Thnx voor je reactie, dat is een goeie. Je kan beter je eigen pad volgen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zo'n tijger ben je of dat ben je niet. Jij bent dat duidelijk niet. (nofi)
Beter ga je dat accepteren en werken aan je zwakke punten (je weet ze) in plaats van jezelf te spiegelen aan mensen die totaal anders van aard zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik me ook wat teveel met andere vergelijk. Mijn ex heeft ergens een traineeship en daar word ik dan weer jaloers op etcquote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Waarom wil je carričretijger worden? Niet iedereen kan dit, de meeste mensen hebben gewoon een standaard baantje met een middelmatig salaris en komen ook niet veel verder tijdens hun leven. Het lijkt me beter als je gewoon op een baan focust, ik zou toch die medicijnen overwegen en met je huidige papieren op zoek gaan naar iets.
Bedankt voor je DM, ga er even naar kijken, ben benieuwd naar jouw verhaal ook. Ik kan inderdaad nog niet antwoorden.quote:
2400¤ is voor veel mensen al te hoog gegrepenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:47 schreef Geralt het volgende:
Carričretijgers
Niet gewoon 2400 netto binnen harken met een of ander marginaal kutbaantje en daar tevreden mee zijn
Snap ik wel, heb ik zelf ook. Probeer niet alleen te kijken naar mensen die het 'beter' doen dan jij, dat geeft een vertekend beeld en maakt je uiteindelijk ongelukkig. Kijk in plaats daarvan naar jezelf, wat je kunt en wilt, en trek een eigen plan.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:42 schreef MisterGrey het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik me ook wat teveel met andere vergelijk. Mijn ex heeft ergens een traineeship en daar word ik dan weer jaloers op etc.
Veel geld verdienen en een leuke baan hebben is weggelegd voor bizar weinig mensen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:50 schreef MisterGrey het volgende:
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: overal om me heen zie ik mensen die veel geld verdienen en een leuke baan hebben, maar mij lijkt dat maar niet te lukken. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Dank je voor je bericht. De eerste stap is werk überhaupt volhouden voor meer dan een maand of vijf zonder dat ik gigantisch vertraag en me afvraag wat ik er doe etc etc. Als ik dat kon had ik nu nog lekker bij de gemeente gezeten met allerlei ambtenarenvoorwaardenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Veel geld verdienen en een leuke baan hebben is weggelegd voor bizar weinig mensen.
Carričre maken/krijgen gaat op twee manieren; zo intelligent en kundig zijn dat het als nature je overkomt of er je hele leven hard voor werken en jezelf continu wegcijferen. Vrijwel alle carrieretijgers behoren tot de laatste groep.
Je hoeft het dus niet op te hemelen, want het is niet zo geweldig als je denkt. Doe gewoon waar je gelukkig van wordt en wat je goed afgaat.
Daar ben je nu anders ook mee bezig. Als je zelfs bij een gemeente er uit moet omdat je te traag bent dan gaat die carričre echt niet gebeuren. Maar ja, wat ís voor jou dan 'carričre'? Het klinkt wel leuk, maar wat heb jij daarbij voor ogen?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:15 schreef MisterGrey het volgende:
[..]
Dank je voor je bericht. De eerste stap is werk überhaupt volhouden voor meer dan een maand of vijf zonder dat ik gigantisch vertraag en me afvraag wat ik er doe etc etc. Als ik dat kon had ik nu nog lekker bij de gemeente gezeten met allerlei ambtenarenvoorwaarden. Maar ja medicijnen zijn voor mij een grote stap vanwege eventuele gezondheidsrisico's en het gevoel dat ik dan een sell-out ben. Dat ik mezelf conformeer om er maar bij te horen...
Mensen die dicht bij me stonden zeiden ook wel toen ik een kantoorbaan had: je wilt iemand zijn die je niet bent. En dat klopte eigenlijk ook wel.
Ik vind het lastig om mijn limitaties te accepteren omdat ze een bottleneck vormen en ik steeds het gevoel heb dat ik er bijna ben, alléén... Echt een tantaluskwelling, haha.
Haha mijn titel is misschien wat overdreven,. Als ik dat netto binnenharkte zou ik al heel tevreden zijn!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:47 schreef Geralt het volgende:
Carričretijgers
Niet gewoon 2400 netto binnen harken met een of ander marginaal kutbaantje en daar tevreden mee zijn
Ik snap dat het zo overkomt en misschien kan je je er niks bij voorstellen, maar het is voor mij gewoon heel erg lastig. Alsof je een hardloopwedstrijd loopt met één been, maar niemand kan zien dat jij maar één been hebt. Ik probeer de verantwoordelijkheid echt niet af te schuiven maar ik loop elke keer weer tegen dezelfde dingen aan. En ik wil heel graag werken en iets doen dat ik leuk vind.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:18 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom wil je per sé een carričretijger worden dan? Is dat puur en alleen omdat je ex nu een traineeship heeft waardoor jij jaloers bent?
Overigens; is nu het feit dat je geen motivatie hebt ook al de schuld van een of andere aandoening in plaats van dat je de dingen die je op je studie dan wel je werk moet doen gewoon niet doet omdat je gewoon er voor kiest die dingen niet te doen?
Waarom zou je jaloers worden op een traineeship? Dat is echt het allerlaatste wat ik zou willen doen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:42 schreef MisterGrey het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik me ook wat teveel met andere vergelijk. Mijn ex heeft ergens een traineeship en daar word ik dan weer jaloers op etc.
Uiteindelijk wil ik gewoon een stabiele baan ergens waar ik tevreden ben met mijn werk, waar ik gewaardeerd word en gewoon een redelijk salaris (hoeft echt niet torenhoog, maar gewoon dat ik niet voor eeuwig in een sociale huurwoning hoef te zitten en af en toe wat leuks kan kopen).quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar ben je nu anders ook mee bezig. Als je zelfs bij een gemeente er uit moet omdat je te traag bent dan gaat die carričre echt niet gebeuren. Maar ja, wat ís voor jou dan 'carričre'? Het klinkt wel leuk, maar wat heb jij daarbij voor ogen?
Echt? Ben benieuwd waarom? Maar misschien hangt er zo'n aura omheen van high-potentials en bladiebla, dat ik me daar wat blind op staar.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom zou je jaloers worden op een traineeship? Dat is echt het allerlaatste wat ik zou willen doen.
Maar wat zijn die dingen dan? Want nu zit jij op je werk (bij die gemeente bv) en jij moet iets doen en er wordt tegen je gezegd van 'dit moet volgende week dinsdag af' en het is nu maandag, wat doe jij dan? Wat denk je dan? Want je moet er op een gegeven moment aan beginnen, maar, wat ga jij dan concreet doen om de tijd te vullen in plaats van de taak die je MOET doen te vervullen?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:25 schreef MisterGrey het volgende:
[..]
Ik snap dat het zo overkomt en misschien kan je je er niks bij voorstellen, maar het is voor mij gewoon heel erg lastig. Alsof je ene hardloopwedstrijd loopt met één been, maar niemand kan zien dat jij maar één been hebt. Ik probeer de verantwoordelijkheid echt niet af te schuiven maar ik loop elke keer weer tegen dezelfde dingen aan. En ik wil heel graag werken en iets doen dat ik leuk vind.
Ik heb meerdere traineeshippers meegemaakt.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:27 schreef MisterGrey het volgende:
[..]
Echt? Ben benieuwd waarom? Maar misschien hangt er zo'n aura omheen van high-potentials en bladiebla, dat ik me daar wat blind op staar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |