Lijkt me dat je dit gewoon netjes in een brief aan de andere twee huidige eigenaren kan schrijven en dan zoeken die het verder onderling maar uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:50 schreef Mryc het volgende:
Ik ben echter de bestuurder van deze VvE en heb na de overdracht geen rechten meer en wil dus zo snel mogelijk dit bestuurdersschap gaan overdragen.
Een VvE-vergadering binnen twee weken zie ik niet meer gebeuren helaas. Dus dan maar een brief? En kan ik me zo uit laten schrijven bij de KvK als bestuurder zonder een opvolger? Zelfde geldt natuurlijk voor bankzaken die moeten worden overgezet.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je dropt een briefje in de bus bij iedereen dat je ontslag als bestuurder neemt en thats it.
En anders VVE vergadering bijeen laten komen zodat ze je kunnen "ontslaan" en een ander benoemen.
Deze nieuwe eigenaar heeft meerdere panden door het land waar hij eigenaar van is en de rest allemaal uitbesteed heeft, dus ik zie het echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:07 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zou er overigens niet zomaar vanuit gaan dat jouw koper het voorzitterschap niet wil overnemen. Kan je hem/haar altijd even vragen natuurlijk.
Ik denk dat ik dan maar wat langer aanblijf als bestuurder en de nieuwe club van eigenaren per 1 mei vraag om z.s.m. een beslissing te nemen over het bestuurdersschap. Grote kans dat ze een VvE-kantoor in de arm gaan nemen inderdaad, maar ik vind niet dat ik daar als vertrekkend bewoner, samen met een andere vertrekkend bewoner, nog over mag beslissen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 06:48 schreef lunamatic het volgende:
Ik geloof dat een VvE bestuurder niet perse deel hoeft uit te maken van de vereniging, dus in die zin kun je er nog voor kiezen om de zaken iets later op een vergadering over te dragen.
Maar er zijn inderdaad ook genoeg vve-beheerkantoren die je opvolgers in de arm kunnen nemen. Ik weet dat onze beheerder niet de bankrekening op naam wilde nemen, dus waarschijnlijk is er dan nog een officiële bestuurder nodig voor de KvK, bankrekening en om dat kantoor een beetje te controleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |