abonnement Unibet Coolblue
pi_178836878
26-04-2018

Brussel: groeiende vaccinatieweerzin onder burgers brengt volksgezondheid in gevaar

De Europese Commissie luidt de noodklok over de groeiende weerzin bij burgers om hun kinderen en zichzelf te laten vaccineren. De volksgezondheid komt in gevaar omdat EU-landen de internationaal afgesproken vaccinatiegraad voor ziektes als mazelen, difterie, kinkhoest en tetanus niet halen



'Nationale vaccinatieprogramma's worden steeds zwakker', concludeert de Commissie vandaag bij de presentatie van een serie voorstellen die daar verandering in moeten te brengen. EU-wijde actie is noodzakelijk omdat 'de zwakte van één land bij het vaccineren, de gezondheid en veiligheid van alle burgers in Europa op het spel zet'.

De Commissie wijst op een 'dramatische terugkeer' van mazelen in de Europese Unie. In 2017 werden er ruim 14 duizend gevallen gemeld, drie keer meer dan in 2016. Afgelopen twee jaar stierven er vijftig mensen aan mazelen. Dat die ziekte weer de kop opsteekt, komt door de steeds lagere vaccinatiegraad. De doelstelling van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat minstens 95 procent van de burgers is ingeënt tegen mazelen, wordt in steeds minder landen gehaald.

Ook difterie (twee doden in 2016/2017), tetanus en rodehond komen weer terug. Voor deze ziektes geldt eveneens dat de vaccinatiegraad van 95 procent niet wordt bereikt. Het streven om minstens 75 procent van de ouderen een griepprik te geven, is ook mislukt. 'Vaccinatieweerzin is een toenemende zorg', aldus de Commissie. Het was een belangrijk thema bij de recente Italiaanse verkiezingen.

Om twijfels bij de burger over vaccins weg te nemen, bepleit de Commissie de oprichting van een 'Coalitie vóór Vaccinatie', blijkt uit de nog vertrouwelijke ontwerpvoorstellen. Dit pan-Europese platform van zorgverleners moet tegenwicht bieden aan de 'mythes en misleidende informatie' van de 'antivaccinatie-activisten'. Die trekken niet alleen de effectiviteit van vaccins in twijfel, maar verspreiden volgens de Commissie ook leugens over vermeende bijwerkingen.


In 2020 zouden alle EU-landen moeten voldoen aan de vaccinatiegraad van 95 procent voor mazelen

Informatie

'Misvattingen over vaccinatie hebben de aandacht verschoven van de voordelen van vaccins naar wantrouwen jegens de wetenschap en angst over mogelijke bijwerkingen', aldus de Commissie in haar ontwerprapport. Een voor iedereen toegankelijke website met goede informatie over vaccins moet volgend jaar gereed zijn. De burger dient te beseffen dat als steeds minder mensen zich inenten, de kans op een uitbraak met ernstige gevolgen groeit.

Verder wil de Commissie meer informatie-uitwisseling tussen de lidstaten over de weerzin tegen vaccinatie - die verschilt per land, per vaccin - zodat 'maatwerk' bij informatiecampagnes mogelijk is. Ook dienen artsen permanent bijgeschoold te worden omdat zij het eerste aanspreekpunt zijn voor twijfelende burgers. In 2020 zouden alle EU-landen moeten voldoen aan de vaccinatiegraad van 95 procent voor mazelen. In Nederland is de vaccinatiegraad voor ziektes als de mazelen hoog vergeleken met veel andere landen, maar ook hier wordt die norm niet gehaald.

De Commissie stelt verder de invoering van een Europese vaccinatiekaart voor. De huidige (nationale) inentingsboekjes zijn vaak maar in één taal opgesteld waardoor bij verhuizing naar een ander EU-land door taalproblemen en andere vaccinatieschema's kinderen uiteindelijk niet afdoende ingeënt raken. Verder wil de Commissie dat de lidstaten meer aandacht aan de vaccinatie van volwassenen geven nu door de toenemende migratie meer niet-gevaccineerde mensen zich in de EU vestigen.

Een toenemend tekort aan vaccins is een ander probleem dat volgens de Commissie een Europese aanpak vereist. Landen als Italië, Spanje, Griekenland, Portugal, Roemenië en Bulgarije kampen regelmatig met een gebrek aan goede vaccins. De Commissie stelt voor dat zij hulp krijgen van lidstaten met overschotten. Ook moet de aanleg van een Europese voorraad onderzocht worden. Verder raadt de Commissie de lidstaten aan intensiever samen te werken bij de controle op de kwaliteit van vaccins.

Wat bezielt de vaccinatieweigeraar?




Voor een groeiende groep ouders is het vaccineren van hun kinderen geen vanzelfsprekendheid. In hun wereldbeeld spelen wetenschappelijke feiten een ondergeschikte rol. Een profiel van de nieuwe niet-prikker.

Een bijscholingsprogramma voor jeugdartsen en 2 miljoen euro ­extra voor langere gesprekken met ­ouders. Daarmee wil het Rijksinstituut voor Gezondheid en Milieu (RIVM) onrust over vaccinaties wegnemen. Het RIVM signaleert een groeiend aantal ouders dat vragen stelt om te bepalen of ze hun kinderen wel willen laten meedoen aan het rijksvaccinatieprogramma.

(volkskrant.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178896534
Je leest ook vaak dat vaak de hoger opgeleiden anti vaccinatie zijn en ook bezig zijn met allerlei alternatieve behandelingen.

Nu snap ik dat je als hoger opgeleid vaak verder kijkt dan wat anderen beweren, maar juist als je dat doet moet je toch de conclusie komen dat het veelal complete bullshit is.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:50:50 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178896692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
Je leest ook vaak dat vaak de hoger opgeleiden anti vaccinatie zijn en ook bezig zijn met allerlei alternatieve behandelingen.

Nu snap ik dat je als hoger opgeleid vaak verder kijkt dan wat anderen beweren, maar juist als je dat doet moet je toch de conclusie komen dat het veelal complete bullshit is.
Hoger opgeleid betekend dus vooral dat mensen goed kunnen leren, niet dat ze zo slim zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:52:13 #204
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178896730
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoger opgeleid betekend dus vooral dat mensen goed kunnen leren, niet dat ze zo slim zijn
Bovendien kun je ingenieur in de bouwkunde zijn, dan weet je niet meteen iets over afweersystemen van het lichaam enzo ;)
  woensdag 2 mei 2018 @ 19:00:36 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178896883
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Bovendien kun je ingenieur in de bouwkunde zijn, dan weet je niet meteen iets over afweersystemen van het lichaam enzo ;)
Iets zegt me dat een hoogopgeleide vaccinatieweigeraar niet zo vaak een ingenieur in de bouwkunde is maar eerder een HBO personeelsmanagement of vrijetijdsmanagement zal zijn, nog afgezien van hbo alternatieve geneeswijze
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179015508
07-05-2018

Chinees geneesmiddel veroorzaakt hartritmestoornissen



Een medicinale plant die vaak in de traditionele Chinese geneeskunde wordt gebruikt, kan ernstige hartritmestoornissen veroorzaken en in extreme gevallen zelfs tot de dood leiden. De reden: twee ingrediënten van de plant Evodia rutaecarpa remmen kaliumkanalen in de hartspier, zoals onderzoekers hebben vastgesteld. Dat zorgt dat de spier niet meer goed werkt en zelfs kan stoppen.

Plantgeneeskunde wordt over het algemeen als heilzaam en onschadelijk beschouwd. Theeën en medicinale kruiden verlichten klachten op een zachte manier en zonder bijwerkingen, geloven veel mensen. Maar deze veronderstelling is in sommige gevallen onzinnig omdat planten zeer giftige ingrediënten kunnen bevatten. Aloë vera bevat bijvoorbeeld kankerverwekkende stoffen en de in Chinese geneeskunde zo populaire pijpbloem kan tumoren bevorderen.

Evodia past in dat rijtje, zeggen onderzoekers van de universiteit van het Oostenrijkse Wenen nu. De plant wordt gebruikt in de traditionele Chinese geneeskunde (TCM) voor verschillende aandoeningen, waaronder hoofdpijn, gastro-intestinale klachten, misselijkheid en braken, menstruatiestoornissen en aften.

Maar deze medicinale plant bevat twee ingrediënten die ernstige hartritmestoornissen kunnen veroorzaken, zelfs in zeer lage concentraties. Plotselinge hartstilstand kan dan binnen tien minuten na het innemen optreden. Omdat Chinese medicinale producten aan minder strenge controles onderworpen zijn dan normale geneesmiddelen en meestal zonder goedkeuring op de markt komen, kan dit een niet-herkende bedreiging voor patiënten vormen.

Het is echter nog steeds onduidelijk wat de concentratie van deze potentieel gevaarlijke stoffen in thee en kruidenpreparaten is. Voorlopig pleiten de wetenschappers daarom voor verhoogde waakzaamheid met betrekking tot mogelijke aritmogene effecten van Evodia-preparaten. Patiënten met een hartaandoening zouden dergelijke middelen in ieder geval niet moeten gebruiken, schrijven de onderzoekers in het vakblad Pharmacological Research.

(faqt.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:10:19 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179380432
hoeveelheid Mazelen gevallen nemen in de regio Keulen en Bonn flink toe
http://www.general-anzeig(...)-article3860623.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179554398
Tijdens het lezen van de comments dacht ik meteen aan dit topic.


https://m.facebook.com/st(...)9852&id=192099134851
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 2 juni 2018 @ 08:54:45 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179554421
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 08:52 schreef schommelstoel het volgende:
Tijdens het lezen van de comments dacht ik meteen aan dit topic.


https://m.facebook.com/st(...)9852&id=192099134851
Mijn broertje heeft MS en Bechterew , die heeft erg veel baat bij mediwiet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179554489
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn broertje heeft MS en Bechterew , die heeft erg veel baat bij mediwiet.
Daar is ook niks mis mee.

Maar had niet zoveel van het zelfde soort reacties verwacht op facebook bij een post van rtl nieuws.

Veel pharma haat.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_179874255
Dat zijn pas goede cijfers, ik snap niet dat mensen nog kunnen ontkennen dat vaccins niet werken!

https://www.telegraph.co.(...)young-women-figures/
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 20:34:03 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_179879537
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:17 schreef .SP. het volgende:
Dat zijn pas goede cijfers, ik snap niet dat mensen nog kunnen ontkennen dat vaccins niet werken!

https://www.telegraph.co.(...)young-women-figures/
Onbegrijpelijk is het. Het zijn spijkerharde feiten.
pi_179891289
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk is het. Het zijn spijkerharde feiten.
Zo gauw mijn dochter oud genoeg is gaat de vaccinatie erin
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:33:22 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179892063
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk is het. Het zijn spijkerharde feiten.
De mensen die er bang voor zijn snappen feiten niet zo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 11:35:49 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_179892098
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De mensen die er bang voor zijn snappen feiten niet zo
Blijkbaar. Maar een charlatan wordt op zijn blauwe ogen geloofd.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:39:59 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179892152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar een charlatan wordt op zijn blauwe ogen geloofd.
Zoals ik al vaker poste, als je aantoont dat mensen belazerd worden zijn ze bozer op jou dan op degene die ze belazerde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 11:41:02 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_179892167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al vaker poste, als je aantoont dat mensen belazerd worden zijn ze bozer op jou dan op degene die ze belazerde.
Ja, vreemd fenomeen is dat. Misschien omdat de illusie dan afgenomen wordt?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:46:29 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179892257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, vreemd fenomeen is dat. Misschien omdat de illusie dan afgenomen wordt?
Denk het, het is net als religies vermoed ik. Mensen willen in iets geloven dat heel erg mooi is en ongrijpbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 11:48:34 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_179892297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk het, het is net als religies vermoed ik. Mensen willen in iets geloven dat heel erg mooi is en ongrijpbaar
En daar alles aan op hangen. En aan wijten. Iets ongrijpbaars is veiliger ofzo.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:51:08 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179892339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En daar alles aan op hangen. En aan wijten. Iets ongrijpbaars is veiliger ofzo.
Vemoed het. Vandaar de geliefdheid van homeopatie en andere onzin, religies, sektes, esotherische quatsch.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:02:35 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_179894758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vemoed het. Vandaar de geliefdheid van homeopatie en andere onzin, religies, sektes, esotherische quatsch.
Ik denk dat veel mensen zoiets nodig hebben in het leven. Om met de harde realiteit om te kunnen gaan.
pi_185048751
Dit is wel een hele kwalijke zaak:
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/medicijnmacht-China

Zelf nog niet veel meegemaakt op het feit dat Lormetazepam vorig jaar ineens op was. Toen wel een medicatie switch gedaan die meteen niet verslavend was. Maar als bijvoorbeeld nu Lorazepam of Lormetazepam (nu tijdelijk nodig voor/na een crisis) op zou zijn heb ik echt een probleem. Ben het namelijk nu aan het afbouwen en dat moet rustig..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:49:44 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185049093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dit is wel een hele kwalijke zaak:
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/medicijnmacht-China

