abonnement Unibet Coolblue
pi_177771652
Best aardige bedragen hoor.
pi_177772383
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:28 schreef Yreal het volgende:
Best aardige bedragen hoor.
Kan 'k nog een mooie nabetaling verwachten? O~)
  maandag 12 maart 2018 @ 19:04:49 #228
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_177775446
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is geen 6% loonsverhoging, maar 5% (eigenlijk 5,1 %). Plus een eenmalige bonus (dus geen loonsverhoging!) van 1% in juli 2019.

[..]

Uit de tekst van het principeakkoord maak ik op dat ze dat wel willen veranderen, maar dat dit onderwerp wordt van een volgende CAO. Dan willen zij "de vergoeding koppelen aan de gebruikte cq. ter beschikking gestelde vervoersmiddelen van/aan medewerkers".

Overigens wil ik er wel bij opmerken dat het een postbezorgersvergoeding is en geen fietsvergoeding. Dus dat iemand op een PostNL scooter er ook recht op heeft is niet zo vreemd. Die is weer meer geld kwijt aan warme kleding voor in de winter dan iemand met een fietswijk. En iemand die met een karretje loopt heeft weliswaar minder fietskosten, maar meer slijtage aan de schoenen. En iemand met een e-bike van PostNL krijgt ook maar iets van 1 of 2x per jaar een onderhoudsbeurt vergoed, en moet de overige kosten uit eigen zak betalen.
En het is ook geen 5%. Maar eigenlijk 2,95% over 24 maanden. Dit omdat de verhogingstijdvakken niet gelijkmatig zijn.
https://scontent-amt2-1.x(...)52ae78c1&oe=5B3892C8
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 12 maart 2018 @ 19:46:37 #229
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_177776367
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]

En het is ook geen 5%. Maar eigenlijk 2,95% over 24 maanden. Dit omdat de verhogingstijdvakken niet gelijkmatig zijn.
https://scontent-amt2-1.x(...)52ae78c1&oe=5B3892C8
Dat klopt. Je kunt beter 5 procent ineens krijgen, dan elke zoveel maanden een procentje erbij. Maar uiteindelijk is aan het eind van de rit je maandloon wel 5,1% hoger dan aan het eind. Dat jij zoveel lager uit komt, komt ook omdat je niet verder kijkt dan die 24 maanden. Terwijl je ook na september 2019 elke maand nog die extra 5,1% (die EUR 25,50) krijgt. En als je sec naar die 24 maanden kijkt moet je eigenlijk ook die eenmalige 1% meetellen. Dat zou in jouw voorbeeld op EUR 62,11 uitkomen, waarmee je in totaal 3,46% extra loon opstrijkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kramerica-Industries op 12-03-2018 19:59:52 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 12 maart 2018 @ 23:53:55 #230
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_177782308
De CAO eindigt op 31 September, dat betekend dat de gestelde 5% verhoging dan er ook zou moeten zijn. Die is er niet 2,95% is dat wel. Het is wel leuk dat je uit gaat van een maximaal eind getal. Maar dat is niet zoals het werkt, normale mensen kijken naar de vooruitgang over de gehele periode en dat is dus minder.

Die 1% is een extra bonus van een paar tientjes. Die zou je er in op kunnen nemen. Maar dan nog kom je nog steeds niet op die 5% (en zelfs 6% waar sommige mee schermen).
Het is een loonsverhoging van crap als je gaat kijken naar de achteruitgang van loon als je inkomstenbelasting en btw-verhogingen gaat mee nemen.

Bovendien zitten er behoorlijk wat meer achteruitgangen in deze CAO. Zo is ineens de smartphone permanent ingevoerd en Mag het bedrijf je wel degelijk vragen na 5 uur en op zaterdag te werken wanneer zij dit noodzakelijk vind...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_177785100
De smartphone is toch al permanent ingevoerd. Dat zie ik niet als achteruitgang. Wat dat werken na 17:00 u en op zaterdag betreft...... ik ben wel benieuwd in hoeverre dat een struikelblok wordt. Bedrijf mag vragen wat ze willen, maar mag ik weigeren? Heel benieuwd hoe hard dat gespeeld gaat worden. Maar ik wil dit helemaal niet in de CAO hebben. Want eenmaal erin krijg je het er ook niet zomaar meer uit.
Nu is dit nog de geldende regel voor bezorgers:
"Ben jij postbezorger en staat in jouw contract dat de zaterdag voor jou geen werkdag is? Dan ben je niet verplicht om op zaterdag te werken. Het kan ook zijn dat er geen afspraken zijn gemaakt over de dagen waarop je werkt, maar je normaal nooit op zaterdag werkt. Ook dan kan je niet verplicht worden op zaterdag te werken. "

[ Bericht 32% gewijzigd door SnawyHoulet op 13-03-2018 09:11:47 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:14:53 #232
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_177785626
Kunnen ze zien of je je smartphone of scandevice gebruikt tijdens scannen? Ik las in een nieuwsbericht dat bij ons de scanscore rond de 97% ligt en 40% van de bezorgers bij ons het scandevice gebruikt.

De 40% moet 100% worden omdat de app volgens hen nu zeer goed werkt en de scandevice daardoor ook.

(Ahumm)

De laatste twee weken heb ik mijn mobiel gebruikt om te scannen ondat het scandevice teveel vals positieven geeft.

Maar je kunt toch niet zien of iemand scant met device of mobiel? Gescanned is gescanned toch?
pi_177785644
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Kunnen ze zien of je je smartphone of scandevice gebruikt tijdens scannen? Ik las in een nieuwsbericht dat bij ons de scanscore rond de 97% ligt en 40% het scandevice gebruikt.

De 40% moet 100% worden omdat de app volgens hen nu zeer goed werkt en de scandevice ook.

De laatste twee weken heb ik mijn mobiel gebruikt om te scannen ondat het scandevice teveel vals positieven geeft.

Maar je kunt yoch niet zien of iemand scant met device of mobiel? Gescanned is gescanned toch?
Ik had begrepen dat ze dat sinds de laatste update inderdaad kunnen zien. Voor die tijd nog niet.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:44:37 #234
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_177786031
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:53 schreef V__L_N het volgende:
De CAO eindigt op 31 September, dat betekend dat de gestelde 5% verhoging dan er ook zou moeten zijn. Die is er niet 2,95% is dat wel. Het is wel leuk dat je uit gaat van een maximaal eind getal. Maar dat is niet zoals het werkt, normale mensen kijken naar de vooruitgang over de gehele periode en dat is dus minder.

Die 1% is een extra bonus van een paar tientjes. Die zou je er in op kunnen nemen. Maar dan nog kom je nog steeds niet op die 5% (en zelfs 6% waar sommige mee schermen).
Het is een loonsverhoging van crap als je gaat kijken naar de achteruitgang van loon als je inkomstenbelasting en btw-verhogingen gaat mee nemen.

Bovendien zitten er behoorlijk wat meer achteruitgangen in deze CAO. Zo is ineens de smartphone permanent ingevoerd en Mag het bedrijf je wel degelijk vragen na 5 uur en op zaterdag te werken wanneer zij dit noodzakelijk vind...
Dan te bedenken dat de bond had ingezet op 3,5% over 12 maanden.

Hoe dat nu zit met dat werken na 5 uur, is me ook niet duidelijk. Er staat dat dit in bijzondere situaties als redelijke opdracht wordt gezien. Een redelijke opdracht betekent dat je het niet mag weigeren. De vraag is nu wat een "bijzondere situatie" is, volgens PostNL. Als er gewoon veel post is, is dat niet zo bijzonder. Maar stel dat de post te laat is omdat de chauffeur motorpech heeft gekregen? Is dat een "bijzondere situatie"?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:58:21 #235
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_177786236
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:16 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat ze dat sinds de laatste update inderdaad kunnen zien. Voor die tijd nog niet.
Het scandevice is nu onderwerp van discussie. In de OR Chat wordt beweerd (door de OR) dat volgens PostNL het gebruik verplicht is. Het zou tijd besparen. Maar wij hebben de instructie gekregen om na elke scan op onze telefoon te kijken of het gelukt is. Dit terwijl er toen ze toen die dingen werden uitgedeeld een instructie verzonden is waar expliciet in stond dat de telefoon in je zak kon blijven, want dat zou juist het voordeel van de scandevice zijn. Van onze eigen TC hoeven wij de scandevice trouwens niet te gebruiken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_177788377
Kunnen ze trouwens per cao niet eens gratis postzegels regelen?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:07:18 #237
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_177788453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:03 schreef Yreal het volgende:
Kunnen ze trouwens per cao niet eens gratis postzegels regelen?
Je hebt al wel gratis elastieken ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:17:19 #238
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_177788695
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Overigens wil ik er wel bij opmerken dat het een postbezorgersvergoeding is en geen fietsvergoeding. Dus dat iemand op een PostNL scooter er ook recht op heeft is niet zo vreemd. Die is weer meer geld kwijt aan warme kleding voor in de winter dan iemand met een fietswijk. En iemand die met een karretje loopt heeft weliswaar minder fietskosten, maar meer slijtage aan de schoenen. En iemand met een e-bike van PostNL krijgt ook maar iets van 1 of 2x per jaar een onderhoudsbeurt vergoed, en moet de overige kosten uit eigen zak betalen.
Verder zou er, als je het systeem echt eerlijker wil maken, ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen de verschillende wijken. Dus niet alleen kijken naar het vervoermiddel en of dat van jezelf is of van PostNL. Als jij een uitgestrekte fietswijk hebt slijten je banden harder dan bij een compact wijkje. En bij grote wijken (en dus vollere tassen) slijten je banden ook harder. En bij wijken met voortuinen slijten je schoenen weer harder dan bij bussenfrontjes. Et cetera.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_177793951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan te bedenken dat de bond had ingezet op 3,5% over 12 maanden.

