abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 mei 2019 @ 17:40:31 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186930946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:03 schreef Mariposas het volgende:
Flav wat fijn toch dat je gewoon nog lekker thuis hebt kunnen bevallen! Je hebt het super gedaan! En wat mooi dat je zelf je zoon hebt kunnen aanpakken op de baarkruk!

@:pinquit wow, ook al zo’n mooie bevalling! O+ En wat een mooie foto’s ook, die ontlading is zo mooi om te zien! Wat fijn dat de vlk je zo oekker je gang liet gaan en je het vertrouwen gaf in je lijf. En een stuk meer ontspannen dan je vorige bevallingen toch? Heerlijk is zo’n bad he, ik ben de nieuwe woordvoerster van badbevallingen geloof ik, ik zou me nu echt niets meer kunnen voorstellen bij ‘op het droge’ bevallen. :D
Ja, bij mijn vorige bevallingen werd ik zo overvallen door de pijn, ik kon er beide keren helemaal niks mee.
En dat bad O+ ik ga het vanaf nu ook iedereen aanraden :D
En extreem dankbaar voor mijn VLK! Ze heeft zelfs de kraamzorg pas gebeld toen baby er al was, ze vond het niet passen in de bubbel ;) O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186931848
Wat een mooie verhalen weer <3

Wat een prachtige foto's Pinq. Een evt volgende keer wil ik ook een fotograaf.

*Zucht*
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:11:17 #278
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186932602
Pinq, wat een mooi verhaal en wat een mooie foto's O+
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:13:51 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186932663
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:40 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja, bij mijn vorige bevallingen werd ik zo overvallen door de pijn, ik kon er beide keren helemaal niks mee.
En dat bad O+ ik ga het vanaf nu ook iedereen aanraden :D
En extreem dankbaar voor mijn VLK! Ze heeft zelfs de kraamzorg pas gebeld toen baby er al was, ze vond het niet passen in de bubbel ;) O+
Ik weet niet meer of ik het al had gepost, maar de kraamzorg mocht hier niet naar binnen van mij dus die heeft 2 uur op de gang staan wachten :') achteraf bleek dat ze heel aardig was, maar ja.
Een fijne vk is zo belangrijk.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:26:00 #280
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186932892
Oh pinq. traantjes bij het lezen. Wat een mooie beleving <3
En die foto's <3.. de term happy face is bijna een understatement. Wat glim je van liefde!
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:11:47 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186934025
Wat een mooie verhalen!

En herkenbaar, ik had ook het gevoel dat ik het volledig verkloot had. In het nagesprek met de vk goed over gehad en een plekje gegeven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:18:45 #282
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186934232
Ohh nee toch dames, zo'n bevalling en geboorte zijn echt zulke krachtige intense gebeurtenissen en inspirerende ervaringen! Als je je daaraan kunt overgeven, dan ben je bijvoorbaat al een supervrouw! Ik geloof echt niet dat je dat zomaar kunt verkloten. Weet je hoe tof jullie lichamen zijn?!

10000000001 hartjes voor alle mooie barende vrouwen hier O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_186934352
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:18 schreef elamanilo het volgende:
Ohh nee toch dames, zo'n bevalling en geboorte zijn echt zulke krachtige intense gebeurtenissen en inspirerende ervaringen! Als je je daaraan kunt overgeven, dan ben je bijvoorbaat al een supervrouw! Ik geloof echt niet dat je dat zomaar kunt verkloten. Weet je hoe tof jullie lichamen zijn?!
Ook als je je er niet aan over kan geven ben je een supervrouw.

quote:
10000000001 hartjes voor alle mooie barende vrouwen hier O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:25:14 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186934409
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:18 schreef elamanilo het volgende:
Ohh nee toch dames, zo'n bevalling en geboorte zijn echt zulke krachtige intense gebeurtenissen en inspirerende ervaringen! Als je je daaraan kunt overgeven, dan ben je bijvoorbaat al een supervrouw! Ik geloof echt niet dat je dat zomaar kunt verkloten. Weet je hoe tof jullie lichamen zijn?!

10000000001 hartjes voor alle mooie barende vrouwen hier O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ik weet dat rationeel gezien wel, maar zo voelde het niet. Ik 'wilde' een inleiding en dus voelde het heel erg alsof het mijn schuld was dat die niet wilde vlotten, alsof ik al niet naar mijn baby geluisterd had toen ze nog niet eens geboren was. Ik heb me echt intens schuldig gevoeld dat ik niet langer kon afwachten omdat mijn lijf zo op was.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:40:46 #285
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186934819
Mijn baby had een blauwe bult op z'n hoofd door het lange persen waardoor hij de eerste dagen hoofdpijn had en misselijk was, en daardoor ook weer een lage bloedsuiker en daardoor weer moeite met het op peil houden van z'n temperatuur :T
En dan denk je: als ik wat meer m'n best had gedaan had hij er veel eerder uit kunnen zijn en waren al deze issues er niet (niet helemaal waar overigens).
Maar ja, het is niet anders, en zo is er altijd wel iets wat je achteraf misschien anders gedaan zou hebben.
  zondag 19 mei 2019 @ 02:34:20 #286
221912 minilot
Nancy boy
pi_186956180
Pinq, wat een fijn verhaal en verrukkelijke foto's! O+ Acuut zin om in bad te bevallen nu en ik ben niet eens zwanger! :D Dank voor het delen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_186959957
Ooh Pinq wat mooi. O+
pi_186979493
Tranen met tuiten om je bevalverhaal en foto's pinq O+ I blame the hormones.. :')
Die happy-face foto is zo mooi O+
pi_186979705
Wat een mooi verhaal en prachtige foto's pinq. O+
  maandag 20 mei 2019 @ 10:47:40 #290
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186980106
Oh die foto's en je verhaal pinq O+ Ik word er ook emotioneel van en kan niet wachten tot ik mag. Wat hoop ik ook op zo'n mooie badbevalling.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186981330
@Ceviche @pinquit @elamanilo
Ik weet natuurlijk dat je niks kunt verkloten aan zon mooie gebeurtenis maar op het moment zelf voelde dat wel zo. Ben geen moment in m’n bubbel kunnen komen omdat het zo snel ging allemaal.
Daardoor baalde ik dat ik het wegzuchten niet onder de knie kreeg (wat vorige keer wel super goed ging) en dat ik perste met m’n keel en stem.

Ik kijk er nu 3 weken later wel veel positiever op terug.
Ik mis mijn mooie zwangere lichaam en het gewoel in mn buik.
Maar als ik dan naar Guus kijk was het het allemaal waard O+
En wie weet is het ons ooit nog gegund.
  maandag 20 mei 2019 @ 12:34:40 #292
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186981627
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:10 schreef Flav het volgende:
@:Ceviche @:pinquit @:elamanilo
Ik weet natuurlijk dat je niks kunt verkloten aan zon mooie gebeurtenis maar op het moment zelf voelde dat wel zo. Ben geen moment in m’n bubbel kunnen komen omdat het zo snel ging allemaal.
Daardoor baalde ik dat ik het wegzuchten niet onder de knie kreeg (wat vorige keer wel super goed ging) en dat ik perste met m’n keel en stem.

Ik kijk er nu 3 weken later wel veel positiever op terug.
Ik mis mijn mooie zwangere lichaam en het gewoel in mn buik.
Maar als ik dan naar Guus kijk was het het allemaal waard O+
En wie weet is het ons ooit nog gegund.
Ik ben blij dat je er positiever op terugkijkt!
Ik mis m'n buikbaby ook ;( zo stom want buiten de buik is hij veel leuker.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 08:44:31 #293
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187711356
Waarschuwing vooraf: lang verhaal, niet altijd leuk om te lezen. Het is een pagina of 9 geworden.

SPOILER: Laatste loodjes.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ready for take-off…
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: En toen veranderde de boel drastisch
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mag ik dan eindelijk bevallen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De dagen & weken daarna.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hieruit blijkt ook weer de reden waarom ik liever niet in een ziekenhuis beval of kom als patiënt. Ik weet te veel, ik zie te veel en men luistert lang niet altijd goed naar je. Maar dat ging ook op voor mijn verloskundigen die ik thuis had, helaas. Ik zou mij zelf als zorgverlener doodschamen als ik zulke zorg zou leveren. Er komen nog nagesprekken hierover.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 02-07-2019 09:02:03 ]
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:44:09 #294
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187712454
Jeetje, D-E, wat een verhaal. En wat werd er slecht naar je geluisterd ;(
Ik vind het wel heel mooi om te lezen dat je bevalling op zich prettig is verlopen, het nare was alleen het gedoe eromheen (excuus als ik dat verkeerd begrepen heb). Gefeliciteerd met je zoon O+
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:05:35 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187712696
Pittig verhaal, d-e. Fijn dat jullie na de geboorte wel zijn gehoord (tenminste, dat maak ik op uit je verhaal?) en dat voor jullie toen de stukjes op z'n plek vielen. Met dat liedje en de zonsopkomst O+.
Je kraamtijd klinkt ook heel fijn, bijkomen en genieten van je nieuwe gezinssamenstelling. Blijf over je ervaringen praten, dat is de beste manier om ze een plekje te kunnen geven. En nog gefeliciteerd :*.
KuikenGuppy
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:16:46 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187712822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:44 schreef Ceviche het volgende:
Jeetje, D-E, wat een verhaal. En wat werd er slecht naar je geluisterd ;(
Ik vind het wel heel mooi om te lezen dat je bevalling op zich prettig is verlopen, het nare was alleen het gedoe eromheen (excuus als ik dat verkeerd begrepen heb). Gefeliciteerd met je zoon O+
Klopt helemaal. Bevallen zelf was super en doe ik met alle liefde morgen weer O+, maar al dat gedoe er omheen was zo niet nodig geweest als men gewoon naar mij had geluisterd. Ik had zoveel vertrouwen in mijn zorgverleners dat ik net zo zorg zou ontvangen als ik zelf ook graag verleen; maar helaas: dat was niet zo. Ik ben zo bewust bezig geweest met mijn lichaam, mijn zwangerschap en dat blijkt best moeilijk voor bepaalde zorgverleners die ik trof.

Burdie, ik heb uiteindelijk met een waarneemster van de praktijk hele goede gesprekken gehad en zij is ook best geschrokken van de hele situatie. Zij is ook nu degene die de gesprekken met mij en zorgverleners aan het regelen is, maar ook verder aan het uitzoeken is wat er nou allemaal gebeurd is en mis is gegaan.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:35:31 #297
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187713047
Wow d-e, wat bizar dat ze niet naar je luisterden. En wat ben je ook sterk geweest tijdens de bevalling, dat je zo goed naar jezelf en je lijf hebt geluisterd terwijl je allemaal andere instructies kreeg. Waarom wilde je verloskundige per se dat je op je rug ging liggen persen?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:46:32 #298
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187713161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:35 schreef -Mellow- het volgende:
Wow d-e, wat bizar dat ze niet naar je luisterden. En wat ben je ook sterk geweest tijdens de bevalling, dat je zo goed naar jezelf en je lijf hebt geluisterd terwijl je allemaal andere instructies kreeg. Waarom wilde je verloskundige per se dat je op je rug ging liggen persen?
Ze maakte een opmerking dat ze moest kunnen zien wat er gebeurde. Maar dat kan op meer manieren dan rugligging. Bed hoger, kruk lager waar zij op zat :') en door naar mij te luisteren. Bas had een schedel elektrode dus die kon ze ook prima monitoren op afstand. Op mijn rug liggen was voor mij sowieso niet te doen, dan had ik het ook te snel benauwd. Zuurstof binnen krijgen is voor je baarmoeder ook nogal prettig om te kunnen bevallen :P.

Meest bizarre achteraf vind ik ook -realiseer ik mij nu net-, bij de intake op de praktijk is er letterlijk tegen mij gezegd dat ik, ondanks mijn medische achtergrond ook mijn zorgen moet kunnen uiten en mij gehoord moet voelen. Want ik ben immers ook maar voor het eerst zwanger en het is soms al gek genoeg, al die veranderingen in je lichaam.
Hoe zuur is het dan, dat op het moment dat je het écht nodig hebt, dat dan volledig ontbreekt in de zorg.

[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 02-07-2019 12:07:49 ]
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:30:03 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187714375
Wauw DE, wat een kakzorgverleners trof jij zeg :o
En wat superknap en mooi dat jij bij je eigen lijf en baby bleef, en deed wat je moest doen O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187717115
Wat een verhaal DE. Ik vond het zo bizar dat jou bevalling begon, en je uiteindelijk je zoon pas dagen ná mij in handen had. Je uiteindelijke bevalling klinkt mooi O+ al was het fijner geweest als de mensen om je bed allemáál mee hadden gewerkt.
Wat slecht dat er een aantal zorgverleners zo weinig oog voor je hadden. Er wordt door sommige verpleegkundigen zo slecht geluisterd naar wat de patient zelf zegt te voelen. Daar kun je je enorm machteloos door voelen -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')