Zelf nog niet veel meegemaakt op het feit dat Lormetazepam vorig jaar ineens op was. Toen wel een medicatie switch gedaan die meteen niet verslavend was. Maar als bijvoorbeeld nu Lorazepam of Lormetazepam (nu tijdelijk nodig voor/na een crisis) op zou zijn heb ik echt een probleem. Ben het namelijk nu aan het afbouwen en dat moet rustig..
Het niet leverbaar zijn sommige medicamenten komt volgens de apothekers doordat de NL overheid extreem scherpe prijzen heeft uitonderhandeld, als je als fabrikant of distributeur in Frankrijk of Duitsland meer kan krijgen voor de medicijnen verkoop je het daar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185049574
Overheid zegt er nu iets aan te willen gaan doen. Zal wel weer zo'n halfbakken "oplossing" zijn, lekker in dialoog gaan met mensen die toch niet willen luisteren. Maargoed, het komt tenminste onder de aandacht op deze manier.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:28:18 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185049680
Gewoon het Australische voorbeeld volgen.
Vaccinatieweigeraar?
Dan geen kindergeld, geen kinderopvang, geen geld voor kinderopvang.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185100063
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:20 schreef illusions het volgende:
Overheid zegt er nu iets aan te willen gaan doen. Zal wel weer zo'n halfbakken "oplossing" zijn, lekker in dialoog gaan met mensen die toch niet willen luisteren. Maargoed, het komt tenminste onder de aandacht op deze manier.
Ze willen nu voor een aantal medicijnen een nood voorraad van 4 maanden hebben.

Maar dat China verhaal in het achterhoofd. Waarom gaan we die generieke grondstoffen niet zelf maken. Mogelijk dat de zorgkosten dan gaan stijgen maar dat gebeurd ook als we meer moeten gaan betalen voor de medicijnen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 5 maart 2019 @ 19:48:13 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185413232
quote:
Groot Deens onderzoek toont aan dat vaccinaties geen autisme veroorzaken
Gepubliceerd: 05 maart 2019 15:10
Laatste update: 05 maart 2019 18:51

Deense wetenschappers hebben met een groot onderzoek aangetoond dat vaccinaties tegen de mazelen, bof en rode hond geen autisme veroorzaken bij kinderen. In de studie werden Deense kinderen die een prik kregen vergeleken met kinderen die niet gevaccineerd werden.
De onderzoekers volgden tot half 2013 bijna 660.000 tussen 1999 en 2010 in Denemarken geboren kinderen. Zij concludeerden dat er geen hoger risico op autisme is bij kinderen die op jonge leeftijd werden gevaccineerd.

De Deense onderzoeksgroep kwam in 2002 al tot eenzelfde conclusie na het volgen van 537.000 kinderen. Er kwam toen echter kritiek omdat er niet gekeken werd naar kinderen die gevoelig zouden zijn voor het krijgen van autisme na een vaccinatie.

"Deze studie onderschrijft nogmaals dat deze specifieke vaccinaties geen autisme veroorzaken. Ook niet bij kinderen die daar gevoelig voor zouden zijn", aldus het Deense onderzoek. "Op basis van statistische kracht, het behandelen van hypotheses voor meerdere subgroepen en het samenvoegen van onderzoeken kunnen we dit met nog meer zekerheid stellen."

Discussie over mogelijke link tussen vaccinatie en autisme
De laatste jaren wordt in heel de wereld veel gesproken over een mogelijke link tussen vaccinaties en autisme. De Britse arts Andrew Wakefield publiceerde in 1998 samen met twaalf collega's een paper waarin werd beweerd dat vaccinaties autisme kunnen veroorzaken.

Die claim was frauduleus, zo werd later bewezen in een onderzoek. Toch zijn er nog steeds ouders die bang zijn dat inenting autisme veroorzaakt. In Nederland laten steeds minder ouders hun kinderen inenten.

De vaccinatiegraad loopt terug richting de 90 procent, terwijl voor bijvoorbeeld de mazelen een graad van 95 procent nodig is om groepsimmuniteit te waarborgen.
https://www.nu.nl/wetensc(...)isme-veroorzaken.amp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185414041
Dat was toch al lang bekend?
Misschien is het tijd voor een dagelijkse vaccinatie-autisme update: nee, nog steeds niet.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:33:04 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_185414614
tegenwoordig bezig met meningococcal disease en vaccinatie, dat is pas een heftige ziekte

Die ant-vaxxers blijken trouwens vooral door de Russische troll farm te worden beïnvloed,zal me niets verbazen als ze ook een bepaalde politieke overtuiging hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:13:27 #230
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_185455831
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:33 schreef Re het volgende:
tegenwoordig bezig met meningococcal disease en vaccinatie, dat is pas een heftige ziekte

Die ant-vaxxers blijken trouwens vooral door de Russische troll farm te worden beïnvloed,zal me niets verbazen als ze ook een bepaalde politieke overtuiging hebben
Wait...wut? Het waren de russen? _O- _O-

Zou het niks te maken kunnen hebben met 1 of meerdere onderstaande redenen (dit zijn feiten over het vaccinatie programma in de VS en ik ben me er van bewust dat het hier in Europa (nog) niet zo extreem is op diverse punten). Onderstaande link bevat referenties.

