abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177416028
Hallo mensen,

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: overal om me heen zie ik mensen die veel geld verdienen en een leuke baan hebben, maar mij lijkt dat maar niet te lukken. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een vrij moeilijk persoon ben. Mensen hadden altijd hoge verwachtingen van me, op de basisschool was ik ook altijd het slimme jongetje in de klas, maar na twee jaar gymnasium ben ik naar de havo gegaan vanwege motivatie-, organisatie- en concentratieproblemen.

Mijn derde HBO-studie heb ik uiteindelijk afgemaakt (in 6 jaar), maar tijdens de stages liep ik ook weer tegen de motivatie- en concentratieproblemen aan. Hierdoor heb ik geen baan in mijn vakgebied gevonden maar ben ik bij een bank gaan werken in een administratieve functie (rond 2010). Na twee jaar ben ik daar in goed overleg weggegaan omdat ik teveel fouten maakte, te langzaam was en mijn motivatie er gewoon niet was. Na een tijdje in de bijstand gezeten te hebben ben ik toen bij de gemeente aan de slag gegaan in een administratieve/juridische functie bij Sociale Zaken. Ook hier geen vast contract gekregen vanwege dezelfde issues als voorheen. en daarna nog even een blauwe maandag bij het UWV.

Nu zit ik weer in de bijstand en volg ik een BBL-traject installatietechniek. De bedoeling was dat dit zou leiden tot een vast contract. Maar mijn werkgever heeft te kennen gegeven dat dit niet doorgaat omdat "het er gewoon niet in zit" en ik geen "doener" ben.

Een jaar geleden ben ik ook bij een psycholoog geweest en die heeft ADD en ASS vastgesteld (ADHD zonder het hyperactieve gedeelte en autisme spectrum stoornis). Ik heb hier veel geleerd en heb ook EMDR therapie gehad waardoor ik veel minder getriggered ben door bepaalde situaties (heeft me goed geholpen in de bouw, lol). Ik zou toen eventueel nog medicijnen als Ritalin voorgeschreven kunnen krijgen, maar dat was me toen een brug te ver.

Ik wil niet zeiken of zo, maar kan wel wat advies gebruiken. Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik zoek eigenlijk een technische functie op HBO-niveau waarbij je niet de hele dag op kantoor zit.

EDIT: Voor de duidelijkheid: Waar ik het meest mee zit zijn de volgende dingen: 1) Ik begin vaak heel goed aan een baan maar door motivatie- en concentratieproblemen keldert het na een maand of 5. Zal ik medicijnen hiervoor nemen of niet? Het voelt wel wat als mijn ziel verkopen. 2) Wat lijkt jullie het beste bij sollicteren? Zeer gericht en goed of voor kwantiteit gaan en vooral veel brieven sturen (die dan misschien wat minder van kwaliteit zijn)?

Greetzz,

MisterGrey.

[ Bericht 9% gewijzigd door MisterGrey op 24-02-2018 15:40:51 ]
pi_177416315
Het lijkt er gewoon niet in te zitten. Ook een HBO functie zal je waarschijnlijk moeten vergeten.

[ Bericht 49% gewijzigd door Carlos93 op 24-02-2018 15:30:40 ]
pi_177416543
Gaat hem niet worden.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:26:33 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177416598
Zo'n tijger ben je of dat ben je niet. Jij bent dat duidelijk niet. (nofi)

Beter ga je dat accepteren en werken aan je zwakke punten (je weet ze) in plaats van jezelf te spiegelen aan mensen die totaal anders van aard zijn.
And so is the past
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:29:56 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177416695
Waarom wil je carričretijger worden? Niet iedereen kan dit, de meeste mensen hebben gewoon een standaard baantje met een middelmatig salaris en komen ook niet veel verder tijdens hun leven. Het lijkt me beter als je gewoon op een baan focust, ik zou toch die medicijnen overwegen en met je huidige papieren op zoek gaan naar iets.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177416877
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zo'n tijger ben je of dat ben je niet. Jij bent dat duidelijk niet. (nofi)

Beter ga je dat accepteren en werken aan je zwakke punten (je weet ze) in plaats van jezelf te spiegelen aan mensen die totaal anders van aard zijn.
Thnx voor je reactie, dat is een goeie. Je kan beter je eigen pad volgen.
pi_177416886
DM.
pi_177416994
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Waarom wil je carričretijger worden? Niet iedereen kan dit, de meeste mensen hebben gewoon een standaard baantje met een middelmatig salaris en komen ook niet veel verder tijdens hun leven. Het lijkt me beter als je gewoon op een baan focust, ik zou toch die medicijnen overwegen en met je huidige papieren op zoek gaan naar iets.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik me ook wat teveel met andere vergelijk. Mijn ex heeft ergens een traineeship en daar word ik dan weer jaloers op etc :P.
pi_177417036
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:37 schreef Physsic het volgende:
DM.
Bedankt voor je DM, ga er even naar kijken, ben benieuwd naar jouw verhaal ook. Ik kan inderdaad nog niet antwoorden.
pi_177417133
Carričretijgers :')

Niet gewoon 2400 netto binnen harken met een of ander marginaal kutbaantje en daar tevreden mee zijn :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177417199
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:47 schreef Geralt het volgende:

Niet gewoon 2400 netto binnen harken met een of ander marginaal kutbaantje en daar tevreden mee zijn :')
2400¤ is voor veel mensen al te hoog gegrepen
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:56:32 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177417320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:42 schreef MisterGrey het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik me ook wat teveel met andere vergelijk. Mijn ex heeft ergens een traineeship en daar word ik dan weer jaloers op etc :P.
Snap ik wel, heb ik zelf ook. Probeer niet alleen te kijken naar mensen die het 'beter' doen dan jij, dat geeft een vertekend beeld en maakt je uiteindelijk ongelukkig. Kijk in plaats daarvan naar jezelf, wat je kunt en wilt, en trek een eigen plan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177417541
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:50 schreef MisterGrey het volgende:
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: overal om me heen zie ik mensen die veel geld verdienen en een leuke baan hebben, maar mij lijkt dat maar niet te lukken. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Veel geld verdienen en een leuke baan hebben is weggelegd voor bizar weinig mensen.

Carričre maken/krijgen gaat op twee manieren; zo intelligent en kundig zijn dat het als nature je overkomt of er je hele leven hard voor werken en jezelf continu wegcijferen. Vrijwel alle carrieretijgers behoren tot de laatste groep.

Je hoeft het dus niet op te hemelen, want het is niet zo geweldig als je denkt. Doe gewoon waar je gelukkig van wordt en wat je goed afgaat.
pi_177417774
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Veel geld verdienen en een leuke baan hebben is weggelegd voor bizar weinig mensen.

Carričre maken/krijgen gaat op twee manieren; zo intelligent en kundig zijn dat het als nature je overkomt of er je hele leven hard voor werken en jezelf continu wegcijferen. Vrijwel alle carrieretijgers behoren tot de laatste groep.

Je hoeft het dus niet op te hemelen, want het is niet zo geweldig als je denkt. Doe gewoon waar je gelukkig van wordt en wat je goed afgaat.
Dank je voor je bericht. De eerste stap is werk überhaupt volhouden voor meer dan een maand of vijf zonder dat ik gigantisch vertraag en me afvraag wat ik er doe etc etc. Als ik dat kon had ik nu nog lekker bij de gemeente gezeten met allerlei ambtenarenvoorwaarden :P. Maar ja medicijnen zijn voor mij een grote stap vanwege eventuele gezondheidsrisico's en het gevoel dat ik dan een sell-out ben. Dat ik mezelf conformeer om er maar bij te horen...

Mensen die dicht bij me stonden zeiden ook wel toen ik een kantoorbaan had: je wilt iemand zijn die je niet bent. En dat klopte eigenlijk ook wel.

Ik vind het lastig om mijn limitaties te accepteren omdat ze een bottleneck vormen en ik steeds het gevoel heb dat ik er bijna ben, alléén... Echt een tantaluskwelling, haha.
  Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 16:18:42 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177417849
Waarom wil je per sé een carričretijger worden dan? Is dat puur en alleen omdat je ex nu een traineeship heeft waardoor jij jaloers bent?

Overigens; is nu het feit dat je geen motivatie hebt ook al de schuld van een of andere aandoening in plaats van dat je de dingen die je op je studie dan wel je werk moet doen gewoon niet doet omdat je gewoon er voor kiest die dingen niet te doen?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 16:20:52 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_177417905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:15 schreef MisterGrey het volgende:

[..]

Dank je voor je bericht. De eerste stap is werk überhaupt volhouden voor meer dan een maand of vijf zonder dat ik gigantisch vertraag en me afvraag wat ik er doe etc etc. Als ik dat kon had ik nu nog lekker bij de gemeente gezeten met allerlei ambtenarenvoorwaarden :P. Maar ja medicijnen zijn voor mij een grote stap vanwege eventuele gezondheidsrisico's en het gevoel dat ik dan een sell-out ben. Dat ik mezelf conformeer om er maar bij te horen...

Mensen die dicht bij me stonden zeiden ook wel toen ik een kantoorbaan had: je wilt iemand zijn die je niet bent. En dat klopte eigenlijk ook wel.

Ik vind het lastig om mijn limitaties te accepteren omdat ze een bottleneck vormen en ik steeds het gevoel heb dat ik er bijna ben, alléén... Echt een tantaluskwelling, haha.
Daar ben je nu anders ook mee bezig. Als je zelfs bij een gemeente er uit moet omdat je te traag bent dan gaat die carričre echt niet gebeuren. Maar ja, wat ís voor jou dan 'carričre'? Het klinkt wel leuk, maar wat heb jij daarbij voor ogen?
pi_177417913
ziet er aan de buitenkant wel leuk uit hoor, cariere tijgers. Maar hoeveel van die mensen hebben last van stressgerelateerde klachten enz? Of hebben naast werk geen leven meer? Of werk wat niet bij hun past? Maar wel geld moeten verdienen om hun dure hypotheek/auto enz te betalen?

