abonnement Unibet Coolblue
pi_177448249
Honderden Nederlanders gestrand na noodweer Canarische Eilanden

Tientallen vluchten van en naar de Canarische Eilanden moeten vanwege noodweer uitwijken naar andere luchthavens. Vele honderden Nederlandse vakantiegangers zijn getroffen.

Hevige regenbuien troffen vanmiddag de eilanden. Ook zijn windsnelheden van ruim 100 kilometer per uur gemeten. Onder meer in Santa Cruz de Tenerife waaiden takken en bomen op de weg. Op meerdere plekken ontstonden problemen met de elektriciteitsvoorziening.

Vele vluchten moesten volgens Flightradar24 uitwijken naar Marokko en het Portugese Faro. Honderden toeristen van vliegmaatschappijen TUI en Transavia ondervonden hinder van het slechte weer. Volgens een woordvoerster van TUI zijn de luchthavens van Lanzarote en Tenerife momenteel gesloten.

Ger de Jonge (70) uit Rotterdam is een van de gestrande reizigers. Hij had vanavond aanmoeten komen in Fuerteventura, maar aan hem is verteld dat hij vandaag Faro niet meer uitkomt. ,,We hoorden het nieuws toen we net een stukje voorbij Faro vlogen. De gezagsvoerder zei dat we moesten omkeren vanwege de heftige regenval.''

Terugkeren naar Amsterdam was geen optie. ,,TUI-medewerkers vertelden ons dat er pas morgen een vliegtuig aankomt om ons verder te brengen.'' Hij laat zijn vakantieplezier er echter niet door verpesten. ,,Dan maar een dagje minder. Van tevoren keek ik naar de weersverwachtingen en zag ik het al een beetje aankomen. Ik had me al voorbereid op heel veel binnen zitten.''

De TUI-woordvoerster zegt dat de reisorganisatie momenteel druk op zoek is naar tijdelijk onderdak in plaatselijke hotels voor de gestrande toeristen. Dat blijkt moeilijk te zijn. ,,Ook Duitse en Engelse vluchten zijn getroffen. Daarbij was het al druk vanwege de krokusvakantie, waardoor alle toestellen vol zaten.'' Vliegtuigen wijken volgens haar uit naar onder meer Gran Canaria. ,,Er is nog een vlucht van ons vanuit Groningen onderweg naar Gran Canaria. Laten we hopen dat ze nog kunnen landen.''

https://www.ad.nl/binnenl(...)e-eilanden~a56e5403/
  Spellchecker zondag 25 februari 2018 @ 23:19:39 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')