wel van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 maart 2018 @ 09:41:08 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177762052
Dat de ene ouder op school wil helpen duidt er m.i. op dat die on dezelfde plaats woont als de kinderen en de andere ouder.
Dan vraag ik me ook af wat er gebeurt als ze elkaar toevallig op straat tegenkomen.
Bij TS lijkt het erop dat de zorgouder er dan op staat dat de weekendouder snel wiebert en een blokje omloopt, want contact buiten de omgangsregeling is volgens TS Verboten.
pi_177762077
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ongeschikte ouders in je klas zijn in het belang van geen enkel kind en dus ook niet van je school. Bij twijfel niet doen, is in dit soort situaties het credo.
Als het verhaal van de ene gescheiden ouder zonder concrete aanvullende informatie al voldoende is om 'twijfel' te krijgen, wordt je als school wel een heel gemakkelijke speelbal in getouwtrek van twee gescheiden ouders. Dat de school zelf beslissingen neemt zonder onderbouwing vind ik prima, maar vind het verkeerd als daarbij het verhaal van één ouder aanleiding en leidend is geweest in die beslissing.

Op basis van het topic hier zou dat laatste namelijk het geval zijn aangezien er vanuit de school zelf geen twijfel was ten aanzien van deze ouder. Aangezien bij twijfel deze ouder sowieso niet was ingepland.

quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat dan om de gedragsproblemen en niet om de omgangsregeling.
Dus: mag een willekeurig persoon met gedragsproblemen hulpouder worden? Of om het breder te trekken: mag zo iemand überhaupt met willekeurige kinderen werken?
En blijkbaar zijn die problemen niet zo heel ernstig, want de kinderen komen er elke twee weken een heel weekend.

Ik zou mijn kinderen ook zo veel mogelijk willen zien en er voor hen willen zijn. De omgangsregeling is het minimum, elke minuut extra is mooi meegenomen.
Als de gedragsproblemen betrekking hebben tot regelen en structuur aanbrengen kan iemand in een omgeving waarin alle stappen al uitgestippeld zijn juist prima functioneren en een waardevolle helpende hand zijn.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:44:53 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177762109
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:42 schreef Chai het volgende:
Op basis van het topic hier zou dat laatste namelijk het geval zijn aangezien er vanuit de school zelf geen twijfel was ten aanzien van deze ouder. Aangezien bij twijfel deze ouder sowieso niet was ingepland.
Als de school niet door jeugdzorg op de hoogte is gesteld, dan hadden ze niet alle relevante informatie om een goede beslissing te kunnen nemen.

Zijn ze wel op de hoogte en hebben ze besloten dat er geen probleem is, dan is het verder klaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177762409
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als de school niet door jeugdzorg op de hoogte is gesteld, dan hadden ze niet alle relevante informatie om een goede beslissing te kunnen nemen.

Zijn ze wel op de hoogte en hebben ze besloten dat er geen probleem is, dan is het verder klaar.
Dan kunnen ze op aanraden van de niet-hulpouder nog eens navraag doen bij jeugdzorg om volledig geïnformeerd te worden, maar als je enkel op het (mogelijke) gestook van één ouder afgaat ben je verkeerd bezig imo.

Waar op basis van de huidige info in dit topic sprake van zou zijn wanneer op basis hiervan stappen worden ondernomen, want er wordt vooral gestrooid met vaagheden die makkelijk te verdraaien zijn zonder dat er concreet wordt uitgelegd waarom het hulpouder zijn problematisch zou zijn.

