Denk niet dat hier iemand genaaid is. Er is iemand die de offerte niet goed heeft begrepen en dacht voor een bijzonder mooie prijs een nieuwe auto te scoren.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 07:03 schreef Eenskijken het volgende:
Bevestigt wederom weer eens dat autodealers uitschot zijn leven bij het naaien van klanten
Any update?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 23:54 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar de niveaus eronder hebben allemaal geen Bose audio en PDC (ook niet optioneel) maar die van mij wel dus het moet een GT-M zijn. Ik ben benieuwd.
Modeljaar staat op elke offerte, leverbon en factuur.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 08:33 schreef raptorix het volgende:
Het is natuurlijk vrij normaal dat als je een nieuwe wagen koopt deze niet 2 dagen terug uit de fabriek is gekomen, echter ik denk dat een auto uit 2016 ook niet de bedoeling is, tenzij de dealer dit nadrukkelijk heeft uigelegt, ik weet niet of hier jurispredentie over is, maar ik kan me zo voorstellen dat een rechter stelt dat een verkoper dit dient te melden.
Overigens blijkt maar weer eens dat je zeker bij dure aankopen niet duidelijk genoeg kan zijn, persoonlijk laat ik wel eens extra aantekeningen maken op de verkoopfactuur, in heel ver verleden bijvoorbeeld met een computer, deze had ik nodig voor mijn werk (we spreken hier over 1996), en had laten vaststellen dat ik bij reparatie kosteloos een vervangende computer zou krijgen. Toen deze een keer stuk was heeft me dat een hoop gedoe bespaart.
exact mijn gedachtenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 07:03 schreef Eenskijken het volgende:
Bevestigt wederom weer eens dat autodealers uitschot zijn leven bij het naaien van klanten
Die kun je ook alleen aan het einde van de productiestraat vinden..quote:
Lokquote, uit nieuwsgierigheid.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 00:15 schreef mpc007 het volgende:
Vandaag heb ik m’n nieuwe auto opgehaald bij de dealert. Rijdt top, mooi om te zien, redelijke service bij aflevering. Echter, ik heb iets ontdekt wat me niet zo bevalt. Na nader onderzoek van de auto miste ik namelijk wat opties, die er wel op zouden moeten zitten. Gaat oa om BLIS (blind spot monitoring) en adaptieve bochtenverlichting. Tevens zat er een plastic labeltje aan de sleutel waarop bouwjaar ‘2016’ staat en bij kenteken een getal is ingevuld wat meer lijkt op een km stand, NL 112643. Dit vond ik eigenaardig, en na wat research blijkt idd dat van deze auto modeljaar 2016 nog niet beschikte over genoemde opties. Het is dus geen nieuwe auto.
Ik heb de auto ontvangen via lease, dus weet niet zo goed wat mijn opties zijn, maar ik voel me lichtelijk genaaid. Ik begrijp dat een dealer soms uit voorraad levert maar mij is nooit iets vertelt over dat ik dan andere uitrusting zou krijgen. Sterker nog, dealer letterlijk gezegd dat als bij auto uit voorraad uitrusting anders is ze dit altijd overleggen met klant. Niet dus.. Volgens mij heb ik wel een soort herroepingstermijn, maar op welke manier en bij wie kan ik dit t beste aankaarten?
Nog een lokquotequote:Op vrijdag 9 maart 2018 00:15 schreef mpc007 het volgende:
Vandaag heb ik m’n nieuwe auto opgehaald bij de dealert. Rijdt top, mooi om te zien, redelijke service bij aflevering. Echter, ik heb iets ontdekt wat me niet zo bevalt. Na nader onderzoek van de auto miste ik namelijk wat opties, die er wel op zouden moeten zitten. Gaat oa om BLIS (blind spot monitoring) en adaptieve bochtenverlichting. Tevens zat er een plastic labeltje aan de sleutel waarop bouwjaar ‘2016’ staat en bij kenteken een getal is ingevuld wat meer lijkt op een km stand, NL 112643. Dit vond ik eigenaardig, en na wat research blijkt idd dat van deze auto modeljaar 2016 nog niet beschikte over genoemde opties. Het is dus geen nieuwe auto.
Ik heb de auto ontvangen via lease, dus weet niet zo goed wat mijn opties zijn, maar ik voel me lichtelijk genaaid. Ik begrijp dat een dealer soms uit voorraad levert maar mij is nooit iets vertelt over dat ik dan andere uitrusting zou krijgen. Sterker nog, dealer letterlijk gezegd dat als bij auto uit voorraad uitrusting anders is ze dit altijd overleggen met klant. Niet dus.. Volgens mij heb ik wel een soort herroepingstermijn, maar op welke manier en bij wie kan ik dit t beste aankaarten?
Waarschijnlijk is ie gecrashed, het was geen 2016 maar 1986 model en daar zat nog geen ABS op.quote:
Waarom niet?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |