Zal best.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die test wordt nogal aan getwijfeld door bepaalde mensen.
Dat is heus wel aan te leren.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 07:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kussen onder je knieholtes? Niet iedereen slaapt op zijn rug
Dan is een nieuw matras sowieso dus een verbetering.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:28 schreef craziness het volgende:
Wow, zoveel reacties. Bedankt iedereen, ik zal alles op mijn gemak doorlezen.
Wat betreft rugklachten; ik denk de oorzaken wel te weten: voornamelijk een slechte houding (met name postuur; zit veel voor mijn werk en niet altijd in een goede houding), onregelmatig slaapritme, en een slecht, verouderd matras. Een goed matras zal het probleem niet verhelpen, maar zeker niet verslechteren.
Een bezoek aan de fysiotherapeut staat i.i.g. al gepland.
ook voor 8 jaar is 600 euro geen idiote investeringquote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:06 schreef pmponer het volgende:
15 jaar is dan ook wel erg lang, wij wisselen hier wat sneller ons laatste matras hebben we na 8 jaar weggedaan (ook vanwege rugklachten).
We hopen dat de huidige (swissense) ook weer ongeveer die termijn meegaat.
Ik weet niet meer wat het matras kostte maar rond de 900 euro (140 x 210).
Ik vind het echt niet heel gek. Maar ik zou zulk geld niet uitgeven als ik online een matras wilde kopen. Dan zou ik er eentje van rond de ¤ 100 nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:03 schreef craziness het volgende:
Ik vind ¤600 neerleggen voor een matras best veel geld. Ik weet niet wat de gemiddelde aanschafprijs van een goed matras is, maar voor mijn gevoel is dat buitenproportioneel.
Testen van de Duitse consumentenbond wezen uit dat de lattenbodem weinig tot geen verschil maakt. Er moet alleen goede ventilatie zijn:quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:12 schreef pmponer het volgende:
nee zeer zeker niet, en denk ook niet alleen in matras maar ook in lattenbodem.
Het hoef niet perse een multifunctioneel elektrisch verstelbaar bed te zijn, maar ook lattenbodems moeten af en toe vervangen (en bij het matras passen).
Dat laatste moeten we hier ook echt gaan doenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:20 schreef pmponer het volgende:
Dan ben ik in het verkooppraatje getrapt
Maar goed ik slaap nu wel lekker en geen pijn meer in mijn rug. Maar goed ik ben er ook bij gaan bewegen/trainen
Nou dit idd.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 20:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het zo intrigerend dat mensen zonder knipperen 800 euro voor een telefoon neerleggen die 2 jaar meegaat, maar 600 euro voor een matras waar je, zeg, 15 jaar lang 8 uur per nacht op doorbrengt, buitenproportioneel vinden.
Zeker als je naar eigen zeggen "enorm veel last" van je rug hebt.
Dit is een tijdelijke woning met een tijdelijk bed, dus over een jaar heb ik sowieso niets meer aan het matras dat ik nu koop (ander formaat bed). Vandaar dat ik nog niet al te veel geld wil uitgeven aan een matras. Elk matras is sowieso een upgrade.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:24 schreef LUV het volgende:
[..]
Nou dit idd.
-edit: ik stop met mijn reclame praatjes 😛-
Maargoed, als je zo weinig geld wil uitgeven aan een matras, dan wil je naar mijn idee geen goed matras, maar een budget matras. Ook prima natuurlijk, ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar ik zou dan geen wonderen verwachten tav de rugklachten.
Oh, dat wist ik niet. Misschien dan toch even langs de plaatselijke woonboulevardquote:Op zaterdag 10 maart 2018 17:50 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou je niet naar een winkel kunnen gaan om te testen?
Winkels bezorgen ook gewoon, zelfs Ikea kan bezorgen.
en sommige ikea matrassen zitten in een rol, die kan hij de metro in slepen (Adam zuidoorst) of de trein ((haalem spaarnwoude)quote:Op zaterdag 10 maart 2018 17:50 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou je niet naar een winkel kunnen gaan om te testen?
Winkels bezorgen ook gewoon, zelfs Ikea kan bezorgen.
Matras maakt wel uit ivm slaap!quote:Op zondag 11 maart 2018 10:12 schreef habitue het volgende:
Je moet gaan sporten, je rug versterken. Dan maakt je matras geen klap uit. En dan kun je idd ook wel op een matras van een paar honderd euro slapen.
Ik had jaren geleden ook last van mn rug. Kwam gewoon omdat ik 12 uur per dag achter het bureau zat. Daar is de menselijke rug niet voor gebouwd. Na regelmatig bewegen en fitnessen waren de klachten binnen een maand verdwenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |