abonnement Unibet Coolblue
pi_177748315
Hi!

Wij hebben een dakterras van ongeveer 16 m2. Aan 1 zijde zit een afvoer waar het regenwater normaliter door naar beneden kan lopen .

Het probleem is echter dat het dakterras 'hol' loopt. Met andere woorden: bij een flinke regenbui wordt het dakterras net een soort zwembad en blijft het water in het midden liggen. We hebben wat tegeltjes (plastic/rubber materiaal) maar deze trekken natuurlijk krom wanneer ze langere tijd in het water liggen.

Wat moeten we hier nou mee? We hadden al gedacht aan wat fijn grind, maar dit lijkt ons ook geen goede oplossing. Verder ligt er gewoon dakleer, dus wellicht is het een idee om alles te strippen, te eiken en dan weer opnieuw te bedekken.

Als jullie nog goede ideeën hebben dan hoor ik ze graag.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:54:30 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177748639
Klinkt als een plat dak i.p.v. een dakterras
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177748644
Hier hetzelfde probleem gehad op mijn dakterras, en van alles geprobeerd. Enige echte oplossing is het dak goed op afschot laten lopen, al het andere is alleen maar lapwerk. Omdat we inmiddels ook lekkage hebben gaat volgende week alles eruit, wordt het op afschot gelegd en komt er een nieuwe laag op. Kost even geld maar lekkage- en natte voetenvrij is ook wat waard!
  zondag 11 maart 2018 @ 16:01:52 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177748843
Zou idd de boel goed in orde maken. Zorgen dat het goed afloopt. Heb op mijn dakterras grote tegels liggen (50*50) die zwevend gelegd zijn. Ze liggen op zakjes gevuld met cement en een paar cm tussenruimte tussen het dak en de tegels.
Water loopt dus tussen de tegels en onder de tegels af naar de afvoer.
Ervoor lag er behandeld houten vlonders maar dat rot uiteindelijk toch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177750190
Ja dak lijkt door te zakken onder het gewicht. Toch eens overdenken of het wel een dakterras is of gewoon plat dak.

Alles eraf, gelijk isoleren, recht trekken en weer dekken.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 11 maart 2018 @ 22:12:24 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177757121
Het mag voor het dak zelf niet uitmaken of er water op staat. Alleen een afschot realiseren om dat te voorkomen zou ik dus niet doen. Het is immers geen goedkoop grapje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')