quote:Volgens mij helemaal niks geen verschil...
Op maandag 23 december 2002 12:23 schreef Hilfiger het volgende:
Wat is het verschil? Toen ik bij Deventer reed, werd ik geflitst. In tegenstelling tot een normale blauwe flits, werd ik nu geflitst door een Rode flits
Kwestie van smaak denk ik van de uitvoerende ambtenaar (wiens loon ik betaal)...
quote:Nee...
Op maandag 23 december 2002 12:25 schreef vosss het volgende:
Is het niet zo dat een rode flits van voren komt??
P.s. Wat voor auto rijd je? Beste motor zit er in dan...
[ontopic]
geen idee.. *grin*
[/ontopic]
quote:Reed niet zo hard hoor.....160 ofzo
Op maandag 23 december 2002 12:27 schreef GraPghaST het volgende:P.s. Wat voor auto rijd je? Beste motor zit er in dan...
quote:k denk niet dat er overlast in zit bij zoiets waarmee kan je de omwonenden dan storen ? en ik neem aan als je 160 reed dat dat niet op zo`n speelerf is (anders ben je helemaal
Op maandag 23 december 2002 12:28 schreef Hilfiger het volgende:
Zou het er misschien mee kunnen hebben te maken dat een blauwe flits voor meer overlast zorgt? (bij omwonenden?)
quote:Dus alleen voor 's nachts?
Op maandag 23 december 2002 12:37 schreef -roys- het volgende:
rood licht is bij infrarood camera's
quote:
Infrarood camera's hebben een onzichtbare flits (vandaar infrarood camera )
quote:Nog nooooooit van gehoord...
Met rood en blauw licht heeft het oog minder moeite zichzelf te herstellen aan donkere omstandigheden... vandaar dat ze dat gebruiken. En da's ook de verklaring waarom bv truckers rode cabineverlichting hebben... of duikboten... of... ja... point made...
van het TTC forum:
quote:Het klopt dat rood minder verblindend is dan blauw... dus het zou best eens kunnen kloppen zo...
De fabel met de rode lampen blauwe lampen heeft niets met opkomend of afgaand flitsen te maken. Rood wordt gebruikt om de flits minder opvallend te maken. Blauw schijnt de kwaliteit van de foto's ten goede komen.
[Dit bericht is gewijzigd door ToMaSZ op 23-12-2002 13:00]
quote:
Op maandag 23 december 2002 12:55 schreef gateway het volgende:
die blauwe zijn ervoor omdat die palen in beide rijrichtingen flitsen, om zo als je naar de paal toerijdt en dus van voren geflitst wordt dat je niet verblindt wordt.
quote:Doet me denken aan een man die aangehouden werd toennie door rood reed. Als excuus zei hij dattie iets te hard reed waardoor door het doppler-effect het stoplicht groen leek.
Op maandag 23 december 2002 12:27 schreef GraPghaST het volgende:
Heeft te maken met Doppler-effect van licht. Als een object een redelijk hoge snelheid hebt, krijg je last van rood/blauwverschuiving. Als je heel hard op de flits afreed wordt het roder dan normaal, en als je heel hard van de flits afreed wordt het blauwer. (of was het nou andersom)P.s. Wat voor auto rijd je? Beste motor zit er in dan...
![]()
![]()
[ontopic]
geen idee.. *grin*
[/ontopic]
quote:Kan beide, is moeilijk te zien..
Op maandag 23 december 2002 21:16 schreef doekels het volgende:
Heb ik ook nog even een vraag. Welke kant flits een flitspaal op? Met de weg mee, of alleen de auto's die uit tegengestelde richting komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |