abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177646052
All,

Ik had een vraag omtrent het parkeren in Den Haag.

Het gaat om de volgende situatie:

Mijn vriendin woont in Den Haag en ik ben zeker vijf dagen in de week bij haar thuis.

In principe is het bij haar in de wijk betaald parkeren tussen negen uur in de ochtend tot twaalf uur in de avond. Momenteel gebruik ik hier vooral haar bezoekersuren voor om te kunnen parkeren. Nu kun je je voorstellen dat deze uren snel op gaan wanneer je minstens vijf dagen in de week daar aanwezig bent.

Graag zou ik een parkeervergunning aanvragen in Den Haag. Echter, maakt de gemeente Den Haag dit onmogelijk voor niet-bewoners van Den Haag. De enige uitzondering is wanneer je in het stadsgewest Haaglanden woont (Zoetermeer etc). Helaas woon ik niet in deze regio, dus kan ik deze optie al afstrepen.

De volgende opties blijven over:

Officieel samenwonen
Hier willen wij niet gaan beginnen, daar wij nog niet eens een relatie hebben van een half jaar. Ook is het in haar studio niet toegestaan om met meer dan één man te wonen.

Auto + verzekering op haar naam zetten
Ook deze optie is eigenlijk niet te doen. Zij heeft namelijk geen rijbewijs, en er zijn volgens mij (bijna) geen verzekeraars die het accepteren dat de verzekeringnemer geen rijbewijs heeft. '

Parkeren met parkmobile
Kostentechnisch is dit totaal niet rendabel. Je betaalt 1,75 eur per uur. Vooral in de weekenden waar de auto stil staat is dit niet te betalen.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ons probleem? Wij zitten met onze handen in het haar en er lijkt geen oplossing te zijn.

Alvast bedankt! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door GtaRipper op 06-03-2018 19:53:28 ]
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:54:09 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177646143
Auto bij P+R zetten en met OV verder?
Of auto thuis laten en sowieso met OV gaan?
So we just called him Fred
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:02:31 #3
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_177646294
Je vriendin kan een bezoekerspas aanvragen voor visite.Tarief afhankelijk vd wijk.
https://www.denhaag.nl/nl(...)oekers-aanvragen.htm
pi_177646561
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:54 schreef FredvZ het volgende:
Auto bij P+R zetten en met OV verder?
Of auto thuis laten en sowieso met OV gaan?
Probleem is dat we de auto beide gebruiken om te forenzen (zelfde werkgever) en we zijn dus afhankelijk van de auto. Wanneer ik de auto thuis laat kan ik hem net zo goed de verkoop in gooien, want juist voor alle andere dingen die we samen doen gebruiken wij het OV.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:02 schreef Superbadeendje het volgende:
Je vriendin kan een bezoekerspas aanvragen voor visite.Tarief afhankelijk vd wijk.
https://www.denhaag.nl/nl(...)oekers-aanvragen.htm
Daar maken wij momenteel al gebruik van, echter zit hier een beperkt aantal uren per jaar aan vast. Je krijgt ongeveer 250 uur in februari, en daar moet je de rest van het jaar mee doen. Wij hebben binnen één kleine maand al bijna 200 uur voor mijn auto gebruikt. Je kunt ook nog eenmalig 50 uur bijkopen, maar dan heb je nog bij lange na niet genoeg voor de rest van het jaar.

Bedankt voor jullie suggesties trouwens! :)
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:28:12 #5
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_177646830
Welke wijk?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:29:35 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177646851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:15 schreef GtaRipper het volgende:
Probleem is dat we de auto beide gebruiken om te forenzen (zelfde werkgever) en we zijn dus afhankelijk van de auto. Wanneer ik de auto thuis laat kan ik hem net zo goed de verkoop in gooien, want juist voor alle andere dingen die we samen doen gebruiken wij het OV.
Dan laat je je auto op het werk staan op de dagen dat je bij haar bent.
Of jullie gaan naar jouw huis ipv haar huis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:47 schreef GtaRipper het volgende:
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ons probleem? Wij zitten met onze handen in het haar en er lijkt geen oplossing te zijn.
Met de handen in het haar omdat je moet betalen voor de luxe dat de beide auto's voor de deur kunnen staan :?
So we just called him Fred
pi_177646940
Afhankelijk van de wijk zou je kunnen kijken of er een stuk is waar je niet hoeft te betalen. Dan moet je 's morgens wat langer lopen naar je auto.

Het er wagen en niet betalen is geen optie meer. De pakkans is te groot nu ze met een scanauto rondrijden.
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
pi_177647169
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:29 schreef FredvZ het volgende:

Met de handen in het haar omdat je moet betalen voor de luxe dat de beide auto's voor de deur kunnen staan :?
Zij heeft geen auto of rijbewijs. Wanneer zij haar rijbewijs zou hebben, had ik een oplossing gehad. Dan had ik mijn auto simpelweg op haar naam kunnen zetten. De verzekering doet ongelooflijk moeilijk over het feit dat zij geen rijbewijs heeft.

