abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177637622
Ik wil m'n oude laptop verkopen maar daarvoor moet hij eerst terug naar de fabrieksinstellingen. En dat lukt dus niet. :{w

Instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> Systeemherstel -> Pc opnieuw instellen -> Alles verwijderen -> Pc recycelen.

Vervolgens komt het ''dit kan enkele minuten duren'' in beeld en verder gebeurd er niks.

Heb google al geraadpleegd maar daarmee kom ik ook niet verder helaas.

What to do?

Het gaat om een Compaq CQ58 met Windows 10.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:48:00 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177637663
Ik zou https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 die gebruiken en dan bij de opties gewoon alles verwijderen en opnieuw instellen selecteren, dat moet gewoon wel lukken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177637680
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:48 schreef jogy het volgende:
Ik zou https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 die gebruiken en dan bij de opties gewoon alles verwijderen en opnieuw instellen selecteren, dat moet gewoon wel lukken.
Ik zal het even proberen, thanks :Y
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:49:46 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177637699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:49 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik zal het even proberen, thanks :Y
Geen probleem, gewoon hulpprogramma downloaden en daar alles selecteren wat je nodig denkt te hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177637742
Ik weet niet of er ooit vertrouwelijke dingen op gestaan hebben? Dan zou ik eerst een "secure erase" uitvoeren op de schijf. Dat voorkomt dat een nieuwe eigenaar met gratis tools je oude foto's, documenten of belastingaangifte kan terughalen.

Als er niets vertrouwelijks op heeft gestaan, dan is onderstaande genoeg om je Windows er opnieuw op te zetten.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Klik daar op "hulpprogramma nu downloaden" en voer het programmaatje uit.

edit: ik type te langzaam :P
pi_177637754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:51 schreef MaGNeT het volgende:
Ik weet niet of er ooit vertrouwelijke dingen op gestaan hebben? Dan zou ik eerst een "secure erase" uitvoeren op de schijf. Dat voorkomt dat een nieuwe eigenaar met gratis tools je oude foto's, documenten of belastingaangifte kan terughalen.

Als er niets vertrouwelijks op heeft gestaan, dan is een USB stick genoeg om je Windows er opnieuw op te zetten.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Klik daar op "hulpprogramma nu downloaden" en voer het programmaatje uit.
Er staat best veel privé info op, foto's en downloads etc. Pc moet helemaal schoon, maar dat lukt dus niet.
pi_177637779
Ik was vergeten hoe fucking traag dat oude ding was, ik begin lichtelijk agressief te worden :')
pi_177637826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:54 schreef Poes. het volgende:
Ik was vergeten hoe fucking traag dat oude ding was, ik begin lichtelijk agressief te worden :')
Rustaaagh :P
pi_177637839
''Bedankt dat u hebt bijgewerkt blabla''

En nu dan? :')
pi_177637861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:52 schreef Poes. het volgende:

[..]

Er staat best veel privé info op, foto's en downloads etc. Pc moet helemaal schoon, maar dat lukt dus niet.
Daar zijn gelukkig diverse gratis programma's voor die dat voor je kunnen doen.
Het enige nadeel is dat ze eerst op een USB-stick moet zien te krijgen en daarvan moet opstarten om het te starten.
pi_177637898
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:56 schreef Poes. het volgende:
''Bedankt dat u hebt bijgewerkt blabla''

En nu dan? :')
Welke link heb je aangeklikt? Die met "hulpprogramma nu downloaden"?
pi_177637904
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar zijn gelukkig diverse gratis programma's voor die dat voor je kunnen doen.
Het enige nadeel is dat ze eerst op een USB-stick moet zien te krijgen en daarvan moet opstarten om het te starten.
Zo'n grote usb stick heb ik heul niet _O-
pi_177637913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welke link heb je aangeklikt? Die met "hulpprogramma nu downloaden"?
''Nu updaten''
pi_177637935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef Poes. het volgende:

[..]

''Nu updaten''
Je moet de 2e hebben, en een USB stick van 4GB of groter :P


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef Poes. het volgende:

[..]

Zo'n grote usb stick heb ik heul niet _O-
NVM...
pi_177637942
Ik moet nu even weg, reageer straks weer :Y
pi_177637962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:01 schreef Poes. het volgende:
Ik moet nu even weg, reageer straks weer :Y
Ik zal ff naar B, brood is op...
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:15:09 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177638225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef Poes. het volgende:

[..]

''Nu updaten''
je moet het hulpprogramma opstarten en het daar instellen. Niet via update now want dan krijg je gewoon enkel de laatste update op je bestaande config. USB stick hoeft *volgens mij* niet perse.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177638396
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:15 schreef jogy het volgende:

[..]

je moet het hulpprogramma opstarten en het daar instellen. Niet via update now want dan krijg je gewoon enkel de laatste update op je bestaande config. USB stick hoeft *volgens mij* niet perse.
Ik moet toegeven dat ik het nooit zonder stick geprobeerd heb, er ligt standaard een Windows 10 stick in m'n lade want ik gebruik 'm best vaak :P

Maar goed, TS houdt dan natuurlijk het probleem dat (een deel van) de oude data nog terug te halen valt met (gratis) recoverysoftware, zoals: https://www.lifewire.com/free-data-recovery-software-tools-2622893

En dat lijkt me niet de bedoeling.

DBAN en Active Killdisk zijn prima programma's om dat te voorkomen maar dan moet je eerst een USB stick "prepareren" en daar van opstarten.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:27:41 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177638486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik het nooit zonder stick geprobeerd heb, er ligt standaard een Windows 10 stick in m'n lade want ik gebruik 'm best vaak :P

Maar goed, TS houdt dan natuurlijk het probleem dat (delen van) de oude data nog terug te halen valt met (gratis) recoverysoftware, zoals: https://www.lifewire.com/(...)ftware-tools-2622893
Dat is wel waar ja, maar als het gewoon foto's zijn dan zou het minder drama zijn dan wanneer ze al haar financiële gegevens en BSN nummer in documenten op de schijf heeft staan. Maar tussen het formatteren en opnieuw installeren zou het vaak slimmer zijn om het ook een keer goed te overschrijven met zo'n secure format tooltje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177638607
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja, maar als het gewoon foto's zijn dan zou het minder drama zijn dan wanneer ze al haar financiële gegevens en BSN nummer in documenten op de schijf heeft staan. Maar tussen het formatteren en opnieuw installeren zou het vaak slimmer zijn om het ook een keer goed te overschrijven met zo'n secure format tooltje.
Wat voor nood ook nog redelijk goed werkt:

- verwijder alle persoonlijke bestanden met Secure Eraser: http://www.secure-eraser.com
- draai vervolgens CCleaner zodat ook je internet cache leeg is
- vul nu de harddisk tot de nok met willekeurige bestanden en downloads
- als je een 2e partitie hebt (D schijf) waar data gestaan heeft, doe dat daar dan ook.

Dan is het meeste wel weg en overschreven, waarna je de Windows installatie kan starten.
pi_177639653
Ja hoi, dit snap ik niet meer hoor :P

Ik heb nu de keuze uit ''deze pc nu bijwerken'' of ''installatiemedia voor een andere pc maken''

What to do?
pi_177639696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:33 schreef Poes. het volgende:
Ja hoi, dit snap ik niet meer hoor :P

Ik heb nu de keuze uit ''deze pc nu bijwerken'' of ''installatiemedia voor een andere pc maken''

What to do?
Deze PC nu bijwerken zou ik eerst proberen, nooit gebruikt maar als het niet lukt kan je altijd nog voor de andere optie gaan.

Ik zou het moeten weten gezien m'n ICT achtergrond maar heb de optie nooit aangeklikt :')
pi_177639702
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Deze PC nu bijwerken zou ik eerst proberen, nooit gebruikt maar als het niet lukt kan je altijd nog voor de andere optie gaan.

