abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:22:37 #1
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177498553
Ik zit ik te kijken naar preshave olie. Dat maakt het allemaal wat makkelijker en beschermd mijn babyhuidje tijdens het scheren, blijkbaar, Maar dat spul kost 6 euro voor een klein flesje en vraag me af wat het verschil is tussen huistuinkeukenolien en deze pre shave olie? Kan je ook gewoon Crema of olijfolie op je bakkus smeren? Klinkt grappig, maar even serieus? Is het hetzelfde spul met het enigste verschil een geurtje dat ze eraan hebben toegevoegd ofzo? Ik ben een heel praktisch mens, maar 6 euro voor 75ml olie, klinkt echt absurd als ik erover nadenk.

Edit: Zit misschien wel dichtbij gewone huistuinkeukenolie, makkelijk geld verdienen zo voor die gasten! B-)

https://www.bluebeards-revenge.co.uk/



[ Bericht 14% gewijzigd door govie op 28-02-2018 10:28:18 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177498663
pre shave olie is nooit voor mannen.
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:44:35 #3
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177498941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:29 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
pre shave olie is nooit voor mannen.
Volgens de kenners en bekende barbermerken wel. Kijk maar eens in de webshops, bekende merken zijn proraso, bluebeards en etcetc, allemaal hebben ze pre shave creme of olie. Ik heb er geen kennis van, maar wel veel rode plekjes en hoopte via een preshave creme of olie dit te verminderen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:46:56 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177498978
Het lijkt duur, je hebt echter per beurt maar een druppel of twee nodig.
And so is the past
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:47:39 #5
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177498992
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Het lijkt duur, je hebt echter per beurt maar een druppel of twee nodig.
Zit wat in, heb je het wel eens geprobeerd? Wat zijn jouw ervaringen?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177500622


Aanrader dit. Gebruik het altijd.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_177500776
gewoon scheergel voor gevoelige huid gebruiken. Van Gilette, Nivea of wat dan ook. Werkt super, zelfs voor mijn mij babyhuidje.
Daarna even een paar druppels niveau after shave balsem er op en klaar

Pre-shave olie. |:( Hoe verzinnen ze het? (en hoezo trapt iemand daar überhaupt in? 8)7 )
Het is wat.......
pi_177501243
pre-shave olie is flauwekul. Er is maar één middel wat de baardharen echt zachter maakt voor het scheren: water.

Dus scheer je tijdens of direct na het douchen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:34:49 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177504211
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:44 schreef govie het volgende:

[..]

Volgens de kenners en bekende barbermerken wel. Kijk maar eens in de webshops, bekende merken zijn proraso, bluebeards en etcetc, allemaal hebben ze pre shave creme of olie. Ik heb er geen kennis van, maar wel veel rode plekjes en hoopte via een preshave creme of olie dit te verminderen.
Zou ik ook aanraden als ik geld verdien met dit soort zaken te promoten/aan te bieden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:36:27 #10
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177504238
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
pre-shave olie is flauwekul. Er is maar één middel wat de baardharen echt zachter maakt voor het scheren: water.

Dus scheer je tijdens of direct na het douchen.
Die preshave is niet voor de haren, maar voor de huid. Het maakt een olielaagje waarop het mesje dan kan surfen of zoiets. Dat is volgens mij het doel van die preshave en barbars gebruiken het ook volgens mij. Je hebt ook praoraso creme, wat ook gewoon olie is maar wat makkelijker aan te brengen ofzo (zit veel mentholgeur in).

https://www.scheersalon.n(...)yEAQYAyABEgLP8_D_BwE

Ik heb de veel rode plekjes en wil dat niet meer dus ik ben op zoek naar oplossingen en misschien dat dit goedje wel werkt, scheerolie als primer. (8> Verder weet ik het ook niet hoor, als ik had geweten hoe alles volgens experts moest, dan had ik die rooie plekkies ook nie gehad. :')
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177506930
Mijn vriend doet het op deze manier voor zijn baard en ik voor mijn hele lichaam eigenlijk; gewone babyolie (Zwitsal ruikt lekker maar Etos / Kruidvat eigen merk kan ook) even 10 min in laten trekken op de plekken die wilt scheren. Dan afspoelen met water (maar een klein beetje) scheerschuim of gel, scheren maar en na afloop beetje afdeppen met babypoeder (Again Zwitsal of eigen merk). Na 30 min is de “witte” laag van de babypoeder op je huid verdwenen. Werkt prima en super glad huidje, daarnaast ook goedkoop.

Edit: dit voorkomt rode plekjes + daarna je gezicht wassen met een wilde wasgel.

[ Bericht 8% gewijzigd door 2682000 op 28-02-2018 16:57:54 ]
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:51:40 #12
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177508096
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:51 schreef 2682000 het volgende:
Mijn vriend doet het op deze manier voor zijn baard en ik voor mijn hele lichaam eigenlijk; gewone babyolie (Zwitsal ruikt lekker maar Etos / Kruidvat eigen merk kan ook) even 10 min in laten trekken op de plekken die wilt scheren. Dan afspoelen met water (maar een klein beetje) scheerschuim of gel, scheren maar en na afloop beetje afdeppen met babypoeder (Again Zwitsal of eigen merk). Na 30 min is de “witte” laag van de babypoeder op je huid verdwenen. Werkt prima en super glad huidje, daarnaast ook goedkoop.

Edit: dit voorkomt rode plekjes + daarna je gezicht wassen met een wilde wasgel.
Ook een leuke optie om uit te proberen! ik zal het overwegen thx!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177508286
gewoon een huid olie of baby olie gebruiken, maakt geen zak uit.

wil je iets goeds pak dan een sensitive baby huidolie, bv weleda calendula huidolie.
hardcoholic
pi_177508651
olijfolie is ook een optie
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_177508777
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:51 schreef govie het volgende:

[..]

Ook een leuke optie om uit te proberen! ik zal het overwegen thx!
Als je de ingrediënten bekijkt lijkt het hoofdbestanddeel castorolie. Wat de tweede olie is weet ik zo even niet.
Correctie, de tweede olie is olijfolie.
Dat zijn ook de enige twee werkzame onderdelen. De rest is geur.

[ Bericht 4% gewijzigd door mootie op 28-02-2018 18:33:59 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 28 februari 2018 @ 18:33:46 #16
39237 crew  H_T
2733
pi_177508922
Ik gebruik naar tevredenheid Etos scheerolie. Niet als pre-shave, maar gewoon als enige optie. 3 euro voor 12 ml lijkt veel, maar omdat je maar heel weinig nodig hebt doe je weken met één flesje. Uiteindelijk redelijk vergelijkbaar met kosten voor scheergel dus.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 28 februari 2018 @ 18:52:03 #17
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177509309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik gebruik naar tevredenheid Etos scheerolie. Niet als pre-shave, maar gewoon als enige optie. 3 euro voor 12 ml lijkt veel, maar omdat je maar heel weinig nodig hebt doe je weken met één flesje. Uiteindelijk redelijk vergelijkbaar met kosten voor scheergel dus.
Maar jij gebruikt hem dus eigenlijk om droog te scheren? en niet als primer?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 28 februari 2018 @ 18:58:26 #18
39237 crew  H_T
2733
pi_177509486
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:52 schreef govie het volgende:

[..]

Maar jij gebruikt hem dus eigenlijk om droog te scheren? en niet als primer?
Yes. Warm water, paar druppels olie en scheren maar! Met een krabber, en na een scheerbeurt of drie een nieuw mesje erop. Dat bevalt mij het beste :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 februari 2018 @ 19:03:53 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177509641
Geld verdienen aan hipsters _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 februari 2018 @ 19:36:33 #20
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_177510449
Scheerolie werkt prima! Alleen loopt je mesje er vol van en spoelt t lastig uit daardoor. Gebruik nu scheercrème van Weleda. Werkt ook super!
  woensdag 28 februari 2018 @ 20:06:06 #21
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177511358
Ik gebruikte eerst altijd een scheerapparaat maar ben nu aan het overstappen op een mesje, gewoon omdat het kan. Ik zit de komende tijd nog vast aan 6-bladige mesjes van de kruidvat, op de website gaf iedereen die 5 sterren, dus wie ben ik dan om te zeggen eigenmerk altijd kut is :+ ).

https://www.kruidvat.nl/k(...)0558#product-reviews

Ik blijf nog sowieso even bij deze mesjes, maar zal mijn scheergel, welke maar 75ml inhoud heb, een ander iets voor halen. Misschien is die kruidvatgelmeuk toch net iets te budget om e.e.a. lekker te laten glijden, genoeg andere opties staan hierboven.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177511480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:06 schreef govie het volgende:
Ik gebruikte eerst altijd een scheerapparaat maar ben nu aan het overstappen op een mesje, gewoon omdat het kan. Ik zit de komende tijd nog vast aan 6-bladige mesjes van de kruidvat, op de website gaf iedereen die 5 sterren, dus wie ben ik dan om te zeggen eigenmerk altijd kut is :+ ).

https://www.kruidvat.nl/k(...)0558#product-reviews

Ik blijf nog sowieso even bij deze mesjes, maar zal mijn scheergel, welke maar 75ml inhoud heb, een ander iets voor halen. Misschien is die kruidvatgelmeuk toch net iets te budget om e.e.a. lekker te laten glijden, genoeg andere opties staan hierboven.
In dubio of ik wel of niet moet overstappen van mes naar scheerapparaat vroeg ik mij af; waarom wil jij overstappen naar een scheermes?
  woensdag 28 februari 2018 @ 20:19:23 #23
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177511730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:10 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

In dubio of ik wel of niet moet overstappen van mes naar scheerapparaat vroeg ik mij af; waarom wil jij overstappen naar een scheermes?
Het voordeel van een scheerapparaat is dat je jezelf overal kunt scheren, in principe zonder spiegel en jezelf open te halen. Maargoed als je jezelf scheert dan vallen wel haartjes en die ze je dus echt wel liggen of dat het dan nog geldt, geen idee. Daarentegen heb je wel vaak dat die mesjes ook gewoon slijten maar veel duurder kosten qua vervanging dan standaard scheermesjes. Tegenwoordig ben je met het bestellen van een nieuw apparaat bekant even duur uit als een vervangende kop bestellen. (als je een doorsnee accuscheerapparaat van een paar tientjes hebt van bijvoorbeeld philips ofzo). Bij een duurder is er logischerwijs een grotere prijspeilverschil tussen het scheerapparaat en de scheerkoppen, maar dan nog zijn wel prijzig.

Met een scheermesje is het resultaat veel beter dan met een normaal scheerapparaat. Bijvoorbeeld in mijn hals bleven altijd wat haartjes staan en heb nu 2x met mesje gedaan maar alles is weg. Het voordeel is dat de prijs van de mesjes zo laag is dat continu scheren met een scherp mes financieel geen probleem is en bij scheerapparaat is dat denk ik toch anders en daarnaast moet je langer met een nieuwe scheerkop. Nadeel is blijkbaar dat het even zoeken welke technieken, brands en gels het beste passen bij het individu zodat je geen eigen wondjes of onprettige tintelingen overhoudt.

Voor mij geldt na 20 jaar met een scheerapparaat te hebben gescheerd ik voorlopig even een jaartje probeer met wat mesjes en gels/olies van verschillende fabrikanten. Maar een ding is zeker, het scheerapparaat kan na de eerste 5 scheerbeurten (dan zijn ze al merkbaar botter) niet op tegen een doodnormaal nieuw scheermesje van minder dan 1 euro.

[ Bericht 1% gewijzigd door govie op 28-02-2018 20:26:32 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177514871
Ik scheer me onder de douche met een mach3-mesje. Nog nooit sneetjes gehad en je voelt prima wat je vergeten bent. Ik gebruik geen olie, geen scheerzeep, geen aftershave en toch geen trubbles met huidirritatie.

Enige irritatie ontstaat eigenlijk alleen door te enthousiast tegen de haren in te scheren. Niet tegen de haren inscheren, dus. Dat is wel iets minder glad, maar nog altijd gladder dan met een apparaat scheren.

Om de mesjes lang goed te houden, hoef je maar één ding te doen: ze te drogen. Als ik klaar ben, blaas ik de mesjes schoon (Mach3 heeft een open achterkant, wat dat erg makkelijk maakt). en droog de bovenkant na op de handdoek. Door ze iedere keer netjes te drogen, gaan de mesjes zonder te overdrijven een maand mee met ongeveer vier scheerbeurten per week.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177515219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:19 schreef govie het volgende:

[..]

Het voordeel van een scheerapparaat is dat je jezelf overal kunt scheren, in principe zonder spiegel en jezelf open te halen. Maargoed als je jezelf scheert dan vallen wel haartjes en die ze je dus echt wel liggen of dat het dan nog geldt, geen idee. Daarentegen heb je wel vaak dat die mesjes ook gewoon slijten maar veel duurder kosten qua vervanging dan standaard scheermesjes. Tegenwoordig ben je met het bestellen van een nieuw apparaat bekant even duur uit als een vervangende kop bestellen. (als je een doorsnee accuscheerapparaat van een paar tientjes hebt van bijvoorbeeld philips ofzo). Bij een duurder is er logischerwijs een grotere prijspeilverschil tussen het scheerapparaat en de scheerkoppen, maar dan nog zijn wel prijzig.

Met een scheermesje is het resultaat veel beter dan met een normaal scheerapparaat. Bijvoorbeeld in mijn hals bleven altijd wat haartjes staan en heb nu 2x met mesje gedaan maar alles is weg. Het voordeel is dat de prijs van de mesjes zo laag is dat continu scheren met een scherp mes financieel geen probleem is en bij scheerapparaat is dat denk ik toch anders en daarnaast moet je langer met een nieuwe scheerkop. Nadeel is blijkbaar dat het even zoeken welke technieken, brands en gels het beste passen bij het individu zodat je geen eigen wondjes of onprettige tintelingen overhoudt.

Voor mij geldt na 20 jaar met een scheerapparaat te hebben gescheerd ik voorlopig even een jaartje probeer met wat mesjes en gels/olies van verschillende fabrikanten. Maar een ding is zeker, het scheerapparaat kan na de eerste 5 scheerbeurten (dan zijn ze al merkbaar botter) niet op tegen een doodnormaal nieuw scheermesje van minder dan 1 euro.
Bedankt voor de reactie.

Als we het over lage kosten hebben moet je volgens mij inderdaad bij scheermesjes zijn. Althans, ik neem aan dat we het over de messen voor 'krabbertjes' dan wel veiligheidsscheermessen hebben? Persoonlijk gebruik ik het liefst een mes maar één keer; dan is het telkens weggooien van een dubbelzijdig scheermesje volgens mij wel beter voor de portemonnee vergeleken met het weggooien van zo een 'cassette' met meerdere messen!

Wellicht is deze reeks wel interessant voor jou: LIF / Klassiek scheren #XXII Klassiek scheren wint terrein. Jammer genoeg lijkt die een beetje inactief te zijn.

Ik moet bekennen wel flink minder dan 20 jaar te scheren, maar sinds ik begonnen ben met scheren, met een krabbertje, heb ik bij het dagelijks scheren eigenlijk nooit een periode van langer dan week gehad dat ik geen last had van een geïrriteerde huid. Waarschijnlijk ligt het aan mij, zij het mijn techniek of simpelweg een gevoelige huid. Genoeg mensen die er dagelijks mee scheren en geen last van hebben. Ik was benieuwd of een goede scheerapparaat - eentje van meer dan 100 euro? - mij een wat betere start van de dag kon geven. Ik neem aan dat het in ieder geval wat tijd bespaart. (Het opkloppen van scheerschuim - uiteindelijk uit luiheid overgestapt naar een bus - was niet mijn favoriete bezigheid)

In ieder geval succes. Ik denk dat als je jouw vraag stelt in het topic waar ik naar gelinkt hebt, je een goed antwoord zult krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')