abonnement Unibet Coolblue
pi_177567014
Biologieleek hier en heb wat kennis nodig.

Ik heb vandaag sprays grkocht met microben. Het heet HG Alle nare geurtjes weg. De omschrijving luidt. Werkt in op de stankbron met behulp van microben en enzymen. Maskeert niet.

Het was vandaag vriesweer in Drenthe. Heb de sprays bij het verlaten vd winkel in een plastic tas gewikkeld en dan weer in een andere tas. Hopende op beetje isolatie. Ik ben heel paranoide over dit soort dingen. En toen moest ik 20 minuten fietsen met deze vriesweer. Nu vraag ik mij af of de micoben door statische electriciteit (tas) zijn vermoord of door fietsen met dit vriesweer? Ja dom ik weet het maar weet niet zoveel over biologie. ik heb de sprays nu nodig en heb ze kwartiertje gelee in een lauwwarm bad (alleen onderkant niet hals of nippel) gedaan. Weet niet of ze nog in orde komen of uberhaupt.

De reden dat ik bang ben. Is omdat ik door het vele gebruik met dit spul wat merk en ruik. En nu niet. Ik had thuis nog eentje en daarbij merkte ik het wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crazylikethatglue op 03-03-2018 01:39:31 ]
  zaterdag 3 maart 2018 @ 03:39:03 #2
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177567835
Zit je aan de lsd of meen je dit serieus?

[ Bericht 1% gewijzigd door denattedweil op 03-03-2018 03:39:42 (Vraagteken vergeten. Kapottmoe) ]
  Forum Admin zaterdag 3 maart 2018 @ 08:49:55 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_177568919
Zou je niet eens beter de bron van die stanklucht aanpakken i.p.v. het steeds maar weer te maskeren met die spuitbus rommel?
pi_177572586
Dat er microben in die spray zitten lijkt mij sterk.

Een spray tegen microben... ok. Maar een spray die microben bevat, lijkt me niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177590516
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
Dat er microben in die spray zitten lijkt mij sterk.

Een spray tegen microben... ok. Maar een spray die microben bevat, lijkt me niet.
Een soort anthrax spuitbus. Handig!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:32:38 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177590679
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
Dat er microben in die spray zitten lijkt mij sterk.

Een spray tegen microben... ok. Maar een spray die microben bevat, lijkt me niet.
Dat is wel wat HG in de productbeschrijving zet:
https://nl.hg.eu/producten/aircare/hg-alle-nare-geurtjes-weg
  zondag 4 maart 2018 @ 00:21:32 #7
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177591733
https://radar.avrotros.nl(...)enurine-verwijderen/

quote:
Microbioloog Huub Op den Camp van de Radboud Universiteit zegt dat bacteriën (dat zijn microben) een stankverbinding kunnen afbreken. 'De enzymen zitten in de bacteriën, die doen het werk. Bij losse enyzmen is het maar de vraag of het werkt.' HG zegt niet welke bacteriën met enzymen er in het product zitten aardoor het voor Op den Camp niet te zeggen is of dit product van HG werkt. 'Ik denk dat het in ieder geval niet zal werken voor al die verschillende geuren die HG noemt op de verpakking. Urine is namelijk echt iets heel anders dan nicotine.' Op den Camp zegt als de spray van HG voor al die verschillende stinkende stoffen zou werken, de prijs een stuk hoger zou zijn.
Kennelijk wil HG niks kwijt over wat voor microben er dan in zouden zitten. Curieus.

Het klinkt een beetje als een verkoop gimmick.

Overigens kunnen de meeste bacteriën heel redelijk tegen vorst. Maar zolang we niet exact weten wat voor bacteriën is het natuurlijk een lastige vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177592842
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:33 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Biologieleek hier en heb wat kennis nodig.

Ik heb vandaag sprays grkocht met microben. Het heet HG Alle nare geurtjes weg. De omschrijving luidt. Werkt in op de stankbron met behulp van microben en enzymen. Maskeert niet.

Het was vandaag vriesweer in Drenthe. Heb de sprays bij het verlaten vd winkel in een plastic tas gewikkeld en dan weer in een andere tas. Hopende op beetje isolatie. Ik ben heel paranoide over dit soort dingen. En toen moest ik 20 minuten fietsen met deze vriesweer. Nu vraag ik mij af of de micoben door statische electriciteit (tas) zijn vermoord of door fietsen met dit vriesweer? Ja dom ik weet het maar weet niet zoveel over biologie. ik heb de sprays nu nodig en heb ze kwartiertje gelee in een lauwwarm bad (alleen onderkant niet hals of nippel) gedaan. Weet niet of ze nog in orde komen of uberhaupt.

De reden dat ik bang ben. Is omdat ik door het vele gebruik met dit spul wat merk en ruik. En nu niet. Ik had thuis nog eentje en daarbij merkte ik het wel.
Vorstvrij bewaren staat erop. Maw de temperatuur van de inhoud mag niet onder nul zakken. In 20 minuten zal dat niet gebeuren. Dus nee, dat kan geen effect gehad hebben. Statische electriciteit al helemaal niet. Als het niet werkt (en de vorige wel) dan is het misschien een oude fles, is er in de winkel iets mee gebeurd, wie weet. Maar een warm bad lijkt me geen goed idee. Met koude kan je bacteriën moeilijk doden, met hitte daarentegen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')