Dit dus.quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is 100 euro, grofweg? En dan wil je die 'neef van een collega' daar moeilijk over gaan doen? Man man manBetaal gewoon je shit als je iets verkeerd hebt gedaan.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Eh..... een neef van een collega.... is naar Denemarken geweest en heeft een parkeerbonnetje achter de ruitenwisser gekregen. Van Q-Park en dat er 750 Dkr betaald moet worden. De enige gegevens die Q-park heeft (ter plekke) is het kenteken. Er staat Swift en IBAN op en zo. Maar.....
als je niks doet (De neef kan geen Engels en al helemaal geen Deens), wat kan er dan gebeuren.
Diezelfde neef heeft ook al eens zo'n parkeerbrief gekregen na een vakantie Krakau, geheel in het Pools. Ook nog niks van teruggehoord.
Wat te doen?
bron anwbquote:U vraagt zich af of u de boete niet hoeft te betalen omdat u de Deense taal niet machtig bent.
Er wordt gesproken over een parkeerboete maar feitelijk gaat het om een naheffing van parkeergeld door een private partij (Europark).
Als u deze naheffing niet betaalt kan deze ter inning uit handen worden gegeven aan een incassobureau. Inning zal niet door het CJIB plaatsvinden omdat het niet gaat om een boete voor een verkeersovertreding.
Het feit dat u in casu de Deense taal niet machtig bent, ontslaat u niet van de verschuldigdheid van de naheffing.
In dit geval vind ik dat de TS een lintje verdient voor zijn burgerlijk verzet tegen de pakeermaffia van Q-park. Het is sowieso klachtwaardig dat criminele organisaties als Q-park door de politiek een hand boven het hand wordt gehouden, terwijl ze de parkeergelden van steden grotendeels stelen, waardoor de burger weer meer belasting moet betalen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
En je bent natuurlijk een gigantische lul en loser als je iets fout doet en dan de consequenties ervan niet op je neemt.
Oeh! Onderbuikgevoelens! Gaaf!quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:21 schreef paddestoelensoep het volgende:
[..]
In dit geval vind ik dat de TS een lintje verdient voor zijn burgerlijk verzet tegen de pakeermaffia van Q-park. Het is sowieso klachtwaardig dat criminele organisaties als Q-park door de politiek een hand boven het hand wordt gehouden, terwijl ze de parkeergelden van steden grotendeels stelen, waardoor de burger weer meer belasting moet betalen.
Idd, zodadelijk komen natuurlijk de asielzoekers aan de beurt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oeh! Onderbuikgevoelens! Gaaf!
Het ligt wel wat genuanceerder. Het was op een binnenplaats die totaal niet de indruk weergaf van een betaalde parkeerplaats. Twee andere auto's aanwezig op een potentie van enkele tientallen. Ik geeft toe "het zijn de standaardsmoezen" maar toch....quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Aangezien het van een commercieel bedrijf komt, zal je er waarschijnlijk niets van horen als je niet betaalt. Al kan het natuurlijk wel via incassobureau's e.d.
En je bent natuurlijk een gigantische lul en loser als je iets fout doet en dan de consequenties ervan niet op je neemt.
Onwetendheid is nog altijd geen excuus.quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het ligt wel wat genuanceerder. Het was op een binnenplaats die totaal niet de indruk weergaf van een betaalde parkeerplaats. Twee andere auto's aanwezig op een potentie van enkele tientallen. Ik geeft toe "het zijn de standaardsmoezen" maar toch....
Ik denk niet dat de Deense politie achter je aan gaat als je een naheffing van een private partij niet betaald.quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:57 schreef fathank het volgende:
alleen zorgen dat je niet meer met hetzelfde kenteken naar denemarken gaat.
Is wel een gok omdat wanneer zij een Nederlandse advocaat in de arm nemen, deze naam en adresgegevens kan opvragen en er zo een advocatenbrief op de mat kan vallen. Deze link gaat over Kroatië maar ik denk dat dit in Denemarken ook kan gebeuren.quote:
Holy shit 287 euro betalen aan een Nederlands bureau omdat je een boete van 14 euro in Kroatië niet hebt betaald?quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:11 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Is wel een gok omdat wanneer zij een Nederlandse advocaat in de arm nemen, deze naam en adresgegevens kan opvragen en er zo een advocatenbrief op de mat kan vallen. Deze link gaat over Kroatië maar ik denk dat dit in Denemarken ook kan gebeuren.
https://www.anwb.nl/exper(...)urwaarders-ontvangen
Als je niet tegen de originele boete bezwaar hebt gemaakt, maak je weinig kans.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Holy shit 287 euro betalen aan een Nederlands bureau omdat je een boete van 14 euro in Kroatië niet hebt betaald?
Die zou ik helemaal never nooit niet betalen. Over mijn lijk. Walgelijke overheden met hun kuttruukjes om je te laten betalen voor waar je je auto neerzet. En dan zo'n Nederlands bureau wat zich de ballen uit de broek lacht door 20 keer (letterlijk) zo veel te rekenen voor je 'werkzaamheden'. Binnen 1 minuut 23 is het kenteken en de NAW gegevens bevestigd en gecontroleerd in hun systeem. Laat me niet lachen.
Hier zou ik tegenin gaan met alles wat ik heb.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:21 schreef paddestoelensoep het volgende:
terwijl ze de parkeergelden van steden grotendeels stelen, waardoor de burger weer meer belasting moet betalen.
Gewoon borden in de lokale taal + Engels neergooien. Zou een hoop verduidelijken. Kan ook niemand meer het excuus maken dat ze de taal niet machtig zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Stelt niemand zich meer op de hoogte van de lokale regels als je ergens naar toe gaat? En dan allemaal achteraf gaan klagen als je een bekeuring krijgt ?
Triest, betaal gewoon als je een fout gemaakt hebt.
Is dit nu een bijgevolg van het kentekenregister open stellen voor doorrijders bij het tankstation?quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:11 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Is wel een gok omdat wanneer zij een Nederlandse advocaat in de arm nemen, deze naam en adresgegevens kan opvragen en er zo een advocatenbrief op de mat kan vallen. Deze link gaat over Kroatië maar ik denk dat dit in Denemarken ook kan gebeuren.
https://www.anwb.nl/exper(...)urwaarders-ontvangen
Lijkt mij idd een goede oplossingquote:Op donderdag 1 maart 2018 21:17 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Gewoon borden in de lokale taal + Engels neergooien. Zou een hoop verduidelijken. Kan ook niemand meer het excuus maken dat ze de taal niet machtig zijn.
Oh ja, want iedereen spreekt Engels.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:17 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon borden in de lokale taal + Engels neergooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |