Dit dus. Dan laten ze je maar 4 dagen op hun eigen kantoor aan iets werken, of ze regelen een klus waar je 40 uur kunt werken.quote:Op zondag 4 maart 2018 20:39 schreef jatochneetoch het volgende:
Detacheringsbureau moet jou gewoon werk bieden.
Ze mogen geen vakantiedagen ofzo afpakken als jij gewoon aangeeft beschikbaar te zijn.
Ik zou zeggen kijk eens in je contract.quote:Op zondag 4 maart 2018 20:44 schreef Plumooh het volgende:
Dus onder de 16 uur in de min (wat ik nog wel snap dat kan als je onregelmatig werk; de ene maamd werk je meer dan de ander) moet de baas leegloop betalen?
En de eerste 16 uur ook. Als jij beschikbaar bent krijg je betaalt. Het is niet jouw probleem welke klanten hij vindt. Als hij je 32 uur wegzet tegen 60 euro per uur is het voor hem beter dan 40 uur tegen 40 euro per uur. Als het niet rendabel is zoekt hij wel een andere klus voor je.quote:Op zondag 4 maart 2018 20:44 schreef Plumooh het volgende:
Dus onder de 16 uur in de min (wat ik nog wel snap dat kan als je onregelmatig werk; de ene maamd werk je meer dan de ander) moet de baas leegloop betalen?
De uitzendonderneming zoekt passende arbeid voor jou als je geen werk hebt. Net als in fase B is er sprake van passende arbeid als het om een functie gaat die niet meer dan twee functiegroepen lager ligt dan de laatste functie die je hebt uitgevoerd (of dan de eerste functie die je hebt verricht in je lopende contract als die hoger is). Het aantal uren dat je werkt in die nieuwe opdracht (per week, maand of periode) moet gelijk zijn aan het aantal overeengekomen arbeidsuren dat in je contract staat. Je moet overigens wel voor deze arbeidsuren beschikbaar blijven voor arbeid. Als de uitzendonderneming passend werk voor je gevonden heeft, maar je weigert dit, dan vervalt je recht op vervangend werk én je recht op loondoorbetaling.quote:
En als die niet gehaald worden dan kan ik dus schrijven op leegloop? En natuurlijk terug koppelen aan de accountmanager etc.quote:Op maandag 5 maart 2018 09:51 schreef djh77 het volgende:
Het aantal uren dat je werkt in die nieuwe opdracht (per week, maand of periode) moet gelijk zijn aan het aantal overeengekomen arbeidsuren dat in je contract staat
Voor de berekening van je salaris zou je m.i. geen uren hoeven te schrijven. Je hebt immers een vast contract voor x uur.quote:Op maandag 5 maart 2018 09:58 schreef Plumooh het volgende:
[..]
En als die niet gehaald worden dan kan ik dus schrijven op leegloop? En natuurlijk terug koppelen aan de accountmanager etc.
Maar ik dacht dat leegloop alleen was als project X 1 dec eindigd en project Y 1 jan start, dat je dan een maand leegloop hebt.
Maar dat is dus niet zo? Leegloop is dus ook als je niet aan je uren komt bij de opdrachtgever?
Daarom moet ik schrijven en omdat ik onregelmatig werk en dus daar toeslag op ontvang.quote:Op maandag 5 maart 2018 10:01 schreef djh77 het volgende:
Het is wel mogelijk dat je uren moet schrijven zodat je werkgever deze in rekening kan brengen bij de opdrachtgever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |