abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 maart 2018 @ 12:40:32 #76
163650 Greys
pi_177743940
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:39 schreef Poepz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Israel op 1 zonder een liedje? :')
Er is een fragment bekend. En dat is mega opvallend.

Bulgarije op 2 nog helemaal zonder fragment.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177743963
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Als dat ook een beetje goed klinkt is de finale voor Nederland nog alles behalve zeker denk ik. Nu Noorwegen met Rybak komt die veel aandacht krijgt en het allemaal behoorlijk qua nummers afwisselend en apart is met ook Hongarije etc in die semi wordt het gewoon knetterspannend en een kwestie van smaak. Ben benieuwd :)
De laatste jaren bewijst de jury dat kwaliteit gewoon doorgaat. OG3NE stond ook top 3-5 bij de jury's bijvoorbeeld. Moet geen enkel probleem zijn voor Waylon om door te gaan, omdat je dus de jury altijd nog hebt zeg maar.
pi_177743972
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Er is een fragment bekend. En dat is mega opvallend.

Bulgarije op 2 nog helemaal zonder fragment.
De odds zijn overigens grotendeels op basis van prestaties van de laatste x-jaar. Daarom zie je vaak landen hoog staan zonder liedje ook.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 maart 2018 @ 12:44:56 #79
163650 Greys
pi_177744046
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De laatste jaren bewijst de jury dat kwaliteit gewoon doorgaat. OG3NE stond ook top 3-5 bij de jury's bijvoorbeeld. Moet geen enkel probleem zijn voor Waylon om door te gaan, omdat je dus de jury altijd nog hebt zeg maar.
Ik snap wat je bedoelt en ik heb daar ook wel hoop op, maar Waylon heeft wel een meer smaakspecifiek lied zeg maar. Ook voor de jury. Ik bedoel, Hongarije schijnt voor metal ook gewoon écht goed te zijn volgens de metalkenners dus dan zou de jury dat ook hoog moeten beoordelen want kwaliteit. Maar ik betwijfel dat toch een beetje :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177744073
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt en ik heb daar ook wel hoop op, maar Waylon heeft wel een meer smaakspecifiek lied zeg maar. Ook voor de jury. Ik bedoel, Hongarije schijnt voor metal ook gewoon écht goed te zijn volgens de metalkenners dus dan zou de jury dat ook hoog moeten beoordelen want kwaliteit. Maar ik betwijfel dat toch een beetje :@
Jury beoordeelt niet alleen liedje. Ook zuiverheid etc en stemgebruik/geluid. Het is de totale performance natuurlijk. Het liedje is vaak slechts bijzaak.
pi_177744090
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Als dat ook een beetje goed klinkt is de finale voor Nederland nog alles behalve zeker denk ik. Nu Noorwegen met Rybak komt die veel aandacht krijgt en het allemaal behoorlijk qua nummers afwisselend en apart is met ook Hongarije etc in die semi wordt het gewoon knetterspannend en een kwestie van smaak. Ben benieuwd :)
Ja ik zat ook net naar de landen in onze semi te kijken, kan me bijna niet voorstellen dat we niet doorgaan, maar spannend is het sowieso nog wel. Al ben ik nu wel blij dat we niet in de eerste semi zitten. :P En van Rusland verwacht ik weinig, wie weet halen ze echt een keer niet de finale.

First half
Russia
Serbia
Denmark
Romania
Australia
Norway
Moldova
San Marino
Netherlands

Second half
Montenegro
Sweden
Hungary
Malta
Latvia
Georgia
Poland
Ukraine
Macedonia
pi_177744122
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja ik zat ook net naar de landen in onze semi te kijken, kan me bijna niet voorstellen dat we niet doorgaan, maar spannend is het sowieso nog wel. Al ben ik nu wel blij dat we niet in de eerste semi zitten. :P En van Rusland verwacht ik weinig, wie weet halen ze echt een keer niet de finale.

First half
Russia
Serbia
Denmark
Romania
Australia
Norway
Moldova
San Marino
Netherlands

Second half
Montenegro
Sweden
Hungary
Malta
Latvia
Georgia
Poland
Ukraine
Macedonia
Vind de andere halve finale ook bijzonder zwak. Ik heb werkelijk nog niet 1 liedje gehoord waarvan ik zeg; Hmm concurrent.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 maart 2018 @ 12:50:54 #83
163650 Greys
pi_177744159
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jury beoordeelt niet alleen liedje. Ook zuiverheid etc en stemgebruik/geluid. Het is de totale performance natuurlijk. Het liedje is vaak slechts bijzaak.
Ja maar even heel eerlijk he. Als je soms ziet wat er bij Nederland in de 'vakjury' zit.. :@ Dan zal dat in andere landen vast ook voorkomen. De vakjury van Griekenland en Cyprus gaven elkaar ook vorig jaar gewoon de twaalf ondanks zwaar onterecht. So much for de jury ;(
Dus ja ik snap wat je bedoelt want voor een deel werkt het idd goed met jury en kwaliteit, maar heel vaak ook totaal niet helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177744174
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar even heel eerlijk he. Als je soms ziet wat er bij Nederland in de 'vakjury' zit.. :@ Dan zal dat in andere landen vast ook voorkomen. De vakjury van Griekenland en Cyprus gaven elkaar ook vorig jaar gewoon de twaalf ondanks zwaar onterecht. So much for de jury ;(
Dus ja ik snap wat je bedoelt want voor een deel werkt het idd goed met jury en kwaliteit, maar heel vaak ook totaal niet helaas.
Klopt maar als het over het algemeen goed werkt dan is het prima. Helaas zit er nog wel spora in ja.
pi_177744206
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vind de andere halve finale ook bijzonder zwak. Ik heb werkelijk nog niet 1 liedje gehoord waarvan ik zeg; Hmm concurrent.
Ja alleen in die semi denk ik dat Bulgarije, Tsjechië, België, Estland 100% zeker doorgaan en waarschijnlijk Finland en Israël ook in semi 2 heb ik dat 100% zeker gevoel alleen bij Zweden en Australië.

