abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177612081
Het klinkt zo simpel. Je moet loslaten. Wat je loslaat komt naar je toe. Wat je vasthoudt drijft van je af.
Het is een beetje een kreet van deze tijd. Loslaten.
Maar als je dat niet kunt.
Wat nou als je een situatie niet kunt vergeten, of een bepaalde persoon in je leven niet kunt vergeten of loslaten.
Iets dat zoveel indruk op je maakt, of gemaakt heeft , dat je dat niet achter je kunt laten.
En dat je het gevoel hebt dat je niet verder kunt, omdat iets dat jou zo geraakt heeft, dat je het niet vergeten kunt.
Wat dan.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 4 maart 2018 @ 23:26:41 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_177612138
Mooi topic. Die volg ik ook even. Herkenbare situatie in de OP
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177612154
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:26 schreef Fok-it het volgende:
Mooi topic. Die volg ik ook even. Herkenbare situatie in de OP
Dan zijn we in ieder geval niet alleen. Dat helpt al. :)
  Beste/leukste mod 2022 zondag 4 maart 2018 @ 23:32:40 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_177612201
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:28 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Dan zijn we in ieder geval niet alleen. Dat helpt al. :)
Al denk ik zelf dat je bepaalde personen in je leven, die zoveel indruk op je hebben gemaakt, nooit helemaal los kan laten en ze altijd verbonden aan je blijven, hoe negatief dat ook voor jezelf mag zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177612235
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Al denk ik zelf dat je bepaalde personen in je leven, die zoveel indruk op je hebben gemaakt, nooit helemaal los kan laten en ze altijd verbonden aan je blijven, hoe negatief dat ook voor jezelf mag zijn.
Precies dat. :D Een destructieve relatie. En toch het gevoel hebben van liefde voelen, niet kunnen laten gaan. Niet kunnen loslaten dus. Ondanks zeer negatieve ervaringen.
pi_177612478
Drugs natuurlijk. En andere bitches.
Conscience do cost.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:19:53 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177612573
Bij dat loslaten heb ik altijd het idee dat degene die het roepen nooit echt iets hebben vastgehouden.
pi_177612613
'zo geraakt heeft'

Dan is het een trauma en heb je ptss.
Google is your friend, abuse your friends
pi_177614437
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:20 schreef Gooddeal het volgende:
Het klinkt zo simpel. Je moet loslaten. Wat je loslaat komt naar je toe. Wat je vasthoudt drijft van je af.
Het is een beetje een kreet van deze tijd. Loslaten.
Maar als je dat niet kunt.
Wat nou als je een situatie niet kunt vergeten, of een bepaalde persoon in je leven niet kunt vergeten of loslaten.
Iets dat zoveel indruk op je maakt, of gemaakt heeft , dat je dat niet achter je kunt laten.
En dat je het gevoel hebt dat je niet verder kunt, omdat iets dat jou zo geraakt heeft, dat je het niet vergeten kunt.
Wat dan.
Er mee leren leven.
pi_177633018
De enige wie jou zelf in de weg staat. Ben jijzelf ;) Dat word denk ik bedoelt met loslaten. Ze zeggen zonder overgave is er geen progressie geen kans om te groeien..

Maar waarom kun je het niet, dat is angst maar waar ben je bang voor? Angst voor afwijzing? Ik snap je wel heel goed wat je beschrijft in de op. Enorm lastig.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_177642815
Leer de leer van verlichting om al het bezittelijke en emotionele los te laten. Ga in de leer bij een goede Leermeester. Ik kan jou belangrijke tips geven.

[ Bericht % gewijzigd door jogy op 13-03-2018 08:25:56 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177652626
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 00:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:
De enige wie jou zelf in de weg staat. Ben jijzelf ;) Dat word denk ik bedoelt met loslaten. Ze zeggen zonder overgave is er geen progressie geen kans om te groeien..