En als je echt een goed onderbouwd verhaal hebt doet het er ook niet meer toe of dit volgens de omgangsregeling 'mag' of niet, dat staat dan buiten kijf. En dan gaan je kennissen die vraag ook niet op een internetforum stellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 10:20:59 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 10:02:28 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177762514
Waar komt nou weer vandaan dat de andere ouder zou stoken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 10:06:47 #64
43556 miss_dynastie
pi_177762620
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of het hier om vader of moeder gaat is niet duidelijk en niet van belang.
Als de gedragsstoornis van de ouder met beperkte omgang de reden is voor de beperking van de omgang is dat wel van belang.
Ik had de post over de gedragsstoornis gemist. Blijft staan dat een omgangsregeling om het weekend geen contactverbod is voor de overige dagen. De andere ouder is geschikt om voor het kind te zorgen, de andere ouder voldoet aan de voorwaarden om mee te mogen helpen op school (waar doorgaans ook onderdeel van uitmaakt dat je je niet volledig en alleen op je eigen kind mag focussen), ik zie eigenlijk het probleem niet. Ik blijf het ook logischer vinden om dit op te nemen met de betrokken professionals i.p.v. meningen op te halen op een forum. Het gaat om het belang van het kind.
pi_177762880
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Omdat de rechter heeft besloten dat het kind om het weekend gaat in plaats van elk weekend. Het contact is dus beperkt. Ze hebben dat besloten, omdat dat beter was voor het kind (er is een onderzoek aan vooraf gegaan).

Mag de andere ouder dan hulpouder worden en het kind alsnog doordeweeks zien?
Wat de rechter beslist heeft gaat over wanneer het kind VERBLIJFT bij de andere ouder.

Het zegt niets over tussendoor zien, dat is vooralsnog iets tussen de ouders op zich en het kind natuurlijk.
pi_177762923
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:02 schreef Leandra het volgende:
Waar komt nou weer vandaan dat de andere ouder zou stoken?
Dat was hypothetisch, maar ik vind het stoken als je met zulke beperkte uitleg (de informatie die wij nu gekregen hebben neem ik als uitgangspunt) naar de school toe stapt om te zorgen dat ze een andere hulpouder gaan zoeken. En dat was wat Janneke voorstelde.

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:50 schreef Janneke141 het volgende:
Het beperken van die omgangsregeling zal niet voor niks geweest zijn. Ik zou even naar de school gaan en uitleggen dat ze beter een andere hulpouder uit kunnen zoeken.
  maandag 12 maart 2018 @ 10:27:16 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177763002
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat was hypothetisch, maar ik vind het stoken als je met zulke beperkte uitleg (de informatie die wij nu gekregen hebben neem ik als uitgangspunt) naar de school toe stapt om te zorgen dat ze een andere hulpouder gaan zoeken. En dat was wat Janneke voorstelde.

[..]

Ah, op die manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 maart 2018 @ 10:28:42 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177763025
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat was hypothetisch, maar ik vind het stoken als je met zulke beperkte uitleg (de informatie die wij nu gekregen hebben neem ik als uitgangspunt) naar de school toe stapt om te zorgen dat ze een andere hulpouder gaan zoeken. En dat was wat Janneke voorstelde.

[..]

Er zit nogal een verschil tussen stoken en de school voorzien van relevante en kloppende informatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 maart 2018 @ 10:28:59 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177763033
Ik zou dat ook niet zelf met school opnemen, maar even met jeugdzorg overleggen of dit wel dr bedoeling is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177763051
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:29 schreef C.L.Werner het volgende:
Ik ben het met je eens; om het weekend is om het weekend en NIET vaker, of op school, of waar dan ook. Een omgangsregeling is regeling, basta. Dat hij daar nu stiekem omheen wilt werken is niet netjes. Je zou het mogelijk bij de instanties kunnen aangeven dat je hier niet van gediend bent?
Dit is de meest belangrijke post in het topic voor mensen zoals jij:
Een omgangsregeling betekent NIET een contactverbod voor de tijd buiten de regeling.
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een omgangsregeling is geen verbod, maar een recht om bij en vechtscheiding 1 danwel 2 ouders te beschermen en te zorgen dat de ouder het kind SOWIESO kan blijven zien OP EEN VASTGESTELD MOMENT.
Vaker mag in principe altijd.

Je kan niet verbieden dat hij op school wil helpen.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 10:30:41 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 10:37:36 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177763200
Het is niet verboden om ook op andere momenten het kind te zien. En hulpouder op school is redelijk veilig. Niet 1 op 1 met het kind, als de ouder 'raar' zou doen stopt het snel.

