abonnement Unibet Coolblue
pi_177364536
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft donderdag besloten tabaksfabrikanten niet te vervolgen. Hiermee gaat het OM niet mee in de aangifte tegen de industrie.

Volgens het OM is roken dodelijk en het produceren van sigaretten draagt daar aan bij, maar de tabaksproducenten handelen volgens het OM niet in strijd met de wet.
Het OM ziet binnen de huidige wet- en regelgeving geen mogelijkheden voor een kansrijke vervolging en zal daarom geen verder onderzoek doen.
De aangifte werd gedaan door strafrechtadvocaat Bénédicte Ficq, mede namens de 43-jarige Anne Marie van Veen uit Zwolle. Van Veen rookte dertig jaar en heeft nu uitgezaaide longkanker. Zij houdt de tabaksindustrie verantwoordelijk voor haar rookverslaving en wil een verbod op tabak.
Ficq stelde eerder naar het Hof te stappen, mocht justitie besluiten niet te vervolgen. Door middel van een Artikel 12-procedure kan dan alsnog een vervolging worden afgedwongen. Later op donderdagochtend geeft de advocaat een persconferentie.
Fabrikant Britisch American Tobacco is tevreden met het besluit. "Wij hebben met instemming kennis genomen van deze beslissing van het OM dat tabaksfabrikanten de strafwet niet hebben overtreden. Onze producten voldoen aan alle geldende wet- en regelgeving en worden op volledig legale wijze op de markt gebracht", aldus BAT NL in een reactie.
Mishandeling
In de aangifte wordt de tabaksindustrie onder meer beschuldigd van zware mishandeling, opzettelijke benadeling van de gezondheid en valsheid in geschrifte.
Sigaretten zouden makkelijker rookbaar en extra verslavend worden gemaakt door de toevoeging van onder meer honderden. Door middel van kleine gaatjes in filters van 'sjoemelsigaretten' zouden testmachines worden bedrogen die de schadelijkheid van sigaretten meten. Dit laatste wordt bevestigd door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Organisaties
Ficq kon de afgelopen tijd tal van maatschappelijke en beroepsorganisaties bijschrijven op haar lijst. Onder meer medische centra, huisartsen, kinderartsen en de verslavingszorg steunen de aangifte.
Ook de grootste beroepsorganisatie in de zorg, Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland, en het Longfonds hebben zich aangesloten.
Bijna een kwart van de Nederlandse volwassen bevolking rookt, blijkt uit de meest recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Per jaar sterven ongeveer 20.000 Nederlanders aan de gevolgen van roken.
Ik ga straks ook maar eens crack en heroïne bij schoolpleinen verkopen. Onbegrijpelijk dat een industrie die miljoenen mensen per jaar met voorbedachte rade vermoord voor winst hier weg mee kan blijven komen.

Het OM probeert het niet eens. Dat zegt genoeg over de invloed van 'lobby'/omkoping in de politiek(OM is niet onafhankelijk).

Een schandelijke beslissing en ik hoop dat degenen die geld aannemen van de tabakindustrie(VVD, Schippers etc) ooit op dezelfde manier zullen eindigen als die miljoenen slachtoffers.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-vervolgen.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Confetti op 22-02-2018 11:15:56 ]
pi_177364628
Je kan gewoon kiezen hoor, of je een cigaret op steekt, sinds de jaren 70 weet iedereen dat het schadelijk is.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:15:57 #4
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177364647
Natuurlijk is dit de keuze van het OM...ze gaan hun eigen handel niet kapot maken.
pi_177364679
quote:
die geld aannemen van de tabakindustrie(VVD, Schippers etc)
Bron?
pi_177364681
Tabak mag wat mij betreft verboden worden. Deze rechtszaak daarintegen is natuurlijk behoorlijk kansloos: de betreffende fabrikanten hebben gewoon binnen de wettelijke kaders geopereerd. Dat het OM zou bukken is dan ook niet meer dan dom populisme. Degene die aangifte hebben gedaan, kunnen het beter bij het wetgevende apparaat proberen. Daarnaast heeft de betreffende patient zelf de wet overtreden, door al op haar 13e te gaan roken.
pi_177364685
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:13 schreef AchJa het volgende:
Ga je ook zo los als ze dit bij alcohol willen gaan doen?

Ps. waar is de link naar het orginele bericht?
Oeps, toegevoegd. Overmatig alcoholgebruik is ook verwerpelijk maar het leidt niet tot dezelfde aantallen doden. In de verste verte niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:14 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan gewoon kiezen hoor, of je een cigaret op steekt, sinds de jaren 70 weet iedereen dat het schadelijk is.
Zeg je dat ook als er op schoolpleinen heroine verkocht mag worden straks? Kinderen(meeste rokers beginnen heel jong) weten toch dat het dodelijk en gevaarlijk is? Waarom geven we dat niet allemaal vrij? We weten toch allemaal dat het schadelijk is.
pi_177364719
terecht. die achterlijke anti-rook debielen zijn echt out of control.
pi_177364736
Titel moet zijn,

OM staat op de loonlijst van de tabaksmaffia: geen strafrechtelijke vervolging
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:20:56 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177364739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:20 schreef pokkerdepok het volgende:
terecht. die achterlijke anti-rook debielen zijn echt out of control.
Ficq heeft wel even genoeg aandacht gehad.
And so is the past
pi_177364746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:17 schreef Confetti het volgende:
Kinderen(meeste rokers beginnen heel jong) weten toch dat het dodelijk en gevaarlijk is? Waarom geven we dat niet allemaal vrij? We weten toch allemaal dat het schadelijk is.
Inderdaad. Waarom doen we dat niet, dat vrijgeven?
pi_177364801
De vraag is of ze de boel bedonderd hebben, en wel in die mate dat ze ermee in het strafrechtelijk bereik komen. Er zijn immers wel meer producenten niet helemaal eerlijk over hun product. Het OM oordeelt van niet, dat komt mij niet als een onbegrijpelijk oordeel voor al ken ik de details niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177365057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:14 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan gewoon kiezen hoor, of je een cigaret op steekt, sinds de jaren 70 weet iedereen dat het schadelijk is.
Dat weten mensen die heroïne spuiten ook. Toch doen ze het. Goh, hoe zou dat nou komen?
pi_177365576
Wat ik me afvraag. Waarom heeft niemand ooit de Nederlandse staat aangeklaagd dat ze zo’n gevaarlijk/ schadelijk product op de Nederlandse markt toelaten? Je zou toch kunnen beargumenteren dat de burger er van uit gaat dat gebruik veilig is omdat het aan de Nederlandse wet en regelgeving voldoet?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177365769
Ik vind heel die rechtszaak ook een vreemde keuze. Als er al een partij aangeklaagd moet worden is het de overheid, die de verkoop van deze producten toestaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:17:00 #16
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177365810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind heel die rechtszaak ook een vreemde keuze. Als er al een partij aangeklaagd moet worden is het de overheid, die de verkoop van deze producten toestaat.
Vandaar deze uitspraak. Want het levert elk jaar weer veel centjes op.
pi_177365812
Huillie doet huillie.

Roken is een keuze. Er is geen wet die sigaretten verbiedt, dus OM kan niks. Verstandige keuze want anders heb je een hoop proceskosten voor iets waar je uitkomst al van weet.

Gaan we nu ook snoep fabrikanten en fast food ketens aanklagen omdat je er zelf voor kiest die rommel continue te nuttigen? :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177365816
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:05 schreef valentijn101 het volgende:
Wat ik me afvraag. Waarom heeft niemand ooit de Nederlandse staat aangeklaagd dat ze zo’n gevaarlijk/ schadelijk product op de Nederlandse markt toelaten? Je zou toch kunnen beargumenteren dat de burger er van uit gaat dat gebruik veilig is omdat het aan de Nederlandse wet en regelgeving voldoet?
Het gebruik is ook veilig, de gewoonte om er twintig per dag te roken houdt flinke gezondheidsrisico's in, maar dat is wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177365865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik ga straks ook maar eens crack en heroïne bij schoolpleinen verkopen. Onbegrijpelijk dat een industrie die miljoenen mensen per jaar met voorbedachte rade vermoord voor winst hier weg mee kan blijven komen.

Het OM probeert het niet eens. Dat zegt genoeg over de invloed van 'lobby'/omkoping in de politiek(OM is niet onafhankelijk).

Een schandelijke beslissing en ik hoop dat degenen die geld aannemen van de tabakindustrie(VVD, Schippers etc) ooit op dezelfde manier zullen eindigen als die miljoenen slachtoffers.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-vervolgen.html
Nogal kromme vergelijking. Crack en herione verkopen is nou eenmaal bij wet verboden, sigaretten niet.

