abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186151325
Ik vond de aflevering zo ontzettend slecht en totaal niet in de echte verhouding met de werkelijkheid.

Het gescheld, dat is écht niet standaard. Maar wat wil je als je met draaiende camera een afdeling of werkzaal op gaat? Echt niet iedereen wil gefilmd worden. Geef het eerst aan, zodat de mensen die niet in beeld willen weg kunnen gaan.

En zomaar een cel in lopen waar iemand voor een extra beveiligd vervoer wordt klaargemaakt? Not done.

Her gevangeniswezen mag zich, vind ik, wel schamen voor deze aflevering. Ze werden niet goed op de kaart gezet.
pi_186151945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 08:05 schreef Patoshik het volgende:
Ik vond de aflevering zo ontzettend slecht en totaal niet in de echte verhouding met de werkelijkheid.

Het gescheld, dat is écht niet standaard. Maar wat wil je als je met draaiende camera een afdeling of werkzaal op gaat? Echt niet iedereen wil gefilmd worden. Geef het eerst aan, zodat de mensen die niet in beeld willen weg kunnen gaan.

En zomaar een cel in lopen waar iemand voor een extra beveiligd vervoer wordt klaargemaakt? Not done.

Her gevangeniswezen mag zich, vind ik, wel schamen voor deze aflevering. Ze werden niet goed op de kaart gezet.
De programmamakers en Beau is alles aan te rekenen. Zij wandelen overal maar naar binnen; bij terminaal zieke kinderen, demente bejaarden, gevangenen, het maakt ze niet uit, alles draait om het scoren.

Walgelijk programma, volkomen onethisch.
pi_186151976
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:16 schreef Za het volgende:

[..]

De programmamakers en Beau is alles aan te rekenen. Zij wandelen overal maar naar binnen; bij terminaal zieke kinderen, demente bejaarden, gevangenen, het maakt ze niet uit, alles draait om het scoren.

nou dat kun je over bijna alle programma's zeggen dan?

Beau is nog aardig ethisch ?
Do what you love, love what you do!
pi_186152007
Vorige seizoen, terminale patienten die zeg maar dus dood gaan binnen een week.
Denk niet dat Beau die emotie gespeeld heeft toen.

Althans, weet t zeker wel dat t echt emotie was.
pi_186152078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:18 schreef kree het volgende:

nou dat kun je over bijna alle programma's zeggen dan?
Welke programma's zijn er nog meer waarin mensen die echt in een hele zwakke positie zitten, omdat ze én ziek én kind danwel bejaard zijn, op geen enkele manier in staat zijn te kunnen beslissen of ze mee willen doen aan een emo-tainment programma, worden uitgebuit?

quote:
Beau is nog aardig ethisch ?
Nee, Beau is een effectbejach mannetje gemoufleerd met wat koket taalgebruik.
Ik zag hem met cameraploeg achter kinderen van een jaar of 5 aanhollen toen hun vader werd afgevoerd in een ambulance, en een verbrand jochie van een jaar of 3 telkens lastig vallen.
Om te kotsen.
pi_186152185
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:20 schreef kree het volgende:
Vorige seizoen, terminale patienten die zeg maar dus dood gaan binnen een week.
Denk niet dat Beau die emotie gespeeld heeft toen.
Wat heeft hij daar te zoeken?

Je beseft dat mensen die nog een week te leven hebben zich in een superzwakke positie bevinden? Niet meer in staat tot protest of helder nadenken?
Wettelijk worden ze als wilsonbekwaam gezien, hen (en hun jonge kinderen) gaan filmen ter meerdere glorie van BvED (met zijn zgn "oprechte emoties") is een schending van alles wat ethisch is.

Denk je dat Beau zelf Alberto Stegeman met zijn cameraploeg zou uitnodigen om zijn eigen terminaal zieke kind of ouders te filmen?
pi_186152221
jemig :')

Tis tv jongens????? natuurlijk zit er een model achter.
Maar als je daar afstand van wil nemen dan kun je je tv in de kliko tyfen want dan is er geen 1 programma

Ik vind beau aardig integer hoor
pi_186152378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:37 schreef kree het volgende:
jemig :')

Tis tv jongens????? natuurlijk zit er een model achter.
Maar als je daar afstand van wil nemen dan kun je je tv in de kliko tyfen want dan is er geen 1 programma

Ik vind beau aardig integer hoor
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo weet met Beau. Misschien ben ik heel zuur en heb ik het heel erg verkeerd, maar ik vond zijn emoties in het Pardoeshuis gewoon nep overkomen. Met droge ogen je verhaal doen voor de camera en een seconde later je rug keren naar de camera omdat je het niet trekt. Het blijft uiteindelijk wel RTL hè.

Wel vind ik het goed dat sommige onderwerpen onder de aandacht gebracht worden in zijn programma. Al vind ik RTL niet de zender voor dit programma. Het zou beter passen op NPO.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-04-2019 09:58:44 ]
pi_186152677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:16 schreef Za het volgende:

[..]

:') er zit een knop op je tv..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_186152744
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

Ik kijk die shit niet, maar de trailers ervan werden en worden telkens uitgezonden tussen hun gangbare programmering.
pi_186152781
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

Overigens, stel jouw vader of kind is terminaal ziek, zou je BvED binnenlaten opdat hij wat oprechte emoties tentoon kan spreiden of zeg je dat hij kan oprotten?
pi_186153066
In vergelijking met "Anita wordt opgenomen" met die vrouwengevangenis vond ik dat wel een stuk beter dan deze aflevering van Beau. Maar dat waren ook meerdere uitzendingen, waardoor het ook wat dieper kon gaan. Maar zij vroeg bijvoorbeeld eerst of ze even binnen mocht komen ipv meteen naar binnen te stormen.

Van die sekskamers wist ik wel, maar wordt weinig gebruik van gemaakt hoor. In die vrouwengevangenis ging het ook maar om een paar keer per maand op honderden gevangenen. En er zitten ook allerlei regels aan. Zo moet je al een bepaalde tijd vast zitten en degene met wie je seks wilt moet ook al minimaal 10 keer ofzo op bezoek zijn geweest zeiden ze in dat programma.
pi_186153358
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo weet met Beau. Misschien ben ik heel zuur en heb ik het heel erg verkeerd, maar ik vond zijn emoties in het Pardoeshuis gewoon nep overkomen. Met droge ogen je verhaal doen voor de camera en een seconde later je rug keren naar de camera omdat je het niet trekt. Het blijft uiteindelijk wel RTL hè.

Wel vind ik het goed dat sommige onderwerpen onder de aandacht gebracht worden in zijn programma. Al vind ik RTL niet de zender voor dit programma. Het zou beter passen op NPO.
tja dat is altijd beetje de vraag natuurlijk. er zit regie bij etc.
Wellicht zijn er momenten dat het over geregiseerd is wel. Maar over het algemeen zijn zijn emoties niet gespeeld. Of althans dan moet je hele goede acteur zijn?
pi_186153777
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:18 schreef Za het volgende:

[..]

Ik kijk die shit niet, maar de trailers ervan werden en worden telkens uitgezonden tussen hun gangbare programmering.
Dan moet je - pardon my French - gewoon je muil houden over dit programma en Beau. Zo'n trailer doet geen recht aan een volledige aflevering.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:20 schreef Za het volgende:

[..]

Overigens, stel jouw vader of kind is terminaal ziek, zou je BvED binnenlaten opdat hij wat oprechte emoties tentoon kan spreiden of zeg je dat hij kan oprotten?
Ja ik zou hem toelaten, want ik denk dat veel families dit juist als kans aangrijpen om meer aandacht te genereren voor de ziekte zelf en het onbegrepen verhaal achter (langdurig) ziek zijn. Bij Villa Pardoes kreeg je als kijker een heel mooi beeld hoe verschillend de werelden zijn van de ouders en het zieke kind. Sommige mensen vergeten dat Beau gewoon een vader is van 4 kinderen..
pi_186154008
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

Dan moet je - pardon my French - gewoon je muil houden over dit programma en Beau. Zo'n trailer doet geen recht aan een volledige aflevering.
Het raakt je nogal?

quote:
Ja ik zou hem toelaten, want ik denk dat veel families dit juist
Kijk daar ga je de mist al in, het is niet aan jou namelijk.

quote:
Sommige mensen vergeten dat Beau gewoon een vader is van 4 kinderen..
Is dat een vrijbrief om je onbetamelijk te gedragen?
pi_186154022
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik denk dat je het heel goed zit.

Er zijn namelijk ook presentatoren die wars zijn van enige vorm van effectbejach over de rug van bv kinderen.
Zoals bv John Williams, soms ziet hij zich onverwacht geconfronteerd met een ziek of labiel kind, Beau vED zou dit gelijk uitbuiten, inzoomen etc. Maar John Williams zal zich hier nooit aan bezondigen, hij is altijd zuiver, maar krijgt geen lof noch ontvangt hij prijzen omdat de kijkers zelf in de regel niet zuiver zijn.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:06:53 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186154282
Walgelijk op effectbejag uitzijnde aandachttrekkend mannetje die John Williams. :r
Niet dat ik daar ooit naar kijk, maar toch heb ik er een mening over. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186154348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:06 schreef golfer het volgende:
Walgelijk op effectbejag uitzijnde aandachttrekkend mannetje die John Williams. :r
Niet dat ik daar ooit naar kijk, maar toch heb ik er een mening over. :')
:D
pi_186154521
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:52 schreef Za het volgende:

[..]

Het raakt je nogal?
[..]

Kijk daar ga je de mist al in, het is niet aan jou namelijk.
[..]

Is dat een vrijbrief om je onbetamelijk te gedragen?
Sneue opmerkingen gebaseerd op trailers van een programma dat je nog nooit hebt gezien. Je gaat zelf nogal de mist in.
pi_186155024
Als iemand met sensatiebeluste televisie bezig is, is het John Williams wel :) Met zijn zogenaamde hulpprogramma's... echt laat me niet lachen. Maar goed, da's 95% van RTL, hoe meer sensatie hoe beter. Daarom vind ik dat een programma als dat van Beau daar ook niet thuishoort.
pi_186155137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als iemand met sensatiebeluste televisie bezig is, is het John Williams wel :) Met zijn zogenaamde hulpprogramma's... echt laat me niet lachen.
JW bewaakt altijd de waardigheid van een ieder die meedoet aan zijn shows, zal nooit goedkoop scoren elementen als ziekte, invaliditeit, dood, misbruik of bv onvruchtbaarheid uitbuiten om mensen te laten breken er er vervolgens in close up tranen uit te persen, zoals Beau vED wel doet.

Indien je niet in staat bent onderscheid te maken tussen welke mensen op tv ethisch handelen, en welke goedkoop scoren ten koste van anderen, is dat jouw probleem en lach je maar een eind weg.
Lekker simpel.
pi_186155200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:11 schreef Za het volgende:

[..]

JW bewaakt altijd de waardigheid van een ieder die meedoet aan zijn shows, zal nooit goedkoop scoren elementen als ziekte, invaliditeit, dood, misbruik of bv onvruchtbaarheid uitbuiten om mensen te laten breken er er vervolgens in close up tranen uit te persen, zoals Beau vED wel doet.

Indien je niet in staat bent onderscheid te maken tussen welke mensen op tv ethisch handelen, en welke goedkoop scoren ten koste van anderen, is dat jouw probleem en lach je maar een eind weg.
Lekker simpel.
Die programma's hebben als doel mensen thuis lekker te laten meegenieten van andermans sores. Het tweede doel is pas het helpende aspect (voor zover die er is). Als je daar aan meewerkt als presentator (lees je geld verdienen over iemand zijn rug), dan ben je voor mij geen haar beter.
pi_186155347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

Die programma's hebben als doel mensen thuis lekker te laten meegenieten van andermans sores. Het tweede doel is pas het helpende aspect (voor zover die er is). Als je daar aan meewerkt als presentator (lees je geld verdienen over iemand zijn rug), dan ben je voor mij geen haar beter.
Ten eerste zijn alle deelnemers wilsbekwaam, dat is al het grote verschil met de "deelnemers" van Beau.
Daarnaast is de sores van deze mensen bv een keuken die niet af is, niet een kind dat op sterven ligt en geconfronteerd wordt met een oprecht jankende Beau.

Maar waar het me om ging is de zuiverheid van het individu dat de schakel is tussen de mensen en het format. JW is zuiver, ten alle tijden BvED echter is een smeerlap.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:29:18 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186155440
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:23 schreef Za het volgende:

BvED echter is een smeerlap.
Wat heeft BvED jou ooit persoonlijk aangedaan dat je zo fel tegen hem bent zonder naar zijn programma's te kijken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186155480
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:23 schreef Za het volgende:

[..]
JW is zuiver, ten alle tijden BvED echter is een smeerlap.
Wat een mensenkennis zeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')