I.d.d. jaquote:Op woensdag 19 december 2018 09:04 schreef Geckoo het volgende:
ik vind het altijd zo mooi dat hij zegt, niet zo veel gedaan dit weekend, maar wel een halve kast maken welke op maat is gemaakt met een afwerking waar menig meubelmaker niet aan kan tippen...
inderdaad niet zo veel gedaan![]()
wat een tofheidquote:Op zondag 16 december 2018 17:48 schreef BBach het volgende:
Niet heel veel gedaan dit weekend. Toch nog een stukje verdergewerkt aan de kast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tussen beide kasten komt normaal gezien een spiegel (waar het nu groene MDF is)
Bedankt voor je reply. Heb enige tijd geleden bij de lokale houthandel ook eens gevraagd achter deze voorgegronde platen, maar het prijsverschil was aanzienlijk. (Mag ik natuurlijk mijn tijd voor gronderen niet tellen)quote:Op donderdag 20 december 2018 11:05 schreef BBach het volgende:
@hierboven: dank jullie wel![]()
@kclemen: dat is idd MDF met witte primer. Het is de groene variant (watervast). Ik had eigenlijk gewoon geprimde besteld, dus het was een leverfoutje.
Ik werk veel liever met geprimde MDF omdat je daar netjes op kan aftekenen en het toch iets minder werk is achteraf. Het is niet zoveel duurder, dus de moeite waard. Kopse kanten moet je dan wel nog gronden en schilderen.
Nadeel aan die platen is dat er soms scherpe uitsteeksels zitten in de toplaag na het zagen. Moeilijk uit te leggen, maar de verf aan de oppervlakte blijft soms na het zagen iets uitsteken/schilferen en dat is messcherp. Daar heb ik me in het begin verschillende keren aan gesneden bij het vastnemen van die platen.
Mooi, heeft een zekere maritieme uitstralingquote:Op vrijdag 28 december 2018 15:59 schreef BBach het volgende:
Alweer een stuk verder met de kast. De schuifdeuren zitten in 7 vernislagen en de binnenzijde is 2 keer geschilderd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er heel chique uit. Hoe pak jij de kopse kant van mdf aan, zou je de stappen eens kunnen uitleggen. Thnxquote:Op vrijdag 28 december 2018 15:59 schreef BBach het volgende:
Alweer een stuk verder met de kast. De schuifdeuren zitten in 7 vernislagen en de binnenzijde is 2 keer geschilderd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |