abonnement Unibet Coolblue
pi_177766366
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:59 schreef Eightyone het volgende:
Weer bijna 3 uur later: Nog niets.

Moet ik me onderhand zorgen gaan maken?
Stekker en batterij er uit. Met een beetje geluk is het dan al klaar of gaat ie gewoon verder. In het slechte geval moet je dan opnieuw beginnen. Je had toch een cd? Dan is het sowieso geen probleem. Bij een upgrade moet je wel het nummer van de vorige versie ook hebben.
  maandag 12 maart 2018 @ 13:08:34 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177766377
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:30 schreef Eightyone het volgende:
Die staan er uberhaupt niet op. Mijn ouders gebruiken enkel de aan- en uitknop, het update-hoekje en Firefox. Meer niet.

Het 5 jaar oude ding (Toshiba Satellite C670) is iig nog vérre van versleten.
Als er echt echt echt(! Echt!) niets op staat zou ik een schone installatie doen. Dus geen mailbestand, geen contactpersonen, geen foto's, niets in de downloads etc etc.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 12 maart 2018 @ 13:14:52 #28
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_177766607
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:08 schreef nanuk het volgende:

[..]

Stekker en batterij er uit. Met een beetje geluk is het dan al klaar of gaat ie gewoon verder. In het slechte geval moet je dan opnieuw beginnen. Je had toch een cd? Dan is het sowieso geen probleem. Bij een upgrade moet je wel het nummer van de vorige versie ook hebben.
Het is geen cd of usb-stick, maar gewoon een kaal (via Bol.com verkregen) bestand.
pi_177767246
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Het is geen cd of usb-stick, maar gewoon een kaal (via Bol.com verkregen) bestand.
99% kans dat het na herstarten opeens wel goed gaat. Waarschijnlijk is ie gewoon klaar. Meerdere keren meegemaakt met update's en dergelijke. upgraden heb ik slechts een keer gedaan.
  maandag 12 maart 2018 @ 13:52:09 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_177767612
Inmiddels is de laptop opnieuw opgestart, en waag ik een nieuwe poging.

Hij blijkt niet klaar, hij zit nu gewoon weer op het punt waarop hij eerst al uren is blijven hangen. Met weer dat bericht dat 'een paar minuten' vermeld.

Edit - En dat blijft ook zo. Grote kans dat het bestand uiteindelijk op een eigen laptop gebruikt gaat worden ipv die van m'n ouders (de mijne heeft vanwege een ongelukkige periode van aankoop 8.1 erop staan), tenminste: als het dáárop gewoon doet wat het moet doen. Dan wordt er iig íets met het bestand gedaan. Ik ga ervan uit dat die optie er nog is, zolang de licensiecode nog niet ingevuld is op m'n ouders' laptop.

[ Bericht 14% gewijzigd door Eightyone op 12-03-2018 15:56:06 ]
pi_177778095
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:30 schreef Eightyone het volgende:

Het 5 jaar oude ding (Toshiba Satellite C670) is iig nog vérre van versleten.
Ik heb hier een C660 liggen waar ik wat extra geheugen en een SSD in gepropt hebt. Werkt als een zonnetje met Windows 10. Start binnen 12 seconden helemaal op.

Als er geen belangrijke data op staat zou ik gewoon met een verse Windows 10 beginnen en dan met ninite.com firefox en andere zaken er op installeren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:05:20 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_177788404
Het is niet gelukt. Maar op m'n eigen Windows 8.1-laptop lukte het wél. In plaats van urenlang (meerdere pogingen gewaagd), bleef de melding amper een kwartier in beeld staan, en ging de installatie daarna gewoon verder.

Maakt dat zó veel uit qua upgraden, Windows 7 of 8.1? De mijne is nog een behoorlijk 'low end'-exemplaar ook (met een Pentium-processor).
pi_177789102
Wat een aannames weer hier :')

Maar goed heb je al Toshiba site zelf gekeken? Wat ik daar zosnel met je type tegenkom is dat het niet ondersteunend is:

http://www.toshiba.nl/press/releases/windows-10/

Maar ik kan vanavond ff dieper induiken om er zeker van te zijn, volgens mij moet het via de site gedaan worden.

Wat ik net zo gauw ergens las, het is niet officieel geschikt maar er zijn mensen met een C670 model waar het wel gelukt is maar met problemen.

tada:
http://win10upgrade.toshi(...)S&lang=en&country=US

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 12:52:23 ]
pi_177789182
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:52 schreef Eightyone het volgende:
Inmiddels is de laptop opnieuw opgestart, en waag ik een nieuwe poging.

Hij blijkt niet klaar, hij zit nu gewoon weer op het punt waarop hij eerst al uren is blijven hangen. Met weer dat bericht dat 'een paar minuten' vermeld.

Edit - En dat blijft ook zo. Grote kans dat het bestand uiteindelijk op een eigen laptop gebruikt gaat worden ipv die van m'n ouders (de mijne heeft vanwege een ongelukkige periode van aankoop 8.1 erop staan), tenminste: als het dáárop gewoon doet wat het moet doen. Dan wordt er iig íets met het bestand gedaan. Ik ga ervan uit dat die optie er nog is, zolang de licensiecode nog niet ingevuld is op m'n ouders' laptop.
Heb je de update ook al eens een complete dag en nacht aan laten staan?

Ik heb ook last gehad van hetzelfde probleem. Ik heb het gewoon aan laten staan en op een gegeven moment was het probleem vanzelf opgelost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')