abonnement Unibet Coolblue
pi_177647530
Wat is anno 2018 het beste computer/desktop merk, qua betrouwbaarheid en kwaliteit?
pi_177647648
gewoon een zelf ineengestoken pc met de onderdelen die gekozen zijn voor jouw doel.
pi_177647875
Wat is daarvoor de allerbeste Nederlandse/Nederlandstalige webshop?
pi_177647919
Mijn advies laat je adviseren op tweakers.net, daar hebben ze tevens ook best buy van de maand, en kun je onderdelen samenstellen en bekijken wat het gaat kosten.

https://tweakers.net/serie/1336/best-buy-guide/reviews/

voorbeeld van 1,5jaar terug toen ik een PC zocht:
https://tweakers.net/gallery/293879/wenslijst/

Wat is je budget trouwens?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 20:31:30 ]
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:53:22 #5
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177648560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:14 schreef redboyke het volgende:
gewoon een zelf ineengestoken pc met de onderdelen die gekozen zijn voor jouw doel.
Dit inderdaad. Google geeft je meteen meerdere opties als je bijvoorbeeld intypt: ''zelf computer samenstellen''. Op tweakers (zoals Syd al benoemde) staan zoveel tests, reviews en andere tips...daar kun je heel wat vinden.

Naar wat voor PC ben je naar op zoek eigenlijk? Gaming? Of gebruik je je pc enkel voor wat internet/word/etc? Fotobewerking? Videobewerking?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177679907
My two cents:

Deze algemene vraag kan gewoon geen goed antwoord op leveren.
Ten eerste denk ik dat je er niet zo veel verstand van hebt.
Als mijn aanname klopt, dan kun je - in mijn ogen - beter een complete PC kopen.
Wellicht iets duurder maar scheelt een hoop gepuzzel (over onderdelen waar je geen verstand van hebt). Dan kom je bij de HP, Lenovo, Dell etc uit. Als het budget technisch minder moet, kijk dan eens bij medion, compustunt, alternate, mycom voor 'merkloze' systemen.

Daarnaast is het ook handig om te weten wat je er mee wilt doen en vooral ook wat je budget is.

Je wilt immers de beste machine voor jouw budget.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:26:57 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177680043
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:18 schreef Jodocus1 het volgende:
My two cents:

Deze algemene vraag kan gewoon geen goed antwoord op leveren.
Ten eerste denk ik dat je er niet zo veel verstand van hebt.
Als mijn aanname klopt, dan kun je - in mijn ogen - beter een complete PC kopen.
Wellicht iets duurder maar scheelt een hoop gepuzzel (over onderdelen waar je geen verstand van hebt). Dan kom je bij de HP, Lenovo, Dell etc uit. Als het budget technisch minder moet, kijk dan eens bij medion, compustunt, alternate, mycom voor 'merkloze' systemen.

Daarnaast is het ook handig om te weten wat je er mee wilt doen en vooral ook wat je budget is.

Je wilt immers de beste machine voor jouw budget.
Van dittum ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177683438
Het is wat duur en mensen vinden het soms troep (omdat ze het te duur vinden :') ), wat het absoluut niet is, maar alienware is prima spul.

Waar iedereen niets anders dan problemen heeft, hebben de computers van alienware die ik tot nu toe heb gehad, nul komma nul problemen.
Het is hoogstens windows 10 wat nog wel eens de boel kan verkloten. (vooral net na een grote update die 1 of 2x per jaar langs komt)
  donderdag 8 maart 2018 @ 17:03:13 #10
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177688323
Ik zou gewoon NIET gaan voor een Compaq, HP of Dell computer.

Het nadeel van deze computers is dat ze vaak moeilijk uitbreidbaar zijn, hun eigen software gebruiken, vaak afwijkende kasten gebruiken zodat andere hardware moeilijk bijgeplaatst kan worden. Nee, ik vind het persoonlijk 10x niks.

Ik ga liever mijn computer zelf samenstellen en afstemmen op datgene wat ik zelf denk nodig te hebben. Zeer betrouwbare winkels, uit eigen ervaring de afgelopen 10 jaar zijn oa:

- Informatique
- Azerty
- 4Launch
- Alternate
- SWW Computer
- Coolblue (vrij recentelijk, maar doen het wel erg goed, vooral hun klantenservice)

Deze winkels mijd ik, simpelweg door de slechte ervaringen die ik er mee gehad heb:
- Max ICT
- Megekko

Als je een bepaald budget in gedachte hebt kun je via de Pricewatch op tweakers.net de onderdelen bij elkaar zoeken en dan in elkaar zetten. Dan weet je in elk geval wat je hebt, je weet tot hoever het uit te breiden valt en elk onderdeel is iets dat jezelf gekozen hebt. En daar komt ook nog bij, je vermijdt de altijd immer aanwezige ROTZOOI (reclame, spyware en malware) die op kant -en klare pc's staat geïnstalleerd.
pi_177689855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:03 schreef TechnoCat het volgende:
Ik zou gewoon NIET gaan voor een Compaq, HP of Dell computer.

Het nadeel van deze computers is dat ze vaak moeilijk uitbreidbaar zijn, hun eigen software gebruiken, vaak afwijkende kasten gebruiken zodat andere hardware moeilijk bijgeplaatst kan worden. Nee, ik vind het persoonlijk 10x niks.

Ik ga liever mijn computer zelf samenstellen en afstemmen op datgene wat ik zelf denk nodig te hebben. Zeer betrouwbare winkels, uit eigen ervaring de afgelopen 10 jaar zijn oa:

- Informatique
- Azerty
- 4Launch
- Alternate
- SWW Computer
- Coolblue (vrij recentelijk, maar doen het wel erg goed, vooral hun klantenservice)

Deze winkels mijd ik, simpelweg door de slechte ervaringen die ik er mee gehad heb:
- Max ICT
- Megekko

Als je een bepaald budget in gedachte hebt kun je via de Pricewatch op tweakers.net de onderdelen bij elkaar zoeken en dan in elkaar zetten. Dan weet je in elk geval wat je hebt, je weet tot hoever het uit te breiden valt en elk onderdeel is iets dat jezelf gekozen hebt. En daar komt ook nog bij, je vermijdt de altijd immer aanwezige ROTZOOI (reclame, spyware en malware) die op kant -en klare pc's staat geïnstalleerd.
TS heeft geen ervaring, tenminste dat denk ik, met het zelfbouwen van een computer.
Daarbij is het voordeel van een compleet systeem kopen bij een erkend bedrijf, kwaliteitscontrole.
Ik heb alleen ervaring met msi en alienware (of dell eigenlijk he), die dingen falen niet onder geen enkele omstandigheid tenzij je zelf hele rare dingen gaat doen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:27:13 #12
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177690068
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

TS heeft geen ervaring, tenminste dat denk ik, met het zelfbouwen van een computer.
Daarbij is het voordeel van een compleet systeem kopen bij een erkend bedrijf, kwaliteitscontrole.
Ik heb alleen ervaring met msi en alienware (of dell eigenlijk he), die dingen falen niet onder geen enkele omstandigheid tenzij je zelf hele rare dingen gaat doen.
Waarom zit er zo'n vage link in die quote van jou van mij in het woord "Coolblue"?
pi_177691080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:27 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Waarom zit er zo'n vage link in die quote van jou van mij in het woord "Coolblue"?
Inderdaad, had 't zelf niet gezien, ik ga maar vanuit dat het naar coolblue linkt hoewel het nogal raar omschreven is als je erover zweeft met de muis.

Edit : hier ook al xD
pi_177698266
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:03 schreef TechnoCat het volgende:
Ik zou gewoon NIET gaan voor een Compaq, HP of Dell computer.

Het nadeel van deze computers is dat ze vaak moeilijk uitbreidbaar zijn, hun eigen software gebruiken, vaak afwijkende kasten gebruiken zodat andere hardware moeilijk bijgeplaatst kan worden. Nee, ik vind het persoonlijk 10x niks.

Ik ga liever mijn computer zelf samenstellen en afstemmen op datgene wat ik zelf denk nodig te hebben. Zeer betrouwbare winkels, uit eigen ervaring de afgelopen 10 jaar zijn oa:

- Informatique
- Azerty
- 4Launch
- Alternate
- SWW Computer
- Coolblue (vrij recentelijk, maar doen het wel erg goed, vooral hun klantenservice)

Deze winkels mijd ik, simpelweg door de slechte ervaringen die ik er mee gehad heb:
- Max ICT
- Megekko

Als je een bepaald budget in gedachte hebt kun je via de Pricewatch op tweakers.net de onderdelen bij elkaar zoeken en dan in elkaar zetten. Dan weet je in elk geval wat je hebt, je weet tot hoever het uit te breiden valt en elk onderdeel is iets dat jezelf gekozen hebt. En daar komt ook nog bij, je vermijdt de altijd immer aanwezige ROTZOOI (reclame, spyware en malware) die op kant -en klare pc's staat geïnstalleerd.
megekko haal ik al jaren pc spul, prima zaak ^O^

max ict 1x wat besteld en dat was ipv direct leverbaar (ergo volgende dag in huis) pas 3 weken later in huis, helaas...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')