abonnement Unibet Coolblue
pi_177387596
quote:
Elf meisjes uit twee middelbare scholen van het GO! in Maasmechelen (Limburg) mogen hun hoofddoek blijven dragen op school. Dat heeft de rechter in Tongeren beslist. De ouders van de meisjes waren een petitie begonnen, maar kregen aanvankelijk geen gehoor bij de directie. GO! kan nog beroep aantekenen.
sinds 2013 voerde het GO! een verbod in op levensbeschouwelijke tekens, waaronder de hoofddoek. Het verbod was ook geldig in de Nikola Tesla- en Maxwell-school in Maasmechelen. Daar legden elf ouders zich niet neer bij de beslissing. Ze stapten naar de rechtbank.

Volgens de advocaten van de ouders en de meisjes gaat het schoolreglement in tegen het Europese Verdrag van de rechten voor de Mens dat godsdienstvrijheid garandeert. De advocaten van de scholenkoepel stelden echter dat een verbod onder voorwaarden wél kan en dat het geen invloed heeft op de geloofsovertuiging van de jongeren. Zo moet het verbod onder meer de gelijkheid tussen jongens en meisjes bevorderen.

De rechter in Tongeren besliste vandaag dus anders. De meisjes mogen wel met een hoofddoek naar school. Het algemeen hoofddoekenverbond wordt niet afgeschaft, want die bevoegdheid heeft de rechtbank niet.
Bron: HLN.be

Moeten ze op Belgische scholen niet uniformen aan? Althans ik dacht dat op veel scholen de jeugd in uniform naar school moest?

Blijft toch storend dat religieuzen maar kunnen blijven eisen, hun geloof zal en moet opgedrongen worden. Ik ga er nu ook even vanuit dat iedereen dan toestemming heeft om hun geloofsuitingen

Tijdens het googlen bemerk ik dat het een basisschool is, erg dat ze die kinderen al zo indoctrineren in die ideologie en er blijkbaar niemand iets kan doen tegen deze vorm van onderdrukking.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 11:20:58 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_177387637
En maar topics blijven maken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:21:16 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177387654
Word jij nou nooit moe van jezelf?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177387674
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar alleen als hij getriggerd wordt door zijn google alert instellingen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177387716
Zouden we het ontopic kunnen houden aub?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:23:21 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177387723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zouden we het ontopic kunnen houden aub?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177387734
Gut, wat heerlijk voor die meisjes!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177387818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:23 schreef ietjefietje het volgende:
Gut, wat heerlijk voor die meisjes!
Die kinderen kunnen er natuurlijk niets aan doen, zelf zou ik opperen voor mee neutraliteit op scholen. Kinderen zijn nog zo kneedbaar, en niet racistisch. Een neutrale omgeving zou naar mijn inziens veel frustraties door onderlinge verschillen voorkomen, frustraties waaruit discriminatie kan komen.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:28:55 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177387911
Uniformen op Belgische scholen? :? Bepaalde privéscholen misschien maar daar blijft het dan ook bij. Go! is openbaar onderwijs. Ik ben blij dat deze meisjes hun geloof en trots mogen blijven uitdragen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177387941
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:X
pi_177387969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen er natuurlijk niets aan doen, zelf zou ik opperen voor mee neutraliteit op scholen. Kinderen zijn nog zo kneedbaar, en niet racistisch. Een neutrale omgeving zou naar mijn inziens veel frustraties door onderlinge verschillen voorkomen, frustraties waaruit discriminatie kan komen.
Je kent mij toch, ik was sarcastisch!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177388072
Prima toch?
pi_177388074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:28 schreef Dven het volgende:
Uniformen op Belgische scholen? :? Bepaalde privéscholen misschien maar daar blijft het dan ook bij. Go! is openbaar onderwijs. Ik ben blij dat deze meisjes hun geloof en trots mogen blijven uitdragen.
Mijn nichtjes moesten altijd uniformen aan, maar dat was volgens mij het internet, en ook alweer dik 25 jaar geleden.

Als die kinderen op de basisschool zitten lijkt mij niet dat dit het geloof is van die kinderen, meer van die ouders. Heb jij liever niet een neutrale plek op school waar kinderen zichzelf kunnen ontwikkelen zonder invloed van een ideologie van het thuisfront?
pi_177388123
Islamisering great..
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:36:16 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177388140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mijn nichtjes moesten altijd uniformen aan, maar dat was volgens mij het internet, en ook alweer dik 25 jaar geleden.

Als die kinderen op de basisschool zitten lijkt mij niet dat dit het geloof is van die kinderen, meer van die ouders. Heb jij liever niet een neutrale plek op school waar kinderen zichzelf kunnen ontwikkelen zonder invloed van een ideologie van het thuisfront?
Je mag toch zelf bepalen hoe je je kind wil opvoeden.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177388142
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je kent mij toch, ik was sarcastisch!
Sorry door het vele commentaar in het topic herkende ik het sarcasme niet :)
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 11:37:14 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_177388178
Jij ondermijnd dus de vrijheid van religie?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:38:24 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177388219
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mijn nichtjes moesten altijd uniformen aan, maar dat was volgens mij het internet, en ook alweer dik 25 jaar geleden.

Als die kinderen op de basisschool zitten lijkt mij niet dat dit het geloof is van die kinderen, meer van die ouders. Heb jij liever niet een neutrale plek op school waar kinderen zichzelf kunnen ontwikkelen zonder invloed van een ideologie van het thuisfront?
Lijkt jou ja. Ik ben blij dat ik gewoon zelf mocht kiezen voor Bijbelse Geschiedenis op de basisschool en niet gedwongen werd om het neutraal of in ieder geval vrij van religie te houden. En dit alles terwijl ik zelf absoluut niet religieus bent. Vrijheid is een fijn iets zeg. Boh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177388276
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Je mag toch zelf bepalen hoe je je kind wil opvoeden.
Klopt, maar ik vind bepaalde kwesties een moeilijk onderwerp. Geloof vind ik persoonlijk iets voor thuis, school zou een neutrale omgeving zijn waar kinderen van alle afkomsten, kleuren etc. vooral leren gelijk te zijn. Nu gaat het niet perse om de islam, ik heb dezelfde gevoelens tegenover het christendom of andere geloven. Als mijn ouders mij vroeger vanaf zeer jonge leeftijd verteld hadden dat God bestaat had ik het ook (lange tijd) geloofd, omdat het een religie is zijn we wat voorzichtiger in ons oordeel maar dit valt (naar mijn mening) onder hersenspoelen en is niets anders dan wat kleine kinderen verteld worden zodra hun ouders lid zijn van een sekte.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 11:42:00 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_177388327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind bepaalde kwesties een moeilijk onderwerp. Geloof vind ik persoonlijk iets voor thuis, school zou een neutrale omgeving zijn waar kinderen van alle afkomsten, kleuren etc. vooral leren gelijk te zijn. Nu gaat het niet perse om de islam, ik heb dezelfde gevoelens tegenover het christendom of andere geloven. Als mijn ouders mij vroeger vanaf zeer jonge leeftijd verteld hadden dat God bestaat had ik het ook (lange tijd) geloofd, omdat het een religie is zijn we wat voorzichtiger in ons oordeel maar dit valt (naar mijn mening) onder hersenspoelen en is niets anders dan wat kleine kinderen verteld worden zodra hun ouders lid zijn van een sekte.
Dus alleen openbare scholen accepteren?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177388366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind bepaalde kwesties een moeilijk onderwerp. Geloof vind ik persoonlijk iets voor thuis, school zou een neutrale omgeving zijn waar kinderen van alle afkomsten, kleuren etc. vooral leren gelijk te zijn. Nu gaat het niet perse om de islam, ik heb dezelfde gevoelens tegenover het christendom of andere geloven. Als mijn ouders mij vroeger vanaf zeer jonge leeftijd verteld hadden dat God bestaat had ik het ook (lange tijd) geloofd, omdat het een religie is zijn we wat voorzichtiger in ons oordeel maar dit valt (naar mijn mening) onder hersenspoelen en is niets anders dan wat kleine kinderen verteld worden zodra hun ouders lid zijn van een sekte.
Hoe denk jij over het jodendom?
pi_177388423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:37 schreef Fok-it het volgende:
Jij ondermijnd dus de vrijheid van religie?
Nee helemaal niet, ik vind dat ieder mens het recht heeft om te geloven wat hij/zij wil. Wel ben ik van mening dat geloof niet in de openbare ruimte thuishoort. Geloof is een persoonlijke opvatting en dient ook zo behandeld te worden. Als iemand een nudist is mag hij zijn kinderen toch ook niet naakt naar school laten lopen? Waarom is dit met een religie wel? Waarom moet er voor religie altijd een uitzondering gemaakt worden? Er is zoveel frustratie in de samenleving, overal is er een tweedeling, misschien moeten we eens beginnen met onze basisscholen, onze jeugd en vooral onze toekomst neutraal op te voeden zodat zij niet een achtergestelde gedachtegang (links, rechts, islamitisch, joods, christen etc.) worden geconfronteerd.
pi_177388520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, ik vind dat ieder mens het recht heeft om te geloven wat hij/zij wil. Wel ben ik van mening dat geloof niet in de openbare ruimte thuishoort. Geloof is een persoonlijke opvatting en dient ook zo behandeld te worden. Als iemand een nudist is mag hij zijn kinderen toch ook niet naakt naar school laten lopen? Waarom is dit met een religie wel? Waarom moet er voor religie altijd een uitzondering gemaakt worden? Er is zoveel frustratie in de samenleving, overal is er een tweedeling, misschien moeten we eens beginnen met onze basisscholen, onze jeugd en vooral onze toekomst neutraal op te voeden zodat zij niet een achtergestelde gedachtegang (links, rechts, islamitisch, joods, christen etc.) worden geconfronteerd.
TS die klaagt over een tweedeling. :')
pi_177388601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Lijkt jou ja. Ik ben blij dat ik gewoon zelf mocht kiezen voor Bijbelse Geschiedenis op de basisschool en niet gedwongen werd om het neutraal of in ieder geval vrij van religie te houden. En dit alles terwijl ik zelf absoluut niet religieus bent. Vrijheid is een fijn iets zeg. Boh.
Hoe oud was je toen je koos?

Toen ik jonger was geloofde ik ook in God, vooral omdat mijn ouders gelovig waren en de pastoor wekelijks kwam binnenvallen, maar na verloop van tijd ben ik meer voor mijzelf gaan denken. Mijn familie is redelijk gelovig, zelf ben ik totaal niet gelovig en terugdenkende had ik graag meer meningen en opvattingen gehoord dan alleen de mening van de pastoor op school.
pi_177388678
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dus alleen openbare scholen accepteren?
Als je met openbare scholen bedoeld scholen waar religie een vak is waarbij alle geloven worden behandeld dan ben ik daar voorstander van. Informeer de jeugd en laat ze zelf een afweging maken. Kinderen kopiëren het gedrag en opvattingen van de ouders ik opper alleen om kinderen zelf die ontwikkeling te laten doormaken zonder dat ze verplicht worden hun leven te leven volgens de opvatting van hun ouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 23-02-2018 12:06:53 ]
pi_177388723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoe denk jij over het jodendom?
Hetzelfde zoals over de islam en het christendom, het is een religie waar mooie zaken uit voortkomen maar ook een hoop ellende, mijn mening over religie is niet positief en dus ook niet over het Jodendom. Religie zorgt gewoon voor teveel ellende in de wereld, en dat is niet alleen voorbehouden aan de islam.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:59:37 #27
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177388830
gvd TS, je stopt ook niet. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177388927
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:59 schreef _--_ het volgende:
gvd TS, je stopt ook niet. :')


Nooit, ik laat mij niet verjagen. :P
pi_177389241
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:37 schreef Fok-it het volgende:
Jij ondermijnd dus de vrijheid van religie?
ondermijnT.

Nee, dat doen de ouders die hun kind geen vrijheid gunnen.
Wat kinderen thuis ingepompt krijgen moeten ze zelf weten (binnen de kaders van de wet) maar de school hoort een neutrale omgeving te zijn waar kinderen zichzelf kunnen ontwikkelen.
Als je dat niet bevalt doe je maar aan thuisstudie of zoek je een speciale school; je past je aan aan de school, niet andersom.
Straks moeten de jongens ook nog uit de klas...
Racist
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:24:00 #30
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177389719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:28 schreef Dven het volgende:
Uniformen op Belgische scholen? :? Bepaalde privéscholen misschien maar daar blijft het dan ook bij. Go! is openbaar onderwijs. Ik ben blij dat deze meisjes hun geloof en trots mogen blijven uitdragen.
In hoeverre kun je vanuit een rationeel perspectief spreken van hun geloof (wat dus een bewuste keuze impliceert) ervan uitgaande dat zij zeer waarschijnlijke geïndoctrineerd zijn sinds jongs af aan?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:28:17 #31
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177389858
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Je mag toch zelf bepalen hoe je je kind wil opvoeden.
Zeker. Het probleem alleen is dat wanneer specifieke geloofsovertuigingen worden aangeleerd als wetenschappelijke feiten terwijl het niets meer betreft dan mythologische verhalen je kunt spreken van het beschadigen van de ontwikkeling van een kind. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat het kind de grootst mogelijke onzin voor de rest van zijn of haar leven blijft geloven. Dit gekoppeld met het feit dat kritische denkfaculteiten vaak worden onderdrukt maakt dat we zeker met een kritische blik mogen kijken.

Ik vind je argument dus veel te simpel.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_177390389
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hetzelfde zoals over de islam en het christendom, het is een religie waar mooie zaken uit voortkomen maar ook een hoop ellende, mijn mening over religie is niet positief en dus ook niet over het Jodendom. Religie zorgt gewoon voor teveel ellende in de wereld, en dat is niet alleen voorbehouden aan de islam.
Raar dat je dan alleen maar topics over de islam opent. Je obsessie is best ziekelijk.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:49:49 #33
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390474
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Raar dat je dan alleen maar topics over de islam opent. Je obsessie is best ziekelijk.
Dat heet realisme doos, zoek de term maar eens op, kun je nog wat van leren _O-
"Hoka Hey!"
pi_177390513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat heet realisme doos, zoek de term maar eens op, kun je nog wat van leren _O-
Kouwed a zbel. Realisme djel souwa.
pi_177390550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:28 schreef Dven het volgende:
Ik ben blij dat deze meisjes hun geloof en trots mogen blijven uitdragen.
Ze dragen ook uit dat de andere meisjes in de klas hoeren zijn. Je stuurt je kinderen niet naar een islamitische school maar naar een openbare school om ze te vrijwaren van al die religieuze bull shit.

Als het nou een islamitische school was, maar ze zijn te lui om een eigen school op te richten en gaan dan maar het openbaar onderwijs islamiseren. Hoe zit het met de vrijheid van godsdienst voor ongelovigen en de trots van die meisjes?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:55:20 #36
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390601
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kouwed a zbel. Realisme djel souwa.
Yeah fyt - hebben ze inmiddels al een diagnose gesteld? Ik gok op een Anti-Sociale Persoonlijkheidsstoornis :Y
"Hoka Hey!"
pi_177390607
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Raar dat je dan alleen maar topics over de islam opent. Je obsessie is best ziekelijk.
Dat doe jij toch ook?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:56:02 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390625
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:55 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Dat doe jij toch ook?
_O- Bullseye _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:56:30 #39
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:56 schreef matspontius het volgende:

[..]

_O- Bullseye _O- en dat allemaal uit de grote duim - knap he
"Hoka Hey!"
pi_177390675
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:55 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Dat doe jij toch ook?
Begrijp serieus niet waarom je op mij reageert, daar waar meerdere anderen dit ook gezegd hebben. Achtervolg je me?
pi_177390688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Yeah fyt - hebben ze inmiddels al een diagnose gesteld? Ik gok op een Anti-Sociale Persoonlijkheidsstoornis :Y
Lol, weet van wie deze reactie komt.
pi_177390717
Anders open je gewoon een moslim afzeiktopic en post je daar al je krabbels in.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:00:50 #43
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390724
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lol, weet van wie deze reactie komt.
Oh ja, weet je dat? Je weet helemaal niets, alles wat jij weet zuig je uit die grote duim van je ............
"Hoka Hey!"
pi_177390745
JARVIS' onderbuik borrelt hevig vandaag, zeker iets verkeerds gegeten? :')
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:04:22 #45
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:02 schreef westwoodblvd het volgende:
JARVIS' onderbuik borrelt hevig vandaag, zeker iets verkeerds gegeten? :')
Hij post gewoon zaken die in het nieuws komen - is dat verboden? En dat kinderachtige onderbuik gevoelens kennen we nu wel een keer - kom eens met iets origineels ...........
"Hoka Hey!"
pi_177390786
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Raar dat je dan alleen maar topics over de islam opent. Je obsessie is best ziekelijk.
Dat is tenminste op een forum. Als je met een hoofddoek rondloopt ben je voortdurend dat onderwerp onder de aandacht aan het brengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177390792
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hij post gewoon zaken die in het nieuws komen - is dat verboden? En dat kinderachtige onderbuik gevoelens kennen we nu wel een keer - kom eens met iets origineels ...........
Als je stelselmatig nieuws over moslims post om weer lekker te kunnen kankeren over die groep mag daar ook gewoon wat van gezegd worden natuurlijk.
pi_177390809
Is dit een ideetje voor TS? :')

pi_177390814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is tenminste op een forum. Als je met een hoofddoek rondloopt ben je voortdurend dat onderwerp onder de aandacht aan het brengen.
Nou ja, als de snowflakes daar een beetje door op hun teentjes getrapt raken is dat vooral hun probleem natuurlijk.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:07:12 #50
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390834
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je stelselmatig nieuws over moslims post om weer lekker te kunnen kankeren over die groep mag daar ook gewoon wat van gezegd worden natuurlijk.
Hij kankert niet, dat maak jij ervan. Hij geeft een nieuws feit weer en probeert dan een discussie te voeren. Zou je ook eens moeten proberen ipv die afgezaagde reacties geven. Reageer eens inhoudelijk op wat er in de post staat ....................
"Hoka Hey!"
pi_177390960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hij kankert niet, dat maak jij ervan. Hij geeft een nieuws feit weer en probeert dan een discussie te voeren. Zou je ook eens moeten proberen ipv die afgezaagde reacties geven. Reageer eens inhoudelijk op wat er in de post staat ....................
Steevast klagen over moslims valt mij betreft wel onder kankeren. En als je dan ook nog klaagt over polarisatie terwijl je daar hard aan meewerkt is het ironische plaatje wel weer compleet.
pi_177390980
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, als de snowflakes daar een beetje door op hun teentjes getrapt raken is dat vooral hun probleem natuurlijk.
En als die achterlijke woestijnreligieuzen met de nek worden aangekeken en geen werk krijgen is dat vooral hun probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:12:53 #53
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177390997
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Steevast klagen over moslims valt mij betreft wel onder kankeren. En als je dan ook nog klaagt over polarisatie terwijl je daar hard aan meewerkt is het ironische plaatje wel weer compleet.
Nogmaals, reageer eens inhoudelijk op de post ipv iemand af te zeiken. Leg eens uit wat de term polarisatie betekent bv
"Hoka Hey!"
pi_177391126
Kunnen we het ontopic houden voor de mensen die alleen maar kunnen afgeven op mij (in dit geval) FB is een mooie plek en daar hebben ze zich de laatste uren ook bijna allemaal al gemeld, ga daar maar verder en laat de mods mij maar bannen als ik zo fout zit. Een KLB topic waardeer ik ook en daar mag je mij tot op het bot verrot schelden, maar houd deze topics een beetje net aub.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:19:00 #55
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177391201
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kunnen we het ontopic houden voor de mensen die alleen maar kunnen afgeven op mij (in dit geval) FB is een mooie plek en daar hebben ze zich de laatste uren ook bijna allemaal al gemeld, ga daar maar verder en laat de mods mij maar bannen als ik zo fout zit. Een KLB topic waardeer ik ook en daar mag je mij tot op het bot verrot schelden, maar houd deze topics een beetje net aub.
Nou, nou, je vraagt nog al wat. Schat je het niveau van de gemiddelde medemens hier niet wat te hoog in ....
"Hoka Hey!"
pi_177391252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nou, nou, je vraagt nog al wat. Schat je het niveau van de gemiddelde medemens hier niet wat te hoog in ....
Kijk nu maar eens in FB voor de grap, kun je paar pagina's terug gaan. :P
pi_177391258
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kunnen we het ontopic houden voor de mensen die alleen maar kunnen afgeven op mij (in dit geval) FB is een mooie plek en daar hebben ze zich de laatste uren ook bijna allemaal al gemeld, ga daar maar verder en laat de mods mij maar bannen als ik zo fout zit. Een KLB topic waardeer ik ook en daar mag je mij tot op het bot verrot schelden, maar houd deze topics een beetje net aub.
Wat verwacht je nou eigenlijk, een genuanceerde discussie over dit onderwerp? For real? Jij zit zo vastgeroest in je racistische dogma's dat je als het ware een Pavlov reactie elk nieuws waar moslims of buitenlanders in voorkomen hier moet plaatsen. En dan vervolgens moeten wij een inhoudelijke discussie met jou gaan voeren? :')
pi_177391309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou eigenlijk, een genuanceerde discussie over dit onderwerp? For real? Jij zit zo vastgeroest in je racistische dogma's dat je als het ware een Pavlov reactie elk nieuws waar moslims of buitenlanders in voorkomen hier moet plaatsen. En dan vervolgens moeten wij een inhoudelijke discussie met jou gaan voeren? :')
TS zou graag zien dat we met z'n lekker eensgezind gaan kankeren op moslims.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:23:50 #59
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177391328
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou eigenlijk, een genuanceerde discussie over dit onderwerp? For real? Jij zit zo vastgeroest in je racistische dogma's dat je als het ware een Pavlov reactie elk nieuws waar moslims of buitenlanders in voorkomen hier moet plaatsen. En dan vervolgens moeten wij een inhoudelijke discussie met jou gaan voeren? :')
Aan de andere kant zit jij vastgeroest in je vooroordelen richting mensen die ook maar iets over moslims of andere bevolkingsgroepen durven te zeggen. Nogmaals, hij mag plaatsen wat hij wil, hoe vaak hij wil en waar hij wil - daar ga jij niet over. Als je het niet interessant vind of je niet het niveau hebt reageer dan niet. Reageer anders op de inhoud van de post .............
"Hoka Hey!"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:24:40 #60
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177391354
Jongens, even serieus. Ik begin schijtziek te worden van de trend tegenwoordig dat iedereen de TS maar afzeikt. Ga aub inhoudelijk in op het onderwerp. Zo moeilijk is dat toch niet? Vooral bij controversiële onderwerpen zoals de islamdiscussie zie je dit vaak. Hou op met die onzin.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:25:44 #61
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177391398
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

TS zou graag zien dat we met z'n lekker eensgezind gaan kankeren op moslims.
Zeker, dat is bij bepaalde TO's goed te merken. Jammer dat een mogelijk interessant onderwerp wordt verpest door de vooringenomenheid van die lui. Als je ze erop aanspreekt spelen ze natuurlijk de vermoorde onschuld, maar het is duidelijk vanuit welk oogpunt ze dit soort topics openen.
pi_177391405
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aan de andere kant zit jij vastgeroest in je vooroordelen richting mensen die ook maar iets over moslims of andere bevolkingsgroepen durven te zeggen. Nogmaals, hij mag plaatsen wat hij wil, hoe vaak hij wil en waar hij wil - daar ga jij niet over. Als je het niet interessant vind of je niet het niveau hebt reageer dan niet. Reageer anders op de inhoud van de post .............
Deze post heeft geen inhoud. TS had net zo goed een recept voor appeltaart kunnen posten met daarbij als commentaar "WAAROM zit er geen VARKESVLEES in ze nemen ons OVER!!!1" en dan hadden we eenzelfde soort topic gehad.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:27:04 #63
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177391444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Deze post heeft geen inhoud. TS had net zo goed een recept voor appeltaart kunnen posten met daarbij als commentaar "WAAROM zit er geen VARKESVLEES in ze nemen ons OVER!!!1" en dan hadden we eenzelfde soort topic gehad.
Bril nodig? Lees dan wat er in de post staat - daar gaat het over, over niets anders. Dat jij allerlei beren op de weg ziet is je eigen vooringenomenheid ..................
"Hoka Hey!"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:27:51 #64
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_177391464
Goed zo, draag die dingen maar, laat ALLE meiden in je klas en op je school maar weten dat je deelneemt aan een groep waar de vrouw minderwaardig is ^O^ :')
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:28:56 #65
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177391497
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aan de andere kant zit jij vastgeroest in je vooroordelen richting mensen die ook maar iets over moslims of andere bevolkingsgroepen durven te zeggen. Nogmaals, hij mag plaatsen wat hij wil, hoe vaak hij wil en waar hij wil - daar ga jij niet over. Als je het niet interessant vind of je niet het niveau hebt reageer dan niet. Reageer anders op de inhoud van de post .............
'Durven' te zeggen? Het is tegenwoordig de nieuwe alt-rechtse politieke correctheid om alles af te zeiken wat moslims doen. Als ze iets goeds doen is het onder valse voorwendselen, als het eens een keer niet om een moslim gaat, zal er wel iets verzwegen worden. Zo redeneert dit soort mensen.

Er mag ook eens een keer geconstateerd worden dat het 'aanduiden' van moslimproblematiek niets minder is dan stoken en het opvoeren van niet-constructieve discussie.
pi_177391504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bril nodig? Lees dan wat er in de post staat - daar gaat het over, over niets anders. Dat jij allerlei beren op de weg ziet is je eigen vooringenomenheid ..................
"Nogmaals, hij mag plaatsen wat hij wil, hoe vaak hij wil en waar hij wil - daar ga jij niet over." Dat geldt dan niet voor mij? Ik mag niet plaatsen dat TS een werkeloze PVV'er is die om 12 uur 's middags al zo opgefokt is van het lezen van de Telegraaf en het drinken van teveel Schultebrau dat hij met topics komt waar geen zinnig woord over te vermelden is?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:29:35 #67
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177391505


[ Bericht 100% gewijzigd door Briqq op 23-02-2018 13:29:49 (dubbelpost) ]
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:30:06 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177391522
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:24 schreef Logic91 het volgende:

[..]

In hoeverre kun je vanuit een rationeel perspectief spreken van hun geloof (wat dus een bewuste keuze impliceert) ervan uitgaande dat zij zeer waarschijnlijke geïndoctrineerd zijn sinds jongs af aan?
Van dit soort geouwehoer krijg ik een ongelofelijk slappe lul. Opvoeding is indoctrinatie. Alleen in dit geval een soort waar jij toevallig lijnrecht tegenover staat. Prima allemaal maar speel aub niet de verheven geest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:31:31 #69
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177391560
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:27 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Goed zo, draag die dingen maar, laat ALLE meiden in je klas en op je school maar weten dat je deelneemt aan een groep waar de vrouw minderwaardig is ^O^ :')
Right, net zoals dat alle christelijke kindjes uitdragen dat ze in de keuken horen, of alle hindoestaanse kindjes symbool staan voor uithuwelijking? Wat een gechargeerde nonsens...
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:31:34 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177391563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze dragen ook uit dat de andere meisjes in de klas hoeren zijn. Je stuurt je kinderen niet naar een islamitische school maar naar een openbare school om ze te vrijwaren van al die religieuze bull shit.

Als het nou een islamitische school was, maar ze zijn te lui om een eigen school op te richten en gaan dan maar het openbaar onderwijs islamiseren. Hoe zit het met de vrijheid van godsdienst voor ongelovigen en de trots van die meisjes?
En waaruit blijkt dat zij dat uitdragen? Ga eens weg met die aanname.

En hoe zit het met de vrijheid van godsdienst voor die meisjes? Die hebben zij uiteraard ook. Dat is immers een universeel goed alhier. Dag he.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177391574
Weer een DDR66-rechter die op het gelijkheidsbeginsel pist.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 13:32:31 ]
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:33:09 #72
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177391593
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"Nogmaals, hij mag plaatsen wat hij wil, hoe vaak hij wil en waar hij wil - daar ga jij niet over." Dat geldt dan niet voor mij? Ik mag niet plaatsen dat TS een werkeloze PVV'er is die om 12 uur 's middags al zo opgefokt is van het lezen van de Telegraaf en het drinken van teveel Schultebrau dat hij met topics komt waar geen zinnig woord over te vermelden is?
Nee, want jij polariseert _O- en reageert geen enkele keer on topic. Jij zeikt alleen maar af - blijkbaar kun je niets anders
"Hoka Hey!"
pi_177391595
Hahah TS met z'n blinde moslimhaat. :') Lachwekkend.
pi_177391601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, want jij polariseert _O- en reageert geen enkele keer on topic. Jij zeikt alleen maar af - blijkbaar kun je niets anders
Hm ja, ik polariseer? :')
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:34:24 #75
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177391619
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hm ja, ik polariseer? :')
Weet je eigenlijk wel wat dat betekent?
"Hoka Hey!"
pi_177391698
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:32 schreef LelijKnap het volgende:
Weer een DDR66-rechter die op het gelijkheidsbeginsel pist.
Heeft D66 nou ook al de rechterlijke macht in België overgenomen? Petje af voor Pechtold en consorten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177391703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar nogmaals (moeilijk he lezen), weet je eigenlijk wel wat polariseren betekent?
quote:
Maar nogmaals (moeilijk he lezen)
:
quote:
Ja, vandaar mijn verbazing dat je vindt dat niet de racist die dit topic geopent heeft - omdat het schuim al uit zijn mond loopt op het moment dat hij ergens een bord baklava ziet - aan het polariseren is maar je mij daarvan beticht. Pot, ketel etc.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:39:22 #78
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177391714
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Deze post heeft geen inhoud. TS had net zo goed een recept voor appeltaart kunnen posten met daarbij als commentaar "WAAROM zit er geen VARKESVLEES in ze nemen ons OVER!!!1" en dan hadden we eenzelfde soort topic gehad.
Maar hoezo heeft het dan geen inhoud? Ik zie een relevante discussie, namelijk de vraag in hoeverre de vrijheid van religie dient te prevaleren boven het geambieerde seculier karakter van de openbare ruimte waaronder dus openbare instellingen als scholen vallen.

Daarnaast kan er nog een relevante discussie worden opgestart naar aanleiding van dit soort nieuws: hebben ouders het recht om hun kinderen op te voeden met aantoonbaar onwetenschappelijke ideeën zodanig dat deze hun vrijheid mogelijk belemmeren?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_177391731
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:31 schreef Dven het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat zij dat uitdragen? Ga eens weg met die aanname.
Daar dient dat ding voor, laten zien dat je kuis bent, in tegenstelling tot diegenen die hem niet dragen.

quote:
En hoe zit het met de vrijheid van godsdienst voor die meisjes? Die hebben zij uiteraard ook. Dat is immers een universeel goed alhier. Dag he.
Waarom hebben ze dan niet de vrijheid om seculier onderwijs te genieten waarin meisjes en jongens gelijkwaardig zijn? De vrijheid van godsdienst is er niet alleen voor moslims.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:28 schreef Briqq het volgende:
Er mag ook eens een keer geconstateerd worden dat het 'aanduiden' van moslimproblematiek niets minder is dan stoken en het opvoeren van niet-constructieve discussie.
Wil je een constructieve discussie voeren over wanneer en hoe iedereen in dit land weer kan zeggen, schrijven, filmen en tekenen wat hij wil?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177391733
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft D66 nou ook al de rechterlijke macht in België overgenomen? Petje af voor Pechtold en consorten.
Het is allemaal de schuld van Ollongren !!1!1!!!!1
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:41:03 #81
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177391744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

[..]

:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

[..]

:

[..]

Duidelijk, niet dus. Wel iemand betichten van allerlei zaken maar eigenlijk geen benul hebben waar het over gaat - dat niveau ............
"Hoka Hey!"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:43:17 #82
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177391783
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Van dit soort geouwehoer krijg ik een ongelofelijk slappe lul. Opvoeding is indoctrinatie. Alleen in dit geval een soort waar jij toevallig lijnrecht tegenover staat. Prima allemaal maar speel aub niet de verheven geest.
Nee hoor, ik voel me totaal niet verheven. Het grote verschil is alleen dat we het hier hebben over aantoonbaar slechte ideeën waarmee deze kinderen worden geïndoctrineerd.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:45:33 #83
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177391824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar dient dat ding voor, laten zien dat je kuis bent, in tegenstelling tot diegenen die hem niet dragen.

[..]

Waarom hebben ze dan niet de vrijheid om seculier onderwijs te genieten waarin meisjes en jongens gelijkwaardig zijn? De vrijheid van godsdienst is er niet alleen voor moslims.

[..]

Wil je een constructieve discussie voeren over wanneer en hoe iedereen in dit land weer kan zeggen, schrijven, filmen en tekenen wat hij wil?
Mensen mogen een hoop, haatzaaien mag dan weer niet. En we laten het over aan rechters om de grenzen te trekken. Je mag gerust spotprenten maken, en als iemand je daarvoor bedreigt dat is diegene strafbaar en moet ook zeker keihard worden aangepakt.

Vrijheid van meningsuiting is geen vrijstelling van gevolgen: als je onzin of haatzaaiende content online spuwt, dan staat het anderen vrij om je tegen te spreken.
pi_177391854
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:45 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mensen mogen een hoop, haatzaaien mag dan weer niet. En we laten het over aan rechters om de grenzen te trekken. Je mag gerust spotprenten maken, en als iemand je daarvoor bedreigt dat is diegene strafbaar en moet ook zeker keihard worden aangepakt.

Vrijheid van meningsuiting is geen vrijstelling van gevolgen: als je onzin of haatzaaiende content online spuwt, dan staat het anderen vrij om je tegen te spreken.
En dan nu het constructieve gedeelte: Hoe en wanneer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177391884
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:32 schreef Een Gemiddelde Fok!-User het volgende:
DDR66-rechter
Rechters maken in de regel hun politieke voorkeur niet bekend, dus dat wij (of België :P ) "D66-rechters" zouden hebben is pure speculatie. Wel was bij één onderzoek in 2010 D66 de favoriete partij bij 31% van de Nederlandse RAIO's (rechters en aanklagers in opleiding), maar daar kun je nog steeds niet uit afleiden wat ze pakweg 20 jaar later zullen stemmen. Opvallend is het ontbreken van PVV- en SP-stemmers, waardoor andere partijen *dus* meer aanhang hebben. Dat kun je D66 echter moeilijk verwijten.

Vroeger waren juist VVD en (in mindere mate) CDA favoriet. Bij oudere rechters zal de VVD waarschijnlijk dus nog steeds de grootste partij zijn.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:51:25 #86
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_177391946
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:31 schreef Briqq het volgende:

[..]

Right, net zoals dat alle christelijke kindjes uitdragen dat ze in de keuken horen, of alle hindoestaanse kindjes symbool staan voor uithuwelijking? Wat een gechargeerde nonsens...
Tsja, een hijab is onmiskenbaar geassocieerd met de Islam.. ze dragen het vrijwillig, in het openbaar, niet te missen, en accepteren dus ook dat ze voor dat gedeelte van het geloof ook een visuele presentatie zijn..
En dat vind ik van alle geloven, maar het gaat hier niet om alle geloven :P

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackEyedAngel op 23-02-2018 13:59:37 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_177391958
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan nu het constructieve gedeelte: Hoe en wanneer?
Jij mag gerust tekeningen maken van de profeet Mohammed die in z'n reet wordt geneukt. Niemand die je tegenhoudt. We kunnen mensen alleen niet verbieden daar aanstoot aan te nemen.

Maar als jij wordt bedreigd vanwege die tekening, dan moet je aangifte doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177392119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bril nodig? Lees dan wat er in de post staat - daar gaat het over, over niets anders. Dat jij allerlei beren op de weg ziet is je eigen vooringenomenheid ..................
TS klaagt ook over een tweedeling. Wat minder topics openen om op moslims te kunnen kankeren lijkt me al een goede start.
pi_177392325
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft D66 nou ook al de rechterlijke macht in België overgenomen? Petje af voor Pechtold en consorten.
Het zou me niet verbazen.
pi_177392339
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij mag gerust tekeningen maken van de profeet Mohammed die in z'n reet wordt geneukt. Niemand die je tegenhoudt. We kunnen mensen alleen niet verbieden daar aanstoot aan te nemen.
Ik mag het wel maar ik kan het niet omdat zo'n beetje de helft van alle moslims van mening is dat je daarvoor iemand mag afmaken.

Als je nou daadwerkelijk een constructieve discussie zou willen over hoe de islam in de Europese samenleving kan functioneren hoort dat er ook bij. Maar moslims willen die constructieve discussie niet want zonder boeken ze elk jaar weer terreinwinst. En hun handlangers willen die discussie niet want dan moeten ze hun fictie van harmonie loslaten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177392711
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:13 schreef Toga het volgende:

[..]

ondermijnT.

Nee, dat doen de ouders die hun kind geen vrijheid gunnen.
Wat kinderen thuis ingepompt krijgen moeten ze zelf weten (binnen de kaders van de wet) maar de school hoort een neutrale omgeving te zijn waar kinderen zichzelf kunnen ontwikkelen.
Als je dat niet bevalt doe je maar aan thuisstudie of zoek je een speciale school; je past je aan aan de school, niet andersom.
Straks moeten de jongens ook nog uit de klas...
Ben het 100% met je eens, school moet neutraal zijn, geen geloofuitingen of kleding, wat ze thuis uitspoken / opgelegd krijgen is privé.
De Islamisering rukt steeds verder op in de EU, wanneer krijgen de bestuurders een set ballen en gaan ze tegengas geven.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:27:13 #92
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177392805
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik mag het wel maar ik kan het niet omdat zo'n beetje de helft van alle moslims van mening is dat je daarvoor iemand mag afmaken.

Als je nou daadwerkelijk een constructieve discussie zou willen over hoe de islam in de Europese samenleving kan functioneren hoort dat er ook bij. Maar moslims willen die constructieve discussie niet want zonder boeken ze elk jaar weer terreinwinst. En hun handlangers willen die discussie niet want dan moeten ze hun fictie van harmonie loslaten.
Ik betwijfel of de helft van de moslims dat denkt, maar goed. Nogmaals: het is dan aan de autoriteiten om die gekkies op te sporen en te bestraffen. 'De islam' bestaat niet: ieder individu geeft er zijn eigen invulling aan. Het feit dat je denkt dat 'de moslims' als monolithisch blok kunnen worden gezien en dat 'ze' terreurwinst boeken en handlangers hebben, schetst een somber beeld.

Harmonie is wel degelijk mogelijk, maar dan moeten gekkies aan beide kanten ('many sides') aangepakt worden.
pi_177392848
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik betwijfel of de helft van de moslims dat denkt, maar goed. Nogmaals: het is dan aan de autoriteiten om die gekkies op te sporen en te bestraffen. 'De islam' bestaat niet: ieder individu geeft er zijn eigen invulling aan. Het feit dat je denkt dat 'de moslims' als monolithisch blok kunnen worden gezien en dat 'ze' terreurwinst boeken en handlangers hebben, schetst een somber beeld.

Harmonie is wel degelijk mogelijk, maar dan moeten gekkies aan beide kanten ('many sides') aangepakt worden.
Ik mis het constructieve nog volledig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:31:08 #94
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177392899
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:51 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Tsja, een hijab is onmiskenbaar geassocieerd met de Islam.. ze dragen het vrijwillig, in het openbaar, niet te missen, en accepteren dus ook dat ze voor dat gedeelte van het geloof ook een visuele presentatie zijn..
En dat vind ik van alle geloven, maar het gaat hier niet om alle geloven :P
Maar zijn ze dan onderdrukt? Ik geloof best dat er redelijk wat meisjes zijn die zo'n ding niet moeten hebben of er onverschillig tegenover staan. Het is wat makkelijk om te stellen dat 'hoofddoekjes = islamisering = onderdrukking'. Niet dat ik je die denkwijze verwijt, maar het lijkt wel een bepaalde lijn te zijn in dit soort discussies.

Hoe een individu uiting geeft aan zijn/haar geloof dient lekker aan diegene te zijn, mits hij/zij een ander daarmee geen kwaad doet. Ik heb op dit forum wel eens gelezen dat het dragen van een hoofddoek discriminerend zou zou zijn richting Nederlanders _O- _O-
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:31:57 #95
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177392920
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik mis het constructieve nog volledig.
Ik mis dat ook van jou. Je lijkt niet te willen erkennen dat er niet iets bestaat als 'de' moslim. Zolang je moslims als één blok blijft zien is constructieve discussie niet mogelijk.
pi_177392927
Het is meer dan de helft en de islam bestaat net zozeer als (zeer overeenkomstig) islamitsch beleid in je lokale moskee, islamitische wijken, SA, Pakistan en Iran bestaat.
pi_177393004
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

TS klaagt ook over een tweedeling. Wat minder topics openen om op moslims te kunnen kankeren lijkt me al een goede start.
Het is TS zn goed recht.
De islam bewerkstelligt dan ook hier in deze niet-islamitische samenleving een tweedeling.

Wat minder meer topics openen om op moslims streng niet/anti-westerse religieuzen te kunnen kankeren bekritiseren lijkt me al een goede start.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij mag gerust tekeningen maken van de profeet Mohammed die in z'n reet wordt geneukt. Niemand die je tegenhoudt. We kunnen mensen alleen niet verbieden daar aanstoot aan te nemen.

Maar als jij wordt bedreigd vanwege die tekening, dan moet je aangifte doen.
By all means; gaat Uw gang. Wellicht dat Wilders nog een slaapplekje over heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:45 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mensen mogen een hoop, haatzaaien mag dan weer niet.
Ga jij nu voorstellen bepaalde passages uit de bijbel en de koran te schrappen?
quote:
En we laten het over aan rechters om de grenzen te trekken. Je mag gerust spotprenten maken, en als iemand je daarvoor bedreigt dat is diegene strafbaar en moet ook zeker keihard worden aangepakt.
De praktijk wijst overduidelijk uit dat dit in de realiteit op geen enkele manier haalbaar is.
quote:
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijstelling van gevolgen: als je onzin of haatzaaiende content online spuwt, dan staat het anderen vrij om je tegen te spreken.
Precies, vandaar dat ik de haatzaaiende content uit die twee boekjes tegen spreek. En in het bijzonder de koran, want de gelovigen die praktiseren naar de hand van dat boekje halen als geen ander juist dáár de gronden voor (subjectieve) belediging en de rechtvaardiging voor gewelddadige vergelding vandaan.

quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Hahah TS met z'n blinde moslim haat. :') Lachwekkend.
Hahah HenkieVdV met z'n blinde liefde voor haat. :') Lachwekkend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:31 schreef Briqq het volgende:

[..]

Maar zijn ze dan onderdrukt? Ik geloof best dat er redelijk wat meisjes zijn die zo'n ding niet moeten hebben of er onverschillig tegenover staan. Het is wat makkelijk om te stellen dat 'hoofddoekjes = islamisering = onderdrukking'. Niet dat ik je die denkwijze verwijt, maar het lijkt wel een bepaalde lijn te zijn in dit soort discussies.

Hoe een individu uiting geeft aan zijn/haar geloof dient lekker aan diegene te zijn, mits hij/zij een ander daarmee geen kwaad doet. Ik heb op dit forum wel eens gelezen dat het dragen van een hoofddoek discriminerend zou zou zijn richting Nederlanders _O- _O-
Laten we beginnen met het gegeven dat dit geloof door een man is opgezet. En nee, niet het jezus type soort man. En niet door vrouwen verder is vormgegeven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:31 schreef Briqq het volgende:
Zolang je moslims als één blok blijft zien is constructieve discussie niet mogelijk.
Ja, en als je het tegenovergestelde gaat erkennen, is een constructieve oplossing nog verder weg.

Het begint al bij dat boekje, waar iedereen zijn of haar lering uit trekt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:42:53 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177393159
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Moeten ze op Belgische scholen niet uniformen aan?
Yep, prachtige traditie. O+
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:47:02 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177393237
Maar ja, de jeugd van nu speelt liever hele dagen op de Game-Boy!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_177393420
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het is TS zn goed recht.
De islam bewerkstelligt dan ook hier in deze niet-islamitische samenleving een tweedeling.

Wat minder meer topics openen om op moslims streng niet/anti-westerse religieuzen te kunnen kankeren bekritiseren lijkt me al een goede start.
Wat moet dat precies voor constructiefs gaan opleveren?
pi_177393464
Dagelijkse moslimbashtopic is een beetje matig.

10/7 with rice
wooblabalurg
pi_177393540
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:32 schreef LelijKnap het volgende:
Het is meer dan de helft en de islam bestaat net zozeer als (zeer overeenkomstig) islamitsch beleid in je lokale moskee, islamitische wijken, SA, Pakistan en Iran bestaat.
Zeg je nu dat ze in S-A hetzelfde beleid voeren als hier in de lokale moskee?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:04:27 #103
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177393676
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeg je nu dat ze in S-A hetzelfde beleid voeren als hier in de lokale moskee?
Dat zie je wel vaker bij het opvoeren van dit soort nieuws: een nieuwsbericht uit een achterlijke regio trachten te generaliseren naar een groep die hier in Nederland woont. Wat ze doen in dat soort landen is volstrekt irrelevant voor 'de islam' hier in Nederland. Wij hebben onze eigen wetten en cultuur in ons mooie beschaafde land :)
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:15:44 #104
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177394005
Nou ja tja. Vind dat scholen dit zelf zouden moeten mogen bepalen. Wil een school seculier zijn vind ik dat dus prima. Zolang dat maar duidelijk gecommuniceerd wordt zodat mensen vooraf een keuze kunnen maken.

Maar een openbare school is geen seculiere school, geen school zonder religie. Hier in Nederland iig zijn openbare scholen scholen die niet specifiek gericht zijn op een levensbeschouwing, maar het ook niet weren.
Een seculiere school zou bijzonder onderwijs zijn, net zoals een school met religieuze insteek dat is.
Als ik hier zo wat rondlees denk ik dat er behoefte is aan een schoolvorm waar religieuze uitingen niet toegestaan worden, maar het zal uit de groep die daar behoefte aan heeft moeten komen. Die moeten dat zelf doen. Zo werkt het voor al die verschillende vormen van bijzonder onderwijs.

Vind het wel wat apart dat zoveel mensen hier seculier als neutraal zien, het verbieden van religieuze (persoonlijke) uitingen als neutraal zien. Dat is het per definitie niet. Het is een levensbeschouwelijke keuze, net als wel kiezen voor religieuze (persoonlijke) uitingen dat is. Niets mis mee, maar niet neutraal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cause_Mayhem op 23-02-2018 15:36:53 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177394066
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeg je nu dat ze in S-A hetzelfde beleid voeren als hier in de lokale moskee?
Moskeebeleid wijkt iig niet af van die in SA. Opvalllend gezien elke moslim een eigen opvatting heeft. Misschien is dat holle retoriek en zijn er wel degelijk overeenkomstige ideeen en normen in de collectieve ruimte.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 15:19:49 ]
pi_177394235
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kinderen zijn nog zo kneedbaar, en niet racistisch.
Oke, dus bij welke leeftijd ging het mis bij jou?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177394282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:24 schreef alilami het volgende:

[..]

Oke, dus bij welke leeftijd ging het mis bij jou?
Het vormen door ervaringen vanaf mijn 7e, het moment toen ik het doorhad was ik ongeveer 19 en net weg uit die achterstandswijk.
pi_177394290
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat moet dat precies voor constructiefs gaan opleveren?
Dat de islam in zijn huidige vorm hier nooit een geaccepteerd goed kan zijn.

Want wij hebben hier democratie.
Want wij hebben hier vrijheid van meningsuiting.
Want wij hebben hier gelijkheid man/vrouw ongeacht seksuele geaardheid.
Want wij hebben hier vrijheid om zelf te kiezen wat je wel of niet wil geloven.

etc. etc.

Dat er, in plaats van meebuigen, mensen zich pro actief gaan uitspreken voor deze kernwaarden, zodat er bij de moslim een lampje gaat branden; of ik pas mij aan en accepteer dit, of ik ga daar waar ik mij wel thuis voel. Das ook behoorlijke naïeve wensdenkerij van mijn kant, maar vooralsnog kies ik (of kan ik er nog voor kiezen) om hoopvol en positief te zijn. O+

Maar is dit dan nu voor jou en consorten zo neukend moeilijk om in te zien?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177394322
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:31 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik mis dat ook van jou. Je lijkt niet te willen erkennen dat er niet iets bestaat als 'de' moslim. Zolang je moslims als één blok blijft zien is constructieve discussie niet mogelijk.
Nee hoor, ik ben ook daar heel ruimdenkend in. Maar moslima's die elke dag een hoofddoek dragen zijn geen gematigd religieuzen. Ze dragen dan ook met die hoofddoek uit dat ze bij een blok horen. Ik vind het ook nogal lomp om je kinderen naar een openbare school te sturen en dan te gaan eisen dat ze daar aldoor de religie van hun ouders uitdragen. Dat getuigt niet van respect voor andersdenkenden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:35:29 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177394569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben ook daar heel ruimdenkend in. Maar moslima's die elke dag een hoofddoek dragen zijn geen gematigd religieuzen. Ze dragen dan ook met die hoofddoek uit dat ze bij een blok horen. Ik vind het ook nogal lomp om je kinderen naar een openbare school te sturen en dan te gaan eisen dat ze daar aldoor de religie van hun ouders uitdragen. Dat getuigt niet van respect voor andersdenkenden.
Hoezo is dat lomp op een openbare school?


'Grondslag openbaar onderwijs
Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing. In België heet dit het officieel onderwijs. Het openbaar onderwijs draagt bij aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden zoals die leven in de Nederlandse samenleving en met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.[2]'

Teveel mensen hier verwarren openbaar onderwijs met seculier onderwijs.
Seculier onderwijs zou levensbeschouwelijk onderwijs zijn, bijzonder onderwijs dus, geen openbaar onderwijs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177394710
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo is dat lomp op een openbare school?

'Grondslag openbaar onderwijs
Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing. In België heet dit het officieel onderwijs. Het openbaar onderwijs draagt bij aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden zoals die leven in de Nederlandse samenleving en met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.[2]'

Teveel mensen hier verwarren openbaar onderwijs met seculier onderwijs.
Seculier onderwijs zou levensbeschouwelijk onderwijs zijn, bijzonder onderwijs dus, geen openbaar onderwijs.
En als ik nou wil dat mijn kinderen naar een hoofddoekvrije school gaan, hoe zit het dan met mijn vrijheid van godsdienst?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177394787
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo is dat lomp op een openbare school?

'Grondslag openbaar onderwijs
Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing. In België heet dit het officieel onderwijs. Het openbaar onderwijs draagt bij aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden zoals die leven in de Nederlandse samenleving en met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.[2]'

Teveel mensen hier verwarren openbaar onderwijs met seculier onderwijs.
Seculier onderwijs zou levensbeschouwelijk onderwijs zijn, bijzonder onderwijs dus, geen openbaar onderwijs.
Dat is wat nu in het geding komt; de vereiste neutraliteit om 'zonder onderscheid' onderwijs toegankelijk te laten zijn - tenzij het nog expliciet duidelijk gemaakt wordt dat elke vorm van hoofddeksel toegestaan zal zijn. Dat zal moeten blijken uit de Pastafari-test.
pi_177394815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:04 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker bij het opvoeren van dit soort nieuws: een nieuwsbericht uit een achterlijke regio trachten te generaliseren naar een groep die hier in Nederland woont. Wat ze doen in dat soort landen is volstrekt irrelevant voor 'de islam' hier in Nederland. Wij hebben onze eigen wetten en cultuur in ons mooie beschaafde land :)
Collectief islamitisch gedrag elders is relevant zodra de claim gemaakt wordt dat 'de islam niet bestaat' en 'elke moslim een eigen invulling geeft aan..'. De positie van de Nederlandse islamist kennen we alleen binnen een context van seculier overgewicht en kan daarom niet het enige uitgangspunt zijn. Jammer dat je dat niet gelijk begreep.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 15:49:04 ]
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:52:19 #114
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177394978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En als ik nou wil dat mijn kinderen naar een hoofddoekvrije school gaan, hoe zit het dan met mijn vrijheid van godsdienst?
Misschien zijn er al seculiere scholen, anders ben je vrij er 1 op te zetten.
Maar je had eerder al kunnen lezen dat ik geen enkel probleem heb met scholen die vrij zijn van religieuze (persoonlijke) uitingen.

Het is alleen wel bijzonder onderwijs en geen openbaar onderwijs. Wil je dat dan zal je dus buiten de openbare scholen moeten zoeken naar iets wat je goedkeuring kan dragen, of zelf (met gelijkgestemden) zoiets opzetten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177395037
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Misschien zijn er al seculiere scholen, anders ben je vrij er 1 op te zetten.
Maar je had eerder al kunnen lezen dat ik geen enkel probleem heb met scholen die vrij zijn van religieuze (persoonlijke) uitingen.
Deze school had notabene in het reglement staan dat hoofddoeken niet toegestaan zijn.

quote:
Het is alleen wel bijzonder onderwijs en geen openbaar onderwijs. Wil je dat dan zal je dus buiten de openbare scholen moeten zoeken naar iets wat je goedkeuring kan dragen, of zelf (met gelijkgestemden) zoiets opzetten.
Het lijkt mij normaal dat de streng religieuze minderheid zijn eigen scholen zoekt of opricht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:57:29 #116
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177395074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deze school had notabene in het reglement staan dat hoofddoeken niet toegestaan zijn.

[..]

Het lijkt mij normaal dat de streng religieuze minderheid zijn eigen scholen zoekt of opricht.
Mij niet. Mensen moeten nou eenmaal leren *samen*leven. Je mag best je eigen geloof hebben en uitdragen, maar dit mag je functioneren niet in de weg staan.
pi_177395081
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat de islam in zijn huidige vorm hier nooit een geaccepteerd goed kan zijn.
Genoeg moslims hier die meer bijdragen dan de gemiddelde FOK!-er en er minder bekrompen denkbeelden op nahouden, dus dat is weer zo'n mooi polariserend verzinsel van jouw kant.
pi_177395137
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben ook daar heel ruimdenkend in. Maar moslima's die elke dag een hoofddoek dragen zijn geen gematigd religieuzen. Ze dragen dan ook met die hoofddoek uit dat ze bij een blok horen. Ik vind het ook nogal lomp om je kinderen naar een openbare school te sturen en dan te gaan eisen dat ze daar aldoor de religie van hun ouders uitdragen. Dat getuigt niet van respect voor andersdenkenden.
Ja, zo ruimdenkend dat je een probleem hebt met hoofddoeken. Wat wil je doen? Dat gewoon helemaal in straatbeeld verbieden? En dan vervolgens het lef hebben jezelf ruimdenkend en liberaal te noemen.
pi_177395143
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:57 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mij niet. Mensen moeten nou eenmaal leren *samen*leven. Je mag best je eigen geloof hebben en uitdragen, maar dit mag je functioneren niet in de weg staan.
Ja, maar het zijn toch echt de strenge moslims die keer op keer laten zien dat ze dat samen leven nog niet onder knie hebben, en deze uitspraak leert ze ook geen lesje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:03:26 #120
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177395162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Collectief islamitisch gedrag elders is relevant zodra de claim gemaakt wordt dat 'de islam niet bestaat' en 'elke moslim een eigen invulling geeft aan..'. De positie van de Nederlandse islamist kennen we alleen binnen een context van seculier overgewicht en kan daarom niet het enige uitgangspunt zijn. Jammer dat je dat niet gelijk begreep.
Alsof de gemiddelde Marokkaan ook maar iets heeft met wat een stel gekkies in Pakistan doet. Vanuit welke 'islamitische' positie moeten we moslims dan beschouwen volgens jou? Hoewel je zeker meer hoofddoeken in het straatbeeld ziet, gaat de trend richting minder religiositeit in de gehele bevolking (getuige de geboortecijfers en opvattingen). Dat er gekkies geïmporteerd worden of er extremistische elementen aanwezig zijn doet hier naar mijn mening weinig van af.

Nogmaals, 'dé' Nederlandse islamist/moslim bestaat niet. Ieder geeft er zijn eigen invulling aan. Als er hier bijvoorbeeld relschoppers zijn om wat er in Turkije gebeurt, pak je die groep gewoon hard aan. Ben wel benieuwd vanuit welke positie je dit gedrag kunt plaatsen?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:04:34 #121
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177395189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar het zijn toch echt de strenge moslims die keer op keer laten zien dat ze dat samen leven nog niet onder knie hebben, en deze uitspraak leert ze ook geen lesje.
Extreem-religieuze moslims moeten inderdaad leren samenleven en hun opvattingen laten varen. Een hoofddoekje is mijns inziens geen uiting van extreme islamitische overtuiging. Boerka's zijn al recent verbannen (een goede zet), maar om hoofddoekje = dogmatisch islamitisch te zien gaat te ver.
pi_177395193
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:57 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mij niet. Mensen moeten nou eenmaal leren *samen*leven. Je mag best je eigen geloof hebben en uitdragen, maar dit mag je functioneren niet in de weg staan.
Hoezo 'moeten mensen' dat 'nou eenmaal'? Mensen vinden vaak genoeg een alternatief via onderdrukking, uitsluiting, of erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 16:14:18 ]
pi_177395199
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar het zijn toch echt de strenge moslims die keer op keer laten zien dat ze dat samen leven nog niet onder knie hebben, en deze uitspraak leert ze ook geen lesje.
Het soort lesjes waar jij op doelt gaat ook niemand wat van leren. Dat samenleven doe je door elkaar zoveel mogelijk vrijheid te geven. En dat is niet in 1 generatie gedaan maar op de lange termijn zie je wel degelijk een positieve verschuiving en minder dogmatisch denken.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:05:44 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177395214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deze school had notabene in het reglement staan dat hoofddoeken niet toegestaan zijn.

[..]

Het lijkt mij normaal dat de streng religieuze minderheid zijn eigen scholen zoekt of opricht.
Het is een openbare school. Die dienen te voldoen aan een bepaalde grondslag. Heb die grondslag al geplaats. Aangezien je gereageerd hebt op dat bericht ga ik er vanuit dat je het al gelezen hebt.


En ja, dat is dan ook normaal. Maar zo is het net zo normaal dat de minderheid die absoluut niet geconfronteerd wil worden met persoonlijke religieuze uitingen zoals hoofddoek, keppeltje, kruis e.d. datzelfde doet.
Dat kan en mag gewoon, is ruimte zat voor. Maak er gebruik van als dit je zo hoog zit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177395239
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het soort lesjes waar jij op doelt gaat ook niemand wat van leren. Dat samenleven doe je door elkaar zoveel mogelijk vrijheid te geven. En dat is niet in 1 generatie gedaan maar op de lange termijn zie je wel degelijk een positieve verschuiving en minder dogmatisch denken.
Gewoon hoofddoekjes verbieden. Dat zal ze leren!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177395370
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:04 schreef Briqq het volgende:

[..]

Extreem-religieuze moslims moeten inderdaad leren samenleven en hun opvattingen laten varen. Een hoofddoekje is mijns inziens geen uiting van extreme islamitische overtuiging. Boerka's zijn al recent verbannen (een goede zet), maar om hoofddoekje = dogmatisch islamitisch te zien gaat te ver.
Hoezo, er zijn ook moslima's die geen hoofddoek dragen of alleen naar de moskee. Als jij je geloof altijd en overal in het openbaar uitdraagt dan ben je streng religieus. Categorie zwarte kousen, art. 31, dat soort.

Het is een dommige, laffe aanname om te doen alsof de islam net zo geschakeerd is als het katholicisme of het protestantisme. Dat is niet zo, het aantal fundi's is veel groter, het aantal radicalen is veel groter, in de rekkelijken zit weinig rek, de zgn gematigden zijn veel minder gematigd, de afvalligen durven dat niet publiekelijk te zijn, alleen de vrijzinnigen zijn vergelijkbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:21:14 #127
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177395554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo, er zijn ook moslima's die geen hoofddoek dragen of alleen naar de moskee. Als jij je geloof altijd en overal in het openbaar uitdraagt dan ben je streng religieus. Categorie zwarte kousen, art. 31, dat soort.

Het is een dommige, laffe aanname om te doen alsof de islam net zo geschakeerd is als het katholicisme of het protestantisme. Dat is niet zo, het aantal fundi's is veel groter, het aantal radicalen is veel groter, in de rekkelijken zit weinig rek, de zgn gematigden zijn veel minder gematigd, de afvalligen durven dat niet publiekelijk te zijn, alleen de vrijzinnigen zijn vergelijkbaar.
Wat een geblaat. Nogmaals: mensen moeten leren samenleven en dat mag je best afdwingen, maar hoofddoekjes zijn niet gelijk aan streng islamistische overtuigingen of een radicaal islamitische identiteit. Het zijn gewoon kinderen die van huis uit een bepaalde cultuur hebben meegekregen en waar een trend richting secularisatie is te zien.

Maar goed, het is natuurlijk makkelijker om 'ze' op jouw manier te zien :s) .
pi_177395588
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Genoeg moslims hier die meer bijdragen dan de gemiddelde FOK!-er en er minder bekrompen denkbeelden op nahouden, dus dat is weer zo'n mooi polariserend verzinsel van jouw kant.
Oh het zal zeker zo zijn dat er ''genoeg'' moslims die zijn in jouw ogen op hun manier meer bijdragen dan de gemiddelde fokker. Daar gaat het mij niet om. Waar het mij wel om gaat zijn die minder bekrompen denkbeelden. Want wat jammer nu dat ik dat zelden tot nooit terug zie in het openbaar of in de media.

Heb je linkjes enz. waaruit blijkt dat er ''genoeg'' moslims zijn die dus openlijk, en met succes, afstand nemen van de kern opvattingen die deze huidige vorm van islam hun voorschrijft?
Ik zeg; jij bluft.

Overigens vind ik jouw beschuldiging van polarisatie terecht hoor; het (hier) versterken van tegenstellingen tussen twee groepen, waarvan er één een (in)directe bedreiging vormt voor onze kernwaarden hier zie ik als bittere noodzaak, in deze strijd tegen deze giftige versie van een religie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177395744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:21 schreef Briqq het volgende:

[..]

Wat een geblaat. Nogmaals: mensen moeten leren samenleven en dat mag je best afdwingen, maar hoofddoekjes zijn niet gelijk aan streng islamistische overtuigingen of een radicaal islamitische identiteit.
Voor de islam niet nee, maar de islam is over de hele breedte van alle schakeringen strenger. Maar wie moet er nou eigenlijk precies wat leren? Leg dat eens even uit.

quote:
Het zijn gewoon kinderen die van huis uit een bepaalde cultuur hebben meegekregen en waar een trend richting secularisatie is te zien.
Er is helemaal geen trend van secularisatie en dit moedigt juist desecularisatie aan. Als jij je dochter naar een openbare school stuurt waar ze dan een rok met zwarte kousen aan moet terwijl al haar klasgenootjes broeken dragen dan ben je gewoon een religekkie hoor.

quote:
Maar goed, het is natuurlijk makkelijker om 'ze' op jouw manier te zien :s) .
Het is niet bepaald wishful thinking. Van mijn kant niet althans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177395837
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:03 schreef Briqq het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde Marokkaan ook maar iets heeft met wat een stel gekkies in Pakistan doet. Vanuit welke 'islamitische' positie moeten we moslims dan beschouwen volgens jou? Hoewel je zeker meer hoofddoeken in het straatbeeld ziet, gaat de trend richting minder religiositeit in de gehele bevolking (getuige de geboortecijfers en opvattingen). Dat er gekkies geïmporteerd worden of er extremistische elementen aanwezig zijn doet hier naar mijn mening weinig van af.

Nogmaals, 'dé' Nederlandse islamist/moslim bestaat niet. Ieder geeft er zijn eigen invulling aan. Als er hier bijvoorbeeld relschoppers zijn om wat er in Turkije gebeurt, pak je die groep gewoon hard aan. Ben wel benieuwd vanuit welke positie je dit gedrag kunt plaatsen?
Ik weet niet wat jij onder 'iets hebben met' verstaat. De islamitische positie is de normatieve positie die voortvloeit uit het islamitische (de leer). Pakistaanse en Europese moslims delen bijvoorbeeld de positie t.a.v. het beledigen van Mohammed. De christelijke religiositeit neemt af, de islamitische neemt toe. Omdat de afstervende christengroep demografisch breder is kunnen we stellen dat de religiositeit in zijn geheel afneemt. Onder de streep valt echter op te maken dat er spraken is van islamisering. Des te jonger de demografie, des te groter het (alsmaar groeiende) aandeel. Om antwoord te geven op je vraag: de Nederlandse moslim is de moslim die islamitische waarden naleeft of de implementatie daarvan nastreeft. Dat kan een Turkse relschopper zijn, een bekeerde redhead of een Marokkaanse tankstation bediende. Ze delen datgene waarop ze op de kern weinig of niets afwijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 16:39:01 ]
pi_177396200
Kansloze kinderen en maar aanmoedigen...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 17:09:15 #132
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177396344
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor de islam niet nee, maar de islam is over de hele breedte van alle schakeringen strenger. Maar wie moet er nou eigenlijk precies wat leren? Leg dat eens even uit.

[..]

Er is helemaal geen trend van secularisatie en dit moedigt juist desecularisatie aan. Als jij je dochter naar een openbare school stuurt waar ze dan een rok met zwarte kousen aan moet terwijl al haar klasgenootjes broeken dragen dan ben je gewoon een religekkie hoor.

[..]

Het is niet bepaald wishful thinking. Van mijn kant niet althans.
Ik vind dat dogmatici (ongeacht of ze religieus zijn of niet) moeten accepteren dat we leven in een vrij land en mensen er andere visies op na houden. Het past binnen de westerse samenleving dat individuen hun overtuigingen mogen uitdragen, mits ze hiermee anderen geen schade berokkenen. Ik denk daarom ook zeker dat een strikte islam geen plaats heeft binnen Nederland, maar intolerantie ook zeker niet. Als islamisten in strijd handelen met onze wetten (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken enz) dan moeten we dat gewoon aanpakken :7 .

Een hoofddoekje is echter lang niet zo streng religieus als zwarte kousen, dan moet je de vergelijking maken met een boerka. Dat er meer hoofddoeken in het straatbeeld zijn dan vroeger vind ik niet direct een argument voor islamisering.

Ik dacht dat ik had gelezen dat moslims in het westen gemiddeld steeds hoger opgeleid worden, minder kinderen krijgen en dat hun overtuigingen minder dogmatisch worden. Waar heb je vandaan dat moslims steeds strenggeloviger worden als ik dat mag vragen?
pi_177396632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

vrijheid van godsdienst voor ongelovigen
Mooie quote,
een school die vrij is van godsdienst en godsdienstuitingen.
Ik zie mogelijkheden voor een startup.
Zou zoiets mogen in Nederland?
Racist
pi_177396686
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:09 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik vind dat dogmatici (ongeacht of ze religieus zijn of niet) moeten accepteren dat we leven in een vrij land en mensen er andere visies op na houden. Het past binnen de westerse samenleving dat individuen hun overtuigingen mogen uitdragen, mits ze hiermee anderen geen schade berokkenen. Ik denk daarom ook zeker dat een strikte islam geen plaats heeft binnen Nederland, maar intolerantie ook zeker niet. Als islamisten in strijd handelen met onze wetten (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken enz) dan moeten we dat gewoon aanpakken :7 .
Een groot deel van de moslims accepteert niet dat we in een vrij land leven. Wat is daarop jouw constructieve inbreng?

quote:
Een hoofddoekje is echter lang niet zo streng religieus als zwarte kousen, dan moet je de vergelijking maken met een boerka.
Waarom? Het protestantisme kent ook geen fanatici die zichzelf opblazen te midden van 200 moslims of katholieken. Dat betekent niet dat we een protestant die andermans kijkkast van de duivel vernielt gelijk moeten stellen met een zelfmoordjihadist. De islam is over de hele linie veel extremer, dus dan is het dragen van een hoofddoek ten opzicht van de islam vrij gematigd, maar ten opzichte van de Nederlandse verhoudingen nog steeds behoorlijk extreem.

quote:
Ik dacht dat ik had gelezen dat moslims in het westen gemiddeld steeds hoger opgeleid worden, minder kinderen krijgen en dat hun overtuigingen minder dogmatisch worden. Waar heb je vandaan dat moslims steeds strenggeloviger worden als ik dat mag vragen?
De tweede en derde generatie is gemiddeld strenger dan hun ouders, dat is vaak het nieuws geweest en vast wel ergens te vinden. Die hogere opleiding is kennelijk tevergeefs. En dan zijn er natuurlijk de vers binnengehaalde moslims, die komen vaak uit traditioneel fundamentalistische oorden die sowieso de laatste 30 jaar strenger zijn geworden. De verstrenging is een mondiaal verschijnsel.

quote:
Dat er meer hoofddoeken in het straatbeeld zijn dan vroeger vind ik niet direct een argument voor islamisering
Komt het dan door de kou of zo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177397004
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Oh het zal zeker zo zijn dat er ''genoeg'' moslims die zijn in jouw ogen op hun manier meer bijdragen dan de gemiddelde fokker. Daar gaat het mij niet om. Waar het mij wel om gaat zijn die minder bekrompen denkbeelden. Want wat jammer nu dat ik dat zelden tot nooit terug zie in het openbaar of in de media.
Precies wat ik al dacht, je kent dus blijkbaar nauwelijks tot geen moslims en trekt ten strijde tegen de islam omdat je 'de media' volgt. En blijkbaar begrijp je dus ook niet hoe media werken en baseer je daar al je bevindingen op. Dan snap ik wel dat je er zulke verzuurde denkbeelden op nahoudt, ja.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 18:45:37 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177397805
Moeten ze op Belgische scholen niet uniformen aan? Althans ik dacht dat op veel scholen de jeugd in uniform naar school moest?
[/quote]Nee. Bron: jaren ervaring in het Vlaamse onderwijs.
quote:
Blijft toch storend dat religieuzen maar kunnen blijven eisen, hun geloof zal en moet opgedrongen worden.
Er wordt hier niets opgedrongen
quote:
Ik ga er nu ook even vanuit dat iedereen dan toestemming heeft om hun geloofsuitingen
Dat is ook zo.
quote:
Tijdens het googlen bemerk ik dat het een basisschool is, erg dat ze die kinderen al zo indoctrineren in die ideologie en er blijkbaar niemand iets kan doen tegen deze vorm van onderdrukking.
Onderdrukking is gewoon verboden, ook voor moslims.
pi_177397835
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies wat ik al dacht, je kent dus blijkbaar nauwelijks tot geen moslims en trekt ten strijde tegen de islam omdat je 'de media' volgt. En blijkbaar begrijp je dus ook niet hoe media werken en baseer je daar al je bevindingen op. Dan snap ik wel dat je er zulke verzuurde denkbeelden op nahoudt, ja.
Precies wat ik al dacht, je bluft.
Verder blijf je ook heel wazig over het aantal ''genoeg'' moslims, die ''op een manier'' ''meer bijdragen'' dan de ''gemiddelde fokker''. Iedereen die kritisch is hierover, of beter gezegd feitelijkheden wat betreft de islam benoemt, kan echt helemaal niets met jouw vage onderbuiken gezwets.

Er zijn tig maar dan ook echt tig van docu's, verslagen, noemmaarop, over alles hoe en wat islam, ten opzichte van alles en iedereen niet-islam. Het feit alleen al dat Mekka en Medina verboden zijn voor mensen, puur en alleen, omdat ze geen moslim zijn, en het feit dat géén enkele moslim (hier) zich hierover tegen uitspreekt, zegt al meer dan genoeg over het hypocriete karakter van de basis van deze religie/ideologie. Dan heb ik het nog niet eens over de uitwerkende rol die die basis hier speelt.

Overigens ken ik zeker ook moslims persoonlijk, via werk en sport bijvoorbeeld, om nog maar niet mn eigen zwager te benoemen.

Die ook moslim is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177397893
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:47 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Precies wat ik al dacht, je bluft.
Nee, jij baseert je op 'de media'. In de media vind je weinig voorbeelden van mensen die op een positieve manier opvallen, negatief nieuws scoort beter en trekt meer views.

quote:
Verder blijf je ook heel wazig over het aantal ''genoeg'' moslims, die ''op een manier'' ''meer bijdragen'' dan de ''gemiddelde fokker''. Iedereen die kritisch is hierover, of beter gezegd feitelijkheden wat betreft de islam benoemt, kan echt helemaal niets met jouw vage onderbuiken gezwets.
Tja, als jij er gelukkig van wordt om maar op moslims te kankeren moet je dat vooral doen natuurlijk. Maar je gaat een beetje de fout in als je het hebt over 'de islam' en zegt dat die niet past in Nederland. Alle moslims die hier hetzelfde leven leiden als de meeste andere mensen hier passen hier prima. Die hoor je alleen niet in het nieuws, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan, integendeel.
pi_177398035
quote:
En de echte liberalen lopen weg...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177398333
Mag ik vragen aan de voorstanders van de hoofddoek in dit geval wat ze er eigenlijk van vinden dat kinderen die nog op een basisschool zitten een hoofddoek moeten dragen? Dat zijn kinderen die weten nog niet wat ze willen, moet een kind niet vrij zijn en zich onbelemmerd kunnen ontwikkelen? We beschermen kinderen tegen zoveel "gevaren" in de samenleving, maar bescherming tegen de gevaarlijke elementen van een geloof ligt blijkbaar te gevoelig.
pi_177398380
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

Tja, als jij er gelukkig van wordt om maar op moslims te kankeren moet je dat vooral doen natuurlijk. Maar je gaat een beetje de fout in als je het hebt over 'de islam' en zegt dat die niet past in Nederland. Alle moslims die hier hetzelfde leven leiden als de meeste andere mensen hier passen hier prima. Die hoor je alleen niet in het nieuws, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan, integendeel.
Nee, maar het gaat hier over het soort moslims dat naar de rechter stapt om dat geloof uit te dragen op een openbare school.

Het is natuurlijk een redenering van niks om de gematigde of nagenoeg afvallige moslims als argument te gebruiken om weer voor de strenge drammoslims te buigen. Die moet je juist een duwtje de goede kant op geven. Aan die hoofddoekmoslims die zich tot D66 voelen aangetrokken omdat die partij ruim baan wil geven aan de conservatieve islam terwijl ze huichelen over het homohuwelijk en dergelijke heb je helemaal niks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177398433
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, jij baseert je op 'de media'. In de media vind je weinig voorbeelden van mensen die op een positieve manier opvallen, negatief nieuws scoort beter en trekt meer views.

[..]

Tja, als jij er gelukkig van wordt om maar op moslims te kankeren moet je dat vooral doen natuurlijk. Maar je gaat een beetje de fout in als je het hebt over 'de islam' en zegt dat die niet past in Nederland. Alle moslims die hier hetzelfde leven leiden als de meeste andere mensen hier passen hier prima. Die hoor je alleen niet in het nieuws, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan, integendeel.
Overal waar moslims zich nestelen neemt de ellende toe. Rotterdam was een mooie stad, totdat er moslims kwamen. Zo zijn er vele steden in Nederland de vernieling in gegaan. Je weet totaal niet waar je het over hebt.
pi_177398787
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat hier over het soort moslims dat naar de rechter stapt om dat geloof uit te dragen op een openbare school.

Het is natuurlijk een redenering van niks om de gematigde of nagenoeg afvallige moslims als argument te gebruiken om weer voor de strenge drammoslims te buigen.
Het is geen kwestie van buigen maar een kwestie van mensen zo vrij mogelijk laten. Repressie en dergelijke werkt alleen maar averechts.
pi_177398940
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van buigen maar een kwestie van mensen zo vrij mogelijk laten.
Nee, dit is moslims de vrijheid geven om onvrijheid op te leggen. Als je mensen zo vrij mogelijk wil laten moet je ook denken om de vrijheid om je kind in een islamvrije leeromgeving waar meisjes en jongens gelijkwaardig zijn te laten opgroeien.

quote:
Repressie en dergelijke werkt alleen maar averechts.
Tot nu toe werkt vooral het alsmaar toegeven averechts. Sowieso gaat dit niet om repressie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177398997
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dit is moslims de vrijheid geven om onvrijheid op te leggen.
Moslims de keuze geven om met of zonder hoofddoek naar school te dragen lijkt me juist meer vrijheid opleveren dan dat verbieden.

quote:
Tot nu toe werkt vooral het alsmaar toegeven averechts. Sowieso gaat dit niet om repressie.
Nee, zoals eerder opgemerkt; je ziet langzamerhand een positieve verschuiving juist door die vrijheid.
pi_177399056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, dit is moslims de vrijheid geven om onvrijheid op te leggen.
Dit dus. Die ongelofelijke lompheid en blindheid om niet verder te kijken en te denken, dat blijven hangen in denken het juiste te doen door vrijheid te geven aan een intolerant en vrijheidsberovend gedachtegoed is stuitend.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177399125
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit dus. Die ongelofelijke lompheid en blindheid om niet verder te kijken en te denken, dat blijven hangen in denken het juiste te doen door vrijheid te geven aan een intolerant en vrijheidsberovend gedachtegoed is stuitend.
Hoe is de vrijheid om een hoofddoek te dragen 'onvrijheid opleggen'?
pi_177399263
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims de keuze geven om met of zonder hoofddoek naar school te dragen lijkt me juist meer vrijheid opleveren dan dat verbieden.
Die vrijheid hebben ze, hier wordt anderen de vrijheid ontnomen om hoofddoekvrij onderwijs te genieten. Ik vind dat het in beginsel iedereen vrij staat om te dragen wat die wil, maar laten we niet doen alsof die hoofddoek er voor niet-dragers niet toe doet.

quote:
Nee, zoals eerder opgemerkt; je ziet langzamerhand een positieve verschuiving juist door die vrijheid.
Onzin. Je ziet een negatieve verschuiving, helemaal in de categorie geef ze een vinger...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177399296
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe is de vrijheid om een hoofddoek te dragen 'onvrijheid opleggen'?
Er zijn 0 voorbeelden in de wereld waarbij meer vrijheid aan de islam iets goed heeft opgeleverd, 0!

Die gematigde islam waar jij het over hebt zit op het niveau van de SGP en conservatiever.

[ Bericht 0% gewijzigd door truthortruth op 23-02-2018 20:02:46 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177399363
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:56 schreef truthortruth het volgende:
waarbij het over hebt
:?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177399431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

:?
Mobiele spell check :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177399439
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zijn 0 voorbeelden in de wereld waarbij meer vrijheid aan de islam iets goed heeft opgeleverd, 0!

Die gematigde islam waar jij het over hebt zit op het niveau van de SGP en conservatiever.
Dan heb je toch echt een verkeerd beeld wat je er op nahoudt.
pi_177399493
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt een verkeerd beeld wat je er op nahoudt.
Nee. De hoofddoek is natuurlijk een prima voorbeeld van mijn beeld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177399540
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee.
Als je beweert dat gematigde moslims conservatiever zijn dan de SGP? Ja, zeker. Er zijn genoeg moslims die niet zo dogmatisch zijn en net zo'n leven leiden als jij en ik, alleen dan nog wel geloven in een god en af en toe naar een moskee gaan. Het beeld wat je hebt klopt dus niet.
pi_177399576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze, hier wordt anderen de vrijheid ontnomen om hoofddoekvrij onderwijs te genieten. Ik vind dat het in beginsel iedereen vrij staat om te dragen wat die wil, maar laten we niet doen alsof die hoofddoek er voor niet-dragers niet toe doet.
Het is een kledingstuk, dus als je mensen de vrijheid geeft om te dragen wat die wil kun je niet die vrijheid voor sommige groepen wel, en sommige groepen niet laten gelden.

quote:
Onzin. Je ziet een negatieve verschuiving, helemaal in de categorie geef ze een vinger...
https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/
pi_177400475
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een kledingstuk, dus als je mensen de vrijheid geeft om te dragen wat die wil kun je niet die vrijheid voor sommige groepen wel, en sommige groepen niet laten gelden.
Op school mag je niet dragen wat je wil.

quote:
Vreemd, ik niet zo lang geleden nog gelezen dat de jongste generatie juist conservatiever is dan de ouders. Maar misschien ging dat specifiek over de hardcore fundamentalisten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177400486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op school mag je niet dragen wat je wil.

[..]

Vreemd, ik niet zo lang geleden nog gelezen dat de jongste generatie juist conservatiever is dan de ouders. Maar misschien ging dat specifiek over de hardcore fundamentalisten.
Dat geldt voor een kleine groep, die worden fundamentalistischer. Maar overall kun je spreken van een positieve verschuiving.
pi_177400542
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een kledingstuk, dus als je mensen de vrijheid geeft om te dragen wat die wil kun je niet die vrijheid voor sommige groepen wel, en sommige groepen niet laten gelden.

[..]

https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/
Het is niet zomaar een kledingstuk, het is ook een symbool voor vrouwenonderdrukking.
pi_177400578
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt voor een kleine groep, die worden fundamentalistischer.
De grootte van de groep is niet zo relevant.

quote:
Maar overall kun je spreken van een positieve verschuiving.
Aanduwen dan.

En droegen die moeders uit dat trouw onderzoek ook al een hoofddoek op een Nederlandse school?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177400684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Aanduwen dan.
Dat werkt alleen maar contraproductief.
pi_177400703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is niet zomaar een kledingstuk, het is ook een symbool voor vrouwenonderdrukking.
Voor jou is het een symbool om vrouwen te gaan onderdrukken, ja.
pi_177400778
Overigens klopt dat trouw artikel helemaal niet:
Debunk. Trouw snapt cijfers over islam niet

Jonge moslims worden juist steeds fundamentalistischer:
Meer jonge moslims leven naar strikte islamitische regels. Dreigt segregatie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 21:14:23 ]
pi_177400818
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt voor een kleine groep, die worden fundamentalistischer. Maar overall kun je spreken van een positieve verschuiving.
Net vond je het nog een goed idee dat vrouwelijke islamitische agenten tijdens hun werk uitdragen dat profeet/massamoordenaar/warlord Mohammed hun gids is en ze ondergeschikt zijn aan mannen en nu ben je opeens tegen fundamentalisten . :?
pi_177400912
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor jou is het een symbool om vrouwen te gaan onderdrukken, ja.
Ik snap dat jij dat niet zo ziet. Jaloerse moslimmannen zien hun 'bezit' het liefst helemaal ingepakt om zo andere mannen uit de buurt te houden.
pi_177401023
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik snap dat jij dat niet zo ziet. Jaloerse moslimmannen zien hun 'bezit' het liefst helemaal ingepakt om zo andere mannen uit de buurt te houden.
En wat nou als het om dames gaan zonder man en die dus zelf gekozen hebben voor de hoofddoek?
pi_177401215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En wat nou als het om dames gaan zonder man en die dus zelf gekozen hebben voor de hoofddoek?
Die geeft blijk uitsluitend beschikbaar te zijn voor een man uit haar sekte en tevens bescherming verdient tegen jihadverkrachters en geweldplegers.
pi_177403232
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

Nee, jij baseert je op 'de media'. In de media vind je weinig voorbeelden van mensen die op een positieve manier opvallen, negatief nieuws scoort beter en trekt meer views.
Nee niet ''de'' media, maar media in het algemeen. Dat en persoonlijke gesprekken. Maar bovenal de islam zelf, de onderwerping en afkeur en intolerantie naar alles niet islam. Jij mag mooie uitspraken doen over moslims ''die prachtig bijdragen aan de samenleving'', de kernwaarden blijven staan. Ik heb echt het idee dat jij geen flauw idee hebt van het complete plaatje.
quote:
Tja, als jij er gelukkig van wordt om maar op moslims te kankeren moet je dat vooral doen natuurlijk.
1. Ik ''kanker'' niet, ik benoem het.
2. Daar word ik niet gelukkig van. Maar niets zeggen zou mij nog ongelukkiger maken hierover.
quote:
Maar je gaat een beetje de fout in als je het hebt over 'de islam' en zegt dat die niet past in Nederland.
Nee daar ga ik niet de fout in, de kernwaarden van onze samenleving zijn onverenigbaar met de kernwaarden van de islam, die bovendien absolute dominantie verlangt/verwacht.
quote:
Alle moslims die hier hetzelfde leven leiden als de meeste andere mensen hier passen hier prima. Die hoor je alleen niet in het nieuws, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan, integendeel.
Je zou je eens af kunnen vragen wat je juist allemaal niet in de media leest/hoort. Achter de voordeur, waar dochterlief gedwongen word één richting op te gaan; hebben we hier in nederland niet juist die vrijheid om onze eigen richting te kiezen? Zoonlief die met homoseksuele gevoelens kampt, waarbij het onmogelijk voor hem word gemaakt zijn leven in vrijheid zoals hij dat het liefst zou willen; hebben wij in nederland niet die vrijheid? Juist als je er bij stil gaat staan wat er allemaal niet in de media word weergegeven, word je geconfronteerd met het enorme verborgen leed van deze strenge religie berokkend, en de ruimte die het krijgt van de mensen die roepen dat ''alle mensen gelijk zijn''.

Denk jij serieus dat de islam dicteert dat alle mensen, ongeacht sex, geaardheid en geloof, gelijk zijn?????

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van buigen maar een kwestie van mensen zo vrij mogelijk laten. Repressie en dergelijke werkt alleen maar averechts.
Met buigen om (religieuze) mensen zo vrij mogelijk te laten, om andere mensen zoveel mogelijk hun vrijheid te beperken? Nee dank je, daar pas ik voor.

Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177405423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:28 schreef Dven het volgende:
Uniformen op Belgische scholen? :? Bepaalde privéscholen misschien maar daar blijft het dan ook bij. Go! is openbaar onderwijs. Ik ben blij dat deze meisjes hun geloof en trots mogen blijven uitdragen.
Jij bent blij met vrouwenonderdrukking binnen een ideologie van haat en intolerantie?

Tof.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177405587
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is niet zomaar een kledingstuk, het is ook een symbool voor vrouwenonderdrukking.
Het kan er inderdaad symbool voor staan.

Stel: iemand geloofd en is een pastafari. Draagt altijd het symbool, een sjaal van 3 meter van zijde.

Zou het zo kunnen zijn dat elke random fokker een geloof kan verzinnen om toch met zijn of haar favoriete sjaal te lopen? Ten alle tijden?

Neen. Iedereen heeft zich aan regels te houden. Waarom er vragen zijn in de maatschappij of het wel of niet ‘mogelijk’ is of moet zijn??

Weg met al die ik wil me zus of zo kleden. Regels zijn regels. Een symbool (van een willekeurig geloof) dragen en dan vinden dat men recht moet of mag hebben om dat symbool ten alle tijde te dragen. Maar goed dat rokken een algemeen vrouwensymbool kan betekenen. Dan zijn ze toch al blij? Waarom meer? Wilders vind minder ook wel fijn :P
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:13:54 #171
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177479864
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

TS klaagt ook over een tweedeling. Wat minder topics openen om op moslims te kunnen kankeren lijkt me al een goede start.
Nogmaals, jij ziet dit als kankeren (lekker woord ook, politiek heel correct :N ) omdat je allerlei vooroordelen hebt. Je bent dus geen haar beter dan diegene die je hiervan beschuldigt. reageer eens 1 keer inhoudelijk of is dat een beetje boven je pet?
"Hoka Hey!"
  Eindredactie Games dinsdag 27 februari 2018 @ 12:38:31 #172
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_177480323
Tja, godsdienstvrijheid hè. Ik heb helemaal niks met religieuze symbolen, maar daar heb ik me als atheïst bij neer te leggen in Nederland. Alle religieuze uitingen weren uit de openbare ruimte is een gebed (hihaho) zonder einde.

Ik ben in ieder geval niet arrogant genoeg om voor hoofddoekdragers te gaan bepalen waar hun hoofddeksel voor staat en wat ze wel of niet zouden moeten willen. Persoonlijk zie ik het liefst gewoon een volle bos haar, zonde om dat te verstoppen O+
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 27 februari 2018 @ 12:40:24 #173
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_177480357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nogmaals, jij ziet dit als kankeren (lekker woord ook, politiek heel correct :N ) omdat je allerlei vooroordelen hebt. Je bent dus geen haar beter dan diegene die je hiervan beschuldigt. reageer eens 1 keer inhoudelijk of is dat een beetje boven je pet?
Goeie kick man, ik dacht dat ik in een recent topic zat te posten :{

Maar waar zijn jouw inhoudelijke reacties eigenlijk? Je loopt wel heel mans dit hele topic vol te kalken met gescheld en gezeik op andere users, maar het is nogal schijnheilig als je je van hetzelfde gedrag bedient als waar je anderen van beschuldigt. Behoorlijk hypocriet zeg maar gerust.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:42:45 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480391
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:40 schreef 2dope het volgende:

[..]

Goeie kick man, ik dacht dat ik in een recent topic zat te posten :{

Maar waar zijn jouw inhoudelijke reacties eigenlijk? Je loopt wel heel mans dit hele topic vol te kalken met gescheld en gezeik op andere users, maar het is nogal schijnheilig als je je van hetzelfde gedrag bedient als waar je anderen van beschuldigt. Behoorlijk hypocriet zeg maar gerust.
Ja, erg snugger kom je inderdaad niet over. Even voor alle duidelijk, quote even waar ik zit te schelden en zeiken (ben benieuwd). Gezien het niveau van deze reacties is een fatsoenlijke discussie aan jou niet besteed :W
"Hoka Hey!"
  Eindredactie Games dinsdag 27 februari 2018 @ 12:44:32 #175
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_177480411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, erg snugger kom je inderdaad niet over. Even voor alle duidelijk, quote even waar ik zit te schelden en zeiken (ben benieuwd).
Dit is jouw eerste reactie in dit topic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:
Dat heet realisme doos, zoek de term maar eens op, kun je nog wat van leren _O-
quote:
Gezien het niveau van deze reacties is een fatsoenlijke discussie aan jou niet besteed :W
Maar wijs even aan waar jij een fatsoenlijke discussie bezigt?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:46:40 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480452
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:44 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dit is jouw eerste reactie in dit topic:

[..]

[..]

Maar wijs even aan waar jij een fatsoenlijke discussie bezigt?
Ah een stalker, triest figuur. Het ging over het topic waar we in zaten. Doos is inderdaad wel een heel erg scheldwoord hoor - flink kwetsend ook _O- En dat is het? Of ga je nu al mijn reacties napluizen? Leuke dag besteding _O_
"Hoka Hey!"
pi_177480593
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah een stalker, triest figuur. Het ging over het topic waar we in zaten. Doos is inderdaad wel een heel erg scheldwoord hoor - flink kwetsend ook _O- En dat is het? Of ga je nu al mijn reacties napluizen? Leuke dag besteding _O_
Je vraagt aan een ander om je te quoten en als dat gedaan is begint je reactie met "ah een stalker, triest figuur". Dit is echt goud. :D
wooblabalurg
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:58:26 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177480624
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:26 schreef Toga het volgende:

[..]

Mooie quote,
een school die vrij is van godsdienst en godsdienstuitingen.
Ik zie mogelijkheden voor een startup.
Zou zoiets mogen in Nederland?
Ja, dat is prima mogelijk. Alleen valt dat wel onder bijzonder onderwijs en niet onder openbaar onderwijs.

Maar blijkbaar hebben degene die dat zo belangrijk vinden voor scholen of geen schoolgaande kinderen of willen alleen maar wat roepen op het internet, want het schiet niet op met die scholen...

http://www.onzenieuwescho(...)amsterdam/index.html

Wel zijn er wat acties vanuit seculiere en/of atheistische groepen om iedereen te dwingen om die schoolvorm aan te nemen, maar zelf zulke scholen opzetten ho maar.
Wat raar is, want als het zo belangrijk zou zijn en er zo'n behoefte aan zou zijn moet het een peulenschil zijn zulke scholen op te zetten. Of igg initiatieven daartoe te ondersteunen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:08:27 #179
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177480747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Mag ik vragen aan de voorstanders van de hoofddoek in dit geval wat ze er eigenlijk van vinden dat kinderen die nog op een basisschool zitten een hoofddoek moeten dragen? Dat zijn kinderen die weten nog niet wat ze willen, moet een kind niet vrij zijn en zich onbelemmerd kunnen ontwikkelen? We beschermen kinderen tegen zoveel "gevaren" in de samenleving, maar bescherming tegen de gevaarlijke elementen van een geloof ligt blijkbaar te gevoelig.
Verschillende gedachten erover. Ik ken kinderen die dat zelf willen, mama nadoen e.d., maar zeer zeker niet moeten (ook later niet). Ik ken kinderen die ertoe gestimuleerd worden, maar er geen dwang is en ook geen gevolg als ze het niet doen. En ik weet van kinderen die gedwongen worden, van veel druk tot mishandeling en erger.

