abonnement Unibet Coolblue
pi_177497121
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet per kilometer hé, per minuut!

Dat is bijna 20 euro per uur. Dat vind ik wel duur.

Zeker als je het vergelijkt met een huurauto.
Je moet het ook gewoon als extra vervoer zien.

Meestal nemen we de tram naar het centrum van Antwerpen, maar hebben 's avonds niet altijd zin om die ook terug te nemen of is het gewoon te laat voor het ov. Taxi kost me 15¤ naar huis en dan moet ik wachten, voor geen 6 euro neem ik zo'n poppy-autootje rij naar huis en zet 'm neer waar er plek is.

Voor lange ritten enzo moet je het ook niet doen.
  woensdag 28 februari 2018 @ 20:00:41 #52
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177511189
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is alleen handig als je geen werk hebt (of op (brom)fietsafstand werkt), geen vrienden, geen hobby's op auto-afstand.
Hmm niet helemaal. Ik gebruik een soortgelijk platform en werk twee dagen per week op lokatie bij de klant. Overige dagen werk ik thuis. Dus voor mij is het een goed alternatief voor een auto.

Ik heb genoeg vrienden, dank je zeer. Die bezoek ik meestal met de fiets. Maar als ik in het weekend langs m'n ouders wil, dan boek ik gewoon een auto van tevoren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 20:10:49 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177511485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:00 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hmm niet helemaal. Ik gebruik een soortgelijk platform en werk twee dagen per week op lokatie bij de klant. Overige dagen werk ik thuis. Dus voor mij is het een goed alternatief voor een auto.

Ik heb genoeg vrienden, dank je zeer. Die bezoek ik meestal met de fiets. Maar als ik in het weekend langs m'n ouders wil, dan boek ik gewoon een auto van tevoren.
ZZP'er of ben je werknemer?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177511521
Ik vind het nog steeds SPAM.
  donderdag 1 maart 2018 @ 08:32:12 #55
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177522124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ZZP'er of ben je werknemer?
ZZP'er. Maar of je nou ZZP'er of werknemer bent, dat maakt niet uit zo lijkt mij. Als je niet elke dag aanwezig moet zijn bij klant/baas, dan gaat zo'n deelauto wellicht werken. Als je echter fulltime je waggie nodig hebt, dan zie ik niet in hoe het gaat werken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 09:01:55 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177522409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

ZZP'er. Maar of je nou ZZP'er of werknemer bent, dat maakt niet uit zo lijkt mij. Als je niet elke dag aanwezig moet zijn bij klant/baas, dan gaat zo'n deelauto wellicht werken. Als je echter fulltime je waggie nodig hebt, dan zie ik niet in hoe het gaat werken.
Nou, als mijn werkgever van mij verwacht dat ik op locatie bij de klant ga zitten, dan verwacht ik ook een auto bij die functie, vandaar mijn vraag. Dus als je ZZP'er bent oke, maar als je werknemer was geweest had ik het raar gevonden dat jij overal heen mag tuffen omdat hij dat wil. Ja dag.

Maar als ik het goed begrijp confisqueer jij dus 2 dagen per week die auto, en de rest van de mensen die dan ergens heen moeten hebben pech gehad? Dus als die op een van die dagen ergens heen moeten hebben ze pech gehad, terwijl ze wel voor die auto moeten betalen?

Ik vind het echt een ontzettend onhandig gedoe.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 09:34:02 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177522769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:20 schreef Hallmark het volgende:
Zojuist zag ik 'm op een blog voorbij komen: een website/app waar je een elektrische/hybride auto kunt leasen met een groep mensen.

https://onzeauto.com/

Zeer interessant als je niet elke dag van de week een auto nodig hebt. Dit kan een concurrent worden van Greenwheels en dergelijke, die vind ik namelijk erg prijzig. Als je die een hele dag wilt huren, dan betaal je meer dan een huurauto. Terwijl met dit concept je gewoon de auto verdeelt tussen 2-6 personen.
Als ik zo naar die prijzen kijk, zou ik mooi bedanken.. voor een kippenhok-smartje 92 p.p./mnd als je hem met 6 man leaset.. das toch gestoord duur? Dan heb je eerlijk verdeeld 4,3 (guesstimate) dagen per maand een auto ter beschikking, en een riante kans dat het ding er niet is als je hem nodig hebt. Lijkt mij een prima recept voor bonje en gezeik.
Tevens: schades en onderhoud (als in: wassen en schoonmaken/netjes houden) zijn dingetjes waar je wrijving over gaat krijgen (heb ik niet gedaan, die deuk zat er al, en ik heb hem vorige maand nog uitgestofzuigd). Mensen die erin raggen en nergens naar kijken want het is toch een leasebak.

Ik vind het te veel geld voor te weinig zekerheid, en ik denk dat het ook best lastig gaat zijn om 6 mensen zo gek te krijgen om dat te gaan doen, gezien alle haken en ogen icm de prijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177523133
Waarom werkt een auto voor een selecte groep beter, dan bijvoorbeeld 20 auto’s op een hele communite? Dan ben je veel flexibeler.
.
pi_177523208
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ik zo naar die prijzen kijk, zou ik mooi bedanken.. voor een kippenhok-smartje 92 p.p./mnd als je hem met 6 man leaset.. das toch gestoord duur? Dan heb je eerlijk verdeeld 4,3 (guesstimate) dagen per maand een auto ter beschikking, en een riante kans dat het ding er niet is als je hem nodig hebt. Lijkt mij een prima recept voor bonje en gezeik.
Tevens: schades en onderhoud (als in: wassen en schoonmaken/netjes houden) zijn dingetjes waar je wrijving over gaat krijgen (heb ik niet gedaan, die deuk zat er al, en ik heb hem vorige maand nog uitgestofzuigd). Mensen die erin raggen en nergens naar kijken want het is toch een leasebak.

Ik vind het te veel geld voor te weinig zekerheid, en ik denk dat het ook best lastig gaat zijn om 6 mensen zo gek te krijgen om dat te gaan doen, gezien alle haken en ogen icm de prijs.
Ondertussen heb je voor ¤ 174,- per maand een Kia Picanto voor de deur staan, helemaal voor jezelf. Kansloos initiatief, al heeft TS volgens mij wat moeite dat in te zien.
pi_177523216
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:00 schreef Fer het volgende:
Waarom werkt een auto voor een selecte groep beter, dan bijvoorbeeld 20 auto’s op een hele communite? Dan ben je veel flexibeler.
Dat zou inderdaad handiger zijn, qua concept. Lastiger in uitvoering brengen wel, maar wel handiger qua concept. Misschien over tien jaar een optie :)
  donderdag 1 maart 2018 @ 10:28:35 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177523491
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:06 schreef Vanillekwark het volgende:Misschien over tien jaar een optie :)
Bij concepten zoals We Drive Solar werkt dat nu al zo.

quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:34 schreef Sounddragon het volgende:
voor een kippenhok-smartje 92 p.p./mnd als je hem met 6 man leaset.. das toch gestoord duur?
Dat is zeker duur, ja... het lijkt er mee te maken te hebben dat die elektrische auto's nog duur zijn. Het is wel zo dat de brandstofkosten natuurlijk lager zijn.

quote:
Tevens: schades en onderhoud (als in: wassen en schoonmaken/netjes houden) zijn dingetjes waar je wrijving over gaat krijgen
Bijv. We Drive Solar heeft een app die de huidige schades toont, en je moet even om de auto heen lopen voordat je met de app de auto opent. En ze doen wassen/schoonmaken. Dat doet OnzeAuto niet, en inderdaad verwacht ik dat 1 of 2 personen altijd de pineut zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door Hallmark op 01-03-2018 10:43:11 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 10:29:47 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177523513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:28 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Bij concepten zoals We Drive Solar werkt dat nu al zo.
En dat is zo'n denderend succes dat mensen daar massaal voor kiezen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177523539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:28 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Bij concepten zoals We Drive Solar werkt dat nu al zo.
Het is niet mijn punt dat er nog geen dergelijke concepten zijn.
  donderdag 1 maart 2018 @ 10:42:09 #64
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177523688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:01 schreef CoolGuy het volgende:
Maar als ik het goed begrijp confisqueer jij dus 2 dagen per week die auto, en de rest van de mensen die dan ergens heen moeten hebben pech gehad?
"Confisqueer", "pech gehad"... je zit echt volledig in het negatieve.

Ik reserveer die auto inderdaad 2 van de 7 dagen, en ben rond vijven weer terug. De auto is daarna in de avond weer te gebruiken.

Met dit OnzeAuto platform hebben mensen inderdaad pech gehad. Met dingen als WeDriveSolar is er in 95% van de gevallen een andere auto beschikbaar, maar die staat niet in jouw straat. Maar bijv. vijf tot tien minuten lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:29 schreef CoolGuy het volgende:
En dat is zo'n denderend succes dat mensen daar massaal voor kiezen?
Volgens mij hebben ze zo'n 15-20 auto's in Utrecht, en nog steeds aan het uitbreiden. Massaal is een groot woord, maar je kunt niet ontkennen dat het groeit.

[ Bericht 44% gewijzigd door Hallmark op 01-03-2018 10:47:22 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 12:04:54 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177525100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

"Confisqueer", "pech gehad"... je zit echt volledig in het negatieve.

Ik reserveer die auto inderdaad 2 van de 7 dagen, en ben rond vijven weer terug. De auto is daarna in de avond weer te gebruiken.

Met dit OnzeAuto platform hebben mensen inderdaad pech gehad. Met dingen als WeDriveSolar is er in 95% van de gevallen een andere auto beschikbaar, maar die staat niet in jouw straat. Maar bijv. vijf tot tien minuten lopen.

[..]

Volgens mij hebben ze zo'n 15-20 auto's in Utrecht, en nog steeds aan het uitbreiden. Massaal is een groot woord, maar je kunt niet ontkennen dat het groeit.
Nou, ik zit in het reële, want op het moment dat jij de auto hebt, kan ik de auto niet hebben. Als jij 2 dagen in de werkweek met die auto weg bent, moet ik al mijn dingen of niet op die dagen plannen, of na 17u doen, wat niet altijd gaat.

Overigens was jijzelf degene die in een eerdere post schreef dat als jij de 'lead' bent van die auto, jijgewoon kunt zorgen dat die auto voor JOUW deur staat. Dat de anderen dan verder moeten lopen, tja, dat is hun pakkie an, terwijl zij ook betalen voor die auto.

En dan lees ik dat een Smart al in de 90 euro moet kosten, maar het is me nog niet duidelijk of dat gewoon 90 euro per maand is, of 90 euro PER PERSOON, per maand? Want indien dat laatste, dan regel ik voor een paar tientjes per maand meer wel gewoon mn eigen auto, die ik altijd ter beschikking heb wanneer het mij uitkomt.

Ik lees echt geen enkel voordeel van deze constructie, anders dan dat er 'minder auto's in de stad staan' wat inderdaad op zich een voordeel is, maar mensen gaan voor persoonlijke voordelen, waar jij al een goed voorbeeld van gaf door het dan zo te regelen dat die auto dan voor jouw deur staat en de rest gewoon een paar straten moet lopen. Dat is in jouw voordeel, niet in het voordeel van de andere lui die hier aan mee doen.

Ik zie echt geen enkel voordeel tov je eigen auto hebben, TENZIJ je alleen betaald voor de dagen dat je de auto nodig hebt, want jij hebt hem 2x per week nodig, en ik misschien 1x per 2 weken, maar ik betaal wel net zo veel als jij. Maar als het zo incidenteel wordt kan ik beter een taxi pakken, want die stopt voor mijn deur en dropt me voor de deur van waar ik moet zijn, en dat kost me dan alleen die taxi rit, en niet gewoon een vast bedrag per maand voor een auto die ik voor dat geld niet kan gebruiken wanneer het MIJ uitkomt, want ik heb rekening te houden met anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177525706
92 * 6 * 12 = 6624 euro per jaar. En dan heb je een klein autotje die je af en toe mag gebruiken. Kun je veel beter met z'n 6 een goede 2de hands aanschaffen.
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:37:23 #67
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177535954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef CoolGuy het volgende:
want op het moment dat jij de auto hebt, kan ik de auto niet hebben. Als jij 2 dagen in de werkweek met die auto weg bent, moet ik al mijn dingen of niet op die dagen plannen, of na 17u doen, wat niet altijd gaat.
quote:
Overigens was jijzelf degene die in een eerdere post schreef dat als jij de 'lead' bent van die auto, jijgewoon kunt zorgen dat die auto voor JOUW deur staat. Dat de anderen dan verder moeten lopen, tja, dat is hun pakkie an, terwijl zij ook betalen voor die auto.

Dat is nu niet mijn situatie, hoor. Ik observeer gewoon dat dat bij OnzeAuto het geval is. Voor het geval het niet duidelijk is: ik zit hier geen reclame te maken voor OnzeAuto, ik vind het delen van auto's gewoon een interessant fenomeen.

quote:
En dan lees ik dat een Smart al in de 90 euro moet kosten, maar het is me nog niet duidelijk of dat gewoon 90 euro per maand is, of 90 euro PER PERSOON, per maand? Want indien dat laatste, dan regel ik voor een paar tientjes per maand meer wel gewoon mn eigen auto
Nou, het is niet "een paar tientjes per maand meer", hè? Tel alle kosten van een benzine-auto eens bij elkaar op. Maar het is wel een punt. Want waarschijnlijk om milieu-redenen zijn het allemaal elektrische auto's, en die zijn nog erg duur. Die Smart is 369 p/mnd in de lease, terwijl een vergelijkbare benzineauto rond de 200 per maand zit. Die heeft wel duurdere brandstof, maar dat zie je minder duidelijk.

quote:
TENZIJ je alleen betaald voor de dagen dat je de auto nodig hebt, want jij hebt hem 2x per week nodig, en ik misschien 1x per 2 weken, maar ik betaal wel net zo veel als jij.
Zo lijkt het niet te werken. Ik heb net even zitten doorklikken, op OnzeAuto kun je een denkbeeldige account opzetten en dan denkbeeldige gebruikers toevoegen. Je kunt bijvoorbeeld twee intensieve en vier incidentele gebruikers invoeren. De maandkosten voor die twee intensieve gebruikers ligt natuurlijk hoger.

We Drive Solar doet dat anders, die doet in abo's. 100 euro per maand, voor als je de auto gemiddeld 1 dag per week gebruikt. En 200 als je 'm 2 dagen per week gebruikt. Plus nog een tientje voor het opladen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:40:51 #68
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177536028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:37 schreef autoknutselaar het volgende:
Kun je veel beter met z'n 6 een goede 2de hands aanschaffen.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Jij kijkt puur naar de kosten. Wat je ook van het concept vindt, die lui van OnzeAuto bieden een totaalpakket aan, inclusief app. Met die app kun je de auto inplannen/reserveren, en openen en sluiten. Dat is mijns inziens onmisbaar.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 21:08:13 #69
236264 crew  capricia
pi_177536766
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:40 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat slaat echt helemaal nergens op. Jij kijkt puur naar de kosten. Wat je ook van het concept vindt, die lui van OnzeAuto bieden een totaalpakket aan, inclusief app. Met die app kun je de auto inplannen/reserveren, en openen en sluiten. Dat is mijns inziens onmisbaar.
Overigens is die app volgens mij van leaseplan. En die auto’s ook. Of zo iets.
Definitely not CIA
pi_177542193
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:40 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat slaat echt helemaal nergens op. Jij kijkt puur naar de kosten. Wat je ook van het concept vindt, die lui van OnzeAuto bieden een totaalpakket aan, inclusief app. Met die app kun je de auto inplannen/reserveren, en openen en sluiten. Dat is mijns inziens onmisbaar.
4000 euro jaarlijks is inderdaad een schijntje voor een appje.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 08:57:34 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177543434
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:37 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Dat is nu niet mijn situatie, hoor. Ik observeer gewoon dat dat bij OnzeAuto het geval is. Voor het geval het niet duidelijk is: ik zit hier geen reclame te maken voor OnzeAuto, ik vind het delen van auto's gewoon een interessant fenomeen.

Ik beweer niet dat dat jouw situatie is, ik zeg dat dat jouw eigen woorden waren, en je jezelf dus een beetje tegenspreekt.

quote:
Nou, het is niet "een paar tientjes per maand meer", hè? Tel alle kosten van een benzine-auto eens bij elkaar op. Maar het is wel een punt. Want waarschijnlijk om milieu-redenen zijn het allemaal elektrische auto's, en die zijn nog erg duur. Die Smart is 369 p/mnd in de lease, terwijl een vergelijkbare benzineauto rond de 200 per maand zit. Die heeft wel duurdere brandstof, maar dat zie je minder duidelijk.
Maar die Smart die elektrisch is moet je wel aan een laadpaal hangen, of aan je eigen stopcontact voor de deur. Dus tenzij het jou, naast het maandelijkse geld, ook nog extra geld kost om hem aan de stroom te hangen en hij dus voor jouw deur staat, moet je ook nog naar specifieke plekken lopen omdat de auto daar bij een laadpaal staat. En als die laadpaal niet beschikbaar is moet je gaan rondrijden naar een andere laadpaal, die dichterbij je huis kan staan, maar ook veel verder weg. En jij zult die auto maar heel incidenteel gebruiken, en die accu is bijna leeg, dan moet je ook nog gaan zorgen als laatste bestuurder van die auto dat ie weer wordt opgeladen?

quote:
Zo lijkt het niet te werken. Ik heb net even zitten doorklikken, op OnzeAuto kun je een denkbeeldige account opzetten en dan denkbeeldige gebruikers toevoegen. Je kunt bijvoorbeeld twee intensieve en vier incidentele gebruikers invoeren. De maandkosten voor die twee intensieve gebruikers ligt natuurlijk hoger.
Dan moet je je natuurlijk gaan afvragen in hoeverre dat maandelijkse geld voor zo'n minder intensieve gebruiker het nog waard is, als je daarbij optelt dat de auto (in geval van elektrisch) ergens aan een laadpaal moet staan, als die paal niet beschikbaar is je eventueel nóg verder moet lopen etc etc, en dat voor die 2x in een maand dat je die auto nodig hebt. Waarom zou je dan niet een taxi nemen, dan heb je geen maandelijkse kosten voor zo'n auto, je hebt geen gedoe met waar je die auto neer moet zetten en je hoeft nergens heen te lopen want je wordt voor je deur af gezet.

quote:
We Drive Solar doet dat anders, die doet in abo's. 100 euro per maand, voor als je de auto gemiddeld 1 dag per week gebruikt. En 200 als je 'm 2 dagen per week gebruikt. Plus nog een tientje voor het opladen.
100 euro per maand per...gebruiker? Want wat is het addertje dan? Want die auto zet je neer als WDS zijnde, en als het gewoon 100 euro per maand is, dan levert die auto je 1200 euro per JAAR op. Dan duurt het ja-ren voor je die auto hebt terug verdiend, en dan pas ga je geld verdienen als WDS zijnde.

Of is het 100 euro per persoon, per maand? Want dan vind ik het stervensduur, want dan betaal je 100 euro per maand voor een auto die je welgeteld 4x per maand mag gebruiken, dat is 25 euro per keer 8)7

En als je hem 2x per week wil gebruiken, dus 8x per maand (grofweg) dan betaal je al 200 euro. Voor 200 euro in de maand rij je gewoon lekker je eigen autootje hoor, hoef je met niets of niemand rekening te houden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177546324
Dit soort samen delen auto's floppen niet voor niets natuurlijk.

Er zitten teveel nadelen aan voor de gebruikers. Te duur, te ver lopen, niet voor de deur kunnen parkeren, moeten delen met anderen, dus je gebruik plannen én dan ook nog ¤90 per persoon per maand betalen voor een smart (excl oplaadkosten) met 5 ! personen.

Voor iets meer dan ¤100 per maand heb ik mijn eigen privé auto, kan ik gaan en staan wanneer ik wil, zonder rekening te hoeven houden met 4 anderen gebruikers.
pi_177546468
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:23 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Dit soort samen delen auto's floppen niet voor niets natuurlijk.

Flop? Het wordt steeds populairder. Verwar je mening over iets niet met de realiteit.

quote:
Er zitten teveel nadelen aan voor de gebruikers. Te duur, te ver lopen, niet voor de deur kunnen parkeren, moeten delen met anderen, dus je gebruik plannen én dan ook nog ¤90 per persoon per maand betalen voor een smart (excl oplaadkosten) met 5 ! personen.

Voor iets meer dan ¤100 per maand heb ik mijn eigen privé auto, kan ik gaan en staan wanneer ik wil, zonder rekening te hoeven houden met 4 anderen gebruikers.
Voor iets meer dan ¤100 per maand? Ben wel benieuwd over wat voor auto je hebt en of je er mee rijdt.

Daarnaast zal het voor de één beter werken dan voor de ander. Voor jou duidelijk niet.

Het ligt er ook aan waar je woont. In Amsterdam Centrum kost een parkeervergunning al 44 Euro per maand, als je niet vaak een auto nodig hebt kan je die kosten op deze manier delen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-03-2018 11:36:53 ]
pi_177546892
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Flop? Het wordt steeds populairder. Verwar je mening over iets niet met de realiteit.

[..]

Voor iets meer dan ¤100 per maand? Ben wel benieuwd over wat voor auto je hebt en of je er mee rijdt.

Daarnaast zal het voor de één beter werken dan voor de ander. Voor jou duidelijk niet.

Het ligt er ook aan waar je woont. In Amsterdam Centrum kost een parkeervergunning al 44 Euro per maand, als je niet vaak een auto nodig hebt kan je die kosten op deze manier delen.
Mensen in de randstad hebben ook helemaal geen auto nodig, winkels op iedere hoek van de straat, openbaar vervoer gaat om de 10 a 15 minuten :).

Gewoon een simpele cuore a 26,3 cent per kilometer. En ja, er wordt ook zeker mee gereden, dagelijks.

En dat ik dan iets meer betaal dat dit soort initiatieven, heb ik er graag voor over.

Zo populair is het niet, alleen her en der een verdwaalde greenwheels zie ik staan.

Als dit initiatief echt zó goed was, dan reden wij allemaal niets anders meer. En dat is niet het geval..

Hier komen wij toch niet uit, aangezien jij en TS dit als dé oplossing zien, terwijl ik en vele anderen hier flinke twijfels over hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2018 11:51:04 ]
pi_177547104
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Mensen in de randstad hebben ook helemaal geen auto nodig, winkels op iedere hoek van de straat, openbaar vervoer gaat om de 10 a 15 minuten :).

Gewoon een simpele cuore a 26,3 cent per kilometer. En ja, er wordt ook zeker mee gereden, dagelijks.

En dat ik dan iets meer betaal dat dit soort initiatieven, heb ik er graag voor over.

Zo populair is het niet, alleen her en der een verdwaalde greenwheels zie ik staan.

Als dit initiatief echt zó goed was, dan reden wij allemaal niets anders meer. En dat is niet het geval..

Hier komen wij toch niet uit, aangezien jij en TS dit als dé oplossing zien, terwijl ik en vele anderen hier flinke twijfels over hebben.
Ik zie het helemaal niet als de oplossing, ik zie het als een oplossing voor een groep mensen die geen auto wil / kan bezitten maar wel af en toe beschikking wil kunnen hebben over een auto.

Dat alles om de hoek is in een stad en dat je daar geen auto voor nodig hebt is uiteraard zo. Wat je niet thuis kan krijgen kan je altijd nog laten bezorgen.

Maar er bestaan ook nog plekken buiten de stad waar je misschien heen wil en die niet zo super goed (of traag) beschikbaar zijn met OV.

En bij 26,3 cent per kilometer en slechts 10.000km per jaar zit je al over het dubbele van die "iets meer dan ¤100 per maand".

Dat je het niet vaak ziet en dat het daarom een flop is, is gewoon erg subjectief.



Puur kijkend naar de cijfers zit er een jaarlijkse groei in.

Overigens zal deze manier van autodelen verdwijnen zodra de zelfrijdende auto op de weg komt, dan zal je altijd on demand over een auto kunnen beschikken zonder er 1 te hoeven bezitten.

En ook dat gaat niet voor iedereen de oplossing zijn, deels omdat men geen afscheid wil nemen van de auto, deels omdat een auto op de oprit voor velen een statussymbool is, deels omdat mensen soms met een vaste set gereedschappen moeten rondrijden voor hun beroep.

Maar ik verwacht vooral vanaf de zelfrijdende auto een forse afname van autobezit.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-03-2018 12:03:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')