abonnement Unibet Coolblue
pi_177551150
Het is al lang mijn droom (lach niet) om een text based browser game te maken. Zoiets als Travian, Ogame, Utopia, etc. Nu weet ik eigenlijk nooit waar ik moet beginnen. Mijn doel is om hem eerst zo eenvoudig mogelijk te houden zodat hij ook goed op telefoons en brakke computers draait (en het ook makkelijker voor mij is). Ik hoef er geen geld mee te verdienen, het is puur een hobbyproject.

Het is wel een langetermijnplan hoor, ik heb mezelf 3 jaar gegeven om het te voltooien. Ik heb niet veel achtergrond in webdevelopment. Een tijd geleden ben ik via udemy bezig geweest met een cursus webdevelopment (deze: https://www.udemy.com/the-complete-web-developer-course-2). Deze heb ik ongeveer tot de helft afgemaakt. Verder heb ik op youtube tutorials gevonden om een text based browsergame te maken maar dat is info van 2014. Weet niet of dat uitmaakt overigens...


Het lijkt me erg leuk om te horen van mensen die ervaring hebben met het bouwen van dit soort spellen en wat je achtergrond is en hoe je te werk bent gegaan!

Greetz,

MisterGrey.

[ Bericht 2% gewijzigd door MisterGrey op 02-03-2018 16:53:13 (spelling) ]
pi_177552869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:04 schreef MisterGrey het volgende:
Verder heb ik op youtube tutorials gevonden om een text based browsergame te maken maar dat is info van 2014. Weet niet of dat uitmaakt overigens...
Dergelijke spellen had je al in de jaren 90. Client side wil je natuurlijk aan de relevante standaarden houden. Server side kun je natuurlijk zelf technieken waarmee je al bekend bent toepassen.

Het belangrijkste is om eerst een concept te hebben. Daarna wil je pseudoalgorithmen uitzetten en daarna het database ontwerp doen. Vervolgens kun je aan het programmeren beginnen. Daarnaast heb je natuurlijk nog graphisch materiaal nodig (al valt dit natuurijk mee bij text-based).
pi_177553563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:27 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Dergelijke spellen had je al in de jaren 90. Client side wil je natuurlijk aan de relevante standaarden houden. Server side kun je natuurlijk zelf technieken waarmee je al bekend bent toepassen.

Het belangrijkste is om eerst een concept te hebben. Daarna wil je pseudoalgorithmen uitzetten en daarna het database ontwerp doen. Vervolgens kun je aan het programmeren beginnen. Daarnaast heb je natuurlijk nog graphisch materiaal nodig (al valt dit natuurijk mee bij text-based).
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk inderdaad, deze spellen bestaan al heel lang. Ik wil het eigenlijk client-side vrij simpel houden. Ik denk dat ik met PHP en html een heel eind kom al. Voor server side heb ik mySQL in gedachten (ik roep maar wat). Het ontwerpen en het grafische materiaal zal niet voor problemen zorgen, het is echt het programmeren zelf.
pi_177588879
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zondag 4 maart 2018 @ 12:29:04 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177598147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:59 schreef MisterGrey het volgende:
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk inderdaad, deze spellen bestaan al heel lang. Ik wil het eigenlijk client-side vrij simpel houden. Ik denk dat ik met PHP en html een heel eind kom al. Voor server side heb ik mySQL in gedachten (ik roep maar wat). Het ontwerpen en het grafische materiaal zal niet voor problemen zorgen, het is echt het programmeren zelf.
Nog afgezien van het programmeren, heb je al wel het spel helemaal uitgeschreven en voor jezelf een overzicht gemaakt van alle mogelijke uitkomsten op basis van de invoer van de speler?
So we just called him Fred
pi_177599039
Leer eerst maar programmeren. Als je zoiets als travian wil maken, betekent het dat je client/server gaat.

php is leuk voor op de server, maar in de browser kan je alleen javascript/html/css gebruiken, vergeet php maar in de browser.

Vergeet je niet eerst een ontwerp van het spel te maken? Dan komt wat je nodig hebt vanzelf naar boven drijven.
pi_177612441
vergeet ook niet dat php AJAX nodig heeft om een degelijke UX te hebben. Er zijn veel libraries beschikbaar om dit makkelijk te doen met Javascript al is JQuery genoeg voor jouw doel
  maandag 5 maart 2018 @ 00:30:51 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177612642
Als je lol wilt hebben aan programmeren dan kan ik je niet helpen.

Ben zelf aan het prutsen geweest met een online tool waarbij je nul programmeerervaring nodig hebt en je je volledig op het verhaal kunt focussen.
Dacht dat het deze was: http://textadventures.co.uk/quest

Misschien handig om die te gebruiken om het maken van het verhaal in de vingers te krijgen voor je aan het programmeren gaat.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:41:51 #9
76108 bluuf
Powershell fan
pi_177612692
Waarom ga je eigenlijk voor PHP ipv NodeJS?
Javascript heb je hoe dan ook nodig voor je game (client side), kun je het net zo goed serverside ook gebruiken als je het toch van scratch moet bouwen EN je eigenlijk nog moet leren HOE je moet programmeren (scheelt je toch weer een taal leren, hoewel een taal niet het lastigste is)
  donderdag 8 maart 2018 @ 07:07:59 #10
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177678820
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:01 schreef totalvamp het volgende:
vergeet ook niet dat php AJAX nodig heeft om een degelijke UX te hebben. Er zijn veel libraries beschikbaar om dit makkelijk te doen met Javascript al is JQuery genoeg voor jouw doel
Als ts het echt simpel wil houden kan hij ook alles synchrone houden zonder ajax en zonder veel JS.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177752798
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:41 schreef bluuf het volgende:
Waarom ga je eigenlijk voor PHP ipv NodeJS?
Javascript heb je hoe dan ook nodig voor je game (client side), kun je het net zo goed serverside ook gebruiken als je het toch van scratch moet bouwen EN je eigenlijk nog moet leren HOE je moet programmeren (scheelt je toch weer een taal leren, hoewel een taal niet het lastigste is)
Bedankt, dat scheelt weer ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')