abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:50:16 #1
64792 Mryc
play me one more song
pi_177641961
Beste allen,

De volgende situatie doet zich voor. Onze VvE bestaat uit drie appartementen:

- eigenaar van appartement 1 verhuurt
- eigenaar van appartement 2 heeft het huis verkocht en heeft binnen twee maanden de overdracht naar de nieuwe bewoner(s)
- eigenaar van appartement 3 ben ik. Mijn huis is ook verkocht, waarvan de overdracht later deze maand al zal plaatsvinden. De nieuwe eigenaar zal het appartement ook gaan verhuren.

Ik ben echter de bestuurder van deze VvE en heb na de overdracht geen rechten meer en wil dus zo snel mogelijk dit bestuurdersschap gaan overdragen. Maar aan wie? De eigenaar van appartement 1 betaalt netjes elke maand de bijdrage, maar daar kun je verder niks van verwachten. De toekomstig eigenaar van mijn appartement woont zelf in een hele andere stad en zie ik het bestuurdersschap niet overnemen. De nieuwe eigenaar van appartement 2 heeft onder voorbehoud gekocht en daarvan is de overdracht pas over +/- 2 maanden.

Kan ik me uitschrijven als bestuurder, waardoor de VvE tijdelijk zonder bestuurder zit? Of ben ik verplicht om te gaan "leuren" met het bestuurdersschap? Los daarvan lijkt het me ook beter dat de eigenaren in de nieuwe samenstelling een bestuurder kiezen uit hun midden (of het uitbesteden).

Weet iemand hier hoe het zit/kan? Alvast bedankt voor het meedenken.
pi_177642081
Je dropt een briefje in de bus bij iedereen dat je ontslag als bestuurder neemt en thats it.

En anders VVE vergadering bijeen laten komen zodat ze je kunnen "ontslaan" en een ander benoemen.
pi_177642086
Als er maar drie leden zijn is het dan nodig een bestuurder te hebben? Anders gezegd, kunnen niet alle leden/eigenaren ook automatisch bestuurder zijn. Een VvE kan slapend zijn, dat zal dan ook wel voor een tijdje zo gebeuren.

Mijn tip is maak de andere twee bestuurder en dan zoeken ze het maar uit. die derde is dan jouw zorg niet meer.
  Forum Admin dinsdag 6 maart 2018 @ 15:02:45 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_177642223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:50 schreef Mryc het volgende:

Ik ben echter de bestuurder van deze VvE en heb na de overdracht geen rechten meer en wil dus zo snel mogelijk dit bestuurdersschap gaan overdragen.
Lijkt me dat je dit gewoon netjes in een brief aan de andere twee huidige eigenaren kan schrijven en dan zoeken die het verder onderling maar uit.
  Forum Admin dinsdag 6 maart 2018 @ 15:07:17 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_177642295
Zou er overigens niet zomaar vanuit gaan dat jouw koper het voorzitterschap niet wil overnemen. Kan je hem/haar altijd even vragen natuurlijk.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:10:56 #6
64792 Mryc
play me one more song
pi_177642358
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je dropt een briefje in de bus bij iedereen dat je ontslag als bestuurder neemt en thats it.

En anders VVE vergadering bijeen laten komen zodat ze je kunnen "ontslaan" en een ander benoemen.
Een VvE-vergadering binnen twee weken zie ik niet meer gebeuren helaas. Dus dan maar een brief? En kan ik me zo uit laten schrijven bij de KvK als bestuurder zonder een opvolger? Zelfde geldt natuurlijk voor bankzaken die moeten worden overgezet.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:12:02 #7
64792 Mryc
play me one more song
pi_177642377
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:07 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zou er overigens niet zomaar vanuit gaan dat jouw koper het voorzitterschap niet wil overnemen. Kan je hem/haar altijd even vragen natuurlijk.
Deze nieuwe eigenaar heeft meerdere panden door het land waar hij eigenaar van is en de rest allemaal uitbesteed heeft, dus ik zie het echt niet gebeuren.
pi_177643889
Bel een VvE beheerder op, zijn er genoeg door het land. Die willen je vast wel uitleggen hoe dit normaal in zijn werk gaat.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 17:55:39 #9
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_177645162
Staat toch in je modelreglement?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:43:31 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177645979
Dit is wel een merkwaardige situatie want de VvE dreigt niet langer actief te zijn. Dat is best een vervelende gebeurtenis als dat gebeurt tussen koopakte tekenen en overdracht. Is je koper hiervan op de hoogte?

Persoonlijk zou ik kijken of het kan overgedragen worden aan zo'n VvE-administratie kantoortje. Ben je wel erg laat mee. Wellicht gewoon ontslag nemen inderdaad.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177649937
Het VVE lidmaatschap is onlosmakelijk verbonden met het eigenaar zijn van een appartement die in die VVE thuis hoort. Als je je appartement verkoopt ben je dus ook geen lid meer van de VVE, en kan je dus simpel je bestuursfunctie neer leggen. Het is aan de overblijvende en de nieuwe eigenaar om dit probleem op te lossen.

Zorg er wel voor dat je de administratie en bankrekeningen makkelijk kan overschrijven.

Probleem kan wel zijn dat als de kopers van de twee appartementen er achter komen dat ze kans lopen op een VVE voorzitterschap of op een potentiel slapende VVE ze mischien terugkrabbelen. Aan de andere kant: Als je een appartement koopt in een VVE met maar drie appartementen kan je er ook wel donder op zeggen dat je je meer moet inspannen in de VVE. Het is niet dat je in een VVE zit met 60 leden of zo en dan maar alleen braaf op de vergaderingen hoeft te verschijnen.
pi_177655514
Ik geloof dat een VvE bestuurder niet perse deel hoeft uit te maken van de vereniging, dus in die zin kun je er nog voor kiezen om de zaken iets later op een vergadering over te dragen.

Maar er zijn inderdaad ook genoeg vve-beheerkantoren die je opvolgers in de arm kunnen nemen. Ik weet dat onze beheerder niet de bankrekening op naam wilde nemen, dus waarschijnlijk is er dan nog een officiële bestuurder nodig voor de KvK, bankrekening en om dat kantoor een beetje te controleren.
pi_177655542
Bouw een kleine hut in de tuin / op het dak. Laat dan daar een dakloze in wonen en maak die bestuurder?
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:56:51 #14
64792 Mryc
play me one more song
pi_177656392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:48 schreef lunamatic het volgende:
Ik geloof dat een VvE bestuurder niet perse deel hoeft uit te maken van de vereniging, dus in die zin kun je er nog voor kiezen om de zaken iets later op een vergadering over te dragen.

Maar er zijn inderdaad ook genoeg vve-beheerkantoren die je opvolgers in de arm kunnen nemen. Ik weet dat onze beheerder niet de bankrekening op naam wilde nemen, dus waarschijnlijk is er dan nog een officiële bestuurder nodig voor de KvK, bankrekening en om dat kantoor een beetje te controleren.
Ik denk dat ik dan maar wat langer aanblijf als bestuurder en de nieuwe club van eigenaren per 1 mei vraag om z.s.m. een beslissing te nemen over het bestuurdersschap. Grote kans dat ze een VvE-kantoor in de arm gaan nemen inderdaad, maar ik vind niet dat ik daar als vertrekkend bewoner, samen met een andere vertrekkend bewoner, nog over mag beslissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')