abonnement Unibet Coolblue
pi_177708954
Ik zit een beetje in twijfel met mijn gevoel.
Wij hebben een stel vrienden waarmee het wij goed kunnen praten.
Nu is mijn vrouw laatst met hun naar een feest geweest en ik thuisgebleven omdat we geen oppas konden krijgen voor de kids.

Ik blijf meestal wel wachten tot ze weer thuiskomt.
En zo stond ik snachts nog even in de deuropening een sigaretje te roken (wij wonen in het centrum van een dorp in de achterhoek en er is vaak van alles te zien op zaterdag nacht.)
Op een gegeven moment zag ik mijn vrouw ongeveer 100 meter van ons huis staan praten met die vriend van ons.
Wetende dat zij een goed luisterend oor is en hij vaak zn ei even kwijt kan bij haar zocht ik daar geen kwaad achter en dacht dat ze zo wel thuis zou komen en ben dus even gaan staan wachten.
Op een gegeven moment zie ik ze elkaar een knuffel geven en de hoek om gaan (weg van huis en weg van de kroegen, dus een kant op waar ze niets te doen zouden hebben)
Een half uur later komt ze thuis en vertelt dat zijn vrouw eerder het feest heeft verlaten en ze na het feest nog even met een groepje bij de grillroom aan de overkant zijn geweest en dat ze vervolgens direct thuis is gekomen,
Hierop navragend zegt ze nog 2 maal dat ze rechtstreeks naar huis is gekomen.
Pas toen ik aangaf ze te hebben gezien zegt ze zoals mijn vermoeden al was dat hij even kort zn ei kwijt moest en ze nog even hebben staan praten.

De nacht daarop is alles gaan spoken in mn hoofd... (mede doordat ze 7 jaar geleden eens is vreemdgegaan met mn beste vriend)
En daarover heb ik haar in alle kalmte de volgende dag om opheldering gevraagd.
1. Waarom zegt ze dat niet gewoon dat ze heeft staan praten.
en liegt ze eerst 3 keer dat ze direct thuis is gekomen.
2. Waarom keek ze telkens richting huis, knuffelen elkaar en gaan vervolgens voor mij buiten zicht staan.
3. Waarom moest hij volgens haar even kort zn ei kwijt en zijn ze vervolgens een HALF uur bij -5 zonder jas weg geweest en zegt ze bij thuis komst alleen dat het wat fris is.

Haar reactie:
1. Ze wou mij niet ongerust maken dat ze midden in de nacht met wat drank op, een tijd alleen is geweest met een man waarmee ze het op een vriendschappelijke manier goed kan vinden.
2. Dat richting huis kijken was niet bewust.
De knuffel was omdat ze iets zei wat hij erg waardeerde (ik weet wat ze heeft gezegd maar om prive redenen van onze vrienden houd ik dat voor mezelf)
En ze zijn om de hoek gaan staan maar nog volledig in get zicht vanaf de kroegen zodat ze uit de wind stonden.
(Klopt dat er op "onze" kant een snijdende wind stond)
3. Geen besef van tijd en als hij eenmaal praat ben je zo een half uur verder (klopt!) Niet zeggen dat ze het steenkoud had was omdat ze eerder al zei rechtstreeks thuis te zijn gekomen.


Allemaal volledig passende antwoorden, en daarbij heeft ze gezworen dat er niets is gebeurt, en ik me geen zorgen hoef te maken.
Dat ze zo'n fout eenmaal heeft gemaakt, daar van heeft geleerd, mij nooit weer zoveel pijn wil doen en nooit weer ons gezin op het spel wil zetten voor een verzetje.

en toch spookt het in mn hoofd, waarom liegen terwijl ik weet dat ze vaker even een goed gesprek hebben.
Voor de eerste keer zei ze ook nooit vreemd zou gaan.
Waarom eerst 5 minuten praten, dan knuffelen en dan het hoekje om gaan en niet meteen uit de wind gaan staan.

Wil haar graag geloven maar ondertussen zit ik mezelf gek te maken.
Wat moet of kan ik doen?
pi_177709000
Ik zou het niet geloven.
pi_177709883
Liegen, dan is er sowieso wat mis.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_177709907
Ik zou er geen bal van geloven
pi_177709916
Ik denk dat je probleem meer is dat je haar in de basis na 7 jaar nog steeds niet vertrouwd

Wat kan ze nog meer doen dan? Misschien relatie therapie?

Verder gaan en vast houden aan iets van 7 jaar geleden is voor niemand goed
pi_177710140
Even los van of ze de waarheid spreekt of niet. Ik zou pissig worden van dat ze je niet ongerust wil maken. Ze neemt je ongevraagd in bescherming, dat is al een alarmbel op zich in je relatie, even los van die derde persoon.

Maar blijkbaar is ze bang voor je (reactie)?
Somebody that I used to know
pi_177710179
Ik zou niet mezelf gek maken (dat is de energie niet waard), maar ik zou dit wel serieus nemen. Jullie hebben wat uit te praten.
Somebody that I used to know
  vrijdag 9 maart 2018 @ 18:35:51 #8
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_177710736
Is dit de eerste keer dat je achterdochtig wordt sinds het vreemdgaan 7 jaar geleden?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_177711009
Een vos verleerd nooit zijn streken.
pi_177711046
Het klinkt allemaal heel plausibel, maar ze loog er eerst wel over, dat zou ik niet waarderen.
pi_177711182
Ze had gewoon niet moeten liegen.
TS je geeft aan dat ze eerder al eens wat gedaan had. Wat was dat?

Tis heel lullig voor je, maar ik hoop dat niet alleen jij maar iedereen die niet met dit soort mensen een langdurige intieme relatie zou willen hebben, dit soort mensen sneller leren herkennen zodat dit gezeik sowieso al ontstaat bij de mensen die dit 't minst nodig hebben.
pi_177711275
Je hebt volgens mij niet zo heel veel keus.
Als je met haar verder wil, zul je ervoor moeten kiezen haar te geloven, anders maak je het jezelf (en haar) alleen maar moeilijk.

Als je haar niet gelooft en er niet mee kan omgaan, gaat dat geheid relatieproblemen opleveren.
compact en kleverig.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 02:31:58 #13
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_177717720
"Als je haar niet gelooft en er niet mee kan omgaan, gaat dat geheid relatieproblemen opleveren."

Naar mijn idee heeft hij relatieproblemen. Al sinds 7 jaar.
Als een kopje gebroken is kun je het wel lijmen, maar de barst blijft er altijd in.
Dat heeft die vrouw zich zelf gezocht, door vreemd te gaan, zal er altijd een rest wantrouwen blijven.

Als je van haar weg wilt gaan, doe het zo snel mogelijk. Want miv ik meen volgende maand is er een nieuwe regel, nl de helft van je pensioen gaat (straks) rechtstreeks naar je ex. Dus hoe langer je wacht, over des te meer jaren gaat de helft naar je ex. Dus over de periode tot de scheiding.

Zou ook de vriendschap met die gozer be-eindigen. Een vriend rotsooit niet met je vrouw !! Dat is geen vriend. Bezopen of niet. En als je samen blijft moet je die vriendschap be-eindigen en ook van je vrouw niet pikken dat ze nog met die omgaat. En ook niet meer alleen op stap. Die rechten heeft ze verspeeld. Ze is niet te vertrouwen.

In ieder geval zou ik haar een heel onplezierige tijd geven. Zodat ze weet dat er echt iets op het spel staat als ze zo door gaat. Zo zou ik van haar eisen dat ze een test op SOA gaat doen want je vertrouwt haar niet. En daar heb je ook beslist redenen voor (sinds 7 jaar). Zijn er nog ouders, zussen en goed vriendinnen van haar? Dan zou ik met hen praten, het verhaal vertellen aan die allen, en om raad vragen. Ook met de vrouw van die vriend waarmee ze bij -5 mee stond te praten. Niet vanwege die raad, maar vanwege de gesprekken die ze dan met haar familie en vriendinnen kan verwachten, die ze zeker niet leuk zal vinden.

En begin een spaarpotje. Geheim, ergens, en niet op een bank. 40% van de huwelijken lopen op een scheiding uit. Denk dat de huwelijken waarin door de vrouw wordt vreemdgegaan dat percentage nog hoger ligt. En bij scheiding word je sowieso als man al geflest!

De shit is: heeft ze je een maal bedrogen (7 jaar geleden) of twee maal (toen en nu dit keer) of zijn er nog (tientalle) malen geweest waar je niks van gemerkt hebt? En hoe zal het in de toekomst gaan?

Blijf je bij haar dan zou ik zeker het haar laten voelen. Ook de kinderen zou ik inlichten zogauw ze een jaar of 8 zijn.

Als man verlies je dit altijd, zo is het in Nederland. Uiteindelijk wordt de man de dupe bij een scheiding, linksom of rechtsom. Maar ik zou er wel voor zorgen dat het haar ook zou berouwen. Die mogelijkheden heb je, zeker in een dorp in de achterhoek.

Sterkte!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 10 maart 2018 @ 03:06:49 #14
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177717812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:31 schreef LeesFoknl het volgende:
"Als je haar niet gelooft en er niet mee kan omgaan, gaat dat geheid relatieproblemen opleveren."

Naar mijn idee heeft hij relatieproblemen. Al sinds 7 jaar.
Als een kopje gebroken is kun je het wel lijmen, maar de barst blijft er altijd in.
Dat heeft die vrouw zich zelf gezocht, door vreemd te gaan, zal er altijd een rest wantrouwen blijven.

Als je van haar weg wilt gaan, doe het zo snel mogelijk. Want miv ik meen volgende maand is er een nieuwe regel, nl de helft van je pensioen gaat (straks) rechtstreeks naar je ex. Dus hoe langer je wacht, over des te meer jaren gaat de helft naar je ex. Dus over de periode tot de scheiding.

Zou ook de vriendschap met die gozer be-eindigen. Een vriend rotsooit niet met je vrouw !! Dat is geen vriend. Bezopen of niet. En als je samen blijft moet je die vriendschap be-eindigen en ook van je vrouw niet pikken dat ze nog met die omgaat. En ook niet meer alleen op stap. Die rechten heeft ze verspeeld. Ze is niet te vertrouwen.

In ieder geval zou ik haar een heel onplezierige tijd geven. Zodat ze weet dat er echt iets op het spel staat als ze zo door gaat. Zo zou ik van haar eisen dat ze een test op SOA gaat doen want je vertrouwt haar niet. En daar heb je ook beslist redenen voor (sinds 7 jaar). Zijn er nog ouders, zussen en goed vriendinnen van haar? Dan zou ik met hen praten, het verhaal vertellen aan die allen, en om raad vragen. Ook met de vrouw van die vriend waarmee ze bij -5 mee stond te praten. Niet vanwege die raad, maar vanwege de gesprekken die ze dan met haar familie en vriendinnen kan verwachten, die ze zeker niet leuk zal vinden.

En begin een spaarpotje. Geheim, ergens, en niet op een bank. 40% van de huwelijken lopen op een scheiding uit. Denk dat de huwelijken waarin door de vrouw wordt vreemdgegaan dat percentage nog hoger ligt. En bij scheiding word je sowieso als man al geflest!

De shit is: heeft ze je een maal bedrogen (7 jaar geleden) of twee maal (toen en nu dit keer) of zijn er nog (tientalle) malen geweest waar je niks van gemerkt hebt? En hoe zal het in de toekomst gaan?

Blijf je bij haar dan zou ik zeker het haar laten voelen. Ook de kinderen zou ik inlichten zogauw ze een jaar of 8 zijn.

Als man verlies je dit altijd, zo is het in Nederland. Uiteindelijk wordt de man de dupe bij een scheiding, linksom of rechtsom. Maar ik zou er wel voor zorgen dat het haar ook zou berouwen. Die mogelijkheden heb je, zeker in een dorp in de achterhoek.

Sterkte!
Dude :')
With the stars as her umbrella
  zaterdag 10 maart 2018 @ 03:10:02 #15
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177717817
Ik zou open kaart spelen en aangeven dat het in je hoofd blijft zitten. En vanaf dat punt samen kijken hoe je het kunt oplossen.

Maar doe er iets mee. Een gebrek aan vertrouwen gaat niet zomaar over.
With the stars as her umbrella
pi_177718042
Als mensen liegen, hebben ze daar een reden voor, namelijk het 'verbergen' van iets.

Je geeft aan dat die vriend zijn 'ei' vaker kwijt wil bij haar, dus dat is niet iets wat ze geheim zou willen houden. Dan is er waarschijnlijk iets anders wat ze wel 'geheim' wilde houden.

Ik weet niet of ze is vreemdgegaan/die intenties had of dat het iets anders is geweest, maar liegen tast het vertrouwen ook aan, dus dat is iets waar ze niet aan had moeten beginnen. Vooral niet na zo'n verleden.

Je hebt twee opties:
- Verder gaan met haar, maar dan zou ik wel therapie volgen, want het vertrouwen is al aangetast.
- De relatie beëindigen, voordat je nog meer jaren kwijt bent.

Persoonlijk snap ik zelf niet waarom mensen nog verdergaan, nadat iemand is vreemdgegaan. Eens een vreemdganger..
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 10:11:34 #17
236264 crew  capricia
pi_177719037
Zijn er kinderen in het spel?
Definitely not CIA
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:37:13 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_177720522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:11 schreef capricia het volgende:
Zijn er kinderen in het spel?
lees de op eens goed
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 11:52:00 #19
236264 crew  capricia
pi_177720842
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:37 schreef dop het volgende:

[..]

lees de op eens goed
Oh ja. |:(
Definitely not CIA
pi_177720846
Liegen motiveren als goede reden waarbij greep op de gemoedstoestand van een geliefde wordt gehouden. Signalen van manipulatie.
pi_177720930
Ze zijn helemaal niet bij de grill room geweest of dat wel?

Sorry, maar als ik een slok op heb en een half uur met iemand heb staan praten kan het zomaar dat ik dat gewoon vergeet. Daarnaast vind ik het ook niet iets wat verplicht is om te melden, of überhaupt relevant. Ik ben ook gekwetst hoor, maar dat moet je toch echt loslaten in plaats van naar haar staan gluren.

"Hey schat heb je een leuke avond gehad? Ja oke mooi. Leuk dat je weer thuis bent wil je iets eten of drinken nee oke ik ga naar bed joooeeee."

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 12:01:06 ]
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 12:01:06 #22
236264 crew  capricia
pi_177720947
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:59 schreef Myrr het volgende:
Ze zijn helemaal niet bij de grill room geweest of dat wel?

Sorry, maar als ik een slok op heb en een half uur met iemand heb staan praten kan het zomaar dat ik dat gewoon vergeet. Daarnaast vind ik het ook niet iets wat verplicht is om te melden. Ik ben ook gekwetst hoor, maar dat moet je toch echt loslaten in plaats van naar haar staan gluren.
Hier ben ik het wel mee eens.
Het probleem zit bij TS.
Het simpele idee dat je je vrouw staat te begeluren.. ongeacht wat ze doet, TS zal haar niet vertrouwen.
Definitely not CIA
pi_177720974
Plus stel je voor je relatie komt thuis van stappen en gaat dan precies vertellen van Ja aan de bar heb ik met die en die gepraat. Daarna buiten tijdens het roken heb ik ongeveer 10 minuten met die die en die gepraat. Bij de deur kwam ik zus en zo tegen en daarna heb ik nog een half uur met Bert staan praten buiten.

K0ek0ek.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 12:03:54 ]
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 12:05:29 #24
236264 crew  capricia
pi_177720993
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:03 schreef Myrr het volgende:
Plus stel je voor je relatie komt thuis van stappen en gaat dan precies vertellen van Ja aan de bar heb ik met die en die gepraat. Daarna buiten tijdens het roken heb ik ongeveer 10 minuten met die die en die gepraat. Bij de deur kwam ik zus en zo tegen en daarna heb ik nog een half uur met Bert staan praten buiten.

K0ek0ek.
Ook dan zal TS het niet vertrouwen. Want wat heeft ze met Bert besproken dan? En kunnen mensen dat half uur verifiëren? Bla bla.

TS komt gewoon wat krampachtig over.
Definitely not CIA
pi_177721078
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ook dan zal TS het niet vertrouwen. Want wat heeft ze met Bert besproken dan? En kunnen mensen dat half uur verifiëren? Bla bla.

TS komt gewoon wat krampachtig over.
Lijkt me heel vermoeiend. Zeker als er gewoon echt helemaal niets is gebeurd, en je partner van jaren lang je puur op basis van dit wantrouwt.

Kijk, al zou ze haar telefoon uit zijn buurt houden en ander stiekem gedrag vertonen, dan snap ik dat je hier en daar kan gaan twijfelen maar jezus... ze is een hoekje om gelopen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')