abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 maart 2018 @ 21:31:59 #101
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177756425
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nu jij nog.

[..]

Vreemd genoeg geen behoefte om daar een speciale term voor in het leven te roepen begrijp ik?

Als de aanslagen specifiek gericht waren op blanken (of zwarten, for that matter), dan noemen we dat 'racisme'. Maar dat was niet het geval :{.
quote:
Omdat Israël, theologische en territoriale claims. Nadat de VS militair actiever werd in het Midden Oosten namen de aanslagen toe op willekeurige Amerikaanse doelen. Hopelijk boek je nu ook een beetje vooruitgang zoals ik en zie je een patroon.
Een willekeurige Jood (in pakweg Frankrijk) omleggen om iets wat een andere Jood (in Israël) doet is een klassiek voorbeeld van antisemitisme. Geloof het of niet :{.
quote:
Heel goed, je hebt gemerkt dat er dus onderzoeken zijn met vergelijkbare resultaten zonder specifiek moslims te benoemen. Probeer het nu nog eens te verwerken.
Wat? Als er geen vergelijking wordt gemaakt tussen moslims en niet-moslims, dan kan je op basis van dat onderzoek dus ook niet concluderen bij welke groep antisemitisme vaker voorkomt. Dat was het punt dat ik maakte, sorry dat ik 't niet meteen stap voor stap toelichtte :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177756546
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:31 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Als de aanslagen specifiek gericht waren op blanken (of zwarten, for that matter), dan noemen we dat 'racisme'. Maar dat was niet het geval :{.

Als een jood, neger of blanke zich bekeert tot de Jihadistische Islam is hij geen doelwit omdat er in de Islam nagenoeg geen racisme is in het jihadistisch gedachtegoed. Wel is de gemiddelde blanke in Europa / VS wel degelijk een doelwit van jihadisten.

quote:
Een willekeurige Jood (in pakweg Frankrijk) omleggen om iets wat een andere Jood (in Israël) doet is een klassiek voorbeeld van antisemitisme. Geloof het of niet :{.
Een willekeurige Britse soldaat, metroreiziger of concertganger afslachten in Londen vanwege wat de Britten in Irak doen is een klassiek voorbeeld van?

quote:
Wat? Als er geen vergelijking wordt gemaakt tussen moslims en niet-moslims kan je op basis van dat onderzoek dus ook niet concluderen bij welke groep antisemitisme vaker voorkomt. Dat was het punt dat ik maakte, sorry dat ik 't niet meteen stap voor stap toelichtte :{.
Excuses aanvaard, snap je nu wel het punt dat er wordt gemaakt over het selectief benoemen van specifieke doelgroepen terwijl er in andere onderzoeken vergelijkbare resultaten worden geboekt in het algemeen?
pi_177756564
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:24 schreef _--_ het volgende:

[..]

DENK: 1 spotpret met een jood met een keppeltje. *HAHWQHWDHA ANTISEMITISME KDSJFJBSDK.*

Charliehebdo: duizenden spotprenten waarin moslims belachelijk worden gemaakt met alles en nog wat. *Wat nou islamofobie, dat is vrijheid van meningsuiting*
Ėėn van de domste anti-westerse en meest veel zeggende post in de recente historie van fok.

Chapeau.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 11 maart 2018 @ 21:42:03 #104
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177756606
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als een jood, neger of blanke zich bekeert tot de Jihadistische Islam is hij geen doelwit omdat er in de Islam nagenoeg geen racisme is in het jihadistisch gedachtegoed. Wel is de gemiddelde blanke in Europa / VS wel degelijk een doelwit van jihadisten.
Dat het islamofascisme vooral op religie discrimineert was al duidelijk, maar goed dat je 't nog even benadrukt :{.
quote:
Een willekeurige Britse soldaat, metroreiziger of concertganger afslachten in Londen vanwege wat de Britten in Irak doen is een klassiek voorbeeld van?
Dus als ik een willekeurige moslim omleg omdat ik boos ben over moslimterrorisme, dan is dat ook geen moslimhaat (of 'islamofobie'), zoals een willekeurige Jood omleggen uit woede over Israël geen Jodenhaat/antisemitisme is? Nu al benieuwd hoe je deze vraag gaat ontwijken, succes :{.
quote:
Excuses aanvaard, snap je nu wel het punt dat er wordt gemaakt over het selectief benoemen van specifieke doelgroepen terwijl er in andere onderzoeken vergelijkbare resultaten worden geboekt in het algemeen?
Dude :{. Of X bij groep A of groep B vaker voorkomt, kan je alleen beoordelen als 't onderzoek de data specificeert voor groep A en B. Dat is vrij elementaire logica :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177756706
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat het islamofascisme vooral op religie discrimineert dat was al duidelijk, maar goed dat je 't nog even benadrukt :{.

Of je bent bijzonder slecht geïnformeerd over fascisme, of je bent bijzonder slecht geïnformeerd over Jihadisme, of nog treuriger over beide. Islam noch jihadisme is te verenigen met fascisme. Niet je onwetendheid is treurig, in de waan zijn dingen te begrijpen en dan ook nog eens daar faliekant onjuist over zijn is nog spijtiger.

quote:
Dus als ik een willekeurige moslim omleg omdat ik boos ben over moslimterrorisme, dan is dat ook geen moslimhaat (of 'islamofobie') :{? Nu al benieuwd hoe je deze vraag gaat ontwijken, succes :{.
Over ontwijken van vragen gesproken zeg, damn.
Nogmaals, een willekeurige jood omleggen vanwege wat een andere jood in Israel aanricht is antisemitisme, prima. Wat is het omleggen van een willekeurige Brit vanwege wat een andere Brit in Irak doet dan?

quote:
Dude :{. Of X bij groep A of groep B vaker voorkomt, kan je alleen beoordelen als 't onderzoek de data specificeert voor groep A en B. Dat is vrij elementaire logica :{.
Je snapt verder wel dat als er andere onderzoeken zijn waarbij een groep voor 50% in het algemeen als antisemitisch wordt gekwalificeerd, "ja maar groep X daarin" een kunstmatig en vooral selectief benadering is? Haast propagandistisch. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 21:49:15 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 21:53:35 #106
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177756817
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of je bent bijzonder slecht geïnformeerd over fascisme, of je bent bijzonder slecht geïnformeerd over Jihadisme, of nog treuriger over beide. Islam noch jihadisme is te verenigen met fascisme. Niet je onwetendheid is treurig, in de waan zijn dingen te begrijpen en dan ook nog eens daar faliekant onjuist over zijn is nog spijtiger.
Dat jouw pogingen om in beter Nederlands dan de gemiddelde mbo'er te schrijven steeds uitlopen op een taalfoutenfestival stemt evenmin vrolijk :{. Hoe dan ook, iemand omleggen omdat hij niet tot jouw 'groep' behoort, is fascisme.
quote:
Over ontwijken van vragen gesproken zeg, damn.
Nogmaals, een willekeurige jood omleggen vanwege wat een andere jood in Israel aanricht is antisemitisme, prima.
Kijk, dan zijn we er toch :{. Was dit nu echt zo moeilijk?
quote:
Wat is het omleggen van een willekeurige Brit vanwege wat een andere Brit in Irak doet dan?
Terrorisme :{.
quote:
Je snapt verder wel dat als er andere onderzoeken zijn waarbij een groep voor 50% als antisemitisch wordt gekwalificeerd, "ja maar groep X daarin" een kunstmatig en vooral selectief benadering is?
In mijn vergelijking was 'X' het antisemitisme. Over begrijpend lezen gesproken :{. Anyway, ik betwist niet dat antisemitisme ook bij sommige niet-moslims voorkomt. Het komt alleen veel vaker voor bij moslims, zoals blijkt uit het aangehaalde onderzoek en de vele Joodse doden door islamitisch geweld in Europa.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177756928
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Waarom? Alleen omdat er verondersteld wordt dat joden een homogene groep zijn die per definitie achter Israël staan.
Oomdat een groep (joden) enkel op basis van afkomst wordt verondersteld onderdeel uit te maken of te profiteren van een Israelische lobby.

Zelfde kwalijke als dat een Turkse lobby Turken zou dienen of veronderstelt wordt door parlementarier dat Turken onderdeel daarvan zijn.

Hoeveel joden of Turken die het geen moer boeit wat de staat Turkije of Israel uitvreet maar toch verdacht worden gemaakt door zo een opmerking enkel op basis van hun afkomst?

Houd het feitelijk. Hij heeft een probleem met de lobby van de staat Israel in NL. Of anderen met die van Turkije. Sleep daar geen mensen bij in NL die toevallig door joodse of turkse ouders ter wereld zijn gekomen. Een staat niet gelijk aan de ander.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_177757015
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat jouw pogingen om in beter Nederlands dan de gemiddelde mbo'er te schrijven steeds uitlopen op een taalfoutenfestival stemt evenmin vrolijk :{. Hoe dan ook, iemand omleggen omdat hij niet tot jouw 'groep' behoort, is fascisme.

Oh noes, je pakt mij aan where it hurts. Mijn gebrekkige taalkundige kwaliteiten, verdorie!
Ehm.. nee.. Iemand omleggen omdat hij niet behoort tot jouw groep is niet fascisme. Maar het verbaast mij niet dat je nogmaals in zowel Jihadisme alsmede fascisme bijzonder slecht geïnformeerd bent.

quote:
Kijk, dan zijn we er toch :{. Was dit nu echt zo moeilijk?
Afgaande op je reactie hierboven ben jij er nog laaaaaaang niet poepie.

quote:
Terrorisme :{.
Aha oke, identieke scenario, andere volkeren, andere landen. Bij de een is het 'terrorisme', bij de ander is het 'antisemitisch' (terrorisme). Waarom weet ik niet, maar overduidelijk dat je constant een beetje in de war bent.

quote:
In mijn vergelijking was 'X' het antisemitisme. Over begrijpend lezen gesproken :{. Anyway, ik betwist niet dat antisemitisme ook bij sommige niet-moslims voorkomt. Het komt alleen veel vaker voor bij moslims, zoals blijkt uit het aangehaalde onderzoek en de vele Joodse doden door islamitisch geweld in Europa.
En in een ander onderzoek waren er vergelijkbare resultaten in het algemeen. Dat lijk je niet helemaal te begrijpen, ondanks je verwoede pogingen om begrijpend te lezen. Je moet je wel in hele kromme bochten wringen en de ene na de andere beperking (west Europa, naoorlogs, moordaanslag) om nog redelijk veilig te zitten in een claim. Niet erg, wel schattig. O+
pi_177757042
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Oomdat een groep (joden) enkel op basis van afkomst wordt verondersteld onderdeel uit te maken of te profiteren van een Israelische lobby.

Zelfde kwalijke als dat een Turkse lobby Turken zou dienen of veronderstelt wordt door parlementarier dat Turken onderdeel daarvan zijn.

Hoeveel joden of Turken die het geen moer boeit wat de staat Turkije of Israel uitvreet maar toch verdacht worden gemaakt door zo een opmerking enkel op basis van hun afkomst?

Houd het feitelijk. Hij heeft een probleem met de lobby van de staat Israel in NL. Of anderen met die van Turkije. Sleep daar geen mensen bij in NL die toevallig door joodse of turkse ouders ter wereld zijn gekomen. Een staat niet gelijk aan de ander.
Volgens Azhar is jouw vaderland officieel geen islamitisch land meer.
  zondag 11 maart 2018 @ 22:10:17 #110
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177757079
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh noes, je pakt mij aan where it hurts. Mijn gebrekkige taalkundige kwaliteiten, verdorie!
Ehm.. nee.. Iemand omleggen omdat hij niet behoort tot jouw groep is niet fascisme. Maar het verbaast mij niet dat je nogmaals in zowel Jihadisme alsmede fascisme bijzonder slecht geïnformeerd bent.
Dat is wel degelijk fascisme. Het gebruik van geweld om conflicten op te lossen is nu juist een van de kenmerkende eigenschappen van fascisme. Lees eens een boek over de oorsprong van het fascisme, anders :{. Jihadisten zijn dus typische fascisten, aangezien nog nooit een jihadist op 't idee is gekomen om een conflict zonder geweld op te lossen :{.

quote:
Afgaande op je reactie hierboven ben jij er nog laaaaaaang niet poepie.
De reis is meer waard dan de bestemming. Zei een wijs man ooit. Tip: hij noemde zich geen profeet en neukte niet met kleuters :{.
quote:
Aha oke, identieke scenario, andere volkeren, andere landen. Bij de een is het 'terrorisme', bij de ander is het 'antisemitisch' (terrorisme). Waarom weet ik niet, maar overduidelijk dat je constant een beetje in de war bent.
Nee, geen identieke gevallen, verrekte Einstein dat je d'r bent :{. Een inwoner van een oorlogvoerend land vanwege deze oorlog omleggen is inderdaad terrorisme. Iemand die behoort tot een etnische groep omleggen om wat iemand anders van deze etnische groep doet is daarentegen racisme of antisemitisme. Echt, het is geen hogere wiskunde, als je maar een beetje door je antisemitisme heen naar feiten probeert te kijken. Sterkte :{.
quote:
En in een ander onderzoek waren er vergelijkbare resultaten in het algemeen. Dat lijk je niet helemaal te begrijpen, ondanks je verwoede pogingen om begrijpend te lezen.
Onderzoeken kan je niet op deze manier vergelijken, tenzij ze exact dezelfde onderzoeksmethodiek hanteren (waaronder dezelfde definitie van 'antisemitisme'). Heb je dit gedaan? Ik gok op 'nee'. Noem me gerust bevooroordeeld :{.
quote:
Je moet je wel in hele kromme bochten wringen en de ene na de andere beperking (west Europa, naoorlogs, moordaanslag) om nog redelijk veilig te zitten in een claim. Niet erg, wel schattig. O+
Het is inmiddels al aangetoond dat moslims zowel in gewelddadig als in niet-gewelddadig antisemitisme extreem oververtegenwoordigd zijn in West-Europa :{. Treurig, allicht, maar daardoor niet minder waar :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177757109
quote:
9s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:07 schreef Triggershot het volgende:
Volgens Azhar is jouw vaderland officieel geen islamitisch land meer.
Klopt. Azhar schijnt de tickets to heaven niet meer te leveren aan ons.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 11 maart 2018 @ 22:12:13 #112
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177757112
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:25 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik heb je ietwat dommige vraag al beantwoord, dus dat ga ik geen tweede keer doen :{. Ga jij nog reageren op 't feit dat de DENK-boys bazelen over 'de Joden' en spotprenten à la Der Stürmer maken over Joden :{?
Je hebt trouwens over deze reactie heen gelezen. Kan de beste gebeuren :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177757115
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Oomdat een groep (joden) enkel op basis van afkomst wordt verondersteld onderdeel uit te maken of te profiteren van een Israelische lobby.

Zelfde kwalijke als dat een Turkse lobby Turken zou dienen of veronderstelt wordt door parlementarier dat Turken onderdeel daarvan zijn.

Hoeveel joden of Turken die het geen moer boeit wat de staat Turkije of Israel uitvreet maar toch verdacht worden gemaakt door zo een opmerking enkel op basis van hun afkomst?

Houd het feitelijk. Hij heeft een probleem met de lobby van de staat Israel in NL. Of anderen met die van Turkije. Sleep daar geen mensen bij in NL die toevallig door joodse of turkse ouders ter wereld zijn gekomen. Een staat niet gelijk aan de ander.
Eens.
pi_177757586
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:10 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk fascisme. Het gebruik van geweld om conflicten op te lossen is nu juist een van de kenmerkende eigenschappen van fascisme. Lees eens een boek over de oorsprong van het fascisme, anders :{. Jihadisten zijn dus typische fascisten, aangezien nog nooit een jihadist op 't idee is gekomen om een conflict zonder geweld op te lossen :{.
Wollah, jij doet echt zwaar domme uitspraken. ( * Triggershot gaat volledig op in de aan hem toegeschreven - allochtone - mbo-er ) . Gast, serieus. Verdiep je eens aan de pijlers van fascisme, de staatsinrichting en ideologie, vergelijk dat met de pijlers en ideologie van jihadisme en ga daarop nog eens een oproep doen om een boek te lezen over fascisme, als je dan toch bezig bent, pak dan ook meteen een boek op over jihadisme. Het bestaansrecht van politie en het leger is om conflicten op te lossen met geweld als daar behoefte aan is. For fuck sake, als we uitgaan op jouw simplistische definitie dan is er geen georganiseerd structuur op de aardkloot wat niet fascistisch is. Wollah jij bent dom. :')

quote:
De reis is meer waard dan de bestemming. Zei een wijs man ooit. Tip: hij noemde zich geen profeet en neukte niet met kleuters :{.
Statistisch is de kans vrij groot dat er een kleuterneuker in jouw omgeving zit en dat zonder profeet.

quote:
Nee, geen identieke gevallen, verrekte Einstein dat je d'r bent :{. Een inwoner van een oorlogvoerend land vanwege deze oorlog omleggen is inderdaad terrorisme. Iemand die behoort tot een etnische groep omleggen om wat iemand anders van deze etnische groep doet is daarentegen racisme of antisemitisme. Echt, het is geen hogere wiskunde, als je maar een beetje door je antisemitisme heen naar feiten probeert te kijken. Sterkte :{.
Wederom duidelijk dat je weer niet echt bent ingelezen in de materie waarover je spreekt. Je hebt nooit een manifest van een terrorist gelezen zo te zien. Joden worden uitgeroepen als 'gerechtvaardigde doelen' op basis van Israël doet en beschouwen en benoemen dat ook een kwestie van 'oorlog voeren'. Guess what.. De manifesten met 'rechtvaardigingen' als het gaat om een aanval op een willekeurig jood of Brit zijn inhoudelijk haast identiek aan elkaar. Je hoeft alleen maar 'Israëlische' te vervangen met 'Britse' staat en het verschil is weg.

quote:
Onderzoeken kan je niet op deze manier vergelijken, tenzij ze exact dezelfde onderzoeksmethodiek hanteren (waaronder dezelfde definitie van 'antisemitisme'). Heb je dit gedaan? Ik gok op 'nee'. Noem me gerust bevooroordeeld :{.
Ik vergelijk de onderzoeken niet, ik reageer op jouw selectiviteit middels een ander onderzoek. Genoeg redenen om aan te nemen dat antisemitisme leeft onder moslimjongeren/groepen, overduidelijk verder dat ze zich in het geval van antisemitische opvattingen in ieder geval niet erg onderscheiden van de andere groepen.

quote:
Het is inmiddels al aangetoond dat moslims zowel in gewelddadig als in niet-gewelddadig antisemitisme extreem oververtegenwoordigd zijn in West-Europa :{. Treurig, allicht, maar daardoor niet minder waar :{.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, als je maar genoeg beperkingen oplegt kan je op ieder gewenst resultaat komen. Als je andere beperkingen oplegt is ineens het Westen en Israël de twee partijen die buitenproportioneel veel geweld gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 22:43:44 ]
pi_177757637
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:12 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je hebt trouwens over deze reactie heen gelezen. Kan de beste gebeuren :{.
Mijn oprechte excuses, DENK inc zijn idioten die de polarisatie verder laten toenemen en zijn wmb net zo idioot als de PVV-ers. Ik heb geen goed woord over DENK, ik schaar mij liever en altijd eerder bij de vervolgde joden dan bij zulke aandachtsgeile hypocriete moslims.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 22:44:13 ]
pi_177757679
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Klopt. Azhar schijnt de tickets to heaven niet meer te leveren aan ons.
Geen fitna van de joden zeg je dus?
  zondag 11 maart 2018 @ 22:45:49 #117
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177757691
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wollah, jij doet echt zwaar domme uitspraken. ( * Triggershot gaat volledig op in de aan hem toegeschreven - allochtone - mbo-er ) .
Een beetje allochtone mbo'er had 'kankerdomme' uitspraken gezegd :{.
quote:
Gast, serieus. Verdiep je eens aan de pijlers van fascisme, de staatsinrichting en ideologie, vergelijk dat met de pijlers en ideologie van jihadisme en ga daarop nog eens een oproep doen om een boek te lezen over fascisme, als je dan toch bezig bent, pak dan ook meteen een boek op over jihadisme. Het bestaansrecht van politie en het leger is om conflicten op te lossen met geweld als daar behoefte aan is. For fuck sake, als we uitgaan op jouw simplistische definitie dan is er geen georganiseerd structuur op de aardkloot wat niet fascistisch is. Wollah jij bent dom. :')
Wollah, fascisme is racisme (in brede zin) plus geweld. Dat is een vrij algemeen geaccepteerde definitie en daar voldoen jihadisten ook aan.
quote:
Statisch is de kans vrij groot dat er een kleuterneuker in jouw omgeving zit en dat zonder profeet.
Onjuist, ik kan je garanderen dat niemand anders dan ik op mijn zolderkamer komt :{.
quote:
Wederom duidelijk dat je weer niet echt bent ingelezen in de materie waarover je spreekt. Je hebt nooit een manifest van een terrorist gelezen zo te zien. Joden worden uitgeroepen als 'gerechtvaardigde doelen' op basis van Israël doet en beschouwen en benoemen dat ook een kwestie van 'oorlog voeren'. Guess what.. De manifesten met 'rechtvaardigingen' als het gaat om een aanval op een willekeurig jood of Brit zijn inhoudelijk haast identiek aan elkaar. Je hoeft alleen maar 'Israëlische' te vervangen met 'Britse' staat en het verschil is weg.
Ja, die jihadisten zijn racistisch en scheren dus alle Joden over één kam. Je meent het :{.

Even resumerend:

1. Een willekeurige moslim omleggen vanwege islamitisch terrorisme: moslimhaat.
2. Een willekeurige Jood omleggen vanwege wat Israël zoal doet: antisemitisme.
3. Een willekeurige Amerikaan omleggen vanwege de Amerikaanse oorlogen: terrorisme.

Jij vindt het vreemd dat situatie 3 geen 'racisme' of iets dergelijks wordt genoemd, maar situatie 2 wel. Vind je dit ook bij situatie 1; kunnen we dit ook beter zien als 'standaard' terroristisch geweld? Ik zie je ontwijkende reactie reikhalzend tegemoet :{.

quote:
Ik vergelijk de onderzoeken niet,
Dat doe je impliciet wel door de twee onderzoeksuitkomsten naast elkaar te leggen, slimpie :{.
quote:
ik reageer op jouw selectiviteit middels een ander onderzoek. Genoeg redenen om aan te nemen dat antisemitisme leeft onder moslimjongeren/groepen, overduidelijk verder dat ze zich in het geval van antisemitische opvattingen in ieder geval niet erg onderscheiden van de andere groepen.
Wel dus, dat is expliciet onderzocht in het onderzoek dat ik aanhaalde en niet in het onderzoek dat jij aanhaalde. :{.

quote:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, als je maar genoeg beperkingen oplegt kan je op ieder gewenst resultaat komen. Als je andere beperkingen oplegt is ineens het Westen en Israël de twee partijen die buitenproportioneel veel geweld gebruiken.
De vraag was waar antisemitisme het meest voorkomt in West-Europa: moslims of niet-moslims. Dat zijn geen 'beperkingen'. Je wil alleen het antwoord op die vraag niet onder ogen zien. Zoals je je ogen sluit voor wel meer feiten :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177757886
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:45 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Een beetje allochtone mbo'er had 'kankerdomme' uitspraken gezegd :{.

Vergeef mij, im still learning.

quote:
Wollah, fascisme is racisme (in brede zin) plus geweld. Dat is een vrij algemeen geaccepteerde definitie en daar voldoen jihadisten ook aan.
Racisme en nationalisme hebben absoluut geen voedingsbodem in de - militante - Islam. Terwijl het wel identificerende kernwaarden zijn van fascisme. Zelfs de Nederlandse overheid schuwt geen geweld om conflicten op te lossen, toch zal geen weldenkend mens NL fascistisch noemen vanwege zo een punt.

quote:
Onjuist, ik kan je garanderen dat niemand anders dan ik op mijn zolderkamer komt :{.
Jij en ik hebben meer gemeen dan je denkt.

quote:
Ja, die jihadisten zijn racistisch en scheren dus alle Joden over één kam. Je meent het :{.
Een islamitische jood is voor de IS militant meer waard dan een Erdogan, Gulen, Tariq Ramadan of welke prominente "vrijzinnige" moslim je ook maar kunt bedenken. Hell, als Joodse jood heb je in IS-land meer kans op een "veilig en vrij" leven dan de Koerdische moslim nationalist.

quote:
Even resumerend:

1. Een willekeurige moslim omleggen vanwege islamitisch terrorisme: moslimhaat.
2. Een willekeurige Jood omleggen vanwege wat Israël zoal doet: antisemitisme.
3. Een willekeurige Amerikaan omleggen vanwege de Amerikaanse oorlogen: terrorisme.

Jij vindt het vreemd dat situatie 3 geen 'racisme' of iets dergelijks wordt genoemd, maar situatie 2 wel. Vind je dit ook bij situatie 1? Ik zie je ontwijkende reactie reikhalzend tegemoet :{.
Even op de proppen komen met een ontwijkende reactie, ik zou niet weten waarom ik niet alle drie de voorbeelden simpelweg en enkel alleen 'terrorisme' kan noemen. De bewegende motivaties voor de jihadist zijn nagenoeg identiek in zowel de aanval op de Fransman, Brit, Amerikaan of Israëliër/Jood.

quote:
Dat doe je impliciet wel door de twee onderzoeksuitkomsten naast elkaar te leggen, slimpie :{.
Dat doe ik om jou op jouw selectiviteit te wijzen :'(

quote:
Wel dus, dat is expliciet onderzocht in het onderzoek dat ik aanhaalde en niet in het onderzoek dat jij aanhaalde. :{.
Dat is exact en juist de selectiviteit waar ik over val.

quote:
De vraag was waar antisemitisme het meest voorkomt in West-Europa: moslims of niet-moslims. Dat zijn geen 'beperkingen'. Je wil alleen het antwoord op die vraag niet onder ogen zien. Zoals je je ogen sluit voor wel meer feiten :{.
Niet onder ogen zien? Ik beaam juist dat als je maar de nodige beperkingen oplegt dat je op ieder gewenst resultaat kunt komen, waaronder dus ook jouw conclusie. Hell, als je maar genoeg beperkingen oplegt is er geen vrijer land in het Midden-Oosten dan Iran, dat onderbouwen is een koud kunstje. Net zoals het een koud kunstje is dat je onderbouwt dat joden vooral te vrezen hebben voor hun leven door de moslims als je maar spreekt over West Europa, na de 2e wereld oorlog. Een periode wat zelfs de hoogtepunt was van het joodse lijden wordt dan zelfs uitgesloten om een punt te maken. Sure, granted.
pi_177758120
.

[ Bericht 99% gewijzigd door JubaUrbicus op 11-03-2018 23:20:27 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 23:15:52 #120
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177758145
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vergeef mij, im still learning.

[..]

Racisme en nationalisme hebben absoluut geen voedingsbodem in de - militante - Islam. Terwijl het wel identificerende kernwaarden zijn van fascisme. Zelfs de Nederlandse overheid schuwt geen geweld om conflicten op te lossen, toch zal geen weldenkend mens NL fascistisch noemen vanwege zo een punt.
De Nederlandse overheid is dan ook niet racistisch. Bovendien wijst de Nederlandse overheid geweld in principe af, wat het fascisme nu juist nadrukkelijk niet doet. Lees een willekeurig boek over het fascisme of van mijn part de Wikipedia-pagina :{. Zelfs daar staat 't expliciet vermeld:
quote:
Fascism rejects assertions that violence is automatically negative in nature
En wat 'racisme' van jihadisten betreft: het extreme groepsdenken op basis van religie van jihadisten verschilt weinig van discriminatie op basis van ras.
quote:
Jij en ik hebben meer gemeen dan je denkt.
[...]
Een islamitische jood is voor de IS militant meer waard dan een Erdogan, Gulen, Tariq Ramadan of welke prominente "vrijzinnige" moslim je ook maar kunt bedenken. Hell, als Joodse jood heb je in IS-land meer kans op een "veilig en vrij" leven dan de Koerdische moslim nationalist.
Volgens mij weet je zelf inmiddels al niet meer welk punt je wil maken :{. Hiervoor schreef je nog dat IS Joden heeft uitgeroepen tot 'gerechtvaardigde doelen', maar nu zijn joden ineens veilig in IS-land. Oké :{. Als je punt is dat IS zo opportunistisch is als de pest, dan wil ik je daar wel in geloven :{.
quote:
Even op de proppen komen met een ontwijkende reactie, ik zou niet weten waarom ik niet alle drie de voorbeelden simpelweg en enkel alleen 'terrorisme' kan noemen. De bewegende motivaties voor de jihadist zijn nagenoeg identiek in zowel de aanval op de Fransman, Brit, Amerikaan of Israëliër/Jood.
Dan kijk ik reikhalzend uit naar je reacties in topics over anti-moslimgeweld (wat nauwelijks voorkomt in West-Europa, maar dat terzijde) waarin je uitgebreid toelicht waarom dit geen moslimhaat/islamofobie/whatever is, maar 'gewoon' terrorisme :{.
quote:
Dat doe ik om jou op jouw selectiviteit te wijzen :'(
Door de uitkomsten van twee onderzoeken met een verschillende methodiek met elkaar te vergelijken :'(.
quote:
Dat is exact en juist de selectiviteit waar ik over val.
Ik: 'X komt bij A vaker voor dan bij B, kijk maar naar dit onderzoek.'
Jij: 'Nou, uit dit onderzoek blijkt dat X ook bij B voorkomt.'
Ik: 'Allicht, maar niet vaker dan bij A, zie het onderzoek dat ik aanhaalde'
Jij: 'Ohhhh, je bent zo selectief! :('

:'(.
quote:
Niet onder ogen zien? Ik beaam juist dat als je maar de nodige beperkingen oplegt dat je op ieder gewenst resultaat kunt komen, waaronder dus ook jouw conclusie. Hell, als je maar genoeg beperkingen oplegt is er geen vrijer land in het Midden-Oosten dan Iran, dat onderbouwen is een koud kunstje. Net zoals het een koud kunstje is dat je onderbouwt dat joden vooral te vrezen hebben voor hun leven door de moslims als je maar spreekt over West Europa, na de 2e wereld oorlog. Een periode wat zelfs de hoogtepunt was van het joodse lijden wordt dan zelfs uitgesloten om een punt te maken. Sure, granted.
Dude, welke 'beperkingen' :'(? Dat we alleen kijken naar antisemitisme in de tijd en de regio waarin wij leven? Wat een enorme beperking, zeg! :'(!
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177758212
.
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 23:25:45 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177758313
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:09 schreef 2thmx het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)me-door-denk-594831/

[..]

Bij DENK ligt 't antisemitisme er inderdaad wel erg dik bovenop :{. Toch opvallend, de partij is immers opgericht door de twee ex-leden van de PvdA, de partij die zich zo graag als anti-racistisch profileert :{.
schien een van de redenen dat het ex-leden van de PvdA zijn?

zo vreemd is het allemaal niet, Wilders zegt ook allemaal dingen waar ze bij de VVD niet heel blij van worden ... om maar iemand te noemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177758597
quote:
9s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:15 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid is dan ook niet racistisch.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Sylvana en gelijkgezinden zullen zich daar niet helemaal bij aansluiten. Zij willen de Nederlandse regering en racisme wel eens vaker in een zin samen noemen.

quote:
Bovendien wijst de Nederlandse overheid geweld in principe af, wat het fascisme nu juist nadrukkelijk niet doet. Lees een willekeurig boek over het fascisme of van mijn part de Wikipedia-pagina :{. Zelfs daar staat 't expliciet vermeld:
De Nederlandse overheid heeft een geïnstitutionaliseerde geweldsmonopolie binnen haar organen en zal een ieder die zich daar tegen verzet met haar eigen geweld confronteren indien nodig. Ik hoop dat je geen wikipedia pagina nodig hebt om het daarmee eens te zijn. De Nederlandse overheid is alleen principieel tegen geweld als de rest conformistisch is. Als je weigert belasting te betalen, je auto wordt in beslag genomen en je wilt je daarbij passief verzetten door er in te blijven en niet te gehoorzamen, wil geweld nog wel eens van pas komen. Ook als je niet naar de fatsoensnormen van de agent gedraagt en weigert mee te gaan naar het bureau / aan te passen wil daar ook wel eens geweld bij komen.

quote:
En wat 'racisme' van jihadisten betreft: het extreme groepsdenken op basis van religie van jihadisten verschilt weinig van discriminatie op basis van ras.
Het groepsdenken binnen jihadisme overschrijdt specifiek ras, kleur, etniciteit en nationaliteit. Bij fascisme is dat dus niet het geval.

[..]

quote:
Volgens mij weet je zelf inmiddels al niet meer welk punt je wil maken :{. Hiervoor schreef je nog dat IS Joden heeft uitgeroepen tot 'gerechtvaardigde doelen', maar nu zijn joden ineens veilig in IS-land. Oké :{. Als je punt is dat IS zo opportunistisch is als de pest, dan wil ik je daar wel in geloven :{.
Misschien is het gewoon allemaal nieuw voor je en weetje niet zo zeer wat de verschillen zijn tussen willekeurige jihadisten en bepaalde optredens van IS als staat? IS heeft meerdere malen opgeroepen aan joden en christenen om terug te keren naar de door hen veroverde gebieden om "veilig en vrij" te leven binnen haar grenzen. IS heeft daarin simpelweg geen keus, er zijn bepaalde richtlijnen in de Koran die ze niet kunnen negeren, waaronder de gewaarborgde veiligheid van Joden en Christenen (mensen van het boek ), zolang zij zich onderwerpen aan de staat, nederig zijn en de belasting betalen. Als onderworpen jood binnen de IS grenzen heb je meer kans op leven dan wanneer een jihadist in Europa het specifiek op jou als jood heeft gemunt bij het beramen van een aanslag.

quote:
Dan kijk ik reikhalzend uit naar je reacties in topics over anti-moslimgeweld (wat nauwelijks voorkomt in West-Europa, maar dat terzijde) waarin je uitgebreid toelicht waarom dit geen moslimhaat/islamofobie/whatever is, maar 'gewoon' terrorisme :{.
Gaat helemaal goed komen dit.

quote:
Door de uitkomsten van twee onderzoeken met een verschillende methodiek met elkaar te vergelijken :'(.
Nee, ik heb geen enkele keer ook maar iets inhoudelijks gezegd over het onderzoek, wel heb ik mij enkel en meerdere malen geuit over jouw houding tov een ander onderzoek. O+

quote:
Ik: 'X komt bij A vaker voor dan bij B, kijk maar naar dit onderzoek.'
Jij: 'Nou, uit dit onderzoek blijkt dat X ook bij B voorkomt.'
Ik: 'Allicht, maar niet vaker dan bij A, zie het onderzoek dat ik aanhaalde'
Jij: 'Ohhhh, je bent zo selectief! :('

:'(.
Jij: 'X komt bij A vaker voor dan bij B, kijk maar naar dit onderzoek.'
Ik: "Volgens andere onderzoeken is dat is het weer gemeengoed. "
Jij: 'Allicht, maar niet vaker dan bij A, zie het onderzoek dat ik aanhaalde'
Ik: "Jij maakt je schuldig aan kunstmatige verschillen en selectiviteit" (lees: 'Ohhhh, je bent zo selectief! :(' )

O+

quote:
Dude, welke 'beperkingen' :'(? Dat we alleen kijken naar antisemitisme in de tijd en de regio waarin wij leven? Wat een enorme beperking, zeg! :'(!
Waarom beperken tot West-Europa dan, wat maakt Oostenrijk Of Frankrijk voor mij relevanter dan een Polen of Hongarije (waar antisemitisme en aanvallen op joden vooral komt door de inheemse bevolking), leven ze in laatstgenoemde landen niet in het nu dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 23:47:55 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 23:55:01 #124
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177758782
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Sylvana en gelijkgezinden zullen zich daar niet helemaal bij aansluiten. Zij willen de Nederlandse regering en racisme wel eens vaker in een zin samen noemen.
Lekker boeiend wat Sylvana te melden heeft. Of een land racistisch is wordt niet met hand ophouden bepaald.
quote:
De Nederlandse overheid heeft een geïnstitutionaliseerde geweldsmonopolie binnen haar organen en zal een ieder die zich daar tegen verzet met haar eigen geweld confronteren indien nodig. Ik hoop dat je geen wikipedia pagina nodig hebt om het daarmee eens te zijn. De Nederlandse overheid is alleen principieel tegen geweld als de rest conformistisch is. Als je weigert belasting te betalen, je auto wordt in beslag genomen en je wilt je daarbij passief verzetten door er in te blijven en niet te gehoorzamen, wil geweld nog wel eens van pas komen. Ook als je niet naar de fatsoensnormen van de agent gedraagt en weigert mee te gaan naar het bureau / aan te passen wil daar ook wel eens geweld bij komen.
Dat is fundamenteel anders dan hoe fascisten naar geweld kijken. Lees je in, ofzo.

quote:
Het groepsdenken binnen jihadisme overschrijdt specifiek ras, kleur, etniciteit en nationaliteit. Bij fascisme is dat dus niet het geval.
Allicht, al reken ik ook een pakweg christelijke organisatie die iedereen die anders denkt dat zij wil uitroeien ook tot het fascisme. Zo flexibel ben ik wel :{. Verder de semantische discussie niet echt waard.
quote:
Misschien is het gewoon allemaal nieuw voor je en weetje niet zo zeer wat de verschillen zijn tussen willekeurige jihadisten en bepaalde optredens van IS als staat? IS heeft meerdere malen opgeroepen aan joden en christenen om terug te keren naar de door hen veroverde gebieden om "veilig en vrij" te leven binnen haar grenzen. IS heeft daarin simpelweg geen keus, er zijn bepaalde richtlijnen in de Koran die ze niet kunnen negeren, waaronder de gewaarborgde veiligheid van Joden en Christenen (mensen van het boek ), zolang zij zich onderwerpen aan de staat, nederig zijn en de belasting betalen. Als onderworpen jood binnen de IS grenzen heb je meer kans op leven dan wanneer een jihadist in Europa het specifiek op jou als jood heeft gemunt bij het beramen van een aanslag.
Ja, én? Wat is je punt? Jihadisten vermoorden geen mensen die zich naar hun dictatoriale regeltjes willen schikken? Dat zal ik niet betwisten.
quote:
Gaat helemaal goed komen dit.
Scepsis overheerst.
quote:
Nee, ik heb geen enkele keer ook maar iets inhoudelijks gezegd over het onderzoek, wel heb ik mij enkel en meerdere malen geuit over jouw houding tov een ander onderzoek. O+

[..]

Jij: 'X komt bij A vaker voor dan bij B, kijk maar naar dit onderzoek.'
Ik: "Volgens andere onderzoeken is dat is het weer gemeengoed. "
Jij: 'Allicht, maar niet vaker dan bij A, zie het onderzoek dat ik aanhaalde'
Ik: "Jij maakt je schuldig aan kunstmatige verschillen en selectiviteit" (lees: 'Ohhhh, je bent zo selectief! :(' )

O+
Als een populatie uit groep A en groep B bestaat en uit onderzoek blijkt dat X veel voorkomt onder deze populatie, dan kan je hieruit niet concluderen dat X zowel bij groep A als B gemeengoed is, laat staan in dezelfde mate. Je logica slaat dus, opnieuw, als kut op Dirk. Maar dat wil geloof ik niet helemaal tot je doordringen :{.
quote:
Waarom beperken tot West-Europa dan, wat maakt Oostenrijk Of Frankrijk voor mij relevanter dan een Polen of Hongarije (waar antisemitisme en aanvallen op joden vooral komt door de inheemse bevolking), leven ze in laatstgenoemde landen niet in het nu dan?
Ik ken niet één recent in Oost-Europa gepleegde moordaanslag op Joden, maar tal van voorbeelden van recente islamitische aanslagen op Joden in West-Europa.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177758855
quote:
99s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:55 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Lekker boeiend wat Sylvana te melden heeft. Of een land racistisch is wordt niet met hand ophouden bepaald.

Je snapt dat ook jouw kwalificaties en opvattingen als "lekker boeiend wat 2thmx te melden heeft" weggezet kunnen worden? Een land is ook niet automatisch niet-racistisch als de grieven van bepaalde groepen worden gebagatelliseerd door een ander groep.
quote:
Dat is fundamenteel anders dan hoe fascisten naar geweld kijken. Lees je in, ofzo.
Ehm nee, in principe is het exact hetzelfde, conformeer en onderwerp je of proef het geweld.
Hoe fascisten handelen is ook fundamenteel anders dan hoe jihadisten opereren, lees je in ofzo. :{

etc etc moet echt slapen :(
truste :*
pi_177759504
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:09 schreef 2thmx het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)me-door-denk-594831/
Bij DENK ligt 't antisemitisme er inderdaad wel erg dik bovenop :{. Toch opvallend, de partij is immers opgericht door de twee ex-leden van de PvdA, de partij die zich zo graag als anti-racistisch profileert :{.
Antisemitisme is juist groot geworden door PvdA beleid van de afgelopen decennia.
Ze waren en zijn immers voorstander van de massaimmigratie en de radicale islam. :{w
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:22 schreef Triggershot het volgende:
Een radicaal-Islamitische terreuraanslag is antisemitisme, whattefuck is een radicaal-Islamitische terreuraanslag op willekeurige blanke mensen dan? Weinig tot niet is antisemitisme een motivatie voor een (moord)aanslag door moslims, eerder theologische en territoriale claims.

Almost half of Britons hold antisemitic view, poll suggests

Alsjeblieft.
"helft van de Britten" :')
De helft van de 3411 personen die voor dit onderzoek een paar vragen is gesteld bedoelen ze _O-
En wat was de etnische achtergrond van de ondervraagden ?, kregen ze misschien het antisemitisme al met de paplepel ingegoten ?
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:42 schreef Triggershot het volgende:
Daar zijn de meningen over verdeeld. Sylvana en gelijkgezinden zullen zich daar niet helemaal bij aansluiten. Zij willen de Nederlandse regering en racisme wel eens vaker in een zin samen noemen.
En welke wetten en regels zijn dat precies die Nederland racistisch maken ?
pi_177759934
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Gedaan en nu?
Dat zijn toch behoorlijk concrete voorbeeld Triggershot kom nou.
pi_177760108
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritiek op Israël heeft doorgaans betrekking op Joden ja, maar niet vanwege het zijn van joods. Klassiek voorbeeld, Ahmedinejad dreigde Israël non stop, maar knuffelde kort daarna joden van een andere overtuiging. Selectieve 'antisemitisme'
Om vervolgens een 'anti-Israelische' cartoonwedstrijd te promoten vol met klassiek antisemitische karikaturen.
pi_177760790
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 05:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zijn toch behoorlijk concrete voorbeeld Triggershot kom nou.
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 05:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens een 'anti-Israelische' cartoonwedstrijd te promoten vol met klassiek antisemitische karikaturen.
Heb ik hier dan twee opmerkingen over.

1. Ben je als joodse figuur die exact dezelfde uitspraken doet over Israël / Israëlische joden en de macht van de lobby op de VS / wereldtoneel, ben je dan ook antisemitisch of een 'zelf-hatende jood' zoals je dat ook wel eens af en toe voorbij ziet komen?

2. Dat is dus in mijn ogen het probleem, voor diegenen die willen beweren dat Ahmedinejad niet antisemitisch is, zijn de opmerkingen die hij heeft gemaakt over de holocaust en Israël problematisch. Anderzijds, zijn de voorbeelden waarin hij spreekt over de inspirerende normen en waarden van het jodendom, met joden knuffelt en de Iraanse joden prijst als vaderlandlievende patriotten net zo problematisch om hem een klassieke antisemiet te noemen.
pi_177760803
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:16 schreef bluemoon23 het volgende:
"helft van de Britten"
De helft van de 3411 personen die voor dit onderzoek een paar vragen is gesteld bedoelen ze
_O-
  maandag 12 maart 2018 @ 07:47:44 #131
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177760844
Verklaart wel waarom progressieve partijen zo dol zijn op partijen als DENK en NIDA.
  maandag 12 maart 2018 @ 08:10:37 #132
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_177761004
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:40 schreef Triggershot het volgende:
Heb ik hier dan twee opmerkingen over.

1. Ben je als joodse figuur die exact dezelfde uitspraken doet over Israël / Israëlische joden en de macht van de lobby op de VS / wereldtoneel, ben je dan ook antisemitisch of een 'zelf-hatende jood' zoals je dat ook wel eens af en toe voorbij ziet komen?
Dat ligt eraan. Er zijn zoals bekend twee stromingen, die je eigenlijk echt los moet zien; maar die veel mensen door elkaar halen. Kritiek op de staat Israël is prima.

Kritiek op Israël terwijl je gebruik maakt van antisemitische karikaturen is niet prima.

Lekker makkelijk. Jazeker. De stereotypen bestaan immers al. Maar OK is het zeker niet.

quote:
2. Dat is dus in mijn ogen het probleem, voor diegenen die willen beweren dat Ahmedinejad niet antisemitisch is, zijn de opmerkingen die hij heeft gemaakt over de holocaust en Israël problematisch. Anderzijds, zijn de voorbeelden waarin hij spreekt over de inspirerende normen en waarden van het jodendom, met joden knuffelt en de Iraanse joden prijst als vaderlandlievende patriotten net zo problematisch om hem een klassieke antisemiet te noemen.
Er zijn altijd twee gezichten geweest aan antisemitisme in de geschiedenis, dat zou jij toch moeten weten. Ook Hitler 'knuffelde' bepaalde Joodse instanties en lobby-groepen. Maakt hem dat minder antisemitisch?

Iran is vooral fan van de Neturei Karta. Die zijn wellicht niet direct antisemitisch, maar hun doel (vernietiging van Israël) valt mooi samen met... :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_177761227
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Heb ik hier dan twee opmerkingen over.

1. Ben je als joodse figuur die exact dezelfde uitspraken doet over Israël / Israëlische joden en de macht van de lobby op de VS / wereldtoneel, ben je dan ook antisemitisch of een 'zelf-hatende jood' zoals je dat ook wel eens af en toe voorbij ziet komen?
Ik snap de relevantie niet van zo'n vraag. Ook Joden kunnen antisemitisch zijn of zich antisemitisch gedragen. Maar dat heeft helemaal niks met het gedrag van DENK en NIDA te maken.

quote:
2. Dat is dus in mijn ogen het probleem, voor diegenen die willen beweren dat Ahmedinejad niet antisemitisch is, zijn de opmerkingen die hij heeft gemaakt over de holocaust en Israël problematisch. Anderzijds, zijn de voorbeelden waarin hij spreekt over de inspirerende normen en waarden van het jodendom, met joden knuffelt en de Iraanse joden prijst als vaderlandlievende patriotten net zo problematisch om hem een klassieke antisemiet te noemen.
Je snapt toch zelf ook wel dat hij dit bewust doet Triggershot? Of denk je dat zijn liefde voor de Joden aldaar oprecht is verder?
pi_177761969
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:10 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk fascisme. Het gebruik van geweld om conflicten op te lossen is nu juist een van de kenmerkende eigenschappen van fascisme.
:') . Lol.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 12 maart 2018 @ 10:20:41 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177762891
Dat hier nog over gediscussieerd moet worden..

Het zegt werkelijk alles over hoe bepaalde moslims en aanhangsels denken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 12 maart 2018 @ 11:09:41 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_177763814
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of je bent bijzonder slecht geïnformeerd over fascisme, of je bent bijzonder slecht geïnformeerd over Jihadisme, of nog treuriger over beide. Islam noch jihadisme is te verenigen met fascisme. Niet je onwetendheid is treurig, in de waan zijn dingen te begrijpen en dan ook nog eens daar faliekant onjuist over zijn is nog spijtiger.

[..]
Een intelligente Marokkaanse dame praatte zeer recent in de balie het fascisme en islamisme anders uiterst overtuigend aan elkaar. Nu is niet iedereen moslim een islamist, maar elke islamist is weldegelijk moslim. Dus "niet te verenigen met de Islam" is onzin. Het gebeurt.

Zoals de titel van het boek van Rob Riemen al aankondigde: het fascisme keert terug. Ook Chruchill wist het: het fascisme komt terug, alleen niet in de vorm zoals we die kennen.

Het moge inmiddels duidelijk zijn: islamisme = fascisme anno nu. Totalitaire zeloten die moorden voor een ongrijpbaar utopia ter meerdere glorie en eer van hun grote leider. Random jihadisten zijn de nieuwe SA, ISIS de SS. NIDA is als neefje van de moslimbroeders gewoon de nieuwe NSB en als Kuzu zijn loyaliteit aan Erdogan en de Turkse staat niet groter was geweest dan zijn loyaliteit aan Allah dan hadden hij en zijn proto-fascistische turken er ook prima bijgekund.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_177773799
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap de relevantie niet van zo'n vraag. Ook Joden kunnen antisemitisch zijn of zich antisemitisch gedragen. Maar dat heeft helemaal niks met het gedrag van DENK en NIDA te maken.

Je gaat verder dan ik dacht, daar dat je bereid bent joden ook antisemieten te noemen. Wat mij doet afvragen of er binnen jouw referentiekader überhaupt wel een zelfkritische jood kan zijn met zelfspot die niet antisemitisch genoemd hoeft te worden? Dat heeft veder idd geen reet te maken met NIDA en DENK, wel met dat er vaak en snel het antisemitisme kaart wordt getrokken in de breedste zin van het woord.

quote:
Je snapt toch zelf ook wel dat hij dit bewust doet Triggershot? Of denk je dat zijn liefde voor de Joden aldaar oprecht is verder?
Dat hij dat bewust doet lijkt mij evident ja, maar wat voor intentie koppel je daaraan, dat hij niet maalt om jouw (lees: de internationale ) reactie is net zo evident als hij de holocaust bijv bagatelliseert.
pi_177774913
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Een intelligente Marokkaanse dame praatte zeer recent in de balie het fascisme en islamisme anders uiterst overtuigend aan elkaar. Nu is niet iedereen moslim een islamist, maar elke islamist is weldegelijk moslim. Dus "niet te verenigen met de Islam" is onzin. Het gebeurt.
Wat voor toegevoegde waarde heeft het precies dat je haar afkomst er bij benoemt, maakt het haar daarmee correcter en geloofwaardiger of hoe bedoel je dat precies? Dat niet iedere moslim een Islamist is, maar wel iedere Islamist een moslim heeft een beetje dezelfde lading van niet iedere blanke is een white supremacist, maar wel iedere white supremacist is een blanke. Tsjah, een gegeven.. wat moet je er verder mee? De ene moslim is inderdaad de ander niet zoals jij terecht uitwijst, maar de ene Islamist is evenmin de ander. Islamisme is een loos begrip wat niet op meer neerkomt dan op politiek activisme met een islamitisch identiteit / grondslag.

quote:
Zoals de titel van het boek van Rob Riemen al aankondigde: het fascisme keert terug. Ook Chruchill wist het: het fascisme komt terug, alleen niet in de vorm zoals we die kennen.

Het moge inmiddels duidelijk zijn: islamisme = fascisme anno nu. Totalitaire zeloten die moorden voor een ongrijpbaar utopia ter meerdere glorie en eer van hun grote leider. Random jihadisten zijn de nieuwe SA, ISIS de SS. NIDA is als neefje van de moslimbroeders gewoon de nieuwe NSB en als Kuzu zijn loyaliteit aan Erdogan en de Turkse staat niet groter was geweest dan zijn loyaliteit aan Allah dan hadden hij en zijn proto-fascistische turken er ook prima bijgekund.
Ah, we gaan dus nu een zeer concreet gedefinieerde term als fascisme smeden en kneden tot een vaag begrip zodat we dat kunnen associëren en vergelijken met islamitische bewegingen zoals Jihadisme en Islamisme? Als er een ding is wat groepen als Al-Qaeda en IS willen is het een einde brengen aan nationalisme en racisme onder haar eigen dak, de verheerlijking van de staat en de leider. Jihadisten zijn niet nationalisten, jihadisten zijn transnationalisten en niet bepaalt racistisch. Dat betekent niet dat er geen mensen kunnen zijn die en fascistisch zijn en moslim kunnen zijn, wel is het te idioot voor woorden om te stellen dat er een Islamitische ideologie is die fascisme zoals we dat historisch kennen en jihadisme zoals we dat van de afgelopen decennia/jaren kennen verenigd zou zijn.

Het regime van Erdogan, het regime van Iran, het regime van Syrië, het regime van Saoedi Arabië zijn niet te vergelijken met elkaar, zeker niet op de kernprincipes.
pi_177774989
GroenLinks zegt samenwerking met Nida op: Links Verbond toch geklapt:

https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_app
  maandag 12 maart 2018 @ 18:46:49 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177775033
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:45 schreef Dutchguy het volgende:
GroenLinks zegt samenwerking met Nida op: Links Verbond toch geklapt:

https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_app
GroenLinks, wat een luchtfietsers daar :')
pi_177775192
quote:
Links Verbond Rotterdam valt uiteen, alleen SP steunt nog islamitische partij Nida
GroenLinks en PvdA zeggen samenwerking op
12-03-2018, 18:44
GroenLinks Rotterdam en PvdA Rotterdam zeggen de samenwerking met Nida, een partij met een islamitische signatuur, op. Onlangs tekenden de linkse partijen in de stad met Nida een verbond in de aanloop naar de komende gemeenteraadsverkiezingen. Als Links Verbond wilden ze een alternatief bieden voor het rechtse beleid van de afgelopen jaren.

Maar zondag werd een tweet van Nida uit 2014 bekend, waarin een vergelijking gemaakt tussen Israël en terreurorganisatie Islamitische Staat. Dit schoot bij GroenLinks en PvdA in het verkeerde keelgat en was reden voor crisisoverleg maandagmiddag.,,Ik heb geen vertrouwen meer in de opstelling van NIDA. Daarmee is wat mij betreft geen plaats meer voor Nida in ons verbond”, twittert de Rotterdamse lijsttrekker Judtih Bokhove voor GroenLinks. Een woordvoerder van de Tweede Kamerfractie van de PvdA bevestigt dat ook de PvdA de samenwerking met Nida heeft beëindigd.

Leo de Kleijn, fractievoorzitter van de SP in Rotterdam, laat weten dat de zijn partij vasthoudt aan het manifest en de gemaakte afspraken. Ook Nida liet maandag weten verder te willen. De partij liet weten dat de oude tweet ‘bewust provocatief’ was. De partij vindt dat ,,de vrijheid van meningsuiting niet slechts geldt voor meningen die welgevallig zijn”.

ANP
http://tpo.nl/2018/03/12/(...)itische-partij-nida/

GL heeft naar me geluisterd. PvdA ook.
I´m back.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:54:54 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775229
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:15 schreef Hamzoef het volgende:

Ja, duh dat was in reactie op het feit dat hem altijd verweten wordt de lange arm van Erdoğan te zijn.

En hoe kom je als Turk dan ineens bij de Joden? Ik bedoel, we zijn in Nederland. Waarom niet de lange arm van de Groningers? Of van de Oranjes? Waarom gelijk weer de Joden?

Is eigenlijk natuurlijk een rhetorische vraag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775230
Moslims die voor antisemitisme zorgen, is dat nog nieuws te noemen?
pi_177775285
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En hoe kom je als Turk dan ineens bij de Joden? Ik bedoel, we zijn in Nederland. Waarom niet de lange arm van de Groningers? Of van de Oranjes? Waarom gelijk weer de Joden?

Is eigenlijk natuurlijk een rhetorische vraag.
Niet zo moeilijk. Debat ging over Israël.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:57:44 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775289
quote:
11s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:10 schreef Triggershot het volgende:
Zijn er voorbeelden van anti-Joodse uitspraken? Aub niet anti-Israelische.

O ja, dat is waar ook. Zo probeer jij je anti-semitisme te verbergen.

"Neenee, ben niet tegen Joden, alleen tegen Israelis". _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775343
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

O ja, dat is waar ook. Zo probeer jij je anti-semitisme te verbergen.

"Neenee, ben niet tegen Joden, alleen tegen Israelis". _O-
Oh ja, dat is waar ook, jouw aversie is niet tegen de Islam, maar tegen moslims.
Beschrijf ik jouw standpunt zo goed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 19:01:36 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 19:05:30 #147
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775465
quote:
17s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:00 schreef Triggershot het volgende:

Oh ja, dat is waar ook, jouw aversie is niet tegen de Islam, maar tegen moslims.
Beschrijf ik jouw standpunt zo goed?
Hoe komen we nou toch bij mijn standpunt? Het topic is toch anti-semitisme? Of wil je het daar liever niet over hebben?

Overigens heb ik een aversie tegen alle religies; ik discrimineer niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775490
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe komen we nou toch bij mijn standpunt? Het topic is toch anti-semitisme? Of wil je het daar liever niet over hebben?

Overigens heb ik een aversie tegen alle religies; ik discrimineer niet.
Ah, een antisemiet en een islamofoob.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:07:33 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775525
quote:
17s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:06 schreef Triggershot het volgende:

Ah, een antisemiet en een religiofoob.
Spreek voor jezelf, krullebol. Ik heb niet meer tegen de Islam als tegen het Christendom, het Jodendom, etc.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775553
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, krullebol. Ik heb niet meer tegen de Islam als tegen het Christendom, het Jodendom, etc.
Ik zei dan ook niet dat je meer islamofoob bent dan antisemitisch.
pi_177775697
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:55 schreef Infection het volgende:
Moslims die voor antisemitisme zorgen, is dat nog nieuws te noemen?
Nieuws was dat zogenaamde Linkse Verbond in Rdm, denk ik meer. Dat spat uit elkaar nu.
Links moet zich niet encanailleren meer.
I´m back.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:16:19 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775749
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:08 schreef Triggershot het volgende:

Ik zei dan ook niet dat je meer islamofoob bent dan antisemitisch.
Je zegt helemaal niks. Je probeert alleen de aandacht van jouw anti-semitisme af te wenden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775793
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je zegt helemaal niks. Je probeert alleen de aandacht van jouw anti-semitisme af te wenden.
Je hebt mij meerdere malen keihard op mijn antisemitisme publiekelijk gewezen. In mijn face. Nu nog jij antisemitisme en islamofobie onder ogen zien.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:19:37 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775816
quote:
17s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:18 schreef Triggershot het volgende:

Je hebt mij meerdere malen keihard op mijn antisemitisme publiekelijk gewezen. In mijn face.
En dat was eigenlijk niet eens nodig. Niet alsof niet iedereen het van afstand kon zien. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775840
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dat was eigenlijk niet eens nodig. Niet alsof niet iedereen het van afstand kon zien. :)
Ja vervelend dit. Maar hoe voelt het dan om islamofoob te zijn?
pi_177775860
Nou dat avontuur heeft ook niet lang geduurd.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:23:38 #157
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177775890
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:21 schreef Wup2 het volgende:
Nou dat avontuur heeft ook niet lang geduurd.
Dat ze het avontuur überhaupt gestart zijn is al een gotspe. Ze waren blijkbaar allemaal ontzettend bang voor Leefbaar :')
  maandag 12 maart 2018 @ 19:24:16 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177775904
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:20 schreef Triggershot het volgende:

Ja vervelend dit. Maar hoe voelt het dan om islamofoob te zijn?
Ik zou het niet weten. :)

Volgens mij suggereert de term 'foob', dat je ergens bang voor bent. Ik vind de Islam alleen maar irritant. Hebben we hier in Nederland net de christenen in hun hok, krijgen we een nieuwe lichting simpele zielen, die achter fantasiefiguren aan lopen. Annoying!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177775924
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. :)

Volgens mij suggereert de term 'foob', dat je ergens bang voor bent. Ik vind de Islam alleen maar irritant. Hebben we hier in Nederland net de christenen in hun hok, krijgen we een nieuwe lichting simpele zielen, die achter fantasiefiguren aan lopen. Annoying!
aha iemand die zich irriteert aan moslims. Dubieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 19:25:39 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 19:34:52 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177776119
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:25 schreef Triggershot het volgende:

aha iemand die zich irriteert aan gelovigen Dubieus.
Spoken like a true believer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177776170
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Spoken like a true believer.
Bijzonder dubbel wel dit.
pi_177782510
Kan iemand mij uitleggen wat er antisemitisch is aan de vergelijking met IS?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 00:30:16 #163
117098 Hathor
Effe niet
pi_177782565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:16 schreef Chadi het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er antisemitisch is aan de vergelijking met IS?
Kan jij anders even uitleggen of die vergelijking soms wel terecht is dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177782657
Maurits de Hond heeft DENK met opzet bij de laatste peilingen weggelaten om daarmee de kiezers psychisch te beïnvloeden, maar voor zover mijn politieke kennis zich strekt, kan ik je garanderen dat DENK tenminste 3 zetels haalt in Rotterdam. Want zoals we ondertussen weten, zetten Nida, GroenLinks, PvdA en SP in Rotterdam hun samenwerking onder de noemer Links Verbond voort. Er is gekozen voor Nida om DENK te beconcurreren, maar dat zal Links Verbond vies tegenvallen. Dit is mijn objectieve mening voortvloeiende uit mijn politieke kennis.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_177782676
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:59 schreef Begripvol het volgende:
Maurits de Hond
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177782678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:59 schreef Begripvol het volgende:
Dit is mijn objectieve mening
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177782680
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:59 schreef Begripvol het volgende:
Want zoals we ondertussen weten, zetten Nida, GroenLinks, PvdA en SP in Rotterdam hun samenwerking onder de noemer Links Verbond voort.
:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 13 maart 2018 @ 01:08:28 #168
117098 Hathor
Effe niet
pi_177782686
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:59 schreef Begripvol het volgende:
Maurits de Hond heeft DENK met opzet bij de laatste peilingen weggelaten om daarmee de kiezers psychisch te beïnvloeden, maar voor zover mijn politieke kennis zich strekt, kan ik je garanderen dat DENK tenminste 3 zetels haalt in Rotterdam. Want zoals we ondertussen weten, zetten Nida, GroenLinks, PvdA en SP in Rotterdam hun samenwerking onder de noemer Links Verbond voort. Er is gekozen voor Nida om DENK te beconcurreren, maar dat zal Links Verbond vies tegenvallen. Dit is mijn objectieve mening voortvloeiende uit mijn politieke kennis.
En toen kwam er een olifant en die blies het hele verhaaltje uit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177782711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 01:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

En toen kwam er een olifant en die blies het hele verhaaltje uit.
'En toen kwam er een man met een lange fluit en het verhaaltje was uit!'
Op de lagere school schreef ik deze tekst een keer onderin mijn opstel. De juf schaterlachte erom, maar pas veel later op de middelbare school begreep ik waarom ze hierom lachte.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  dinsdag 13 maart 2018 @ 01:28:57 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_177782730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 01:21 schreef Begripvol het volgende:

[..]

'En toen kwam er een man met een lange fluit en het verhaaltje was uit!'
Op de lagere school schreef ik deze tekst een keer onderin mijn opstel. De juf schaterlachte erom, maar pas veel later op de middelbare school begreep ik waarom ze hierom lachte.
Het is onnodig om op te scheppen over je lange fluit, het is algemeen bekend dat Fokkers zonder uitzondering bovengemiddeld geschapen zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177782882
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je gaat verder dan ik dacht, daar dat je bereid bent joden ook antisemieten te noemen. Wat mij doet afvragen of er binnen jouw referentiekader überhaupt wel een zelfkritische jood kan zijn met zelfspot die niet antisemitisch genoemd hoeft te worden? Dat heeft veder idd geen reet te maken met NIDA en DENK, wel met dat er vaak en snel het antisemitisme kaart wordt getrokken in de breedste zin van het woord.
Zelfkritisch zijn of zelfspot hebben is verre van altijd antisemitisch. Maar een Jood die consequent vervalt in antisemitische leuzen, denkbeelden, etc natuurlijk gedraagt die zich dan ook antisemitisch. Dat gebeurt en ja dat soort mensen zijn er nu eenmaal. Maar nogmaals dat heeft niks met het gedrag te maken van NIDA en DENK, zoals je zelf al aangeeft, het continue herhalen dat de 'antisemitisme kaart te snel wordt getrokken' leidt eigenlijk consequent af van de vraag of deze groepen, NIDA en DENK dus, zich (soms) antisemitisch gedragen en antisemitische denkbeelden verspreiden.

[..]

quote:
Dat hij dat bewust doet lijkt mij evident ja, maar wat voor intentie koppel je daaraan, dat hij niet maalt om jouw (lees: de internationale ) reactie is net zo evident als hij de holocaust bijv bagatelliseert.
Het is zeer lastig omdat in het discours van het Midden-Oosten antipathie jegens Israel zich vermengd heeft met antisemitische denkbeelden van weleer en Joden in het algemeen raakt. Tot welk punt kan je dan zeggen dat het uitsluitend kritiek is op Israel of dat het eigenlijk antisemitisme is, wellicht in een nieuwe vorm, omdat deze mensen natuurlijk niet altijd hetzelfde zijn als de antisemieten zoals wij ze kennen uit Europa bijvoorbeeld.
pi_177784136
Wat wil je er nu mee zeggen dat Israel gelijk staat aan Isis zoals Nida zegt? Als Israel bestaansrecht heeft, heeft Isis ook bestaansrecht? Of als Isis wegmoet, dan moet Israel ook weg? En dan vind je het vreemd als SP, PvdA en GL afhaken?

[ Bericht 9% gewijzigd door Loekie1 op 13-03-2018 05:56:01 ]
pi_177784974
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan jij anders even uitleggen of die vergelijking soms wel terecht is dan?
Waarom vind jij het niet terecht?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:13:27 #174
117098 Hathor
Effe niet
pi_177784994
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom vind jij het niet terecht?
Omdat appels en peren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:34:32 #175
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_177785167
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor toegevoegde waarde heeft het precies dat je haar afkomst er bij benoemt, maakt het haar daarmee correcter en geloofwaardiger of hoe bedoel je dat precies?
Ik ken haar naam niet - ik had gehoopt dat je aan de hand van mijn beschrijving misschien zou begrijpen wie ik bedoelde omdat jij haar misschien ook kende. Ik kan het wel opzoeken natuurlijk.

quote:
Dat niet iedere moslim een Islamist is, maar wel iedere Islamist een moslim heeft een beetje dezelfde lading van niet iedere blanke is een white supremacist, maar wel iedere white supremacist is een blanke. Tsjah, een gegeven.. wat moet je er verder mee? De ene moslim is inderdaad de ander niet zoals jij terecht uitwijst, maar de ene Islamist is evenmin de ander. Islamisme is een loos begrip wat niet op meer neerkomt dan op politiek activisme met een islamitisch identiteit / grondslag.
Wat je er verder mee moet weet ik niet, maar ik zei het om jouw stelling dat islam en fascisme niet met elkaar samen gaan te debunken. Ze gaan momenteel prima samen in de vorm van het islamisme. Dat is dus een heel relevante term, die zeker niet loos is. Politiek activisme met een islamitische identiteit en grondslag met een bepaalde vorm / ideologie die sterk totalitaire elementen vertoont.

[..]

quote:
Ah, we gaan dus nu een zeer concreet gedefinieerde term als fascisme smeden en kneden tot een vaag begrip zodat we dat kunnen associëren en vergelijken met islamitische bewegingen zoals Jihadisme en Islamisme? Als er een ding is wat groepen als Al-Qaeda en IS willen is het een einde brengen aan nationalisme en racisme onder haar eigen dak, de verheerlijking van de staat en de leider. Jihadisten zijn niet nationalisten, jihadisten zijn transnationalisten en niet bepaalt racistisch. Dat betekent niet dat er geen mensen kunnen zijn die en fascistisch zijn en moslim kunnen zijn, wel is het te idioot voor woorden om te stellen dat er een Islamitische ideologie is die fascisme zoals we dat historisch kennen en jihadisme zoals we dat van de afgelopen decennia/jaren kennen verenigd zou zijn.
De definitie van het fascisme is niet zo strak omlijnd als jij het voorstelt. Nationalisme is daar ook niet persé de kern of het fundament. Het gaat om een gemeenschap, veelal aangeduid met het begrip volk. Dat kan een bloedlijn zijn maar dat kan bijvoorbeeld ook een umma zijn. Daarnaast zijn andere begrippen zoals cliëntelisme, syndicalisme en toepassing van geweld om politieke tegenstanders te bedreigen en waar het kan te verwijderen. Het loopt vrij snel over in totalitarisme uiteindelijk.

En je slaat de spijker op zijn kop met zeggen dat het islamisme niet het fascisme is zoals we dat kenden. Dat klopt, het is de nieuwe variant er van. Zoals gezegd: het fascisme keert telkens terug maar in een andere (nieuwe) gedaante. Het is dus nooit precies hetzelfde en we zullen het nooit direct kunnen vergelijken met historische voorgangers. Het gaat om de analogie, de gemene delers die alle fascistische bewegingen delen. En die komen - indachtig een aantal inhoudelijke dan wel geografische en culturele nuances - overeen.

quote:
Het regime van Erdogan, het regime van Iran, het regime van Syrië, het regime van Saoedi Arabië zijn niet te vergelijken met elkaar, zeker niet op de kernprincipes.
Nee. En de regimes van Mussolini, Hitler en Pinochet ook niet. En toch waren die regimes fruit van de fascistische boom. Dat een aantal van die Arabische regimes niet direct te vergelijken zijn maakt ze, of één daarvan, dus nog niet per definitie niet fascistisch. Bovendien is Assad geen islamist en daar heb ik het hier over.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_177785460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat appels en peren.
Beide fruit. In welk opzicht appels en peren?
pi_177786328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 02:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zelfkritisch zijn of zelfspot hebben is verre van altijd antisemitisch. Maar een Jood die consequent vervalt in antisemitische leuzen, denkbeelden, etc natuurlijk gedraagt die zich dan ook antisemitisch. Dat gebeurt en ja dat soort mensen zijn er nu eenmaal. Maar nogmaals dat heeft niks met het gedrag te maken van NIDA en DENK, zoals je zelf al aangeeft, het continue herhalen dat de 'antisemitisme kaart te snel wordt getrokken' leidt eigenlijk consequent af van de vraag of deze groepen, NIDA en DENK dus, zich (soms) antisemitisch gedragen en antisemitische denkbeelden verspreiden.
Ik heb het over inhoudelijk dezelfde spot of kritiek vergelijkbaar met wat Achmed en Henk doet wanneer we hen antisemiet noemen. Stel dat Achmed, Henk en Abraham (de jood ) exact dezelfde uitspraken doen over laten we zeggen Israël. En dat als je op onderzoek uitgaat er achterkomt dat een militante pan-Arabist is en Henk een neonazi. Heb je verdomd goede redenen om er vanuit te gaan dat de uitspraken die zij hebben gedaan voortkomt uit antisemitische motivaties. En dan hebben we Abraham, een joodse intellectueel, schrijver of whatever.. we weten iig dat hij joods is en vergelijkbare uitspraken doet die eerder (zelf)kritisch zijn dan dan klassiek antisemitisch, anti jood.. Is het dan niet een beetje makkelijk om te roepen dat Abraham zich ook antisemitisch opstelt?

Het stukje over DENK heen en weer is denk ik een non-discussie. Daarin staan we zij aan zijj.


quote:
Het is zeer lastig omdat in het discours van het Midden-Oosten antipathie jegens Israel zich vermengd heeft met antisemitische denkbeelden van weleer en Joden in het algemeen raakt. Tot welk punt kan je dan zeggen dat het uitsluitend kritiek is op Israel of dat het eigenlijk antisemitisme is, wellicht in een nieuwe vorm, omdat deze mensen natuurlijk niet altijd hetzelfde zijn als de antisemieten zoals wij ze kennen uit Europa bijvoorbeeld.
Het antisemitisme wat voortkomt uit pan-Arabisme kan je volgens mij wel 1-1 vergelijken met het fascisme en nazisme van Europa. He, de Joden zijn een minderwaardig ras en veroorzaken overal verderf en ziektes waar ze komen en moeten onder de duim gehouden worden, waarbij deporteren of uitmoorden ook een optie is. Genoeg Arabieren en moslims die pan-Arabisme verachten zoals Israëliërs en joden dat doen. Aan de andere kant heb je dan weer Palestijnen die een anti-Israëlische houding hebben aangenomen vanwege terechte grieven die ze hebben aangedaan door de Israëlische staat, daar dan de antisemitische - zeg niet dat jij dat doet - kaart trekken zou dan in mijn ogen te makkelijk zijn.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:26:31 #178
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177786609
DENK in Amsterdam buitenspel gezet door GL:

https://www.parool.nl/ver(...)-amsterdam~a4580493/
pi_177786684
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:21 schreef Nielsch het volgende:
Haha, blijkbaar is “de lange arm van Israel” zeggen ook al antisemitisch. Terwijl die er gewoon is. Kijk maar naar Greet Wilders. Hahaha CIDI, wat een falers.
CIDI überhaupt serieus nemen, wat een flut instelling.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:37:02 #180
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177786758
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:26 schreef Twiitch het volgende:
DENK in Amsterdam buitenspel gezet door GL:

https://www.parool.nl/ver(...)-amsterdam~a4580493/
GroenLinks ziet nu 3 PvdA-zetels naar DENK gaan, die wil onze Rutger natuurlijk liever voor zichzelf. Dus strategisch gezien is DENK uitsluiten en zodoende aangeven dat op DENK stemmen een verspilling van moeite is, slim.

Of je nou voor DENK gaat of GroenLinks, identiteitspolitiek krijg je sowieso.
pi_177786835
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het over inhoudelijk dezelfde spot of kritiek vergelijkbaar met wat Achmed en Henk doet wanneer we hen antisemiet noemen. Stel dat Achmed, Henk en Abraham (de jood ) exact dezelfde uitspraken doen over laten we zeggen Israël. En dat als je op onderzoek uitgaat er achterkomt dat een militante pan-Arabist is en Henk een neonazi. Heb je verdomd goede redenen om er vanuit te gaan dat de uitspraken die zij hebben gedaan voortkomt uit antisemitische motivaties. En dan hebben we Abraham, een joodse intellectueel, schrijver of whatever.. we weten iig dat hij joods is en vergelijkbare uitspraken doet die eerder (zelf)kritisch zijn dan dan klassiek antisemitisch, anti jood.. Is het dan niet een beetje makkelijk om te roepen dat Abraham zich ook antisemitisch opstelt?

Het stukje over DENK heen en weer is denk ik een non-discussie. Daarin staan we zij aan zijj.
Ik snap deze hele frustratie niet want het heeft gewoon niks met het onderwerp te maken. Bovendien is de frustratie nergens op gebaseerd, als de Joodse man dezelfde denkbeelden erop nahoudt als een neo-nazi en Hamas-lid, dan is de kans groot dat hij zich ook antisemitisch gedraagt uiteraard. Er is niemand die beweert dat dit niet zo is en het heeft niks met dit onderwerp te maken. Bovendien zijn DENK en NIDA niet Abraham, ze zijn niet Henk, en ze zijn evenmin Ahmed. Het zijn twee politieke partijen al dan niet bewegingen. Wat nog een stuk verwerpelijker maakt.

[..]

quote:
Het antisemitisme wat voortkomt uit pan-Arabisme kan je volgens mij wel 1-1 vergelijken met het fascisme en nazisme van Europa. He, de Joden zijn een minderwaardig ras en veroorzaken overal verderf en ziektes waar ze komen en moeten onder de duim gehouden worden, waarbij deporteren of uitmoorden ook een optie is. Genoeg Arabieren en moslims die pan-Arabisme verachten zoals Israëliërs en joden dat doen. Aan de andere kant heb je dan weer Palestijnen die een anti-Israëlische houding hebben aangenomen vanwege terechte grieven die ze hebben aangedaan door de Israëlische staat, daar dan de antisemitische - zeg niet dat jij dat doet - kaart trekken zou dan in mijn ogen te makkelijk zijn.
Maar diezelfde Arabieren en Moslims die tegenwoordig pan-Arabisme verachten omarmen nu vaak een soort pan-Islamisme, of in ieder geval Islamisme, en daarin is Israel nog altijd de boosdoener met dezelfde denkbeelden als het pan-Arabisme hanteerde. Nu met de verschuiving van de strijd tegen Israel naar de strijd tegen Iran heb je een oprechte kans dat dit gaat veranderen. Wat betreft Palestijnen, of hun grieven terecht zijn discussieren we al een paar decennia over, maar in ieder geval is hun antipathie jegens Israel gebaseerd op iets duidelijk, we weten waar het vandaan komt, ongeacht of het terecht is in deze, dat veel van hen niet slim genoeg zijn om Israel en Joden te onderscheiden, ik neem het op de koop toe maar dat betekent niet dat sommige groepen, en dat zijn vaak groepen zoals Hamas, de PLO, en Fatah, zich nog steeds erg antisemitisch kunnen gedragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 13-03-2018 11:19:50 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:43:22 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177786846
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

GroenLinks ziet nu 3 PvdA-zetels naar DENK gaan, die wil onze Rutger natuurlijk liever voor zichzelf. Dus strategisch gezien is DENK uitsluiten en zodoende aangeven dat op DENK stemmen een verspilling van moeite is, slim.