Maar waarom kun je het niet, dat is angst maar waar ben je bang voor? Angst voor afwijzing? Ik snap je wel heel goed wat je beschrijft in de op. Enorm lastig.
Het wordt zo makkelijk gezegd. Je moet het loslaten.
Maar als het voelt alsof iets of iemand een overweldigende indruk op je gemaakt heeft, en het voelt alsof het niet " af" is.
Ik berust wel een soort in de situatie, en dan is het idd meer een soort van ermee leren leven.
Maar of dat loslaten is.
Ik denk het niet, want het speelt elke keer weer op. En ik ken dit niet. Tijd heelt alle wonden, en dingen raken op de achtergrond. Zo gaat dat normaal gesproken.
En misschien, door jouw post, besef ik nu, dat het een soort angst kan zijn.
Angst om als ik het los laat, dat ik het dan helemaal verlies.
Moeilijk om onder woorden te brengen. :{
pi_177652793
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:34 schreef firefly3 het volgende:
Leer de leer van verlichting om al het bezittelijke en emotionele los te laten. Ga in de leer bij een goede Leermeester. Ik kan jou belangrijke tips geven.
Ik ga dat nooit leren vrees ik. Ik heb een goede leermeester gehad. Maar ik kan het denken niet laten. En toch heb ik heel vaak gehad dat ik iets voelde, en alles om me heen zei dat het niet kon.
En toch bleek het later vaak te kloppen, dat wat ik voelde.
Mijn grote moeilijkheid is volgens mij het gevecht tussen gevoel en verstand.
Sorry voor het misschien wazige verhaal. Ik kan het niet anders uitleggen. :N
pi_177652933
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:19 schreef Lunatiek het volgende:
Bij dat loslaten heb ik altijd het idee dat degene die het roepen nooit echt iets hebben vastgehouden.
Dit is ook een goeie. Want iets loslaten dat je zo intens hebt vastgehouden, is ontzettend moeilijk.
En daarom vind ik " loslaten" zo'n makkelijke kreet.
Snap je wat ik bedoel?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:17:44 #15
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177653187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:54 schreef Gooddeal het volgende:
Maar als het voelt alsof iets of iemand een overweldigende indruk op je gemaakt heeft, en het voelt alsof het niet " af" is.
Dit is de kern denk ik. En onaf gevoel/emotie. Dat zegt mij dan ook dat daar nog iets mee gedaan moet worden. Wat ligt er nog naar die persoon of situatie? Wat zou je nog graag gezegd willen hebben of willen doen? Belangrijk om dat te doen. Pas dan is het wél af, en dan ontwart de knoop zichzelf.

Loslaten kan idd lastig zijn. Echt loslaten kun je ook eigenlijk niet echt 'doen'. Iets laat zichzelf los. Vaak pas wanneer het af is, of wanneer heel duidelijk wordt ingezien dat er niets meer mee gedaan kán worden, dat het echt geen zin heeft. Maar dan is het echt inzien daarvan weer de reden dat het zichzelf loslaat.
Wat dat betreft is 'loslaten' idd een beetje verwarrend. Het veronderstelt namelijk dat je dat kunt 'doen'. Maar eigenlijk moet zoiets zichzelf doen wil het écht loslaten.

Soms is het volledig doorvoelen van iets de manier zodat het bevrijd kan worden uit je energiesysteem. Soms is contemplatie met heldere sluitende conclusies de manier. Soms moet er actief iets gedaan worden, zoals zeggen wat er nog ligt om gezegd te worden. En soms kan alles op papier zetten de oplossing zijn.
Maar 'loslaten' als in 'ik laat het nu los' en dat het dan ook losgelaten is, werkt niet echt nee.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177653280
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:17 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Dit is de kern denk ik. En onaf gevoel/emotie. Dat zegt mij dan ook dat daar nog iets mee gedaan moet worden. Wat ligt er nog naar die persoon of situatie? Wat zou je nog graag gezegd willen hebben of willen doen? Belangrijk om dat te doen. Pas dan is het wél af, en dan ontwart de knoop zichzelf.

Loslaten kan idd lastig zijn. Echt loslaten kun je ook eigenlijk niet echt 'doen'. Iets laat zichzelf los. Vaak pas wanneer het af is, of wanneer heel duidelijk wordt ingezien dat er niets meer mee gedaan kán worden, dat het echt geen zin heeft. Maar dan is het echt inzien daarvan weer de reden dat het zichzelf loslaat.
Wat dat betreft is 'loslaten' idd een beetje verwarrend. Het veronderstelt namelijk dat je dat kunt 'doen'. Maar eigenlijk moet zoiets zichzelf doen wil het écht loslaten.

Soms is het volledig doorvoelen van iets de manier zodat het bevrijd kan worden uit je energiesysteem. Soms is contemplatie met heldere sluitende conclusies de manier. Soms moet er actief iets gedaan worden, zoals zeggen wat er nog ligt om gezegd te worden. En soms kan alles op papier zetten de oplossing zijn.
Maar 'loslaten' als in 'ik laat het nu los' en dat het dan ook losgelaten is, werkt niet echt nee.
Dankjewel. Je verwoordt nu precies zoals ik het voel. O+ Het gevoel van " gedwongen" loslaten. Dat werkt echt niet.
Situaties of gebeurtenissen moeten eerst af zijn.
Wanneer het laatste gezegd is, dan pas kun je het loslaten.
Loslaten werkt niet op commando.
pi_177653304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:07 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Dit is ook een goeie. Want iets loslaten dat je zo intens hebt vastgehouden, is ontzettend moeilijk.
En daarom vind ik " loslaten" zo'n makkelijke kreet.
Snap je wat ik bedoel?
Misschien is ‘afstand nemen’ dan iets om mee te beginnen. Als je dat voor elkaar hebt kun je een stap verder gaan.
pi_177653520
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Misschien is ‘afstand nemen’ dan iets om mee te beginnen. Als je dat voor elkaar hebt kun je een stap verder gaan.
Dat afstand nemen ben ik nu mee bezig Mootie. En dat gaat met vallen en opstaan. Daarom val ik denk ik vaak terug. :Y
Ik ben wel zover dat ik in zie dat bepaalde dingen of mensen op je pad komen. Voor mij is dat heel duidelijk met een bedoeling.
En dat geeft niet. Ik ben dan alleen weer zo'n denker, dat ik die bedoeling, of die les wil weten.
Wat heb ik hier van geleerd. Wat heeft deze situatie mij willen leren.
Misschien moet ik dát loslaten, dat het wel duidelijk gaat worden. Dat de tijd het zal leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 23:35:16 ]
pi_177653551
Terugvallen is niet erg en gun je ook dat soort terugval acties. Zolang je over de tijd genomen maar (langzaam) vooruit komt en verder gaat, de afstand geleidelijk aan groter wordt. Pas als je echt blijft hangen moet je misschien wat zorgen gaan maken dat je er niet zelf uitkomt.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177653833
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:35 schreef Maurice76 het volgende:
Terugvallen is niet erg en gun je ook dat soort terugval acties. Zolang je over de tijd genomen maar (langzaam) vooruit komt en verder gaat, de afstand geleidelijk aan groter wordt. Pas als je echt blijft hangen moet je misschien wat zorgen gaan maken dat je er niet zelf uitkomt.
Ik ga wel stapjes vooruit.
Het speelt nu 2 jaar. Als ik denk dat ik niet verder kom ga ik wel aan de bel trekken. :Y
pi_177653835
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:33 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Dat afstand nemen ben ik nu mee bezig Mootie. En dat gaat met vallen en opstaan. Daarom val ik denk ik vaak terug. :Y
Ik ben wel zover dat ik in zie dat bepaalde dingen of mensen op je pad komen. Voor mij is dat heel duidelijk met een bedoeling.
En dat geeft niet. Ik ben dan alleen weer zo'n denker, dat ik die bedoeling, of die les wil weten.
Wat heb ik hier van geleerd. Wat heeft deze situatie mij willen leren.
Misschien moet ik dát loslaten, dat het wel duidelijk gaat worden. Dat de tijd het zal leren.
Zolang je maar steeds iets verder komt. Dan komt het allemaal wel goed. :*
pi_177653843
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Zolang je maar steeds iets verder komt. Dan komt het allemaal wel goed. :*
Dankje. :*
pi_177672148
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:54 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Het wordt zo makkelijk gezegd. Je moet het loslaten.
Maar als het voelt alsof iets of iemand een overweldigende indruk op je gemaakt heeft, en het voelt alsof het niet " af" is.
Ik berust wel een soort in de situatie, en dan is het idd meer een soort van ermee leren leven.
Maar of dat loslaten is.
Ik denk het niet, want het speelt elke keer weer op. En ik ken dit niet. Tijd heelt alle wonden, en dingen raken op de achtergrond. Zo gaat dat normaal gesproken.
En misschien, door jouw post, besef ik nu, dat het een soort angst kan zijn.
Angst om als ik het los laat, dat ik het dan helemaal verlies.
Moeilijk om onder woorden te brengen. :{
Het is idd moeilijk onder woorden te brengen, ik kan zelf ook niet helemaal goed verwoorden zoals ik zou willen maar begrijp je helemaal. Heel ingewikkeld. Ik kom er nog op terug ga het even goed uitpluizen wat ik bedoel en correct verwoorden. :)
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_177673470
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:57 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Het is idd moeilijk onder woorden te brengen, ik kan zelf ook niet helemaal goed verwoorden zoals ik zou willen maar begrijp je helemaal. Heel ingewikkeld. Ik kom er nog op terug ga het even goed uitpluizen wat ik bedoel en correct verwoorden. :)
Dankje Borrel. Ik denk idd dat als iemand het al snapt, dat jij het wel bent. :)
pi_177674179
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:40 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Dankje Borrel. Ik denk idd dat als iemand het al snapt, dat jij het wel bent. :)
Geen dank :) ik kom erop terug
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_177686720
Als je gevoel A zegt, maar je verstand B zegt, terwijl A waar is, is het (on) verstand. Oftewel onverstandig. Je kunt verstandig worden door te leren waarom je iets voelt. Onbewust weet je het antwoord dus wel, maar je verstand kan het niet vertalen voor je.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177697078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:39 schreef firefly3 het volgende:
Als je gevoel A zegt, maar je verstand B zegt, terwijl A waar is, is het (on) verstand. Oftewel onverstandig. Je kunt verstandig worden door te leren waarom je iets voelt. Onbewust weet je het antwoord dus wel, maar je verstand kan het niet vertalen voor je.
Ik moest deze even laten bezinken. Ik kies altijd voor mijn gevoel. Mijn gevoel heeft mij nog nooit bedrogen.
Mijn verstand wel.
pi_177700064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:19 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik moest deze even laten bezinken. Ik kies altijd voor mijn gevoel. Mijn gevoel heeft mij nog nooit bedrogen.
Mijn verstand wel.
(On)verstand, onverstandig nog dus. Je kunt het oplossen door te mediteren. Hiernaast kun je verstand kweken door voldoende verlichtingsboekjes te lezen. Je zult waarschijnlijk nooit een sjamaan worden, maar je kunt wel een volbracht wezen worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:33:19 #29
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177702995
Gevoel kan hartstikke misleidend zijn. Hoe vaak ik wel niet gevoelsmatig graag het één wil, maar m'n verstand me zegt 'niet doen'. Verstand is vaak echt wel beter om te volgen. Maar niet altijd.
Gevoel staat echter zeker niet boven verstand.
Daarbij werken denken en gevoel samen, en zijn één met elkaar.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177703508
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:33 schreef Aansteker707 het volgende:
Gevoel kan hartstikke misleidend zijn. Hoe vaak ik wel niet gevoelsmatig graag het één wil, maar m'n verstand me zegt 'niet doen'. Verstand is vaak echt wel beter om te volgen. Maar niet altijd.
Gevoel staat echter zeker niet boven verstand.
Daarbij werken denken en gevoel samen, en zijn één met elkaar.
Goed gezegt. Twee verlichtingspuntjes.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177704736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:14 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Dank je. Natuurlijk ben ik al verlicht, en ben ik hier om jullie naar het Licht te helpen, met zuiver doch rauw onderricht.
Best fel voor een aansteker, maar ik ben zelf ook al verlicht en ben ook leermeester.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177705452
Ik heb regelmatig een keuze gemaakt die mij het verstandigst leek, maar die tegen mijn gevoel in ging. Later bleek dat ik mijn gevoel had moeten volgen.
Maar idd. verstand en gevoel werken samen. Ik ga mijn gevoel iig niet snel meer negeren. :P
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:31:00 #33
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177715569
Onderscheidingsvermogen ontwikkelen, is ook handig. Bijvoorbeeld: waar is je gevoel nu op gebaseerd? Is het in dienst van het ego (bijvoorbeeld begeerte, jaloezie, eigen positie handhaven [angst]) of is het een waarachtig gevoel?
Vrouwen hebben sowieso vaker de neiging op hun gevoel te vertrouwen. Maar soms kan dat ook de gemakkelijke weg zijn.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177725948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:37 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Goed zo.

