abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2005 @ 21:22:22 #26
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_24925642
quote:
An Pierlé werkt aan nieuw album

An Pierlé en band hebben hun tournee afgerond in Utrecht op 17 september. Zij werken momenteel aan een nieuw album. Als alles volgens planning verloopt, zal het album in het voorjaar van 2005 in de winkels liggen. Voor de Franse markt heeft An Pierlé i.s.m. platenlabel PIAS een special edtion CD uitgebracht van Helium Sunset met daarop de réprise van (Il est 5 heures) Paris s'éveille, inmiddels een veelgedraaide song op de Franse radio. Ook staan er nog 5 akoestische nummers op die onlangs voor de BBC radio zijn opgenomen. Deze versie is o.a. te bestellen via FNAC.
Binnenkort meer nieuws!
http://www.anpierle.net/

MeeeeEEEEERRRR
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_24925814
Ah dat werd ook tijd :-). Wel aardige muziek. Vooral Sing Song Sally vind ik leuk .
  vrijdag 4 februari 2005 @ 21:42:39 #28
112686 Flynn
Is Waiting For Godot...
pi_24926020
(Il est 5 heures) Paris s'éveille vind ik echt een super cover!!!!!
Flynn Is Waiting For Godot...
I quietly observe, standing in my space ~ Daydreaming
~Massive Attack~
pi_24926030
Ze is live nog een stuk leuker dan op plaat vind ik. Ik hoop dat haar live ervaring ook terug te vinden zal zijn op het nieuw album!
pi_24926570
Ik vind haar cover van "Are Friends Electric" geweldig.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 22:30:00 #31
112686 Flynn
Is Waiting For Godot...
pi_24927016
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 22:09 schreef Massive het volgende:
Ik vind haar cover van "Are Friends Electric" geweldig.
Ja, idd!

Was ook de eerste kennismaking met An Pierlé voor mij...
Flynn Is Waiting For Godot...
I quietly observe, standing in my space ~ Daydreaming
~Massive Attack~
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:14:32 #32
90061 coz
pi_25028518
vast niet de laatste
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:18:37 #33
71333 BUG80
Stop making sense
pi_25029683
Nog meer mensen hier die de CD Live Jet Set with Orchestra van An Pierlé (+ band) hebben?. Daarop staan 8 nummers in een uitvoering met een orkest erbij. Zeer mooi!
pi_25029879
Toen ik het laatste album voor het eerst hoorde dacht ik aan hand van de muziek dat ze een serieus persoon zou zijn. Op pinkpop bleek echter dat ze gewoon een klein, schattig, blond, kinderachtig (niet negatief bedoeld) meisje is.
Verder leuke muziek, ben benieuwd naar haar volgende album.
Experimenting technological differences
pi_25036743
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:52 schreef LostFormat het volgende:
Zo'n drie jaar geleden in de higher ground op lowlands, liep ik daar zeer vroeg rond. Komt er opeens een klein belgisch meisje om de hoek kijken. Jongens, wat was dat een verrassing. Ze speelde hier vooral de wat hardere nummers van de eerste cd, en schreeuwde haar strotje schor.

Ik heb An vrij vaak live gezien. De eerste keer blijft het mooist in mijn gedachte. Laatste paar keertjes dat ik haar zag knapte ik erg op haar af. Zonder band vind ik haar stukken beter dan met band. Het viel me ook op dat ze opeens van die ingestudeerde grapjes had. Erg vervelend, hoor je twee concerten na elkaar exact dezelfde 'spontane' grappen voorbij komen.

Maar het blijven mooie nummers.
Was ook op de Higher Ground, maar dan speciaal voor An Pierle. Heb haar daarna nog vele (6 ofzo) malen gezien en eigenlijk haar een beetje kwijt geraakt.
Inderdaad zelfde grappen en grollen enzo. Een keer in Bibelot (in Dordrecht) alleen op het podium met een oude piano, vond ze het licht niet ok en ging ze een zak waxine-lichtjes halen en deelde ze uit om de sfeer beter te maken. Erg stoer!

Op Lowlands speelden trouwens de mannen van DAAU (Die Anarchistische entunterhaltung) mee.

Heb een tweetal gesigneerde CD's en zelfs 12-inch maxi-singles met leuke remixen. Best leuk. Ik vind de vergelijking met Tori kant nog wel raken. Ze zijn beide vrouw, spelen paino en zingen daarbij. That's it! Muziek is echt anders!

Zal eens kijken of er niet iets nieuws van mw. uit is wat ik nog nie heb.,
Take on the situation, but not the torment ...
pi_25036875
* Man_in_a_Shed heeft ook een gesigneerde 'Helium Sunset'. Over die band vs. solo. Ik weet het niet zo goed. Toen ik haar voor de eerste keer live zag, speelde ze met band en een paar nummers solo. Toen was ik absoluut overtuigd dat ze solo veel en veel beter was dan met band. Maar ik moet zeggen, ik heb haar daarna nog 2 keer gezien en ik begin heel erg terug te krabellen. Het geluid van de band is een stuk rauwer geworden. De laatste keer was op parkpop en dat was echt heel erg goed.

Die live cd is ook een aanrader trouwens, en lekker goedkoop ook nog . Wat die grapjes betreft, tsja. Ik heb er niet veel last van gehad, vond het wel erg grappig. Soms deed ze inderdaad dezelfde grapjes, maar dan wel net wat anders.

Zo van:"Dit nummer is speciaal voor meisjes die roken/snoepen (weet niet meer precies ), en die daarna hun tanden niet poetsen.
Half jaar later: "Dit nummer is speciaal voor meisjes die op verjaardagen heel veel taart eten en daarna 2 weken hun tanden niet poetsen".

Ach, ik houd wel van Vlaamse humor .
pi_25042781
Seven Wonders, de debuutplaat van An is echt gewoon puur Tori-epigonisme hoor. Niks mis mee, maar wel een feit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 13 februari 2005 @ 00:16:14 #38
71333 BUG80
Stop making sense
pi_25065880
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 10:44 schreef SevenWonders het volgende:

[..]
Inderdaad zelfde grappen en grollen enzo. Een keer in Bibelot (in Dordrecht) alleen op het podium met een oude piano, vond ze het licht niet ok en ging ze een zak waxine-lichtjes halen en deelde ze uit om de sfeer beter te maken. Erg stoer!
Hé daar was ik ook! Dus jij moet dan die ene andere bezoeker zijn geweest. Echt druk was het niet
quote:
Seven Wonders, de debuutplaat van An is echt gewoon puur Tori-epigonisme hoor. Niks mis mee, maar wel een feit.
Hoewel ik wel Tori vergelijkingen hoor, vond ik dat het destijds wel zwaar werd overdreven allemaal in de muziekpers.
pi_25073156
Nou ja, het pianospel en het stemgebruik ademt allemaal Tori hoor..
www.thuisuiteten.nl
  zondag 13 februari 2005 @ 23:06:35 #40
71333 BUG80
Stop making sense
pi_25077815
Ja dat klopt ook wel. Hoewel het nogal wisselt. Zo'n nummer als Goddess had zo van Tori Amos kunnen zijn. Maar op andere momenten hoor ik An Pierlé weer hele andere harmonieën zoeken op de piano. Qua teksten vind ik haar ook redelijk uniek (hoewel God in a Cage ook wel weer naar Tori lonkt).

Wat ik eigenlijk bedoel is dat iemand als Pierlé het verdient om op zichzelf beoordeeld te worden en niet als de "Belgische Tori Amos".

Mensen die de kans krijgen om haar live te zien moeten die kans zeker pakken, het is echt heel bijzonder. Live komen de songs van Helium Sunset ook beter uit de verf, minder "pop" dan op CD.
pi_25086421
Vanaf Helium Sunset is ze ook meer de MotR-kant opgegaan, heb ik het idee, en zijn de Tori-vergelijkingen minder. Begrijp je punt van op zichzelf staan wel hoor, maar dat gebeurt nu eenmaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_25089801
.. en Tori klinkt ook weer als Kate Bush. Je kan zo wel eeuwig doorgaan denk ik. Maar qua stijl is het eerste album van An Pierlë wel iets 'punkIër' (is dat een woord?) dan het meeste wat Tori Amos gedaan heeft. Het is een makkelijk referentiepunt, omdat ze allebei zingen, pianospelen en vrouw zijn, maar daar houd het ook op.
pi_25104188
Net als dat een band als Muse altijd vergeleken wordt met Radiohead, vind ik deze vergelijking ook zonde. Zoals de meneer hierboven al zegt: er zijn altijd referentiepunten met anderen. Ik vind An Pierlé ook geweldig en hoop 'r snel eens live te zien bij een 'eigen' optreden.
http://www.combilozen.nl
Check de KoSte bundel! uit en bestel deze dan ook gelijk :o
pi_25104316
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 23:29 schreef StofjeB het volgende:
Net als dat een band als Muse altijd vergeleken wordt met Radiohead, vind ik deze vergelijking ook zonde. Zoals de meneer hierboven al zegt: er zijn altijd referentiepunten met anderen. Ik vind An Pierlé ook geweldig en hoop 'r snel eens live te zien bij een 'eigen' optreden.
Nou moet deze meneer zeggen dat die vergelijking van Muse en Radiohead op het eerste album nog wel ietwat hout snijd. Showbiz heeft wel wat gemeen met 'The Bends'. Op de latere albums is Muse wel een hele eigen weg gegaan. Bellamy heeft zelf ook wel toegegeven dat 'The Bends' nooit ver van de cd-speler lag en John Leckie heeft er vast ook wat mee te maken gehad .

Maar goed, dat is een hele andere discussie en ook even oninteressant als die van An Pieré en Tori Amos. An heeft ergens in een interview gezegd dat ze ook wat de 'industrial' kant uit zou willen. Misschien kunnen we An straks vergelijken met Nine Inch Nails (en heeft Trent Reznor niet meegezongen op 'Past the Mission?" .
  zondag 20 februari 2005 @ 09:30:17 #45
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25175420
Ik kan de vergelijking wel begrijpen. En ik snap ook best dat het voor Tori-fans een logische conclusie is dat An een rip-off van haar is. Maar voor mensen die niet specifiek fan van Tori zijn, kan An Pierle een verrijking van de platencollectie zijn. Zo ook bij mij. Hetgeen overigens niet wil zeggen dat Tori haar kracht verliest...
pi_25177171
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:04 schreef methodmich het volgende:
Waarbij Tori weer schatplichtig is aan Kate Bush (luister maar eens naar sommige nummers op The BeeKeeper).

Kortom, het is lastig om origineel te zijn in de muziek-biz. Slechts weinigen krijgen dat voor 100% voor elkaar.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_35645762
komt in Tivoli, De helling 12 mei
pi_35651595
Als die skippybal maar niet van de helling rolt dan.

www.thuisuiteten.nl
pi_35653107
Ze komt ook in de Vera in Groningen, ook ergens rond die datum. Ben benieuwd naar het nieuwe album. Ze zei ooit het een beetje meer de industrial kant zou opgaan. Ben benieuwd of dat er nog steeds in zit...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 04:33:36 #50
90061 coz
pi_35667502
an pierlé op rockwerchter 2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')