Hoe dat nu zit met dat werken na 5 uur, is me ook niet duidelijk. Er staat dat dit in bijzondere situaties als redelijke opdracht wordt gezien. Een redelijke opdracht betekent dat je het niet mag weigeren. De vraag is nu wat een "bijzondere situatie" is, volgens PostNL. Als er gewoon veel post is, is dat niet zo bijzonder. Maar stel dat de post te laat is omdat de chauffeur motorpech heeft gekregen? Is dat een "bijzondere situatie"?
Ik heb het vermoeden dat het standaard op een "bijzondere situatie" gegooid zal worden. Het feit dat je het niet redt voor vijf uur is toch al bijzonder op zichzelf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De collega's die ik vandaag heb gesproken waren in elk geval erg blij met de vijf procent loonsverhoging. Helaas begrijpen ze weinig van doorberekenen.
Ik hoorde zelfs een aantal keer 'het is beter dan niets'. :|W
pi_177794845
Vijf procent van weinig is nóg weinig, maar ik had niet verwacht dat ze ook maar een cent(imeter) zouden toegeven. Voor het gevoel van waardering is het goed en broodnodig!
pi_177795264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Verder zou er, als je het systeem echt eerlijker wil maken, ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen de verschillende wijken. Dus niet alleen kijken naar het vervoermiddel en of dat van jezelf is of van PostNL. Als jij een uitgestrekte fietswijk hebt slijten je banden harder dan bij een compact wijkje. En bij grote wijken (en dus vollere tassen) slijten je banden ook harder. En bij wijken met voortuinen slijten je schoenen weer harder dan bij bussenfrontjes. Et cetera.
het systeem dat je gemaakte kosten kon declareren was gewoon het best. Vrijwel iedere postbezorger die ik gesproken heb is al door zijn fietsvergoeding van het jaar heen ergens halverwege het jaar.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:22:14 #242
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_177795953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het systeem dat je gemaakte kosten kon declareren was gewoon het best. Vrijwel iedere postbezorger die ik gesproken heb is al door zijn fietsvergoeding van het jaar heen ergens halverwege het jaar.
De enigen die beter zijn geworden van het nieuwe systeem zijn mensen die met de brommer bezorgen (hetzij hun eigen, hetzij een van PostNL) of met een karretje. Die konden voorheen niets declareren, al vielen de gaten in hun zolen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_177796086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De enigen die beter zijn geworden van het nieuwe systeem zijn mensen die met de brommer bezorgen (hetzij hun eigen, hetzij een van PostNL) of met een karretje. Die konden voorheen niets declareren, al vielen de gaten in hun zolen.
hoho, laten we al die mensen die nooit wat declareerden niet vergeten he. Dat was toen toch de reden om op het nieuwe systeem over te stappen, voor al die arme bezorgers die vergaten om te declareren? :')
pi_177796325
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hoho, laten we al die mensen die nooit wat declareerden niet vergeten he. Dat was toen toch de reden om op het nieuwe systeem over te stappen, voor al die arme bezorgers die vergaten om te declareren? :')
ik heb inderdaad in die 3 jaar ervoor misschien 1x wat spaken gedeclareerd...
pi_177798254
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat het standaard op een "bijzondere situatie" gegooid zal worden. Het feit dat je het niet redt voor vijf uur is toch al bijzonder op zichzelf?

Daar vrees ik ook een beetje voor, dat ze zich daar erg vaak (onterecht) op zullen gaan beroepen. Ipv gewoon zorgen dat het niet nodig is.

