abonnement Unibet Coolblue
pi_177407019
Ik wil niet hebben dat w10 te pas en te onpas maar gaat opstarten na een update. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en dat werkt maar even en Microsoft grijpt dan harder in en gaat toch updaten.
  Forum Admin zaterdag 24 februari 2018 @ 06:00:59 #2
58651 crew  murp
murp
pi_177407026
Kan je niet de service Windows update uitschakelen?
pi_177407037
nee, je kan alleen een tijd instellen wanneer de update mag plaatsvinden.
  Forum Admin zaterdag 24 februari 2018 @ 06:03:42 #4
58651 crew  murp
murp
pi_177407062
mooi is dat, ik heb een home versie en dat schijnt onmogelijk te zijn om uit te zetten volgens jou link. Thnx ;)
  Forum Admin zaterdag 24 februari 2018 @ 06:13:56 #6
58651 crew  murp
murp
pi_177407071
Open the Run command (Win + R), in it type: services.msc and press enter
From the Services list which appears find the Windows Update service and open it
In ‘Startup Type’ (under the ‘General’ tab) change it to ‘Disabled’
Restart
pi_177407125
ok, we wachten af nu....dank je.
  Forum Admin zaterdag 24 februari 2018 @ 07:11:30 #8
58651 crew  murp
murp
pi_177407270
Maar zet hem soms wel aan als het je uitkomst. Hij update nu niet meer he
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 februari 2018 @ 07:56:37 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177407609
Het uitschakelen van de updates lijkt me niet zo handig. Beter is het om het automatisch opnieuw opstarten uit te schakelen. Ik heb dat zelf gedaan met een of andere registersleutel, maar hoe dat ging kan ik zo snel niet terugvinden. Ik vond wel deze en dat ziet er ook wel plausibel uit: https://www.techpulse.be/(...)ndows-10-na-updates/
pi_177408223
Mensen, ga in vredesnaam niet je Windows Update service uitschakelen, dan kunnen we straks weer gaan helpen met geinfecteerde computers. Je kan in Windows 10 zoiets instellen als 'Active hours' binnen die uren zal Windows 10 dan niet herstarten.
Powered by Janetje®
pi_177408271
als je de actieve uren ruim instelt zou hij, terwijl jij werkt, niet opnieuw mogen opstarten..

ik heb recentelijk een verse installatie gedaan en die uren op van 08:00 tot 02:00 gezet, dit zou moeten voorkomen dat hij opnieuw opstart na een update

quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 08:45 schreef Dubbeldrank het volgende:
Mensen, ga in vredesnaam niet je Windows Update service uitschakelen, dan kunnen we straks weer gaan helpen met geinfecteerde computers. Je kan in Windows 10 zoiets instellen als 'Active hours' binnen die uren zal Windows 10 dan niet herstarten.
opzich ben ik het met je eens, echter is het Microsoft die dit laat gebeuren door mensen geen/te weinig controle te geven over het update proces

mijn vorige installatie had ook updates geheel uitstaan omdat de active hours niet toereikend waren, die zijn nu verruimd dus ik geef dat een kans
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 februari 2018 @ 08:51:49 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177408313
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 08:45 schreef Dubbeldrank het volgende:
Mensen, ga in vredesnaam niet je Windows Update service uitschakelen, dan kunnen we straks weer gaan helpen met geinfecteerde computers. Je kan in Windows 10 zoiets instellen als 'Active hours' binnen die uren zal Windows 10 dan niet herstarten.
Klopt, en dat is kloten. Want daardoor herstart hij wel op andere momenten. Tevens zit er een periode van 8 uur in die je niet uit kunt schakelen en waarin hij dus mag herstarten (en langdurige downloads/berekeningen e.d. kan verkloten).
Vandaar de door mij aangedragen oplossing. Je PC herstart niet, maar dat kun je wel zelf doen. De meeste mensen zetten hun PC elke dag wel een keer aan en uit dus het uitschakelen van het automatisch herstarten is geen enkel probleem.
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je automatische updates niet mag uitschakelen (alhoewel een beetje flexibiliteit hierin voor veel mensen wel een hoop ergernis zou schelen)
pi_177410846
Persoonlijk vind ik het vervelender (en eigenlijk best raar) dat je niet kan zeggen "ik wil bij deze versie blijven".
Bijv. de creators update / fall update etc., dat je geen keuze hebt dan beta tester worden bij de volgende grote update (in april als 't goed is) wat meestal de boel flink verneukt tot ze dat weer goed patchen na 2+ maanden.

Dat er nog geen rechtszaak over geweest is, verbaasd mij eigenlijk.
pi_177410861
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Persoonlijk vind ik het vervelender (en eigenlijk best raar) dat je niet kan zeggen "ik wil bij deze versie blijven".
Bijv. de creators update / fall update etc., dat je geen keuze hebt dan beta tester worden bij de volgende grote update (in april als 't goed is) wat meestal de boel flink verneukt tot ze dat weer goed patchen na 2+ maanden.

Dat er nog geen rechtszaak over geweest is, verbaasd mij eigenlijk.
dat soort releases kan je nu 356 dagen uitstellen toch?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 11:35:36 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177410907
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat gebruikers dit soort fratsen accepteren van een OS.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177412900
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:32 schreef mschol het volgende:

[..]

dat soort releases kan je nu 356 dagen uitstellen toch?
Ik zou niet weten hoe.
pi_177413349
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe.

de grote updates zijn feature updates, hiermee zou je ze dus een jaar moeten kunnen uitstellen lijkt mij?
pi_177416686
Die opties heb ik niet.

Alleen het bovenste vinkje. :')

ik heb het gevoel dat jij geen windows 10 home edition hebt, na wat google werk heeft die versie geen controle over updates etc.
Hoogstens op welk tijdstip het geinstalleerd mag worden.

En dat bedoel ik dus een beetje met apart dat microsoft nog niet aangeklaagd is door de EU bijv. die het wel voor mindere zaken heeft gedaan zou je zeggen.

Als bezitter van de computer, geen controle hebben over wat er op gezet word.. dat moet toch tegen bepaalde wetten en regelgeving in gaan ongeacht waar ik mee akkoord zou zijn gegaan met welke voorwaarden dan ook.

[ Bericht 65% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 24-02-2018 15:47:22 ]
pi_177417875
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 08:49 schreef mschol het volgende:
als je de actieve uren ruim instelt zou hij, terwijl jij werkt, niet opnieuw mogen opstarten..

ik heb recentelijk een verse installatie gedaan en die uren op van 08:00 tot 02:00 gezet, dit zou moeten voorkomen dat hij opnieuw opstart na een update

En langer dan die tijd vind Microsoft ook weer niet oké omdat er een max van 18 uur is voor de gebruikstijd aan een stuk.
pi_177418280
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:19 schreef BTKlus het volgende:

[..]

En langer dan die tijd vind Microsoft ook weer niet oké omdat er een max van 18 uur is voor de gebruikstijd aan een stuk.
er is geen 4 uur waar je slaapt op een dag?
  zaterdag 24 februari 2018 @ 21:33:45 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177424944
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:37 schreef mschol het volgende:

[..]

er is geen 4 uur waar je slaapt op een dag?
Dan kan je alsnog een download o.i.d. aan hebben staan bijvoorbeeld :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177425257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan kan je alsnog een download o.i.d. aan hebben staan bijvoorbeeld :)
als je werkelijk die 24 uur per dag een pc gebruikt is windows 10 pro for workstations wellicht wat, schijn je nog meer mee te kunnen (al weet ik niet zeker of je daar nog meer controle over updates hebt)

ik vind een "rust"periode van 4 voor huis tuin, keuken en kantoor gebruik best goed te overzien

pro is helaas allang niet meer wat het was, anders had ik je 100% gelijk gegeven hoor :)

[ Bericht 10% gewijzigd door mschol op 24-02-2018 21:49:03 ]
pi_177431131
Hij mag van mij updaten als of het de lieve god is, maar herstarten niet. Het heeft al 1 keer mijn streamrip verknalt dus ik wil beslissen wanneer er herstart word.
  donderdag 1 maart 2018 @ 06:43:40 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177521475
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die opties heb ik niet.

Alleen het bovenste vinkje. :')

ik heb het gevoel dat jij geen windows 10 home edition hebt, na wat google werk heeft die versie geen controle over updates etc.
Hoogstens op welk tijdstip het geinstalleerd mag worden.

En dat bedoel ik dus een beetje met apart dat microsoft nog niet aangeklaagd is door de EU bijv. die het wel voor mindere zaken heeft gedaan zou je zeggen.

Als bezitter van de computer, geen controle hebben over wat er op gezet word.. dat moet toch tegen bepaalde wetten en regelgeving in gaan ongeacht waar ik mee akkoord zou zijn gegaan met welke voorwaarden dan ook.

Microsoft kan het natuurlijk nooit goed doen. Vroeger was de klacht Windows is onveilig. Dus is Microsoft met een wat hardere update beleid gekomen. En is het vervolgens weer niet goed volgens sommigen. Ik houd ook wat DubbelDrank eerder poste dan in gedachte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177521514
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 06:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Microsoft kan het natuurlijk nooit goed doen. Vroeger was de klacht Windows is onveilig. Dus is Microsoft met een wat hardere update beleid gekomen. En is het vervolgens weer niet goed volgens sommigen. Ik houd ook wat DubbelDrank eerder poste dan in gedachte.
Nou ja, het is niet dat ik microsoft niet begrijp, maar ik heb nooit problemen gehad qua virussen etc. omdat ik wel weet wat ik doe, en zo zijn er genoeg anderen.

Maar een KEUS hebben is nooit verkeerd.

Het is niet alsof het plots onveiliger is omdat je niet de nieuwste versie hebt van windows 10.
Windows defender en de kern blijven exact hetzelfde.
Anders zou geen enkele computer op een gegeven moment er meer overweg mee kunnen als het zo rigoureus veranderde iedere keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')