Bulgarije ook gebaseerd op niets maar het zal niet voor niets zo gehypet worden. 8)7
pi_177744230
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:53 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja alleen in die semi denk ik dat Bulgarije, Tsjechië, België, Estland 100% zeker doorgaan en waarschijnlijk Finland en Israël ook in semi 2 heb ik dat 100% zeker gevoel alleen bij Zweden en Australië.

Bulgarije ook gebaseerd op niets maar het zal niet voor niets zo gehypet worden. 8)7
Oja er zijn zeker landen bij die zeker doorgaan maar ik heb nog geen enkel top liedje gehoord en dat is gek en vergroot onze kansen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 maart 2018 @ 12:54:41 #87
163650 Greys
pi_177744237
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Klopt maar als het over het algemeen goed werkt dan is het prima. Helaas zit er nog wel spora in ja.
Enorm jammer dat ze dat niet kunnen verbieden, die echt overduidelijke diaspora bij nota bene de vakjury. Maar behalve heel hard booeee roepen als publiek kan je er niks mee. Meh.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177744240
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Oja er zijn zeker landen bij die zeker doorgaan maar ik heb nog geen enkel top liedje gehoord en dat is gek en vergroot onze kansen.
Ja daar heb je gelijk in :Y
pi_177744242
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Enorm jammer dat ze dat niet kunnen verbieden, die echt overduidelijke diaspora bij nota bene de vakjury. Maar behalve heel hard booeee roepen als publiek kan je er niks mee. Meh.
$$$$$$ ;)
pi_177744277
Maarja het ESF word vaak niet beslist op 12 ontvangen en 12 weggeven, maar juist het puntjes sprokkelen bij landen die totaal niet in de buurt liggen. Zoals wij met CATS deden bij Estland etc. Zo kun je winnen.

Als wij dit jaar bijvoorbeeld punten uit Rusland gaan krijgen dan zie ik het zonnig in :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2018 @ 13:04:06 #91
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177744416
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt en ik heb daar ook wel hoop op, maar Waylon heeft wel een meer smaakspecifiek lied zeg maar. Ook voor de jury. Ik bedoel, Hongarije schijnt voor metal ook gewoon écht goed te zijn volgens de metalkenners dus dan zou de jury dat ook hoog moeten beoordelen want kwaliteit. Maar ik betwijfel dat toch een beetje :@
Klopt, maar ik denk dat metal moeilijker te beoordelen en minder toegankelijker is vergeleken met rock :) Vooral als het ook nog eens een metal nummer is waarin je vooral veel grunts hebt, dan kunnen leken daar al niet meer doorheen prikken.
pi_177744540
Ik begin hem ook wel te knijpen voor Nederland hoor. Als ik een top 10 moet maken van semi 2 met landen waarvan ik denk dat ze doorgaan, zit Nederland daar zeker bij. Maar toch...

Hoe zit het nu trouwens met Oekraïne, doen die nu toch zeker mee? Daar was wat gedoe over toch? Stel die moeten zich terugtrekken, komt er dan een land van semi 1 bij semi 2 erbij, want anders heeft 1 twee landen meer en dat is oneerlijk.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2018 @ 13:37:34 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177745098
Waylon gaat gewoon winnen en dan denken jullie straks waar maakten wij ons zo druk over :P
pi_177745195
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:09 schreef Aoibhin het volgende:
Ik begin hem ook wel te knijpen voor Nederland hoor. Als ik een top 10 moet maken van semi 2 met landen waarvan ik denk dat ze doorgaan, zit Nederland daar zeker bij. Maar toch...

Hoe zit het nu trouwens met Oekraïne, doen die nu toch zeker mee? Daar was wat gedoe over toch? Stel die moeten zich terugtrekken, komt er dan een land van semi 1 bij semi 2 erbij, want anders heeft 1 twee landen meer en dat is oneerlijk.
Waarom knijpen als er werkelijk 0 fatsoenlijke nummers zijn?
pi_177745265
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom knijpen als er werkelijk 0 fatsoenlijke nummers zijn?
Daar kunnen de meningen over verschillen, maar daarnaast zitten er heel veel landen in onze semi die altijd door gaan ook al hebben ze niet zo'n heel geweldig nummer.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2018 @ 13:45:29 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_177745274
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:45 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Daar kunnen de meningen over verschillen, maar daarnaast zitten er heel veel landen in onze semi die altijd door gaan ook al hebben ze niet zo'n heel geweldig nummer.
Ook Zweden heeft wel eens de finale gemist, ondanks een redelijk goed nummer.

Nederland is ook bijna altijd naar de finale als ze ook maar een enigszins fatsoenlijk nummer sturen wat dat betreft. De laatste jaren is Nederland echt wel in aanzien gestegen.
pi_177745887
Ik gooi deze er even in, aangezien er zoveel vergelijkingen worden gemaakt met Axl Rose / Guns ‘n Roses / Aerosmith.



:9~
pi_177745969
JEMIG _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_177745987
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ook Zweden heeft wel eens de finale gemist, ondanks een redelijk goed nummer.

Nederland is ook bijna altijd naar de finale als ze ook maar een enigszins fatsoenlijk nummer sturen wat dat betreft. De laatste jaren is Nederland echt wel in aanzien gestegen.
Nederland doet het statistisch gezien de laatste 8 jaar geloof ik een van het beste van alle landen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 maart 2018 @ 14:23:58 #100
163650 Greys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')