Ik ben van het kaliber Osho overigens.
Dan heb je het vermogen om eindeloos tegeltjeswijsheden uit je mouw te schudden. Ikzelf geef massages om mensen hiermee spiritueel te verlichten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177734012
Het gaat nu elke keer weer over verlichting. Ik ben daar helemaal niet mee bezig. Ik ben een mens met gevoelens, ik voel veel, maar ik denk ook veel.
En ik ben al blij dat ik zelf besef dat ik ( te) veel denk.
Verlichting betekend toch dat je in een staat bent dat je je continue gedachtenstroom kunt stoppen, en in een vredige, gelukkige staat van zijn bent?
Zover ben ik nog lang niet. En ik moet zeggen, ik heb heel veel boeken gelezen, en YT's gezien van populaire goeroes, volgens mij heb ik ze in een ander topic al eens aangekaart.
Ze raken mij niet. Ik kan niks met Eckhart Tolle, Louise Hay. Rhonda Byrne.
En die andere, met dat "omkeer" systeem.
Ik vind het allemaal zo'n trucje.
En het is net alsof je niks meer mag voelen. Want alles wat er gebeurd, en wat je pijn doet, dat laat je zelf toe.
Dat soort dingen.
En ik weet dat ik nu misschien heel raar klink. Maar eigenlijk ben ik best blij dat ik zoveel kan voelen. Ik betwijfel zelfs of ik wel zo wil zijn dat niets mij meer kan bezeren, of raken.
Want ik wil leven, en daar hoort voelen voor mij bij.
-O-
Misschien dat iemand mij snapt, misschien ook niet. Het is ook allemaal niet zomaar in een paar zinnen te vatten.
Het is zoals het is, en zo ben ik. :)
pi_177738003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 21:48 schreef Gooddeal het volgende:
Het gaat nu elke keer weer over verlichting. Ik ben daar helemaal niet mee bezig. Ik ben een mens met gevoelens, ik voel veel, maar ik denk ook veel.
En ik ben al blij dat ik zelf besef dat ik ( te) veel denk.
Verlichting betekend toch dat je in een staat bent dat je je continue gedachtenstroom kunt stoppen, en in een vredige, gelukkige staat van zijn bent?
Zover ben ik nog lang niet. En ik moet zeggen, ik heb heel veel boeken gelezen, en YT's gezien van populaire goeroes, volgens mij heb ik ze in een ander topic al eens aangekaart.
Ze raken mij niet. Ik kan niks met Eckhart Tolle, Louise Hay. Rhonda Byrne.
En die andere, met dat "omkeer" systeem.
Ik vind het allemaal zo'n trucje.
En het is net alsof je niks meer mag voelen. Want alles wat er gebeurd, en wat je pijn doet, dat laat je zelf toe.
Dat soort dingen.
En ik weet dat ik nu misschien heel raar klink. Maar eigenlijk ben ik best blij dat ik zoveel kan voelen. Ik betwijfel zelfs of ik wel zo wil zijn dat niets mij meer kan bezeren, of raken.
Want ik wil leven, en daar hoort voelen voor mij bij.
-O-
Misschien dat iemand mij snapt, misschien ook niet. Het is ook allemaal niet zomaar in een paar zinnen te vatten.
Het is zoals het is, en zo ben ik. :)
Het is heel complex maar het gaat niet alleen om loslaten (dat word steeds gezegd ook maar ik kan me daar ook niet in vinden in de zin van is het alleen dat? Al zit er een kern van waarheid in, heb je problemen en zit je daar mee dan blijft dat spoken laat je het los bevrijd het je), maar het laat je meer zien (denk ik) wat je spirituele weg/wereld kan zijn en hoe jezelf bevrijd van angsten/bagage in je systeem die je hebt. Zo ervaar ik het een beetje. Een zoektocht naar wie je bent in de kern zonder het masker en complete zelfacceptatie/zelfliefde (uiteindelijk).

