abonnement Unibet Coolblue
pi_177491328
Over 2,5 jaar word ik 30, en ik krijg vanuit mijn sociale omgeving heel voorzichtig wel eens wat vraagjes over mijn vrijgezelle status.

Niet verwijtend of betweterig ofzo, maar ik merk wel dat mensen er meer een punt van beginnen te maken dan toen ik een jaar of 21 was.

Nu is het niet zo dat ik nooit een kans heb op een relatie. Ik ga niet heel veel meer uit, zit ook niet op tinder o.i.d, maar ik heb in de afgelopen paar jaren toch zeker wel wat kansen gehad op een serieuze relatie.

Dit waren stuk voor stuk best leuke dames, prima intelligentie, prima afkomst, prima uiterlijk, ware het niet dat ik bij elk van hen toch een reden had om niet verder te gaan / het contact af te kappen:

- Te lief en meegaand (te weinig eigen initiatief)
- Te lang. Ik ben zelf al 1,97 en zij was ruim 1,85. Ik wil geen reuzenstel zijn dat straks ook reuzenkinderen krijgt.
- Geschiedenis met wat psychische problemen. Volgens mij had ze het uiteindelijk wel prima voor elkaar, maar ik had toch direct zoiets van, ik zoek wel ff verder
- Te oud : ze was 29 toen ik 25 was
- Te serieus

Toch is het ook zo dat iedereen natuurlijk wel bepaalde mindere eigenschappen heeft. Niemand heeft het ideale plaatje en soms moet je mensen ook gewoon een kans geven. Ik vind het alleen lastig om te bepalen wanneer ik nu te snel iemand afwijs, of dat het gewoon ''niet de juiste'' is.

Navraag bij vrienden e.d. geeft ook telkens hele andere antwoorden : De één zegt : alleen ervoor gaan als het perfect voelt, de ander zegt : als je gaat wachten op de perfecte, ben je op je 40e nog steeds vrijgezel.

Hoe staan fokkers hier in?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:39:14 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177491379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:37 schreef Night__Stalker het volgende:
- Te lang. Ik ben zelf al 1,97 en zij was ruim 1,85. Ik wil geen reuzenstel zijn dat straks ook reuzenkinderen krijgt.
Nee, beter met een vrouw van 1,60 meter inderdaad

Beetje vreemde reden :T
pi_177491411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, beter met een vrouw van 1,60 meter inderdaad

Beetje vreemde reden
Hoezo?

Misschien was ze ook wel langer dan 1,85, ze was i.i.g. echt behoorlijk lang.
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 21:41:15 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177491444
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, beter met een vrouw van 1,60 meter inderdaad

Beetje vreemde reden :T
Het is dan ook gewoon zoeken naar een reden als je het mij vraagt. Als ze het niet is, is ze het niet. Maar als er veel potentiële partners voorbij komen en die vallen allemaal om flutredenen af dan zal TS zich toch moeten gaan afvragen of er wel echt iets 'mis' is met die vrouwen, of dat er meer iets 'mis' is met TS.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:41:41 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177491459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:40 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Hoezo?

Misschien was ze ook wel langer dan 1,85, ze was i.i.g. echt behoorlijk lang.
Je bent zelf ook behoorlijk lang. Denk je dat jullie er als stelletje beter uitzien als jullie ten opzichte van elkaar flink verschillen maar in ieder geval een van de twee niet veel afwijkt van de norm?
pi_177491491
Dat hangt er vanaf, je komt vanzelf iemand tegen en soms moet je daar meerdere mensen voor ontmoeten en de andere keer is het in een keer
pi_177491510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is dan ook gewoon zoeken naar een reden als je het mij vraagt. Als ze het niet is, is ze het niet. Maar als er veel potentiële partners voorbij komen en die vallen allemaal om flutredenen af dan zal TS zich toch moeten gaan afvragen of er wel echt iets 'mis' is met die vrouwen, of dat er meer iets 'mis' is met TS.
Terwijl het wel echt een knappe meid is. Het is van mijn kant ook echt niet tof doen of een beetje de coole onbereikbare dude uithangen, alleen op de één of andere manier was haar lengte voor mij toch een reden om niet verder te willen.
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 21:45:45 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177491579
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:43 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Terwijl het wel echt een knappe meid is. Het is van mijn kant ook echt niet tof doen of een beetje de coole onbereikbare dude uithangen, alleen op de één of andere manier was haar lengte voor mij toch een reden om niet verder te willen.
Mwah, is dat zo? Of was de mening van andere mensen over jullie als 'reuzenstel met reuzekinderen' de reden om niet verder te willen met haar?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177491663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mwah, is dat zo? Of was de mening van andere mensen over jullie als 'reuzenstel met reuzekinderen' de reden om niet verder te willen met haar?
De mening van andere mensen speelde misschien ook mee, maar was niet doorslaggevend. Ik vond inderdaad het genetisch effect voor het eventuele nageslacht relevant.

Daarnaast vulde ik voor mijzelf ook al redelijk snel in dat haar keuze op mij voornamelijk gebaseerd was op mijn lengte en daardoor twijfelde ik aan haar oprechtheid. Een vrouw van haar lengte heeft relatief weinig keuze m.b.t. partners ( ervanuitgaande dat 99,9% van de vrouwen geen kleinere partner wil). Daardoor is het voor vrouwen van die lengte vaak al snel goed als ze een vrijgezelle man van rond mijn lengte ontmoeten. Dit is uiteraard een eigen invulling van de omstandigheden.

Maar dit doe ik dus niet alleen met die lange dame, maar met meerdere. Ik denk al met al vrij snel ''Nee dit is het toch net even niet, nog maar even door blijven kijken''.
pi_177491778
Als het niet goed voelt, niet doen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 21:52:11 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177491794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:48 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

De mening van andere mensen speelde misschien ook mee, maar was niet doorslaggevend. Ik vond inderdaad het genetisch effect voor het eventuele nageslacht relevant.

Daarnaast vulde ik voor mijzelf ook al redelijk snel in dat haar keuze op mij voornamelijk gebaseerd was op mijn lengte en daardoor twijfelde ik aan haar oprechtheid. Een vrouw van haar lengte heeft relatief weinig keuze m.b.t. partners ( ervanuitgaande dat 99,9% van de vrouwen geen kleinere partner wil). Daardoor is het voor vrouwen van die lengte vaak al snel goed als ze een vrijgezelle man van rond mijn lengte ontmoeten. Dit is uiteraard een eigen invulling van de omstandigheden.

Maar dit doe ik dus niet alleen met die lange dame, maar met meerdere. Ik denk al met al vrij snel ''Nee dit is het toch net even niet, nog maar even door blijven kijken''.
Mja, ik weet niet bij hoeveel vrouwen dat is (geweest) maar op zich is er niks mis mee om géén relatie aan te gaan met iemand waarbij je niet denkt van 'ja, dit is dr'. Aan de andere kant, als er met elke meid iets mis is, ook kleine dingen, tja..
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177492215
Mijn rechterhand is mijn perfecte partner.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 27 februari 2018 @ 22:11:14 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_177492366
Als je gelooft dat er voor iedereen iemand is gemaakt in zijn of haar leven kan je op zoek blijven naar de perfecte partner. Als je daar niet in gelooft zul je uiteindelijk toch wel genoegen nemen met minder.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177492456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:37 schreef Night__Stalker het volgende:
Over 2,5 jaar word ik 30, en ik krijg vanuit mijn sociale omgeving heel voorzichtig wel eens wat vraagjes over mijn vrijgezelle status.
Fuck dat.

En je eisenpakketje vind ik wat raar. Als het echt een toffe meid is, wat maakt de lengte of leeftijd dan uit (heeft niet eens zo met goed uiterlijk te maken ofzo).

En ontopic, ik zou dan gewoon een 'imperfecter' iemand daten todat je een perfect iemand tegenkomt. Maar ik kan je vertellen dat je die perfecte iemand niet tegenkomt. Dat is alleen zo in Disney sprookjes.
pi_177492635
Ik denk dat als je afknapt op lengte het het toch al niet was. Ik kan zo drie dingen aan m'n vriend opnoemen die ik echt een afknapper zou vinden bij iedereen die niet mm vriend is. Ben gelukkig vet op hem aangeknapt en neem alle afknappers helemaal voor lief. <3
pi_177492679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 22:21 schreef Koettie het volgende:
Ik denk dat als je afknapt op lengte het het toch al niet was. Ik kan zo drie dingen aan m'n vriend opnoemen die ik echt een afknapper zou vinden bij iedereen die niet mm vriend is. Ben gelukkig vet op hem aangeknapt en neem alle afknappers helemaal voor lief. <3
c_/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177493420
Niet
Ik zwaai naar dieren.
pi_177493495
Als hij/zij niet de ware is, voel je het gewoon niet. Je hoeft geen genoegen te nemen met minder, het is uiteindelijk een belangrijke keuze die veel jaren van je gaat innemen.

Je hebt geen reden nodig om iemand af te kappen. Geen klik voelen is voldoende reden.
pi_177493530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:37 schreef Night__Stalker het volgende:
- Te lang. Ik ben zelf al 1,97 en zij was ruim 1,85. Ik wil geen reuzenstel zijn dat straks ook reuzenkinderen krijgt.
- Te oud : ze was 29 toen ik 25 was
Dit zijn echt de belachelijkste redenen die ik ooit heb gehoord. Als je zo door gaat, ben je straks 40!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 22:54:46 #20
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177493614
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:37 schreef Night__Stalker het volgende:
...
- Te lang. Ik ben zelf al 1,97 en zij was ruim 1,85. Ik wil geen reuzenstel zijn dat straks ook reuzenkinderen krijgt.
...
- Te oud : ze was 29 toen ik 25 was
...
als je gaat wachten op de perfecte, ben je op je 40e nog steeds vrijgezel.
Ik denk dat je op je 40e nog steeds vrijgezel bent op deze manier eerlijk gezegd. Ben ik zelf ook hoor, niet dat er veel mis mee is, maar ik zou mezelf echt op mijn achterhoofd krabben als ik dat zou zijn omdat ik kansen op een serieuze relatie afgekapt zou hebben om bijvoorbeeld bovenstaande twee redenen.

Vier jaar leeftijdsverschil of iemands lengte die niet eens zo extreem is? Dat is toch een lulreden!? :D
  dinsdag 27 februari 2018 @ 22:57:27 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177493676
Uitmaken om de lengte? En vier jaar leeftijdsverschil? Als dat de enige redenen waren toentertijd dan zoek je ook wel een reden om het uit te maken. Er zal niemand zijn in die voldoet aan al je eisen. Liefde is leren leven met de puntjes waar je misschien het liefst iets anders had gezien, maar tegelijkertijd maken die puntjes die persoon tot wie hij/zij is en waar je gevoelens voor hebt gekregen.
Als je het nou uitmaakt omdat de gevoelens er niet zijn...of andere serieuze redenen...maar deze twee redenen slaan nergens op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177493702
Degenen die mij voor altijd het minst/niet irriteren
pi_177493780
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 22:49 schreef CaVaBien het volgende:
Als hij/zij niet de ware is, voel je het gewoon niet.
Regelmatig ligt het aan mensen zelf waarom er geen klik is, bijv. Door niet open te zijn, niet enthousiast zijn, etc. Sommige mensen lijken te klikken met iedereen, sommigen bijna met niemand.
pi_177493871
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Regelmatig ligt het aan mensen zelf waarom er geen klik is, bijv. Door niet open te zijn, niet enthousiast zijn, etc. Sommige mensen lijken te klikken met iedereen, sommigen bijna met niemand.
Het zijn net mensen. Maar zelfs als je met bijna niemand klikt, kan je wel net met die ene wel een klik hebben.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 23:18:30 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177494049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:37 schreef Night__Stalker het volgende:
Over 2,5 jaar word ik 30, en ik krijg vanuit mijn sociale omgeving heel voorzichtig wel eens wat vraagjes over mijn vrijgezelle status.

Niet verwijtend of betweterig ofzo, maar ik merk wel dat mensen er meer een punt van beginnen te maken dan toen ik een jaar of 21 was.

Nu is het niet zo dat ik nooit een kans heb op een relatie. Ik ga niet heel veel meer uit, zit ook niet op tinder o.i.d, maar ik heb in de afgelopen paar jaren toch zeker wel wat kansen gehad op een serieuze relatie.

Dit waren stuk voor stuk best leuke dames, prima intelligentie, prima afkomst, prima uiterlijk, ware het niet dat ik bij elk van hen toch een reden had om niet verder te gaan / het contact af te kappen:

- Te lief en meegaand (te weinig eigen initiatief)
- Te lang. Ik ben zelf al 1,97 en zij was ruim 1,85. Ik wil geen reuzenstel zijn dat straks ook reuzenkinderen krijgt.
- Geschiedenis met wat psychische problemen. Volgens mij had ze het uiteindelijk wel prima voor elkaar, maar ik had toch direct zoiets van, ik zoek wel ff verder
- Te oud : ze was 29 toen ik 25 was
- Te serieus

Toch is het ook zo dat iedereen natuurlijk wel bepaalde mindere eigenschappen heeft. Niemand heeft het ideale plaatje en soms moet je mensen ook gewoon een kans geven. Ik vind het alleen lastig om te bepalen wanneer ik nu te snel iemand afwijs, of dat het gewoon ''niet de juiste'' is.

Navraag bij vrienden e.d. geeft ook telkens hele andere antwoorden : De één zegt : alleen ervoor gaan als het perfect voelt, de ander zegt : als je gaat wachten op de perfecte, ben je op je 40e nog steeds vrijgezel.

Hoe staan fokkers hier in?
Perfect bestaat niet dus ga je nooit vinden. Accepteer wat minpunten of blijf alleen. Ben realistisch, voor jou zullen ze waarschijnlijk ook wel wat minpunten moeten accepteren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')