Evt even overleg met jeugdzorg als je denkt dat het problemen voor het kind op kan leveren. Maar wel vanuit een idee dat meer positief contact een goede zaak is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177763893
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:59 schreef Leandra het volgende:
Is de school op de hoogte van de aanpassing van de omgangsregeling en de reden daartoe? Is de school betrokken geweest bij het onderzoek dat voorafging aan de aanpassing van de omgangsregeling?
Als de gedragsstoornis van de ene ouder een van de redenen is dat de omgangsregeling beperkt is, is het dan in het kader van het hulpouder zijn van belang dat de school op de hoogte is van de gedragsstoornis?

Ik zou overigens gewoon aan jeugdzorg vragen of dit mag dan wel de bedoeling is.
De school is op de hoogte. Tijdens het onderzoek werd er met alle betrokken partijen gesproken. Ze zijn ook op de hoogte van het besluit.

Ze weten alleen niet precies om wat voor stoornis het gaat.

De ouder wil niet doen alsof ze moeilijkheden zoekt en het contact probeert te beperken, vandaar ook dat ze eigenlijk pas met jeugdzorg wil overleggen als dit wat de andere ouder doet, niet mag.

Maar goed, ik begrijp dat het echt om een specifieke situatie gaat en dat niemand er eigenlijk een uitspraak over kan doen. Ik was benieuwd of er mensen waren die misschien iets soortgelijks hadden meegemaakt en wisten of er contact mag zijn buiten de omgangsregeling om zonder overleg met verzorgende ouder.
  maandag 12 maart 2018 @ 11:16:04 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177763980
Jeugdzorg is de plek om na te vragen of dit mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 12:48:21 #74
43556 miss_dynastie
pi_177765827
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:12 schreef CaVaBien het volgende:


De ouder wil niet doen alsof ze moeilijkheden zoekt en het contact probeert te beperken, vandaar ook dat ze eigenlijk pas met jeugdzorg wil overleggen als dit wat de andere ouder doet, niet mag.
Maar hoezo ‘niet doen alsof ze het contact probeert te beperken’, als dat exact is wat ze wél wil doen. Kijken of er regels zijn waar ze mee kan schermen om te voorkomen dat de andere ouder op school komt helpen en extra contact met het kind heeft. Het zou weer wat anders zijn als het bezwaar bij kind vandaan kwam (‘ik wil niet dat papa komt helpen!’), maar dat is niet zo. Ik snap het oprecht niet.
pi_177769160
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:59 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Bij onderzoek van jeugdzorg of de rvk is school altijd op de hoogte.
Echt niet. Alleen als dat relevant is. Jeugdzorg voert helemaal geen onderzoek uit, dat doet de rvk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177769209
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen stoken en de school voorzien van relevante en kloppende informatie.
Alleen is de vraag waar je de grens over gaat tussen het geven van relevante informatie en het schenden van privacy.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177770786
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Echt niet. Alleen als dat relevant is. Jeugdzorg voert helemaal geen onderzoek uit, dat doet de rvk.
Nee
Jeugdzorg start een onderzoek en dragen dat over aan de rvk mocht daar aanleiding toe zijn.
En als dat gebeurt heb je het goed begaaid als ouder.
pi_177771053
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hoezo ‘niet doen alsof ze het contact probeert te beperken’, als dat exact is wat ze wél wil doen. Kijken of er regels zijn waar ze mee kan schermen om te voorkomen dat de andere ouder op school komt helpen en extra contact met het kind heeft. Het zou weer wat anders zijn als het bezwaar bij kind vandaan kwam (‘ik wil niet dat papa komt helpen!’), maar dat is niet zo. Ik snap het oprecht niet.
Dit dus.
pi_177772377
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:52 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Nee
Jeugdzorg start een onderzoek en dragen dat over aan de rvk mocht daar aanleiding toe zijn.
En als dat gebeurt heb je het goed begaaid als ouder.
Hoe kom je daar nou weer bij. Jeugdzorg is een uitvoeringsinstantie. Kinderbescherming doet onderzoek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177772579
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij. Jeugdzorg is een uitvoeringsinstantie. Kinderbescherming doet onderzoek.
Hoe ik daarbij kom? Eigen ervaring.
Iemand maakt een melding bij veilig thuis, vervolgens gaat veilig thuis op onderzoek uit, ze schrijven de ouders aan, ze bellen de school en de huisarts, als het kind ouder dan 6 jaar is hebben ze geen toestemming meer nodig van de ouders om met het kind zelf te mogen spreken, die gesprekken vinden plaats op school meestal. Veilig thuis komt dan met een advies. En in de ernstiger gevallen wordt het kind overgedragen aan de rvk. Die stellen dan ook een soort gelijk onderzoek in, en op basis van de uitkomst daarvan wordt beslist wat het beste is in het belang van het kind.
Niet bij elke melding hoeft de rvk ingeschakeld te worden.
En dat wordt dus eerst onderzocht door veilig thuis/ jeugdzorg
pi_177772846
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:03 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Hoe ik daarbij kom? Eigen ervaring.
Iemand maakt een melding bij veilig thuis, vervolgens gaat veilig thuis op onderzoek uit, ze schrijven de ouders aan, ze bellen de school en de huisarts, als het kind ouder dan 6 jaar is hebben ze geen toestemming meer nodig van de ouders om met het kind zelf te mogen spreken, die gesprekken vinden plaats op school meestal. Veilig thuis komt dan met een advies. En in de ernstiger gevallen wordt het kind overgedragen aan de rvk. Die stellen dan ook een soort gelijk onderzoek in, en op basis van de uitkomst daarvan wordt beslist wat het beste is in het belang van het kind.
Niet bij elke melding hoeft de rvk ingeschakeld te worden.
En dat wordt dus eerst onderzocht door veilig thuis/ jeugdzorg
Vandaar je misverstand. veilig thuis=/=kinderbescherming=/=bureau jeugdzorg