Ik zou het moeten weten gezien m'n ICT achtergrond maar heb de optie nooit aangeklikt :')
Gedaan, hij is nu W10 aan het downloaden zegt ie.
pi_177639716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:36 schreef Poes. het volgende:

[..]

Gedaan, hij is nu W10 aan het downloaden zegt ie.
Ah, dat geeft hoop :P

Maar goed, je blijft dan met het probleem zitten dat als je de laptop verkoopt, de koper een groot deel van je oude data kan terughalen.
pi_177639727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, dat geeft hoop :P

Maar goed, je blijft dan met het probleem zitten dat als je de laptop verkoopt, de koper een groot deel van je oude data kan terughalen.
Als de update klaar is, is de pc dan leeg? Daar gaat het me even om nu. Ik ga er van uit dan een koper niet die rommel terughaalt ;)
pi_177639766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:38 schreef Poes. het volgende:

[..]

Als de update klaar is, is de pc dan leeg? Daar gaat het me even om nu. Ik ga er van uit dan een koper niet die rommel terughaalt ;)
Ik ga er altijd vanuit dat een koper dat probeert maar dat is ook m'n werk altijd geweest.
Als ik een computer inruil van een klant, dan moet die klant zeker weten dat de volgende koper niet haar boobies of creditcardgegevens kan terugvinden :P

Maar goed, eh, als het goed is krijg je wel enkele installatieopties te zien waarbij je kan kiezen om je oude bestanden niet te behouden. Die moet je dan hebben.

Als je na de installatie een vers bureaublad ziet en geen oude bestanden meer, dan is dat deel geslaagd ;)

En je zou na de installatie nog een map kunnen aanmaken, die vullen met gratis downloads tot de schijf vol is en die map dan weggooien. Dan is 99% wel overschreven en is de kans op succesvol terughalen heel klein.
pi_177639798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ga er altijd vanuit dat een koper dat probeert maar dat is ook m'n werk altijd geweest.
Als ik een computer inruil van een klant, dan moet die klant zeker weten dat de volgende koper niet haar boobies of creditcardgegevens kan terugvinden :P

Maar goed, eh, als het goed is krijg je wel enkele installatieopties te zien waarbij je kan kiezen om je oude bestanden niet te behouden. Die moet je dan hebben.

Als je na de installatie een vers bureaublad ziet en geen oude bestanden meer, dan is dat deel geslaagd ;)
Wachten we dat even af ^O^

En anders kom jij maar langs _O- Wat is je uurtarief? Koffie en gebak?
pi_177639810
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:44 schreef Poes. het volgende:

[..]

Wachten we dat even af ^O^

En anders kom jij maar langs _O- Wat is je uurtarief? Koffie en gebak?
Ik ben met pensioen dus veel duurder zal het niet worden.
pi_177639818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ben met pensioen dus veel duurder zal het niet worden.
Doe je vroeg, goed geboerd met de bitcoins? :D
pi_177639828
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:45 schreef Poes. het volgende:

[..]

Doe je vroeg, goed geboerd met de bitcoins? :D
Yep ;)
Ben nog wel ZZP'er, wat YouTube enzo. Maar eerst maar rustig verhuizen enzo.
pi_177639836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Yep ;)
Ben nog wel ZZP'er, wat YouTube enzo. Maar eerst maar rustig verhuizen enzo.
Nice, gefeliciteerd man! *O*
pi_177639845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:46 schreef Poes. het volgende:

[..]

Nice, gefeliciteerd man! *O*
Dank je :) Ben ook niet ontevreden haha :P

Gaat de installatie al verder? Of is ie nog aan het downloaden?
pi_177639905
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dank je :) Ben ook niet ontevreden haha :P

Gaat de installatie al verder? Of is ie nog aan het downloaden?
92% atm
pi_177640101
Nog steeds geen brood gehaald :') Zal nu echt ff...
pi_177640137
Hier issie al een tijdje updates aan het zoeken.

Fabrieksinstellingen staat nog steeds op ''dit kan een paar minuten duren'' :')
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:22:30 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177640280
Lekker laten pruttelen en vanavond nog een keertje kijken voor een minimum aan wachtfrustratie :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177640394
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:22 schreef jogy het volgende:
Lekker laten pruttelen en vanavond nog een keertje kijken voor een minimum aan wachtfrustratie :P.
Daar gaat het wel naar lijken ja _O-

Ook heb ik sinds kort een pixelstreep in het scherm, daar gaat m'n vraagprijs :') Is dat nog te fixen? M'n vorige laptop had er enorm veel, die heb ik uiteindelijk nog kunnen verkopen voor 10 euro :')
pi_177640457
meestal heeft een laptop of computer toch een herstel schijf?
vaak kun je dan bij herstarten van de computer op F9 of zo drukken en dan wordt de herstel procedure in gang gezet.
en anders door middel van bijgeleverde dvd :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_177640493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
meestal heeft een laptop of computer toch een herstel schijf?
vaak kun je dan bij herstarten van de computer op F9 of zo drukken en dan wordt de herstel procedure in gang gezet.
en anders door middel van bijgeleverde dvd :)

Dat zei google ook, maar F9 deed niks bij mij. Dvd's heb ik allang niet meer :@
pi_177640550
Oh F11 was het hier, kan F9 nu niet proberen ivm de downloads.

http://www.helpmij.nl/for(...)fabrieksinstellingen
pi_177640693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:40 schreef Poes. het volgende:
Oh F11 was het hier, kan F9 nu niet proberen ivm de downloads.

http://www.helpmij.nl/for(...)fabrieksinstellingen
Van je link, waarom allemaal moeilijk wordt gedaan hierboven begrijp ik ff niet. Maar je laptop heeft gewoon een mogelijkheid terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

quote:
HP heeft een kleine partitie gemaakt met de fabrieksinstellingen waarmee je de computer weer kan herinstalleren.

Dat gaat als volgt:
•Druk op de aan- en uit knop en druk daarna meteen op ESC en houd die vast tot er een Menu opent.
•Toets F11 om de recovery te starten
•Volg de instructies


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 13:51:31 ]
pi_177640719
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:51 schreef Syd het volgende:

[..]

Van je link, waarom allemaal moeilijk wordt gedaan hierboven begrijp ik ff niet. Maar je laptop heeft gewoon een mogelijkheid terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

[..]

Nou dát heb ik dus geprobeerd, deed niks.
pi_177640754
het is natuurlijk ook afhankelijk of die partitie niet ooit al eens verwijderd is of iets dergelijks :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_177640793
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
het is natuurlijk ook afhankelijk of die partitie niet ooit al eens verwijderd is of iets dergelijks :)
Nee, nooit wat mee gedaan verder.
pi_177640804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

Nee, nooit wat mee gedaan verder.
oke, je kunt het dus nog met F11 proberen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_177640817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

oke, je kunt het dus nog met F11 proberen.
Dat zeg ik net, dat wil niet. Pc springt in de slaapstand en doet verder niks.
pi_177640950
Godverdomme, opnieuw moeten opstarten omdat de hele teringzooi vast liep :r
pi_177640977
Dit is waarom ik oude computers gewoonweg zonder HDD of SSD verkoop.
Het kan soms makkelijk gaan, maar meestal is het de moeite niet waard, en een schijf is niet zo duur meer tegenwoordig, dus zolang de rest van de computer of laptop het nog doet dan altijd zonder schijf leveren.

En anders pech.

Je mist waarschijnlijk het geld niet, is mijn ervaring in het verleden als het daardoor niet verkocht raakte. (omdat het meuk is wat meestal al een tijd ergens maar wat stof ligt te happen)
pi_177641126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Nou dát heb ik dus geprobeerd, deed niks.
Komt het Menu wel nadat je ESC hebt gedrukt?

Kan zijn dat je FN-toets + F11 moet indrukken (tegelijk) want ziet je toetsenbord er zo uit?



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 14:15:36 ]
pi_177641157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:14 schreef Syd het volgende:

[..]

Komt het Menu wel nadat je ESC hebt gedrukt?

Kan zijn dat je FN-toets + F11 moet intoetsen want ziet je toetsenbord erzo uit?

[ afbeelding ]
Ik ben er inmiddels achter dat de pc uit moest staan :') Godjezus, kutn00b.
Ik ben nu bezig met het systeemherstel, keep you updated!
pi_177641172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:15 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels achter dat de pc uit moest staan :') Godjezus, kutn00b.
Ik ben nu bezig met het systeemherstel, keep you updated!
Ah kijk :D scheelt weer, zo leer je beetje bij beetje:P
pi_177641186
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:15 schreef Syd het volgende:

[..]

Ah kijk :D scheelt weer, zo leer je beetje bij beetje:P
Och man, drama hier. Ik ga eerst even roken :') Voor ik de laptop kapotstamp.
pi_177641342
Nou NU is hij echt bezig hoor _O_

Fingers crossed!
pi_177641548
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:51 schreef Syd het volgende:

[..]

Van je link, waarom allemaal moeilijk wordt gedaan hierboven begrijp ik ff niet. Maar je laptop heeft gewoon een mogelijkheid terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

[..]

Zet ie 'm dan niet gewoon weer terug naar Windows 7 of waar het ooit mee geleverd is? :P

Ik voel me af en toe ook een noob, heb 21 jaar in de ICT gezeten maar gebruik eigenlijk altijd opstartbare media om de boel opnieuw te installeren omdat die "handige" recoverymethodes vaak net niet het resultaat opleveren waar ik om vroeg (en je ook gelijk verlost bent van de rommel die fabrikanten meeleveren) :P

Maarja, als hij weer terug staat op Windows 7 dan staat Windows 10 er ook zo weer op natuurlijk.
pi_177641710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zet ie 'm dan niet gewoon weer terug naar Windows 7 of waar het ooit mee geleverd is? :P

Ik voel me af en toe ook een noob, heb 21 jaar in de ICT gezeten maar gebruik eigenlijk altijd opstartbare media om de boel opnieuw te installeren omdat die "handige" recoverymethodes vaak net niet het resultaat opleveren waar ik om vroeg (en je ook gelijk verlost bent van de rommel die fabrikanten meeleveren) :P

Maarja, als hij weer terug staat op Windows 7 dan staat Windows 10 er ook zo weer op natuurlijk.
Klopt inderdaad de fabrieksinstallatie, dus in dit geval win7, op zich bij verkoop zou ikk dit ook vermelden, gezien je zelf geen garantie kunt bieden bij win10 en hoop gezeur te voorkomen terug naar fabrieksinstellingen.

En tja vanuit "vroeguhh" ging alles nog met de CD dus kan je begrijpen. Maar viel me op dat men in dit subforum snel met aannames komen ipv door te vragen :)

Dit had bijvoorbeeld een hoop frustratie gescheelt bij Poes. :)
pi_177641728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:16 schreef Poes. het volgende:

[..]

Och man, drama hier. Ik ga eerst even roken :') Voor ik de laptop kapotstamp.
Wel één van de redenen dat ik blij ben dat ik uit de ICT ben :')

Als je in gedachten de PC of laptop van een klant al door een raam aan het gooien bent, wordt het tijd om even rustig aan de koffie te gaan.
pi_177641767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wel één van de redenen dat ik blij ben dat ik uit de ICT ben :')

Als je in gedachten de PC of laptop van een klant al door een raam aan het gooien bent, wordt het tijd om even rustig aan de koffie te gaan.
_O-
Ik ben inmiddels weer gekalmeerd, alles loopt nu en we wachten het rustig af :Y
pi_177641790
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:37 schreef Syd het volgende:

[..]

Klopt inderdaad de fabrieksinstallatie, dus in dit geval win7, op zich bij verkoop zou ikk dit ook vermelden, gezien je zelf geen garantie kunt bieden bij win10 en hoop gezeur te voorkomen terug naar fabrieksinstellingen.

En tja vanuit "vroeguhh" ging alles nog met de CD dus kan je begrijpen. Maar viel me op dat men in dit subforum snel met aannames komen ipv door te vragen :)

Dit had bijvoorbeeld een hoop frustratie gescheelt bij Poes. :)
Nou, ik bedoel geen CD maar USB-stick natuurlijk :P
Windows 10 staat er vanaf een stick tegenwoordig binnen 30 minuten op (indien nieuw en SSD) en dan weet je ook zeker dat je geen fabrieksrommel meer op de laptop of PC hebt staan, dus ik vind het best wel fijn werken zo.

Die recoverysystemen gebruik ik dus echt nooit, aangezien je dan weer een oud OS hebt of honderden updates mist die wel op m'n bijgewerkte stick staan.

Maar in dit soort gevallen is het wel een vlotte en simpele methode idd ^O^
pi_177641821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:40 schreef Poes. het volgende:

[..]

_O-
Ik ben inmiddels weer gekalmeerd, alles loopt nu en we wachten het rustig af :Y
Ik heb heel veel geduld, tot er iets knapt en dan komt er een duiveltje in me naar boven })
Naja, dat moment voel ik tegenwoordig wel aan en dan loop ik er even bij weg :P
pi_177641840
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb heel veel geduld, tot er iets knapt en dan komt er een duiveltje in me naar boven })
Naja, dat moment voel ik tegenwoordig wel aan en dan loop ik er even bij weg :P
Of je neemt gewoon ontslag _O_
pi_177641869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou, ik bedoel geen CD maar USB-stick natuurlijk :P
Windows 10 staat er vanaf een stick tegenwoordig binnen 30 minuten op (indien nieuw en SSD) en dan weet je ook zeker dat je geen fabrieksrommel meer op de laptop of PC hebt staan, dus ik vind het best wel fijn werken zo.

Die recoverysystemen gebruik ik dus echt nooit, aangezien je dan weer een oud OS hebt of honderden updates mist die wel op m'n bijgewerkte stick staan.

Maar in dit soort gevallen is het wel een vlotte en simpele methode idd ^O^
Ah op die fiets, ja ik heb hier een bootable usb met geupdate win7 en win 10 oem versie altijd bij de hand :) zonder al die voorgeinstalleerde troep van de fabrikant.

En inderdaad in dit geval fabrieksherstel lijkt mij, gezien de kennis (niet lullig bedoelt) van Poes , het beste. En dan kan de klant zelf wel bepalen of hij voor een win10 upgrade gaat.
pi_177641907
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:46 schreef Syd het volgende:

[..]

Ah op die fiets, ja ik heb hier een bootable usb met geupdate win7 en win 10 oem versie altijd bij de hand :) zonder al die voorgeinstalleerde troep van de fabrikant.

En inderdaad in dit geval fabrieksherstel lijkt mij, gezien de kennis (niet lullig bedoelt) van Poes , het beste. En dan kan de klant zelf wel bepalen of hij voor een win10 upgrade gaat.
None taken ;) Ik weet van mezelf dat ik niet zo slim ben en niet zelf kan nadenken O+ Lang leve FOK! _O_
pi_177642009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:47 schreef Poes. het volgende:

[..]

None taken ;) Ik weet van mezelf dat ik niet zo slim ben en niet zelf kan nadenken O+ Lang leve FOK! _O_
Nee joh, er zullen vast dingen zijn die jij goed kan wat ik totaal niet kan :) ieder zijn vak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 14:52:44 ]
pi_177642016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:44 schreef Poes. het volgende:

[..]

