abonnement Unibet Coolblue
pi_177725758
Leeuwarden - Van de ruim 2250 volwassen vluchtelingen die in Friesland onderdak hebben gekregen, hebben slechts 42 mensen een betaalde baan. Dat blijkt uit gegevens over huisvesting, werk en integratie van de Friese gemeentes.

Zo meldt de Leeuwarder Courant. Sinds 2015 hebben in totaal 3650 statushouders huisvesting gekregen in Friesland.

Het beleid omtrent het begeleiden van vinden van werk, verschilt per gemeente. Zo hebben sommige gemeentes een specifiek doelgroepenbeleid voor statushouders.

Van de 660 gevestigde vluchtelingen in Leeuwarden, van wie er 112 ouder zijn dan 27 jaar, hebben er slechts twee een betaalde baan. Wethouder Friso Douwstra laat aan de Leeuwarder Courant weten niet tevreden te zijn over de lage doorstroom van vluchtelingen naar een betaalde baan, „terwijl dit wel binnen hun capaciteiten ligt”.
Doelgroepenbeleid

Het doelgroepenbeleid werpt in de gemeente Achtkarspelen wel duidelijk zijn vruchten af. Daar hebben 17 van de 69 volwassen statushouders een baan gevonden.

Bron; https://www.telegraaf.nl/(...)gen-amper-aan-de-bak

Nog geen 2 % heeft na 3 jaar inburgeren een baan. (hoewel vele chirurgen zelf ondernemer zijn ze hebben vaak een maatschap).
pi_177725843
quote:
Het doelgroepenbeleid werpt in de gemeente Achtkarspelen wel duidelijk zijn vruchten af. Daar hebben 17 van de 69 volwassen statushouders een baan gevonden.
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177725890
En van die 2% hebben vast ook niet allemaal een voltijds baan. Dit was natuurlijk te verwachten. Ik neem het die mensen zelf niet eens kwalijk. Geen vaardigheden, geen opleiding en als ze die wel hebben hebben wij er hier niets aan.

Je moet ze gewoon afschrijvenen kijken of je de vergunningen kan afpakken.
pi_177725962
Maar even serieus. Dit zag natuurlijk iedereen aankomen. Wat verwacht je ook als je zulk hoogopgeleide migranten binnenhaalt? De banen voor apothekers, tandartsen en biochemici zijn niet eindeloos. Men is massaal overgekwalificeerd voor de Nederlandse arbeidsmarkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177726118
En dat terwijl de werknemers op schijnen te zijn? :?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1751855/werknemers-zijn-op
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:59:46 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_177726154
Heerlijk. Kan me er geen seconde meer druk over maken. Dat maar alles naar de klotuh gaat. Nederlanders willen dit blijkt keer op keer na verkiezingen.
👍
pi_177726275
Zal Pechtold en of Klaver door de media ter verantwoording worden geroepen?
Of gaan we weer heel hard racisme roepen als men wijst op het feit dat vluchtelingen geen aanwinst zijn voor Nederland, ik gok op het laatste.
pi_177726282
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar even serieus. Dit zag natuurlijk iedereen aankomen. Wat verwacht je ook als je zulk hoogopgeleide migranten binnenhaalt? De banen voor apothekers, tandartsen en biochemici zijn niet eindeloos. Men is massaal overgekwalificeerd voor de Nederlandse arbeidsmarkt.
Zonder meer immigratie is Europa 'verloren' aldus Juncker. Europa zal aan vergrijzing ten onder gaan als we niet massaal immigranten importeren.

quote:
The European Union needs to “create legal ways” for migrants to come to Europe as the Continent “will clearly need immigration in the coming decades,” European Commission President Jean-Claude Juncker said in an interview published Tuesday.

“We have to provide those who want to come and are able to come, and whose situation makes it possible for them to come, with legal paths to get to Europe,” Juncker told German broadcaster Deutsche Welle. “I believe that if we don’t offer legal ways of emigrating to Europe, and immigrating within Europe, we will be lost.”
https://www.politico.eu/a(...)ays-to-reach-europe/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177726387
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:59 schreef asco het volgende:
Heerlijk. Kan me er geen seconde meer druk over maken. Dat maar alles naar de klotuh gaat. Nederlanders willen dit blijkt keer op keer na verkiezingen.
👍
Ik ben al weg en zal over een paar decennia, na de burgeroorlog, de Hollandse lente en nadat de Britten, Canadezen en Amerikanen weer schoon schip hebben gemaakt eens kijken of er nog wat van over is.
Racist
  zaterdag 10 maart 2018 @ 17:14:48 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177726411
Goh.
pi_177726447
quote:
"I believe that if we don’t offer legal ways of emigrating to Europe, and immigrating within Europe, we will be lost."
Lost? Aan wie? Aan wat?
En in plaats daarvan geven we het nu maar alvast weg?
Ooit wel eens van GASTarbeiders gehoord?
Racist
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 17:17:46 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177726459
Dat argument had nog stand gehouden als je daadwerkelijk selecteerde op wie je binnen haalt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177726493
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat argument had nog stand gehouden als je daadwerkelijk selecteerde op wie je binnen haalt.
Juncker zal wel weer zwaar bezopen zijn geweest toen hij dat interview gaf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 10 maart 2018 @ 17:19:55 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177726501
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Juncker zal wel weer zwaar bezopen zijn geweest toen hij dat interview gaf.
De absint was weer in de aanbieding bij de Luxemburgse AH.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 17:20:33 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177726518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Juncker zal wel weer zwaar bezopen zijn geweest toen hij dat interview gaf.
Ik zou bijna zeggen, ik hang de vlag uit wanneer ie vertrekt. Probleem is echter, wie komt er voor terug..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 10 maart 2018 @ 17:31:18 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177726733
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:44 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van de ruim 2250 volwassen vluchtelingen die in Friesland onderdak hebben gekregen, hebben slechts 42 mensen een betaalde baan.
_O- _O- _O-

Dit hadden we ook totaal niet verwacht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177726826
Geef jij ze een kans dan, of je werkgever?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177726895
Achtkarspelen toont iig aan dat het blijkbaar ook beter kan.

Zoals ik vaker zeg: probleem ligt bij de vrijblijvendheid. Taal leren, vak leren of bijscholen naar NL standaarden, stages en dan aan het werk. Dat kost geld maar minder dan wanneer je het laat aanmodderen.
pi_177726926
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:47 schreef Confetti het volgende:
En van die 2% hebben vast ook niet allemaal een voltijds baan. Dit was natuurlijk te verwachten. Ik neem het die mensen zelf niet eens kwalijk. Geen vaardigheden, geen opleiding en als ze die wel hebben hebben wij er hier niets aan.

Je moet ze gewoon afschrijvenen kijken of je de vergunningen kan afpakken.
In Achtkarspelen iig 17 een baan en nog eens 5 een deeltijdbaan.
Niet optimaal maar blijkbaar kan Achtkarspelen in z'n eentje meer dan de rest van Friesland bij elkaar.

Dat geeft al aan dat het een kwestie van beleid is.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 17:43:55 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177726940
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:44 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van de ruim 2250 volwassen vluchtelingen die in Friesland onderdak hebben gekregen, hebben slechts 42 mensen een betaalde baan.
Ik las 42% :')
pi_177726955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:38 schreef halfway het volgende:
Geef jij ze een kans dan, of je werkgever?
Eerlijk is eerlijk, ze zullen zich verstaanbaar moeten kunnen maken, anders is het kansloos.

Maar de inburgering is door de laatste VVD kabinetten op een laag pitje gezet onder het mom "red je kont maar".

https://www.vvd.nl/pijlers/integratie-daar-doe-je-zelf-je-best-voor

Als je het zo brengt als de VVD klinkt het op papier heel mooi maar in de praktijk is er geen stok achter de deur.
pi_177726968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:38 schreef halfway het volgende:
Geef jij ze een kans dan, of je werkgever?
Je gaat er van uit dat er werk IS en dat deze baan niet beter aan een Nederlander gegeven kan worden die zijn huur/hypotheek wèl moet betalen en z'n vrouw en kinderen onderdak en voedsel moet geven zonder zakgeld van de gemeente.

Het zou mij niks verbazen dat degenen die wèl werk hebben, dat in de opvangcentra hebben of andere, door de gemeente gecreëerde en betaalde banen zijn.
Racist
pi_177727055
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:44 schreef Toga het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat er werk IS en dat deze baan niet beter aan een Nederlander gegeven kan worden die zijn huur/hypotheek wèl moet betalen en z'n vrouw en kinderen onderdak en voedsel moet geven zonder zakgeld van de gemeente.
Uiteindelijk is het argument dat meer mensen meer kosten geen argument.
De bevolking is sinds 1960 van 11,5 naar 17 miljoen inwoners gegroeid.

Meer mensen is ook meer mensen die eten, die een auto nodig hebben, een bankstel, naar de bakker gaan, etc. De economie groeit mee met de inwoners, dus ook de banen.

Een baan "inpikken" is dus niet aan de orde, jij en ik zorgen juist ook weer voor werkgelegenheid.

Het wordt pas een probleem als je meer mensen in een uitkeringssituatie krijgt en minder mensen die dat op moeten hoesten. Daar moet aan gewerkt worden.
pi_177727081
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:06 schreef Chivaz het volgende:
Zal Pechtold en of Klaver door de media ter verantwoording worden geroepen?
Of gaan we weer heel hard racisme roepen als men wijst op het feit dat vluchtelingen geen aanwinst zijn voor Nederland, ik gok op het laatste.
Ik vind dat elke student in Nederland al bij de poort van de studie geneeskunde evenals afgestudeerde Nederlandse en buitenlandse medici (alsnog) een hersenscan moeten ondergaan om te kijken of ze vaak een beperkte hersenactiviteit vertonen in de anterieure cingulate cortex. Dit is belangrijk om crimineel uitschot in de geneeskunde te weren. Deze wijze van aanpak zal uiteindelijk leiden tot veel minder medische missers in Nederland op jaarbasis.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_177727095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:06 schreef Chivaz het volgende:
Zal Pechtold en of Klaver door de media ter verantwoording worden geroepen?
Of gaan we weer heel hard racisme roepen als men wijst op het feit dat vluchtelingen geen aanwinst zijn voor Nederland, ik gok op het laatste.
Klaver? In welk kabinet zat GL ook alweer? Geen enkel... Dus waarom ter verantwoording roepen?

En het relatief kleine D66 kan je ook moeilijk verantwoordelijk houden.

VVD / CDA / PvdA zijn toch echt de grote partijen die het voor het zeggen hadden en beleid hadden moeten maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')