[ Bericht 1% gewijzigd door Borrelnootje00 op 11-03-2018 00:11:06 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_177739787
En loslaten.. je kan niet alles loslaten maar wel accepteren de situatie zoals het is (het is logisch dat dingen die gebeuren of mensen die je ontmoet die een onwisbare indruk achterlaten impact heeft op wie je bent en ook dingen die je meemaakt vormen je) . Maar miss is het ook dat het je het ''loslaten moet loslaten'' :P dan is het moeten, geforceerd.. wat jaag je na met geforceerd ik moet het loslaten om het loslaten en ik mag daarbij niks voelen? Ik denk meer dat verlichting gewoon inzicht is in jezelf, maar dat zegt niet dat je niks meer mag voelen of dat je geen emoties meer hebt en dat niks je kan raken en dat je altijd maar gelukkig bent. Het is een staat van zijn en zelf ben ik van mening dat het een manier is om de werkelijkheid te bekijken. En die extase staat vind ik zelf een misvatting dat je je zo altijd voelt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Borrelnootje00 op 11-03-2018 01:58:28 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_177740208
We hoeven niet los te laten want we hebben immers niet werkelijk iets vast, dingen komen en gaan en niets zal altijd zijn zoals het was.
Daar leren we vanzelf mee omgaan naarmate we ouder worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_177757157
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 05:15 schreef bedachtzaam het volgende:
We hoeven niet los te laten want we hebben immers niet werkelijk iets vast, dingen komen en gaan en niets zal altijd zijn zoals het was.
Daar leren we vanzelf mee omgaan naarmate we ouder worden.
Dít. Accepteren dat niets blijvend is. Want we veranderen, en de omstandigheden en alles om je heen met ons. En dat het accepteren met gevoelens van verdriet en verlies en heimwee gepaard gaat. Het een duurt iets langer dan het ander. Tijd lost alles op.
pi_177757178
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 01:39 schreef Borrelnootje00 het volgende:
En loslaten.. je kan niet alles loslaten maar wel accepteren de situatie zoals het is (het is logisch dat dingen die gebeuren of mensen die je ontmoet die een onwisbare indruk achterlaten impact heeft op wie je bent en ook dingen die je meemaakt vormen je) . Maar miss is het ook dat het je het ''loslaten moet loslaten'' :P dan is het moeten, geforceerd.. wat jaag je na met geforceerd ik moet het loslaten om het loslaten en ik mag daarbij niks voelen? Ik denk meer dat verlichting gewoon inzicht is in jezelf, maar dat zegt niet dat je niks meer mag voelen of dat je geen emoties meer hebt en dat niks je kan raken en dat je altijd maar gelukkig bent. Het is een staat van zijn en zelf ben ik van mening dat het een manier is om de werkelijkheid te bekijken. En die extase staat vind ik zelf een misvatting dat je je zo altijd voelt.

^O^ Helemaal eens Borrelnootje. Mooi verwoordt.
  maandag 12 maart 2018 @ 09:08:40 #41
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177761493
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:20 schreef Gooddeal het volgende:
Het klinkt zo simpel. Je moet loslaten. Wat je loslaat komt naar je toe. Wat je vasthoudt drijft van je af.
Het is een beetje een kreet van deze tijd. Loslaten.
Maar als je dat niet kunt.
Wat nou als je een situatie niet kunt vergeten, of een bepaalde persoon in je leven niet kunt vergeten of loslaten.
Iets dat zoveel indruk op je maakt, of gemaakt heeft , dat je dat niet achter je kunt laten.
En dat je het gevoel hebt dat je niet verder kunt, omdat iets dat jou zo geraakt heeft, dat je het niet vergeten kunt.
Wat dan.
Herkenbaar maar imo kan iedereen loslaten. Koester de momenten die je had samen en zoek afleiding.
pi_177780550
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:08 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Herkenbaar maar imo kan iedereen loslaten. Koester de momenten die je had samen en zoek afleiding.
Je hebt gelijk. :)
  maandag 12 maart 2018 @ 22:53:00 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177781430
Slotje op verzoek.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:34:39 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177785168
Opgeschoond en weer open, kijken of het goed gaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177789573
Loslaten is het "moeilijkste" wat er is, en eigenlijk is het acceptatie van hetgeen wat gebeurt is. Probeer Jin Yoga, daarin leer je loslaten.

Verkapte TVP ook.
Lambo of Rekt
pi_177804690
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:57 schreef EggsTC het volgende:
Loslaten is het "moeilijkste" wat er is, en eigenlijk is het acceptatie van hetgeen wat gebeurt is. Probeer Jin Yoga, daarin leer je loslaten.

Verkapte TVP ook.
Wat toevallig. :) Ik zit al een tijdje te denken om yoga te gaan beoefenen.
Dit kan wel eens dé tip voor mij zijn.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:35:31 #47
476709 Ik2
Gradueel
pi_177962917
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:20 schreef Gooddeal het volgende:
Het klinkt zo simpel. Je moet loslaten. Wat je loslaat komt naar je toe. Wat je vasthoudt drijft van je af.
Het is een beetje een kreet van deze tijd. Loslaten.
Maar als je dat niet kunt.
Wat nou als je een situatie niet kunt vergeten, of een bepaalde persoon in je leven niet kunt vergeten of loslaten.
Iets dat zoveel indruk op je maakt, of gemaakt heeft , dat je dat niet achter je kunt laten.
En dat je het gevoel hebt dat je niet verder kunt, omdat iets dat jou zo geraakt heeft, dat je het niet vergeten kunt.
Wat dan.
Dan ga je naar buiten en verwonder je je over de natuur. Totdat je de vogeltjes hoort fluiten.
En dan ineens voel je de warmte van de zon. Zie je een torretje lopen, en begrijp je waarom het allemaal ooit begon.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_177998613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:35 schreef Ik2 het volgende:

[..]

Dan ga je naar buiten en verwonder je je over de natuur. Totdat je de vogeltjes hoort fluiten.
En dan ineens voel je de warmte van de zon. Zie je een torretje lopen, en begrijp je waarom het allemaal ooit begon.
Mooi. O+
En waar ook. Ik zie nu overal sneeuwklokjes, en felgekleurde krokusjes.
Het is lente, en de natuur ontwaakt.
pi_177998813
Ik moet niets loslaten. Ik verwerk, en neem mijn tijd daarvoor.
Iedereen doet het op zijn manier. Wat mij raakt, of wat mij verdriet doet, is aan mij.
En aan mij alleen om te bepalen of ik er aan toe ben om iets "los te laten " of niet.
Loslaten is geen werkwoord.
Maar een state of mind.
pi_178004317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:51 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Mooi. O+
En waar ook. Ik zie nu overal sneeuwklokjes, en felgekleurde krokusjes.
Het is lente, en de natuur ontwaakt.
Fijne dag vandaag :)
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178004972
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 06:46 schreef Ik2 het volgende:

[..]

Fijne dag vandaag :)
Dankjewel. Ik wens jou ook een hele fijne dag. :)
pi_178016857
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 08:10 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik wens jou ook een hele fijne dag. :)
Dankjewel :)
Fijne avond :9
Ik zeg niets meer, dat was het.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')