Vergoeding voor fietskosten etc.. gelukkig kan mijn vader een hoop nog fixen. Dat scheelt toch een hoop want geen arbeidsloon zoals de fietsenmaker. Echt erg grote/dure reparaties heb ik al heel lang niet meer gehad. Laatste was volgens mij een nieuw wiel, en dat was omdat het goedkoper was dan weer de spaken fixen. Sindsdien al jaren geen kapotte spaken meer ook, veel steviger _O_
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_177809686
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:53 schreef V__L_N het volgende:
De CAO eindigt op 31 September, dat betekend dat de gestelde 5% verhoging dan er ook zou moeten zijn. Die is er niet 2,95% is dat wel. Het is wel leuk dat je uit gaat van een maximaal eind getal. Maar dat is niet zoals het werkt, normale mensen kijken naar de vooruitgang over de gehele periode en dat is dus minder.

Die 1% is een extra bonus van een paar tientjes. Die zou je er in op kunnen nemen. Maar dan nog kom je nog steeds niet op die 5% (en zelfs 6% waar sommige mee schermen).
Het is een loonsverhoging van crap als je gaat kijken naar de achteruitgang van loon als je inkomstenbelasting en btw-verhogingen gaat mee nemen.

Bovendien zitten er behoorlijk wat meer achteruitgangen in deze CAO. Zo is ineens de smartphone permanent ingevoerd en Mag het bedrijf je wel degelijk vragen na 5 uur en op zaterdag te werken wanneer zij dit noodzakelijk vind...
in principe betaal je het zelf, de laatste 10/15jr is er maar weinig betaald,veelal minder dan bij andere betrekkingen.
de kranten brengen het een beetje te fanatiek,als je je niet goed inleest is het net of het een heel wonder is :)
pi_177809693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:25 schreef SnawyHoulet het volgende:
Wat dat werken na 17:00 u en op zaterdag betreft...... ik ben wel benieuwd in hoeverre dat een struikelblok wordt. Bedrijf mag vragen wat ze willen, maar mag ik weigeren? Heel benieuwd hoe hard dat gespeeld gaat worden. Maar ik wil dit helemaal niet in de CAO hebben. Want eenmaal erin krijg je het er ook niet zomaar meer uit.
Nu is dit nog de geldende regel voor bezorgers:
"Ben jij postbezorger en staat in jouw contract dat de zaterdag voor jou geen werkdag is? Dan ben je niet verplicht om op zaterdag te werken. Het kan ook zijn dat er geen afspraken zijn gemaakt over de dagen waarop je werkt, maar je normaal nooit op zaterdag werkt. Ook dan kan je niet verplicht worden op zaterdag te werken. "
beetje wurgconstructie
pi_177809706
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Kunnen ze zien of je je smartphone of scandevice gebruikt tijdens scannen? Ik las in een nieuwsbericht dat bij ons de scanscore rond de 97% ligt en 40% van de bezorgers bij ons het scandevice gebruikt.

De 40% moet 100% worden omdat de app volgens hen nu zeer goed werkt en de scandevice daardoor ook.

(Ahumm)

De laatste twee weken heb ik mijn mobiel gebruikt om te scannen ondat het scandevice teveel vals positieven geeft.

Maar je kunt toch niet zien of iemand scant met device of mobiel? Gescanned is gescanned toch?
ze willen een beetje teveel,probeer eerst alles op orde te hebben,geen storingen,goede voorbereiding,zorgen dat mensen blijven,dat klachten minder worden etc.. dan de rest
pi_177809709
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan te bedenken dat de bond had ingezet op 3,5% over 12 maanden.

Hoe dat nu zit met dat werken na 5 uur, is me ook niet duidelijk. Er staat dat dit in bijzondere situaties als redelijke opdracht wordt gezien. Een redelijke opdracht betekent dat je het niet mag weigeren. De vraag is nu wat een "bijzondere situatie" is, volgens PostNL. Als er gewoon veel post is, is dat niet zo bijzonder. Maar stel dat de post te laat is omdat de chauffeur motorpech heeft gekregen? Is dat een "bijzondere situatie"?
fnv had het in het begin over 1k inzet dat is meer dan dit
pi_177809736
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

De collega's die ik vandaag heb gesproken waren in elk geval erg blij met de vijf procent loonsverhoging. Helaas begrijpen ze weinig van doorberekenen.
Ik hoorde zelfs een aantal keer 'het is beter dan niets'. :|W
dat is de doelgroep,welke eeuwig blijft hangen in de laagste betalingen(weinig ambities,zakelijk inzicht, gedwongen, etc..)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')