Of je neemt gewoon ontslag _O_
Dat helpt ook :P
Maar dan nog hou je vrienden, kennissen en familie die je af en toe bellen als de boel in de soep is gelopen. En ook thuis hobby ik wel lekker door. Laat ik het er maar op houden dat er soms een hoop koffie doorheen gaat op een dag :+
pi_177642037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:47 schreef Poes. het volgende:

[..]

None taken ;) Ik weet van mezelf dat ik niet zo slim ben en niet zelf kan nadenken O+ Lang leve FOK! _O_
Je zet je intelligentie anders in. Maar goed ook, anders hielden ICT'ers geen werk.
pi_177643948
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je zet je intelligentie anders in. Maar goed ook, anders hielden ICT'ers geen werk.
Ik kan goed hoofdrekenen, dat helpt me enorm in m'n carričre als caissičre O+ :D
pi_177644107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:43 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik kan goed hoofdrekenen, dat helpt me enorm in m'n carričre als caissičre O+ :D
Reken maar dat er in dat vak wordt afgerekend met mensen die niet goed kunnen hoofdrekenen.
pi_177644182
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Reken maar dat er in dat vak wordt afgerekend met mensen die niet goed kunnen hoofdrekenen.
Maar dit is dus het enige wat ik kán :') Hopelijk krijg ik binnenkort een contract *O*
pi_177644330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

Maar dit is dus het enige wat ik kán :') Hopelijk krijg ik binnenkort een contract *O*
Je taalbeheersing is ook prima, geen taalnazi die in paniek zal raken van je :P

Mocht ik je bij de kassa treffen dan ga ik het ingewikkeld maken om je te testen :P
pi_177644466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je taalbeheersing is ook prima, geen taalnazi die in paniek zal raken van je :P

Mocht ik je bij de kassa treffen dan ga ik het ingewikkeld maken om je te testen :P
Bring it on :7

Oh en m'n ABN heb ik toch wel aan FOK! te danken hoor, hier wordt je genadeloos afgemaakt als je domme fouten maakt :D
pi_177644494
Maar ehh ontopic; 16% :D
pi_177644523
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:14 schreef Poes. het volgende:
Maar ehh ontopic; 16% :D
Oh, met wat geluk nog voor je ontbijt klaar dus :P
pi_177645034
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh, met wat geluk nog voor je ontbijt klaar dus :P
Nu maar hopen dat het allemaal wat werkt, kan dat ding op Marktplaats. Met een beetje geluk krijg ik er nog 50 euro voor.
pi_177645324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:13 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bring it on :7

Oh en m'n ABN heb ik toch wel aan FOK! te danken hoor, hier word je genadeloos afgemaakt als je domme fouten maakt :D
Dit is een inkoppertje, hier maakte je al een fout. En ja, in je OP zit ook een dt-fout. Dat oordeel van MaGNeT mogen we dus met een flinke schep zout nemen.
pi_177645675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:46 schreef Poes. het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat het allemaal wat werkt, kan dat ding op Marktplaats. Met een beetje geluk krijg ik er nog 50 euro voor.
Al die moeite voor 50 euro? Oelie :D
pi_177645823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:08 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dit is een inkoppertje, hier maakte je al een fout. En ja, in je OP zit ook een dt-fout. Dat oordeel van MaGNeT mogen we dus met een flinke schep zout nemen.
Ach, niet slecht voor een VMBO-er toch? :+

quote:
4s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:27 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Al die moeite voor 50 euro? Oelie :D
Ik ben arm _O-
pi_177645850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:34 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ach, niet slecht voor een VMBO-er toch? :+

[..]

Ik ben arm _O-
Nee, een beetje vreemd.

Ik bedoel, bijzonder.
pi_177645854
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:36 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Nee, een beetje vreemd.

Ik bedoel, bijzonder.
Bied jij 75 dan?
pi_177645946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:37 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bied jij 75 dan?
Nee, ik heb teveel van die rommel.
Solly
pi_177647633
Nou verrek, die was snel klaar ineens :o

Alles terug naar het oude ^O^ Morgen nog even poetsen en dan op MP slingeren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')