abonnement Unibet Coolblue
pi_177653838
Mijn vader woont in een energieneutrale woning met warmtepomp en vloerverwarming en vorige week, precies in die koude week, merkte hij op dat het toch wel erg koud begon te worden in huis. Donderdagochtend hebben we een afspraak gemaakt met een monteur die pas vrijdag kon komen. Hij is geweest en zei het probleem opgelost te hebben, het werd alleen niet warmer. Op zaterdag hebben we nogmaals contact gehad en kwam de monteur opnieuw. Deze beste man had duidelijk geen zin in zijn werk die dag want chagrijnig en kortaf heeft hij er even naar gekeken, beoordeelde dat de boilertemperatuur te hoog stond (stond op 55 graden, is door hem verplaatst naar 48) en is gegaan. Mijn man zei nog dat de vloerverwarming het nog steeds niet deed maar hij is gewoon de deur uitgelopen.
Vrij snel daarna contact gezocht met zowel de spoedlijn van de woningbouw als het bedrijf van de monteur om een klacht in te dienen over de monteur en te vragen of er alsnog iemand kon komen. Mijn vader moest ondertussen bijverwarmen met een elektrisch kacheltje om het nog een beetje behaaglijk te krijgen in de woonkamer.
Die avond stond onverwacht dezelfde monteur van die middag voor de deur, was ineens erg vriendelijk en heeft nog wat dingen proberen te doen. Hij kon het niet oplossen zei hij en zou de volgende dag even bellen naar mijn vader en een ander bedrijf inschakelen om te komen. Die zou hij proberen zondag te laten komen en anders kwamen ze maandag.
Telefoontje die zondag is niet gekomen en het bedrijf evenmin en maandag zijn we zelf maar achter de woningbouw aangegaan om te kijken of er nog wat ging gebeuren en halverwege de middag belde er een ander bedrijf die wel wilde komen, alleen wel pas morgen.
Vanochtend om 8 kwam er een ander bedrijf, is 2,5 uur bezig geweest om erachter te komen wat er mis is en ook deze monteur kon het niet maken. Nu moet er weer een ander bedrijf inschakeld worden :') waarschijnlijk zit er een fout in de software waardoor de warmte niet doorgestuurd wordt naar de vloer maar alleen naar de boiler en dat is blijkbaar heel ingewikkeld :{
Maar ook hier hebben we verder niets meer over gehoord, geen telefoontje of iets. Misschien kom het morgen nog maar het duurt allemaal wel erg lang. Gelukkig schijnt nu de zon weer en door de glazen achterwand en goede isolatie lukt het nu om de kamer redelijk warm te houden overdag maar ik vind dit niet helemaal normaal.
Mijn vader is niet de jongste meer en zit ondertussen al bijna een week zonder verwarming. Is er iets dat wij kunnen doen? We willen dit gewoon opgelost hebben voor hem, het liefste zo snel mogelijk natuurlijk. Hebben we ergens recht op?
E.
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:05:39 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177653972
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Hebben we ergens recht op?
Een warm huis. Ik zou vooral blijven bellen en lastig vallen tot er een oplossing. Of huur gewoon een verwarming en stuur de rekening door naar de woningbouw tot ze iets hebben verzonnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_177654017
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een warm huis. Ik zou vooral blijven bellen en lastig vallen tot er een oplossing. Of huur gewoon een verwarming en stuur de rekening door naar de woningbouw tot ze iets hebben verzonnen.
We wilden morgenochtend inderdaad weer opnieuw bellen. Het geduld begint aardig op te raken nu maar ik vroeg me ook af of je de woningbouw in gebreke kan stellen (of hoe heet dat?). Een verwarming in je huis lijkt me toch wel een essentieel punt bij een huurwoning.
E.
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:14:12 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177654025
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:13 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

We wilden morgenochtend inderdaad weer opnieuw bellen. Het geduld begint aardig op te raken nu maar ik vroeg me ook af of je de woningbouw in gebreke kan stellen (of hoe heet dat?). Een verwarming in je huis lijkt me toch wel een essentieel punt bij een huurwoning.
Ik zou zeggen geef ze 24 uur of zo om het op te lossen en als dat niet werkt laat je het zelf oplossen en stuur je de rekening door. Maar er zijn genoeg anderen hier die je precies de termijnen enzo kunnen vertellen.

Wie heeft dit brakke systeem er ooit ingezet dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_177654118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen geef ze 24 uur of zo om het op te lossen en als dat niet werkt laat je het zelf oplossen en stuur je de rekening door. Maar er zijn genoeg anderen hier die je precies de termijnen enzo kunnen vertellen.

Wie heeft dit brakke systeem er ooit ingezet dan?
Het is een warmtepomp van Dutch heatpump, huizen zijn gebouwd door Klaassen groep. Hoe en wat weet ik verder niet, je wordt nooit zo erg betrokken bij de bouw van een huurwoning. Onderhoudscontract van de woningbouw is via Geas maar die hebben duidelijk meer verstand van CV ketels dan van warmtepompen.

http://www.dutchheatpump.(...)abrieksterrein-ulft/
Hier gaat het over trouwens, dat stukje over nooit storingen ook :') geloof dat het de bedoeling is dat DHS er nu ook zelf bij komt.
E.
pi_177654148
Storingen zijn soms lastig op te lossen, zeker als de “monteurs” geen helden in storingzoeken zijn.

Je hebt recht op een extra straalkacheltje.
.
pi_177654171
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:33 schreef Fer het volgende:
Storingen zijn soms lastig op te lossen, zeker als de “monteurs” geen helden in storingzoeken zijn.

Je hebt recht op een extra straalkacheltje.
Ja, ik snap op zich wel dat het een vrij ingewikkeld systeem is hoor. Maar dit lijkt allemaal langs elkaar te lopen en onnodig lang te duren. Mijn vader heeft nog geluk dat het huis zo ontzettend goed geïsoleerd is en het daardoor vrij snel warm te stoken is met een kacheltje. Daardoor vond hij het in eerste instantie nog niet zo’n probleem dat het allemaal wat langer duurde. Maar nu bijna een week verder, 3 monteurs, een heleboel telefoontjes omdat Geas de afspraken niet nakomt en nog steeds geen duidelijke informatie wat er nu gaat gebeuren en op welke termijn is zijn geduld ook wel een beetje op.
E.
pi_177654179
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:38 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja, ik snap op zich wel dat het een vrij ingewikkeld systeem is hoor. Maar dit lijkt allemaal langs elkaar te lopen en onnodig lang te duren. Mijn vader heeft nog geluk dat het huis zo ontzettend goed geïsoleerd is en het daardoor vrij snel warm te stoken is met een kacheltje. Daardoor vond hij het in eerste instantie nog niet zo’n probleem dat het allemaal wat langer duurde. Maar nu bijna een week verder, 3 monteurs, een heleboel telefoontjes omdat Geas de afspraken niet nakomt en nog steeds geen duidelijke informatie wat er nu gaat gebeuren en op welke termijn is zijn geduld ook wel een beetje op.
Ik zou verhuizen. Enige optie!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_177654184
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:40 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik zou verhuizen. Enige optie!
Top idee!
E.
pi_177655588
Als het te lang duurt ingebrekestelling brief aangetekend verzenden aan verhuurder.

De boiler / warmtepomp etc., valt gewoon onder het gehuurde, daar betaal je voor.
En anders niet alleen de rekening doorsturen van kachels die je zelf tijdelijk moet installeren, maar ook gooien op verlies van woongenot.
  PR/Manusje van alles woensdag 7 maart 2018 @ 07:33:18 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_177655654
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:33 schreef Fer het volgende:
Storingen zijn soms lastig op te lossen, zeker als de “monteurs” geen helden in storingzoeken zijn.

Je hebt recht op een extra straalkacheltje.
een extra kacheltje... :')

Geen verwarming is gewoon een ernstig gebrek volgens het gebrekenboek.

Huurverlaging tot 60% van de brutohuurprijs zolang het gebrek er is met terugwerkende kracht tot het moment waarop het begon.

Nou moet je ze eerst schriftelijk verzoeken binnen 6 weken de klacht op te lossen. Voor de huurcommissie de zaak in behandeling neemt. Maar voor de grap, kost je 25 euro, zou ik vast het formulier invullen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_177657813
Zes weken, ik mag hopen dat het dan sowieso al wel gemaakt is.
Ik ga zo even bij mijn vader kijken of hij al een telefoontje gehad heeft en anders hangen we zo weer aan de telefoon.
E.
pi_177660617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:31 schreef .Sparkling. het volgende:
Zes weken, ik mag hopen dat het dan sowieso al wel gemaakt is.
Ik ga zo even bij mijn vader kijken of hij al een telefoontje gehad heeft en anders hangen we zo weer aan de telefoon.
En alleen contact houden met de woningbouwvereniging. Zij zijn verantwoordelijk voor de woning dus het contact met de verschillende monteurs en bedrijven altijd via hen laten lopen. Is het probleem na het bezoek van de monteur niet verholpen, direct melden bij de woningbouwvereniging en hen vragen zo snel mogelijk met een nieuwe oplossing te komen.
pi_177706580
Nog steeds geen verwarming. We hangen dagelijks aan de telefoon. De klacht ligt bij de fabrikant, DHS, en die zou woensdag al contact opnemen voor een afspraak.
We hebben dagelijks contact met zowel de woningbouw als Geas en die weer met DHS om ze te pushen contact op te nemen met ons maar die hebben dat vooralsnog niet gedaan. We gaan dadelijk voor de derde keer vandaag bellen }:|
Sinds afgelopen weekend ook geen monteur meer gezien. De woningbouw schakelt ons steeds door met Geas en Geas belt met DHS. En nu zijn we nog steeds nergens |:(
E.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:04:04 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177706697
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:48 schreef manifold het volgende:

[..]

En alleen contact houden met de woningbouwvereniging. Zij zijn verantwoordelijk voor de woning dus het contact met de verschillende monteurs en bedrijven altijd via hen laten lopen. Is het probleem na het bezoek van de monteur niet verholpen, direct melden bij de woningbouwvereniging en hen vragen zo snel mogelijk met een nieuwe oplossing te komen.
Ja vooral je situatie laten afhangen van ongemotiveerde belmiepen (nofi) met nul kennis over wat er aan de hand is en om 16:30 alles laten vallen.
And so is the past
pi_177707097
Nieuwe update :')
De enige persoon binnen DHS met kennis van software is onvindbaar! Niemand kan hem bereiken. Dit is toch gewoon een soap aan het worden?
Er wordt nu onderling gekeken hoe nu verder en de woningbouw zou vanmiddag terug moeten bellen.
E.
pi_177707139
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja vooral je situatie laten afhangen van ongemotiveerde belmiepen (nofi) met nul kennis over wat er aan de hand is en om 16:30 alles laten vallen.
Dat lukt ook niet, de woningbouw schakelt direct door naar Geas en laat Geas ons terug bellen indien nodig.
E.
pi_177709196
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:26 schreef .Sparkling. het volgende:
Nieuwe update :')
De enige persoon binnen DHS met kennis van software is onvindbaar! Niemand kan hem bereiken. Dit is toch gewoon een soap aan het worden?
Er wordt nu onderling gekeken hoe nu verder en de woningbouw zou vanmiddag terug moeten bellen.
Eigenlijk komt het vaker voor dan je denkt. Ik ben ook weleens de enige geweest bij een bedrijf of regioteam die van een bepaald pakket iets afwist. Als ik dan een weekje vrij was, konden ze allemaal de tering krijgen.

Eigenlijk best suf, hele bedrijf in de stress, klant laaiend en vaak was het simpel op te lossen met een muisklik ergens.
.
pi_177714098
Wat is 'niet warm'? Is dat 15 graden of 19 a 20 graden...

Wordt er nachtverlaging toegepast? Dit mag namelijk NIET bij een warmtepomp in combinatie met vloerverwarming, maar veel mensen doen het wel omdat ze gewend zijn om de verwarming 's nachts op een lage temperatuur te zetten. Zeker op koude dagen krijgt het systeem het dan niet voor elkaar om het temperatuurverlies van 's nachts overdag weer voldoende te compenseren.

Op welke maximale watertemperatuur staat de vloerverwarming ingesteld?
Een paar graden hogere temperatuur instellen lost het probleem waarschijnlijk al op.

Wat is de ingestelde stooklijn van de warmtepomp? Ook hier geldt dat een paar graden hoger instellen waarschijnlijk bij de oplossing hoort.

Het kan goed zijn dat de slechte werking zit in instellingen die de bewoner heeft aangepast. Uiteraard zou de monteur bovenstaande zaken moeten weten en controleren/aanpassen. Maar zoals je al zegt, die grote bedrijven die door woningcorporaties worden ingehuurd hebben amper nog echte monteurs in dienst. Zelf nadenken en vakkennis is vaak ver te zoeken. Ze kunnen een standaard lijstje af gaan wat hoort bij CV-storingen en als dat het probleem niet oplost, zit je als bewoner met de gebakken peren.

Waar je recht op hebt, hangt vooral af van het antwoord op mijn eerste vraag. Als het met zeer lage buitentemperaturen nog 19 graden wordt, kun je niet echt spreken van een gebrek. Bij een kamertemperatuur van 17 graden of minder is wel sprake van een gebrek of tekort aan capaciteit. Maar dat vervalt dan weer als 's nachts de verwarming uit gezet wordt. Want dan laat je als bewoner zelf het huis afkoelen, en dat is niet de schuld van de installateur of woningcorporatie.

Als voorheen de vloerverwarming wel warm werd, lijkt een probleem in de software mij niet heel waarschijnlijk. Hooguit dat de 3-wegklep vast ziet of het kabeltje slecht contact maakt. Maar dat moet een beetje monteur natuurlijk zo kunnen controleren.
pi_177714168
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 17:05 schreef Fer het volgende:

[..]

Eigenlijk komt het vaker voor dan je denkt. Ik ben ook weleens de enige geweest bij een bedrijf of regioteam die van een bepaald pakket iets afwist. Als ik dan een weekje vrij was, konden ze allemaal de tering krijgen.

Eigenlijk best suf, hele bedrijf in de stress, klant laaiend en vaak was het simpel op te lossen met een muisklik ergens.
Dat vind ik nog het minst vreemd aan dit hele verhaal. Het vreemde is dat niemand lijkt te weten waar de monteur is en hij volledig onbereikbaar lijkt. Bij vakantie zou het bedrijf dat toch weten lijkt me en als ze dan even een belletje gedaan hadden dat de monteur vakantie heeft en volgende week langs komt was dat prima geweest.
Hoe dan ook, we mogen de kosten van het gebruik van elektrische kacheltjes declareren bij de woningbouw dus dat is in ieder geval iets. Verder afwachten of ze dit weekend nog bellen en anders moeten wij maandagmiddag weer bellen.
Het is nu afwachten of de fabrikant nog belt en anders zal er naar alle waarschijnlijkheid een compleet nieuwe warmtepomp geïnstalleerd moeten worden. En dan hopen dat dat redelijk snel kan en de oplossing is.
Maar als fabrikant zijnde iemand zonder enig bericht dagenlang in de kou laten zitten met je zogenaamde topproduct is wel echt belachelijk :N
E.
pi_177714370
Misschien is die “monteur” in feite een ingehuurde ontwikkelaar, die voor DHS de software heeft geschreven. Die hoeft aan zijn opdrachtgever ook niet ten allen tijden op te geven waar hij uithangt. Nederlandse ondernemers zijn gierig genoeg om zaken op zo’n manier aan te pakken.
.
pi_177715479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:12 schreef Fer het volgende:
Misschien is die “monteur” in feite een ingehuurde ontwikkelaar, die voor DHS de software heeft geschreven. Die hoeft aan zijn opdrachtgever ook niet ten allen tijden op te geven waar hij uithangt. Nederlandse ondernemers zijn gierig genoeg om zaken op zo’n manier aan te pakken.
Dat klinkt erg logisch! Nog niet zo overna gedach inderdaad.
E.
pi_177715548
Geldt de warmtewet voor jullie installatie? (Ivm claim schadevergoeding volgens die wet)
dag
pi_177715638
Mocht stroom toevallig bij de huur inzitten gewoon meerdere elektrische kacheltjes plaatsen. Dit laten weten aan huisbaas. Dingen kosten een godsvermogen in stroom.
pi_177716195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:29 schreef Peter het volgende:
Geldt de warmtewet voor jullie installatie? (Ivm claim schadevergoeding volgens die wet)
Dat denk ik niet. Ieder huis in de straat heeft zijn eigen installatie en aansluitingen.
Als ik het goed lees valt het er dan niet onder.
E.
pi_177716231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:34 schreef autoknutselaar het volgende:
Mocht stroom toevallig bij de huur inzitten gewoon meerdere elektrische kacheltjes plaatsen. Dit laten weten aan huisbaas. Dingen kosten een godsvermogen in stroom.
Zit niet bij de huur in maar mijn vader wekt in principe stukken meer stroom op dan hij verbruikt en krijgt 1 keer per jaar een stuk geld retour.
De woningbouw heeft al aangeven dat we stroomkosten voor gebruik bij hen mogen declareren. We hebben er wel zelf om moeten vragen maar kregen makkelijk akkoord.
E.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')