En ik weet niet of je het doorhebt maar wat je hier boven beschrijft, daar doet veilig thuis het onderzoek, niet jeugdzorg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177773674
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vandaar je misverstand. veilig thuis=/=kinderbescherming=/=bureau jeugdzorg

En ik weet niet of je het doorhebt maar wat je hier boven beschrijft, daar doet veilig thuis het onderzoek, niet jeugdzorg.
Euh jeugdzorg doet het onderzoek in opdracht van veilig thuis.
De raad van Kinderbescherming doet pas onderzoek na een negatief advies van veilig thuis. Wat ze via jeugdzorg verkregen hebben.
Nooit een onderzoek van veilig thuis gehad zeker?
Je hoeft me uiteraard niet te geloven, ik spreek alleen maar uit m'n eigen ervaringen met jeugdzorg, rvk en veilig thuis.
Ik weet wel hoe het werkt intussen.
De rvk stelt alleen een onderzoek in als ze een negatief advies krijgen van veilig thuis.
En als je het even opzoekt zie je dat er verschillende organisaties onder veilig thuis vallen.
De rvk stelt dus niet voor elke melding een onderzoek in.
Als ik morgen een anonieme melding maak dat kapitein scheurbuik zijn dochter mishandeld wordt jouw dochter eerst door jeugdzorg aan de tand gevoeld.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sugardaddy16 op 12-03-2018 18:02:35 ]
pi_177775283
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hoezo ‘niet doen alsof ze het contact probeert te beperken’, als dat exact is wat ze wél wil doen. Kijken of er regels zijn waar ze mee kan schermen om te voorkomen dat de andere ouder op school komt helpen en extra contact met het kind heeft. Het zou weer wat anders zijn als het bezwaar bij kind vandaan kwam (‘ik wil niet dat papa komt helpen!’), maar dat is niet zo. Ik snap het oprecht niet.
Ja, dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177777557
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hoezo ‘niet doen alsof ze het contact probeert te beperken’, als dat exact is wat ze wél wil doen. Kijken of er regels zijn waar ze mee kan schermen om te voorkomen dat de andere ouder op school komt helpen en extra contact met het kind heeft. Het zou weer wat anders zijn als het bezwaar bij kind vandaan kwam (‘ik wil niet dat papa komt helpen!’), maar dat is niet zo. Ik snap het oprecht niet.
Niet te voorbarige conclusies trekken aub.

Tijdens het onderzoek gaf de verzorgende ouder aan dat het haar goed leek als het kind in ieder geval wekelijks 1 dag bij de vader kon zijn. Voorstel was 1 dag in het ene weekend en volledig weekend tijdens het volgende weekend.

De instanties hebben besloten dat om het weekend beter is.

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
pi_177781083
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Niet te voorbarige conclusies trekken aub.

Tijdens het onderzoek gaf de verzorgende ouder aan dat het haar goed leek als het kind in ieder geval wekelijks 1 dag bij de vader kon zijn. Voorstel was 1 dag in het ene weekend en volledig weekend tijdens het volgende weekend.

De instanties hebben besloten dat om het weekend beter is.

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
Dat 'komen bemoeien' is een aanname. En eentje waar een vrij grote bevooroordeeldheid uit blijkt. Dat het zonder overleg gebeurt is inderdaad niet netjes (echter niet verplicht natuurlijk), maar als dat echt het voornaamste probleem is (en dus niet het hulpouder zijn an sich) dan is het natuurlijk geen oplossing om dat hele hulpouderschap niet door te laten gaan. Recept voor verdere escalatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 13-03-2018 16:04:15 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_177781449
Zover ik weet kun je ook contactmomenten opnemen in de omgangsregeling, tenminste bij ons is het beschreven dat contact gewoon altijd mag en kan.
Als het kind er last van zou hebben om buiten het ene weekend contact te hebben met de andere ouder, kan ik me voorstellen dat je contactmomenten kan beperken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_177784716
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Niet te voorbarige conclusies trekken aub.

Tijdens het onderzoek gaf de verzorgende ouder aan dat het haar goed leek als het kind in ieder geval wekelijks 1 dag bij de vader kon zijn. Voorstel was 1 dag in het ene weekend en volledig weekend tijdens het volgende weekend.

De instanties hebben besloten dat om het weekend beter is.

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
Hoezo bemoeien?
Hij wilt zijn kind zien en eventueel helpen, waar kan dat beter dan in de gecontroleerde omgeving van de achool?
pi_177785128
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
Hij probeert hulpouder te zijn op de school, wat volledig in zijn recht is. Dat is niet 'slim proberen te zijn'.

Overleg? Ik zou ook niet overleggen met jou/die 'vriendin' van je. Na een scheiding mag je rustig zelf zo'n beslissingen maken, tenzij anders opgelegd in de omgangsregeling. Blijkbaar mag het volgens de omgangsregeling, dus mag hij dit gewoon doen.

Hij helpt verdomme als hulpouder, het is niet alsof hij op de parkeerplaats in de pauze op het kind wacht in de hoop na school het kind mee te krijgen. Nee, gewoon, op school, waar andere leerkrachten en hulpouders bij zijn helpt hij de school, zijn kind en alle andere kinderen die er rondhuppelen.

Oorlogscrimineel die vent hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2018 @ 15:22:34 #89
43556 miss_dynastie
pi_177793169
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Niet te voorbarige conclusies trekken aub.

Tijdens het onderzoek gaf de verzorgende ouder aan dat het haar goed leek als het kind in ieder geval wekelijks 1 dag bij de vader kon zijn. Voorstel was 1 dag in het ene weekend en volledig weekend tijdens het volgende weekend.

De instanties hebben besloten dat om het weekend beter is.

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
Maar dan moet de verzorgende ouder toch juist blij zijn met de extra omgang in een gecontroleerde omgeving, als ze graag extra omgang wil voor het kind? Dan ga je niet op onderzoek uit of het misschien niet mag zodat je kan klikken bij de instanties.

Overlegt moeder alles met vader? Ik verwacht van niet. Om dat andersom wel te verwachten is niet logisch. Wees blij voor het kind dat hij papa ook doordeweeks een keertje ziet.
pi_177793993
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dan moet de verzorgende ouder toch juist blij zijn met de extra omgang in een gecontroleerde omgeving, als ze graag extra omgang wil voor het kind? Dan ga je niet op onderzoek uit of het misschien niet mag zodat je kan klikken bij de instanties.
En dit dus ook.

Kom TS, laten we dit topic over 'je vriendin' gewoon eerlijk houden ... 'je vriendin' wil gewoon niet dat die pa zijn kind vaker ziet op een manier waarop zij er niets over te zeggen heeft. En geloof me, daar oordeel ik verder echt niet over. Zal vast een hele voorgeschiedenis aan vooraf gegaan zijn etc etc.

Maar laten we omwille van dit topic en de adviezen, de motivaties van betrokkenen gewoon eerlijk op tafel gooien.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:47:55 #91
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177805514
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Niet te voorbarige conclusies trekken aub.

Tijdens het onderzoek gaf de verzorgende ouder aan dat het haar goed leek als het kind in ieder geval wekelijks 1 dag bij de vader kon zijn. Voorstel was 1 dag in het ene weekend en volledig weekend tijdens het volgende weekend.

De instanties hebben besloten dat om het weekend beter is.

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
Zeker met deze informatie is het toch juist toch fijn dat die vader hiermee extra tijd met het kind krijgt?

School is op de hoogte, gecontroleerde omgeving (altijd meerdere ogen erop), goed voor de duurzame relatie tussen vader en kind.
Ik zou het steunen, natuurlijk mits de problemen van de vader geen belemmering zijn voor het kind. Maar de omgeving is in deze positief, redelijk 'veilig'.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 01:17:26 #92
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_177807874
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Omdat de rechter heeft besloten dat het kind om het weekend gaat in plaats van elk weekend. Het contact is dus beperkt. Ze hebben dat besloten, omdat dat beter was voor het kind (er is een onderzoek aan vooraf gegaan).

Mag de andere ouder dan hulpouder worden en het kind alsnog doordeweeks zien?
Jeugdzorg :')
Mijn vertrouwen in hun en in de kinderbescherming is al jaren weg.
Ellendige instellingen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_177811132
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:41 schreef Luuntje het volgende:
Ja dat mag, omgangsregeling is er om ervoor te zorgen dat er een vaste structuur is voor het kind en de uitwonende ouder, een regeling waar men op kan terug vallen.
Dit...ik vind het alleen tricky voor de school. Om te voorkomen dat zijn eigen kind wordt voor getrokken tegenover andere kids
pi_177812643
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:44 schreef descon het volgende:

[..]

Dit...ik vind het alleen tricky voor de school. Om te voorkomen dat zijn eigen kind wordt voor getrokken tegenover andere kids
Dat is met alle hulpouders, dus niet echt relevant voor deze casus.
pi_177825666
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:33 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Niet te voorbarige conclusies trekken aub.

Tijdens het onderzoek gaf de verzorgende ouder aan dat het haar goed leek als het kind in ieder geval wekelijks 1 dag bij de vader kon zijn. Voorstel was 1 dag in het ene weekend en volledig weekend tijdens het volgende weekend.

De instanties hebben besloten dat om het weekend beter is.

Er is zeker geen sprake van contact proberen te beperken. Het is alleen niet fijn dat de ouder met omgangsregeling slim probeert te zijn en zonder overleg doordeweeks toch komt bemoeien.
En is dit ook iets waar de 2de ouder het
Mee eens was/is?
hardcoholic
pi_177858494
Ouder is niet eens komen opdagen, had dat wel afgesproken met kind :')

Zo betrouwbaar is hij dus.
pi_177859660
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:22 schreef CaVaBien het volgende:
Ouder is niet eens komen opdagen, had dat wel afgesproken met kind :')

Zo betrouwbaar is hij dus.
Hier kan men hem op aanspreken maar nog niet verbieden om hulpouder te zijn, hooguit hem weigeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')