Ik ben ook echt wel bereid om goud geld te betalen voor een parkeervergunning. Deze optie geeft de gemeente Den Haag, helaas, niet.

Wat betreft het bij mij thuis zijn is ook geen optie. Zij woont al op zichzelf, en ik bij mijn ouders. Mijn ouders vinden het echt niet oke als wij met z'n twee daar komen wonen puur om de auto ergens kwijt te kunnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:28 schreef Lidl het volgende:
Welke wijk?
Zij woont in Laakhaven.
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
pi_177647301
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:34 schreef Nyand het volgende:
Afhankelijk van de wijk zou je kunnen kijken of er een stuk is waar je niet hoeft te betalen. Dan moet je 's morgens wat langer lopen naar je auto.

Dit. Of doe het laatste stukje met de tram/bus.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:08:55 #10
417636 GtaRipper
Hallelujah!
pi_177647569
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:53 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dit. Of doe het laatste stukje met de tram/bus.
Het probleem is dat de tijdswinst die je naar het werk met de auto hebt dan zo erg wordt geminimaliseerd dat je dan alsnog beter de gehele trip naar het werk het het OV kan maken.

Dan zou de beste optie zijn om de auto gewoon te verkopen en volledig op het OV in te zetten. Dat lijkt mij niet bepaald een slimme optie voor een hele verse relatie...
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:21:08 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177647773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:47 schreef GtaRipper het volgende:
Zij heeft geen auto of rijbewijs. Wanneer zij haar rijbewijs zou hebben, had ik een oplossing gehad. Dan had ik mijn auto simpelweg op haar naam kunnen zetten. De verzekering doet ongelooflijk moeilijk over het feit dat zij geen rijbewijs heeft.

Ik ben ook echt wel bereid om goud geld te betalen voor een parkeervergunning. Deze optie geeft de gemeente Den Haag, helaas, niet.

Wat betreft het bij mij thuis zijn is ook geen optie. Zij woont al op zichzelf, en ik bij mijn ouders. Mijn ouders vinden het echt niet oke als wij met z'n twee daar komen wonen puur om de auto ergens kwijt te kunnen.

[..]

Zij woont in Laakhaven.
http://www.q-park.nl/nl/p(...)menten/nacht-weekend
Kost je 150 euro per maand.

Of als je zeker weet dat je niet in het weekend bij haar ben dan is het 100 euro per maand.
So we just called him Fred
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:29:44 #12
417636 GtaRipper
Hallelujah!
pi_177647936
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

http://www.q-park.nl/nl/p(...)menten/nacht-weekend
Kost je 150 euro per maand.

Of als je zeker weet dat je niet in het weekend bij haar ben dan is het 100 euro per maand.
Is vanaf haar huis 20 minuten lopen, of met het OV 14-21 minuten. Het feit dat ik in Zoetermeer werk maakt de tijdswinst wat dat betreft gewoon te minimaal.

Nu had mijn vriendin zojuist een ingeving dat er een jaar geleden schijnbaar garageplekken 2 minuten van haar huis te huur waren voor maar 50,- p/m. Ik ga daar, voor nu, even naar kijken.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Stel het ongelooflijk op prijs. :)
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
pi_177649758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:29 schreef GtaRipper het volgende:

[..]

Nu had mijn vriendin zojuist een ingeving dat er een jaar geleden schijnbaar garageplekken 2 minuten van haar huis te huur waren voor maar 50,- p/m. Ik ga daar, voor nu, even naar kijken.

[...]
Dat is een slimme!
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
  Spellchecker dinsdag 6 maart 2018 @ 21:38:33 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177650020
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:15 schreef GtaRipper het volgende:

[..]

Probleem is dat we de auto beide gebruiken om te forenzen (zelfde werkgever) en we zijn dus afhankelijk van de auto. Wanneer ik de auto thuis laat kan ik hem net zo goed de verkoop in gooien, want juist voor alle andere dingen die we samen doen gebruiken wij het OV.

[..]

Daar maken wij momenteel al gebruik van, echter zit hier een beperkt aantal uren per jaar aan vast. Je krijgt ongeveer 250 uur in februari, en daar moet je de rest van het jaar mee doen. Wij hebben binnen één kleine maand al bijna 200 uur voor mijn auto gebruikt. Je kunt ook nog eenmalig 50 uur bijkopen, maar dan heb je nog bij lange na niet genoeg voor de rest van het jaar.

Bedankt voor jullie suggesties trouwens! :)
Je vriendin heeft geen rijbewijs?!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:55:57 #15
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_177650719
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:29 schreef GtaRipper het volgende:

[..]

Is vanaf haar huis 20 minuten lopen, of met het OV 14-21 minuten. Het feit dat ik in Zoetermeer werk maakt de tijdswinst wat dat betreft gewoon te minimaal.

Nu had mijn vriendin zojuist een ingeving dat er een jaar geleden schijnbaar garageplekken 2 minuten van haar huis te huur waren voor maar 50,- p/m. Ik ga daar, voor nu, even naar kijken.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Stel het ongelooflijk op prijs. :)
Dan zet je er een fietsje neer...Je moet er wel iets voor over hebben...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')