1. Vaccine manufacturers have NO liability (National Childhood Vaccine Injury Act of 1986), so CANNOT be
sued for injury from their product and they have no incentive to make their product as safe as possible.
2. Vaccines are not held to the same double blind gold standard of clinical testing as other pharmaceutical
drugs because they are considered biological products under the Public Health Federal Food, Drug and
Cosmetic Act. They meet the same standards as cosmetics.
3. The per vaccine Federal Excise Tax is used to pay the vaccine injured through the government-created
National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP). $3.1 Billion has been paid to date (through 2015).
4. Vaccines contain neurotoxins (aluminum and mercury) far exceeding "safe levels" deemed by the EPA.
5. Vaccines contain cancer-causing ingredients, and have never been tested if they cause cancer, infertility or
DNA mutation (Section 13.1 of every vaccine package insert).
6. Some vaccines are made from aborted fetal cell lines. (WI-38 and MC5-5 Human Cell Fibroblasts)
7. Vaccines are not 100% effective and a vaccinated person can get the disease they were vaccinated for.
8. A vaccinated person carries the disease they were vaccinated for, "shedding" it, for up to 6 weeks.
9. The concept of herd/community immunity cannot be achieved by vaccines because vaccines are NOT
100% effective. Unlike lifetime immunity afforded by disease, vaccine-induced immunity lasts 2-10 years.
10. Doctors receive financial rewards from insurance companies for having patients fully vaccinated (~$400
per patient). They are advised NOT to share all the risks or the vaccine package inserts, so 100% informed
choices cannot be made in a doctor’s office when vaccinating.
11. Vaccine injury is under-reported. VAERS is the only way to officially report a vaccine injury and is tedious
with no incentive for a doctor to fill it out.
12. Vaccine mandates (like SB277 and SB792 in CA) literally hand over new customers to pharmaceutical
companies, and remove rights to choose what is injected into a person’s body.
13. Pharmaceutical companies spend up to 19 times more on advertising than they do on research.
14. Corporate mainstream media gets 70% of their advertising revenue from pharmaceutical companies.
15. Vaccine safety and efficacy research is not conducted by independent researchers and so is biased.
16. The full CDC recommended vaccine schedule has never been tested. Vaccinated children are the human
experiment.
17. All vaccines can cause injury or death, and there is no way to tell who will have a reaction.
18. Most doctors receive 30 MINUTES on vaccine education (that they are safe, effective and a must) during
their 8 YEARS in medical school.
19. If someone dies from a vaccine, their family will be awarded no more than $250,000. Most cases of
vaccine injury are dismissed because doctors and vaccine manufacturers deny a causation link. The
statutory time limit for filing a claim is only 2 years after death and 3 years from the time of vaccine injury.
20. The government plan “Healthy People 2020” has a goal to fully vaccinate all children and adults by 2020.
There are 217 new vaccines being created right now.

http://avoiceforchoice.or(...)es/20-vaccine-facts/

Ben ik tegen vaccins? Nee, er zijn miljoenen levens gered door vaccins. Er zijn ook miljoenen levens gered door pillen. Dat betekend niet dat ik iedere pil die de farmaceutische industrie mij zou willen verkopen, zou nemen.

Het lijkt me een beetje debiel om een complex onderwerp als vaccinaties proberen te reduceren tot een binaire keuze.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dhalsim op 07-03-2019 17:22:27 ]
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:35:47 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185456310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:13 schreef Dhalsim het volgende:
[..]

Wait...wut? Het waren de russen? _O- _O-

Zou het niks te maken kunnen hebben met 1 of meerdere onderstaande redenen (dit zijn feiten over het vaccinatie programma in de VS en ik ben me er van bewust dat het hier in Europa (nog) niet zo extreem is op diverse punten). Onderstaande link bevat referenties.

1. Vaccine manufacturers have NO liability (National Childhood Vaccine Injury Act of 1986), so CANNOT be
sued for injury from their product and they have no incentive to make their product as safe as possible.
2. Vaccines are not held to the same double blind gold standard of clinical testing as other pharmaceutical
drugs because they are considered biological products under the Public Health Federal Food, Drug and
Cosmetic Act. They meet the same standards as cosmetics.
3. The per vaccine Federal Excise Tax is used to pay the vaccine injured through the government-created
National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP). $3.1 Billion has been paid to date (through 2015).
4. Vaccines contain neurotoxins (aluminum and mercury) far exceeding "safe levels" deemed by the EPA.
5. Vaccines contain cancer-causing ingredients, and have never been tested if they cause cancer, infertility or
DNA mutation (Section 13.1 of every vaccine package insert).
6. Some vaccines are made from aborted fetal cell lines. (WI-38 and MC5-5 Human Cell Fibroblasts)
7. Vaccines are not 100% effective and a vaccinated person can get the disease they were vaccinated for.
8. A vaccinated person carries the disease they were vaccinated for, "shedding" it, for up to 6 weeks.
9. The concept of herd/community immunity cannot be achieved by vaccines because vaccines are NOT
100% effective. Unlike lifetime immunity afforded by disease, vaccine-induced immunity lasts 2-10 years.
10. Doctors receive financial rewards from insurance companies for having patients fully vaccinated (~$400
per patient). They are advised NOT to share all the risks or the vaccine package inserts, so 100% informed
choices cannot be made in a doctor’s office when vaccinating.
11. Vaccine injury is under-reported. VAERS is the only way to officially report a vaccine injury and is tedious
with no incentive for a doctor to fill it out.
12. Vaccine mandates (like SB277 and SB792 in CA) literally hand over new customers to pharmaceutical
companies, and remove rights to choose what is injected into a person’s body.
13. Pharmaceutical companies spend up to 19 times more on advertising than they do on research.
14. Corporate mainstream media gets 70% of their advertising revenue from pharmaceutical companies.
15. Vaccine safety and efficacy research is not conducted by independent researchers and so is biased.
16. The full CDC recommended vaccine schedule has never been tested. Vaccinated children are the human
experiment.
17. All vaccines can cause injury or death, and there is no way to tell who will have a reaction.
18. Most doctors receive 30 MINUTES on vaccine education (that they are safe, effective and a must) during
their 8 YEARS in medical school.
19. If someone dies from a vaccine, their family will be awarded no more than $250,000. Most cases of
vaccine injury are dismissed because doctors and vaccine manufacturers deny a causation link. The
statutory time limit for filing a claim is only 2 years after death and 3 years from the time of vaccine injury.
20. The government plan “Healthy People 2020” has a goal to fully vaccinate all children and adults by 2020.
There are 217 new vaccines being created right now.

http://avoiceforchoice.or(...)es/20-vaccine-facts/

Ben ik tegen vaccins? Nee, er zijn miljoenen levens gered door vaccins. Er zijn ook miljoenen levens gered door pillen. Dat betekend niet dat ik iedere pil die de farmaceutische industrie mij zou willen verkopen, zou nemen.

Het lijkt me een beetje debiel om een complex onderwerp als vaccinaties proberen te reduceren tot een binaire keuze.
Die website
De organisatie wil donaties, maar geeft geen adres aan wie ze zijn, ook bij hun domeinnaam registratie (die tot mei loopt) zijn ze anoniem.
Nu zijn deze claims, hoe zal ik het zeggen, nogal overdreven en onzinnig.
Je post heeft verder een hoog ik ben geen racist, maaaaar gehalte

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 07-03-2019 17:47:14 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:36:40 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_185457577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:13 schreef Dhalsim het volgende:
[..]

Wait...wut? Het waren de russen? _O- _O-

Zou het niks te maken kunnen hebben met 1 of meerdere onderstaande redenen (dit zijn feiten over het vaccinatie programma in de VS en ik ben me er van bewust dat het hier in Europa (nog) niet zo extreem is op diverse punten). Onderstaande link bevat referenties.

1. Vaccine manufacturers have NO liability (National Childhood Vaccine Injury Act of 1986), so CANNOT be
sued for injury from their product and they have no incentive to make their product as safe as possible.
2. Vaccines are not held to the same double blind gold standard of clinical testing as other pharmaceutical
drugs because they are considered biological products under the Public Health Federal Food, Drug and
Cosmetic Act. They meet the same standards as cosmetics.
3. The per vaccine Federal Excise Tax is used to pay the vaccine injured through the government-created
National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP). $3.1 Billion has been paid to date (through 2015).
4. Vaccines contain neurotoxins (aluminum and mercury) far exceeding "safe levels" deemed by the EPA.
5. Vaccines contain cancer-causing ingredients, and have never been tested if they cause cancer, infertility or
DNA mutation (Section 13.1 of every vaccine package insert).
6. Some vaccines are made from aborted fetal cell lines. (WI-38 and MC5-5 Human Cell Fibroblasts)
7. Vaccines are not 100% effective and a vaccinated person can get the disease they were vaccinated for.
8. A vaccinated person carries the disease they were vaccinated for, "shedding" it, for up to 6 weeks.
9. The concept of herd/community immunity cannot be achieved by vaccines because vaccines are NOT
100% effective. Unlike lifetime immunity afforded by disease, vaccine-induced immunity lasts 2-10 years.
10. Doctors receive financial rewards from insurance companies for having patients fully vaccinated (~$400
per patient). They are advised NOT to share all the risks or the vaccine package inserts, so 100% informed
choices cannot be made in a doctor’s office when vaccinating.
11. Vaccine injury is under-reported. VAERS is the only way to officially report a vaccine injury and is tedious
with no incentive for a doctor to fill it out.
12. Vaccine mandates (like SB277 and SB792 in CA) literally hand over new customers to pharmaceutical
companies, and remove rights to choose what is injected into a person’s body.
13. Pharmaceutical companies spend up to 19 times more on advertising than they do on research.
14. Corporate mainstream media gets 70% of their advertising revenue from pharmaceutical companies.
15. Vaccine safety and efficacy research is not conducted by independent researchers and so is biased.
16. The full CDC recommended vaccine schedule has never been tested. Vaccinated children are the human
experiment.
17. All vaccines can cause injury or death, and there is no way to tell who will have a reaction.
18. Most doctors receive 30 MINUTES on vaccine education (that they are safe, effective and a must) during
their 8 YEARS in medical school.
19. If someone dies from a vaccine, their family will be awarded no more than $250,000. Most cases of
vaccine injury are dismissed because doctors and vaccine manufacturers deny a causation link. The
statutory time limit for filing a claim is only 2 years after death and 3 years from the time of vaccine injury.
20. The government plan “Healthy People 2020” has a goal to fully vaccinate all children and adults by 2020.
There are 217 new vaccines being created right now.

http://avoiceforchoice.or(...)es/20-vaccine-facts/

Ben ik tegen vaccins? Nee, er zijn miljoenen levens gered door vaccins. Er zijn ook miljoenen levens gered door pillen. Dat betekend niet dat ik iedere pil die de farmaceutische industrie mij zou willen verkopen, zou nemen.

Het lijkt me een beetje debiel om een complex onderwerp als vaccinaties proberen te reduceren tot een binaire keuze.
D'r zit nogal wat onzin in deze lijst... Sommige referenties gaan ook naar food blogjes en dergelijke.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:19:11 #233
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_185458835
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Die website
De organisatie wil donaties, maar geeft geen adres aan wie ze zijn, ook bij hun domeinnaam registratie (die tot mei loopt) zijn ze anoniem.
Nu zijn deze claims, hoe zal ik het zeggen, nogal overdreven en onzinnig.
Je post heeft verder een hoog ik ben geen racist, maaaaar gehalte
- Ik vind de feiten die genoemd worden interessant. Het boeit me niet wie ze noemt of waarom.
- Je noemt de claims "overdreven en onzinnig" omdat je ze niet "onjuist" kunt noemen
- Blond haar, blauw(/groen/grijze) ogen. Gewoon een Nederlander die ooit een willekeurig karakter uit Streetfighter als avatar heeft gekozen. Ik geloof niet in een god en haal mijn mening dan ook niet uit een of ander boek.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:20:59 #234
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_185458913
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]

D'r zit nogal wat onzin in deze lijst... Sommige referenties gaan ook naar food blogjes en dergelijke.
Vertel. Welk feit is volgens jou onjuist?
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:27:25 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_185459135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef Dhalsim het volgende:
[..]

Vertel. Welk feit is volgens jou onjuist?
Zo from the top of my head sowieso: 4, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 18. Een aantal andere weet ik niet zeker, of zijn waar maar niet relevant.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:59:27 #236
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_185464663

Bekend met deze lezing? Zou dit soort informatie een reden kunnen zijn dat mensen vaccins niet (helemaal) vertrouwen?

Het is een beetje te gemakkelijk om maar te verwijzen naar Russische troll farms als dit soort informatie voorhanden is.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:45:30 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_185466545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:59 schreef Dhalsim het volgende:

Bekend met deze lezing? Zou dit soort informatie een reden kunnen zijn dat mensen vaccins niet (helemaal) vertrouwen?

Het is een beetje te gemakkelijk om maar te verwijzen naar Russische troll farms als dit soort informatie voorhanden is.
Wat voor belangrijke feiten komen hier zoal in langs dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 8 maart 2019 @ 16:35:35 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_185479651
Alleen al de referentie naar National Childhood Vaccine Injury Act of 1986

Die is in werking gesteld omdat mensen ongebaseerde claims indienden (in dit geval DTP) die later compleet niet gerelateeerd waren aan het vaccin. De Act voorkomt liability wellicht maar zorgt er ook voor dat als er iets verkeerd gaat dat de US government de verantwoording draagt

En zo kunnen we het lijstje wel af hoor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:21:55 #239
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_185858314
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:28:31 #241
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_185901227
quote:

Er is geen enkel land waar zoveel gevaccineerd wordt als in de VS. Er is ook geen enkel ontwikkeld land waar zoveel babies sterven dan in de VS.

Ook veel zeggend is de wijze waarop bericht wordt over de waterpokken:



[ Bericht 24% gewijzigd door Dhalsim op 28-03-2019 18:40:03 ]
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:58:22 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_185904440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:28 schreef Dhalsim het volgende:

[..]


Er is geen enkel land waar zoveel gevaccineerd wordt als in de VS. Er is ook geen enkel ontwikkeld land waar zoveel babies sterven dan in de VS.

Ook veel zeggend is de wijze waarop bericht wordt over de waterpokken:

En welke conclusie trek je uit deze correlatie?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_185907743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:28 schreef Dhalsim het volgende:

[..]


Er is geen enkel land waar zoveel gevaccineerd wordt als in de VS. Er is ook geen enkel ontwikkeld land waar zoveel babies sterven dan in de VS.

Ook veel zeggend is de wijze waarop bericht wordt over de waterpokken:

Helaas is de vaccinatiegraad erg laag op de plek waar nu die uitbraak is.
De hoge babysterfte heeft andere oorzaken en snap niet wat dat met vaccineren te maken heeft.
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:44:59 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185999908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:19 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

- Ik vind de feiten die genoemd worden interessant. Het boeit me niet wie ze noemt of waarom.

Je post geen feiten. Je copy paste iets van een website
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186049160
Dit is toch wel mooi om te horen, zo'n duidelijk en meetbaar effect van een simpel vaccin.
https://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-47803975
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:32:39 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186049400
2 x Mazelen en niet gevaccineerd
https://www.ad.nl/den-haa(...)et-gehaald~a5813cfe/
Afgelopen 10 jaar 20 doden aan mazelen in Frankrijk
https://www.hln.be/nieuws(...)bih%3D1325%26dpr%3D2
quote:
In Frankrijk is dit jaar een eerste sterfgeval door mazelen geregistreerd, als gevolg van een hersenontsteking. Dat deelt de Franse Volksgezondheid in haar wekelijks bulletin mee.
In heel 2018 stierven drie mensen aan mazelen, een zeer besmettelijke ziekte die ernstige of zelfs dodelijke complicaties kan veroorzaken (denk maar aan hersenontsteking, longontsteking of verlies van gezichtsvermogen; nvdr). In totaal zijn sinds 2008 een twintigtal mensen in Frankrijk aan deze ziekte overleden.
Sinds het begin van 2019 zijn 350 mensen getroffen door mazelen, aanzienlijk minder dan dezelfde periode in 2018. Toen waren er nog 966 gevallen.
Honderd patiënten moesten in het ziekenhuis opgenomen worden, vijf onder hen belandden uiteindelijk op de dienst intensieve zorgen. In 27 gevallen veroorzaakten de mazelen een longontsteking.
Nieuwe uitbraak
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO en de VN-Kinderrechtenorganisatie Unicef wezen de wereld onlangs op een nieuwe uitbraak van mazelen. Volgens Unicef vertegenwoordigen tien landen -waaronder Brazilië, Oekraïne en Frankrijk- ongeveer driekwart van de totale toename in 2018.
In Frankrijk werd het vaccin verplicht gesteld voor kinderen die geboren werden na 1 januari 2018. Eerder maakte dat deel uit van de aanbevolen vaccins. Een eerste injectie wordt gedaan als het kind twaalf maanden oud is, een tweede volgt als hij of zij tussen 16 en 18 maanden oud is.
De gebruikelijke verdachten zullen het wel weer beter weten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 17:10:51 #247
249559 crew  Lavenderr
pi_186051526
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
2 x Mazelen en niet gevaccineerd
https://www.ad.nl/den-haa(...)et-gehaald~a5813cfe/
Afgelopen 10 jaar 20 doden aan mazelen in Frankrijk
https://www.hln.be/nieuws(...)bih%3D1325%26dpr%3D2
[..]

De gebruikelijke verdachten zullen het wel weer beter weten
Wat oerstom en nalatig van die ouders. Ze zouden voor het gerecht gesleept moeten worden.
pi_186138587
Woohoo, eindelijk weer eens een veroordeling van een "alternatief" genezer.

https://www.telegraaf.nl/(...)-acht-jaar-de-cel-in
  woensdag 10 april 2019 @ 17:42:07 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186140767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:20 schreef .SP. het volgende:
Woohoo, eindelijk weer eens een veroordeling van een "alternatief" genezer.

https://www.telegraaf.nl/(...)-acht-jaar-de-cel-in
Haar derde veroordeling nota bene
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186149919
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Haar derde veroordeling nota bene
Dat soort leipo's zijn zo overtuigd van hun gelijk dat het waarschijnlijk nooit doordringt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')