De overheid moet je aanklagen, niet de industrie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177366039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nogal kromme vergelijking. Crack en herione verkopen is nou eenmaal bij wet verboden, sigaretten niet.

De overheid moet je aanklagen, niet de industrie.
Dit ja... Dom gelul Van Ts.

Mensen maken sowieso zelf keuzes.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_177366179
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:17 schreef Confetti het volgende:

Overmatig alcoholgebruik is ook verwerpelijk maar het leidt niet tot dezelfde aantallen doden. In de verste verte niet.
Er zijn ook miljoenen alcohol gerelateerde doden op jaarbasis.

Daarbij als aantallen jou wel wat konden schelen had je die crack en heroine vergelijking niet gemaakt omdat het aantal doden door illegale drugs nog geen 3% is van het totaal aantal doden door legale drugs (oa alcohol en tabak).

https://www.jellinek.nl/v(...)ohol-tabak-en-drugs/
pi_177366214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik ga straks ook maar eens crack en heroïne bij schoolpleinen verkopen. Onbegrijpelijk dat een industrie die miljoenen mensen per jaar met voorbedachte rade vermoord voor winst hier weg mee kan blijven komen.

Alsof er wel sigaretten worden verkocht op schoolpleinen..
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:58:14 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177367125
Weet je wel hoe levensgevaarlijk confetti is?
Het waait zo je longen in en als het op de grond ligt glij je keihard op je muil..

Maffia is het.. daaar moeten ze eens een rechtszaak over beginnen.. :(
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:00:03 #24
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177367165
Beetje lafjes hoor, aangiftes als politiek pressiemiddel. Van welke kant dan ook.
pi_177367207
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:58 schreef Zolderkamer het volgende:
Weet je wel hoe levensgevaarlijk confetti is?
Het waait zo je longen in en als het op de grond ligt glij je keihard op je muil..

Maffia is het.. daaar moeten ze eens een rechtszaak over beginnen.. :(
Glitter das pas erg!
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177367655
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind heel die rechtszaak ook een vreemde keuze. Als er al een partij aangeklaagd moet worden is het de overheid, die de verkoop van deze producten toestaat.
Of we klagen gewoon helemaal niemand aan en zetten de hele discussie gewoon voort in het parlement.
pi_177367695
heet is gewoon een move om de sitarettenindustrie langzaam kapot te maken met rechtzaken. in amerika doen ze het ook zo. gezellig.
pi_177369633
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:22 schreef pokkerdepok het volgende:
heet is gewoon een move om de sitarettenindustrie langzaam kapot te maken met rechtzaken. in amerika doen ze het ook zo. gezellig.
Het rechtssysteem in de VS is niet met ons systeem te vergelijken. Derhalve is het niet mogelijk op een gelijke wijze de sigarettenindustrie "kapot te maken".
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:04:55 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_177369704
Een gezonder alternatief zonder additieven kweken mag niet ivm mislopen van accijnzen, enkel voor eigen gebruik wat onhaalbaar is. Net zoals je niet mag rijden op eigen frituurvet in je diesel.
pi_177370176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Of we klagen gewoon helemaal niemand aan en zetten de hele discussie gewoon voort in het parlement.
Als jij er van overtuigd bent dat er een strafbaar feit is gepleegd is het parlement niet de plaats waar je moet zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177370359
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:13 schreef AchJa het volgende:
Ga je ook zo los als ze dit bij alcohol willen gaan doen?

Ps. waar is de link naar het orginele bericht?
Alcohol of roken is iets heel anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:14 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan gewoon kiezen hoor, of je een cigaret op steekt, sinds de jaren 70 weet iedereen dat het schadelijk is.
Klopt, maar iets wat alleen maar schadelijk is voor de mens zou niet eens toegestaan horen te zijn.
pi_177370369
Was te verwachten, roken is een grote inkomst voor de overheid.
Schandalig dat we in Nederland, een zogenaamd Westers land, anno 2018 nog kunnen gaan roken.
pi_177370508
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:01 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Glitter das pas erg!
Vooral Garry
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:55:58 #34
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177370677
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:13 schreef AchJa het volgende:
Ga je ook zo los als ze dit bij alcohol willen gaan doen?

Ps. waar is de link naar het orginele bericht?
Alcoholdampen vernietigen niet de lever van voorbijgangers.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177370790
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vooral Garry
Die had wel voor Oxfam kunnen werken.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177371311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:14 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan gewoon kiezen hoor, of je een cigaret op steekt, sinds de jaren 70 weet iedereen dat het schadelijk is.
jaren 40 iig al
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:52:11 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177371513
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Genoeg mafkezen die dronken gaan rijden en het leven van anderen vernietigen.
Dat is iets heel anders dan gif in ademen omdat iemand anders zonodig verslaafd wil zijn.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177372705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik ga straks ook maar eens crack en heroïne bij schoolpleinen verkopen. Onbegrijpelijk dat een industrie die miljoenen mensen per jaar met voorbedachte rade vermoord voor winst hier weg mee kan blijven komen.

Het OM probeert het niet eens. Dat zegt genoeg over de invloed van 'lobby'/omkoping in de politiek(OM is niet onafhankelijk).

Een schandelijke beslissing en ik hoop dat degenen die geld aannemen van de tabakindustrie(VVD, Schippers etc) ooit op dezelfde manier zullen eindigen als die miljoenen slachtoffers.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-vervolgen.html
Dan is ook het RIVM feitelijk een instituut dat niets wil doen voor bedrogen klanten. Die zouden toch de overheid moeten aanspreken op de honderden stoffen in tabak waardoor de bedrogen rokende klanten moeilijk kunnen stoppen met roken.
pi_177373670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan gif in ademen omdat iemand anders zonodig verslaafd wil zijn.
Vertel dat maar eens aan de ouders van Milan uit Lutten bv....

Maar sta jij altijd zo dicht in de buurt van rokers dat jij de rook inademt?

Overigens zal het mij verder jeuken wat ze met dat roken van plan zijn aangezien ik al jaren gestopt ben maar als mensenlevens opeens het grote probleem zijn valt er bij alcohol ook het nodige te winnen. Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal hypocriet om bij het ene vol op het orgel te gaan en het andere af te doen dat het iets heel anders is...
pi_177375064
Terechte beslissing van het OM, en zo kun je wel alles en iedereen gaan aanklagen (alcohol, vet, suikers, etc etc).

Eigen verantwoordelijkheid ontlopen en afschuiven op anderen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_177383572
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:01 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Het rechtssysteem in de VS is niet met ons systeem te vergelijken. Derhalve is het niet mogelijk op een gelijke wijze de sigarettenindustrie "kapot te maken".
ja, en dat blijkt nu dus ook.
pi_177383573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:38 schreef bianconeri het volgende:
Was te verwachten, roken is een grote inkomst voor de overheid.
Schandalig dat we in Nederland, een zogenaamd Westers land, anno 2018 nog kunnen gaan roken.
schandalig dat ze het willen verbieden.
pi_177385321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:38 schreef bianconeri het volgende:
Was te verwachten, roken is een grote inkomst voor de overheid.
Schandalig dat we in Nederland, een zogenaamd Westers land, anno 2018 nog kunnen gaan roken.
Onzin, dan kun je alles wat slecht is voor het lichaam wel juridisch gaan aanklagen.

Waaronder de hele voedingsindustrie die doelbewust hun producten verreiken met teveel zout en suikers.

De alcoholbranche kun je dan aanklagen omdat ze een verslavend product op de markt zetten.

Zullen we games en aanverwante spelletjes dan maar ook verbieden?

Weg met de snackbar!

Waar het om gaat is dat de antirooklobby terecht is terug gefloten om de zoveelste door hen verzonnen leugen, namelijk het bestaan van een sjoemelsigaret. Die sjoemelsigaret bestaat helemaal niet! Dat is de uitkomst van het OM waardoor deze zaak geen kans van slagen heeft.

Roken is inderdaad een keuze. Ook een twaalfjarige kan lezen wat er op die pakjes staat en daarover een weloverwogen keuze nemen.
pi_177385339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin, dan kun je alles wat slecht is voor het lichaam wel juridisch gaan aanklagen.

Waaronder de hele voedingsindustrie die doelbewust hun producten verreiken met teveel zout en suikers.

De alcoholbranche kun je dan aanklagen omdat ze een verslavend product op de markt zetten.

Zullen we games en aanverwante spelletjes dan maar ook verbieden?

Weg met de snackbar!

