abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177538662
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:18 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Alsof die relatie serieus te nemen is..
Dat weet ik niet, heb geen pics gezien.
pi_177538681
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:19 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, heb geen pics gezien.
Ik ook niet, maar als je zo met je partner omgaat ben je een idioot.
pi_177538687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat boeit mij die relatie? Ik heb liever niet dat agenten hun macht gaan misbruiken.
Punt is gewoon dat TS er te ver vanaf staat, en dus geen bewijs is welke vorm dan ook heeft. Doen ze dus niks mee .
pi_177538698
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:20 schreef Embraer89 het volgende:
Punt is gewoon dat TS er te ver vanaf staat, en dus geen bewijs is welke vorm dan ook heeft. Doen ze dus niks mee .
Punt is dat als er meerdere meldingen over die agente binnenkomen, ze er echt wel wat mee doen.
En ik weet niet hoe de systemen daar in elkaar zitten, maar ik neem aan dat ze wel kunnen zien wie welk dossier wanneer geraadpleegd heeft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177538720
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:20 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Punt is gewoon dat TS er te ver vanaf staat, en dus geen bewijs is welke vorm dan ook heeft. Doen ze dus niks mee .
Ach, een volgende stap is dat de familie van de partner wordt doorgelicht en de kennissenkring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2018 22:22:16 ]
pi_177538730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Punt is dat als er meerdere meldingen over die agente binnenkomen, ze er echt wel wat mee doen.
Dan wel ja, maar denk dat het allemaal wel meevalt. Een melding maken kan natuurlijk altijd.
pi_177539038
Zo, hoppa. Wat een hoop reacties. Fijn om te weten dat ik niet gek ben.

Ik ken de agente in kwestie ook wel een beetje, die zie ik er ook wel voor aan. Zo'n anonieme melding kan altijd. Als blijkt dat het niet klopt is het ook in het systeem terug te zien. Ga ik even over nadenken. Zoals gezegd, zo'n agent moet je niet willen.
pi_177539155
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:17 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Ja, en loop je dus tussen die relatie te stoken hè slimmerd, tevens lijkt het me inderdaad een grapje zoals ik al eerder zei. Wat door verschillende bronnen verdraaid is en dan zo neer komt. Beetje onzinnig om daarvoor een relatie op het spel te zetten.
Stoken in de relatie? Als het serieus is, zal de relatie vast niet stuk lopen omdat er een melding over haar is binnengekomen, lijkt me. Als dat wel zo is, wat is zo'n relatie dan waard?
pi_177539423
De grote fout is natuurlijk dat ze het aan de grote klok heeft gehangen. Als ze het voor zichzelf had gehouden, was het bij niemand bekend, behalve dan misschien bij een zeer oplettende ICT'er.
pi_177539507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:52 schreef Gebruikersnaam83 het volgende:
De grote fout is natuurlijk dat ze het aan de grote klok heeft gehangen. Als ze het voor zichzelf had gehouden, was het bij niemand bekend, behalve dan misschien bij een zeer oplettende ICT'er.
Daarom. Ze heeft schijt aan de wet.
Wat is het volgende? Wat als het uit gaat met je vriendin?
Gaat ze je dan volgen op straat als je een avondje naar de kroeg bent geweest, slaat ze je in de boeien en gooit ze je een nachtje in de cel en zegt dan tegen
de teamchef dat jij haar beledigde en dan komt ze hiermee weg?
En dan is het jouw woord tegen het hare, en ze geloven haar als agent natuurlijk.
5 Ferrari's op videoband!
pi_177540070
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:20 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Punt is gewoon dat TS er te ver vanaf staat, en dus geen bewijs is welke vorm dan ook heeft. Doen ze dus niks mee .
Als ts aangeeft om welke agent het gaat en wie er nagetrokken is kan men dat in de loggegevens van de gba zien.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 1 maart 2018 @ 23:31:14 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177540288
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:36 schreef Gebruikersnaam83 het volgende:
Zo, hoppa. Wat een hoop reacties. Fijn om te weten dat ik niet gek ben.

