Anekdotisch bewijs is in dezen geen bewijs.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Wat een onzin. Ik heb twee vriendinnen gehad die vrachtwagenchauffeur waren. En dat was meer dan 20 jaar geleden Waarschijnlijk willen ze háár gewoon niet. Soort 'racisme-kaart' voor vrouwen.
Vraag me af waar dat op gebaseerd is als ze het niet eens mag proberen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Wat een onzin. Ik heb twee vriendinnen gehad die vrachtwagenchauffeur waren. En dat was meer dan 20 jaar geleden Waarschijnlijk willen ze háár gewoon niet. Soort 'racisme-kaart' voor vrouwen.
dus andersom, vanuit dat grietje, ook nietquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is in dezen geen bewijs.
Dat geldt ook voor de anekdotes van dit meisje.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is in dezen geen bewijs.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:59 schreef Allures het volgende:
[..]
dus andersom, vanuit dat grietje, ook niet
Of is we iets van bewijs?
Klopt. Maar ervaringen afdoen als onzin omdat je anekdotisch bewijs hebt voor het tegendeel, is erg dom.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de anekdotes van dit meisje.
Ik wacht wel even op bewijs dat die bedrijven haar écht niet wilden hebben omdat ze een meisje is.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Klopt. Maar ervaringen afdoen als onzin omdat je anekdotisch bewijs hebt voor het tegendeel, is erg dom.
Waarom dit nieuwsbericht dan?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is in dezen geen bewijs.
Lijkt me wel een ernstige bewering.quote:
Ik vond het ook wel frappant... stagelopen bij een transportbedrijf terwijl je 17 bent..quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk eerder dat ze haar niet willen, omdat ze minderjarig is.
De vraag stellen is haar beantwoorden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:52 schreef Karina het volgende:
Ze is 17. Mag je dan uberhaupt al op een vrachtwagen rijden?
De waanideeen van Sylvana Simons komen niet echt overeen met de werkelijkheid. Sorry dat ik je uit die droom moet helpen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sommige sectoren lopen wat achter op de werkelijkheid. Die draaien wel bij.
Zit midden in die sector en het aantal vrouwen is stijgende daar.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sommige sectoren lopen wat achter op de werkelijkheid. Die draaien wel bij.
Dit. Graag.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:30 schreef Karig_Hutje het volgende:
Wat een onzin. Ik neem een vrouwelijke chauffeur zo aan.
zeg je dit op basis van dit incident, of heb je verdere onderbouwing om de transportsector zo te portretteren?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sommige sectoren lopen wat achter op de werkelijkheid. Die draaien wel bij.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:44 schreef Loekie1 het volgende:
‘Ze willen me niet omdat ik een meisje ben’
https://www.telegraaf.nl/(...)at-ik-een-meisje-ben
We zijn ook helemaal niets opgeschoten.
Nee dat heet lik op stuk geven. De OP geeft anekdotisch bewijs dus geef je als reactie ander anekdotisch bewijs.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Maar ervaringen afdoen als onzin omdat je anekdotisch bewijs hebt voor het tegendeel, is erg dom.
Dit filmpje komt uit 1960?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:44 schreef Loekie1 het volgende:
‘Ze willen me niet omdat ik een meisje ben’
https://www.telegraaf.nl/(...)at-ik-een-meisje-ben
We zijn ook helemaal niets opgeschoten.
Vader Aambei kan ook nog wel wat emancipatie gebruiken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja het feminisme heeft in 100 jaar niets bereikt, omdat een of ander dom grietje geen vrachtwagen mag rijden en gelijk de vrouwenkaart trekt.
Wie is die laatste.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Miljoen miljard vrouwen op trucks.. kom nou...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kan ik wel 10 topics vullen..
Zodra ze 18 is kan ze gewoon haar rijbewijs en code 95 halen. Er is niets behalve een paar duizend euro die haar afhouden van het vrachtwagenchauffeur worden.quote:
tease me niet zo schatjequote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ga lekker naar xhamster of efukt ofzo..
Je ex dus waar je nog steeds naar hunkert.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ga lekker naar xhamster of efukt ofzo..
Dat is persoonsgebondenquote:Op donderdag 22 februari 2018 21:11 schreef hugecooll het volgende:
Die gerelateerde filmpjes ook
[ afbeelding ]
Google image search een idee?quote:
Stoerrrr....quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:37 schreef Hallojo het volgende:
Volledig terecht natuurlijk. Het is al erg genoeg dat vrouwen in een auto mogen rijden. Met een vrachtwagen kunnen ze nog meer schade aanrichten.
Vrouwen zijn gewoon niet gemaakt om zulke machines te bedienen. Kunnen ze ook niks aan doen, maar laat het dan gewoon over aan de man.quote:
Dit is gewoon klinkklare onzin en dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:40 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Vrouwen zijn gewoon niet gemaakt om zulke machines te bedienen. Kunnen ze ook niks aan doen, maar laat het dan gewoon over aan de man.
In Saudi-Arabië mogen vrouwen tegenwoordig ook al autorijdenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is gewoon klinkklare onzin en dat weet je zelf ook wel.
Transporteer je zelf naar Saudi Arabië of zo.
Hihi.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:37 schreef Hallojo het volgende:
Volledig terecht natuurlijk. Het is al erg genoeg dat vrouwen in een auto mogen rijden. Met een vrachtwagen kunnen ze nog meer schade aanrichten.
Pardon?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:37 schreef Hallojo het volgende:
Volledig terecht natuurlijk. Het is al erg genoeg dat vrouwen in een auto mogen rijden. Met een vrachtwagen kunnen ze nog meer schade aanrichten.
Vaak zie ik die koeriers gewoon levensgevaarlijk doen met hun (XL) busje. Niet zozeer vanwege de snelheid (al zou een begrenzer op 100 wel helpen), maar omdat men niet gewoon kan rijden. Alles gaat digitaal. Gas vol in of los. Rem idem dito. Sturen gaat rechtdoor of vol links of rechts.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Google image search een idee?
Aan de ene kant zou ik wel graag op de vrachtwagen willen gaan, maar met een topsnelheid van 80 tot 90km/u gaat mij dat echt te langzaam.
Koerier = mini-trucking
Niet zo vreemd dit. In de ruimte heb je zeeën van ruimte om achteruit in te parkeren.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Pardon?
https://www.spacepage.be/(...)vrouwen-in-de-ruimte
Om maar wat te noemen.
Ha ha.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 11:50 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dit. In de ruimte heb je zeeën van ruimte om achteruit in te parkeren.
Vooroordelen zijn je niet vreemdquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vaak zie ik die koeriers gewoon levensgevaarlijk doen met hun (XL) busje. Niet zozeer vanwege de snelheid (al zou een begrenzer op 100 wel helpen), maar omdat men niet gewoon kan rijden. Alles gaat digitaal. Gas vol in of los. Rem idem dito. Sturen gaat rechtdoor of vol links of rechts.
De rest van de mensen was gewoon te lui om een klacht in te dienenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vooroordelen zijn je niet vreemd
Nee, ik weet goed wat je bedoeld en er zijn er zat die het vooroordeel in stand houden. Des te meer het belangrijk is mét een naam op de auto je wel aan de regels te houden en je af en toe ook vooroordeel-ontkrachtend optreedt, mensen overdreven vriendelijk voorlaten etc. Oogcontact is daarbij een belangrijk communicatiemiddel.
'We' zijn niet allemaal zo. Natuurlijk heb ik ook wel eens spoed en ben ik ook niet altijd verkeerslegaal bezig. Als je 40/50 uur in de week op de weg zit, kom je nog wel eens situatie's tegen die niet echt fijn uitkomen en dan heb je soms de gelegenheid om bijvoorbeeld even gas bij te geven en vóór een groep (30 tot 50) fietsende kinders rechtsaf te slaan.
Nadeel is, mensen onthouden veel eerder de negatieve ervaringen dan de positieve.. Tot nu toe mag ik mijzelf een klopje op de schouder geven en heb ik in de laatste 2 jaar volgens mij maar één keer een klacht over mijn rijstijl ontvangen.
Juist wel.. ook als kraandrijver etc..quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:40 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Vrouwen zijn gewoon niet gemaakt om zulke machines te bedienen. Kunnen ze ook niks aan doen, maar laat het dan gewoon over aan de man.
Don't feed the troll...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Juist wel.. ook als kraandrijver etc..
Ze zijn veel verfijnder in het bedienen...
En ja dat vind ik ook een vreemde, de meeste vrouwen hebben het ruimtelijk inzicht van een baksteen, en geen enkel benul van techniek maargoed.. De vrouwen die het werk wel doen zijn meestal allemaal beter dan mannen.. geloof dat het bij vrouwen meer op onzekerheid vastzit..
In de DDR was het trouwens doodnormaal dat je vrouwen op combines en tractoren zag.. Bijna alle vrouwen uit die tijd springen zo vanachter hun huishouden op de gekste machines..
En dat zijn allemaal "type" gezellige schoonmoeders..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh maar die trol boeit me niet.. Ik post gewoon een weetje voor anderen.. en wat leuke plaatjesquote:
Niet alleen vroeger in de DDR, in een groot deel van de (ontwikkelde) wereld is dit de normaalste zaak van de wereld. Nederland loopt gewoon wat achter wat dit betreft.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Juist wel.. ook als kraandrijver etc..
Ze zijn veel verfijnder in het bedienen...
En ja dat vind ik ook een vreemde, de meeste vrouwen hebben het ruimtelijk inzicht van een baksteen, en geen enkel benul van techniek maargoed.. De vrouwen die het werk wel doen zijn meestal allemaal beter dan mannen.. geloof dat het bij vrouwen meer op onzekerheid vastzit..
In de DDR was het trouwens doodnormaal dat je vrouwen op combines en tractoren zag.. Bijna alle vrouwen uit die tijd springen zo vanachter hun huishouden op de gekste machines..
En dat zijn allemaal "type" gezellige schoonmoeders..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opzich waren er in Nederland ook heel veel boerendochters die meewerkten in oogsttijd.. Maar we hadden ook vaak wel een overvloed aan landarbeiders..quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet alleen vroeger in de DDR, in een groot deel van de (ontwikkelde) wereld is dit de normaalste zaak van de wereld. Nederland loopt gewoon wat achter wat dit betreft.
Het idee zal zijn dat een gemiddeld autonoom systeem het beter kan dan deze meid.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Vraag me af waar dat op gebaseerd is als ze het niet eens mag proberen.
Ik heb sowieso het idee dat de jaren 70 ruimdenkender waren dan nu.
Ik weet niet of jij internationaal rijd maar waar ik woon krijgen we geen chauffeur meer vanwege de problematiek met de illigalen die "meeeliften" en nogal gewelddadig kunnen zijn. En als vrouw ben je dan helemaal de klos natuurlijk,quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vooroordelen zijn je niet vreemd
Nee, ik weet goed wat je bedoeld en er zijn er zat die het vooroordeel in stand houden. Des te meer het belangrijk is mét een naam op de auto je wel aan de regels te houden en je af en toe ook vooroordeel-ontkrachtend optreedt, mensen overdreven vriendelijk voorlaten etc. Oogcontact is daarbij een belangrijk communicatiemiddel.
'We' zijn niet allemaal zo. Natuurlijk heb ik ook wel eens spoed en ben ik ook niet altijd verkeerslegaal bezig. Als je 40/50 uur in de week op de weg zit, kom je nog wel eens situatie's tegen die niet echt fijn uitkomen en dan heb je soms de gelegenheid om bijvoorbeeld even gas bij te geven en vóór een groep (30 tot 50) fietsende kinders rechtsaf te slaan.
Nadeel is, mensen onthouden veel eerder de negatieve ervaringen dan de positieve.. Tot nu toe mag ik mijzelf een klopje op de schouder geven en heb ik in de laatste 2 jaar volgens mij maar één keer een klacht over mijn rijstijl ontvangen.
