abonnement Unibet Coolblue
pi_177400418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

We kunnen een serie maken over onderwerpen die actueel zijn in de wereld.

Bijvoorbeeld het #MeToo gebeuren.

Maak een serie over seksuele intimidatie op een kantoor.
Over mannen en vrouwen die zich in een organisatie omhoog neuken en over mannen en vrouwen die dit niet willen.

Vervolgens gooi je er een Nederlands sausje overheen.

Als je er de volgende elementen in stopt zal het wel goed verkopen.
Dikke tieten en veel seks
Scenes uit Red light district in Amsterdam
Drugs
Intriges
Machtsspelletjes
We zitten aardig op een lijn en het voordeel van jou idee is dat het niet de hoofdprijs hoeft te kosten.
pi_177400453
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:56 schreef Chai het volgende:

[..]

En waarom hebben de Scandinavische landen dat niet dan? Die hebben ook niet veel inwoners, dus goede acteurs vinden zou weleens lastig kunnen zijn.
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien is het omdat het wereldje van acteurs erg klein en gesloten is waardoor andere acteurs/actrices helemaal geen voet aan de grond krijgen.
Ik vond de film over de Ruyter niet slecht, wat ik wel jammer vond was de hoofdrol van Lammers.
Zijn acteerwerk vond ik echt tenenkrommend slecht.
pi_177400608
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. Misschien is het omdat het wereldje van acteurs erg klein en gesloten is waardoor andere acteurs/actrices helemaal geen voet aan de grond krijgen.
Ik vond de film over de Ruyter niet slecht, wat ik wel jammer vond was de hoofdrol van Lammers.
Zijn acteerwerk vond ik echt tenenkrommend slecht.
Grote kans dat mensen uit die landen ook steeds weer dezelfde acteurs overal zien opduiken natuurlijk hè. Zelfde als wij hebben met de Halina's en de hoe heet die andere doos ook al weer, ooit vriendinnetje van Kelder.

Ik vond de film Ruyter wel erg oppervlakkig ergens, de cgi was ook niet je dat, en ja, alles kwam een beetje te mooi over ook. Zaten ook fouten in, nu ben ik geen expert hoor. En bij Lammers denk je aan de Jumbo.

Overigens had hij wel weer een leuke kinderserie: Sterke verhalen uit zoutvloed, volgens mij. En paar leuke sketches: Hoes!

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 23-02-2018 21:14:01 ]
I´m back.
pi_177400913
Heeft gewoon met kwaliteit te maken.
Bij onze zuiderburen in België doen ze het een stuk beter.
pi_177401895
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:38 schreef speknek het volgende:
Ik heb weinig met het opproppen van falende industrieën. Was al steen des aanstoots tijdens de middelbare school. Dat je verplicht een x aantal Nederlandse literatuur moest lezen, waar de uitgevers handig op insprongen. Sorry er is een reden dat niemand het wil lezen, het is gewoon bagger.
En als je weinig interesse in de tweede wereldoorlog, seks of Nederlands-Indië hebt dan valt 80% ook al af.
pi_177402052
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 22:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En als je weinig interesse in de tweede wereldoorlog, seks of Nederlands-Indië hebt dan valt 80% ook al af.
Je grijpt nu het hoofdstuk Paul Verhoeven aan, begrijp ik?
Verhoeven heeft heel goede films gemaakt, maar heeft ook het film- en serieklimaat in NL een beetje vernacheld, denk ik.
Het is een hoofdstuk apart.
I´m back.
pi_177403036
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is niet allemaal slecht natuurlijk. Qua films dan althans. In de jaren 70 zijn toch echt wel wat klassiekers gemaakt en Alex van Warmerdam maakte ook goede films in de jaren 80. Dan heb je best nog wel wat films daarna die eruit springen, denk ik. Spoorloos bijvoorbeeld (of ook jaren 80?), naar een boek van Tim Krabbé (Het Gouden Ei). Ik vond de film over de Elfstedentocht van 1963 en de watersnoodramp an sich ook het aanloeren waard zelfs. Ruyter en Nova Zembla weer niet zo.
Ik ben niet aartspessimistisch an sich, zoals speknek hierboven. Ze kunnen het wel, denk ik, maar het moet anders aangepakt worden wrs. O, en laten we niet vergeten dat in de VS ook onnoemelijk veel bagger films en series worden geproduceerd hè.

Scandinavische landen is een chapiter apart: komt door de sfeer ook vooral. De sobere beeldtaal?
Zie je wmb ook met de Franse film en de Italiaanse film in de jaren 50 t/m grofweg 80.
Duitse films scoren ook vrij weinig internationaal gezien trouwens.
En Britten, ja, qua film valt het ook tegen, maar absolute meesters in het genre politieserie natuurlijk.

De aanpak:
1) je moet een goed verhaal hebben. Liefst een mysterie.
2) je moet voldoende financiën hebben.
3) je moet goede acteurs/actrices hebben.
4) je moet een goede directeur hebben.
5) geen plotholes creëren uit mangel aan 1,2,3,4, niet sloppy te werk gaan uit mangel aan vooral 2.
Ik denk dat Nederlandse films en series vooral een bepaalde sfeer en identiteit missen. Iets wat een film of serie authentiek maakt. Daarnaast hebben belichting en vooral geluid (of gebrek er aan) ook enorm veel invloed op de kwaliteit van een productie. Toch zijn er genoeg Nederlandse films die ik wel kan waarderen.

En het klopt dat ook uit de VS een hele hoop bagger komt. Veel van die films zijn in mijn ogen kil en missen een 'ziel'.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')