Veel geld maakt niet gelukkig, gelukkig maken doen andere dingen in het leven (geld zorgen is een ander verhaal).
Zorg dat je een baan vindt waar je je draai in kan vinden en bij je past. Dit met een net salaris waarmee je je zelf kunt onderhouden en een beetje sparen.
Na een paar jaar zal je merken dat je ergens goed in bent/wordt en kun je daar verder in groeien.

medicatie? probeer het uit, het is er om je te helpen. Zorg dat je daarin goed begeleid wordt en samen met je behandelend arts kijkt welke medicatie bij je past. Medicatie hoeft niet voor eeuwig en altijd te zijn. Het kan bijv ook zijn dat het je door moeilijke paar jaar helpt en wanneer je leven/omgeving stabiel genoeg is dat je gecontroleerd kan gaan afbouwen.
pi_177417938
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:47 schreef Geralt het volgende:

Haha mijn titel is misschien wat overdreven,. Als ik dat netto binnenharkte zou ik al heel tevreden zijn!
pi_177418001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:18 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom wil je per sé een carričretijger worden dan? Is dat puur en alleen omdat je ex nu een traineeship heeft waardoor jij jaloers bent?

Overigens; is nu het feit dat je geen motivatie hebt ook al de schuld van een of andere aandoening in plaats van dat je de dingen die je op je studie dan wel je werk moet doen gewoon niet doet omdat je gewoon er voor kiest die dingen niet te doen?
Ik snap dat het zo overkomt en misschien kan je je er niks bij voorstellen, maar het is voor mij gewoon heel erg lastig. Alsof je een hardloopwedstrijd loopt met één been, maar niemand kan zien dat jij maar één been hebt. Ik probeer de verantwoordelijkheid echt niet af te schuiven maar ik loop elke keer weer tegen dezelfde dingen aan. En ik wil heel graag werken en iets doen dat ik leuk vind.
pi_177418007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:42 schreef MisterGrey het volgende:

[..]

Waarom zou je jaloers worden op een traineeship? Dat is echt het allerlaatste wat ik zou willen doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177418031
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar ben je nu anders ook mee bezig. Als je zelfs bij een gemeente er uit moet omdat je te traag bent dan gaat die carričre echt niet gebeuren. Maar ja, wat ís voor jou dan 'carričre'? Het klinkt wel leuk, maar wat heb jij daarbij voor ogen?
Uiteindelijk wil ik gewoon een stabiele baan ergens waar ik tevreden ben met mijn werk, waar ik gewaardeerd word en gewoon een redelijk salaris (hoeft echt niet torenhoog, maar gewoon dat ik niet voor eeuwig in een sociale huurwoning hoef te zitten en af en toe wat leuks kan kopen).
pi_177418047
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom zou je jaloers worden op een traineeship? Dat is echt het allerlaatste wat ik zou willen doen.
Echt? Ben benieuwd waarom? Maar misschien hangt er zo'n aura omheen van high-potentials en bladiebla, dat ik me daar wat blind op staar.
  Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 16:27:52 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_177418049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:25 schreef MisterGrey het volgende:

[..]

Ik snap dat het zo overkomt en misschien kan je je er niks bij voorstellen, maar het is voor mij gewoon heel erg lastig. Alsof je ene hardloopwedstrijd loopt met één been, maar niemand kan zien dat jij maar één been hebt. Ik probeer de verantwoordelijkheid echt niet af te schuiven maar ik loop elke keer weer tegen dezelfde dingen aan. En ik wil heel graag werken en iets doen dat ik leuk vind.
Maar wat zijn die dingen dan? Want nu zit jij op je werk (bij die gemeente bv) en jij moet iets doen en er wordt tegen je gezegd van 'dit moet volgende week dinsdag af' en het is nu maandag, wat doe jij dan? Wat denk je dan? Want je moet er op een gegeven moment aan beginnen, maar, wat ga jij dan concreet doen om de tijd te vullen in plaats van de taak die je MOET doen te vervullen?
pi_177418114
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:27 schreef MisterGrey het volgende:

[..]

Echt? Ben benieuwd waarom? Maar misschien hangt er zo'n aura omheen van high-potentials en bladiebla, dat ik me daar wat blind op staar.
Ik heb meerdere traineeshippers meegemaakt.
Ze vliegen binnen, schijten de boel onder, doen alsof het goed is en ze laten de troep over aan de anderen.
Ik heb al menig maal meegemaakt dat deze traineeshippers op papier alles prima uitwerken maar in de praktijk komt er geen fuck van terecht en ze willen niet hun handen vies maken, want dat is voor de onderklasse.
:{w nee niks om jaloers op te zijn.

Maar enkele raken de top en die zouden het ook wel halen zonder traineeship.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177418137
'Carričretijger' is typisch een manipulatieve term om ambitie bij het klootjesvolk op valse grond te kweken. In natuurlijke toestand liggen tijgers de godganse dag te niksen, zoals echte predatoren betaamt. Je uitsloven voor een ander, dat doet een de zweep vrezende circustijger.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2018 16:31:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')