Waar het om gaat is dat de antirooklobby terecht is terug gefloten om de zoveelste door hen verzonnen leugen, namelijk het bestaan van een sjoemelsigaret. Die sjoemelsigaret bestaat helemaal niet! Dat is de uitkomst van het OM waardoor deze zaak geen kans van slagen heeft.

Roken is inderdaad een keuze. Ook een twaalfjarige kan lezen wat er op die pakjes staat en daarover een weloverwogen keuze nemen.
+1

^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:24:43 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177386472
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar sta jij altijd zo dicht in de buurt van rokers dat jij de rook inademt?

|:(
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:29:01 #47
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_177386544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin, dan kun je alles wat slecht is voor het lichaam wel juridisch gaan aanklagen.

Waaronder de hele voedingsindustrie die doelbewust hun producten verreiken met teveel zout en suikers.

De alcoholbranche kun je dan aanklagen omdat ze een verslavend product op de markt zetten.

Zullen we games en aanverwante spelletjes dan maar ook verbieden?

Weg met de snackbar!

Waar het om gaat is dat de antirooklobby terecht is terug gefloten om de zoveelste door hen verzonnen leugen, namelijk het bestaan van een sjoemelsigaret. Die sjoemelsigaret bestaat helemaal niet! Dat is de uitkomst van het OM waardoor deze zaak geen kans van slagen heeft.

Roken is inderdaad een keuze. Ook een twaalfjarige kan lezen wat er op die pakjes staat en daarover een weloverwogen keuze nemen.
Helemaal mee eens.

Gisteren die Bénédicte Ficq bij DWDD weer een hoop onzin horen verkondigen.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_177386987
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

|:(
Je kunt nu wel die kopstoot smiley plaatsen maar je hebt het zelf over inademen van rook. En aangezien er nergens meer binnen gerookt mag worden moet je echt heel bewust je best doen om rook in te ademen...
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:27:40 #49
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177398553
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je kunt nu wel die kopstoot smiley plaatsen maar je hebt het zelf over inademen van rook. En aangezien er nergens meer binnen gerookt mag worden moet je echt heel bewust je best doen om rook in te ademen...
|:(
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:31:04 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177399954
Goede uitspraak. Niemand dwingt je om te roken. Dus anderen de schuld geven van je eigen ongezonde gewoonten moet vooral niet de gewoonte worden.
pi_177400174
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een schandelijke beslissing en ik hoop dat degenen die geld aannemen van de tabakindustrie(VVD, Schippers etc) ooit op dezelfde manier zullen eindigen als die miljoenen slachtoffers.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-vervolgen.html
Dus als ik het goed begrijp wil je dat de overheid dood gaat aan kanker, maar zie je de overheid wel als manier om een probleem op te lossen dat je belangrijk vindt.
pi_177400286
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wil je dat de overheid dood gaat aan kanker, maar zie je de overheid wel als manier om een probleem op te lossen dat je belangrijk vindt.
Ik vermoed dat je het dan (inderdaad) niet goed begrijpt. :) Best een rare gedachtenkronkel hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177400770
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je het dan (inderdaad) niet goed begrijpt. :) Best een rare gedachtenkronkel hoor.
Dus ik heb het fout als ik denk dat de overheid al jaren de sigarettentaks genoeg omhoog doet om de inkomsten groot te houden, maar niet genoeg om mensen echt van het roken af te keren.
pi_177400887
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus ik heb het fout als ik denk dat de overheid al jaren de sigarettentaks genoeg omhoog doet om de inkomsten groot te houden, maar niet genoeg om mensen echt van het roken af te keren.
Nee, dat heb je goed. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177415524
Mooi zo, want als roken verboden wordt dan zijn er geen acijnzen meer en dan moet iedereen meer belasting betalen om de rijksinkomsten niet te verliezen. Nu is het een groep die zelf kiest om extra belasting te betalen.

Mij niet gezien... gewoon zo laten, scheelt mij weer geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:24:35 #57
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177416551
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat het OM zomaar op eigen houtje kan beslissen dat ze een zaak niet gaan vervolgen omdat ze er geen heil in zien. Los van de inhoud is dit een breed gesteund initiatief, dat zomaar aan de kant gooien zonder er iets mee te doen geeft blijk van arrogantie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177416733
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat het OM zomaar op eigen houtje kan beslissen dat ze een zaak niet gaan vervolgen omdat ze er geen heil in zien. Los van de inhoud is dit een breed gesteund initiatief, dat zomaar aan de kant gooien zonder er iets mee te doen geeft blijk van arrogantie.
Er schijnt niets te vervolgen te zijn wegens niets in strijd met de wet. De wet dient eventueel aangepast aan de cultuuromslag. Wat dat betreft heeft het OM gelijk, soort "haalbaarheidsonderzoek".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177416843
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat het OM zomaar op eigen houtje kan beslissen dat ze een zaak niet gaan vervolgen omdat ze er geen heil in zien.
Dat lijkt me vrij logisch en anders is er altijd nog artikel 12.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:51:38 #60
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177417224
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Er schijnt niets te vervolgen te zijn wegens niets in strijd met de wet. De wet dient eventueel aangepast aan de cultuuromslag. Wat dat betreft heeft het OM gelijk, soort "haalbaarheidsonderzoek".
Ah oké, ik las verkeerd en dacht dat het OM er gewoon geen zin in had. Ik moet mijn juridische kennis wat bijspijkeren :P

Los van dat blijft roken wel een eigen verantwoordelijkheid, hoewel ik de wetgeving op gebied van narcotica wel idioot vind.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177417639
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Los van dat blijft roken wel een eigen verantwoordelijkheid
Dat is het aan de ene kant wel (want gezonde mensen met een eigen wil) en aan de andere kant niet omdat men er werkelijk naar streeft om het zo verslavend mogelijk te maken. En met de nicotine sta je in principe al 5-0 voor omdat dat zo'n beetje de meest verslavende legale drug is. Vooral als men er jong mee begint. De hersenen (beloningscentrum) vinden het helemaal te gek en creëren (op jonge leeftijd) zelfs nieuwe verbindingen om het genot te optimaliseren. Wat dat betreft heeft de industrie een zeer krachtig wapen in handen.

Met "de kennis van nu" zou verkoop illegaal zijn, dat zou de insteek moeten zijn voor een verbod, het voortschrijdend inzicht.

Ik denk dat het roken binnen een jaar of 20 historie is. Jonge mensen (tenminste in mijn bereik) talen er niet naar. Maar de puberteit en foute vrinden kan daar nog veel aan veranderen. :) :N

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 24-02-2018 16:23:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:31:18 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177418147
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het aan de ene kant wel (want gezonde mensen met een eigen wil) en aan de andere kant niet omdat men er werkelijk naar streeft om het zo verslavend mogelijk te maken. En met de nicotine sta je in principe al 5-0 voor omdat dat zo'n beetje de meest verslavende legale drug is. Vooral als men er jong mee begint. De hersenen (beloningscentrum) vinden het helemaal te gek en creëren (op jonge leeftijd) zelfs nieuwe verbindingen om het genot te optimaliseren. Wat dat betreft heeft de industrie een zeer krachtig wapen in handen.

Met "de kennis van nu" zou verkoop illegaal zijn, dat zou de insteek moeten zijn voor een verbod, het voortschrijdend inzicht.

Ik denk dat het roken binnen een jaar of 20 historie is. Jonge mensen (tenminste in mijn bereik) talen er niet naar. Maar de puberteit en foute vrinden kan daar nog veel aan veranderen. :) :N
Dat kan je niet voorspellen.
China gaat de dienst uitmaken, daar wordt nog wel gerookt. Over 20 jaar durf jij misschien geen sigaretje van je hoge baas uit China te weigeren tijdens het zakendineer.
pi_177418229
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat het OM zomaar op eigen houtje kan beslissen dat ze een zaak niet gaan vervolgen omdat ze er geen heil in zien. Los van de inhoud is dit een breed gesteund initiatief, dat zomaar aan de kant gooien zonder er iets mee te doen geeft blijk van arrogantie.
Dus als ik iemand zomaar van iets beschuldigd dan moet het OM in actie treden? O-) Ook als het niet strafbaar is waarvan ik die persoon beschuldig?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:35:06 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177418234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

De argumenten zijn op of wat?
Wordt eerst maar eens wijzer. Dan praten we weer.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:36:04 #65
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177418254
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het aan de ene kant wel (want gezonde mensen met een eigen wil) en aan de andere kant niet omdat men er werkelijk naar streeft om het zo verslavend mogelijk te maken. En met de nicotine sta je in principe al 5-0 voor omdat dat zo'n beetje de meest verslavende legale drug is. Vooral als men er jong mee begint. De hersenen (beloningscentrum) vinden het helemaal te gek en creëren (op jonge leeftijd) zelfs nieuwe verbindingen om het genot te optimaliseren.
Klopt, maar de tabaksindustrie doet wat bedrijven nu eenmaal doen. De overheid houdt het legaal.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177418264
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ah oké, ik las verkeerd en dacht dat het OM er gewoon geen zin in had. Ik moet mijn juridische kennis wat bijspijkeren :P

Los van dat blijft roken wel een eigen verantwoordelijkheid, hoewel ik de wetgeving op gebied van narcotica wel idioot vind.
Geen zin in hebben is wat overdreven, ook bij een strafbaar feit zonder bewijzen kiest het OM vaak om niet te vervolgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177418289
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het aan de ene kant wel (want gezonde mensen met een eigen wil) en aan de andere kant niet omdat men er werkelijk naar streeft om het zo verslavend mogelijk te maken. En met de nicotine sta je in principe al 5-0 voor omdat dat zo'n beetje de meest verslavende legale drug is. Vooral als men er jong mee begint. De hersenen (beloningscentrum) vinden het helemaal te gek en creëren (op jonge leeftijd) zelfs nieuwe verbindingen om het genot te optimaliseren. Wat dat betreft heeft de industrie een zeer krachtig wapen in handen.

Met "de kennis van nu" zou verkoop illegaal zijn, dat zou de insteek moeten zijn voor een verbod, het voortschrijdend inzicht.

Ik denk dat het roken binnen een jaar of 20 historie is. Jonge mensen (tenminste in mijn bereik) talen er niet naar. Maar de puberteit en foute vrinden kan daar nog veel aan veranderen. :) :N
Je weet dat dit volop om je heen gebeurd toch? Verpakkingen voorzien van kinderplaatjes op ooghoogte van kinderen? Suikers toevoegen aan producten, waarvan je brein helemaal hieper wordt en nog meer wil, want zo werkt suiker. Kleurstoffen toevoegen aan producten zodat ze er mooier uitzien.
etc. etc. etc.
Wat dacht je van alcohol? De lijst van ziektes waaronder keelkanker en tongkanker is nog velen malen groter dan van sigaretten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177418888
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat kan je niet voorspellen.
China gaat de dienst uitmaken, daar wordt nog wel gerookt. Over 20 jaar durf jij misschien geen sigaretje van je hoge baas uit China te weigeren tijdens het zakendineer.
Ik durf alles hoor. Zelfs tegen een bazige Chinees. En zij roken als ketters inderdaad. Ook omdat het spotgoedkoop is daar. De Chinees kijkt er anders tegenaan. Zij hebben er ook geen enkel probleem mee om 100 keer zoveel kwade producten te lozen in het milieu dan anderen. De Chinezen gaan w.s. wel de macht overnemen maar goed nieuws is dat niet.

Dus daarom zeg ik NEE tegen de Chinees. Hou het bij het lekkere eten maar ik hoef al die plastieken meuk en spotgoedkope gadgets niet. Zij betalen niet voor de externaliteiten van hun gedrag en dat gaat een keer verkeerd. Verder is het natuurlijk een smerige bende waar je nauwelijks adem kunt halen in Chinese grote steden. Dus een lichtend voorbeeld voor de mensheid zijn zij niet. Met veel teveel ook. Soort sprinkhanenplaag.

Overigens werkt het gros van ons daar hard aan mee door al die spotgoedkope ruk uit China te bestellen. Trekt dat uzelf aan. U werkt mee aan "on-duurzaamheid". Dat zal uw tijd wel duren maar een beetje verantwoordelijkheid mag best.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 24-02-2018 17:17:31 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177419011
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Klopt, maar de tabaksindustrie doet wat bedrijven nu eenmaal doen. De overheid houdt het legaal.
Inderdaad. Maar er is niemand in de politiek die zegt: zullen we er eens mee stoppen. Een wetswijziging moet komen vanuit de politiek. Maar ja.. afweging tussen de niet geringe verdiensten voor de schatkist en de industrie (die een zeer sterke lobby heeft) en de schade voor de gezondheid. Voorlopig staat het nog 10-0. Maar dat kan veranderen als er steeds meer maatschappelijke druk is. En die is er.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')