quote:
Op dinsdag 2 juli 2019 11:35 schreef -Mellow- het volgende:Wow d-e, wat bizar dat ze niet naar je luisterden. En wat ben je ook sterk geweest tijdens de bevalling, dat je zo goed naar jezelf en je lijf hebt geluisterd terwijl je allemaal andere instructies kreeg. Waarom wilde je verloskundige per se dat je op je rug ging liggen persen?
Ze maakte een opmerking dat ze moest kunnen zien wat er gebeurde. Maar dat kan op meer manieren dan rugligging. Bed hoger, kruk lager waar zij op zat

en door naar mij te luisteren. Bas had een schedel elektrode dus die kon ze ook prima monitoren op afstand. Op mijn rug liggen was voor mij sowieso niet te doen, dan had ik het ook te snel benauwd. Zuurstof binnen krijgen is voor je baarmoeder ook nogal prettig om te kunnen bevallen

.
Meest bizarre achteraf vind ik ook -realiseer ik mij nu net-, bij de intake op de praktijk is er letterlijk tegen mij gezegd dat ik, ondanks mijn medische achtergrond ook mijn zorgen moet kunnen uiten en mij gehoord moet voelen. Want ik ben immers ook maar voor het eerst zwanger en het is soms al gek genoeg, al die veranderingen in je lichaam.
Hoe zuur is het dan, dat op het moment dat je het écht nodig hebt, dat dan volledig ontbreekt in de zorg.
[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 02-07-2019 12:07:49 ]