abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177643173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat kun je wel krijgen natuurlijk. Gaan ze in Groningen niet echt leuk vinden.
Maar dat is natuurlijk niet het probleem van de rest van Nederland :P

Ik ben wel een voorstander van het volgende bindend referendum:

Alle asielzoekers moeten worden gehuisvest in één groot AZC op Schiermonnikoog.

[ ] Voor
[ ] Tegen

Aangezien Schiermonnikoog minder als duizend inwoners heeft kun je de uitslag van z'n referendum wel raden })

Puik plan, bindende referenda *O*
pi_177643183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat heb je toch met Baudet fucken en trollen ?
Met dat soort kinderachtige dingen heb je alleen maar jezelf, net als proteststemmen en strategisch stemmen bij 2e kamerverkiezingen.

Toetreding van Oekraine tot de EU, daar fuck je alleen maar jezelf mee.

[..]

waarom dan niet bij internationale aangelegenheden ? 8)7
Juist internationale afspraken en verdragen zijn heel erg ingrijpend en gelden voor vele jaren, later durft vaak niemand er meer aan te tornen "oeh, we hebben een verdrag afgesproken, daar mogen we niet aan tornen"
Daar moet de bevolking zich voor kunnen uitspreken, het is naief om te denken dat de kamerleden allemaal wel weten wat die verdragen inhouden en dat ze instemmen met zo`n verdrag om dat dit gunstig is voor Nederland.

[..]

Nu ook al weer uitzonderingen voor belastingen en zaken die in de grondwet zijn vastgelegd ?

Wat blijft er dan over ??
Het is naïef om te denken dat de Tweede Kamer snapt wat een bepaald verdrag inhoudt, maar niet naïef om te denken dat het Nederlandse electoraat dat beter kan weten? :')
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 16:01:40 #103
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177643276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:53 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Maar dat is natuurlijk niet het probleem van de rest van Nederland :P

Ik ben wel een voorstander van het volgende bindend referendum:

Alle asielzoekers moeten worden gehuisvest in één groot AZC op Schiermonnikoog.

[ ] Voor
[ ] Tegen

Aangezien Schiermonnikoog minder als duizend inwoners heeft kun je de uitslag van z'n referendum wel raden })

Puik plan, bindende referenda *O*
Ook een leuke:

Gemeentes moeten zelf het recht hebben te bepalen of iemand een NL paspoort krijgt. Dat haalt het ook.
Vervolgens schrijft één gemeente een lokaal referendum uit waarin ze de bewoner voorstellen paspoorten te verkopen aan asielzzoekers en de opbrengst te gebruiken om de lokale belastingen en heffingen af te schaffen. En dat paspoort is een geldig paspoort. De nieuwe nederlander mag in elk ander stadje of gemeente gaan wonen en werken.....

Puur democratisch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 17:13:17 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177644469
Referenda zijn een beetje als het communisme. Leuk op papier maar in de praktijk blijkt het niks. Er wordt er over ongeveer alles behalve het echte onderwerp gestemd.
pi_177644668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:13 schreef Hexagon het volgende:
Referenda zijn een beetje als het communisme. Leuk op papier maar in de praktijk blijkt het niks. Er wordt er over ongeveer alles behalve het echte onderwerp gestemd.
Gelukkig hebben we D66-ers om in het hoofd van de kiezers te kijken en te duiden wat ze eigenlijk bedoelden. Leuk op papier, maar in de praktijk blijkt het een regentenpartij van de allerergste soort.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177644939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, in de basis zijn ze dus wél tegen een bindend correctief referendum. Ze willen alleen een uitzondering maken voor wetgeving die ondergeschikt is aan verdragen.
Geen idee wat je hier probeert te zeggen. Volgens mij iets analoog aan 'als je voor de vrijheid van meningsuiting bent zolang je niet oproept tot geweld ben je in de basis tegen de vrijheid van meningsuiting' of iets dergelijks.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177645218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:

Jij bent een fan van "1x in de 4 jaar stemmen, en daarna je bek houden, wij beslissen wel wat goed voor je is" ?
Correct, Het is wel kiezen tussen 2 kwaden
pi_177645348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:13 schreef Hexagon het volgende:
Referenda zijn een beetje als het communisme. Leuk op papier maar in de praktijk blijkt het niks. Er wordt er over ongeveer alles behalve het echte onderwerp gestemd.
Ook op papier is communisme niks aan :P,
pi_177645782
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:46 schreef Hugo862 het volgende:
Waarom moet dat voorkomen worden? Als het in het belang van de meerderheid van het Nederlandse volk is hebben de Groningers er maar naar te schikken. Gaswinning is dan de wil van het volk en wie het er niet mee eens is moet z'n muil houden. Het is dan immers democratisch beslist door een referendum ^O^
Dat heeft toch niets met een referendum te maken ? :?

Toen Kamp de afgelopen jaren (en andere ministers in de decennia daarvoor) gewoon besliste dat er tientallen miljarden m3`s per jaar omhoog gehaald kon worden, toen moesten de Groningers er toch ook gewoon naar schikken ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Het is naïef om te denken dat de Tweede Kamer snapt wat een bepaald verdrag inhoudt, maar niet naïef om te denken dat het Nederlandse electoraat dat beter kan weten? :')
Het Nederlandse electoraat ondervind wel de gevolgen van die verdragen.
De plucheplakkers in Den Haag zijn dan al lang bezig met een lucratief ander baantje......
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:13 schreef Hexagon het volgende:
Referenda zijn een beetje als het communisme. Leuk op papier maar in de praktijk blijkt het niks.
Ik hoor die Zwitsers anders niet zo hard klagen hoor ?
quote:
Er wordt er over ongeveer alles behalve het echte onderwerp gestemd.
Dat is omdat burgers eindelijk een keer een kans hebben om zich te laten horen.
Als er vaker rekening gehouden wordt met de burger en er vaker naar de buger wordt geluisterd, dan krijg je ook niet zoveel van die proteststemmen.

Over de uibreiding van de EU en het hele megalomane EU project konden de burgers nooit stemmen, ja en als er dan een referendum komt over een Europese grondwet dan trappen ze op de rem.
Vind jij dat zo raar dan ?
pi_177645966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe verwacht je dat ?
Waar en hoe moet het Nee-kamp dat aangeven dan ?
Als straks de stemming is afgelopen hebben alle betrokken partijen het hoogste woord om mijn stem te duiden en voor mij te bepalen welk signaal ik daar zogenaamd mee af wilde geven.
Ik vraag ze om dat vooraf te doen, zodat ik kan kijken of ik me in dat signaal herken en daar rekening mee kan houden bij het uitbrengen van mijn stem. Is dat echt zo gek?

Vooralsnog zijn er echter maar twee partijen die zich hierover hebben uitgesproken:
CDA: Als u tegen stemt, negeren wij u.
SP: Die WIV boeit u geen flikker, u stemt tegen omdat u voor referenda bent.

Omdat ik bovendien de indruk heb dat de initiatiefnemers dit keer geen rellende pubers zijn, zoals bij het vorige referendum, maar mensen die zich daadwerkelijk zorgen maken over deze wet, hoor ik graag van hen hoe zij het dan wel zouden willen zien. Dat lijkt me een mooi onderdeel van een inhoudelijke campagne, want dat zou voor de verandering ook wel eens leuk zijn.
pi_177646188
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier probeert te zeggen. Volgens mij iets analoog aan 'als je voor de vrijheid van meningsuiting bent zolang je niet oproept tot geweld ben je in de basis tegen de vrijheid van meningsuiting' of iets dergelijks.
Het was niet helemaal lekker geformuleerd, maar in principe kun je niet zeggen dat je voor een correctief bindend referendum bent als je daar bij voorbaat hele belangrijke uitzonderingen op gaat maken. Sterker nog, je kunt dan zelf bij verdrag zaken gaan regelen om het referendum te omzeilen. Het is een dusdanige aantasting van de corrigerende bevoegdheid, juist op die punten waarop de bevolking het partijkartel twee keer tevergeefs gecorrigeerd heeft wat de score 2 uit 2 maakt, dat ik ze zelfs niet meer tot papieren voorstanders van het correctief referendum kan rekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177647853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 18:16 schreef Sicstus het volgende:
Ik verafschuw populisme, dus tegen referenda. Als je voor referenda bent kun je beter maar meteen de macht overhevelen aan die untermenschen van pvv, fvd, geenstijl en andere verstandelijk gehandicapten.
Betere reclame vóór een referendum is lastig te bedenken.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:33:19 #113
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177648014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

Betere reclame vóór een referendum is lastig te bedenken.
Democratie is kennelijk enkel leuk als mensen de juiste partij kiezen of het juiste antwoord bij een referendum invullen. D666
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177656371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we D66-ers om in het hoofd van de kiezers te kijken en te duiden wat ze eigenlijk bedoelden. Leuk op papier, maar in de praktijk blijkt het een regentenpartij van de allerergste soort.
Uhm dat doen alle partijen en dat is nu ook het grote probleem met referenda. Er is geen goede duiding over het waarom. Er is alleen een nee of ja maar wat je vervolgens met de uitslag moet doen of hoe het verder moet weet niemand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177656522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Uhm dat doen alle partijen en dat is nu ook het grote probleem met referenda. Er is geen goede duiding over het waarom. Er is alleen een nee of ja maar wat je vervolgens met de uitslag moet doen of hoe het verder moet weet niemand.
Nee hoor, politici die een stembusuitslag krijgen die ze niet hadden gewild willen daar dan van alles mee doen om toch zoveel mogelijk van hun zin te kunnen doordrijven. Dat geldt voor referendumuitslagen maar ook voor zetelverdelingen. Het is gewoon het grijpen van macht die je niet toekomt, verplaatsing van macht van de kiezer naar de partijen.

De journalistiek staat erbij en kijkt ernaar, het is weer gelul waar ze verslag van kunnen doen. Maar hun schaapachtigheid is geen reden om te doen alsof het normaal is. Een stembusuitslag is bepaalt het kader waarbinnen politici hun werk doen, het is niet iets wat ze kunnen inbrengen in hun werk alsof het een discussiestuk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177657659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, politici die een stembusuitslag krijgen die ze niet hadden gewild willen daar dan van alles mee doen om toch zoveel mogelijk van hun zin te kunnen doordrijven. Dat geldt voor referendumuitslagen maar ook voor zetelverdelingen. Het is gewoon het grijpen van macht die je niet toekomt, verplaatsing van macht van de kiezer naar de partijen.

De journalistiek staat erbij en kijkt ernaar, het is weer gelul waar ze verslag van kunnen doen. Maar hun schaapachtigheid is geen reden om te doen alsof het normaal is. Een stembusuitslag is bepaalt het kader waarbinnen politici hun werk doen, het is niet iets wat ze kunnen inbrengen in hun werk alsof het een discussiestuk is.
De uitslag zelf niet maar wel wat er mee moet gebeuren. Zie Brexit: een ja of nee.
Maar hoe de toekomst er uit moet zien bij een nee werd niet gevraagd. Wat moet je dan als politicus met die uitslag?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 10:34:49 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177657879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De uitslag zelf niet maar wel wat er mee moet gebeuren. Zie Brexit: een ja of nee.
Maar hoe de toekomst er uit moet zien bij een nee werd niet gevraagd. Wat moet je dan als politicus met die uitslag?
Je kunt niet veel. Je hebt namelijk een verbod gekregen om een compromis te sluiten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:14:52 #118
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_177978591
Ik heb tegen gestemd
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:15:51 #119
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177978613
Ik twijfel nog maar ik neig naar tegen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177978647
Ik stem denk ik blanco
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:18:47 #121
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177978672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De uitslag zelf niet maar wel wat er mee moet gebeuren. Zie Brexit: een ja of nee.
Maar hoe de toekomst er uit moet zien bij een nee werd niet gevraagd. Wat moet je dan als politicus met die uitslag?
Kijken wat de grootste bezwaren zijn van het "nee" kamp en de wet aanpassen, zodat er een breed draagvlak ontstaat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177978717
Ik stem tegen maar kan net zo goed dat stembiljet in mn reet stoppen, dus ben een beetje cranky er over
-nee-
pi_177979256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kijken wat de grootste bezwaren zijn van het "nee" kamp en de wet aanpassen, zodat er een breed draagvlak ontstaat.
Ja maar dat wordt niet gevraagd. Dat is precies mijn bezwaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:56:17 #124
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177979348
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt niet gevraagd. Dat is precies mijn bezwaar.
Niet letterlijk in het referendum nee dat klopt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177979365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Niet letterlijk in het referendum nee dat klopt.
Ja dus kun je er niets mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')