Een warm huis. Ik zou vooral blijven bellen en lastig vallen tot er een oplossing. Of huur gewoon een verwarming en stuur de rekening door naar de woningbouw tot ze iets hebben verzonnen.quote:
We wilden morgenochtend inderdaad weer opnieuw bellen. Het geduld begint aardig op te raken nu maar ik vroeg me ook af of je de woningbouw in gebreke kan stellen (of hoe heet dat?). Een verwarming in je huis lijkt me toch wel een essentieel punt bij een huurwoning.quote:Op woensdag 7 maart 2018 00:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een warm huis. Ik zou vooral blijven bellen en lastig vallen tot er een oplossing. Of huur gewoon een verwarming en stuur de rekening door naar de woningbouw tot ze iets hebben verzonnen.
Ik zou zeggen geef ze 24 uur of zo om het op te lossen en als dat niet werkt laat je het zelf oplossen en stuur je de rekening door. Maar er zijn genoeg anderen hier die je precies de termijnen enzo kunnen vertellen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 00:13 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
We wilden morgenochtend inderdaad weer opnieuw bellen. Het geduld begint aardig op te raken nu maar ik vroeg me ook af of je de woningbouw in gebreke kan stellen (of hoe heet dat?). Een verwarming in je huis lijkt me toch wel een essentieel punt bij een huurwoning.
Het is een warmtepomp van Dutch heatpump, huizen zijn gebouwd door Klaassen groep. Hoe en wat weet ik verder niet, je wordt nooit zo erg betrokken bij de bouw van een huurwoning. Onderhoudscontract van de woningbouw is via Geas maar die hebben duidelijk meer verstand van CV ketels dan van warmtepompen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 00:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen geef ze 24 uur of zo om het op te lossen en als dat niet werkt laat je het zelf oplossen en stuur je de rekening door. Maar er zijn genoeg anderen hier die je precies de termijnen enzo kunnen vertellen.
Wie heeft dit brakke systeem er ooit ingezet dan?
Ja, ik snap op zich wel dat het een vrij ingewikkeld systeem is hoor. Maar dit lijkt allemaal langs elkaar te lopen en onnodig lang te duren. Mijn vader heeft nog geluk dat het huis zo ontzettend goed geïsoleerd is en het daardoor vrij snel warm te stoken is met een kacheltje. Daardoor vond hij het in eerste instantie nog niet zo’n probleem dat het allemaal wat langer duurde. Maar nu bijna een week verder, 3 monteurs, een heleboel telefoontjes omdat Geas de afspraken niet nakomt en nog steeds geen duidelijke informatie wat er nu gaat gebeuren en op welke termijn is zijn geduld ook wel een beetje op.quote:Op woensdag 7 maart 2018 00:33 schreef Fer het volgende:
Storingen zijn soms lastig op te lossen, zeker als de “monteurs” geen helden in storingzoeken zijn.
Je hebt recht op een extra straalkacheltje.
Ik zou verhuizen. Enige optie!quote:Op woensdag 7 maart 2018 00:38 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja, ik snap op zich wel dat het een vrij ingewikkeld systeem is hoor. Maar dit lijkt allemaal langs elkaar te lopen en onnodig lang te duren. Mijn vader heeft nog geluk dat het huis zo ontzettend goed geïsoleerd is en het daardoor vrij snel warm te stoken is met een kacheltje. Daardoor vond hij het in eerste instantie nog niet zo’n probleem dat het allemaal wat langer duurde. Maar nu bijna een week verder, 3 monteurs, een heleboel telefoontjes omdat Geas de afspraken niet nakomt en nog steeds geen duidelijke informatie wat er nu gaat gebeuren en op welke termijn is zijn geduld ook wel een beetje op.
een extra kacheltje...quote:Op woensdag 7 maart 2018 00:33 schreef Fer het volgende:
Storingen zijn soms lastig op te lossen, zeker als de “monteurs” geen helden in storingzoeken zijn.
Je hebt recht op een extra straalkacheltje.
En alleen contact houden met de woningbouwvereniging. Zij zijn verantwoordelijk voor de woning dus het contact met de verschillende monteurs en bedrijven altijd via hen laten lopen. Is het probleem na het bezoek van de monteur niet verholpen, direct melden bij de woningbouwvereniging en hen vragen zo snel mogelijk met een nieuwe oplossing te komen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 10:31 schreef .Sparkling. het volgende:
Zes weken, ik mag hopen dat het dan sowieso al wel gemaakt is.
Ik ga zo even bij mijn vader kijken of hij al een telefoontje gehad heeft en anders hangen we zo weer aan de telefoon.
Ja vooral je situatie laten afhangen van ongemotiveerde belmiepen (nofi) met nul kennis over wat er aan de hand is en om 16:30 alles laten vallen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:48 schreef manifold het volgende:
[..]
En alleen contact houden met de woningbouwvereniging. Zij zijn verantwoordelijk voor de woning dus het contact met de verschillende monteurs en bedrijven altijd via hen laten lopen. Is het probleem na het bezoek van de monteur niet verholpen, direct melden bij de woningbouwvereniging en hen vragen zo snel mogelijk met een nieuwe oplossing te komen.
Dat lukt ook niet, de woningbouw schakelt direct door naar Geas en laat Geas ons terug bellen indien nodig.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 15:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja vooral je situatie laten afhangen van ongemotiveerde belmiepen (nofi) met nul kennis over wat er aan de hand is en om 16:30 alles laten vallen.
Eigenlijk komt het vaker voor dan je denkt. Ik ben ook weleens de enige geweest bij een bedrijf of regioteam die van een bepaald pakket iets afwist. Als ik dan een weekje vrij was, konden ze allemaal de tering krijgen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 15:26 schreef .Sparkling. het volgende:
Nieuwe update
De enige persoon binnen DHS met kennis van software is onvindbaar! Niemand kan hem bereiken. Dit is toch gewoon een soap aan het worden?
Er wordt nu onderling gekeken hoe nu verder en de woningbouw zou vanmiddag terug moeten bellen.
Dat vind ik nog het minst vreemd aan dit hele verhaal. Het vreemde is dat niemand lijkt te weten waar de monteur is en hij volledig onbereikbaar lijkt. Bij vakantie zou het bedrijf dat toch weten lijkt me en als ze dan even een belletje gedaan hadden dat de monteur vakantie heeft en volgende week langs komt was dat prima geweest.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 17:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Eigenlijk komt het vaker voor dan je denkt. Ik ben ook weleens de enige geweest bij een bedrijf of regioteam die van een bepaald pakket iets afwist. Als ik dan een weekje vrij was, konden ze allemaal de tering krijgen.
Eigenlijk best suf, hele bedrijf in de stress, klant laaiend en vaak was het simpel op te lossen met een muisklik ergens.
Dat klinkt erg logisch! Nog niet zo overna gedach inderdaad.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:12 schreef Fer het volgende:
Misschien is die “monteur” in feite een ingehuurde ontwikkelaar, die voor DHS de software heeft geschreven. Die hoeft aan zijn opdrachtgever ook niet ten allen tijden op te geven waar hij uithangt. Nederlandse ondernemers zijn gierig genoeg om zaken op zo’n manier aan te pakken.
Dat denk ik niet. Ieder huis in de straat heeft zijn eigen installatie en aansluitingen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 23:29 schreef Peter het volgende:
Geldt de warmtewet voor jullie installatie? (Ivm claim schadevergoeding volgens die wet)
Zit niet bij de huur in maar mijn vader wekt in principe stukken meer stroom op dan hij verbruikt en krijgt 1 keer per jaar een stuk geld retour.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 23:34 schreef autoknutselaar het volgende:
Mocht stroom toevallig bij de huur inzitten gewoon meerdere elektrische kacheltjes plaatsen. Dit laten weten aan huisbaas. Dingen kosten een godsvermogen in stroom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |