abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:38:02 #76
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177679453
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:50 schreef Dwersdriever het volgende:
Zestig procent van de kiezers twijfelt nog over zijn stem tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Bijna één op de vier heeft zelfs nog geen flauw idee. Ik kreeg zelf eerder deze week de stempas in de bus en gisteren de kieslijst.

Hieronder wat de belangrijkste thema's schijnen te zijn tijdens de verkiezingen. Vind het eigenlijk wel een verrassend lijstje, vooral dat cameratoezicht. Zijn er echt zo veel mensen die zich daar druk over maken?

[..]

Ja. Dat zijn voor ons ook de belangrijkste thema's. Slechts een beperkt deel van de kiezers is geïnteresseerd in lokale zaken en dan gaat het wel hierom.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177679464
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:34 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Je moet echt goed met je neus op de poster gaan staan wil je hun tong zien, dus dubieuze uitspraak wel.
In welke zin dubieus? Ik kreeg dat berichtje van iemand die juist vóór homo-rechten enzo is.
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:39:18 #78
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177679469
quote:
5s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dus nu waren er alleen rechtse partijen of was de balans 50/50?
Het gaat me niet over rechts en links. GL & SP waren alleen thuisgelaten terwijl de tafel vol zat met partijen die nieuw zijn, kleiner zijn en/of waarschijnlijk kleiner worden dan GL & SP. Ik heb niet gekeken, maar volgens mij was er nog een grotere partij niet uitgenodigd. CDA?

[ Bericht 1% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 08-03-2018 09:42:15 ]
pi_177679490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:38 schreef Igen het volgende:

[..]

In welke zin dubieus? Ik kreeg dat berichtje van iemand die juist vóór homo-rechten enzo is.
Je weet dat ik vrij allergisch ben voor dit argument he ? “ik ben links, maar....” ik ben voor homorechten, maar...”.

Boeit me echt weinig. Gewoon je argumenten presenteren en dan kunnen we een normale discussie voeren. :P

Je hebt niet opeens de morele highground omdat je links bent of voor homorechten.


En dubieus voor iemand die het onsmakelijk zou vinden, want dat ga je het niet zo van dichtbij bekijken. :P
Met extra vezels!
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:43:11 #80
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177679515
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:37 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Als je Jeroen Pauw al jaren volgt zie je dat patroon gewoon.

Het is gewoon een klein treetje hoger dan RTL Boulevard. Jinek niet veel beter.

Maar onder progressieve kringen is kritiek op Pauw een beetje vloeken in de kerk soms..
Ik kijk beiden zelden, soms een item de dag erna. Om elf uur is het hier tijd voor Met het Oog... :P
pi_177679525
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik kijk beiden zelden, soms een item de dag erna. Om elf uur is het hier tijd voor Met het Oog... :P
Stuk beter inderdaad.
Met extra vezels!
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:07:43 #82
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177679775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Cameratoezicht en cultuursubsidies staan bij mij ook hoog op lijst. Horeca-openingstijden en evenementenvergunningen ook. Ik woon in het centrum, dus die dingen gaan mij nogal aan.
Ik zag in de stemwijzer bij ons ook vragen staan over een bedelverbod. Zelf zou ik het vooral erg fijn vinden als ze al die promotieteams in de winkelstraten eens aan banden gaan leggen.

Waarom is cameratoezicht voor jou zo belangrijk? Wil je dat er veel meer camera's komen of wil je er juist vanaf?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:08:27 #83
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177679782
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja. Dat zijn voor ons ook de belangrijkste thema's. Slechts een beperkt deel van de kiezers is geïnteresseerd in lokale zaken en dan gaat het wel hierom.
Meer of minder camera's?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:26:31 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177680033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:08 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Meer of minder camera's?
Hangt er vanaf of je boeven wilt knuffelen of juist wilt pakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177680913
Ik wil boeven pakken maar geef ook om privacy , wat moet ik dan kiezen?
Met extra vezels!
pi_177680941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik zag in de stemwijzer bij ons ook vragen staan over een bedelverbod. Zelf zou ik het vooral erg fijn vinden als ze al die promotieteams in de winkelstraten eens aan banden gaan leggen.

Waarom is cameratoezicht voor jou zo belangrijk? Wil je dat er veel meer camera's komen of wil je er juist vanaf?
Ik zou overigens ook graag zien dat al die promotielui uit de winkelstraat worden verbannen. Ondervolk is het. Ik snap ook niet dat elke gemeente dat maar toe staat. Er zit toch niemand in het winkelend publiek te wachten op die figuren?

Wat mij betreft zo min mogelijk camera's in de openbare ruimte. Zeker omdat ik onevenredig vaak gefilmd zal worden omdat ik er toevallig langs loop en ik vind dat geen prettig idee. Uitgaansgeweld waar we hier regelmatig last van hebben is mijns inziens beter op te lossen door openingstijden te verruimen waardoor uitgaanspubliek gefaseerd naar huis gaat. Daarnaast heeft elke ondernemer zelf camera's hangen waarmee ook al een hoop beeldmateriaal wordt vastgelegd.
pi_177680950
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:13 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik wil boeven pakken maar geef ook om privacy , wat moet ik dan kiezen?
Geertgod.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177680963
Ah, ze gaan weer het verstandige midden spelen.

http://www.at5.nl/artikel(...)orum-voor-democratie
Met extra vezels!
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:23:03 #89
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177681114
quote:
9s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hangt er vanaf of je boeven wilt knuffelen of juist wilt pakken.
Geen land dat meer camera's heeft dan het Verenigd Koninkrijk. Ligt daar het oplossingspercentage bij misdrijven veel hoger dan in Nederland?

Ben jij voor meer of minder camera's?

[ Bericht 3% gewijzigd door Dwersdriever op 08-03-2018 10:32:02 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:24:44 #90
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177681138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zou overigens ook graag zien dat al die promotielui uit de winkelstraat worden verbannen. Ondervolk is het. Ik snap ook niet dat elke gemeente dat maar toe staat. Er zit toch niemand in het winkelend publiek te wachten op die figuren?
Ik wil overigens ook een compleet verbod op draaiorgels. Ze zijn niet gezellig en/of sfeerverhogend en dat gebedel met die muntenbakjes als je voorbijloopt. is scheitirritant.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177681255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik wil overigens ook een compleet verbod op draaiorgels. Ze zijn niet gezellig en/of sfeerverhogend en dat gebedel met die muntenbakjes als je voorbijloopt. is scheitirritant.
Eens. Met altijd zo'n smoezelige vent ernaast die met zo'n bakje staat te rammelen. Hier in de stad was de draaiorgelman overlden, dus reden voor een klein feestje. Helaas heeft iemand anders die treurige kutbak overgenomen en staan ze hier weer elke dag in het centrum met hun klotegejengel.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:40:12 #92
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177681342
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zou overigens ook graag zien dat al die promotielui uit de winkelstraat worden verbannen. Ondervolk is het. Ik snap ook niet dat elke gemeente dat maar toe staat. Er zit toch niemand in het winkelend publiek te wachten op die figuren?

Die met kranten kan ik altijd wel waarderen. De rest mag weg... vooral die aan de deur komen.
pi_177681369
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik wil overigens ook een compleet verbod op draaiorgels. Ze zijn niet gezellig en/of sfeerverhogend en dat gebedel met die muntenbakjes als je voorbijloopt. is scheitirritant.
Terechte klacht. Het zijn inderdaad lawaaierige terreurmachines.Één zo'n ding is misschien lollig om op de Dam te hebben staan om toeristen te vermaken, maar uit de rest van Nederland zouden die dingen geweerd moeten worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177681375
Boekverbrandingen heb ik overigens altijd een slecht idee gevonden, draaiorgelverbrandingen niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:49 #95
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177681495
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
Boekverbrandingen heb ik overigens altijd een slecht idee gevonden, draaiorgelverbrandingen niet.
Lijkt me een geweldige nationale feestdag. Overal in Nederland gezellige bijeenkomsten waar de draaiorgels in de fik worden gezet. Kinderen die worstjes roosteren boven het vuur, volwassenen met een glaasje glühwein in de hand. Ik zie het helemaal zitten.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177681573
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Die met kranten kan ik altijd wel waarderen. De rest mag weg... vooral die aan de deur komen.
Waarom? Als ik een krant wil, dan koop ik er wel één. Ik houd niet van mensen die mij gaan overtuigen iets aan te schaffen wat ik voordat ik mijn huis uit liep nog niet wilde.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:01:20 #97
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177681595
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:29 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk, het moet per se over identiteit gaan.

GL en SP gaan het debat richting economie en armoede enzo trekken, dat mag niet.

Past prima bij Pauw.
GL is toch juist de partij van de identiteitspolitiek tegenwoordig?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177681643
Mensen aan de deur is trouwens makkelijk op te lossen door een briefje op te hangen. Verder doe ik gewoon nooit open, tenzij ik iemand verwacht.

Kan me bijzonder storen aan mensen die 's avonds ongevraagd aanbellen, zien dat er licht brandt en ondanks dat ik niet open doe toch blijven hengsten op die bel. En dan hoogst verontwaardigd zijn als ik ze meld dat, als ik niet open doe terwijl ik wel thuis ben, ze niet welkom zijn. Ik ken je niet dus ik ben je niks verplicht.

Tot zover mijn rasautisme.
pi_177681702
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

GL is toch juist de partij van de identiteitspolitiek tegenwoordig?
Valt heel erg mee. In Rotterdam hameren ze erop dat Leefbaar en Denk het niet de hele tijd over identieit moeten hebben, maar over economie en armoede.
Met extra vezels!
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:08:49 #100
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177681727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen aan de deur is trouwens makkelijk op te lossen door een briefje op te hangen. Verder doe ik gewoon nooit open, tenzij ik iemand verwacht.

Kan me bijzonder storen aan mensen die 's avonds ongevraagd aanbellen, zien dat er licht brandt en ondanks dat ik niet open doe toch blijven hengsten op die bel. En dan hoogst verontwaardigd zijn als ik ze meld dat, als ik niet open doe terwijl ik wel thuis ben, ze niet welkom zijn. Ik ken je niet dus ik ben je niks verplicht.

Tot zover mijn rasautisme.
Niet teveel blijven hangen in je veilige wereldje hé.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')