Ik ken de agente in kwestie ook wel een beetje, die zie ik er ook wel voor aan. Zo'n anonieme melding kan altijd. Als blijkt dat het niet klopt is het ook in het systeem terug te zien. Ga ik even over nadenken. Zoals gezegd, zo'n agent moet je niet willen.
Als je vriend serieus is met dat meisje neemt hij het je waarschijnlijk niet in dank af als jij haar zus in de problemen brengt om iets wat hij alleen maar grappig vindt.
Ik zou eerst met hem praten voordat ik handel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177540468
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je vriend serieus is met dat meisje neemt hij het je waarschijnlijk niet in dank af als jij haar zus in de problemen brengt om iets wat hij alleen maar grappig vindt.
Ik zou eerst met hem praten voordat ik handel.
Hoe verandert met hem praten ook maar iets aan of die zus problemen zou moeten krijgen? TS moet zelf de keuze maken of hij het moreel acceptabel vindt dat een agente haar ambt misbruikt, en of hij zich geroepen voelt dat aan de kaak te stellen.
Als de vriend van TS zegt dat hij het helemaal prima vindt, maakt het het dan meer acceptabel dat die zus zo gehandeld heeft?

Als de zus nooit in zijn bestand heeft gekeken komt men daar direct achter en is er niets aan de hand. Alles word gelogd.
pi_177540617
Als het verhaal echt waar is zou ik het wel melden, natuurlijk is dit niet goed.

Tevens voor de mensen die hier verbaasd over zijn een mooie eye opener voor bij het referendum over de sleepwet.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:31:08 #40
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177550256
Politie onderzoekt ernstig plichtsverzuim door medewerker

Oost Nederland - De afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten (VIK) van de politie Oost Nederland is een onderzoek gestart na een verdenking van ernstig plichtsverzuim door een medewerker.

De medewerker wordt ervan verdacht dat hij stelselmatig misbruik heeft gemaakt van de politiesystemen. Verkregen informatie gebruikte hij mogelijk voor privédoeleinden. In afwachting van de uitkomsten van het onderzoek door de afdeling VIK werd de medewerker op donderdag 1 maart buiten functie gesteld en is hem de toegang tot politiebureaus ontzegd.

https://www.politie.nl/ni(...)functiestelling.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177550282
quote:
5s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:46 schreef Gebruikersnaam83 het volgende:
Ik vraag me echter af of een agent dit wel mag doen voor persoonlijk gebruik. Het lijkt me toch dat er waarborgen zijn ingebouwd om dit te voorkomen met het oog op privacy.

Is er iemand hier die daar iets meer over weet dan ik, of stel ik me een te ideaal beeld voor van de politiemacht en moet ik me, kort gezegd, niet zo aanstellen? Alle input is welkom!
Nee dit mag niet. Maar gebeurd dagelijks en massaal.
pi_177550374
Ik ken een paar agenten, wel eens over gehad ook.
Eentje had zoiets van als ik je ken en betrap je op iets (behalve onder invloed rijden of echt iets ontoelaatbaars) dan krijg je alleen een waarschuwing.
Dat dus terwijl een onbekende waarschijnlijk gelijk op de bon zou gaan.

Was er eigenlijk nogal verbaasd over, maar heb er verder niks over gezegd omdat het wellicht nog wel eens in mijn voordeel zou kunnen werken :')

Het loont om "vrienden" bij de politie te hebben :D
Do what you love, love what you do!
pi_177550473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:49 schreef Embraer89 het volgende:
Nee dat mag niet, maar denk dat het meer gebeurt dan wij denken.
Dat dus.

Ook bij bijvoorbeeld verhuizen zal men kijken of de buurt wel ok is en de buren fris zijn.
Dat mag ook niet maar ...
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:39:09 #44
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_177550478
quote:
5s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:46 schreef Gebruikersnaam83 het volgende:
Excuses voor de vreemde titel, ik weet even niet beter. Ik hoorde pas een verhaal dat me de wenkbrauwen deed fronsen.

Een vriend vertelde dat hij een nieuwe vriendin had, maar wel eerst even 'gecheckt' was door haar zus. Zus bleek bij de politie te werken en die had maar even in het systeem nagezocht of er geen gekke dingen over hem bekend waren. Naast wat kleine dingetjes is hij verder heel braaf, dus hij 'mocht in de familie'. Zelf vond hij het nogal grappig.

Ik vraag me echter af of een agent dit wel mag doen voor persoonlijk gebruik. Het lijkt me toch dat er waarborgen zijn ingebouwd om dit te voorkomen met het oog op privacy.

Is er iemand hier die daar iets meer over weet dan ik, of stel ik me een te ideaal beeld voor van de politiemacht en moet ik me, kort gezegd, niet zo aanstellen? Alle input is welkom!
Ik denk dat je dit even andersom moet bezien. :)
Als een agent in functie komt, dan wordt er een onderzoek gedaan naar zijn/haar familierelaties.
Als de nieuwe vriend van haar zus een crimineel blijkt te zijn dan is dat wel degelijk een probleem voor haar, dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze er heel even een snelle check tegenaan gooit.
Ik neem aan dat er alleen gecheckt is of die vriend een strafblad heeft.
Random van iedereen van alles natrekken is niet toegestaan.

Maar vergis je niet in hoeveel mensen in Nederland via hun werk toegang hebben tot jouw privégegevens. Veel meer privé dan een verkeersboete. Denk eens aan wat een administratief medewerker van jouw zorgverzekering allemaal kan inzien?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_177550507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:32 schreef rival het volgende:

[..]

Nee dit mag niet. Maar gebeurd dagelijks en massaal.
Welk korps haal jij je ervaring uit? En hoe recent is deze wetenschap?

Antwoord op OP:
- ja, het kan
- nee, het mag niet
- nee, dit blijft niet onopgemerkt
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:41:03 #46
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_177550541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:35 schreef kree het volgende:
Het loont om "vrienden" bij de politie te hebben :D
Alleen op "heterdaad" dan toch. Het "scheuren" kan echt al eeuwen niet meer.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_177550614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:41 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Alleen op "heterdaad" dan toch. Het "scheuren" kan echt al eeuwen niet meer.
Ja uiteraard, over in de systemen rommelen heb ik ze nooit gehoord.
Wel eens voor de grap gevraagd trouwens toen ik een bon had :D
Zo van kun je fff die en die bon uit het systeem halen?

Maar wist het antwoord natuurlijk al, was meer een geintje
Do what you love, love what you do!
pi_177550690
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:32 schreef rival het volgende:

[..]

Nee dit mag niet. Maar gebeurd dagelijks en massaal.
Dat dus. Ik heb (door mijn ex) een beetje in dat wereldje gezeten van politie, ambulance en brandweer. Je wilt niet weten hoeveel informatie daar door gespeeld wordt naar derden.

Zo werden wij gewaarschuwd voor onze nieuwe overburen.
Zo werd ik na mijn scheiding ingelicht dat er een paar veroordeelde pedo's in de flat waar ik ging wonen woonden.
Zo kreeg ik een waarschuwing toen ik een portemonnee met ID gevonden had en dat melde, dat die man een zware crimineel was en ik de portemonnee dus beter niet persoonlijk kon afgeven.
Zo kreeg ik te horen dat een vriendin met spoed door de ambu werd opgehaald (met de reden erbij) terwijl haar vent nog van niets wist.
Vaak wist ik ook van de brandweer waar ze geweest waren, bij wie en waarom. Zeker bij assistentie van de ambu of politie vind k dat niet horen. Bv die en die heeft gedreigd met een zelfmoordpoging..

Bij die laatste twee heb ik toch echt tegengas gegeven en gezegd dat ik dat soort dingen niet wenste te horen via hen.

Allemaal ongevraagde informatie trouwens.

Overigens ook een hoop gezeik gehad na onze scheiding omdat de politie mijn ex de hand boven het hoofd hield. Ik heb toen echt aangiftes in een andere gemeente moeten doen omdat ze het in mijn gemeente weigerden op te nemen.
pi_177550717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:39 schreef Deshain het volgende:

[..]

Welk korps haal jij je ervaring uit? En hoe recent is deze wetenschap?

Antwoord op OP:
- ja, het kan
- nee, het mag niet
- nee, dit blijft niet onopgemerkt
Regio Amsterdam. Meest recente ervaring ongeveer 23 maanden geleden meegemaakt.
pi_177550769
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:48 schreef rival het volgende:

[..]

Regio Amsterdam. Meest recente ervaring ongeveer 23 maanden geleden meegemaakt.
Op Fok! was toch ook iemand in die reeks van Anne Faber die politie informatie doorgaf die hij helemaal niet mocht hebben maar dat gehoord had van 'een vriend bij de politie'.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')