Of je nou voor DENK gaat of GroenLinks, identiteitspolitiek krijg je sowieso.
Ze zoeken het maar lekker uit daar in Amsterdam en Rotterdam. Blij dat ik niet in de Randstad woon.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:52:42 #183
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177786998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zoeken het maar lekker uit daar in Amsterdam en Rotterdam. Blij dat ik niet in de Randstad woon.
Ik woon dan in Almere, wat technisch gezien ook bij de Randstad hoort. Maar gelukkig geen NIDA of DENK hier en een marginale GL. Wel een PVV met 25% van de zetels. _O-
pi_177787094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ken haar naam niet - ik had gehoopt dat je aan de hand van mijn beschrijving misschien zou begrijpen wie ik bedoelde omdat jij haar misschien ook kende. Ik kan het wel opzoeken natuurlijk.
Als je doelt op El Rhazoui, de voormalige Charlie Hebdo medewerker.. dan ben ik bekend met haar. Was niet erg onder de indruk om eerlijk te zijn, maar dat terzijde.

quote:
Wat je er verder mee moet weet ik niet, maar ik zei het om jouw stelling dat islam en fascisme niet met elkaar samen gaan te debunken. Ze gaan momenteel prima samen in de vorm van het islamisme. Dat is dus een heel relevante term, die zeker niet loos is. Politiek activisme met een islamitische identiteit en grondslag met een bepaalde vorm / ideologie die sterk totalitaire elementen vertoont.
Mijn stelling was eigenlijk dat jihadisme en Islam (de religie) niet samengaan met fascisme. Ik had het niet zo zeer over Islamisme, wat weer een andere beweging is binnen de Islamitische wereld. Islamisme en de Islam (religie) zijn niet perse tegenstrijdig met elkaar. Als je in je Islamisme nationalistische en racistische elementen toevoegt naast staatsverheerlijking dan kan je een Islamistische fascist als individu of groep zijn sure, maar dan heb je ook meteen belangrijke Islamitische kernwaarden verruilt voor nationalisme en racisme en bent daarmee dus in strijd met de religieuze waarden en richtlijnen van het geloof, dat is wat ik bedoel met fascisme kun je niet verenigen met jihadisme of Islam. Wel zijn er overduidelijk voorbeelden van nationalistische en racistische Islamisten die neigen naar bepaalde fascistische elementen.

quote:
De definitie van het fascisme is niet zo strak omlijnd als jij het voorstelt. Nationalisme is daar ook niet persé de kern of het fundament. Het gaat om een gemeenschap, veelal aangeduid met het begrip volk. Dat kan een bloedlijn zijn maar dat kan bijvoorbeeld ook een umma zijn. Daarnaast zijn andere begrippen zoals cliëntelisme, syndicalisme en toepassing van geweld om politieke tegenstanders te bedreigen en waar het kan te verwijderen. Het loopt vrij snel over in totalitarisme uiteindelijk.
Wat voor concreet voorbeeld en definitie zou je willen aanhalen van de praktijk van wat we als klassiek fascisme beschouwen waarin nationalisme geen rol heeft gespeeld? Als we de door jou aangehaalde voorbeelden als criteria noemen kunnen we straks ook communisme fascisme noemen omdat je strategische en praktische overeenkomsten ziet bij het behalen van een doel. Dit terwijl het communisme aan de meeste voorbeelden die je noem zich schuldig heeft gemaakt, maar toch fascisme inherent anti-communistisch is. Op basis van begrippen zoals cliëntelisme, syndicalisme en de parallellen met de NAVO, VN en EU is er straks geen enkel politiek orgaan of beweging die we dan niet meer fascistisch kunnen noemen.

quote:
En je slaat de spijker op zijn kop met zeggen dat het islamisme niet het fascisme is zoals we dat kenden. Dat klopt, het is de nieuwe variant er van. Zoals gezegd: het fascisme keert telkens terug maar in een andere (nieuwe) gedaante. Het is dus nooit precies hetzelfde en we zullen het nooit direct kunnen vergelijken met historische voorgangers. Het gaat om de analogie, de gemene delers die alle fascistische bewegingen delen. En die komen - indachtig een aantal inhoudelijke dan wel geografische en culturele nuances - overeen.
Als ik dan ook een analogie mag aanvoeren, je beschrijving van fascisme lijkt eerder op een kosmologische reïncarnatie van 'kwaad / evil' (lees: de duivel), terwijl fascisme wordt gereduceerd tot een abstract gegeven en deels losgekoppeld van de historische connotaties waar het aan gekoppeld is.

quote:
Nee. En de regimes van Mussolini, Hitler en Pinochet ook niet. En toch waren die regimes fruit van de fascistische boom. Dat een aantal van die Arabische regimes niet direct te vergelijken zijn maakt ze, of één daarvan, dus nog niet per definitie niet fascistisch. Bovendien is Assad geen islamist en daar heb ik het hier over.
Integendeel, als er in de Arabische wereld ook maar enkele voorbeelden zijn van pan-arabistische regimes zijn het wel omdat ze geïnspireerd zijn door het fascisme zoals het regime van Assad die inderdaad geen Islamist of een jihadist is, maar een seculier nationalist. Dat is dan tegelijkertijd het punt, de racistische Arabische staten hebben meer gemeen met de historische voorbeelden van fascistisch Europa dan de moslimbewegingen. Als het gaat om pan-socialistisch-Arabisme hoef je doorgaans niet eens een analogie of parallellen te trekken, het is 1-1 overgenomen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:59:31 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177787096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik woon dan in Almere, wat technisch gezien ook bij de Randstad hoort. Maar gelukkig geen NIDA of DENK hier en een marginale GL. Wel een PVV met 25% van de zetels. _O-
Hier op de Veluwe helemaal geen DENK, NIDA, PVV, FvD etc. Ook niet van dat identity politics gezeik. Blij toe.Het gaat echt helemaal nergens meer over. Je hebt hier natuurlijk wel CU en SGP maar in de praktijk heb je daar vrij weinig last van.
pi_177787406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap deze hele frustratie niet want het heeft gewoon niks met het onderwerp te maken. Bovendien is de frustratie nergens op gebaseerd, als de Joodse man dezelfde denkbeelden erop nahoud als een neo-nazie en Hamas-lid, dan is de kans groot dat hij zich ook antisemitisch gedraagt uiteraard. Er is niemand die beweert dat dit niet zo is en het heeft niks met dit onderwerp te maken. Bovendien zijn DENK en NIDA niet Abraham, ze zijn niet Henk, en ze zijn evenmin Ahmed. Het zijn twee politieke partijen al dan niet bewegingen. Wat nog een stuk verwerpelijker maakt.

[..]

We (ik?) lijken elkaar hierin niet te begrijpen, dus ik laat het even voor wat het is. Je punt over NIDA en DENK is ontopic en meer OP gerelateerd dan ik het wil hebben, terwijl ik al heb aangegeven dat ik geen goed woord over ze kan hebben en daarvandaan ook niet weten wat er nog meer te zeggen over valt, maar goed. Mae culpa.

quote:
Maar diezelfde Arabieren en Moslims die tegenwoordig pan-Arabisme verachten omarmen nu vaak een soort pan-Islamisme, of in ieder geval Islamisme, en daarin is Israel nog altijd de boosdoener met dezelfde denkbeelden als het pan-Arabisme hanteerde. Nu met de verschuiving van de strijd tegen Israel naar de strijd tegen Iran heb je een oprechte kans dat dit gaat veranderen. Wat betreft Palestijnen, of hun grieven terecht zijn discussieren we al een paar decennia over, maar in ieder geval is hun antipathie jegens Israel gebaseerd op iets duidelijk, we weten waar het vandaan komt, ongeacht of het terecht is in deze, dat veel van hen niet slim genoeg zijn om Israel en Joden te onderscheiden, ik neem het op de koop toe maar dat betekent niet dat sommige groepen, en dat zijn vaak groepen zoals Hamas, de PLO, en Fatah, zich nog steeds erg antisemitisch kunnen gedragen.
Ja, 99% van de hobby-discussievoerenden hier zal inderdaad vergeten zijn hoe Islamitisch en gelovig Saddam zich ineens begon op te stellen in de nadagen van zijn val richting zijn executie om populisme en sympathie te verven terwijl het grootste gedeelte van zijn regime bestond uit een totalitair Arabisch-socialisme. In de verschuiving van Islamisme naar pan-Arabisme en vice versa zie je wel dat joden consistent de boosdoener blijven in het verhaal, maar zie ik wel degelijk een belangrijk verschil. Enerzijds wordt de haat richting Joden en Israëliërs 'gerechtvaardigd' op basis van nationalisme, kut-Joodse imperialisten en Westerse knechten, anderzijds heb je de lezing van de vervloekte jood, profetenslachters en varkens en apen. In praktijk ongetwijfeld even-onaangenaam voor de bezorgde Jood, maar toch wel een belangrijk verschil in uiting als je het mij vraagt, al is het vanwege dat je op basis van nationalistische aspiraties misschien makkelijker een survivalistische compromis kunt behalen.

De 'terechte' Palestijnse grieven is niet benoemd als universeel, dat ook jij hen gelijk moet geven en er bij moet neerleggen dat ze een punt hebben, maar eerder dat het ergens vandaan komt. Wie er ook is begonnen, dat het een kwestie van actie-reactie is. Dus eerder van hun (Israëlisch/Palestijns) perspectief terechte grieven. Het is mij in ieder geval niet duidelijk welke vorm van kritiek op joden, Israëliërs of Israël niet perse hoeft gekwalificeerd te worden als 'antisemitisch'.
pi_177787555
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We (ik?) lijken elkaar hierin niet te begrijpen, dus ik laat het even voor wat het is. Je punt over NIDA en DENK is ontopic en meer OP gerelateerd dan ik het wil hebben, terwijl ik al heb aangegeven dat ik geen goed woord over ze kan hebben en daarvandaan ook niet weten wat er nog meer te zeggen over valt, maar goed. Mae culpa.
No problemo ;).

[..]

quote:
Ja, 99% van de hobby-discussievoerenden hier zal inderdaad vergeten zijn hoe Islamitisch en gelovig Saddam zich ineens begon op te stellen in de nadagen van zijn val richting zijn executie om populisme en sympathie te verven terwijl het grootste gedeelte van zijn regime bestond uit een totalitair Arabisch-socialisme. In de verschuiving van Islamisme naar pan-Arabisme en vice versa zie je wel dat joden consistent de boosdoener blijven in het verhaal, maar zie ik wel degelijk een belangrijk verschil. Enerzijds wordt de haat richting Joden en Israëliërs 'gerechtvaardigd' op basis van nationalisme, kut-Joodse imperialisten en Westerse knechten, anderzijds heb je de lezing van de vervloekte jood, profetenslachters en varkens en apen. In praktijk ongetwijfeld even-onaangenaam voor de bezorgde Jood, maar toch wel een belangrijk verschil in uiting als je het mij vraagt, al is het vanwege dat je op basis van nationalistische aspiraties misschien makkelijker een survivalistische compromis kunt behalen.
Maar ook de Islamisten spreken van 'Westerse knechten' toch net zo zeer als de nationalisten dat deden? Waarom pleegt een Islamist in Frankrijk of in Brussel een aanslag op een Joods doel? Het religieus antisemitisme van Moslims zou, als dit hetzelfde was als bijvoorbeeld de Ottomanen, meer frustrerend dan een enorm probleem zijn geweest maar het probleem is dat de Islamisten juist een groot deel van de discours hebben overgenomen in deze.

quote:
De 'terechte' Palestijnse grieven is niet benoemd als universeel, dat ook jij hen gelijk moet geven en er bij moet neerleggen dat ze een punt hebben, maar eerder dat het ergens vandaan komt. Wie er ook is begonnen, dat het een kwestie van actie-reactie is. Dus eerder van hun (Israëlisch/Palestijns) perspectief terechte grieven. Het is mij in ieder geval niet duidelijk welke vorm van kritiek op joden, Israëliërs of Israël niet perse hoeft gekwalificeerd te worden als 'antisemitisch'.
Voor een groot deel eens, maar het is ook niet zo belangrijk waar en wanneer dat onderscheid gemaakt kan worden wanneer we het over Palestijnen hebben en wanneer we in die context zitten, het probleem is dat de Palestijnse woorden vaak een (in Nederland) Westerse context bereiken en met onze kennis van de wereldgeschiedenis, ons beladen verleden, we wel degelijk voorzichtig moeten zijn met welke 'woorden' en 'daden' we steunen, accepteren, of als 'begrijpelijk' zien. Het kan best dat een Palestijn die zijn huis, land, of familie (of allemaal) verloren is wat verwerperlijke teksten eruit gooit maar het moment dat zijn woorden Nederland bereiken dan is het in de context van de Westerse samenleving, met alle facetten van het verleden, al heel anders.
pi_177787557
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan jij anders even uitleggen of die vergelijking soms wel terecht is dan?
Hoezo zou een onterechte vergelijking antisemitisch zijn dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177788715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

No problemo ;).
:*

Tussendoor, nog nooit, echt nog nooit ben ik door een jood online of irl antisemiet genoemd vanwege mijn betoog of punten waar ik mee kom. Ook niet door jou, vreemd genoeg wel door - uitsluitend, sommige - Nederlanders. :') :D :'(

quote:
Maar ook de Islamisten spreken van 'Westerse knechten' toch net zo zeer als de nationalisten dat deden? Waarom pleegt een Islamist in Frankrijk of in Brussel een aanslag op een Joods doel? Het religieus antisemitisme van Moslims zou, als dit hetzelfde was als bijvoorbeeld de Ottomanen, meer frustrerend dan een enorm probleem zijn geweest maar het probleem is dat de Islamisten juist een groot deel van de discours hebben overgenomen in deze.

Ook Islamisten kunnen nationalistische trekjes hebben natuurlijk. Neem Erdogan, een ware Ummahtist, Palestina dit, Somalië dat, Royingha zus, Oeigoeren zo, soms hoor je het woord 'Turk' niet eens in zijn betoog, maar toch wie zou zo dom zijn om te ontkennen dat Erdogan op z'n minst ook een Turkse nationalist is, het sentiment wat het Ottomaanse rijk kapot heeft gemaakt? De aanslagen op Joodse doelen zou ik met een universele taal eerder terroristisch noemen en als we de islamitisch connotatie moeten benoemen eerder 'jihadist'.. niet Islamist om heel eerlijk te zijn. Als je overgaat van politiek activisme op geweld ben je wmb een terrorist. Ik zou Erdogan een Islamist, een politieke activist noemen, niet een terrorist of Jihadist zoals we dan bijv benoemen als het gaat om een aanslag op een Synagoge of joodse markt.

Waarom jihadisten, terroristen aanslagen plegen op joden? Waarom niet, je bent uit op totale anarchie, erkend geen enkele menselijke wetgeving of rechtsorde en hebt voor een grote deel je moraliteit overboord gegooid op het moment dat je jouw doel hebt gedehumaniseerd, wat belet je dan nog om geen aanslagen op Joodse doelen te plegen? Wat betreft Islamisten en mainstream moslims die van een gematigdere hoek komen, maar toch ook tegelijkertijd fel anti-Israelisch zijn kan je inderdaad op geen enkele manier ontkennen dat Arabisch-nationalisme, politiek activisme en theologische standpunten tot een soort van algemeen algemeen consensus hebben geleid dat joden nu eenmaal kut zijn. Islamisten zou ik meer in een PVV kamp stoppen, vooralsnog zonder geweld, maar wel onderdrukkend van aard ---> Verbiedt de Torah, sluit de synagoge, laat ze een eed van trouw afleggen, hou ze in de gaten etc, waarbij de jihadist toch echt compromisloos volledig is overgegaan op geweld en totalitaire onderwerping als je nog mag blijf leven that is.

quote:
Voor een groot deel eens, maar het is ook niet zo belangrijk waar en wanneer dat onderscheid gemaakt kan worden wanneer we het over Palestijnen hebben en wanneer we in die context zitten, het probleem is dat de Palestijnse woorden vaak een (in Nederland) Westerse context bereiken en met onze kennis van de wereldgeschiedenis, ons beladen verleden, we wel degelijk voorzichtig moeten zijn met welke 'woorden' en 'daden' we steunen, accepteren, of als 'begrijpelijk' zien. Het kan best dat een Palestijn die zijn huis, land, of familie (of allemaal) verloren is wat verwerperlijke teksten eruit gooit maar het moment dat zijn woorden Nederland bereiken dan is het in de context van de Westerse samenleving, met alle facetten van het verleden, al heel anders.
Het is misschien juist daarom dat ik het kwalijk neem dat als 'je' (men) reageert op de 'wandaden' van de Israëlische regering de ander wordt verweten van antisemitisme. In mijn optiek is het juist heel gezond om de gemiddelde jood te scheiden van de associatie van de niet zo nette acties van de Israëlische regering. In veel moslimlanden worden de lokale joodse bewoners gezien als de 5e colonne van Israël, met een dubbele loyaliteit. Mede door de associatie, 'wat Israël doet is kut, Israël is een kutstaat, Israël is joods, jij bent joods, dus jij bent kut'.

Ik ben van mening dat de collectieve antisemitisme in de Islamitische wereld (Indoland tot Mocroland) haar hoogtepunt heeft bereikt na de oprichting van de staat Israël en de daarbij behorende onterechte associaties met de gemiddelde/lokale jood. Maakt daarbij de Palestijnse propagandist gretig gebruik van de vormen van terecht kritiek op Israël om z'n antisemitisme te spuwen? Ongetwijfeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 12:19:32 ]
pi_177789303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:*

Tussendoor, nog nooit, echt nog nooit ben ik door een jood online of irl antisemiet genoemd vanwege mijn betoog of punten waar ik mee kom. Ook niet door jou, vreemd genoeg wel door - uitsluitend, sommige - Nederlanders. :') :D :'(
Omdat je geen antisemiet bent.

[..]

quote:
Ook Islamisten kunnen nationalistische trekjes hebben natuurlijk. Neem Erdogan, een ware Ummahtist, Palestina dit, Somalië dat, Royingha zus, Oeigoeren zo, soms hoor je het woord 'Turk' niet eens in zijn betoog, maar toch wie zou zo dom zijn om te ontkennen dat Erdogan op z'n minst ook een Turkse nationalist is, het sentiment wat het Ottomaanse rijk kapot heeft gemaakt? De aanslagen op Joodse doelen zou ik met een universele taal eerder terroristisch noemen en als we de islamitisch connotatie moeten benoemen eerder 'jihadist'.. niet Islamist om heel eerlijk te zijn. Als je overgaat van politiek activisme op geweld ben je wmb een terrorist. Ik zou Erdogan een Islamist, een politieke activist noemen, niet een terrorist of Jihadist zoals we dan bijv benoemen als het gaat om een aanslag op een Synagoge of joodse markt.
Het punt is meer dat het Arabische nationalisme en Islamisme, hoe zich dat dan ook uit of het nu terrorisme is of een cartoonwedstrijd, wel allemaal gebruik maakt van hetzelfde antisemitische discours. Het verschilt niet zoveel. Dat is ook niet zo vreemd, weliswaar wordt er niet meer gestreefd naar een soort 'seculier' pan-Arabisme, maar het symbool dat Israel is geworden van bijna alles wat slecht is voor Arabieren dat is voor de Moslims zelf niet zo anders dus die maken gebruik van dezelfde denkbeelden.

quote:
Waarom jihadisten, terroristen aanslagen plegen op joden? Waarom niet, je bent uit op totale anarchie, erkend geen enkele menselijke wetgeving of rechtsorde en hebt voor een grote deel je moraliteit overboord gegooid op het moment dat je jouw doel hebt gedehumaniseerd, wat belet je dan nog om geen aanslagen op Joodse doelen te plegen? Wat betreft Islamisten en mainstream moslims die van een gematigdere hoek komen, maar toch ook tegelijkertijd fel anti-Israelisch zijn kan je inderdaad op geen enkele manier ontkennen dat Arabisch-nationalisme, politiek activisme en theologische standpunten tot een soort van algemeen algemeen consensus hebben geleid dat joden nu eenmaal kut zijn. Islamisten zou ik meer in een PVV kamp stoppen, vooralsnog zonder geweld, maar wel onderdrukkend van aard ---> Verbiedt de Torah, sluit de synagoge, laat ze een eed van trouw afleggen, hou ze in de gaten etc, waarbij de jihadist toch echt compromisloos volledig is overgegaan op geweld en totalitaire onderwerping als je nog mag blijf leven that is.
Je probeert nu te beantwoorden waarom een Jihadist een aanslag pleegt op een Westers doel, maar niet zo zeer waarom op een specifiek Joods doel, het antwoord is hetzelfde als waarom de Arabisch Nationalist en de Islamist anti-Israelisch zijn, ze hebben exact dezelfde antisemitische denkbeelden, weliswaar voortgekomen uit een religieus en uiteindelijk pan-religieuze context zeg maar, maar dat verandert het punt niet, dat dit 'Islamitisch' antisemitisme wijdverspreid is in deze.

[..]

Het is misschien juist daarom dat ik het kwalijk neem dat als 'je' (men) reageert op de 'wandaden' van de Israëlische regering de ander wordt verweten van antisemitisme. In mijn optiek is het juist heel gezond om de gemiddelde jood te scheiden van de associatie van de niet zo nette acties van de Israëlische regering. In veel moslimlanden worden de lokale joodse bewoners gezien als de 5e colonne van Israël, met een dubbele loyaliteit. Mede door de associatie, 'wat Israël doet is kut, Israël is een kutstaat, Israël is joods, jij bent joods, dus jij bent kut'.

quote:
Ik ben van mening dat de collectieve antisemitisme in de Islamitische wereld (Indoland tot Mocroland) haar hoogtepunt heeft bereikt na de oprichting van de staat Israël en de daarbij behorende onterechte associaties met de gemiddelde/lokale jood. Maakt daarbij de Palestijnse propagandist gretig gebruik van de vormen van terecht kritiek op Israël om z'n antisemitisme te spuwen? Ongetwijfeld.
Het is juist nu zo'n algemeengoed geworden binnen het Islamitische discours dat je nu generaties Moslims dreigt te hebben die Israel en Joden niet meer van elkaar kunnen onderscheiden.
pi_177793246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:46 schreef DeParo het volgende:

Het is juist nu zo'n algemeengoed geworden binnen het Islamitische discours dat je nu generaties Moslims dreigt te hebben die Israel en Joden niet meer van elkaar kunnen onderscheiden.
Daar dragen de zionisten die kritiek op Israel afdoen als antisemitisch ook verantwoordelijkheid voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177793729
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar dragen de zionisten die kritiek op Israel afdoen als antisemitisch ook verantwoordelijkheid voor.
Dat heeft niks met dat discours te maken. We hebben het over het discours waar 'Zionisten' sowieso al weinig spreektijd krijgen. Dus wat dat betreft.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:51:16 #193
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177793907
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar dragen de zionisten die kritiek op Israel afdoen als antisemitisch ook verantwoordelijkheid voor.
Altijd weer dat beroemde 'kritiek op Israel'.

Luister, ik ben mans genoeg om te erkennen dat roepen dat moslims een stel geitenneukers zijn geen 'Islamkritiek' is, maar goedkoop bashen. Dat geldt echter ook voor de joden. Roepen dat Israël hetzelfde is als IS, dat Israël bewust Palestijnse kinderen doodt (terwijl Pallies ze juist gebruiken als levend schild) en bezig is met het organiseren van een nieuwe Holocaust... dat is ook geen kritiek. Dat is kwaadaardig geouwehoer. :{w
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:56:09 #194
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_177794034
Hebben ze iets geroepen wat niet klopt? Ben ik benieuwd naar. Die jongen van Nida was erg sterk gisteren en ik kon hem wel volgen. Zijn beweegredenen met die tweet waren duidelijk.

Random woord: appelmoes.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_177794100
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben ze iets geroepen wat niet klopt? Ben ik benieuwd naar. Die jongen van Nida was erg sterk gisteren en ik kon hem wel volgen. Zijn beweegredenen met die tweet waren duidelijk.

Random woord: appelmoes.

:{²
je doelt op die jongen met zn zn vochtig gelaat die eerst niet wist wie de tweet had geplaatst en later wist te vertellen dat hij m had geplaatst?

randomwoord: klapjosti.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177795215
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat heeft niks met dat discours te maken. We hebben het over het discours waar 'Zionisten' sowieso al weinig spreektijd krijgen. Dus wat dat betreft.
Ze staan altijd meteen klaar om antisemitisme te claimen, juist om criticasters van Israel de mond te snoeren. Dan moet je natuurlijk niet raar opkijken als anderen Israel en joden ook gaan vereenzelvigen, en dan is Israel nog een joodse staat ook.

Zionisten zitten daar niet mee, sterker nog, er moet zoveel mogelijjk antisemitisme zijn om het zionisme te rechtvaardigen. Daar moeten de belangen van joden buiten Israel die helemaal niet naar Israel willen maar gewoon in hun eigen land willen blijven dan maar de zure vruchten van plukken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Altijd weer dat beroemde 'kritiek op Israel'.

Luister, ik ben mans genoeg om te erkennen dat roepen dat moslims een stel geitenneukers zijn geen 'Islamkritiek' is, maar goedkoop bashen. Dat geldt echter ook voor de joden. Roepen dat Israël hetzelfde is als IS, dat Israël bewust Palestijnse kinderen doodt (terwijl Pallies ze juist gebruiken als levend schild) en bezig is met het organiseren van een nieuwe Holocaust... dat is ook geen kritiek. Dat is kwaadaardig geouwehoer. :{w
Volgens mij ben jij er zo eentje die niet snapt dat de vrijheid van meningsuiting niet alleen voor je eigen mening geldt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177795340
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze staan altijd meteen klaar om antisemitisme te claimen, juist om criticasters van Israel de mond te snoeren. Dan moet je natuurlijk niet raar opkijken als anderen Israel en joden ook gaan vereenzelvigen, en dan is Israel nog een joodse staat ook.

Zionisten zitten daar niet mee, sterker nog, er moet zoveel mogelijjk antisemitisme zijn om het zionisme te rechtvaardigen. Daar moeten de belangen van joden buiten Israel die helemaal niet naar Israel willen maar gewoon in hun eigen land willen blijven dan maar de zure vruchten van plukken.
Ik weet niet of je ooit in het Midden-Oosten bent geweest maar buiten Israel wonen daar bijzonder weinig 'Zionisten' of mensen die op dagelijkse basis met 'Zionisten' in aanraking komen dus hoe kan dat dan.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:34:18 #198
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177796156
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Die jongen van Nida was erg sterk gisteren
Nee, hoor. Hij kletste volledig uit zijn nek.

quote:
Zijn beweegredenen met die tweet waren duidelijk.
Daar heb je wel gelijk in; Jodenhaat is hoofdzakelijk zijn drijfveer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:21:40 #199
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_177797269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Daar heb je wel gelijk in; Jodenhaat is hoofdzakelijk zijn drijfveer.
Dat maak jij er van. Je moet wel wat met zijn antwoorden doen natuurlijk. En niet alleen als het je uitkomt.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:31:02 #200
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177797473
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat maak jij er van. Je moet wel wat met zijn antwoorden doen natuurlijk. En niet alleen als het je uitkomt.

:{²
Zijn antwoorden waren alleen maar politek gezwam om te proberen te verantwoorden dat hij de tweet (waarvan hij eerst niet wist wie hem geschreven had en daarna zei dat hij hem zelf geschreven had???) niet wilde verwijderen. De bottomline is dat hij zegt dat Israel en Isis hetzelfde zijn. Dat doe je alleen als je serieus iets tegen Joden hebt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')