abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177723588
registreer om deze reclame te verbergen
Afgelopen november ben ik met mijn werkvehikel (LZV) geflitst door een roodlicht/snelheidscamera. Met de snelheid was niets mis, maar er zijn een setje foto's gemaakt op basis van roodlicht. Aangezien ik mij niet kon herinneren dat ik door rood ben gereden, heb ik het maar even uitgezocht.

Aan de hand van de getallen onderaan de foto's ben ik gaan rekenen, en ik ben tot de eenvoudige conclusie gekomen dat ik geel had toen ik de stopstreep passeerde. En dat was niet eens laat geel.

Ik heb bezwaar gemaakt, maar het OM is en blijft van mening dat ik door rood ben gereden. Er loopt op dit moment een beroepsprocedure, dus als het goed is mag ik (als het OM nog steeds bij haar verhaal blijft) binnenkort aan de rechter gaan uitleggen waarom ik het niet eens ben met deze boete.

Wie dit wil narekenen kan zich uitleven op de twee meest onduidelijke foto's die ik ooit heb gezien. Gelukkig is de tekst onderaan wel duidelijk.

flitsfoto-A-cens.jpg
flitsfoto-B-cens.jpg

Ik heb een paar vragen:
- zijn er regels te vinden wat betreft de werking van roodlichtcamera's, wanneer deze moeten flitsen
- wanneer is er sprake is van het passeren van een rood verkeerslicht?
- kan iemand dit narekenen? Ik heb zelf wel de getallen, maar ik zou graag willen weten of ik geen enorme fouten heb gemaakt.

Over de foto's: Ik heb er natuurlijk wat in getekend. Dat is niet voor mij, maar voor de klant van werkgever, omdat deze misschien niet blij wordt van naamsbekendheid op deze wijze. Het kan echter zijn dat er toch wat info te achterhalen is. Graag enige discretie, mocht dit het geval zijn.

--edit--
Het voertuig:
De totale lengte is 25,24m. Het betreft een combinatie trekker-oplegger-middenasaanhanger.
De afmetingen (in cm):
trekker: afstand voorzijde-hart koppeling: 450
oplegger: afstand hart koppeling-hart koppeling: 1038
middenasaanhanger: afstand hart koppeling-achterzijde: 1036

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 10-03-2018 15:09:01 ]
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_177723734
Volgens mij hoort de eerste foto aan te kunnen tonen dat jij het rode licht ook echt gezien moet kunnen hebben.
Hier lijkt het er op de eerste foto al op alsof je al voorbij het stoplicht bent. Ik weet het juridisch niet precies, maar hiermee kunnen ze volgens mij niet bewijzen dat het al rood was toen jij er doorheen begon te rijden.
pi_177723940
volgens mij zie ik toch duidelijk iemand door rood rijden:)
misschien begin je wel bij geel maar je eindigt bij rood
daar staat op de 2de foto ook dat je 3.6 sec door rood hebt gereden
dat zou dus betekenen dat de de stoplichten aan de andere kant al op groen staan
ook staat er dat je een vaartje hebt van 26 km per uur, als je oranje gezien hebt had je dus ook kunnen stoppen
ik denk dat je gewoon blind achter je voorganger doorgereden hebt :)
pies on joe toe
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:05:46 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177723942
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Hoe werkt een roodlichtcamera precies?

De roodlichtcamera wordt aangestuurd door twee lussen in het wegdek die net ná de stopstreep liggen (zie foto hiernaast).
​De tussenruimte is 0,5 of 1 meter zodat ook de snelheid gemeten kan worden én de set lussen niet door 2 voertuigen gelijktijdig bezet kunnen zijn.
Een auto die bij rood licht over deze twee lussen rijdt, veroorzaakt een verstoring in het magnetische veld dat rondom die lussen ligt en de camera registreert dat er door rood wordt gereden en 'flitst'. De camera wordt pas in werking gesteld 'ergens' tussen nul en één seconde nadat het licht naar rood is gegaan. Zo wordt degene die door geel/oranje rijdt niet afgestraft. De politie stelt deze 'pardontijd' in, maar niet duidelijk is op basis waarvan deze tijd daadwerkelijk wordt bepaald.

Een meting wordt pas gedaan ná een seintje (puls) vanuit de lussen en altijd met een check van de stand van het verkeerslicht (rood/geel/groen). Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de eerste lus ná de stopstreep rijdt vergeleken met de stand van het verkeerslicht (al dan niet rood of groen). ​
Foto
Lussen ná de stopstreep die zorgen dat de camera wordt aangestuurd om negatie van roodlicht tegen te gaan.
Bij rood, en dus een overtreding, maakt de roodlichtcamera twee foto's. De eerste foto registreert de overtreding. De tweede foto registreert of het voertuig nog stopt op de eerste lus of doorgereden is en ook de tweede lus heeft bezet. Voor het vaststellen van snelheid wordt de tijdspanne gemeten tussen het moment waarbij het voertuig na de eerste lus (na de stopstreep) over de tweede lus (na de stopstreep) rijdt. Gecheckt wordt of de maximumsnelheid wordt overtreden en of door rood c.q. groen gereden is. Dus niet alleen of je door rood rijdt, maar ook of je te hard door rood rijdt of te hard door groen. In alle gevallen levert het een bekeuring op, de één hoger dan de andere. De flits gaat in éénduizenste van een seconde; bij digitale camera’s is dat een onzichtbare (infrarode) flits.

Doorgaans liggen er per rijstrook op diverse punten (op 150 of 100 meter en 50 of 25 meter lussen + net voor de stopstreep) zodat de regelautomaat ‘weet’ of er voertuigen aan komen rijden of staan te wachten c.q. de wachtrij is verdwenen en het licht naar rood kan. Deze hebben dus niets te maken met de handhaving van het rode verkeerslicht.
Maar je weet als chauffeur van een LZV dat deze standaardtijden niet voor jou gelden. Beetje vreemd om hiervoor een procedure voor op te starten.

Ben zelf ook chauffeur en soms moet je even die boete pakken, je kan moeilijk midden op het kruispunt stoppen. Hoort erbij als je het mij vraagt.
And so is the past
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zaterdag 10 maart 2018 @ 16:00:59 #5
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_177724811
Aan de ene kant is het kut dat VRI's vaak niet berekend zijn op LZV's, aan de andere kant moet je als LZV coureur daar rekening mee houden.. Beetje geven en nemen... In de praktijk wil je vaak nemen.. Ik reed vaak zwaar (100+ ton) en dan heb je datzelfde dilemma ook vaak.. Stop and go penalties noemden we dat.. Helemaal ruk als je er gewoon 14 en een kilometer of 3-4 voor nodig hebt om weer aan die 80 te komen, maar het is wat het is..
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177725101
Dus je reed met 26 km/h. Of te wel 7,23 meter per seconde. Bij de eerste foto sprong het verkeerslicht 0,8 seconde geleden op rood. Dat is dan ongeveer 5, 78 meter geleden. Een beetje ruw inschattend was je cabine al voorzijde stopstreep en kon je dat niet zien.

Binnen de geeltijd en roodtijd bij de eerste foto heb je met 26 km/h heb je ongeveer 30,33 meter afgelegd. Op het moment dat het licht op geel sprong was je dus ongeveer ruw geschat een meter of 10 voor de stopstreep.

Tenminste als ik dit even goed heb berekend.
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 16:34:14 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177725474
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dus je reed met 26 km/h. Of te wel 7,23 meter per seconde. Bij de eerste foto sprong het verkeerslicht 0,8 seconde geleden op rood. Dat is dan ongeveer 5, 78 meter geleden. Een beetje ruw inschattend was je cabine al voorzijde stopstreep en kon je dat niet zien.

Binnen de geeltijd en roodtijd bij de eerste foto heb je met 26 km/h heb je ongeveer 30,33 meter afgelegd. Op het moment dat het licht op geel sprong was je dus ongeveer ruw geschat een meter of 10 voor de stopstreep.
In 10m stop je een LZV niet, op het moment dat je voet op het pedaal staat had ie hoogstens 5m over...
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 16:34:24 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177725479
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:00 schreef Sounddragon het volgende:
Helemaal ruk als je er gewoon 14 en een kilometer of 3-4 voor nodig hebt om weer aan die 80 te komen, maar het is wat het is..
14 wat?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:37:35 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177725563
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In 10m stop je een LZV niet, op het moment dat je voet op het pedaal staat had ie hoogstens 5m over...
Haal je überhaupt niet of het nou een LZV is of niet. Dat bedoel ik dan ook dat je er soms gewoon eentje moet pakken.
And so is the past
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2018 @ 18:47:35 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_177728081
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Haal je überhaupt niet of het nou een LZV is of niet. Dat bedoel ik dan ook dat je er soms gewoon eentje moet pakken.
Die hoef je dus niet te pakken, je had simpelweg niet kunnen stoppen. Je hebt je gewoon aan de regels gehouden, echter lag je snelheid dusdanig laag dat in die geeltijd jouw combinatie nooit geheel over de stopstreep kon komen. Lijkt mij een prima reden voor vrijspraak.

Deze totale combinatie is 25,24 meter. De oplegger is vanaf hart kingpin maximaal 12 meter. De kingpin zit eigenlijk altijd boven de achteras. De oplegger is maximaal 13 meter en 60 centimeter. De combinatie van trekker met oplegger is begrensd op 16,5 meter. De aanhanger zal dus maximaal 8,75 meter geweest zijn. Meestal wordt dit wel gehaald.

De snelheid is al berekend, die was ca. 7,22 meter per seconde. De afgelegde afstand vanaf rood worden tot eerste foto is ca. 5,7 meter. Op de foto is de aanhanger al met zijn eerste as over de stopstreep heen en staat de tweede er (bijna) op. Het is dus te stellen dat op het moment dat het rood werd, de oplegger reeds met zijn achterkant op de stopstreep was geweest. De afstand vanaf voorkant trekker tot achterkant oplegger is 16,5 meter. We rijden 7,2 meter per seconde. Dat betekend dat we 2,3 seconde nodig hebben gehad om de stopstreep te passeren. De geeltijd is 3,4 seconde geweest, hiervan heeft het 2,3 seconde geduurd voordat de vrachtwagen over de stopstreep was, dus had je nog 1,1 seconde vanaf het moment dat het geel werd tot het moment dat de cabine de stopstreep passeerde. In alle berekeningen wordt altijd uitgegaan van 1 seconde reactietijd. De wettelijke remvertraging van een vrachtwagen is 5,81 m/s². Dat betekent dat je 1,24 seconde nodig zou hebben om deze combinatie tot stilstand te krijgen.

Nu wordt het leuk. We gaan het even eenvoudig aanpakken: In de eerste remseconde van je remactie leg je nog ca. 4,31 meter af. In de tweede remseconde bereik je de stilstand, de snelheid van 0 m/s. De restsnelheid van na 1 seconde remmen is nog 1,41 m/s. In deze tweede seconde leg je dus nog 0,18 meter af. In totaal is jouw remweg dus 4,5 meter. De mens heeft een gemiddelde reactietijd van 1 seconde. In die ene seconde leg jij 7,22 meter af. In totaal zou je dus, om tot stilstand te komen, 11,72 meter afleggen. Je had 1,1 seconde tot het passeren van de stopstreep. Dat betekent dat jij 7,94 meter voor de stopstreep reed. Was jij dan dus gaan remmen, dan was jij 3,78 meter voorbij de stopstreep terecht gekomen.

