abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 februari 2018 @ 07:51:12 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177407560
Waarom kon je haar niet eerder bij jou inschrijven dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177407607
Heeft de medewerker gezegd dat ze ingeschreven zou staan bij de verzekeringsmaatschappij, of dat ze verzekerd is?

Dat lijkt me een héél belangrijk verschil. Het eerste houdt namelijk in simpelweg in dat de persoon bekend is bij de verzekeringsmaatschappij en dat die verzekerd zal zijn zodra alle lichten op groen staan.

Los daarvan moet je als verzekerde altijd zelf zorgen dat je aan de wetgeving en algemene voorwaarden voldoet die horen bij de verzekering die je hebt afgesloten. Voor de Nederlandse basisverzekering ziektekosten is één van die voorwaarden dat je woont of werkt in Nederland. Aan die voorwaarde voldeed je vriendin niet.

En dan is het net als autorijden zonder geldig rijbewijs: je kan wel een verzekering hebben, maar bij schade hoeft de verzekeringsmaatschappij niet uit te betalen.

Verder is het natuurlijk ook voor iemand die langdurig reist prima mogelijk om verzekerd te zijn tegen ziektekosten. Daar zijn speciale verzekeringen voor.
pi_177407633
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je ontvangt idd een polis, maar een vezekeringskaart al een paar jaar niet meer.
Ik heb er iig nooit een gehad van de zorgverzekeraar die ik al minimaal 3 jaar (maar ik denk 4 jaar) heb.
Doen ze niet meer, alles gaat op BSN, de zorgverlener kan zo zien wie de verzekeraar is.
Niet? Ik krijg ( en mijn gezinsleden) elk jaar opnieuw een nieuwe polis en een nieuwe verzekeringspasje.
pi_177407645
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:58 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Niet? Ik krijg ( en mijn gezinsleden) elk jaar opnieuw een nieuwe polis en een nieuwe verzekeringspasje.
Verschilt.

Bij Anderzorg bijv. krijg je ook geen pasje meer maar bij Zilveren Kruis weer wel.
Irene is bae <3
pi_177407670
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Heeft de medewerker gezegd dat ze ingeschreven zou staan bij de verzekeringsmaatschappij, of dat ze verzekerd is?

Dat lijkt me een héél belangrijk verschil. Het eerste houdt namelijk in simpelweg in dat de persoon bekend is bij de verzekeringsmaatschappij en dat die verzekerd zal zijn zodra alle lichten op groen staan.

Los daarvan moet je als verzekerde altijd zelf zorgen dat je aan de wetgeving en algemene voorwaarden voldoet die horen bij de verzekering die je hebt afgesloten. Voor de Nederlandse basisverzekering ziektekosten is één van die voorwaarden dat je woont of werkt in Nederland. Aan die voorwaarde voldeed je vriendin niet.

En dan is het net als autorijden zonder geldig rijbewijs: je kan wel een verzekering hebben, maar bij schade hoeft de verzekeringsmaatschappij niet uit te betalen.

Verder is het natuurlijk ook voor iemand die langdurig reist prima mogelijk om verzekerd te zijn tegen ziektekosten. Daar zijn speciale verzekeringen voor.
Ze gaan de kosten van de operatie vergoeden, maar weigeren blijkbaar de vriendin van TS (alsnog) te verzekeren. Ondanks dat ze nu staat ingeschreven.
pi_177407791
Niet alleen had ze blijkbaar een pre-existing condition aan haar been maar bij gebrek aan anticonceptie nu zwanger.
En langdurig fysio is ook bij iemand die wel verzekerd is niet geheel gedekt.
Ik snap wel waarom de verzekering haar niet wil
  zaterdag 24 februari 2018 @ 08:51:01 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177408301
Iemand kan wel zeggen dat ze verzekerd is, maar zolang je dat nergens zwart op wit vast hebt liggen is dat natuurlijk van geen enkele waarde.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 09:23:45 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177408674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:58 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Niet? Ik krijg ( en mijn gezinsleden) elk jaar opnieuw een nieuwe polis en een nieuwe verzekeringspasje.
Nope, wij niet.
Is toch overbodig, dus ik vind het prima dat ze hun geld daar niet aan verspillen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177408679
Hoe kan het inschrijven van je vriendin zo lang geduurd hebben? Kon dat niet via internet geregeld worden bij jouw gemeente? En moet je echt weken wachten?

Je klinkt typisch als iemand die heel boos is op de zorgverzekeraar om fouten die hij zelf maakt. Dan krijg je nul op het rekest, die klanten krijgen de service-afdelingen elke dag wel aan de lijn.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:23:20 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177409682
gezien het feit dat ze eerst een tijd onverzekerd was.

Ik heb het idee dat TS op zoek was naar een 'brandend huis' verzekering en dat was bij de verzekeraar in eerste instantie niet duidelijk.
Tot nooit .......
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 februari 2018 @ 10:27:24 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177409731
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 23:41 schreef shazaam het volgende:
Toen heb ik op dag 11 gebeld naar de verzekeraar en gevraagd naar de situatie, de medewerker gaf aan dat het vanwege de drukte (januarie, iedereen stapt over) vertraagd was maar dat alles de volgende dag geregeld zou zijn. Ik heb in dat gesprek meerdere keren gevraagd of dat /echt/ zo zat en kreeg 3maal te horen dat ik zonder problemen met haar naar de huisarts zou kunnen gaan /en/ ik kreeg een polisnummer waarmee we ons bij de arts zouden konden inschrijven.
Heb je tijdens dat gesprek aangegeven dat ze (nog) niet ingeschreven was bij de gemeente? Want ongetwijfeld is de medewerker ervan uitgegaan dat dat het geval was. Daarna is bij toetsing gebleken dat ze niet ingeschreven was/geen werk in NL had, en dus niet aan de voorwaarden voldoet - en daarom mag ze niet verzekerd worden.

En als je vriendin gewoon bij de Duitse Krankenkasse verzekerd was, was er niets aan de hand, dan had je de nota's daar kunnen declareren. Nu is ze onverzekerd geopereerd en dan draait ze in principe zelf voor de kosten op.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:15:16 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_177410492
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 05:29 schreef shazaam het volgende:

[..]

Waar ik echter met mijn kop niet bij kan is waarom ze (na die toezegging) de verzekering een 2e keer afketsen nu ze /wel/ ingeschreven staat.
Heb je enkel een basisverzekering afgesloten of (ook) een aanvullende verzekering? Voor de basisverzekering geldt namelijk een acceptatieplicht, mits je aan de wettelijke voorwaarden voldoet. 'Brandend huis' maakt dus niet uit.

Zie ook: https://www.rijksoverheid(...)icht-zorgverzekering
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:29:50 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177410826
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:15 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb je enkel een basisverzekering afgesloten of (ook) een aanvullende verzekering? Voor de basisverzekering geldt namelijk een acceptatieplicht, mits je aan de wettelijke voorwaarden voldoet. 'Brandend huis' maakt dus niet uit.

Zie ook: https://www.rijksoverheid(...)icht-zorgverzekering
Afgesloten op het moment dat daar geen recht op was, zou me niets verbazen als dat wel een grond is de verzekerde te weigeren.

Overigens snap ik ook niet dat je het kennelijk geen probleem vindt om langdurig onverzekerd te reizen en dan binnen een maand in de problemen te komen als er wel weer een verzekering is, omdat die verzekering er toch niet blijkt te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177410902
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 08:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze gaan de kosten van de operatie vergoeden, maar weigeren blijkbaar de vriendin van TS (alsnog) te verzekeren. Ondanks dat ze nu staat ingeschreven.
Mogen ze haar nu überhaupt nog weigeren voor de basisverzekering? Volgens mij niet namelijk.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:51:24 #40
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_177411271
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgesloten op het moment dat daar geen recht op was, zou me niets verbazen als dat wel een grond is de verzekerde te weigeren.

Ik doel specifiek op die tweede weigering ná inschrijving. De eerste weigering lijkt me namelijk volkomen terecht, want er werd niet voldaan aan de voorwaarden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:53:35 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177411344
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik doel specifiek op die tweede weigering ná inschrijving. De eerste weigering lijkt me namelijk volkomen terecht, want er werd niet voldaan aan de voorwaarden.
Ja, maar na die eerste onterechte inschrijving kan ik me zomaar voorstellen dat er sprake is van een royement.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177418963
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 05:29 schreef shazaam het volgende:
Lees mijn verhaal nog eens goed door ;) Ze hebben al toegezegd dat ze gaan betalen ;)

Omdat dus een overijverige medewerker heeft gezegd dat mijn vriendin verzekerd zou zijn. En aangezien ik ook niet achterlijk ben heb ik in dat gesprek 3 keer op 3 verschillende manieren bevesting gevraagd en gekregen.
Ik heb je verhaal heel goed gelezen. Beter dan jij de voorwaarden hebt gelezen blijkbaar :P

Onder normale omstandigheden had je een keihard punt gehad. Maar je zit er hier gewoon naast. Je mag in je handjes knijpen als de verzekering de operatie betaalt vanwege een overijverige medewerker (die een fout heeft gemaakt, you lucky boy).

quote:
Waar ik echter met mijn kop niet bij kan is waarom ze (na die toezegging) de verzekering een 2e keer afketsen nu ze /wel/ ingeschreven staat.

Daar ze al hebben toegezegd dat ze gaan betalen gaat het ze gegarandeerd geld kosten, de enige manier om 'iets' terug te verdienen.
Ze willen je niet meer. En echt veel is er niet te verdienen aan iemand die langdurig fysio gaat hebben én zwanger is. Je hebt wellicht een te optimistische kijk op de kosten.

quote:
Had die eerste medewerker ons verteld dat het niet zou lukken omdat ze nog niet ingeschreven dan was ik wellicht wat boos en teleurgesteld geweest maar dan hadden we geen medische hulp gezocht direct én dan had ik de gemeente gestalkt om de afspraak voor inschrijving vervroegd te krijgen.
Ja, zo ver waren we allemaal al hoor. Maar dank voor de bevestiging :D
pi_177420350
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]


En als je vriendin gewoon bij de Duitse Krankenkasse verzekerd was, was er niets aan de hand,
dat is een vrijwillig iets? Hoe gaan ze in duitsland om met onverzekerden als vriendin?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 februari 2018 @ 18:35:29 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177420591
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

dat is een vrijwillig iets? Hoe gaan ze in duitsland om met onverzekerden als vriendin?
Verzekeren is in DLD ook verplicht. Zie deze link: https://www.n-tv.de/ratge(...)article16064241.html

In het kort: verzekeren is verplicht. Het is echter niet strafbaar om niet verzekerd te zijn. Wil je je alsnog verzekeren dan moet je maximaal 4 jaar premie plus een toeslag van ongeveer 43 euro per maand betalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177421106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 05:29 schreef shazaam het volgende:
Daar ze al hebben toegezegd dat ze gaan betalen gaat het ze gegarandeerd geld kosten, de enige manier om 'iets' terug te verdienen.
Een verzekering willen afsluiten voordat het uberhaubt mogelijk is qua regels, vervolgens direct een operatie uit laten voeren voordat de verzekering goed en wel rond is (wel knap natuurlijk een gevalletje brandend huis laten verzekeren). Vervolgens zwanger zijn en fysio nodig gaan hebben en dan boos worden en het raar vinden dat ze je niet meer willen hebben. Want dan kunnen ze in de toekomst tenmiste nog "iets" terug gaan verdienen. :') x1000.

Zoek een andere verzekering, doe niet moeilijk en wees zéér dankbaar dat ze je kosten gaan vergoeden.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 25 februari 2018 @ 00:22:08 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177428690
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Een verzekering willen afsluiten voordat het uberhaubt mogelijk is qua regels, vervolgens direct een operatie uit laten voeren voordat de verzekering goed en wel rond is (wel knap natuurlijk een gevalletje brandend huis laten verzekeren). Vervolgens zwanger zijn en fysio nodig gaan hebben en dan boos worden en het raar vinden dat ze je niet meer willen hebben. Want dan kunnen ze in de toekomst tenmiste nog "iets" terug gaan verdienen. :') x1000.

Zoek een andere verzekering, doe niet moeilijk en wees zéér dankbaar dat ze je kosten gaan vergoeden.
Dat het ‘brandend huis’- verhaal niet opgaat voor de zogverzekering is hierboven al aangegeven. Bij de zorgverzekering geldt dat die vergoedt vanaf het moment dat de verzekering is ingegaan, ook als dat de behandeling van een reeds bekende kwaal of ziekte is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_177428744
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat het ‘brandend huis’- verhaal niet opgaat voor de zogverzekering is hierboven al aangegeven. Bij de zorgverzekering geldt dat die vergoedt vanaf het moment dat de verzekering is ingegaan, ook als dat de behandeling van een reeds bekende kwaal of ziekte is.
Nee? Waarom dan pas verzekeren als je ziek wordt? Die meid was voor een langere tijd aan het reizen en ts heeft niet gezegd dat ze ook in DE was verzekerd (waarschijnlijk niet). Nu komt ze naar Nederland en is alles nog niet officieel geregeld maar moet ze "toevallig" naar het ziekenhuis (maar wel alleen als de verzekering vergoeden daar had TS namelijk diverse keren voor gebeld).

Het probleem is dat je officieel geen zorgverzekering kan afsluiten als je niet in NL woont/werkt (zoals die meid dus).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 25 februari 2018 @ 00:40:22 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177428923
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:26 schreef ITrade het volgende:

[..]

Nee? Waarom dan pas verzekeren als je ziek wordt? Die meid was voor een langere tijd aan het reizen en ts heeft niet gezegd dat ze ook in DE was verzekerd (waarschijnlijk niet). Nu komt ze naar Nederland en is alles nog niet officieel geregeld maar moet ze "toevallig" naar het ziekenhuis (maar wel alleen als de verzekering vergoeden daar had TS namelijk diverse keren voor gebeld).

Het probleem is dat je officieel geen zorgverzekering kan afsluiten als je niet in NL woont/werkt (zoals die meid dus).
Dat staat allemaal los van mijn reactie op jouw ‘gevalletje brandend huis verzekeren’.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 25 februari 2018 @ 00:59:46 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177429184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:23 schreef Speekselklier het volgende:
gezien het feit dat ze eerst een tijd onverzekerd was.

Ik heb het idee dat TS op zoek was naar een 'brandend huis' verzekering en dat was bij de verzekeraar in eerste instantie niet duidelijk.
Zoiets denk ik ook. Bij de vraag "is dit verzekerd?" zal dat meestal worden vertaald met "zit dit in het basispakket?" Is de hele situatie wel uitgelegd ("geen verzekering, is niet ingeschreven hier, werkt hier niet, heeft dus ook geen recht op een verzekering, heeft nergens een lopende verzekering") aan degenen die bezworen dat het wel vergoed zou worden?

Je vriendin had toch moeten weten dat ze niet verzekerd was en dus nergens recht op had. De Duitse ziektekostenverzekeringsinstanties zijn zo berucht dat er sketches van worden gemaakt. AOK, Auslandkrankenschein en zo.
  zondag 25 februari 2018 @ 08:06:42 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177430921
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Verzekeren is in DLD ook verplicht. Zie deze link: https://www.n-tv.de/ratge(...)article16064241.html

In het kort: verzekeren is verplicht. Het is echter niet strafbaar om niet verzekerd te zijn. Wil je je alsnog verzekeren dan moet je maximaal 4 jaar premie plus een toeslag van ongeveer 43 euro per maand betalen.
Dan ging ik ook liever bij een vriendje in NL wonen, dat bespaart me jaren achterstallige premie plus toeslag.
Ik gok dat dat niet meer van toepassing is als ze met een NL verzekering terugkeert naar Duitsland.

Van wie is ze eigenlijk zwanger?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')