Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 09:49 |
![]() Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui. Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mercedes AMG Petronas F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas ![]() Mercedes AMG W09 Red Bull Racing ![]() ![]() ![]() ![]() #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen ![]() Aston Martin Red Bull Tag Heuer 14 Scuderia Ferrari ![]() ![]() ![]() ![]() #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen ![]() Scuderia Ferrari SF71H Sahara Force India F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon ![]() Sahara Force India VJM11 Williams Martini Racing ![]() ![]() ![]() ![]() #18 Lance Stroll en Sergey Sirotkin ![]() Williams Mercedes FW41 McLaren Honda Formula 1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne ![]() McLaren MCL33 Renault Scuderia Toro Rosso ![]() ![]() ![]() ![]() #10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley ![]() Scuderia Toro Rosso Honda 13 Haas F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen ![]() Haas VF-18 Renault Sport Formula One Team ![]() ![]() ![]() ![]() #27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz ![]() Renault R.S. 18 Alfa Romeo Sauber F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() Marcus Ericsson en Charles Leclerc ![]() Alfa Romeo Sauber C37 ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 09:52 |
Live Stream of F1 Testing Day 6 at @Circuitcat_eng https://www.pscp.tv/w/1eaJbpBbagkKX | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 09:53 |
Oh mag ik eigenlijk wel live streams hier gooien? ![]() | |
Floriz87 | woensdag 7 maart 2018 @ 09:58 |
Nou, de kwaliteit van de stream hierboven is van dermate slechte kwaliteit dat ik er zo mijn twijfels over heb ![]() Nog 2 weken ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 09:59 |
Omdat hij zo slecht is mag het waarschijnlijk wel. ![]() En anders doe ik ze wel ff in spoiler | |
Frozen-assassin | woensdag 7 maart 2018 @ 09:59 |
Periscope is niet illegaal dus mag vast wel hoor Overigens brakke kwaliteit ja en ik zou eigenlijk niet weten waarom je hiernaar kijkt ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 10:01 |
Gisteren was hij beter idd | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 10:04 |
Ricciardo 1:19.955 op de medium ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 10:04 |
Max kan wel inpakken ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 7 maart 2018 @ 10:05 |
Hamilton 1.19.4 op testbanden van Pirelli | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 10:05 |
Hamilton 1:19.404 op ongemarkeerde, ontwikkelingsbanden van Pirelli. | |
Frozen-assassin | woensdag 7 maart 2018 @ 10:10 |
Ocon ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 10:10 |
Ocon wereldkampioen! ![]() | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 10:10 |
Ocon goes quickest! On soft tyres! Where's that come from? A 1m19.067s from the Force India...although oddly it was not even a personal best until a fastest final sector so far. | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 10:11 |
Ik gok dat Ocon de laatste chicane gemist heeft, want het was tot de 3e sector niet eens zijn eigen snelste tijd. | |
Asschen_sukar | woensdag 7 maart 2018 @ 10:11 |
Daar begint het ook eindelijk te lopen zo te horen ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 7 maart 2018 @ 10:11 |
Dat zullen we straks wel merken als het verwijderd wordt ![]() | |
Asschen_sukar | woensdag 7 maart 2018 @ 10:13 |
Ah, dat klinkt al logischer ![]() | |
ShaoliN | woensdag 7 maart 2018 @ 10:13 |
Het is wel een lekkere tijd. | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 10:14 |
Hah... In Barcelona zitten ze ook te wachten tot de tijd van Ocon verwijderd wordt:
| |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 10:14 |
Meteen in de pits alweer.... om te tanken waarschijnlijk | |
HansvanOchten | woensdag 7 maart 2018 @ 10:16 |
Ocon heeft het gaspedaal gevonden? | |
Floriz87 | woensdag 7 maart 2018 @ 10:16 |
Ik vermoed dat teams in hun 2e testweek ook kwalificatiesetups gaan uitproberen. Daarnaast waait het vandaag niet zo hard als gisteren, dus de tijden zijn moeilijk te vergelijken.en geschrapt idd | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 10:20 |
jammer Ocon ![]() | |
Atreidez | woensdag 7 maart 2018 @ 10:20 |
Tijd van Ocon alweer weg ![]() | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 10:26 |
| |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 10:36 |
| |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 10:38 |
En nu een 1:18.317, een nieuw ronderecord. | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 10:39 |
Hij rijdt toch met ongemarkeerde ontwikkelingsbanden? | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 10:40 |
Nope Meds uit Turkije Here's some information on those unmarked tyres Hamilton used to good effect, with help from our friends at Pirelli: They’re medium compound tyres. There are two F1 factories, in Turkey and Romania. The Romania one is used at the moment, but there’s the production line in Turkey as well. So those are medium tyres produced in Turkey, as opposed to Romania. Hamilton is running them to benchmark against the Romania ones - but they’re meant to be identical in every way. The same thing was done at the test last year. It's quite a common occurence. B: Autosport.com | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 10:40 |
Reken maar dat er een hoop teams behoorlijk gedemotiveerd zijn na dat rondje van Lewis | |
ShaoliN | woensdag 7 maart 2018 @ 10:41 |
1:18,3 op mediums, tering... | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 10:42 |
Ach al die teams kunnen nog veel harder | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 10:43 |
Tijdens een testdag | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 10:44 |
En hij is die tijd weer kwijt vanwege track limits ![]() | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 10:44 |
| |
ShaoliN | woensdag 7 maart 2018 @ 10:44 |
Haha, | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 10:45 |
De baan is sneller door het nieuwe asfalt en de mediums van dit jaar zijn de softs van vorig jaar. Dus ik verwacht nog zeker tijden onder de 1:18 deze week. | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 10:46 |
3 seconde sneller dan de meeste teams vorig jaar tijdens de kwali | |
aesop | woensdag 7 maart 2018 @ 10:47 |
Het lijkt wel Skysports hier. Ook al was het een geldige tijd, Ferrari en RedBull kunnen dat ook maar kiezen er nu niet voor. Die hebben nog niet 1 rondje echt gepusht van start tot finish. Conclusies trekken we pas in Melbourne, en natuurlijk kunnen we patronen ontdekken, maar een paar snelle ronden van Hamilton is geen reden om meteen gek te doen. | |
mikieu | woensdag 7 maart 2018 @ 10:50 |
Even verder gelezen. Ze gaan nu zo ver dat ze eigenlijk maar een bocht in de ronde voluit gaan. Dan uiteindelijk plakken ze deze zelf wel aan elkaar voor een tijd. Gisteren ging max ook volledig van het gas toen hij op de ultras reed | |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 10:54 |
Doen ze wel vaker. Zie je in een sector de tijd in een keer langzamer. | |
mikieu | woensdag 7 maart 2018 @ 10:55 |
Dit doen ze allemaal. | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 11:00 |
https://twitter.com/HondaRacingF1/status/971323695053582336 hahaha | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:00 |
Stroll blijft toch wel een eind achter in ronden. Ik denk sowieso dat Williams verder afglijdt dit seizoen. Alles is matig daar, de rijders, de livery, de sfeer | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:00 |
Op zich, als het een geldige tijd was, wel interessant dat het sneller was dan de polelap van de Spaanse GP van afgelopen jaar. Op mediums. Edit: Oh ja, nieuw asfalt en mediums zijn softs. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 11:03 |
Daarom is het ook beter de long runs te vergelijken dan de snelste tijden ![]() | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:03 |
Ricciardo 1:19.741 op medium ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:04 |
Alonso in het grind En hij schijnt te roken, de Mclaren dan | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 11:06 |
McLaren en de rode vlag. Het zal ook een keer niet ![]() | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:06 |
![]() | |
DeeBee | woensdag 7 maart 2018 @ 11:07 |
Inb4 Alonsostrandstoel.jpg | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:08 |
Man man man
| |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 11:08 |
Maar je kan er vanuit gaan dat mercedes zelf ook nog wel wat achter de hand heeft, en dat dit een tijd zou zijn waar iig de backmarkers een zware kluif aan gaan hebben. Natuurlijk weten ze bij sauber ook wel dat ze geen mercedes gaan verslaan. Maar ik neem aan de ze dit jaar er iig minder ver vanaf zouden staan. | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 11:10 |
11:08 Zak Brown has a media session scheduled in a little under 55 minutes. Timing! HAHAHAHA | |
J.A.R.V.I.S. | woensdag 7 maart 2018 @ 11:10 |
Torro Roso gaat dit seizoen voor Mclaren eindigen ![]() Ik begin steeds meer twijfels te krijgen of de problemen bij Mclaren alleen aan die Honda motor hebben gelegen. | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:12 |
Ja ik ook. | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 11:14 |
Iedereen volgens mij. Want hoe kan die Honda in de Toro Rosso wel heel blijven, terwijl die in de McLaren al stuk ging als je er naar keek? | |
mikieu | woensdag 7 maart 2018 @ 11:15 |
Zou toch gewoon kunnen, we zijn een half jaar verder. Mclaren heeft nu een compleet andere wagen. Maar het is wel opvallend. | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 11:19 |
Serieuze vraag: Hebben ze bij Honda een nieuwe Social Media beheerder? Of was de samenwerking zo ruk tussen Honda en McLaren dat ze gewoon geen interactie met McLaren wilden? Als je het verschil in tweets ziet tussen alles voor het eind van vorig seizoen en alles vanaf Torro Rosso <-> Honda samenwerking dan is dat op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Honda en STR lijken echt lol met elkaar te hebben op twitter. En de interactie van Honda met de andere teams is ook een stuk relaxter. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:19 |
Volgens mij geeft de chassis van Toro Rosso meer mogelijkheden voor koeling. Volgens mij deed McLaren vrij moeilijk over het aanpassen van hun eigen ontwerpen. Als Honda wel weer voor problemen gaat zorgen, staan hun huidige social media berichtjes wel wat lullig. Daar geven ze toch wel behoorlijk wat steken aan McLaren. ![]() | |
tja77 | woensdag 7 maart 2018 @ 11:20 |
Laatste 6 races van het vorige seizoen, 1 keer DNF Alonso en 1 keer DNF Stoffel. | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:21 |
RIC nu op ultrasoft | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:21 |
Ik ga even als een idioot op de feiten vooruit lopen en zeggen dat Toro Rosso-Honda in de top 5 kan eindigen dit jaar. ![]() | |
HansvanOchten | woensdag 7 maart 2018 @ 11:23 |
Koeling was toch al eerder een issue daar, de gaten in het bodywork zijn er niet voor niets geboord lijkt me. | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:23 |
| |
J.A.R.V.I.S. | woensdag 7 maart 2018 @ 11:24 |
Het is mij nog te vroeg om zoiets te gokken, maar ik gun het ze van harte. De Mclaren heeft koelingsproblemen, hebben het chassis al moeten aanpassen, ik denk dat dit jaar ook weer een flop gaat worden voor ze en dan kan het niet anders dat er daar eens koppen gaan rollen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat ze gewoon in het middenveld zitten, maar als ze niet voor Renault zitten dan is hun verhaal over "beste chassis" de laatste seizoenen ook dikke onzin. Dit is natuurlijk wel mooi voor Honda, zij nog 0 problemen en bij Mclaren evenveel problemen als de voorgaande seizoenen. ![]() | |
HansvanOchten | woensdag 7 maart 2018 @ 11:24 |
Gaat er straks op alle compounds geraced worden? | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:26 |
![]() Het probleem lijkt niet opgelost dan | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:27 |
Ik hoop vooral op een paar goede resultaten voor McLaren zodat Alonso nog even blijft. Als McLaren weer een flopjaar heeft, zou het mij niet verbazen als Alonso afscheid neemt van de F1 en zich volledig op de Triple Crown gaat richten. | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:27 |
Daar lijkt het wel op. Niet allemaal, maar wel verschillende banden. | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 11:27 |
Alonso is zelf ook een paar keer tijdens een race naar binnen gereden roepend dat ie geen power had terwijl dat nergens uit bleek | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:33 |
| |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:39 |
Niet tijdens de laatste zes races toch? | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 11:44 |
ik kan me haast niet voorstellen dat hij zelf dacht races te gaan winnen dit jaar op basis van eigen kracht | |
Donderkonijn | woensdag 7 maart 2018 @ 11:45 |
Je kon het vorig jaar al een beetje waarnemen aan de verhalen van de Honda engineers. Er zat gewoon duidelijk iets niet goed daar, die waren behoorlijk gefrustreerd met Mclaren. En waar Honda volgens mij zijn best deed om het goed te krijgen zat Mclaren alleen maar vingertjes te wijzen. | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:45 |
Nou ja, dan is hij er ook jaaaaren geweest toch? | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:46 |
Een paar podiums zouden al mooi zijn, al won Red Bull vorig jaar ook nog drie races met een Renaultmotor. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 11:46 |
Omdat het een andere motor is? De Spec4 is gemaakt met behulp van de Honda Jet divisie in tegen stelling tot de voorgaande specs. | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:46 |
| |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:47 |
Er lijkt ook een soort eigenwijsheid te huizen. Eigenwijs is niet verkeerd maar te eigenwijs wel. Arrogantie straalde er ook van af idd | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 11:47 |
Klopt, sinds 2001. (Al ontbrak hij in 2002) Maar het zou mooi zijn om nog een keer Alonso in een competitieve auto te zien. | |
chiren | woensdag 7 maart 2018 @ 11:48 |
Zou een slecht halo design ervoor kunnen zorgen dat die McLaren niet genoeg gekoeld wordt? Ik meen een artikel gelezen te hebben dat dit de luchtstroom naar de luchtinlaat boven de cockpit enorm verstoorde en teams best hebben moeten puzzelen om koelingsproblemen te voorkomen? Een halo kun je nu niet zomaar aanpassen gezien de tijd die in de ontwikkeling van zo'n ding zit, dus moeten ze gekke truukjes uithalen door die body open te frezen? | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 11:50 |
Ik vind Alonso een enorm goede coureur, maar daar heeft hij dan ook jaren de tijd voor gehad. Ik gun hem ook best nog wel een podiumplaats maar ben bang dat het er niet meer inzit. Als ik hem was zou ik gewoon wat anders gaan doen volgend seizoen | |
aesop | woensdag 7 maart 2018 @ 11:50 |
Was een heel korte stint. Eerste kwalificatieachtige run? | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:59 |
Hij was inderdaad heel snel binnen. | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 11:59 |
Nee aan het begin. Maar daardoor leek honda wel onbetrouwbaarder dan de werkelijkheid | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 11:59 |
| |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 12:00 |
Ik lees overigens verder nergens iets over onenigheid tussen Verstappen en Ricciardo over die testdagen vorige week. Verzinsel/uitvergroot door een bepaalde site ofzo? | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:01 |
Als je het mij vraagt zien we gewoon weer dezelfde verhoudingen als vorig jaar in de top 3. Daarachter wordt het spanend. Renault, Torro Rosso en McLaren (mits ze de koeling op orde krijgen). FI valt tegen. Haas/Williams/Sauber de achterhoede. | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 12:02 |
Misschien vind hij het nog veel te leuk en hij is natuurlijk een PR kanon, hij schijnt zelfs salaris ingeleverd te hebben om Kimoa op de auto te krijgen | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 12:03 |
| |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 12:04 |
ook na een verbetering van zijn tijd is hij langzamer dan Kimi vorig jaar was op supersoft | |
beantherio | woensdag 7 maart 2018 @ 12:05 |
Rode vlag | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 12:05 |
I know, maar ik meen gelezen te hebben dat Honda tot nu toe nog best conservatief geweest is met de motor | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:05 |
Ach een paar miljoen op zijn jaarsalaris is niet echt een aderlating. Natuurlijk vindt hij het leuk! maar hij is de jongste niet meer natuurlijk. De kans op een wereldtitel wordt elk jaar kleiner. In andere raceklassen zou hij waarschijnlijk nog wel grote successen kunnen behalen | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 12:05 |
De Toro Rosso staat stil | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:06 |
Kon weer terug naar de pits komen las ik | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:06 |
Spin van Hartley. Honda gaat vrijuit | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 12:07 |
Honda Genot | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:07 |
En motorwissel nodig bij McLaren ![]() | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 12:08 |
als je voor 2021 WK wil worden moet je in een Mercedes zitten, al hoop ik dat ik daar ongelijk in krijg | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:08 |
| |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:08 |
Torro Rosso staat te koop toch? Als ze slim zijn bij McLaren kopen ze dat team en plakken ze er McLaren op ![]() | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 12:08 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 12:09 |
Vettel had vorig jaar een goede kans om de Merc te verslaan, maar zowel hij als Ferrari hebben het laten liggen | |
ShaoliN | woensdag 7 maart 2018 @ 12:09 |
Mclaren zit in Melbourne al aan de 4e motor? | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:09 |
En toch wil Alonso winnen, altijd. Daarom misschien beter iets anders gaan doen. Daarnaast hoop ik ook dat je ongelijk gaat krijgen | |
Asschen_sukar | woensdag 7 maart 2018 @ 12:12 |
![]() ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 7 maart 2018 @ 12:13 |
Iemand duiding over 2 tienden achterstand van RIC op HAM? ![]() | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 12:14 |
komt door de medicijnen | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:15 |
Leugens! Het zijn inmiddels 5 tienden ![]() | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 12:15 |
| |
KingRadler | woensdag 7 maart 2018 @ 12:16 |
dit zal wel het laatste seizoen van Ric zijn bij Red Bull | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:17 |
Ze hadden ook Force India kunnen kopen. Maar dat heeft een energy drankje al gedaan begreep ik. | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:18 |
Waar moet ie heen is dan de vraag? | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 12:18 |
bijna een onofficieel ronderecord Massa in 2009 was nog sneller
| |
Nattekat | woensdag 7 maart 2018 @ 12:20 |
Onofficieel? | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:21 |
Alleen tijdens een raceweekend is het officieel. | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 12:22 |
Sterker... Alleen tijdens de race is het officieel. Maar ik denk dat die vochtige poes het had over het woord onofficieel... Dat heet officieus ![]() | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:22 |
Dank voor de correctie. Ik twijfelde al | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:30 |
Ik denk dat hij blijft, maar als hij gaat dat hij dan in een Ferrari terecht komt | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:32 |
![]() | |
Jester65 | woensdag 7 maart 2018 @ 12:32 |
12:31 FASTEST. Ricciardo goes to the top with a 1m18.357s. He shades Hamilton by 0.043s. | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:34 |
Op de hypersoft | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 12:34 |
Hyperrrrrr ![]() | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 12:37 |
Ik had begrepen dat die gesprekken een tijdje geleden al waren afgebroken. | |
Jester65 | woensdag 7 maart 2018 @ 12:38 |
Net als Hamilton. | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:38 |
Ik las ergens dat de overname volgende week bekend wordt gemaakt Olav Mol/grandprixradio Een gerucht natuurlijk | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:44 |
Dat zal Vettel niet goed vinden, die werd bij RB al om de oren gereden door Daniel. Leclerc zal - mits ie het goed doet bij Sauber - wel naar Ferrari gaan als Kimi stopt. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 12:45 |
Ik ben er vrij zeker van dat de enige 'bronnen' voor deze verhalen comments op social media zijn. Comments van mensen die geen enkele relatie met de sport of mensen binnen de sport hebben. Net zo betrouwbaar als wanneer ik ga zeggen dat Ronaldo z'n verstandskiezen moet laten trekken. ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:46 |
Ik denk toch echt dat Ferrari liever eerst wat meer ervaring heeft. We zullen zien ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:46 |
![]() | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:48 |
Zolang Vettel er zit wel dan ervaring van iemand die niet met Vettel in gevecht gaat. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 12:49 |
Ik denk dat ze dan liever McLaren failliet laten gaan. ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:52 |
Voorlopig moet Vettel eerst nog maar eens gaan presteren dit seizoen. En LeClerc ook. Ik herinner me dat vorig jaar toen Rosberg vertrok, Wehrlein de Mercedes protégé zijn opvolger zou worden volgens velen. En kijk waar Werhlein nu is | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 12:54 |
Ik ben Weltschmerz dan niet maar vond Vettel het echt wel goed doen vorig jaar op wat stressmomentjes na, als hij dat er uit krijgt dit jaar hoop ik toch dat hij het wat langer spannend kan houden | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 12:54 |
Dat ligt niet perse aan Werhlein. Ik denk niet dat ie het slechter zou doen dan Bottas. Heb die keuze ook nooit zo begrepen. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 12:55 |
Hij doet dit jaar al in de WEC mee. Daar zou hij best kunnen winnen, al weet ik even niet hoe dat zit met die ene race waar overlapping mee zou zijn. | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:55 |
Klopt, Vettel was goed maar das geen garantie voor de toekomst | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 12:56 |
https://www.racefans.net/(...)-force-india-denied/ | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 12:56 |
Mercedes wil(de) beide titels dus hebben voor zekerheid gekozen | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 12:57 |
Ja maar dat artikel is van enige weken geleden. Volgende week weten we het. Het roze zal sowieso blijven helaas. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 12:58 |
Die race is verplaatst, dus er is geen overlapping meer. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 13:02 |
YESSS | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 13:03 |
Ricciardo: 1.18,047 ![]() | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 13:04 |
RIC wereldkampioen en ik werken nu ![]() | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 13:07 |
Dat was me nog een heibel ook... SuperGT had hun laatste race verplaatst zodat ze niet in het zelfde weekend zou vallen als de WEC race op Fuji... Nu heeft WEC die race verplaatst, naar het weekend waarnaar SuperGT hun race hadden verplaatst, en nu heeft SuperGT die race weer verplaatst naar hun originele datum... Al dat verplaats heeft voor een paar WEC coureurs echter wel een nare bijsmaak, want die zouden meedoen met Petit LeMans in de VS. Helaas valt nu de WEC Fuji race in hetzelfde weekend, en IMSA weigert om die race te verplaatsen... Allemaal om 1 F1 coureur de kans te geven mee te doen met WEC. ![]() | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 13:09 |
lol @ autosport:
| |
ShaoliN | woensdag 7 maart 2018 @ 13:11 |
En alweer 86 rondjes voor RBR | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 13:12 |
Misschien volgt hij Vettel of evt ricciardo wel op na 3 jaar ofzo. Dat na 1 jaar als rookie bij een topteam rijden is echt niet zo vanzelfsprekens als mensen hier lijken te denken | |
Refragmental | woensdag 7 maart 2018 @ 13:18 |
Betrouwbaarheid en snelheid van de RB14 lijken dus wel redelijk in orde als ik het zo zie. | |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 13:22 |
Tot nu toe van wat we zien wel. Long runs schijnen ze ook goed op snelheid te zitten. | |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 13:24 |
De snelheid van alle teams ligt vandaag een stuk hoger dan gisteren trouwens. | |
beantherio | woensdag 7 maart 2018 @ 13:26 |
Gisteren reden de topteams nog vooral op de mediums maar vandaag lijken ze vooral de zachte banden te kiezen. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 13:33 |
Ik wacht nog op een 1:18.5 van STR Honda ![]() | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 13:34 |
https://twitter.com/FansOfKimi7/status/971361851408879617 kimi rijdt | |
Marcoss | woensdag 7 maart 2018 @ 13:39 |
Red Bull lijkt er wel aardig bij te zitten voorlopig ![]() | |
tja77 | woensdag 7 maart 2018 @ 13:48 |
Ik denk ook wel dat RBR en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn. Maar ik denk ook dat Mercedes daar nog wel een stukje boven zit. In de race maar zeker in de Q. | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 13:55 |
| |
DeeBee | woensdag 7 maart 2018 @ 13:58 |
RIP RIC WDC HYPE | |
KingRadler | woensdag 7 maart 2018 @ 14:00 |
Ric was er goed ziek van rijd nu als een Bull | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 14:11 |
Petit LeMans vs. een heel seizoen WEC. Ik snap de afweging wel. Bovendien hebben de meeste coureurs hier uiteindelijk ook baat bij. Een actieve F1-coureur die een seizoen in je raceklasse meedoet is een enorme boost voor je populariteit. Daar heeft uiteindelijk de hele klasse baat bij. Bij de IndyCar hebben ze dat vorig jaar ook al gemerkt en toen ging het om slechts een race. | |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 14:19 |
Het gaat niet om een heel seizoen WEC he... Het gaat maar om 1 race in dat seizoen dat Alonso niet mee zou kunnen doen. Voor die coureurs gaat het bij Petit LeMans ook om exposure. Dat maakt het voor hun wel zuur. Maar goed, de planning staat nu vast, zeggen ze misschien te denken ![]() | |
Sjemmert | woensdag 7 maart 2018 @ 14:22 |
Red Bull lijkt de zaken beter voor elkaar te hebben dan vorig jaar maar met een Renault aandrijving wordt je geen kampioen ben ik bang. | |
Floriz87 | woensdag 7 maart 2018 @ 14:25 |
Ik heb het idee dat de onderlinge verschillen tussen alle teams minder zijn geworden. Ik denk (en hoop) dat de subtop breder is en zich dichterbij de top kan begeven. Hopelijk komen dan ook de betere coureurs boven drijven en gaan die meer een rol spelen, ipv de verschillen tussen de constructeurs. Maargoed, de wens is de vader van de gedachte ![]() | |
tja77 | woensdag 7 maart 2018 @ 14:27 |
Ik vrees dat Mercedes een flink gat slaat bij de eerste GP. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 14:35 |
RIP RBR WDC... | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 14:36 |
Alonso wil kampioen worden, Toyota wil kampioen worden met Alonso. Dat gaat niet lukken als Alonso's teamgenoten een heel seizoen racen en Alonso zelf een race mist. Aan het verplaatsen van die race, hangt dus het belang van een heel seizoen. Dat is wat ik ermee bedoelde. ![]() Ik denk overigens niet dat de exposure van Petit LeMans opweegt tegen een seizoen tegen Alonso rijden. Maar goed, dat ligt eraan wat voor exposure je wil. Wil je exposure onder je bestaande doelgroep, dan ben je wellicht beter af met Petit LeMans. Wil je je doelgroep uitbreiden, dan heb je meer aan een WEC-rijdende Alonso. Waarmee ik overigens niet wil doen alsof Alonso de racegod zelf is, maar dit is gewoon een ongekende stunt. Dat een F1-kampioen zowel een F1-seizoen als een WEC-seizoen volledig rijdt is heel bijzonder. Bovendien is het F1-publiek gewoon veel groter. Ik hoop dan ook dat er vaker gekeken wordt naar ruimte voor coureurs die aan meerdere raceklassen deel willen nemen. Wat mij betreft verplaatsen ze de GP van Monaco, om vaker F1-coureurs aan de Indy500 deel te laten nemen. | |
HerrFritz | woensdag 7 maart 2018 @ 14:37 |
[fantasymode] Merc ziet tijdens de vrije trainingen dat ze nog even wat moeten bijschroeven en tijdens de qualy blazen zowel hamilton als bottas hun motor op door een niet snel te herstellen ontwerpfout, waardoor ze de rest van het jaar voorbij gereden worden door zowel Renault als ferrari motoren omdat ze anders te veel straffen krijgen [/fantasymode] | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 14:39 |
Als dat gebeurt denk ik dat ze gewoon wat gridstraffen in de eerste helft van het jaar pakken, hopende dat de andere teams dit aan het eind van het jaar moeten doen. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 14:39 |
Het gaat niet om Alonso maar om Toyota en de exposure die Toyota krijgt op hun eigen thuiscircuit als Alonso mee doet. En de exposure die Toyota krijgt als Alonso kampioen wordt. Met andere woorden, de commerciële belangen voor Toyota zijn enorm en waarschijnlijk groter dan de belangen van de coureurs die nu een race missen. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 14:42 |
Afgelopen week was Mercedes niet de snelste in de long runs. Dat was Ferrari voor Red Bull. Mercedes kwam pas op de derde plaats Dus we zullen moeten afwachten hoe Mercedes het deze week doet in de long runs. | |
Ener-G | woensdag 7 maart 2018 @ 14:42 |
Denk het ook. Halve seconde-ish in Q3 net als vorig jaar. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 14:44 |
Oh man, als Toyota kampioen wordt met Alonso, wil ik die mediahype wel zien. Dat wordt minstens een week of twee nergens anders over praten in motorsportland. Ik ben benieuwd wat dat teweeg zou brengen. Ik denk wel dat het heel goed zou zijn voor de sport als er meer van dit soort projectjes komen. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 14:46 |
| |
TagForce | woensdag 7 maart 2018 @ 14:48 |
Ah, ok, daar kan ik het dan wel mee eens zijn ![]() Voor wat betreft het verplaatsen van Monaco: Gaat niet gebeuren. Alonso bevindt zich in een uitzonderingspositie. Het was al een godswonder dat de Hulk mee mocht doen aan Le Mans. Teams gaan hun, onder contract staande, coureurs echt niet voor de leuk mee laten doen aan Indy. Hoe graag ik dat ook zou willen. | |
Floriz87 | woensdag 7 maart 2018 @ 14:49 |
Welke website volg jij? | |
Jester65 | woensdag 7 maart 2018 @ 14:50 |
Hamilton reed zijn snelste rondje op ultra-softs (in plaats van hyper-softs), volgens dezelfde bron: https://www.autosport.com(...)est-two-day-two-2018 | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 14:58 |
Dat ben ik onder de huidige omstandigheden met je eens, maar daar kan een WEC-kampioenschap voor een F1-rijder nog wel eens verandering in brengen. Voor teams die toch geen WCC kunnen worden kan het natuurlijk al interessant zijn om op die manier meer aandacht te krijgen voor een van hun coureurs, maar denk bijvoorbeeld ook aan iemand als Lewis Hamilton. Ik denk dat als hij Alonso de WEC ziet winnen, het bij hem ook wel gaat kruipen om te laten zien dat hij ook meer kan dan alleen de F1 winnen. Het zijn toch mensen die zichzelf graag willen bewijzen. Stel dat hij dit jaar weer WDC wordt, heeft hij straks 5 F1-kampioenschappen achter zijn naam staan. Dat geeft Lewis natuurlijk best wat mogelijkheden om redelijk koppig en zelfverzekerd zo'n gesprek aan te gaan. Maaaaar Monaco verplaatsen, wellicht is dat net iets teveel gevraagd. Dat wordt toch een beetje gezien als iets heiligs. (Terwijl het de saaiste race is voor toeschouwers) | |
KingRadler | woensdag 7 maart 2018 @ 14:59 |
Merc zal wel ergens een knopje hebben dat ze sneller kunnen. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 14:59 |
LIVE FEED | |
spectrumanalyser | woensdag 7 maart 2018 @ 15:11 |
'no, kimi was having too many vodka-lollies' | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 15:11 |
Ik weet niet of het een goed of slecht teken is dat die Hondamotor zo gruwelijk bruut klinkt. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 15:16 |
Idd ook dit jaar weer het beste geluid ![]() | |
opreis | woensdag 7 maart 2018 @ 15:20 |
Het gat tussen de top 3 en force india en daaracher zal nog steeds wel zodanige zijn dat zelfs als er gridstraffen komen voor de top 6 ze vanuit het achterveld iedereen voorbij blazen. Renault en mclaren zouden tussen kunnen zitten al lijkt het voor mclaren voorlopig al lastig zat om in het middenveld te rijden | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 15:20 |
Oke, dan ligt het dus niet aan mijn ongelofelijke Hondaboner. 10tje ingezet op ze. Gewoon, voor het geval dat. Als ze WCC worden, krijg ik 500 keer de inleg. Ik heb wel eens dommere dingen gedaan met een tientje. ![]() | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 15:23 |
Ik hoop nog wel wat fast laps te zien van Hartley vandaag. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 15:26 |
Hartley verwacht ik eigenlijk nog niet zoveel van. Mag Gasly morgen weer? | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 15:28 |
Hartley rijdt net de pit uit en staat stil. Vooruitziende blik? | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 15:28 |
![]() We hebben teveel gejinxed door onze hoop. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 15:29 |
Hmmm, misschien ook maar een paar euro vergokken voor de WDC dan. ![]() Odds voor Gasly zijn 1001:1. | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 15:29 |
Kom maar op met de volgende semi-grappige tweet Honda ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 7 maart 2018 @ 15:31 |
RIC op weg naar 150 laps? | |
franklop | woensdag 7 maart 2018 @ 15:32 |
Om 15u gestart, Zou best met een race-sim bezig kunnen zijn | |
franklop | woensdag 7 maart 2018 @ 15:35 |
En dat denkt Autosport.com ook ![]()
| |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 15:38 |
autosport.com | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 15:40 |
Hopelijk gewoon een sensor fout:
| |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 15:42 |
En nu is Sirotkin stilgevallen in de pitsstraat. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 16:01 |
https://www.pscp.tv/w/1rmxPmBWwDjKN?q=f1+test LIVE FEED | |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 16:11 |
De Renault motoren doen het goed vandaag. Met uitzondering van McLaren uiteraard. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 16:30 |
En geen Honda kapot want Hartley rijdt alweer ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 16:51 |
Kimi voorlopig langzamer dan de Haas. Hij bakt er weinig van ![]() | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 16:54 |
| |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 16:55 |
Ze zijn gewoon aan het sandbaggen. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 16:56 |
Hebben ze de koeling al gefixed dan? ![]() | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 17:05 |
Nieuwe motor erin, wat extra koelsleuven erbij en gaan met die banaan ![]() | |
Tarado | woensdag 7 maart 2018 @ 17:07 |
het is een papaya dus dat gaat niet zo lekker ![]() | |
Montelly | woensdag 7 maart 2018 @ 17:11 |
![]() | |
Nymphetic13 | woensdag 7 maart 2018 @ 17:11 |
ALONSO OVER KWARTIER WEER DE BAAN OP Fernando Alonso kan over ongeveer een kwartiertje weer verder met testen, zo laat McLaren aan F1Today.net weten. Update geplaatst op 17:08:06 | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 17:13 |
Benieuwd hoe lang het goed gaat. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 17:13 |
10 min later "no power!!" omg ![]() | |
ChilllayD | woensdag 7 maart 2018 @ 17:20 |
Ricci mag van mij vaker ziek zijn en gedrogeerd rijden 😎 | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 17:25 |
![]() 150 ronden | |
DKUp | woensdag 7 maart 2018 @ 17:27 |
![]() | |
franklop | woensdag 7 maart 2018 @ 17:48 |
McLaren weer op de baan ![]() | |
franklop | woensdag 7 maart 2018 @ 17:57 |
Leclerc gespind en einde sessie waarschijnlijk. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 17:58 |
5 Hartley Toro Rosso 1m19.823s![]() | |
flipsen | woensdag 7 maart 2018 @ 17:58 |
Stevie Wonder ![]() | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:09 |
Lol ze rijden weer? | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 18:09 |
Sneller dan McLaren ![]() | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 18:10 |
Om nog even die 5 minuten in te halen die ze missen door de rode vlag van Leclerc. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:11 |
Standing start ![]() | |
franklop | woensdag 7 maart 2018 @ 18:11 |
Maar het gaat toch meer om de long runs! Daar scoort McLaren vast beter.... euh laat maar | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:12 |
Waarom heeft iedereen ineens zo'n stijve voor Toro Rosso? Komkommertijd? | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 18:14 |
Klopt. Ze zouden de nieuwe standing startprocedure na een SC testen na elke testdag. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:14 |
Omdat het enigszins interessant is hoe de STR Honda zich verhoudt en omdat de McLaren Renault steeds uitvalt ![]() | |
truthortruth | woensdag 7 maart 2018 @ 18:23 |
Omdat er een kans is dat de Honda motor volgend jaar in de RB ligt ? | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:23 |
Die MCL33 klinkt nog steeds niet goed: https://www.pscp.tv/f1mike1981/1ynJOAmgZznKR @ einde van de stream tijdens de standing start | |
Sjemmert | woensdag 7 maart 2018 @ 18:24 |
Als de Honda het goed doet is dat interessant voor RBR. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:24 |
Lijkt me sterk, en dan nog zouden resultaten van deze test daar compleet betekenisloos voor zijn. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:25 |
Maar waarom is dat nu interessant? Verwachten mensen dat Honda zomaar uit het niets beter wordt dan Mercedes ![]() | |
truthortruth | woensdag 7 maart 2018 @ 18:28 |
Welke motor verwacht jij dan volgend jaar ? | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:29 |
Niet beter dan Mercedes, wel beter dan Renault en het liefst dicht tegen Ferrari aan. Ja Renault heeft een betrouwbaarheidssprong gemaakt als je het zo kan noemen, maar geen extra vermogen. Honda heeft beide gedaan en gebruiken een ander concept dan de Renault. Ze hebben een verschillend COG en layout... dat kan best interessant zijn voor RBR. En zo te zien is het huidige concept van Honda goed genoeg om nog wat performance uit te persen terwijl Renault al een tijdje op een lagere vermogens winst "lijn" zit. | |
alpeko | woensdag 7 maart 2018 @ 18:29 |
Beter dan Renault is al voldoende. Dat ze bij RB de aërodynamica op orde hebben (beter dan bij Mercedes) bewijzen ze al een tijdje. Ze komen pk’s tekort. | |
BaasBanaan | woensdag 7 maart 2018 @ 18:29 |
De relatie tussen Renault en Red Bull is niet al te best en loopt binnenkort volgens mij ook af. Dus dan is het heel logisch dat Red Bull de resultaten van STR-Honda interessant vind. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:37 |
Geen idee. Ik verwacht dat wat men ook doet, tot 2020 op z'n vroegst zal Red Bull geen kampioenschap kunnen winnen. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:38 |
Daar is voorlopig nog geen enkele sprake van. Dat men dat graag zou willen is een ander verhaal. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:40 |
Heb jij een andere Formule 1 klasse gekeken afgelopen jaar? | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:44 |
Ok man. | |
truthortruth | woensdag 7 maart 2018 @ 18:50 |
Dus dan kan het ook Honda zijn, en daar zit dan ook nog een logica achter. De relatie opbouwen, kennis, voorbereiding etc etc Het is niet alsof de samenwerking heel lekker loopt met Renault. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 18:52 |
Voorlopig moet ik Fir3fly gelijk geven. Tijden op hypersoft zeggen niet veel. Zo op het eerste gezicht zitten ze nog in de achterhoede (net als McLaren). Red Bull en Renault staan er veel beter voor. Dus de betrouwbaarheid lijkt er wel te zijn maar de performance nog niet. | |
sasquatsch | woensdag 7 maart 2018 @ 18:55 |
Het wordt volgend jaar of Renault of Honda, een andere keuze hebben ze niet. Voor 2021 ligt de keuze volledig open en kan het net zo goed een andere (nieuwe) leverancier worden, afhankelijk van de nieuwe regels. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 18:56 |
Ik bedoelde dat Honda zowel betrouwbaarheid als performance heeft gewonnen afgelopen jaar en Renault niet. Volgens mij schreef ik het toch niet heel erg onduidelijk... Renault heeft sinds de laatste update in 2017 geen performance gewonnen en voornamelijk betrouwbaarheid verloren. (die ze nu weer goed hebben gemaakt) Over 2,5 week zal de Renault motor op hetzelfde vermogen van afgelopen seizoen draaien, terwijl de Honda al voor de winter een nieuwe spec. in ontwikkeling had en op het einde van het seizoen de betrouwbaarheid al deels hadden gevonden. Ik zei niks over de performance van Honda op dit moment. | |
Sjemmert | woensdag 7 maart 2018 @ 18:56 |
Mercedes haalt niemand zomaar in. Maar het vetrouwen in Renault is ook wel een beetje weg. Blijkbaar geen stappen gezet met performance en nog steeds de oude ERS van 2016 ![]() Als Honda wel de nodige stappen kan maken dit jaar zouden ze Renault zomaar in kunnen halen. En dan heeft RBR de keuze met welke PU ze verder willen. Wat Mercedes betreft ben ik het eens, die blijven favoriet tot en met 2020. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 18:58 |
Klopt, maar vergeet dus niet dat er dan vervolgens maar 2 seizoenen mee gereden kan worden. De relatie met Renault maakt op zich ook niet zo veel uit, die zijn verplicht om gewoon goede motoren te leveren. Er lijken mensen te zijn die denken dat Honda ineens een grote stap gaat maken uit het niets, maar compleet negeren dat Renault dat net zo goed zou kunnen doen. Daarnaast levert een overstap naar een nieuwe motor altijd problemen op, je kunt het eerste jaar als topteam met die nieuwe motor al bijna afschrijven. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 19:00 |
Maar dat zegt weinig, het is altijd makkelijker om dichterbij te komen als je al een grote achterstand hebt. Zoals Renault ook ondervonden heeft, die laatste paar pk's zijn ontzettend 'duur'. | |
ZaZoe | woensdag 7 maart 2018 @ 19:03 |
![]() | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 19:09 |
Wat is de referentie van "laatste" pk's? Hoe weet Honda die laatste pk's uit hun huidige concept te persen dan? Jou statement gaat niet helemaal op. Enige inspiratie bron die ze hebben Mercedes. Als ze echt tegen het einde aanzitten, hadden een wijziging in het concept moeten maken... | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 19:24 |
Interview met James Allison: | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 19:50 |
Je leest niet goed. Honda loopt achter op de rest. Zo te zien hebben ze die achterstand voor een groot deel goed gemaakt. Punt is dat een volgende stap vele malen moeilijker is. Dus het punt dat je maakt dat Honda verbetert heeft zegt niet zoveel. [ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 07-03-2018 19:56:54 ] | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2018 @ 20:07 |
Blijkbaar verwacht men niet dat Honda zomaar uit het niets beter wordt dan Mercedes omdat men nu de verrichtingen nauwlettend volgt. Zou dat niet zijn, dan zou men blijkbaar verwachten dat Honda volgend jaar uit het niets zomaar beter wordt dan Mercedes... Dankjewel voor al je nuancerende postings [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2018 20:11:58 ] | |
HansvanOchten | woensdag 7 maart 2018 @ 20:12 |
Op basis van deze tijden lijken Force India en Williams toch wel de verliezers. Ik vraag me af hoeveel er van die 1000 PK bij deze teams overblijft | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 20:16 |
Dat is tegenstrijdig, volgens mij. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 20:17 |
Wil kaarten bestellen voor Monza; 1, 16 en 23 (parabolica) zijn al uitverkocht. Zat zelf te denken aan 8, 9 of 22 ![]() Heb het een tijdje geleden gevraagd maar kan de reacties niet meer terugvinden ![]() | |
Sjemmert | woensdag 7 maart 2018 @ 20:23 |
Ben zelf nooit op Monza geweest maar 8 of 9 lijken me beide wel mooie plekken waar je ook nog kans hebt op actie. Op 8 zie je ook nog de start en kan je naar Max zwaaien op het podium ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2018 @ 20:27 |
Klopt, jouw posting klopte niet. | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 20:29 |
Ze zullen wel opgedragen worden conservatief met de motor om te springen in ruil voor wat korting of iets dergelijks | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 20:29 |
Jawel. Mijn punt is als men de verrichtingen van Honda nu volgt, men blijkbaar een sprong verwacht/op hoopt. | |
HansvanOchten | woensdag 7 maart 2018 @ 20:29 |
Denk 8 vooral. | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 20:35 |
Misschien is 4 ook wel leuk /keuze stress | |
Sjemmert | woensdag 7 maart 2018 @ 20:44 |
En wil jij die verwachting/hoop uiteraard gelijk de grond in boren ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2018 @ 20:45 |
Nu mis ik jouw “beter dan Mercedes”, waar moet ik die zien in bovenstaande? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2018 20:46:21 ] | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 20:53 |
Dat is wat sterk, maar ik vind het wat voorbarig ![]() | |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 20:53 |
Ik las ergens dat Ocon zegt dat ze qua snelheid vlakbij Red Bull Racing zitten ![]() Dat laten ze nog niet echt zien dan. | |
Fir3fly | woensdag 7 maart 2018 @ 20:53 |
Beetje hyperbool. | |
BadderHaring | woensdag 7 maart 2018 @ 21:05 |
Ocon kan beter uitkijken. Als hij nu gaat roepen dat zijn auto net zo goed is als de RedBull, dan zou hij naar eigen zeggen Max moeten gaan verslaan. Hij is immers de betere coureur, aldus Ocon. | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2018 @ 21:10 |
Avond. Zeg: Nu die Verstappen een hele nieuwe bolide heeft en straks dus erin gaat rijden, Wat nu als hij weer pech krijgt? Gaat hij dat weer de buitenwereld de schuld geven? | |
Pino112 | woensdag 7 maart 2018 @ 21:12 |
F1 / FOK! F1-manager 2018 is van start! #1 Nieuw seizoen, nieuwe kansen![]() ![]() | |
D_A | woensdag 7 maart 2018 @ 21:12 |
![]() | |
D_A | woensdag 7 maart 2018 @ 21:13 |
yayyyy | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 21:13 |
Don't feed.... | |
Gezicht | woensdag 7 maart 2018 @ 21:14 |
![]() | |
D_A | woensdag 7 maart 2018 @ 21:14 |
Het is Iwa. Het moest gewoon. Ik was zwak ![]() | |
Mansjester | woensdag 7 maart 2018 @ 21:21 |
Vergeet niet zo zo nog even netjes de andere open F1 topics af te gaan ![]() | |
Tinos85 | woensdag 7 maart 2018 @ 21:34 |
https://twitter.com/skysportsf1/status/971481864283279363?s=21 McLaren tot nu toe de tweede testweek gewoon minder rondes gereden dan de tweede testweek vorig jaar. ![]() | |
Asschen_sukar | woensdag 7 maart 2018 @ 21:36 |
![]() | |
Gezicht | woensdag 7 maart 2018 @ 21:43 |
Ik vind het wel sneu eigenlijk | |
SnowOokami | woensdag 7 maart 2018 @ 21:58 |
Karma! | |
ondeugend | woensdag 7 maart 2018 @ 22:51 |
Geregeld! | |
WismutVeilchen83 | woensdag 7 maart 2018 @ 23:08 |
Ik heb zelf in 2014 in vak 8 gezeten. Uitstekende plaatsen! | |
Pagan | donderdag 8 maart 2018 @ 00:38 |
Thanx! | |
Geralt | donderdag 8 maart 2018 @ 01:35 |
Geen klap kunnen volgen van de tests wegens werk. Beetje jammer wel. Is het al bijna raceday? Dit schiet niet echt op. Het lijkt wel 4 maanden geleden dat de laatste race was. ![]() | |
KingRadler | donderdag 8 maart 2018 @ 05:50 |
Wanneer is de race duurt lang | |
Frozen-assassin | donderdag 8 maart 2018 @ 08:58 |
OP ![]() | |
KingRadler | donderdag 8 maart 2018 @ 09:18 |
hebben we al een topic waar we posten over de 1ste race? | |
nils7 | donderdag 8 maart 2018 @ 09:19 |
Iemand wel eens in Outdoor kartbaan Kerpen geweest? Binnenkort ga ik (in de buurt van Limburg) op vakantie. En zou er wel eens willen gaan kijken aangezien het gesloopt gaat worden. | |
Nattekat | donderdag 8 maart 2018 @ 09:22 |
Ehm... | |
Geralt | donderdag 8 maart 2018 @ 09:23 |
Wat is nattepoes? | |
Nattekat | donderdag 8 maart 2018 @ 09:25 |
Het is 4 maanden geleden ![]() | |
Geralt | donderdag 8 maart 2018 @ 09:27 |
![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 8 maart 2018 @ 09:29 |
Max minste rondjes. Flopdag. | |
Sounddragon | donderdag 8 maart 2018 @ 09:35 |
Maxie is rondjes aan het doen ![]() | |
ondeugend | donderdag 8 maart 2018 @ 09:39 |
over 14 dagen, 16 uur en 20 minuten , is de eerste vrije training | |
DKUp | donderdag 8 maart 2018 @ 09:40 |
McLaren op 1 met Hypersofts ![]() | |
Spooky4u | donderdag 8 maart 2018 @ 09:41 |
Die smelten hun moterkap toch zo weg, geen enkel gevaar dit seizoen | |
DKUp | donderdag 8 maart 2018 @ 09:42 |
Er komen vast wel een paar rode vlaggen ![]() ![]() | |
mikieu | donderdag 8 maart 2018 @ 09:48 |
Longrun op gemak in 1.20. Wdc confirmed | |
ondeugend | donderdag 8 maart 2018 @ 09:50 |
Eerst een andere voorvleugel nog | |
DKUp | donderdag 8 maart 2018 @ 10:00 |
Voorvleugelwissels Genot | |
Nattekat | donderdag 8 maart 2018 @ 10:04 |
Minder dan de langste niet-zomerstop-stop ![]() |