abonnement Unibet Coolblue
pi_177439884
Fakenews is een issue. En volgens sommigen zal dat alleen maar groter worden. Nu beweerde onlangs de fake hackster van Rijbroek dat smart blockchain ook een oplossing zou kunnen zijn voor fakenews, en dat werd eigenlijk afgedaan als complete onzin.

Even weg van het onzinnige 'smart' in die blockchain kan ik mij wel voorstellen dat het een middel zou kunnen zijn om fakenews te beperken. Uitgaande van de bron, dat kunnen dus uitspraken zijn of anderzijds. Door dat (metadata) vast te leggen in een blockchain kan altijd de bron gevalideerd worden. Een Trump die een uitspraak doet, een filmpje, een antwoord in een interview. Dat in een decentrale blockchain opnemen zorgt ervoor dat je niet meer de hele keten van herkomst hoeft na te gaan, maar de validiteit altijd kan checken. Door welk medium dit ook gebracht wordt en waar dan ook in de keten van informatievoorziening.

Uiteraard moet er wel een systeem komen, of meerdere die dit op een eenvoudige wijze faciliteren, maar volgens mij is het technisch mogelijk?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177440387
Ja.
Lambo of Rekt
  zondag 25 februari 2018 @ 15:58:54 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177440501
Gewoon AI implenteren. Heel makkelijk. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177441314
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:58 schreef _--_ het volgende:
Gewoon AI implenteren. Heel makkelijk. :P
AI valideert niet en kan nog steeds subjectief zijn (zoals een aantal proeven al hebben laten zien).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177441937
Goed verhaal, lekker kort.
Vakman pur sang
pi_177442275
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Goed verhaal, lekker kort.
Thx ! ^O^
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')