Nog leuker wordt het echter, als we gaan rekenen met de [url=https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0ahUKEwiMiPCbo-LZAhVBBcAKHf2ADEUQFgh6MAg&url=https%3A%2F%2Fwww.swov.nl%2Ffile%2F15538%2Fdownload%3Ftoken%3DR8CUKFTB&usg=AOvVaw1YoS0R7dKBO9HzPfSblLb-]gegevens van het SWOV[/url] omtrent de ontwerpeisen voor de weginrichting. Die stellen in de ontwerpeisen voor een weg namelijk dat een vrachtwagen een remvertraging heeft van 4,5 m/s².

In het SWOV geval, het door de overheid gesubsidieerde wetenschappelijk onderzoeksorgaan omtrent verkeer, heb je 1,61 seconde nodig om tot stilstand te komen vanaf 26 km/h. Dat betekent echter, dat jij in de eerste seconde van je remming 4,97 meter aflegt en na 1 seconde remmen dus nog 2,72 m/s rijdt. In de tweede remseconde kom jij wederom tot stilstand en leg jij nog 0,82 meter af. Daarmee is jouw remweg vanaf het inzetten van de remming tot het tot stilstand komen 5 meter en 79 centimeter. Je hebt nog steeds 1,1 seconde tot het passeren van de stopstreep, dus legde je 7,22 meter af voordat je ging remmen en 5,79 meter bij het remmen. Daarmee zou je 5 meter en 7 centimeter voorbij de stopstreep tot stilstand gekomen zijn.

Met die 26 km/h die jij reed, heb jij 3,5 seconde nodig om 25,24 meter af te leggen. De geeltijd hier is 3,4 seconde geweest. Jij had met je snelheid nooit in zijn geheel in geel gepast.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_177740747
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]
Die link had ik ook gevonden, er staat echter niets over hoe een registratie wordt afgehandeld als het voertuig met de voorzijde voorbij de stopstreep is op het moment dat het verkeerslicht rood uitstraalt
quote:
Maar je weet als chauffeur van een LZV dat deze standaardtijden niet voor jou gelden. Beetje vreemd om hiervoor een procedure voor op te starten.
Waar staat dat? Hoezo zouden de regels voor een LZV-chauffeur op dit gebied afwijken?
quote:
Ben zelf ook chauffeur en soms moet je even die boete pakken, je kan moeilijk midden op het kruispunt stoppen. Hoort erbij als je het mij vraagt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:00 schreef Sounddragon het volgende:
Aan de ene kant is het kut dat VRI's vaak niet berekend zijn op LZV's, aan de andere kant moet je als LZV coureur daar rekening mee houden.. Beetje geven en nemen... In de praktijk wil je vaak nemen.. Ik reed vaak zwaar (100+ ton) en dan heb je datzelfde dilemma ook vaak.. Stop and go penalties noemden we dat.. Helemaal ruk als je er gewoon 14 en een kilometer of 3-4 voor nodig hebt om weer aan die 80 te komen, maar het is wat het is..
Dat betekent dat ik maar gewoon een vorm van russisch roulette speel. Wordt het geel op het moment dat ik nog 11 meter (eigen berekening) van de stopstreep ben, dan heb ik gewoon pech en zie ik 239 Euro op m'n volgende salarisstrookje in mindering gebracht. Werkelijk? Ik geloof niet dat dit erbij hoort. In ieder geval niet als de marge ergens rond de nul is.
Had ik inderdaad laat geel, dan had ik er een soort van vrede mee gehad. Maar dit? Nee. Nog niet misschien.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_177740765
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

14 wat?
Ik gok versnellingen. Kruip laag, kruip hoog, daarna alle versnellingen tot 6 hoog.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_177740796
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dus je reed met 26 km/h. Of te wel 7,23 meter per seconde. Bij de eerste foto sprong het verkeerslicht 0,8 seconde geleden op rood. Dat is dan ongeveer 5, 78 meter geleden. Een beetje ruw inschattend was je cabine al voorzijde stopstreep en kon je dat niet zien.

Binnen de geeltijd en roodtijd bij de eerste foto heb je met 26 km/h heb je ongeveer 30,33 meter afgelegd. Op het moment dat het licht op geel sprong was je dus ongeveer ruw geschat een meter of 10 voor de stopstreep.

Tenminste als ik dit even goed heb berekend.
Dit komt aardig in de buurt van de getallen die ik ook had.
De berekening van PB is wat behoorlijk meer uitgebreid. Daar staat ook de vertraging (4,5 m/s/s) en waar deze vandaan komt (SWOV). Dat laatste wist ik niet.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_177740914
Ik had ook wat collega's gesproken en een daarvan had precies hetzelfde verhaal. Ook geel, ook prent, ook ongegrond bezwaar. Hij heeft toen zijn verlies genomen en laten doen.
Nu nadert hij het verkeerslicht altijd staand, over het stuur hangend, naar het verkeerslicht kijkend, en als 'ie ook maar een flintertje geel ziet trekt hij de handrem erop.
Ik heb het nog nooit meegenaakt, maar ergens tussen de 30 en 40 en dan alle wielen stil is volgens mij ook niet de oplossing en bovendien gevaarlijk, maar dit soort dingen ga je wel krijgen.

Anderen wachten het af, maar als dit leidt tot niets (als in, het apparaat heeft gelijk) dan rijden ze om (ik dacht dat dit zo'n 14 km extra is)
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 11 maart 2018 @ 11:45:52 #15
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_177743030
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik gok versnellingen. Kruip laag, kruip hoog, daarna alle versnellingen tot 6 hoog.
gewoon alles met splitter behalve 1 en 2.. En dan niet tot 6 maar tot 8. Potentieel dus 16 versnellingen maar de laagste 2 niet splitten, dat hoeft niet.. Je kunt in principe tot 4 niet te splitten qua power, maar dan gaat ie die versnellingen wel vanaf heel laag tot heel hoog doortrekken, en dan krijg je pluimpjes.. Staat stoer, is niet zo fijn voor het milieu en de bak. Je kunt ook de eerste versnelling overslaan, maar dan ga je 100 ton aan de rol brengen op je koppelingsplaat.. Same shit; niet goed voor je materiaal.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177743608
Ik kan niet anders dan aansluiten bij de berekeningen van Pizza_Boom. De bezwaren-behandelaar die dat vervolgens niet snapt en de sanctie niet intrekt, is ongeschikt voor zijn taak.

Dat het licht niet rood was toen de cabine passeerde, daar valt met de gegevens van de eerste foto niet aan te twijfelen. Er zat ruim 1 seconde tussen passeren van de stopstreep en het aanspringen van het rode licht.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:27:04 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177743706
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die link had ik ook gevonden, er staat echter niets over hoe een registratie wordt afgehandeld als het voertuig met de voorzijde voorbij de stopstreep is op het moment dat het verkeerslicht rood uitstraalt

[..]

Waar staat dat? Hoezo zouden de regels voor een LZV-chauffeur op dit gebied afwijken?

[..]

[..]

Dat betekent dat ik maar gewoon een vorm van russisch roulette speel. Wordt het geel op het moment dat ik nog 11 meter (eigen berekening) van de stopstreep ben, dan heb ik gewoon pech en zie ik 239 Euro op m'n volgende salarisstrookje in mindering gebracht. Werkelijk? Ik geloof niet dat dit erbij hoort. In ieder geval niet als de marge ergens rond de nul is.
Had ik inderdaad laat geel, dan had ik er een soort van vrede mee gehad. Maar dit? Nee. Nog niet misschien.
Bij je baas bedingen dat hij lekker die bekeuring betaalt. Hij wil met LZV's werken.
And so is the past
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 11 maart 2018 @ 12:30:56 #18
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_177743780
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Bij je baas bedingen dat hij lekker die bekeuring betaalt. Hij wil met LZV's werken.
een hond heeft een baas.

Maar.. Zijn werkgever zou dit soort issues wel moeten oppikken voor zijn mensen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177743793
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

gewoon alles met splitter behalve 1 en 2.. En dan niet tot 6 maar tot 8. Potentieel dus 16 versnellingen maar de laagste 2 niet splitten, dat hoeft niet.. Je kunt in principe tot 4 niet te splitten qua power, maar dan gaat ie die versnellingen wel vanaf heel laag tot heel hoog doortrekken, en dan krijg je pluimpjes.. Staat stoer, is niet zo fijn voor het milieu en de bak. Je kunt ook de eerste versnelling overslaan, maar dan ga je 100 ton aan de rol brengen op je koppelingsplaat.. Same shit; niet goed voor je materiaal.
Ik dacht aan deze (12 vooruit, met kruipversnellingen):
Gear-Knob-Volvo-Truck-Spare-Parts-Fhf12-Fm-12-Fh2000.jpg
Maar jij had een 16-bak, Ik neem aan zo'n standaardroerknobbel:
s-l300.jpg
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_177743839
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een hond heeft een baas.

Maar.. Zijn werkgever zou dit soort issues wel moeten oppikken voor zijn mensen.
Not gonna happen, die hebben gewoon de bekeuring ingehouden op m'n salaris. Er is een reden waarom ik ben gestopt met rijden. (ik ga weer de elektro in)
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_177756777
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik had ook wat collega's gesproken en een daarvan had precies hetzelfde verhaal. Ook geel, ook prent, ook ongegrond bezwaar. Hij heeft toen zijn verlies genomen en laten doen.
Nu nadert hij het verkeerslicht altijd staand, over het stuur hangend, naar het verkeerslicht kijkend, en als 'ie ook maar een flintertje geel ziet trekt hij de handrem erop.
Ik heb het nog nooit meegenaakt, maar ergens tussen de 30 en 40 en dan alle wielen stil is volgens mij ook niet de oplossing en bovendien gevaarlijk, maar dit soort dingen ga je wel krijgen.

Anderen wachten het af, maar als dit leidt tot niets (als in, het apparaat heeft gelijk) dan rijden ze om (ik dacht dat dit zo'n 14 km extra is)

Idd. Zo'n praktijken krijg je ervan. Heb ook eens door rood gereden ongemerkt. Als ik nu oranje heb maak ik een noodstop van jawelste en hoop ik dat er geen chauffeur achter mij rijdt. :')

Heb een keer hetzelfde trucje uitgehaald in Duitsland en daar belande ik bijna in het ziekenhuis geweldig toch :')
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 11 maart 2018 @ 23:59:59 #22
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_177758843
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik dacht aan deze (12 vooruit, met kruipversnellingen):
[ afbeelding ]
Maar jij had een 16-bak, Ik neem aan zo'n standaardroerknobbel:
[ afbeelding ]
8 bak stapel-splitter idd.
Torque makes life easy.
Team Jean
  zondag 1 april 2018 @ 23:58:38 #23
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178247985
Ik rijd met een gewone trekker/oplegger en ik maak zovaak mee dat ik door groen rijd, maar tegen de tijd dat ik aan andere kant van de kruising ben begint het kruisende verkeer alweer te rijden. Kortom, zodra de cabine door groen is springt het kreng op geel en rood en gaat mijn oplegger waarschijnlijk door rood.

Het is toch echt van de zotte dat ze dat, ondanks al die lussen in het wegdek, dit soort dingen nog steeds niet zo kunnen instellen dat een VRI bij een vrachtwagen langer groen is.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 2 april 2018 @ 22:28:39 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178267360
binnen kort om? ik wacht al 2 jaar....
<a href="http://memecrunch.com/meme/BDGZ/taalnazi-tim/image.png">Klik hier</a> bij spelfouten in mijn post.
pi_178545050
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:28 schreef T42 het volgende:
binnen kort om? ik wacht al 2 jaar....
Ik zou binnen zes maanden iets moeten horen. Ondertussen heb ik een ontvangstbevestiging gekregen, dus is het afwachten. Bij nieuws post ik weer.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')