De eerste 2 heb ik geen problemen mee, de derde wel. Alleen zien ik niet in hoe de ouders van een kind van de derde groep milder worden tegen hun kinderen door de hoofddoek te verbieden. De kans dat het erger wordt ipv beter is redelijk aanwezig.
Ik zou wel graag meer handvaten zien om ouders van de derde groep aan te pakken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:08:42 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480752
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je vraagt aan een ander om je te quoten en als dat gedaan is begint je reactie met "ah een stalker, triest figuur". Dit is echt goud. :D
Dus 1 quote is al goud - da's makkelijk verdiend _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door matspontius op 27-02-2018 13:17:22 ]
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:13:35 #181
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177480807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze, hier wordt anderen de vrijheid ontnomen om hoofddoekvrij onderwijs te genieten. Ik vind dat het in beginsel iedereen vrij staat om te dragen wat die wil, maar laten we niet doen alsof die hoofddoek er voor niet-dragers niet toe doet.

[..]

Onzin. Je ziet een negatieve verschuiving, helemaal in de categorie geef ze een vinger...
Neen, die vrijheid wordt je niet ontnomen. Je hebt alle recht een geloofsvrije schoolvorm op te zetten.
Je negeert heel slim de grondslag van een openbare school, zodat je de werkelijkheid niet hoeft te zien, dat jij en wat anderen hier die hier zo'n probleem van maken een absolute minderheid zijn. En de initiatieven tot nu toe om een seculiere schoolvorm op te zetten stranden bij veelste weinig animo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177487205
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Neen, die vrijheid wordt je niet ontnomen. Je hebt alle recht een geloofsvrije schoolvorm op te zetten.
Je negeert heel slim de grondslag van een openbare school, zodat je de werkelijkheid niet hoeft te zien, dat jij en wat anderen hier die hier zo'n probleem van maken een absolute minderheid zijn. En de initiatieven tot nu toe om een seculiere schoolvorm op te zetten stranden bij veelste weinig animo.
Welke grondslag is dat precies? Sinds wanneer is dat zo en wanneer is die zo geformuleerd?

Ik zou zeggen dat als je vindt dat religie op school thuishoort jij maar een religieuze school moet oprichten, en niet degenen die vinden dat religie niet op een school thuishoort.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177487464
Religie moet helemaal van scholen gebannen worden. Levensovertuiging en zingeving zijn zaken waar kinderen de vrijheid in zouden moeten hebben om zelf te ontdekken wat het beste bij hun past.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177492317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welke grondslag is dat precies? Sinds wanneer is dat zo en wanneer is die zo geformuleerd?

Ik zou zeggen dat als je vindt dat religie op school thuishoort jij maar een religieuze school moet oprichten, en niet degenen die vinden dat religie niet op een school thuishoort.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 22:51:35 #185
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177493551
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welke grondslag is dat precies? Sinds wanneer is dat zo en wanneer is die zo geformuleerd?

Ik zou zeggen dat als je vindt dat religie op school thuishoort jij maar een religieuze school moet oprichten, en niet degenen die vinden dat religie niet op een school thuishoort.
Ben je een beetje vergeetachtig aan het worden? Je hebt namelijk gisteren nog gereageerd op een reactie van mij waarin die grondslag staat. Waar ik je gisteren nog een 2de keer op gewezen heb omdat je het toen ook al negeerde.

Maar hier nog maar een keer dan:


'Grondslag openbaar onderwijs
Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing. In België heet dit het officieel onderwijs. Het openbaar onderwijs draagt bij aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden zoals die leven in de Nederlandse samenleving en met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.[2]'


Wil je seculier onderwijs dan valt dat onder bijzonder onderwijs.
Dus nee, als ik vind dat religieuze uitingen horen op een openbare school dan snap ik gewoon de grondslag van een openbare school.
Wil jij perse dat jouw kinderen niet in aanraking komen met religieuze uitingen dan dien jij een bijzonder schoolvorm te vinden die daaraan voldoet.
Maar nogmaals, daar is blijkbaar niet zoveel animo voor, aangezien de meeste initiatieven daartoe stranden op te weinig interesse.

En scholen met een religieuze insteek zijn er al, die worden wel opgezet door de doelgroepen. Een openbare school heeft geen religieuze insteek, maar geeft ruimte aan persoonlijke overtuiging zonder daarin 1 dominant te laten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177493629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:30 schreef truthortruth het volgende:
Religie moet helemaal van scholen gebannen worden. Levensovertuiging en zingeving zijn zaken waar kinderen de vrijheid in zouden moeten hebben om zelf te ontdekken wat het beste bij hun past.
Ik vind het ook behoorlijk ziek om een kind met een kopvodje te zien rondlopen. Die worden dus van jongs af aan al wijsgemaakt dat vrouwen minderwaardig zijn en dat ze zich daarom kuis dienen te kleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2018 22:55:42 ]
pi_177496989
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 22:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik vind het ook behoorlijk ziek om een kind met een kopvodje te zien rondlopen. Die worden dus van jongs af aan al wijsgemaakt dat vrouwen minderwaardig zijn en dat ze zich daarom kuis dienen te kleden.
Hahah en over een kruisje of keppeltje maak je jezelf ook zo druk? :')
pi_177497253
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 08:30 schreef HenkieVdV het volgende:
Hahah en over een kruisje of keppeltje maak je jezelf ook zo druk? :')
Alle kinderen moeten van religie gevrijwaard worden. Maar de olifant in de kamer is dat kinderen dan niet meer massaal voor een religie zouden kiezen. Vandaar dat ouders en omgeving zo krampachtig hun kinderen willen beïnvloeden.

[ Bericht 1% gewijzigd door truthortruth op 28-02-2018 09:54:59 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177497694
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 22:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ben je een beetje vergeetachtig aan het worden? Je hebt namelijk gisteren nog gereageerd op een reactie van mij waarin die grondslag staat. Waar ik je gisteren nog een 2de keer op gewezen heb omdat je het toen ook al negeerde.

Maar hier nog maar een keer dan:

'Grondslag openbaar onderwijs
Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing. In België heet dit het officieel onderwijs. Het openbaar onderwijs draagt bij aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden zoals die leven in de Nederlandse samenleving en met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor één bepaalde opvatting.[2]'
Ja, maar is dat dan inclusief deze uitwerking een fundamenteel principe van het openbaar onderwijs of zo? Of is dat gewoon zo afgesproken ten bate van de integratie en het vermijden van conflict met de islam?

quote:
Wil je seculier onderwijs dan valt dat onder bijzonder onderwijs.
Dus nee, als ik vind dat religieuze uitingen horen op een openbare school dan snap ik gewoon de grondslag van een openbare school.
Wil jij perse dat jouw kinderen niet in aanraking komen met religieuze uitingen dan dien jij een bijzonder schoolvorm te vinden die daaraan voldoet.
Maar nogmaals, daar is blijkbaar niet zoveel animo voor, aangezien de meeste initiatieven daartoe stranden op te weinig interesse.
Het is ook niet zo heel raar dat de meeste ouders denken dat met de keuze voor een openbare school hun kinder verschoond blijven van dergelijke religieuze invloeden. Daarnaast is het oprichten van een school geen kattenpis.

quote:
En scholen met een religieuze insteek zijn er al, die worden wel opgezet door de doelgroepen. Een openbare school heeft geen religieuze insteek, maar geeft ruimte aan persoonlijke overtuiging zonder daarin 1 dominant te laten zijn.
Dat lukt dan niet heel erg he? Je hebt de ene levensbeschouwelijke opvatting dat jongens en meisjes gelijk zijn, en de andere die zegt dat meisjes niet gelijk zijn, zichzelf moeten beschermen tegen het gebrek aan zelfbeheersing bij jongens door hun haar te bedekken, en dat meisjes die dat niet doen hoeren zijn. Hoezeer in de minderheid ook, de levensbeschouwelijke opvatting die het meest star is en het hardste dramt wint het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177498942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alle kinderen moeten van religie gevrijwaard worden. Maar de olifant in de kamer is dat kinderen dan niet meer massaal voor een religie zouden kiezen. Vandaar dat ouders en omgeving zo krampachtig hun kinderen willen beïnvloeden.
Nou fijn toch. :) Gelukkig zie je steeds meer progressie onder alle geloven in Nederland.
  woensdag 28 februari 2018 @ 11:06:02 #191
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177499303
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar is dat dan inclusief deze uitwerking een fundamenteel principe van het openbaar onderwijs of zo? Of is dat gewoon zo afgesproken ten bate van de integratie en het vermijden van conflict met de islam?

[..]

Het is ook niet zo heel raar dat de meeste ouders denken dat met de keuze voor een openbare school hun kinder verschoond blijven van dergelijke religieuze invloeden. Daarnaast is het oprichten van een school geen kattenpis.

[..]

Dat lukt dan niet heel erg he? Je hebt de ene levensbeschouwelijke opvatting dat jongens en meisjes gelijk zijn, en de andere die zegt dat meisjes niet gelijk zijn, zichzelf moeten beschermen tegen het gebrek aan zelfbeheersing bij jongens door hun haar te bedekken, en dat meisjes die dat niet doen hoeren zijn. Hoezeer in de minderheid ook, de levensbeschouwelijke opvatting die het meest star is en het hardste dramt wint het.
Het is een fundamenteel principe van de openbare school. En was er al voordat er 'veel' islam was. Openbaar is voor iedereen, met respect voor iedereen, zonder 1 dominant te laten zijn.

Het is wel degelijk raar als mensen met kinderen denken dat openbaar betekend verschoont van religieuze uitingen/invloeden. De grondslag van openbaar onderwijs in combi met de visie/onderwijsmethode van de school staat op elke site van elke basisschool en krijg je ook te horen en te lezen als je je kind wil inschrijven op die school.
Je moet wel verdomd je best doen om daar niets van mee te krijgen.

En een school opzetten is prima mogelijk. Natuurlijk moet je aan eisen voldoen, dat geld voor allen. Maar als het zelfs die nare religieuzen lukt, moet het de anti theisten toch zeker lukken met hun ratio ;)
Al 50+ jaar is die mogelijkheid er. Er zijn bijzondere scholen met een religieuze inslag, met een alternative inslag, er zijn zelfs Steve jobs scholen. Waarschijnlijk zitten er ook vormen tussen waar geen religieuze uitingen mogen of geen bijzondere aandacht voor religieuze levensbeschouwing is, maar dan moet je ok zijn met de verdere inslag van die school.
Wat er niet is (ik heb het zo snel niet kunnen vinden is beter gezegd) is een seculiere/atheistisch school. En nogmaals, niet omdat er geen spaarzame initiatieven zijn, maar omdat er te weinig animo is.

Religieuzen op een openbare school dienen zich gewoon aan de visie te houden. Dus jongens en meisjes gelijk te behandelen, dankzij en ondanks verschillen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177499492
Scholen e.d. zouden eigenlijk gewoon religie neutraal moeten zijn. Maar, ja.
Geen interesse.
  woensdag 28 februari 2018 @ 11:20:50 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177499570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:17 schreef GobSmacked- het volgende:
Scholen e.d. zouden eigenlijk gewoon religie neutraal moeten zijn. Maar, ja.
Openbare scholen zijn religie neutraal. Religie weren is namelijk niet neutraal.
Kinderen mogen daar religieus zijn, maar het mag niet leidend zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177499641
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Openbare scholen zijn religie neutraal. Religie weren is namelijk niet neutraal.
Kinderen mogen daar religieus zijn, maar het mag niet leidend zijn.
Als men van religie neutraal zou spreken zou hier geen discussie over bestaan. We hebben het nu namelijk in dit topic over religie en openbaar onderwijs.
Zou eigenlijk niet ten sprake moeten komen.

Wat dat betreft zijn school uniformen helemaal niet verkeerd. Iedereen is hetzelfde :)
Geen interesse.
pi_177499684
Maar willen die meisjes die hoofddoek zelf ook? Of worden ze gedwongen door de ouders die het niet kunnen en willen accepteren dat hun dochter minder praktiserend is?
U MAD?
pi_177500192
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:44 schreef HenkieVdV het volgende:
Nou fijn toch. :) Gelukkig zie je steeds meer progressie onder alle geloven in Nederland.
Nou nee, dat is niet fijn, het is meer triest dat er dus grote aantallen kinderen zijn die geen kans krijgen onbevooroordeeld hun eigen mening te vormen. En die progressie, dat valt nog te bezien. Juist door die indoctrinatie op school is religie nogal weerbaar. Wat wel duidelijk is, is dat het steeds meer voor segregatie en allerlei andere ellende zorgt, dat noem ik niet progressie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177500231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou nee, dat is niet fijn, het is meer triest dat er dus grote aantallen kinderen zijn die geen kans krijgen onbevooroordeeld hun eigen mening te vormen. En die progressie, dat valt nog te bezien. Juist door die indoctrinatie op school is religie nogal weerbaar. Wat wel duidelijk is, is dat het steeds meer voor segregatie en allerlei andere ellende zorgt, dat noem ik niet progressie.
Je ziet ook onder moslims een positieve verschuiving, ik gok dat-ie daar op doelt. Minder dogmatisch, geloof wordt minder belangrijk, et cetera.
pi_177500317
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je ziet ook onder moslims een positieve verschuiving, ik gok dat-ie daar op doelt. Minder dogmatisch, geloof wordt minder belangrijk, et cetera.
Precies. Latere generaties hebben al veel minder met orthodox geloof.
pi_177500420
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:55 schreef Xa1pt het volgende:
Je ziet ook onder moslims een positieve verschuiving, ik gok dat-ie daar op doelt. Minder dogmatisch, geloof wordt minder belangrijk, et cetera.
Als je doelt op dat stuk in trouw waar je mee kwam, daar is nogal wat op aan te merken. Ik weet het niet, maar wat voor mij wel zichtbaar is, is de segregatie en die wordt groter.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177500570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je doelt op dat stuk in trouw waar je mee kwam, daar is nogal wat op aan te merken. Ik weet het niet, maar wat voor mij wel zichtbaar is, is de segregatie en die wordt groter.
Het is ook nooit goed hè.
pi_177500762
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:12 schreef Xa1pt het volgende:
Het is ook nooit goed hè.
Als het zo zou zijn, helemaal geweldig. Maar als ik tegenwoordig een discussie zie over een hoofddoek bij de politie denk ik niet geloof wordt progressiever. Een discussie over zulke religieuze uittingen binnen een staatsapparaat zou 10-20 jaar geleden als compleet absurd worden gezien en wordt nu gewoon gevoerd, dat zie ik niet als progressie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als het zo zou zijn, helemaal geweldig. Maar als ik tegenwoordig een discussie zie over een hoofddoek bij de politie denk ik niet geloof wordt progressiever. Een discussie over zulke religieuze uittingen binnen een staatsapparaat zou 10-20 jaar geleden als compleet absurd worden gezien en wordt nu gewoon gevoerd, dat zie ik niet als progressie.
Dus jij vindt het niet goed dat vrouwen met een moslimachtergrond steeds meer gewoon gaan participeren in onze maatschappij?
pi_177501042
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:32 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Dus jij vindt het niet goed dat vrouwen met een moslimachtergrond steeds meer gewoon gaan participeren in onze maatschappij?
Als je niet kunt participeren zonder je hoofddoekje zou ik dat niet gewoon gaan participeren noemen. Gewoon gaan participeren is je aanpassen en deelnemen, niet diezelfde maatschappij naar jouw wensen proberen te buigen.
pi_177501051
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:32 schreef HenkieVdV het volgende:
Dus jij vindt het niet goed dat vrouwen met een moslimachtergrond steeds meer gewoon gaan participeren in onze maatschappij?
Niet als ze vervolgens religieus gebaseerde voorwaarden gaan stellen. Prima dat ze mee gaan doen, maar dan ook echt meedoen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501150
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als je niet kunt participeren zonder je hoofddoekje zou ik dat niet gewoon gaan participeren noemen. Gewoon gaan participeren is je aanpassen en deelnemen, niet diezelfde maatschappij naar jouw wensen proberen te buigen.
Haha oké, gelukkig hebben we in Nederland gewoon de vrijheid van geloof hè.
Verder vind ik het ook redelijk stom om agenten een hoofddoek te mogen laten dragen, aangezien onze politie daar boven hoort te staan en het unanimiteit moet uitstralen.
pi_177501191
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:39 schreef HenkieVdV het volgende:
Haha oké, gelukkig hebben we in Nederland gewoon de vrijheid van geloof hè.
Iets wat binnen een bepaald geloof niet erg gehandhaaft wordt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Iets wat binnen een bepaald geloof niet erg gehandhaaft wordt.
Hoezo niet dan?
pi_177501334
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is een fundamenteel principe van de openbare school. En was er al voordat er 'veel' islam was. Openbaar is voor iedereen, met respect voor iedereen, zonder 1 dominant te laten zijn.
Dat probeerde die school maar daar stak de Belgische rechter een stokje voor.

quote:
Het is wel degelijk raar als mensen met kinderen denken dat openbaar betekend verschoont van religieuze uitingen/invloeden. De grondslag van openbaar onderwijs in combi met de visie/onderwijsmethode van de school staat op elke site van elke basisschool en krijg je ook te horen en te lezen als je je kind wil inschrijven op die school.
Je moet wel verdomd je best doen om daar niets van mee te krijgen.
'En hoe is het hier met hoofddoekjes?'
'Die zijn niet toegestaan.'
En toen kwam de rechter de vrijheid van godsdienst als vrijheid voor de islam interpreteren.

quote:
Religieuzen op een openbare school dienen zich gewoon aan de visie te houden. Dus jongens en meisjes gelijk te behandelen, dankzij en ondanks verschillen.
Dat lukt dus niet, en het gelijkelijk respecteren van andere levensbeschouwingen dan de islam ging ook al mis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177501336
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Hoezo niet dan?
Omdat afvalligheid is binnen de islam (overigens ook nog bij de streng gereformeerden en nog wat andere stromingen) niet geaccepteerd met ernstige en minder ernstige gevolgen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501365
Mooi!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177501612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat afvalligheid is binnen de islam (overigens ook nog bij de streng gereformeerden en nog wat andere stromingen) niet geaccepteerd met ernstige en minder ernstige gevolgen.
Waar hebben we het over afvalligheid dan? Minder orthodox je geloof belijden is niet afvallen hè.
pi_177501625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als het zo zou zijn, helemaal geweldig. Maar als ik tegenwoordig een discussie zie over een hoofddoek bij de politie denk ik niet geloof wordt progressiever.
Dat lijkt me juist wel spreken van progressie, of dat nu wordt gehonoreerd of niet. Maar bepaalde vrijheden is moslims niet gegund, zo blijkt maar weer. Grappig dat wat vrijheid en tolerantie betreft er relatief veel moslims zijn die het beter doen dan jij.
pi_177501647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet als ze vervolgens religieus gebaseerde voorwaarden gaan stellen. Prima dat ze mee gaan doen, maar dan ook echt meedoen.
Meedoen met een hoofddoek is blijkbaar niet echt meedoen. Nice one.
pi_177501710
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:56 schreef HenkieVdV het volgende:
Waar hebben we het over afvalligheid dan? Minder orthodox je geloof belijden is niet afvallen hè.
Jij zei dat we vrijheid van geloof hebben, en ik gaf dus aan dat het die vrijheid niet zo gegarandeerd is. Als er echt vrijheid zou zijn, dan zou iedereen zonder problemen een keuze voor iets of niets moeten kunnen maken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij zei dat we vrijheid van geloof hebben, en ik gaf dus aan dat het die vrijheid niet zo gegarandeerd is. Als er echt vrijheid zou zijn, dan zou iedereen zonder problemen een keuze voor iets of niets moeten kunnen maken.
Ja klopt die vrijheid heb je in Nederland. Dat sommige mensen daar wat minder om mee kunnen gaan is hun probleem, en voor onze veiligheidsdiensten om dat op te lossen.
pi_177501735
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
Dat lijkt me juist wel spreken van progressie, of dat nu wordt gehonoreerd of niet. Maar bepaalde vrijheden is moslims niet gegund, zo blijkt maar weer. Grappig dat wat vrijheid en tolerantie betreft er relatief veel moslims zijn die het beter doen dan jij.
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
Meedoen met een hoofddoek is blijkbaar niet echt meedoen. Nice one.

Discussie?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501741
Misschien wordt het eens tijd voor modernisering van vrijheid van godsdienst: uitsluiten van dat men zich daarmee kan onttrekken aan gedragsregels in het openbaar. Godsdienst lijkt mij naar aard iets voor in de kerk of thuis.
pi_177501747
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:00 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja klopt die vrijheid heb je in Nederland. Dat sommige mensen daar wat minder om mee kunnen gaan is hun probleem, en voor onze veiligheidsdiensten om dat op te lossen.
Ah,daar hebben we de staat weer, die moet het maar oplossen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij zei dat we vrijheid van geloof hebben, en ik gaf dus aan dat het die vrijheid niet zo gegarandeerd is. Als er echt vrijheid zou zijn, dan zou iedereen zonder problemen een keuze voor iets of niets moeten kunnen maken.
Als jij besluit om vanaf morgen als transgender door het leven te gaan word je dat ook niet door veel mensen in dank afgenomen. Dat betekent niet dat je die vrijheid niet hebt, het heeft alleen bepaalde sociale consequenties.

En die gevolgen wat afvalligheid betreft vallen hier wel mee; je moet wellicht een nieuwe sociale kring opbouwen maar dat is in ieder geloof wel zo'n beetje het geval. Uitzonderingen of excessen daargelaten.
pi_177501770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Discussie?
Wat is je punt?
pi_177501782
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah,daar hebben we de staat weer, die moet het maar oplossen.
Tja, sommige problemen, zoals mensen die niet om kunnen gaan met bepaalde vrijheden, kun je niet oplossen.
pi_177501818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien wordt het eens tijd voor modernisering van vrijheid van godsdienst: uitsluiten van dat men zich daarmee kan onttrekken aan gedragsregels in het openbaar. Godsdienst lijkt mij naar aard iets voor in de kerk of thuis.
Dat is ietwat tegenstrijdig aan elkaar.

"Misschien wordt het eens tijd voor modernisering van homoseksualiteit: uitsluiten van dat men zich daarmee kan onttrekken aan gedragsregels in het openbaar. Lijkt mij naar aard iets voor thuis of in de slaapkamer."

Mooi staaltje vrijheid wel.
pi_177501834
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:01 schreef Xa1pt het volgende:
Als jij besluit om vanaf morgen als transgender door het leven te gaan word je dat ook niet door veel mensen in dank afgenomen. Dat betekent niet dat je die vrijheid niet hebt, het heeft alleen bepaalde sociale consequenties.
En dat is toch ook erg.
quote:
En die gevolgen wat afvalligheid betreft vallen hier wel mee; je moet wellicht een nieuwe sociale kring opbouwen maar dat is in ieder geloof wel zo'n beetje het geval. Uitzonderingen of excessen daargelaten.
Onzin, verdiep je er eens in, dan schrik je.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah,daar hebben we de staat weer, die moet het maar oplossen.
Ja klopt, zoiets heet een rechtsstaat.
pi_177501903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En dat is toch ook erg.
Klopt, maar dat betekent niet dat je die vrijheid niet hebt. We hebben hier de vrijheid van geloof, of je dat nu leuk vindt of niet.

quote:
Onzin, verdiep je er eens in, dan schrik je.
Er zullen vast wel uitzonderingen zijn maar over het algemeen word je hier niet gestraft met lijfstraffen of een executie als je besluit geen moslim meer te zijn. Sociale uitsluiting wellicht, maar dat is nu eenmaal iets wat zich vaker voordoet in religieuze gemeenschappen en hangt samen met de sterke sociale controle en cohesie.
pi_177501910
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
Tja, sommige problemen, zoals mensen die niet om kunnen gaan met bepaalde vrijheden, kun je niet oplossen.
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:05 schreef HenkieVdV het volgende:
Ja klopt, zoiets heet een rechtsstaat.
Dan moeten we dus een politiestaat of een of ander regime invoeren, ik pas ervoor. Liever dat het vanuit de mensen zelf komt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177501962
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]


[..]

Dan moeten we dus een politiestaat of een of ander regime invoeren, ik pas ervoor. Liever dat het vanuit de mensen zelf komt.
Wat is deze. Nee, als mensen gewelddadig zijn of je intimideren doe je aangifte. Daar is geen politiestaat voor nodig.
pi_177502001
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is deze. Nee, als mensen gewelddadig zijn of je intimideren doe je aangifte. Daar is geen politiestaat voor nodig.
En weer zo'n wereldvreemde reactie, aangifte :') je hebt echt geen idee.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177502150
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En weer zo'n wereldvreemde reactie, aangifte :') je hebt echt geen idee.
Vertel eens, verlicht ons met je openbaringen.
pi_177502257
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:16 schreef Xa1pt het volgende:
Vertel eens, verlicht ons met je openbaringen.
Je hebt echt geen idee hoe hecht Marokkaanse en Turkse families over het algemeen zijn. Aangifte doen tegen je familie, en dan ook nog afvallig zijn. Kom op, dan heb je werkelijk nog nooit met een Turks of Marokkaans iemand gesproken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177502738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee hoe hecht Marokkaanse en Turkse families over het algemeen zijn. Aangifte doen tegen je familie, en dan ook nog afvallig zijn. Kom op, dan heb je werkelijk nog nooit met een Turks of Marokkaans iemand gesproken.
Nou, verlicht ons eens met je openbaringen dan.
pi_177502926
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
Nou, verlicht ons eens met je openbaringen dan.
Wat wil je? Linkjes met bronnen, anekdotische bewijzen van ex-collegas en buren ? Zeg het maar, maar dan ook accepteren als het niet klopt met je wereldbeeld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177503068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat wil je? Linkjes met bronnen, anekdotische bewijzen van ex-collegas en buren ? Zeg het maar, maar dan ook accepteren als het niet klopt met je wereldbeeld.
Ik heb redelijk wat Marokkanen in de omgeving, van die blijkbaar horrorverhalen heb ik nog niets gehoord. Dus vertel, wat weet jij wat de rest niet weet.
pi_177503421
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb redelijk wat Marokkanen in de omgeving, van die blijkbaar horrorverhalen heb ik nog niets gehoord. Dus vertel, wat weet jij wat de rest niet weet.
Ik ga dit spelletje niet met je spelen, ik zal je mening niet kunnen veranderen. Als je het echt wilt weten er is genoeg te vinden op internet over ex-moslims. De kans dat mijn persoonlijke ervaringen je zullen overtuigen lijkt mij nihil en de energie niet waard.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177503628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ga dit spelletje niet met je spelen, ik zal je mening niet kunnen veranderen. Als je het echt wilt weten er is genoeg te vinden op internet over ex-moslims. De kans dat mijn persoonlijke ervaringen je zullen overtuigen lijkt mij nihil en de energie niet waard.
Tja, blijkbaar heb je er belang bij om de zaken nogal erg voor te stellen.
pi_177503891
welk belang zou ik daarbij moet hebben ? Mijn kritiek op religie komt voort vanuit wat ik zie, wat het veroorzaakt en wat ik heb meegemaakt niet omdat ik een belang bij heb.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177504026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:22 schreef truthortruth het volgende:
welk belang zou ik daarbij moet hebben ? Mijn kritiek op religie komt voort vanuit wat ik zie, wat het veroorzaakt en wat ik heb meegemaakt niet omdat ik een belang bij heb.
Omdat je wil dat moslims zo weinig mogelijkheid vrijheid hebben. Bij ieder topic is het hetzelfde liedje. Het is een beetje alsof je allerlei horrorverhalen over homo's de wereld inslingert omdat je ze hekelt.
pi_177504342
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je wil dat moslims zo weinig mogelijkheid vrijheid hebben. Bij ieder topic is het hetzelfde liedje. Het is een beetje alsof je allerlei horrorverhalen over homo's de wereld inslingert omdat je ze hekelt.
De grap is dat ik juist wil dat moslims meer vrijheid krijgen. Dat wat ik wil positiever , toleranter , harmonieuzer is dan waar jij voor staat. Het enige wat jij wil is dat we maar blind en doof en kritiekloos die islam accepteren, nou nee dus.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177504379
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De grap is dat ik juist wil dat moslims meer vrijheid krijgen.
Juist ja, maar dan moeten ze geen moslim meer zijn of hun geloof uiten. Mooi man.
pi_177511323
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:44 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Nou fijn toch. :) Gelukkig zie je steeds meer progressie onder alle geloven in Nederland.
Dat is flauwekul. Eerder het tegenovergestelde is waar:
Meer jonge moslims leven naar strikte islamitische regels. Dreigt segregatie?
pi_177512304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is flauwekul. Eerder het tegenovergestelde is waar:
Meer jonge moslims leven naar strikte islamitische regels. Dreigt segregatie?
Eh, nee. Dat je nu meer jongeren ziet betekent niet dat over de gehele linie ook een beweging te zien is die naar meer conservatieve opvattingen neigt. In het artikel wat eerder gelinkt werd staat dat ook beschreven; de grootste groep wordt steeds progressiever en minder dogmatisch, maar een klein deel wordt juist wat actiever in de zoektocht.
pi_177514809
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist ja, maar dan moeten ze geen moslim meer zijn of hun geloof uiten. Mooi man.
Dus als een moslim toleranter en harmonieuzer word is het geen true moslim meer he?

Je zegt heel veel, zonder zelf in te zien wat.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177514862
quote:
15s.gif Op woensdag 28 februari 2018 21:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dus als een moslim toleranter en harmonieuzer word is het geen true moslim meer he?
Toleranter en harmonieuzer houdt kennelijk in dat diegene niet meer uit dat diegene moslim is. Dat is geen tolerantie maar assimilatie.
pi_177516405
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toleranter en harmonieuzer houdt kennelijk in dat diegene niet meer uit dat diegene moslim is. Dat is geen tolerantie maar assimilatie.
Wacht even, jij bent moslim?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177516466
quote:
15s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wacht even, jij bent moslim?
Eh, nee?
pi_177517616
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, nee?
Ik zou het zowat denken.

Wie ben jij om te bepalen dat een moslim die zich toleranter enz. opstelt geen moslim meer is. Ik dacht dus een moslim zelf. Maar nee.

Jij, als niet-moslim zijnde, vind dus dat een moslim zich niet toleranter enz dient op te stellen, anders is ie geen echte moslim meer, waarbij jij zelf dus al aangeeft dat een moslim per definitie intolerant is, en we dat dienen te respecteren. Mooi man.

Gooi die naïeve rode loper maar uit, om intolerantie met open armen en gesloten ogen te verwelkomen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177517640
quote:
15s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik zou het zowat denken.

Wie ben jij om te bepalen dat een moslim die zich toleranter enz. opstelt geen moslim meer is. Ik dacht dus een moslim zelf. Maar nee.

Jij, als niet-moslim zijnde, vind dus dat een moslim zich niet toleranter enz dient op te stellen, anders is ie geen echte moslim meer, waarbij jij zelf dus al aangeeft dat een moslim per definitie intolerant is, en we dat dienen te respecteren. Mooi man.

Gooi die naïeve rode loper maar uit, om intolerantie met open armen en gesloten ogen te verwelkomen.
Volgens mij lees je de helft of je hebt überhaupt de posts niet gelezen waar het aanvankelijk over ging. Doe dat eerst maar, want dit gaat nergens over.
pi_177517755
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij lees je de helft of je hebt überhaupt de posts niet gelezen waar het aanvankelijk over ging. Doe dat eerst maar, want dit gaat nergens over.
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist ja, maar dan moeten ze geen moslim meer zijn of hun geloof uiten. Mooi man.
?

Reageer gewoon even op mijn posts.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177518211
quote:
15s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik zou het zowat denken.

Wie ben jij om te bepalen dat een moslim die zich toleranter enz. opstelt geen moslim meer is. Ik dacht dus een moslim zelf. Maar nee.

Jij, als niet-moslim zijnde, vind dus dat een moslim zich niet toleranter enz dient op te stellen, anders is ie geen echte moslim meer, waarbij jij zelf dus al aangeeft dat een moslim per definitie intolerant is, en we dat dienen te respecteren. Mooi man.

Gooi die naïeve rode loper maar uit, om intolerantie met open armen en gesloten ogen te verwelkomen.
Soms moet je gewoon wat botte conclusies trekken dat maakt de wereld wat fijner....
Stereotypes zijn vaak gewoon waarheid ook al zijn ze pijnlijk voor de groepen die dat gedrag vertonen... En ieder individu binnen die groep zal het over hem/haarzelf proberen te ontkennen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177518607
quote:
15s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:23 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

?

Reageer gewoon even op mijn posts.
Dat is niet wat ik vind, dat vindt truthortruth blijkbaar. En dat heeft weinig met tolerantie te maken.
pi_177518846
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik vind, dat vindt truthortruth blijkbaar. En dat heeft weinig met tolerantie te maken.
Is dat zo?
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De grap is dat ik juist wil dat moslims meer vrijheid krijgen. Dat wat ik wil positiever , toleranter , harmonieuzer is dan waar jij voor staat. Het enige wat jij wil is dat we maar blind en doof en kritiekloos die islam accepteren, nou nee dus.
?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177524127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:22 schreef truthortruth het volgende:
welk belang zou ik daarbij moet hebben ? Mijn kritiek op religie komt voort vanuit wat ik zie, wat het veroorzaakt en wat ik heb meegemaakt niet omdat ik een belang bij heb.
Goede punten. Ik heb zelf ook de nodige kritiek op religie, dat heeft er niet mee te maken dat ik niet wil dat mensen niet geloven of dat ik per definitie een hekel heb aan mensen met een kleurtje. Maar eerder met een hekel aan intolerantie, ongelijkheid tussen man en vrouw, het niet mogen afvallen etc. etc. Beperkt zich niet alleen tot de islam al is dat qua intolerantie en het overgaan tot geweld wel de ergste.

Ook boeddhistische monniken die zich niet gedragen kunnen van mij de pleuris krijgen. Hebben we hier alleen niet tot nauwelijks last van. Christenen idem dito, met uitzondering van grefo's waar mensen(vrouwen) hier m.i. wel last van hebben.

Als iedereen op een moderne manier zijn geloof zou belijden zou er wat mij betreft al geen enkele reden meer zijn om kritiek te hebben op geloven. Als dat een agenda is, so be it.
pi_177524504
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toleranter en harmonieuzer houdt kennelijk in dat diegene niet meer uit dat diegene moslim is. Dat is geen tolerantie maar assimilatie.
Dat is natuurlijk onzin. Uiten dat je moslim bent is wat anders dan middels een hoofddoek uiten dat je zelf middels haarbedekking moet zorgen dat jongens en mannen zich weten te beheersen, dat je een net meisje bent en dat meisjes zonder hoofddoek hoeren zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177524566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Uiten dat je moslim bent is wat anders dan middels een hoofddoek uiten dat je zelf middels haarbedekking moet zorgen dat jongens en mannen zich weten te beheersen, dat je een net meisje bent en dat meisjes zonder hoofddoek hoeren zijn.
:')
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:57:09 #255
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177524928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Uiten dat je moslim bent is wat anders dan middels een hoofddoek uiten dat je zelf middels haarbedekking moet zorgen dat jongens en mannen zich weten te beheersen, dat je een net meisje bent en dat meisjes zonder hoofddoek hoeren zijn.
Dat is jouw blik erop. Ik ken zat moslima's die het echt niet zo zien. Die het als iets tussen hun en hun god zien, wat niets met anderen te maken heeft.
Ook geen waardeoordeel vellen over anderen en vooraan staan om mensen op de vingers te tikken die stellen dat een kort rokje uitdaagt tot grensoverschrijdend gedrag of wat zegt over de zeden van dat persoon.

Apart altijd dat het de anti islam mensen zijn die de meest extremistische visie's van de islam als 'ware' islam promoten. Nou ja apart, eigenlijk niet zo apart, extreme raken elkaar nu eenmaal, ook al vinden degene met de meer extreme meningen dat ze oh zo anders zijn. Dat van hun echt wel waar is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177525251
Apart altijd dat het de pro islam mensen zijn die de meest progressive visie's van de islam als 'ware' islam promoten. (En dat terwijl de onderzoeken anders uitwijzen).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177525267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat probeerde die school maar daar stak de Belgische rechter een stokje voor.

[..]

'En hoe is het hier met hoofddoekjes?'
'Die zijn niet toegestaan.'
En toen kwam de rechter de vrijheid van godsdienst als vrijheid voor de islam interpreteren.

[..]

Dat lukt dus niet, en het gelijkelijk respecteren van andere levensbeschouwingen dan de islam ging ook al mis.
Beetje vreemde versie van de feiten. Het GO had voor heel Vlaanderen een verbod ingevoerd omdat er op enkele scholen een probleem zou zijn. De rechter heeft geoordeeld dat in scholen waar er problemen zijn, een verbod wel te rechtvaardigen is (als bvb meisjes onder druk gezet worden om een hoofddoek te dragen). In deze school waren er nooit klachten of problemen geweest.

Komt nog bij dat het verbod enkel gold voor nieuwe leerlingen (die zich in 2013 of later inschreven), niet voor degenen die er reeds voor 2013 school liepen. Ze zaten dus samen met klasgenoten die wel een hoofddoek mochten dragen..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177525335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:13 schreef truthortruth het volgende:
Apart altijd dat het de pro islam mensen zijn die de meest progressive visie's van de islam als 'ware' islam promoten. (En dat terwijl de onderzoeken anders uitwijzen).
Volgens mij is het verschil dat de ene groep vooral de extreme, of heel conservatieve groep uitlicht en vergroot en nauwelijks ruimte over laat voor de wat minder extreme denkbeelden en doet alsof dat 'de ware islam' is en de andere groep het tegenovergestelde. Als je al kunt spreken van groepen, maar ok.
pi_177525349
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij is het verschil dat de ene groep vooral de extreme, of heel conservatieve groep uitlicht en vergroot en nauwelijks ruimte over laat voor de wat minder extreme denkbeelden en doet alsof dat 'de ware islam' is en de andere groep het tegenovergestelde. Als je al kunt spreken van groepen, maar ok.
Zo komt het wel over inderdaad.
pi_177525396
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Uiten dat je moslim bent is wat anders dan middels een hoofddoek uiten dat je zelf middels haarbedekking moet zorgen dat jongens en mannen zich weten te beheersen, dat je een net meisje bent en dat meisjes zonder hoofddoek hoeren zijn.
Het lijkt vooral een trend geworden sinds politici zich tegen moslims uitspraken. Denk dat hier in België het gedoe rond de AEL een belangrijke factor geweest is. Voor velen zal het eerder een politieke statement zijn. Maar het heeft hen misschien wel in de richting van de "meer radikale" islam geduwd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177525424
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is jouw blik erop. Ik ken zat moslima's die het echt niet zo zien. Die het als iets tussen hun en hun god zien, wat niets met anderen te maken heeft.
Dat snap ik, maar ik moet vaststellen dat dat niet het hele verhaal is. Het is sowieso natuurlijk onzin om een dergelijk collectief en cultureel verschijnsel als een strikt individuele aangelegenheid te beoordelen. Zo werkt het nergens.

Maar het gaat niet om die discussie zelf, het gaat erom dat mijn standpunt daarover net zo goed telt als het standpunt van de godsdienstige, en dat die levensbeschouwelijke opvatting ook ruimte moet krijgen op een openbare school.
quote:
Ook geen waardeoordeel vellen over anderen en vooraan staan om mensen op de vingers te tikken die stellen dat een kort rokje uitdaagt tot grensoverschrijdend gedrag of wat zegt over de zeden van dat persoon.
Het veronderstelde gebrek aan zelfbeheersing bij mannen behoort natuurlijk weldegelijk tot de achtergrond van de hoofddoekverplichting.

quote:
Apart altijd dat het de anti islam mensen zijn die de meest extremistische visie's van de islam als 'ware' islam promoten. Nou ja apart, eigenlijk niet zo apart, extreme raken elkaar nu eenmaal, ook al vinden degene met de meer extreme meningen dat ze oh zo anders zijn. Dat van hun echt wel waar is.
Ik vind een hoofddoek best ver gaan. Het zijn juist degenen die een goed nieuws show maken van de gematigde islam die dolgraag willen meewerken aan het tot de norm verheffen van een hoofddoek. Maar dat alle hoofddoeken moslima zijn betekent niet alle moslima een hoofddoek op hebben. Ik zou zeggen omarm de gematigde moslima die de hoofddoek niet op doet naar school en naar werk maar het de privekwestie laat die het voor andere religieuzen ook is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177525489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Beetje vreemde versie van de feiten. Het GO had voor heel Vlaanderen een verbod ingevoerd omdat er op enkele scholen een probleem zou zijn. De rechter heeft geoordeeld dat in scholen waar er problemen zijn, een verbod wel te rechtvaardigen is (als bvb meisjes onder druk gezet worden om een hoofddoek te dragen). In deze school waren er nooit klachten of problemen geweest.

Komt nog bij dat het verbod enkel gold voor nieuwe leerlingen (die zich in 2013 of later inschreven), niet voor degenen die er reeds voor 2013 school liepen. Ze zaten dus samen met klasgenoten die wel een hoofddoek mochten dragen..
Het is ook een heel goed principe dat wanneer je onder bepaalde voorwaarden voor een school kiest je ook onder diezelfde voorwaarden op die school kunt blijven. Beetje jammer dan dat dat niet geldt voor kinderen wiens ouders voor een school met hoofddoekvrije klassen hebben gekozen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177525505
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:17 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Zo komt het wel over inderdaad.
Dat heeft natuurlijk wel de nodige voedingsbodem. Als ik even voor mijzelf mag spreken begint dit met het contact dat ik zelf met moslims heb. We kunnen over van alles en nog wat praten, maar zo gauw het over islam gaat moet ik m'n bek houden. Kritiek is uit den boze.

Ik snap echter dat dat mijn omgeving is en niet per se de gouden standaard. Maar dan kom je de onderzoeken van PEW research tegen bijv. waaruit blijkt dat er toch heel veel moslims een in mijn ogen vrij extreme variant van islam belijden of i.i.g. extreme ideeën hebben.

Dan heb je nog eens het gegeven van taqiyya, waarvan ik in eerste instantie niet geloofde dat het bestond. Maar dan zie je allerlei programma's moskees infiltreren en het blijkt wel degelijk zo te zijn dat er achter de facade naar buiten er hele andere dingen gebeuren. Volgens mij was er nog niet zo heel lang geleden bijv. een documentaire in Denemarken waarbij een aantal mensen undercover was gegaan in de moskee.

Dit alles bij elkaar opgeteld stemt mij niet zo positief over de aanwezigheid van de gematigde islam. Zeker zullen er moderne moslims zijn, maar ik moet de eerste nog tegenkomen persoonlijk.
pi_177525553
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:17 schreef Xa1pt het volgende:
Volgens mij is het verschil dat de ene groep vooral de extreme, of heel conservatieve groep uitlicht en vergroot en nauwelijks ruimte over laat voor de wat minder extreme denkbeelden en doet alsof dat 'de ware islam' is en de andere groep het tegenovergestelde. Als je al kunt spreken van groepen, maar ok.
Ik vind dat hele ware islam gebeuren al een totaal ondefinieerbaar iets. Wat ik wel zie is dat er heel veel misstanden zijn, en die worden onderbouwd door allerlei onderzoeken. Ik ga daar gewoon niet blind en doof voor zijn, hoe vaak ook wordt geroepen dat het niet politiek correct is of islamofobie is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177525638
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind dat hele ware islam gebeuren al een totaal ondefinieerbaar iets. Wat ik wel zie is dat er heel veel misstanden zijn, en die worden onderbouwd door allerlei onderzoeken. Ik ga daar gewoon niet blind en doof voor zijn, hoe vaak ook wordt geroepen dat het niet politiek correct is of islamofobie is.
Dat klopt, maar die extrapoleren naar zo'n beetje alle moslims slaat nergens op. Ik bedoel, in dit topic is al een paar de afvalligheid aangehaald. Er wordt net gedaan alsof je als moslim in Europa niet je geloof vaarwel kunt zeggen zonder dat dat allerlei consequenties tot gevolg heeft. Er zijn inderdaad wel verhalen van moslims waarbij dat het geval was en voorlopig zullen er ook teveel moslims zijn voor wie dat geldt, maar waar het om gaat is dat dat eerder excessen zijn dan de algemene trend. Daar geloof ik dan weer niet zo in.
pi_177525815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook een heel goed principe dat wanneer je onder bepaalde voorwaarden voor een school kiest je ook onder diezelfde voorwaarden op die school kunt blijven. Beetje jammer dan dat dat niet geldt voor kinderen wiens ouders voor een school met hoofddoekvrije klassen hebben gekozen.
Ik zou denken dat zulke ouders ook een moslimvrije klas willen. Dan gaan ze niet kiezen voor een school die islamitische godsdienstlessen aanbiedt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177525897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind dat hele ware islam gebeuren al een totaal ondefinieerbaar iets. Wat ik wel zie is dat er heel veel misstanden zijn, en die worden onderbouwd door allerlei onderzoeken. Ik ga daar gewoon niet blind en doof voor zijn, hoe vaak ook wordt geroepen dat het niet politiek correct is of islamofobie is.
Voor de linkse medemens ben je al een islamofoob als je tegen isis bent
pi_177525976
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:47 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Voor de linkse medemens ben je al een islamofoob als je tegen isis bent
:') ^:')
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:55:46 #269
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_177526019
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:47 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Voor de linkse medemens ben je al een islamofoob als je tegen isis bent
Dit is zo slecht. :D
wooblabalurg
pi_177526046
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:47 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Voor de linkse medemens ben je al een islamofoob als je tegen isis bent
:')
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:57:53 #271
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177526070
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:13 schreef truthortruth het volgende:
Apart altijd dat het de pro islam mensen zijn die de meest progressive visie's van de islam als 'ware' islam promoten. (En dat terwijl de onderzoeken anders uitwijzen).
Dat is de visie die hier prima past en waar ik handhaving niet nodig voor vind.
Ik erken echt wel dat er ook andere visie's zijn en zeg al vele jaren dat daar best paal en perk aan gestelt mag worden.

Ik zie geen 'ware' islam, ik zie veel verschillende visie's. En ben niet bereid persoon X aan te pakken omdat persoon Y er een kwalijke visie op na houdt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177526150
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:33 schreef Xa1pt het volgende:
Dat klopt, maar die extrapoleren naar zo'n beetje alle moslims slaat nergens op. Ik bedoel, in dit topic is al een paar de afvalligheid aangehaald. Er wordt net gedaan alsof je als moslim in Europa niet je geloof vaarwel kunt zeggen zonder dat dat allerlei consequenties tot gevolg heeft. Er zijn inderdaad wel verhalen van moslims waarbij dat het geval was en voorlopig zullen er ook teveel moslims zijn voor wie dat geldt, maar waar het om gaat is dat dat eerder excessen zijn dan de algemene trend. Daar geloof ik dan weer niet zo in.
Ten eerste, ik heb het niet over alle moslims, dat is generalisatie en daar doe ik niet aan Xa1pt.

Maar waarop baseer je dat het excessen zijn, die verhalen (en mijn eigen ervaring) laten het toch anders zien. En daarbij is er maar een heel klein beperkt groepje, die daadwerkelijk zo'n confrontatie aan durft te gaan. De meeste mensen willen helemaal niet in zo'n conflict situatie komen (dat betekent nog niet dat het dan maar goed is).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:07:29 #273
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177526237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk wel de nodige voedingsbodem. Als ik even voor mijzelf mag spreken begint dit met het contact dat ik zelf met moslims heb. We kunnen over van alles en nog wat praten, maar zo gauw het over islam gaat moet ik m'n bek houden. Kritiek is uit den boze.

Ik snap echter dat dat mijn omgeving is en niet per se de gouden standaard. Maar dan kom je de onderzoeken van PEW research tegen bijv. waaruit blijkt dat er toch heel veel moslims een in mijn ogen vrij extreme variant van islam belijden of i.i.g. extreme ideeën hebben.

Dan heb je nog eens het gegeven van taqiyya, waarvan ik in eerste instantie niet geloofde dat het bestond. Maar dan zie je allerlei programma's moskees infiltreren en het blijkt wel degelijk zo te zijn dat er achter de facade naar buiten er hele andere dingen gebeuren. Volgens mij was er nog niet zo heel lang geleden bijv. een documentaire in Denemarken waarbij een aantal mensen undercover was gegaan in de moskee.

Dit alles bij elkaar opgeteld stemt mij niet zo positief over de aanwezigheid van de gematigde islam. Zeker zullen er moderne moslims zijn, maar ik moet de eerste nog tegenkomen persoonlijk.
Taqiyya is een zeer beperkt iets, van enkele stromingen en dan nog beperkt tot je mag zeggen geen moslim te zijn als je anders dood wordt gemaakt.
Ik snap best dat als je met dat soort onzin aankomt mensen geen zin hebben met je te praten over geloof.

Gematigd vind ik een kut term, omdat het door niet moslims meestal wordt gezien als drink een biertje, draag geen hoofdoek, bid niet 5 keer per dag. Kortom, laat zaken van de islam los.
Dat is discussie dodend.

Praten over redelijkheid, tolerantie voor andersdenkenden, vrijheid van geloof en keuze is een ander verhaal. Ik zou een moslim die gewoon zijn/haar geloof beleid, niemand ermee lastig valt/oplegt gewoon een normale moslim noemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177528796
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zou denken dat zulke ouders ook een moslimvrije klas willen. Dan gaan ze niet kiezen voor een school die islamitische godsdienstlessen aanbiedt.
Wie heeft het over een moslimvrije klas? Jij verheft hier tot norm dat een moslima een hoofddoek draagt. Net als de rechter in kwestie. Dat is onzin natuurlijk, het is een gevaarlijke ontkenning van het bestaan van een gematigde islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177547101
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Taqiyya is een zeer beperkt iets, van enkele stromingen en dan nog beperkt tot je mag zeggen geen moslim te zijn als je anders dood wordt gemaakt.
Ik snap best dat als je met dat soort onzin aankomt mensen geen zin hebben met je te praten over geloof.

Gematigd vind ik een kut term, omdat het door niet moslims meestal wordt gezien als drink een biertje, draag geen hoofdoek, bid niet 5 keer per dag. Kortom, laat zaken van de islam los.
Dat is discussie dodend.

Praten over redelijkheid, tolerantie voor andersdenkenden, vrijheid van geloof en keuze is een ander verhaal. Ik zou een moslim die gewoon zijn/haar geloof beleid, niemand ermee lastig valt/oplegt gewoon een normale moslim noemen.
Heb het nog nooit met een moslim over taqiyya gehad, praten over islam in z'n algemeenheid is gewoon taboe. Ben echt niet zo tactloos dat ik meteen met een beschuldigend vingertje naar ze toestap, want dan is het logisch dat ze niet met me willen praten. Maar gewoon wat algemenere discussies over geloof kunnen al niet of heel moeilijk.

Het zal trouwens best dat taqiyya slechts een beperkt begrip is, maar de undercover-reportages in moskeeën stemmen mij gewoon niet echt positief over het overeenkomen van wat er naar buiten uitgedragen wordt en achter de moskeedeur belijdt wordt. Misschien dat die allemaal vanuit een bepaald perspectief opgenomen worden, wie weet. Het helpt de beeldvorming voor mij gewoon niet.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:07:07 #276
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177547306
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is jouw blik erop. Ik ken zat moslima's die het echt niet zo zien. Die het als iets tussen hun en hun god zien, wat niets met anderen te maken heeft.
Ook geen waardeoordeel vellen over anderen en vooraan staan om mensen op de vingers te tikken die stellen dat een kort rokje uitdaagt tot grensoverschrijdend gedrag of wat zegt over de zeden van dat persoon.

Apart altijd dat het de anti islam mensen zijn die de meest extremistische visie's van de islam als 'ware' islam promoten. Nou ja apart, eigenlijk niet zo apart, extreme raken elkaar nu eenmaal, ook al vinden degene met de meer extreme meningen dat ze oh zo anders zijn. Dat van hun echt wel waar is.
Apart, ik ken voldoende moslima's die wel zo denken of dat denken opgedragen krijgen. Je moet soms even doorvragen maar vaak komt dan de aap wel uit de mouw (mooi Nederlands spreekwoord)
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:09:57 #277
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177547357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Apart, ik ken voldoende moslima's die wel zo denken of dat denken opgedragen krijgen. Je moet soms even doorvragen maar vaak komt dan de aap wel uit de mouw (mooi Nederlands spreekwoord)
Nergens zeg ik dat die er niet zijn.... Alleen dat dat lang niet altijd het geval is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:19:11 #278
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177547498
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nergens zeg ik dat die er niet zijn.... Alleen dat dat lang niet altijd het geval is.
Over dat lang niet altijd verschillen we dan van mening
"Hoka Hey!"
pi_177547635
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Taqiyya is een zeer beperkt iets, van enkele stromingen en dan nog beperkt tot je mag zeggen geen moslim te zijn als je anders dood wordt gemaakt.
Iets als "ontkennen" en "eer redden" is echter wel degelijk onderdeel van de Marokkaanse en Turkse cultuur.

Voorbeeld : Als een Turkse vader zijn zoon beschuldigt van stiekem roken moet de zoon het niet in zijn hoofd halen te bekennen - dan zou hij brutaliteit toevoegen aan zijn wandaad. Als hij een goed zoon is ontkent hij krachtig en herhaaldelijk en benadrukt hij hoe smerig roken is.

Een Nederlandse vader zou zijn zoon dan echter een draai om zijn oren geven voor het zijn van een vuile leugenaar.

Cultuurverschillen. Een leuke bron van problemen en misverstanden.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177550229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Het veronderstelde gebrek aan zelfbeheersing bij mannen behoort natuurlijk weldegelijk tot de achtergrond van de hoofddoekverplichting.
Nee, dat is niet waar. De bedekkingsverplichting (voor de vrouwen) in de islamitische recht geldt alleen voor de vrije vrouwen. Slavinnen hebben dezelfde bedekkingsverplichting als mannen.

Het gebod had ook/meer te maken dat mannen (of mensen) niet meer denigrerend over het uiterlijk van vrouwen konden praten. Het gebod kun je ook zien als een gevolg van dat je niet ijdel of een overmatige levensgenieter mag zijn waar de Koran in het algemeen over heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mathemaat op 02-03-2018 14:39:22 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177550310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:24 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Als men van religie neutraal zou spreken zou hier geen discussie over bestaan. We hebben het nu namelijk in dit topic over religie en openbaar onderwijs.
Zou eigenlijk niet ten sprake moeten komen.

Wat dat betreft zijn school uniformen helemaal niet verkeerd. Iedereen is hetzelfde :)
Dan komt dat goed 'geïntegreerde' volk met de eis: School uniform met hoofddoek (zo zijn ze: constant de limits opzoeken, kijken hoever ze kunnen gaan).
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:36:43 #282
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_177550409
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:33 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Dan komt dat goed 'geïntegreerde' volk met de eis: School uniform met hoofddoek (zo zijn ze: constant de limits opzoeken, kijken hoever ze kunnen gaan).
Precies zo zijn ze. Allemaal. :D
wooblabalurg
  maandag 5 maart 2018 @ 09:13:27 #283
269306 GobSmacked-
Pink Smile.
pi_177615774
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:33 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Dan komt dat goed 'geïntegreerde' volk met de eis: School uniform met hoofddoek (zo zijn ze: constant de limits opzoeken, kijken hoever ze kunnen gaan).
Daar heb je wel een punt, helaas ;(
Geen interesse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')