Nee, voornamelijk nationaal, enkele keren de grens over, meestal België of West Duitsland. Tot nu toe twee keer in Parijs geweest en dito voor Berlijn. Nooit vervelende ervaringen gehad.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij internationaal rijd maar waar ik woon krijgen we geen chauffeur meer vanwege de problematiek met de illigalen die "meeeliften" en nogal gewelddadig kunnen zijn. En als vrouw ben je dan helemaal de klos natuurlijk,
In de DDR werden vrouwen zo volgespoten met groeihormonen dat het praktisch mannen waren.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Juist wel.. ook als kraandrijver etc..
Ze zijn veel verfijnder in het bedienen...
En ja dat vind ik ook een vreemde, de meeste vrouwen hebben het ruimtelijk inzicht van een baksteen, en geen enkel benul van techniek maargoed.. De vrouwen die het werk wel doen zijn meestal allemaal beter dan mannen.. geloof dat het bij vrouwen meer op onzekerheid vastzit..
In de DDR was het trouwens doodnormaal dat je vrouwen op combines en tractoren zag.. Bijna alle vrouwen uit die tijd springen zo vanachter hun huishouden op de gekste machines..
En dat zijn allemaal "type" gezellige schoonmoeders..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed zo. Houwen zo.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, voornamelijk nationaal, enkele keren de grens over, meestal België of West Duitsland. Tot nu toe twee keer in Parijs geweest en dito voor Berlijn. Nooit vervelende ervaringen gehad.
Ervaringen? Een 17-jarig mejsje neemt iets aan, dat valt echt niet in de categorie 'ervaringen'.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Klopt. Maar ervaringen afdoen als onzin omdat je anekdotisch bewijs hebt voor het tegendeel, is erg dom.
Als je ooit in die positie zou komen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:30 schreef Karig_Hutje het volgende:
Wat een onzin. Ik neem een vrouwelijke chauffeur zo aan.
Heeft ze wel een rijbewijs?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Wat een onzin. Ik heb twee vriendinnen gehad die vrachtwagenchauffeur waren. En dat was meer dan 20 jaar geleden Waarschijnlijk willen ze háár gewoon niet. Soort 'racisme-kaart' voor vrouwen.
Toen ik nog chauffeur was regende het ook vooroordelen. Oh, je rijdt met een vrachtwagen? en dan komen de vragen hoe stout ik altijd af en toe doe. Van het klooien aan de begrenzer of tachograaf tot te zwaar, te snel, te lang doorrijden, breedtevracht van 3,5 meter zonder transportbegeleiding, dat soort dingen. Ja, vroeger, toen we nog reden met de ouderwetsche tachograaf trapte ik hele schijven zwart en hing ik 'm altijd in de begrenzer (92), maar de laatste zeven, acht jaar is het altijd streep 80 en netjes volgens de regels. Ik werd toch per uur betaald, en in de file of wachten bij een klant zijn ook betaalde uren.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vooroordelen zijn je niet vreemd
Nee, ik weet goed wat je bedoeld en er zijn er zat die het vooroordeel in stand houden. Des te meer het belangrijk is mét een naam op de auto je wel aan de regels te houden en je af en toe ook vooroordeel-ontkrachtend optreedt, mensen overdreven vriendelijk voorlaten etc. Oogcontact is daarbij een belangrijk communicatiemiddel.
'We' zijn niet allemaal zo. Natuurlijk heb ik ook wel eens spoed en ben ik ook niet altijd verkeerslegaal bezig. Als je 40/50 uur in de week op de weg zit, kom je nog wel eens situatie's tegen die niet echt fijn uitkomen en dan heb je soms de gelegenheid om bijvoorbeeld even gas bij te geven en vóór een groep (30 tot 50) fietsende kinders rechtsaf te slaan.
Nadeel is, mensen onthouden veel eerder de negatieve ervaringen dan de positieve.. Tot nu toe mag ik mijzelf een klopje op de schouder geven en heb ik in de laatste 2 jaar volgens mij maar één keer een klacht over mijn rijstijl ontvangen.
In het geval van de OP dus ook nietquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is in dezen geen bewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |